Număr | 496 |
---|---|
An | 2018 |
Data emiterii | 24.10.2018 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 24.10.2018 |
Hotararea Consiliului Local 496/24.10.2018 privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ,,Operare şi întreţinere a Staţiei de sortare deşeuri din Municipiul Timişoara către Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara, precum şi aprobarea Studiului de oportunitate, Caietului de sarcini, Contractului de delegare a gestiunii, şi a tarifelor pentru activităţile de operare şi întreţinere a Staţiei de sortare deşeuri din Municipiul Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018- 24470/18.10.2018 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu; Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018- 24470/18.10.2018 al Biroului Salubrizare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Având în vedere Avizul Serviciului Juridic nr. SC2018- 24470/18.10.2018 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2018- 24470/18.10.2018; Având în vedere Adresa Direcţiei Economice, nr. 17614/27.09.2018; Având în vedere Avizul nr. 12932/17.10.2018 emis de Consiliul Concurenţei; Având în vedere Regulamentul Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timişoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 454/2017; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Conform prevederilor art. 1 alin. (2) lit. f), art. 3 alin. (1) şi alin. (2), art. 8 alin. (1) şi alin. (3) lit. d), art. 22 alin. (2) şi alin. (3), art. 23 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. c), d) şi art. 121 alin. (4) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul prevederilor art. 45 alin. (3) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului "Operare şi întreţinere a Staţiei de sortare deşeuri din Municipiul Timişoara" către Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara. Art. 2: Se aprobă Studiul de oportunitate pentru delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului de operare şi întreţinere a staţiei de sortare deşeuri din municipiul Timişoara, conform Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3: Se aprobă Caietul de sarcini privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ,,Operare şi întreţinere a Staţiei de sortare deşeuri din Municipiul Timişoara, către SC COLTERM S.A. Timişoara conform Anexei 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre şi care devine anexă la contract. Art. 4: Regulamentul Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timişoara, este aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 454/2017 şi devine anexă la Contractul de delegare. Art. 5: Se aprobă modelul de Contract privind delegarea de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului de sortare a deşeurilor - Operare şi întreţinere a Staţiei de sortare deşeuri din Municipiul Timişoara, conform Anexei 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 6: Bunurile date în administrare şi exploatare Companiei Locale de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara sunt prevăzute în Anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezenta hotărâre şi devine anexă a contractului. Art. 7: Se aprobă tarifele pentru activitatea de operare şi întreţinere a staţiei de sortare deşeuri din Municipiul Timişoara, conform Anexei 5, care face parte integrantă din prezenta hotărâre şi care devine anexă a contractului. Art. 8: Se aprobă redevenţa anuală în cuantum de 1,6 % din cuantumul veniturilor încasate din valorificarea deşeurilor la unităţile de profil, dar nu mai puţin de 35.000 lei/an. Art. 9: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 351/06.07.2018 se revocă. Art. 10: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Salubrizare şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Art. 11: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu, şi totodată se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Urbanism şi Dezvoltare Urbană; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est, - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Comunicare-Relaţionare; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Companiei Locale de Termoficare COLTERM S.A.; - Mass-media locale.
|
1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR
EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE
Proiect de hotărâre pentru delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ,,Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoaraˮ către Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timișoara, precum şi aprobarea, Studiului de oportunitate, Caietului de sarcini, Contractului de delegare a gestiunii, și a tarifelor pentru activităţile de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara
1. Descrierea situației actuale
Începând cu data de 31.10.2018 încetează efectele HCL nr. 417/27.07.2018, prin care a fost reziliat contractul de concesiune nr. SC2006/15414/31.07.2006 și perioada de asigurare a continuității serviciului de salubrizare de către operatorul Retim Ecologic Service SA.
In cadrul ”Sistemului integrat de management al deșeurilor in județul Timiș, funcționează stația de sortare, investiție a SC Retim Ecologic Service SA realizată cu fonduri proprii și fonduri de mediu, precum și linia de valorificare energetică a deșeurilor cu putere calorică ridicată, ce deservește Municipiul Timișoara, care trebuie să asigure continuitatea serviciului.
Totodată ținând cont de prevederile Legii nr. 51/2006, privind serviciile comunitare de utilități publice, art.1, alin. (4) lit.d): ,,Serviciile de utilități publice……au caracter permanent și regim de funcționare continuuˮ, este necesară delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului de sortare a deșeurilor - Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara către Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timișoara, precum şi aprobarea, Studiului de oportunitate, Caietului de sarcini, Contractului de delegare a gestiunii a tarifelor pentru activităţile de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara și a redevenței anuale datorate către Municipiul Timișoara.
2. Schimbări preconizate și rezultate așteptate
Prin implementarea proiectului se vor respecta principiile dezvoltării durabile şi ale protecţiei mediului, se va asigura gestionarea eficientă a deșeurilor și un serviciu public de salubrizare de calitate pentru locuitorii municipiului, care să satisfacă nevoile comunității locale prin desfășurarea de activități de întreținere, curățenie și igienizare a domeniului public, pentru prevenirea apariției unor focare epidemice prin nesalubrizarea și igienizarea orașului.
Beneficiile obținute prin asigurarea continuității funcționării stației de sortare deșeuri se concretizează în atingerea țintelor europene impuse în domeniul deșeurilor, respectiv reducerea cantităților de deșeuri municipale eliminate prin depozitare în procent de 50% până în anul 2020.
3. În concluzie, propunem aprobarea delegării gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ,,Operare și
întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoaraˮ către Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timișoara, precum şi aprobarea, Studiului de oportunitate, Caietului de sarcini, Contractului de delegare a gestiunii, și a tarifelor pentru activităţile de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara. PRIMAR ADMINISTRATOR PUBLIC NICOLAE ROBU ROBERT KRISTOF
ȘEF BIROU SALUBRIZARE
CĂLIN VICTOR FIAT Cod FO53-03, Ver.1
2
Page 1 of 15
Anexa nr. 2 la H.C.L. nr....................
CAIET DE SARCINI
privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului
,,Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoaraˮ,
către SC COLTERM S.A. Timișoara
DISPOZIȚII GENERALE
Prezentul caiet de sarcini a fost întocmit pe baza legislației în vigoare și face parte din
documentația de atribuire a contractului de delegare de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului
de ,,Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoaraˮ către Compania
Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timișoara.
Caietul de sarcini și anexele la acesta se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al
Municipiului Timișoara.
Prezentul Caiet de sarcini stabilește condițiile de desfășurare a activităților specifice
serviciului atribuit, nivelurile de calitate, indicatorii de performanță, cerințele tehnice și
organizatorice minimale necesare funcționării acestui serviciu în condiții de eficiență și siguranță.
CADRUL LEGISLATIV APLICABIL
- Legea nr. 51/2006 privind Serviciile comunitare de utilități publice, republicată; - Legea nr. 101/2006 privind Serviciul de salubrizare a localităților, republicată și actualizată; - Ordinul ANRSC nr. 111/09.07.2007 privind aprobarea Caietului de sarcini–cadru al
serviciului de salubrizare a localităților;
- Ordinul ANRSC nr. 112/2007 privind aprobarea Contractului-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localităților;
- Hotărârea de Guvern nr. 1470/09.09.2004 privind aprobarea Strategiei Naționale de gestionare a deșeurilor și a Planului Național de Gestionare a Deșeurilor, actualizată;
- Hotărârea nr. 745/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea licențelor în domeniul serviciilor comunitare de utilități publice;
- Ordinul nr. 109 /2007 al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau
modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare a localităților;
- Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor republicată; - Hotărârea nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei
cuprinzând deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase, actualizată;
- OUG nr. 68/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor;
- Ordonanța de Urgență nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificată și completată; - Ordonanța de Urgență nr. 48/2017 pentru modificarea și completarea OUG 196/2005 privind
Fondul pentru mediu;
- Hotărârea nr. 1061/2008 privind transportul deșeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României;
- Ordin nr. 1281/2005/1121/2006 privind stabilirea modalităților de identificare a containerelor pentru diferite tipuri de materiale în scopul aplicării colectării selective;
- Hotărârea Guvernului nr.1132/2008 privind regimul bateriilor și acumulatorilor și al deșeurilor de baterii și acumulatori, modificată;
Page 2 of 15
- OUG 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea și repararea prejudiciului asupra mediului, modificată și completată.
