keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 501/20.12.2017 privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara

20.12.2017

Hotararea Consiliului Local 501/20.12.2017
privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. 7991/08.12.2017 a Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara, aprobată de Primarul Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 7992/08.12.2017 al Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 12.12.2017 - Anexă la Raportul de specialitate nr. 7992/08.12.2017;
Având în vedere Avizul Serviciului Resurse Umane nr. 31198/12.12.2017;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza prevederilor art. 63, art. 64 şi art. 65 alin. (2) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art.125 din H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare,;
Conform prevederilor art. 107 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În concordanţă cu prevederile art.3, alin.(1) şi (4) din Legea nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
În baza art. 36, alin (2), lit.a) şi alin (3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;


HOTARASTE

Art.1: Se modifică şi se aprobă Statul de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 389/17.10.2017- privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Poliţiei Locale Timişoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
- Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO 53-01, ver. 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA DIRECȚIA POLIȚIEI LOCALE NR. 7992 / 08.12.2017

RAPORT DE SPECIALITATE

Privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcția Poliţiei Locale Timişoara

Având în vedere expunerea de motive nr. 7991 din 08.12.2017 a Direcției Poliției Locale Timișoara și Proiectul de hotărâre privind modificarea și aprobarea Statului de funcții pentru Direcția Poliției Locale Timișoara prin care se propune modificarea Statului de funcții al Direcției Poliției Locale Timișoara;

Facem următoarele precizări: În conformitate cu art. 63 şi art. 64 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor

publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art.125 din H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, funcţionarul public poate promova în funcţia publică, în condiţiile legii, iar promovarea în grade profesionale nu este condiţionată de existenţa unui post vacant. Promovarea în funcţia publică de execuţie în gradul profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public se face prin concurs sau examen, organizat semestrial de către instituţia publică, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public, ca urmare a promovării concursului sau examenului, în limita funcţiilor publice rezervate promovării, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate.

În conformitate cu prevederile art.65 alin.(2) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a putea participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează; b) să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea anuală a performanţelor individuale în

ultimii 2 ani calendaristici; c) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi.

Ținând cont de cele expuse, propunem modificări în structura de funcții publice respectiv transformarea unor posturi – funcții publice, ca urmare a rezultatelor examenului de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, după cum urmează: - 14 posturi de POLITIST LOCAL, clasa a I-a, gradul profesional asistent în 14 posturi de

POLITIST LOCAL, clasa I, gradul profesional principal; - 1 post de CONSILIER, clasa a I-a, gradul profesional asistent în 1 post de CONSILIER, clasa

I, gradul profesional principal; - 12 posturi de POLITIST LOCAL, clasa a I-a, gradul profesional principal în 12 posturi de

POLITIST LOCAL, clasa I, gradul profesional superior; - 6 posturi de CONSILIER, clasa a I-a, gradul profesional principal în 6 posturi de

CONSILIER, clasa I, gradul profesional superior; - 1 post de CONSILIER JURIDIC, clasa a I-a, gradul profesional principal în 1 post de

CONSILIER JURIDIC, clasa I, gradul profesional superior;

- 1 post de POLITIST LOCAL, clasa a III-a, gradul profesional asistent în 1 post de POLITIST LOCAL, clasa III, gradul profesional principal;

Cod FO 53-01, ver. 1

- 2 posturi de POLITIST LOCAL, clasa a III-a, gradul profesional principal în 2 posturi de POLITIST LOCAL, clasa III, gradul profesional superior. Având în vedere achiziționarea unui număr mare de autoturisme de serviciu în ultima perioadă

și implicit mărirea parcului logistic, este necesară atât gestionarea problemelor tehnice apărute dar și prevenirea pe cât posibil a acestora, pentru reducerea cheltuielilor de întreținere. În vederea eficientizării activității instituției prin funcționarea în condiții optime a parcului auto, propunem transformarea unor funcții vacante conform nevoilor instituției, după cum urmează:

1. Transformarea unui post vacant de inspector de specialitate, grad profesional I A, din cadrul Compartimentului Logistic-Administrativ, într-un post vacant de inspector de specialitate, grad profesional I, în cadrul Compartimentului Logistic-Administrativ;

2. Transformarea unui post vacant de consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Financiar-Contabilitate, într-un post vacant de referent, clasa III, grad profesional superior, în cadrul Serviciului Financiar-Contabilitate, în vederea reducerii cheltuielilor salariale și eficientizării activității acestei structuri funcționale;

3. Transformarea unui post vacant de polițist local, clasa III, grad profesional superior, din cadrul Serviciului Ordine Publică – Biroul Ordine Publică, într-un post vacant de consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Compartimentului Logistic-Administrativ, pentru eficientizarea activității de informatizare a instituției. Menționăm că modificările propuse nu impun creșterea numărului de posturi în organigrama

instituției. Având în vedere aspectele prezentate, propunem modificarea Statului de funcții al Direcției

Poliției Locale Timișoara, conform anexei la prezentul proiect de hotărâre. Ținând cont de prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de

hotărâre privind modificarea statului de funcții al Direcției Poliției Locale Timișoara, îndeplinește condițiile pentru a fi supus dezbaterii și aprobării consiliului local.