- Ordonanța de Urgență nr. 195/2005 privind protecția mediului actualizată, aprobată prin Legea nr. 265/2006 modificată și completată.
- Ordin nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației.
CAPITOLUL I
OBIECTUL CAIETULUI DE SARCINI
Art. 1. Obiectul Caietului de sarcini: ,,Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din
Municipiul Timișoaraˮ.
Art. 2. Prezentul Caiet de sarcini conține specificațiile tehnice care definesc caracteristicile
referitoare la nivelul calitativ, tehnic și de performanță, siguranța în operare, precum și cerințele de
conformare la standardele în vigoare.
Art. 3. Activitatea de salubrizare care face obiectul prezentului Caiet de sarcini, așa cum este
menționată în Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, republicată și
actualizată, este:
- Sortarea deșeurilor municipale și a deșeurilor similare în stația de sortare Mai specific, activitățile care fac obiectul delegării de gestiune, prin atribuire directă, sunt:
- Operarea și întreținerea Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara. Art. 4. Caietul de sarcini precizează reglementările obligatorii referitoare la protecţia muncii, la
prevenirea şi stingerea incendiilor şi la protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul
prestării serviciului.
Art. 5. Termenii, expresiile și abrevierile utilizate sunt prevăzute în Regulamentul Serviciului de
Salubrizare al Municipiului Timișoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timișoara, anexa 1
la prezentul Caiet de sarcini, cu următoarele completări:
SIMD Timiș - Sistem Integrat de Management al Deșeurilor în Județul Timiș; A.N.R.S.C. - Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice;
ADID – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri;
CAPITOLUL II
CERINȚE ORGANIZATORICE MINIMALE
Art. 6.
(1) Prestatorul serviciului de salubrizare va asigura:
a) respectarea legislaţiei, normelor, prescripţiilor şi regulamentelor privind igiena muncii, protecţia
muncii, gospodărirea apelor, protecţia mediului, urmărirea comportării în timp a construcţiilor,
prevenirea şi combaterea incendiilor în aria de desfășurare a activității;
b) exploatarea, întreţinerea şi reparaţia instalaţiilor şi utilajelor cu personal autorizat, în funcţie de
complexitatea instalaţiei şi specificul locului de muncă;
c) respectarea indicatorilor de performanţă și calitate stabiliți prin contract și precizați în prezentul
Caiet de sarcini și anexele la acesta;
d) furnizarea autorității administraţiei publice locale, respectiv A.N.R.S.C., în termenul solicitat, a
informaţiilor solicitate și accesul la documentele/documentaţiile, actele individuale pe baza cărora
prestează serviciul de salubrizare, în condițiile legii;
e) respectarea tuturor angajamentelor luate prin contractul având ca obiect ,,Operare și întreținere a
Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoaraˮ, de către SC COLTERM S.A. Timișoara.
f) aplicarea de metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de
operare;
Page 3 of 15
g) dotarea cu utilaje și echipamente specifice pentru asigurarea și optimizarea procesului de sortare a
deșeurilor;
h) asigurarea întreținerii utilajelor și echipamentelor pe toată perioada derulării contractului
serviciului de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara;
i) elaborarea planurilor anuale de revizii şi reparaţii executate cu forţe proprii şi cu terţi;
j) realizarea unui sistem de evidenţă a sesizărilor şi reclamaţiilor şi de rezolvare operativă a acestora;
k) evidenţa orelor de funcţionare a utilajelor;
l) ţinerea unei evidenţe a gestiunii deşeurilor şi raportarea situației periodic, și de fiecare dată când
se solicită, autorității contractante, conform reglementărilor în vigoare și a cerințelor contractuale;
m) personalul necesar pentru prestarea activităţii asumate prin contract;
n) respectarea obligațiilor privind gestionarea deșeurilor asumate prin Tratatul de aderare a
României la Uniunea Europeană, respectiv încadrarea în rata de reciclare a deșeurilor, impuse de
legislația națională;
o) alte cerinţe specifice stabilite de către autoritatea contractantă.
Art. 7. Obligațiile și răspunderile personalului operativ al prestatorului sunt cuprinse în
Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timișoara, anexa nr. 1 la prezentul Caiet de
sarcini.
CAPITOLUL III
AUTORIZAȚII ȘI LICENȚE
Art. 8. Prestatorul va obține și va menține valabile, pe toată perioada prestării activităţii:
- Autorizația de Mediu și după caz autorizația de gospodărire a apelor, alte aprobări, autorizații, permise, licența A.N.R.S.C., în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
CAPITOLUL IV
PREZENTAREA SITUAȚIEI EXISTENTE
STAȚIA DE SORTARE DEȘEURI DIN MUNICIPIU TIMIȘOARA
Art. 9. Descrierea amplasamentului
Proprietar: Municipiul Timișoara
Amplasament: strada Mile Cărpenișan nr. 3, Timișoara, zona industrială; Coordonate Stereo 70:
X=211155, Y=454244, conform Planului de încadrare în zona Stația de sortare deșeuri municipale
Timișoara, anexa nr. 2 la Caietul de sarcini.
Suprafața utilă arondată: teren intravilan în suprafață de 16.286 mp, conform Extrasului de Carte
funciară nr. 433565 Timișoara, din data de 08.12.2017.
Suprafața construită, construcții:
- suprafața construită este de 12.460 mp, respectiv suprafața construită clădiri: 3.010 mp și suprafața destinată drumurilor, parcărilor și platformelor: 9.450 mp;
- clădirile construite sunt: hala cu copertina, cabină poartă și postul trafo Capacitate stație sortare: 163.590 tone/an deșeuri
Sursa: adresa Retim Ecologic Service S.A. nr. 13933/21.07.2017
Stația de sortare se află în funcțiune din luna iunie 2010, deservind Municipiul Timișoara.
Art. 10. Dotări:
Principalele amenajări ale Stației de sortare a deșeurilor sunt următoarele:
- Împrejmuire - Bariera de acces - Platforma betonată - Echipament dezinfecție - Cabina poartă
Page 4 of 15
- Cântar basculă - Hala în regim P, P+E, cu vestiare, grupuri sanitare, birouri, laborator - Copertina frontală - Zona verde - Stație pompare apă cu rezervor apă incendiu; foraj cu Q=15m3/h, H=128 mmcol.H2O,
diametru=140 mm; capacitatea rezervorului este de 250 m 3
- Instalație PSI (hidranți) - Sistem alimentare gaz - Instalație de aerisire și desprăfuire (ventilator radial, instalația de desprăfuire sub forma
de turn cu H=6,15 m, filtru cu cărbune activ pentru reținerea mirosurilor și a particulelor
în suspensie; sistem general de exhaustare cu capacitatea de 20000 mc/h aer absorbit de
la sursele locale de pulberi (ciur rotativ și cabinele de sortare) racordat la bateria de
filtrare prevăzută cu filtre textile din fibre sintetice
- 4 boxe deșeuri - 4 containere cu capacitate de 20 mc - 3 containere cu capacitate de 20 mc - Rețea alimentare apă-canal, rețea alimentare energie electrică, instalație energie electrică Alimentarea cu apă pentru incendiu se realizează dintr-un foraj având caracteristicile H=128
m, Ø=140 mm, Q=15 mc/h (4,16 l/sec), Nhs=13 m, Nhd=35 m
Apa este captată din foraj cu electropompa submersibilă tip HEBE 50X5 cu următoarele
caracteristici: Q=8 mc/h, H=50 mmCA, n=2900 rot/min, P=4kW, 2 vase de expansiune cu
V=35 litri și un vas de expansiune de V=18 litri
Distribuirea apei la rezervorul pentru incendiu se realizează prin conducte PE-HD, apa este
pompată prin intermediul unui grup de 3 pompe tip TYPMD 50-200/9,2; Q=24-66 mc/h
- Sistem supraveghere video - Sistem detecție incendiu (alarma) - Post de transformare în anvelopă 20/0,4 kv - 400 kv, cu gabarit 630 kva amplasat în
incinta și racordat la rețeaua de 20 kv din zona (în exteriorul amplasamentului)
- Pentru activitatea de laborator: 2 tocătoare deșeuri, termobalanța, etuva - 1 compresor - Grup electrogen - Rezervor motorină - Instalație de climatizare, care funcționează cu agent de răcire freon R407C - Centrala termică cu două cazane cu tiraj forțat care funcționează cu GP, cu consum
nominal Q=2x7,9 Nm 3 /H, P=74,6 kW; depozitarea GPL-ului se realizează într-un
rezervor de 5000 litri
- Centrala termică cu funcționare pe bază de curent electric, P=15 kW. Art. 11. Utilaje:
- Linie de sortare mecanică deșeuri reziduale, cu următoarele componente: tocător electric shredder, separator magnetic, utilaj cernere-separator, buncăr de stocare cu bandă, 5
benzi transportoare, instalație balotare;
- Linie de sortare manuală deșeuri reciclabile, prevăzută cu buncăr de stocare intermediar, banda buncăr și sistem control, cabina de sortare, banda de cauciuc;
- 1 presă balotare deșeuri reciclabile cu banda transportoare aferentă, capacitatea de producție 60 mc/h
- 1 încărcător oleodinamic; - 1 motostivuitor KOMATSU.
Art. 12. Descrierea principalelor faze ale procesului tehnologic
(1) Deșeurile municipale amestecate sunt recepționate în incinta stației de sortare pe cele 2 fracții: umedă și uscată, fiind supuse procesării (sortării) separat pe cele 2 fracții. Ulterior recepției,
Page 5 of 15
transporturile sunt dirijate către zona de descărcare, urmată de examinarea vizuală a deșeurilor care
au fost descărcate în boxele eferente fiecărei fracții.
În condițiile în care în masa deșeurilor sunt identificate deșeuri periculoase, acestea sunt
colectate separat și predate în vederea eliminării.
Ulterior, cele două fracții sunt supuse procesului de sortare și anume: deșeurile reziduale
(fracția umedă) sunt sortate pe linia de sortare mecanică iar deșeurile reciclabile (fracția uscată)
sunt supuse sortării pe linia de sortare manuală.
(2) Descrierea fazelor tehnologice aferente procesului de sortare a deșeurilor reziduale (fracția umedă):
- recepție deșeuri reziduale; - descărcare deșeuri, inspecție vizuală; - alimentare buncăr; - mărunțirea deșeurilor în tocător; - extragerea deșeurilor metalice cu ajutorul separatorului electromagnetic; - separarea fracției biodegradabile de deșeurile valorificabile energetic; - balotarea deșeurilor valorificabile energetic, stocarea temporară și livrarea în vederea
valorificării energetice;
- eliminarea refuzului de sortare (fracția inertă biodegradabilă) către depozitul de deșeuri nepericuloase conform.
(3) Descrierea fazelor tehnologice aferente procesului de sortare a deșeurilor reciclabile (fracția uscată):
- recepție deșeuri reziduale; - descărcare deșeuri, inspecție vizuală; - alimentare buncăr; - sortarea manuală a deșeurilor reciclabile; - balotarea fracțiilor rezultate, stocarea temporară și livrarea în vederea valorificării
energetice;
- refuzul (materialul nereciclabil) rămas în urma sortării este evacuat într-un container și reintrodus în circuitul tehnologic pe linia de sortare mecanică.
(4) Descrierea procesului de livrare
- cântărirea autovehiculelor destinate transportului deşeurilor sortate balotate urmată de încărcarea acestora în vederea livrării
- deșeurile electrice și electronice (DEEE) sunt livrate către agenții economici valorificatori
Descrierea detaliată a fluxurilor tehnologice din instalația de sortare pentru fiecare fracțiune
de deșeuri este prezentată în anexa nr. 3, iar schița stației de sortare în anexa nr. 4 la Caietul de
sarcini.
Art. 13. Activitatea se desfășoară în 2 schimburi, cu program de lucru de 8 ore/schimb. În tabelul nr.
1 este prezentat personalul operator.
Tabel nr. 1
Nr. crt. Funcția Număr necesar de angajați
1 Șef secție 1
2 Șef tură 2
3 Primitor distribuitor 1
4 Controlor prestări
servicii
2
5 Tehnician EUREC 2
6 Electrician 1
7 Lăcătuș mecanic 1
8 Sudor 1
Page 6 of 15
9 Stivuitorist 2
10 Mecanic utilaj 3
11 Sortator 26
12 Muncitor linie 2
Total angajați 44
Art. 14. Cantitățile de deșeuri colectate din Municipiul Timișoara în anul 2017 sunt prezentate în
tabelul nr. 2:
Tabel nr.2
Nr.
crt.
Tip deșeu Cantitate
(tone)
1. Deșeuri reziduale
1.1 Deșeuri menajere 94.949,94
1.2 Deșeuri stradale 17.503,50
1.3 Deșeuri din piețe 974,34
1.4 Deșeuri din grădini, parcuri și spații verzi 2.376,26
2. Deșeuri reciclabile 15.750,43
Sursa: Raportări lunare ale operatorului de salubrizare RETIM Ecologic Service SA
CAPITOLUL V
OPERARE ȘI ÎNTREȚINERE
SORTAREA DEȘEURILOR ÎN CADRUL STAȚIEI, ÎN VEDEREA RECICLĂRII
Art. 15. Stația de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara funcționeză din luna iunie 2010.
Art. 16. Instalația de sortare va prelucra următoarele tipuri de deșeuri:
- deșeuri reciclabile (hârtie și carton, plastic, metale și lemn); - deșeuri stradale; - deșeuri reziduale;
Art. 17. Prestatorul are obligația de a desfășura activitatea de sortare a deșeurilor municipale, în
condițiile legii.
Art. 18. Prestarea activității de sortare a deșeurilor se va executa astfel încât să se realizeze:
- respectarea fluxului deșeurilor, conform Proiectului Sistem Integrat de Management al Deșeurilor la nivelul Județului Timiș;
- continuitatea activității, indiferent de anotimp și condiții meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
- controlul calității serviciului prestat; - respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne de prestare a activității; - ținerea la zi a documentelor cu privire la cantitățile de deșeuri de ambalaje colectate și
predate agenților economici valorificatori;
- respectarea regulamentului serviciului de salubrizare aprobat de autoritatea administrației publice locale, în condițiile legii;
- prestarea activității pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiect reducerea costurilor;
- asigurarea, după caz, a mijloacelor auto adecvate pentru transportul deșeurilor la depozitul conform;
- asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat și în număr suficient.
Page 7 of 15
Art. 19. Pentru o exploatare sigură, corectă și economică a instalației de sortare deșeuri, autoritatea
contractantă pune la dispoziție documentația tehnică – manualele de operare aferente tuturor
utilajelor care compun instalația.