Director Executiv Adjunct, Jr. Ec. DOREL COJAN Șef Serviciu Resurse Umane, Jr. IOAN HADA Șef Birou Juridic, Jr. MARIN BLAJIN

Consilier, Andreea-Daiana RUS

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO 53-03, ver. 1

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR Nr. 7991 / 08.12.2017

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA

PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Secțiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind modificarea şi aprobarea Statului de funcţii pentru Direcția Poliţiei Locale Timişoara

Secțiunea a 2-a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

Promovarea în gradul profesional imediat superior celui deținut a funcționarilor publici

1. Descrierea situației actuale

Având în vedere prevederile art.63 şi art.64 din Legea nr.188/1999 privind Statutul

funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art.125

din H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei

funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, funcţionarul public poate promova

în funcţia publică, în condiţiile legii, iar promovarea în grade profesionale nu este condiţionată de

existenţa unui post vacant. Promovarea în funcţia publică de execuţie în gradul profesional imediat

superior celui deţinut de funcţionarul public se face prin concurs sau examen, organizat semestrial

de către instituţia publică, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public, ca urmare a

promovării concursului sau examenului, în limita funcţiilor publice rezervate promovării, cu

încadrarea în fondurile bugetare alocate.

În conformitate cu prevederile art.65 alin.(2) din Legea nr.188/1999 privind Statutul

funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a putea

participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui

deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;

b) să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea anuală a performanţelor individuale în

ultimii 2 ani calendaristici;

c) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei

legi.

Cod FO 53-03, ver. 1

2. Schimbări preconizate și rezultate așteptate

Având în vedere Raportul final nr.13384/27.11.2017 încheiat cu ocazia desfăşurării

examenului de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, organizat în data de

21.11.2017 – proba scrisă şi 23.11.2017 – interviul, pentru funcționarii publici din cadrul Direcției

Poliției Locale Timișoara, solicităm transformarea posturilor ocupate de persoanele care au susţinut

și promovat examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, astfel:

Funcția existentă Nr.

posturi Mutația intervenită Funcția modificată

Polițist local, clasa I, grad profesional asistent

14

Transformare posturi prin promovare

Polițist local, clasa I, grad profesional principal

Consilier, clasa I, grad profesional asistent

1 Consilier, clasa I, grad profesional principal

Polițist local, clasa I, grad profesional principal

12 Polițist local, clasa I, grad

profesional superior Consilier, clasa I, grad profesional principal

6 Consilier, clasa I, grad

profesional superior Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal

1 Consilier juridic, clasa I, grad

profesional superior Polițist local, clasa III, grad

profesional asistent 1

Polițist local, clasa III, grad profesional principal

Polițist local, clasa III, grad profesional principal

2 Polițist local, clasa III, grad

profesional superior Ținând cont de art.3 alin. (1) și alin.(4) din Legea nr.153 din 28.06.2017 privind salarizarea

personalului plătit din fonduri publice prevede:

”(1) Gestionarea sistemului de salarizare a personalului din institutiile si autoritatile

publice se asigura de fiecare ordonator de credite.

(4) Ordonatorii de credite au obligatia sa stabileasca salariile de baza/soldele de

functie/salariile de functie/soldele de grad/salariile gradului profesional detinut, gradatiile, soldele

de comanda/salariile de comanda, indemnizatiile de incadrare/indemnizatiile lunare, sporurile, alte

drepturi salariale in bani si in natura prevazute de lege, sa asigure promovarea personalului in

functii, grade si trepte profesionale si avansarea in gradatii, in conditiile legii, astfel incat sa se

incadreze in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu.”