Art. 20. Manualele de operare descriu utilajul, punerea în funcțiune, instrucțiunile de exploatare și
întreținere a utilajelor, măsurile de protecția muncii și siguranța în exploatare și sunt prevăzute în
anexe, după cum urmează:
Componente electrice – Cabină la sortare pentru Instalația de sortare Timișoara, anexa nr. 5 Documentație bandă transportoare, anexa nr. 6 Instrucțiuni de exploatare – Presă baloți - Upamat 100 V5, anexa nr. 7 Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Buncăr de alimentare și dozare EuRec, ADS-1,
anexa nr. 8
Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Instalație buncăr EuRec, ADS-2, anexa nr. 9 Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Separator cu discuri EuRec, DSK cu masă de
cernere 110/50/30 E, anexa nr. 10
Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Sistem de balotare RBS-2, partea I, anexa nr. 11 Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Sistem de balotare RBS-2, partea II, anexa nr. 12 Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Stație magnetică EuRec, MST, anexa nr. 13 Manual de exploatare și întreținere – Tocător EuRec, S 20.00 E, anexa nr. 14
Art. 21. Instalația/utilajele/echipamentele trebuie să fie utilizate doar în scopurile pentru care au fost
proiectate.
Art. 22. Pe parcursul desfăşurării activităţii de sortare, prestatorul va asigura:
a) interzicerea descărcării oricăror categorii de deşeuri direct pe sol;
b) staţionarea deşeurilor cu conţinut organic, maxim 24 ore în perioada mai-octombrie, şi
maxim 48 de ore în perioada noiembrie-aprilie;
c) evitarea formării de stocuri de deşeuri sortate ce urmează să fie valorificate, sau stocuri de
produse rezultate în urma sortării, care ar putea genera fenomene de poluare a mediului sau care
prezintă riscuri de incendiu faţă de vecinătăţi;
d) organizarea activității astfel încât să atingă indicatorii de performanță stabiliți în prezentul
caiet de sarcini pentru valorificarea deșeurilor;
e) eliminarea reziduurilor rezultate din procesul de sortare a deșeurilor, respectiv
valorificarea energetică a deșeurilor rezultate din procesul de sortare a fracției umede;
f) transportarea deşeurilor reziduale rezultate din procesul de sortare a deşeurilor la un
depozit conform;
g) interzicerea evacuării apelor uzate rezultate în urma desfăşurării activităţii de sortare
direct în emisarul natural;
h) respectarea/implementarea condiţiilor impuse de autorităţile competente de mediu,
gospodărirea apelor, prevenirea şi stingerea incendiilor, A.N.R.S.C.
Art. 23. În incinta Stației de sortare deșeuri municipale (SSDM) se asigură preluarea de la
persoanele fizice sau agenţii economici care îşi transportă singuri deşeurile la Staţia de sortare
(deşeuri din sticlă, construcţii, voluminoase, DEEE).
(1) Deşeurile din sticlă se colectează în containere. După umplere, containerul de deşeuri din sticlă se depozitează temporar, în vederea valorificării, la firmele de reciclare.
(2) Containerul de deşeuri din construcţii se transportă la depozitul de deşeuri Ghizela. (3) Deşeurile electrice, electronice şi electrocasnice sunt preluate direct de la Staţia de Sortare de către societatea cu care prestatorul are încheiat contract.
Art. 24. Staţia de sortare va fi prevăzută cu sistem de supraveghere video timp de 24 ore (24 din 24
ore) şi menţine înregistrările pe o perioadă de 7 zile.
Art. 25. În cazul în care în masa deşeurilor descărcate se găsesc materiale periculoase care nu au fost
observate la descărcare, acestea vor fi colectate în recipienți de precolectare speciali pentru materiale
periculoase. Acestea se vor preda spre neutralizare societăţilor autorizate cu care operatorul are
încheiate contracte.
Page 8 of 15
Art. 26. Prestatorul va asigura inspecții regulate ale obiectivului și va acționa imediat pentru
reparare/înlocuire, în caz că se identifică deteriorări. Prestatorul va reabilita/repara imediat sau
înlocui orice echipament, componentă sau vehicul necesar pentru operare, pe propria cheltuială.
Art. 27. Prestatorul va asigura suficiente piese de rezervă și consumabile pentru funcționarea
neîntreruptă și continuă a serviciului.
Art. 28. Întreținerea trebuie să fie asigurată, astfel încât să se întreprindă acțiuni preventive înainte să
fie necesare reparații majore.
Art. 29. Prestatorul va fi responsabil de planificarea, organizarea și efectuarea reparațiilor generale
planificate, va deține un registru cu toate problemele legate de reparații, atât planificate, cât și cele
neplanificate, apărute pe parcursul desfășurării serviciului.
Art. 30. Prestatorul va fi responsabil de întreținerea și curățarea drumurilor din incinta obiectivului și
a celor de acces la obiectiv, a pavajelor și a împrejmuirilor și împrejurimilor incintelor. Frecvența
acestora va fi corelată cu condițiile meteorologice.
Art. 31. Prestatorul va răspunde de plata tuturor cheltuielilor și costurilor asociate întreținerii și
utilizării clădirilor, a instalațiilor și a tuturor dotărilor stației de sortare, inclusiv utilitățile.
Art. 32. Prestatorul are obligația de a presta serviciul în condiții de eficiență maximă, respectiv
cantitatea de deșeuri reprezentată de refuzul de sortare să fie cât mai mică, astfel încât să poată fi
atins obiectivul anual de reducere a cantităților de deșeuri municipale eliminate prin depozitare,
prevăzută în anexa 6 din Ordonanța de Urgență nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu.
CAPITOLUL VI
CANTITĂȚI DE DEȘEURI ESTIMATE A FI COLECTATE ÎN VEDEREA RECICLĂRII
Art. 33. Instalația de sortare deșeuri va prelucra deșeuri reciclabile la o capacitate de sortare de
41.834 tone/an.
(Sursa: SF “Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Timiș”)
Art. 34. În cadrul Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara funcționează o linie pentru
valorificarea energetică a deșeurilor cu putere calorică ridicată. Instalația de valorificare energetică
va prelucra următoarele fluxuri de deșeuri:
- deșeuri biodegradabile 108.227 tone/an; - deșeu provenit din curățatul străzilor din Municipiul Timișoara 12.625 tone/an; - refuzul de sortare rezultat de pe linia de sortare din cadrul stației 14.022 tone/an.
Total capacitate de valorificare energetică = 134.874 tone/an.
(Sursa: Anexa 5.3. la SF “Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Timiș”)
Art. 35. Refuzul rezultat de pe linia de valorificare energetică este format, în mare măsură, din deșeu
biodegradabil și va fi transportat parțial la stația de tratare mecano-biologică din cadrul Depozitului
central Ghizela și parțial va fi depozitat în cadrul aceluiași depozit conform.
Tabel nr. 3 Fluxul deșeurilor la Stația de sortare Timișoara
Sortare
Capacitate (tone) 41.834
Materiale reciclabile reciclate (tone) 27.812
Refuz (tone) 14.022
Linie de valorificare energetică
Capacitate (tone) 134.874
Deșeu recuperat (tone) 50.793
Refuz (tone) 84.081
(Sursa: SF “Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Timiș”)
Page 9 of 15
CAPITOLUL VII
CONTROLUL ȘI MONITORIZAREA DE MEDIU
Art. 36. Prestatorul va monitoriza și respecta cerințele de protecția mediului, stabilite prin autorizații
și orice altă cerință suplimentară impusă de o autoritate competentă privind exploatarea în regim
normal a obiectivului.
Art. 37. Prestatorul este pe deplin răspunzător de toate situațiile care cad sub incidența Directivei nr.
2004/35/CE privind răspunderea pentru mediul înconjurător, transpusă prin OUG 68/2007 privind
răspunderea de mediu, cu referire la prevenirea și repararea prejudiciului asupra mediului.
Art. 38. Prestatorul va păstra obiectivul în stare bună, curată și sigură, în condiții sanitare
corespunzătoare.
Art. 39. Prestatorul va respecta normativele privind manipularea combustibililor și lubrifianților
(benzină, petrol, ulei), solvenților, alte substanțe chimice periculoase, pentru a preveni deversarea
(scurgerea) acestora și infiltrarea lor în sol.
Art. 40. Levigatul și apa provenită din scurgeri, care a fost în contact cu deșeurile, precum și apa
provenită din stația de curățare a echipamentului contaminat (zona de spălare a roților), vor fi
direcționate către sistemul de colectare ape uzate.
Art. 41. Materialele respinse de la stația de sortare, vor fi transportate, de către prestator, la depozitul
conform în cel mai scurt timp, pentru a preveni degradarea acestora, mirosurile, formarea de levigat,
atragerea vectorilor (rozătoare, muște, etc.).
Art. 42. Prestatorul trebuie să reducă la minim posibilitatea antrenării de către vânt a deșeurilor din
incinta amplasamentului și să ia toate măsurile necesare pentru a evita împrăștierea acestor deșeuri
în exteriorul incintei.
Art. 43. Prestatorul va desfășura activitățile curente în cadrul stației de sortare deșeuri, astfel încât să
minimizeze mirosurile generate de deșeurile vehiculate, respectiv a altor elemente asociate acestora.
Art. 44. Prestatorul va lua toate măsurile necesare pentru a controla formarea prafului, precum și
limitarea vitezei de deplasare a vehiculelor, stropirea drumurilor de acces în timpul sezonului uscat
și curățarea regulată a acestora.
Art. 45. Prestatorul va lua măsurile adecvate pentru prevenirea atragerii paraziților, a insectelor, și a
păsărilor.
Art. 46. Analizele fizico-chimice ale compoziției deșeurilor se vor determina în laboratoare de
încercări (interne sau ale unor terțe persoane), acreditate conform legii, prin grija și pe cheltuiala
prestatorului.
CAPITOLUL VIII
CERINȚE PRIVIND RAPORTAREA ÎN PERIOADA DE OPERARE
Art. 47. Rapoarte/Înregistrări zilnice
Prestatorul va ține un jurnal zilnic al activităților.
Jurnalul activităților va conține următoarele date:
- Cantitățile de deșeuri intrate pe categorii; - Cantitățile de deșeuri reciclabile rezultate din stația de sortare, materiale: hârtie și carton,
metal, plastic, PET, lemn, sticlă;
- Cantitățile de deșeuri reciclabile valorificate, materiale: hârtie și carton, metal, plastic, PET, lemn, sticlă;
- Reziduuri rezultate din stația de sortare; - Tipuri și cantități de deșeuri neconforme, neacceptate la stația de sortare; - Consumul de resurse materiale (ex. apa, energie electrică, combustibil – carburant,
echipament protecție, etc.);
- Incidente, înregistrări ale problemelor, întreruperi programate și neprogramate, defecțiuni și accidente, activități de întreținere și timpii de oprire a stației, condiții atmosferice, etc.);
Page 10 of 15
- Registre ale lucrărilor de întreținere și reparații realizate la fiecare utilaj/echipament; - Sesizări, plângeri, notificări primite și răspunsurile corespunzătoare; - Problemele apărute și soluțiile adoptate; - Orice alte date înregistrate solicitate de autoritatea contractantă.
Art. 48. Autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a solicita ori de câte ori este necesar un
raport privind activitățile desfășurate.
Art. 49. Prestatorul va înainta autorității contractante raport semestrial, în termen de 10 zile
lucrătoare după încheierea fiecărui semestru.
Raportul semestrial va include informații referitoare la prestarea serviciului pe perioada de raportare,
cumulate pe luni, inclusiv:
a) Statistici referitoare la cantitățile de deșeuri: - Cantitatea totală de deșeuri reziduale intrate în stație; - Cantitatea totală de deșeuri reciclabile intrate în stație; - Cantitatea totală de deșeuri reciclabile, pe fracții; - Alte cantități de deșeuri, pe fracții; - Cantitatea totală de deșeuri valorificabilă șivalorificată; - Cantitatea totală de deșeuri transportată la depozitul de la Ghizela. b) Valoarea facturată a materialelor reciclabile valorificate la unitățile de profil; c) Reclamații/plângeri/sesizări și acțiuni întreprinse pentru soluționarea acestora; d) Situația lucrărilor de întreținere și reparații; e) Înregistrări ale problemelor, întreruperilor programate și neprogramate, defecțiuni și
accidente, activități de reparație, natura fiecărei defecțiuni și activitățile de
reparație/întreținere, înlocuiri piese, subansamble etc.
Art. 50. Raportul anual se va depune nu mai târziu de sfârșitul primei luni a anului următor pentru
anul anterior și va acoperi aceleași subiecte ca cele detaliate în rapoartele semestriale.
CAPITOLUL IX
DURATA CONTRACTULUI
Art. 51. Durata contractului având ca obiect prestarea serviciilor de operare și întreținere a Stației de
sortare deșeuri din Municipiul Timișoara este de 4 ani.
Art. 52. În cazul în care, din motive de interes public, autoritatea contractantă dorește implementarea
unui obiectiv de investiții de tipul Waste-to-Energy, aceasta are dreptul de a rezilia unilateral
prezentul contract, dar nu mai devreme de 1 an de la semnarea contractului de atribuire.
CAPITOLUL X
TARIFE
Art. 53. Tarifele de operare sunt următoarele:
- Tarif pentru tratare deșeuri reciclabile în Stația de sortare deșeuri Timișoara: 44,70 lei/tonă + TVA;
- Tarif pentru procesare deșeuri reziduale pe Linia de sortare, în vederea valorificării energetice:
131,00 lei/tonă + TVA;
CAPITOLUL XI
RISCURILE CONTRACTULUI DE ATRIBUIRE
Art. 54. Modul de alocare a principalelor responsabilități între autoritatea contractantă și prestator
este prezentat în tabelul nr. 5.
Tabel nr. 5 - Matricea de alocare a riscurilor
Page 11 of 15
1
2 3 4 5
N
r cr
t
Categoria de risc Descrierea riscului Propunere de alocare a riscului Managementul riscului
Autoritatea
contractantă Risc
comun
prestator
Riscuri juridice și de mediu
1 Modificări
legislative
relevante
Modificări legislative
și/sau de reglementare,
care pot avea impact
asupra activității și/sau
asupra situației financiare
a prestatorului
X Se vor lua toate măsurile
ce se impun, în vederea
conformării cu
prevederile legale.
În cazul în care
modificările legislative
conduc la creșterea
costurilor operaționale,
prestatorul poate
solicita, justificat,
modificarea/ajustarea
tarifului
2 Ținte privind
recuperarea și
reciclarea
diferitelor
fracțiuni de
deșeuri
Imposibilitatea de a atinge
țintele naționale privind
recuperarea și reciclarea
plasticului, metalului,
hârtiei și cartonului
X Prestatorul va contribui
la atingerea țintelor
stabilite prin legislația în
vigoare, prin creșterea
gradului de reciclare.
3 Conformitatea cu
prevederile
legale
Nerespectarea
prevederilor
legale/reglementări
relevante privind
gestiunea deșeurilor
X Prestatorul va fi
responsabil pentru toate
efectele produse ca
urmare a nerespectării
prevederilor legale în
vigoare
4 A treia parte
prejudiciată
Rănirea persoanelor și
pierderea sau
prejudicierea proprietății
în timpul desfășurării
activităților prestatorului
X Prestatorul va interzice
accesul persoanelor
neautorizate în incinta
obiectivului administrat,
va asigura paza și
protecția obiectivului;
va încheia polițe de
asigurare, astfel încât să
minimizeze acest risc
Riscuri operaționale
1 Licențe și
permise
Licențele și permisele
necesare prestatorului
pentru desfășurarea
activității
X Prestatorul va obține și
va menține valabile, pe
toată perioada de
executare a serviciilor,
atât licența, cât și orice
autorizație/aviz/permis
necesare desfășurării
activității conform legii.