Având în vedere achiziționarea unui număr mare de autoturisme de serviciu în ultima

perioadă și implicit mărirea parcului logistic, este necesară atât gestionarea problemelor tehnice

apărute dar și prevenirea pe cât posibil a acestora, pentru reducerea cheltuielilor de întreținere. În

vederea eficientizării activității instituției prin funcționarea în condiții optime a parcului auto,

propunem transformarea unor funcții vacante conform nevoilor instituției, după cum urmează:

- Transformarea unui post vacant de inspector de specialitate, grad profesional I A, din

cadrul Compartimentului Logistic-Administrativ, într-un post vacant de inspector de specialitate,

grad profesional I, în cadrul Compartimentului Logistic-Administrativ;

Cod FO 53-03, ver. 1

- Transformarea unui post vacant de consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul

Serviciului Financiar-Contabilitate, într-un post vacant de referent, clasa III, grad profesional

superior, în cadrul Serviciului Financiar-Contabilitate, în vederea reducerii cheltuielilor salariale și

eficientizării activității acestei structuri funcționale;

- Transformarea unui post vacant de polițist local, clasa III, grad profesional superior, din

cadrul Serviciului Ordine Publică – Biroul Ordine Publică, într-un post vacant de consilier, clasa I,

grad profesional asistent, în cadrul Compartimentului Logistic-Administrativ, pentru eficientizarea

activității de informatizare a instituției.

3. Alte informații

Luând în considerare cele de mai sus, propunem modificări în structura funcțiilor publice

mai sus menționate.

4. Concluzii

Menționăm că modificările solicitate nu impun creșterea numărului de posturi în

organigrama instituției.

Precizăm că în bugetul instituției sunt prevăzute și aprobate cheltuieli de personal pentru

posturile transformate, conform prevederilor legale.

Având în vedere aspectele prezentate, propunem modificarea și aprobarea Statului de

funcții, conform anexei.

PRIMAR DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT NICOLAE ROBU Jr. Ec. DOREL COJAN

Atasament: Anexa.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

Nr. posturi

Clasa Grad

1 Director executiv S 1 II 0 1 2 Director executiv adjunct S 3 II 3 0 3 Sef serviciu S 9 II 9 0 4 Şef birou S 9 II 8 1

22 20 2

5 Auditor S 2 I superior 2 0 6 Auditor S 0 I principal 0 0

7 Consilier S 12 I superior 12 0 8 Consilier S 6 I principal 5 1 9 Consilier S 5 I asistent 4 1

10 Consilier S 0 I debutant 0 0

11 Consilier juridic S 3 I superior 3 0 12 Consilier juridic S 0 I principal 0 0 13 Consilier juridic S 0 I asistent 0 0 14 Consilier juridic S 0 I debutant 0 0

15 Politist local S 26 I superior 26 0 16 Politist local S 32 I principal 32 0 17 Politist local S 60 I asistent 59 1 18 Politist local S 4 I debutant 4 0 19 Politist local SSD 1 II superior 1 0

20 Referent M 5 III superior 4 1 21 Referent M 0 III principal 0 0 22 Referent M 0 III asistent 0 0 23 Referent M 0 III debutant 0 0

24 Politist local M 68 III superior 65 3 25 Politist local M 24 III principal 23 1 26 Politist local M 38 III asistent 38 0 27 Politist local M 5 III debutant 3 2

291 281 10 313 301 12

Grad 28 Sef serviciu S 1 II 1 0

Grad/Treapta

29 Inspector de specialitate S 1 I A 1 0 30 Inspector de specialitate S 1 I 0 1 31 Referent M 2 IA 2 0 32 Secretar - dactilograf M 1 IA 1 0 33 Arhivar M 1 1 0 34 Guard G 49 48 1

35 Muncitor calificat (mecanic) G 1 I 1 0 36 Ingrijitor G 2 2 0

59 57 2

372 358 14

Număr total posturi 372

1. Funcţii publice 313 - de conducere 22 - de execuţie 291 2. Personal contractual 59 - de conducere 1 - de execuţie 55 - de deservire 3

A. 2. Functii publice de executie

B. 1. Functii personal contractual conducere

B. 2. Functii personal contractual executie

B. 3. Functii contractuale de deservire

TOTAL DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA

Director Executiv Adjunct, Jr. Ec. DOREL COJAN

TOTAL FUNCTII PUBLICE

din care:

Total functii publice de executie

TOTAL PERSONAL CONTRACTUAL

Directia Politiei Locale Timisoara

APROB,

PRIMAR

Anexa la H.C.L. Nr. .............. din ......................

STAT DE FUNCŢII

NICOLAE ROBU

Vacante

DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA

Total functii publice de conducere

A. 1. Functii publice de conducere

Nr. crt.

Denumirea funcţiei Nivel studii

Funcţii publice/ Posturi contractuale

prevazute Ocupate