2 Siguranța muncii
și sănătatea
salariaților
Nerespectarea
reglementărilor în
vigoare, cu consecințe
privind rănirea și/sau
îmbolnăvirea salariaților
prestatorului
X Prestatorul va asigura un
program de instruire a
personalului operațional
și de supraveghere,
privind sănătatea și
securitatea în muncă
Page 12 of 15
3 Întreruperea și
întârzierea
serviciilor
Costuri suplimentare
rezultate de acțiuni
independente, altele decât
forța majoră
X Prestatorul va respecta
programul de prestare a
serviciilor, orice
întârziere/întrerupere a
activității care poate
conduce la costuri
suplimentare, alta decât
forța majoră, va fi
suportată de acesta.
4 Starea de
curățenie a
obiectivului
Posibilitatea apariției unor
focare de infecție, cauzate
de o insuficientă curățenie
a incintei obiectivului, a
căilor de acces și a
împrejmuirilor acestora
X Prestatorul are obligația
de a respecta normele de
curățenie și de protecția
mediului, de menține
permanent curățenia
amplasamentului în care
își desfășoară activitatea
5 Repararea și
întreținerea
instalației/echipa
mentelor de
sortare
Funcționarea
necorespunzătoare și la
parametrii optimi a
obiectivului, ca urmare a
neefectuării lucrărilor de
reparații și întreținere
X Efectuarea lucrărilor de
reparații și întreținere, în
timp util, pentru a
asigura o funcționare
corespunzătoare a
instalației de sortare
Riscuri financiare
1 Creșterea
(descreșterea)
costurilor
Costuri de operare și
întreținere pentru
derularea activității,
diferite de cele estimate
X Eventualele modificări
ale costurilor de operare
și întreținere, ca urmare
a unor modificări
legislative, pot constitui
obiectul unei solicitări
de ajustare a tarifului.
2 Modificare taxe
indirecte
Modificări ale taxelor
indirecte (TVA),
introducerea/eliminarea
taxării indirecte
X Modificarea taxelor
indirecte va fi suportată
atât de către prestator,
cât și de către
Autoritatea contractantă,
putând face obiectul
unei solicitări de
modificare a tarifului
4 Modificare taxe
directe
Ex.: modificări ale
impozitului pe profit X Modificarea taxelor
directe va fi suportată
integral de către
prestator.
Art. 55. Prestatorul își va asuma riscurile pe toată perioada de derulare a contractului.
CAPITOLUL XII PERIOADA DE MOBILIZARE ȘI DATA PROGRAMATĂ PENTRU ÎNCEPERE Art. 56.
(1) Perioada de mobilizare cuprinde perioada dintre data semnării contractului și data de
începere efectivă a serviciilor. Durata perioadei de mobilizare este de maxim 30 de zile.
(2) În timpul perioadei de mobilizare, prestatorul, va definitiva pregătirile pentru punerea în
aplicare a serviciilor. În acest sens, prestatorul:
- va obține toate permisele, avizele, acordurilor, autorizațiile necesare conform prevederilor
legale; licența eliberată de Autoritatea de reglementare prin care opreratorului i se acordă
permisiunea prestării serviciului în aria delegării;
- va prelua amplasamentul cu toate dotările, puse la dispoziție de către Autoritatea
contractantă, prevăzute în anexa nr. 15 din prezentul Caiet de sarcini;
Page 13 of 15
- primirea/predarea amplasamentului precum și a tuturor bunurilor, instalațiilor,
echipamentelor și dotărilor aferente întregii activități, cu inventarul existent, libere de
orice sarcini, se va face, pe bază de proces-verbal de predare-primire, la începutul
perioadei de mobilizare;
- va semna contracte de prestări - servicii cu operatorii economici și instituțiile publice cu
care va colabora;
- va angaja și va instrui personalul necesar;
- toate etapele necesare se vor realiza exclusiv pe cheltuiala prestatorului (3) Cu cel mult 14 zile înainte de data de începere, prestatorul va transmite către Autoritatea
contractantă următoarele documente:
a) Regulament propriu de operare și întreținere care va include cel puțin următoarele: - Structura organizatorică și răspunderi; - Programe de întreținere/reparații pentru o bună funcționare a stației de sortare; - Controale de rutină și planificări în situații de urgență; - Lista cu piesele de rezervă și uzură recomandate; - Programe de funcționare și conceptul general de funcționare.
b) Programul de monitorizare al activităților din cadrul Stației de sortare deșeuri Timișoara includ tematica pentru inspecțiile de monitorizare efectuate de către autoritatea
contractantă.
(4) Doar după prezentarea tuturor acestor dovezi de către prestator, părțile pot încheia
Procesul verbal de predare - primire a bunurilor care constituie obiectul de atribuire a contractului
privind prestarea serviciilor de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul
Timișoara.
CAPITOLUL XIV
REGIMUL BUNURILOR
Preluarea bunurilor
Art. 57. Bunurile care constituie obiectul de atribuire a contractului privind prestarea serviciilor de
operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara, către sunt prezentate în
anexa nr. 15.
Art. 58. Bunurile care fac obiectul contractului de atribuire se preiau pe bază de proces-verbal de
predare-preluare, la începutul perioadei de mobilizare.
Regimul bunurilor în perioada contractului
Art. 59. Prestatorul este obligat să efectueze întreținerea, reparațiile curente și accidentale, precum și
cele capitale ce se impun la bunurile preluate conform manualelor de operare și întreținere,
prezentate în anexele nr. 5 – 14 la prezentul caiet de sarcini.
Returnarea bunurilor
Art. 60. La încetarea contractului, bunurile preluate, se vor returna autorității contractante, libere de
orice sarcină pe bază de proces-verbal de predare-preluare.
Art. 61. Prestatorul va preda autorității contractante toate înregistrările, arhivele și documentațiile
aferente.
CAPITOLUL XIV
INDICATORI DE PERFORMANȚĂ
Art. 62. Prestatorul va raporta semestrial autorității contractante performanța realizată în ceea ce
privește respectarea indicatorilor de performanță stabiliți pe o bază semestrială.
Page 14 of 15
Art. 63. Prestatorul răspunde și garantează calitatea și cantitatea serviciilor prestate, în conformitate
cu clauzele contractuale, Caietul de sarcini, Regulamentul serviciului de salubrizare.
Art. 64. În cazul nerespectării prevederilor contractului de atribuire, precum și ale Caietului de
sarcini, prestatorul va plăti penalități astfel cum sunt stabilite prin contract.
Art. 65. Indicatorii minimali de performanţă pentru serviciile de sortare a deșeurilor în stația de
sortare deșeuri Timișoara sunt prezentați în tabelul nr. 6.
Tabelul nr. 6
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ Semestrul Total an
(%) I II
0 1 2 3 4
1. Eficiența în managementul performanței
1.1. Eficiența stației de sortare deșeuri Timișoara
Cantitatea totală de deșeuri trimise la valorificare raportat
la cantitatea totală de deșeuri intrată în stația de sortare
50% 50% 50%
2 Sortarea deșeurilor
2.1. Deșeuri de hârtie și carton reciclate – în cazul
colectării separate a deșeurilor de hârtie și carton
Cantitatea totală de deșeuri de hârtie și carton (inclusiv
deșeuri de ambalaje) transmise la reciclare, raportat la
cantitatea totală de hârtie și carton primite la stația de
sortare
>85% >85% >85%
2.2. Deșeuri de plastic și metal reciclate – în cazul
colectării separate a deșeurilor de plastic și metal
Cantitatea totală de deșeuri de plastic și metal (inclusiv
deșeuri de ambalaje) transmise la recilare, raportat la
cantitatea totală de deșeuri de plastic și metal primite la
stația de sortare
>75% >75% >75%
2.3. Deșeuri de hârtie și carton, plastic, metal – în cazul
unei colectări separate de deșeuri reciclabile uscate,
într-o singură fracție
Cantitatea totală de deșeuri de carton, hârtie, plastic și
metal (inclusiv deșeuri de ambalaje) transmise la recilare,
raportat la cantitatea totală de deșeuri primite la stația de
sortare
>70% >70% >70%
3. Ponderea livrărilor de deșeuri sortate la care clienții
au făcut reclamații
Număr livrări de deșeuri sortate la care clienții au făcut
reclamații raportat la numărul total de livrări de deșeuri
sortate
3% 3% 3%
ADMINISTRATOR PUBLIC ȘEF BIROU SALUBRIZARE
ROBERT KRISTOF CĂLIN VICTOR FIAT
Page 15 of 15
LISTA ANEXE la Caiet de sarcini Stație sortare deșeuri Timișoara
Anexa nr. 1 - Regulamentul Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timișoara
Anexa nr. 2 - Plan de încadrare în zona Stația de sortare deșeuri municipale Timișoara –
Coordonate Stereo
Anexa nr. 3 - Descrierea fluxului tehnologic la instalația de sortare deșeuri
Anexa nr. 4 - Schița Stației de sortare deșeuri
Anexa nr. 5 - Componente electrice – Cabină la sortare pentru Instalația de sortare Timișoara
Anexa nr. 6 - Documentație bandă transportoare
Anexa nr. 7 - Instrucțiuni de exploatare – Presă baloți - Upamat 100 V5
Anexa nr. 8 - Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Buncăr de alimentare și dozare EuRec,
ADS-1
Anexa nr. 9 - Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Instalație buncăr EuRec, ADS-2
Anexa nr. 10 - Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Separator cu discuri EuRec, DSK cu masă
de cernere 110/50/30 E
Anexa nr. 11 - Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Sistem de balotare RBS-2, partea I
Anexa nr. 12 - Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Sistem de balotare RBS-2, partea II
Anexa nr. 13 - Instrucțiuni de exploatare și întreținere – Stație magnetică EuRec, MST
Anexa nr. 14 - Manual de exploatare și întreținere – Tocător EuRec, S 20.00 E
Anexa nr. 15 - Date tehnice utilaje - Bunuri de retur
1
Anexa 3 la HCL nr. ..................................
CONTRACT NR ________________
Privind delegarea de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului de sortare a deșeurilor - Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara
CAPITOLUL I PĂRȚILE CONTRACTANTE
Între: MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin Primar, cu sediul în Timișoara, bv. C.D.Loga nr.1, telefon 0256-408.300, fax 0256-490.635, cod fiscal 14756536, cont curent nr. RO90TREZ62124630270XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara, reprezentat prin Nicolae Robu – Primar, Steliana Stanciu - Director Direcția Economică, în calitate de delegatar, pe de o parte și S.C. COMPANIA LOCALĂ DE TERMOFICARE COLTERM SA cu sediul în Timisoara str. Episcop Joseph Lonovici nr. 4, jud. Timis, telefon ……………., fax: ……………….., adresă e-mail: [email protected] înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului sub nr. J35/185/2004 CUI RO16063013, cont nr.........., deschis la.............. reprezentat prin ……… funcția........., în calitate de delegat pe de altă parte. În temeiul prevederilor:
- Legea nr. 51/2006 legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată şi actualizată; - Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor; - Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, cu modificările şi completările
ulterioare; - HCLMT nr. ......................, privind aprobarea Studiului de oportunitate privind delegarea
gestiunii serviciului de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara;
- HCLMT nr. ......................, privind aprobarea Caietului de sarcini privind delegarea de gestiunie, prin atribuire directă, a serviciilor de operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara;
- HCLMT nr. ......................, privind aprobarea Regulamentului privind serviciul de salubrizare;
CAPITOLUL II OBIECTUL CONTRACTULUI Art. 1. Obiectul prezentului contract îl constituie delegarea de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului de sortare a deșeurilor - Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul
2
Timișoaraˮ, situată pe strada Mile Cărpenișan nr. 3, zona CET SUD Timișoara. Art. 2. Activitatea de salubrizare care face obiectul prezentului contract este sortarea deșeurilor municipale și a deșeurilor similare în stația de sortare, mai specific, operarea și întreținerea Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoara. Art. 3. În derularea contractului de delegare delegatul va utiliza următoarele categorii de bunuri: 3.1. bunuri de retur – care revin de deplin drept, gratuit și liber de orice sarcini delegatarului, la expirarea contractului de delegare. Sunt bunuri de retur bunurile care au făcut obiectul delegarii, precum și cele care au rezultat în urma investițiilor realizate; bunurile de retur sunt prezentate în anexa la prezentul contract. 3.2. bunuri proprii – care la expirarea contractului de delegare, rămân proprietatea delegatului. Sunt bunuri proprii bunurile care au aparținut delegatului și au fost folosite de către acesta pe toată durata delegarii. Art. 4. Contractul de delegare are ca anexe obligatorii următoarele:
a) Caietul de sarcini și anexele care fac parte integrantă din acesta; b) Inventarul bunurilor mobile și imobile proprietatea delegatarului, aferente activităților; c) Procesul verbal de predare – preluare a bunurilor de retur; d) Regulament propriu de operare și întreținere;
CAPITOLUL III DURATA CONTRACTULUI Art. 5. Durata prezentului contract este de 4 ani, începând cu data de...............până la data de.............. Art. 6. În cazul în care pe parcursul executării lucrărilor care fac obiectul prezentului contract, delegatul se va confrunta cu alte situaţii decât cele stipulate, părţile au dreptul de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional. CAPITOLUL IV TARIFE ȘI MECANISM DE PLATĂ Art. 7. Tarifele aferente activităților prevăzute în articolul 2 din Contract, pe care delegatul are dreptul să le practice de la data semnării contractului, sunt următoarele:
a). 44,70 lei/tonă, fără TVA, pentru activitatea de tratare a deșeurilor reciclabile în stația de sortare deșeuri Timișoara;
b). 131,00 lei lei/tonă, fără TVA, pentru activitatea de procesare a deșeurilor reziduale pe Linia de sortare, în vederea valorificării energetice;
c). Ajustarea tarifelor pentru prestarea activităților se realizează anual la solicitarea delegatului, în conformitate cu prevederile Ordinului A.N.R.S.C. nr. 109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare a localităților. Parametrul de ajustare este indicele anual al prețurilor de consum comunicat de Institutul Național de Statistică. Ajustarea tarifelor se aprobă de către delegatar.
d). Modificarea tarifelor pentru prestarea Activităților se realizează la solicitarea delegatului, în condițiile specificate în Ordinul A.N.R.S.C. nr. 109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de
3
stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare a localităților. Tarifele modificate sunt aprobate de către delegatar. Art. 8. Soluționarea litigiilor legate de tarife se realizează potrivit celor menționate în Capitolul XII din Contract. CAPITOLUL V REDEVENȚA
Art. 9. Delegarea gestiunii serviciului se efectuează în schimbul unei redevențe anuale de 1,6% din cuantumul veniturilor încasate din valorificarea deșeurilor la unitățile de profil, dar nu mai puțin de 35.000 lei/an. Art. 10. Cantitatea de deșeuri valorificate va fi raportată lunar UAT Timișoara. Art. 11. Plata redevenţei se face trimestrial, prin Ordin de plată, în contul delegatarului deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara. Art. 12. Termenul scadent pentru plata redevenţei va fi data de 15 a lunii următoare a fiecărui trimestru. Art. 13. Momentul efectuării plății se consideră a fi ziua în care contul delegatarului este creditat cu suma reprezentând tranșa trimestrială de plată. Art. 14. Pentru neachitarea în termen a redevenţei, delegatul va plăti delegatarului majorări de întârziere în cuantum de 0,1% din suma datorată pe fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și pâna la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Art. 15. Din partea Delegatarului, însărcinată cu urmărirea, încasarea şi respectarea obligaţiilor privind plata redeventei este Direcţia Fiscală.
CAPITOLUL VI GARANŢIA DE BUNĂ EXECUȚIE PENTRU REALIZAREA OBLIGAŢIEI REPREZENTÂND REDEVENŢA DATORATĂ Art. 16. În termen de (cel mult) 30 de zile de la data încheierii contractului de delegare a gestiunii serviciului de sortare a deșeurilor - Operare și întreținere a Stației de sortare deșeuri din Municipiul Timișoaraˮ, delegatul este obligat să depună cu titlul de garanţie de bună execuţie o sumă de 8.750 lei, reprezentând nivelul minim al redevenţei datorată concedentului, estimată pentru primele 3 luni de activitate. Art. 17. Delegatarul are dreptul de a executa garanţia de bună execuţie ori de câte ori delegatul nu îndeplineşte obligaţia de plată a redevenţei în termen de 90 de zile de la data scadenţei. Art. 18. În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data executării de către delegatar a garanţiei de bună execuţie, delegatul, sub sancţiunea rezilierii de drept a prezentului contract, este obligat să constituie noua garanţie de bună execuţie sau să suplinească diferenţa, după caz, până la nivelul prevăzut la art.16. Art. 19. Plata garanţiei se efectuează prin casieria Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara sau în contul RO75TREZ6215059XXX017211 al DFMT, CUI 21666630, deschis la Trezoreria Timişoara. Art. 20. Delegatarul are dreptul să execute garanţia de buna execuţie în următoarele cazuri: a) pentru a preleva penalităţile şi sumele datorate de delegat din neplata redevenţei; b) delegatul renunţă la prestarea activităţii, caz în care acesta nu este exonerat şi de plata unor daune- interese faţă de delegatar.
4
CAPITOLUL VII DREPTURILE PĂRȚILOR Art. 21. Drepturile delegatului
Delegatul are următoarele drepturi: a). Să exercite dreptul exclusiv de a exploata activitățile care fac obiectul contractului în aria
delegării, în mod direct, pe riscul și răspunderea sa, precum și dreptul real de delegare asupra bunurilor de retur;
b). Să încaseze contravaloarea activităților prestate, corespunzător tarifului stabilit de către autoritatea contractantă;
c). Să solicite ajustarea sau modificarea tarifelor în raport cu evoluția generală a prețurilor și tarifelor din economie, în condițiile menționate în capitolul IV din contract;
d). Să inițieze modificarea și/sau completarea prezentului contract, în cazul modificării reglementărilor și/sau a condițiilor tehnico – economice care au stat la baza încheierii acestuia, prin acte adiționale;
e). De a folosi şi de a culege fructele bunurilor ce fac obiectul delegării, potrivit naturii bunului şi scopului stabilit de părţi prin prezentul contract;
Art. 22. Drepturile delegatarului Drepturile delegatarului includ următoarele: a). Să aprobe stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor, potrivit prevederilor Ordinului
A.N.R.S.C. nr. 109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare a localităților;
b). Să refuze, în condiții justificate, aprobarea tarifelor propuse în solicitările delegatului; c). Să sancționeze delegatul în cazul în care acesta nu îndeplinește indicatorii de performanță și
obligațiile de serviciu public stabilite în sarcina acestuia; d). Să actualizeze și să aprobe eventuale modificări la Regulamentul serviciului de salubrizare; e). Să inspecteze obiectul delegat și modul în care delegatul își respectă obligațiile asumate prin
contract, după notificarea prealabilă a delegatului; f). Să încaseze redevența, conform prevederilor capitolului V din contract; h). Să rezilieze unilateral contractul în cazul nerespectării repetate de către delegat a obligațiilor
contractuale, în condițiile în care acesta nu adoptă în termenul solicitat programe de măsuri care să respecte condițiile contractuale și să asigure atingerea parametrilor de calitate asumați;
i). Să aprobe modificări și/sau completări la contract, în condițiile legii, prin acte adiționale.
CAPITOLUL VIII OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR Art. 23. Obligațiile delegatului
Delegatul se obligă: a). să asigure prestarea activităților de operare și întreținere a stației, cu respectarea prevederilor
legale, inclusiv a prescripțiilor, normelor și normativelor tehnice în vigoare, în regim de continuitate şi permanenţă a serviciului;
b). Să dețină și să mențină valabile toate autorizațiile și licențele necesare pentru desfășurarea activităților, potrivit condițiilor legale. Delegatul va trebui să poată furniza în orice moment documente care să ateste că autorizațiile necesare au fost eliberate pentru instalațiile de deșeuri și că acestea sunt
5
operate în conformitate cu autorizațiile. Delegatul va informa delegatarul, în cazul în care intervin modificări la condițiile atașate autorizațiilor, schimbări în ceea ce privește deținerea autorizațiilor sau elemente care pot afecta executarea prezentului contract, în termen de cel mult 5 zile de la data modificării respective;
c). Să furnizeze autorității administraţiei publice locale, respectiv A.N.R.S.C., în termenul solicitat, informaţiile solicitate și documentele/documentaţiile, actele individuale pe baza cărora prestează serviciul de salubrizare, în condițiile legii;
d). Să accepte la stația de sortare doar deșeuri din aria delegării; e). Să țină evidența și să raporteze semestrial către delegatar cantitățile predate către operatorii
economici care desfășoară activități de tratare a deșeurilor, pe fiecare tip de deșeu; f). Să pună în aplicare metode performante de management care să conducă la reducerea
costurilor de operare; g). Să asigure personalul necesar pentru prestarea activităților și să asigure conducerea operativă,
mijloacele tehnice și personalul de intervenție în situații de urgență; h). Să îndeplinească Indicatorii de performanță prevăzuți în Caietul de sarcini, anexă la prezentul
contract; i). să plătească redevenţa conform clauzelor înscrise în prezentul contract; j). să respecte condiţiile de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, normele
P.S.I.; k). să restituie delegatarului, la încetarea contractului de delegare prin ajungere la termen,
bunurile de retur în mod gratuit şi libere de sarcini; l). să asigure continuitatea exploatării obiectivului delegat, în cazul în care contractul de delegare
încetează din alte cauze decât prin ajungerea la termen, cu excepţia intervenţiei forţei majore sau a cazului fortuit, până la preluarea acestuia de către delegatar;
m). să notifice delegatarul de îndată ce sesizează existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea exploatării obiectivului contractului conform scopului pentru care a fost delegat, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii;
n). să nu subcontracteze bunul ce face obiectul delegarii; o). Să nu înstrăineze, să nu dispună în vreun fel sau să nu închirieze vreun bun de retur; p). să preia pe bază de proces verbal bunurile care fac parte din obiectul delegarii; r). să respecte Caietul de sarcini, precum şi prevederile legale privind domeniul de activitate; s). să respecte tarifele specificate în contract la Capitolul IV, art.7, lit.a), b) ș). să plătească utilităţile (energie electrică, apă-canal, etc.) aferente activității desfășurate, în
baza contractelor pe care acesta este obligat să le încheie cu furnizorii; t). Orice alte obligații care decurg din prezentul Contract sau din condițiile legale. ț) Să țină o evidență separată a activităților desfășurate, cu contabilitate distinctă pentru
activitatea delegată, conform prevederilor Legii nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, art.35.
Art. 24. Obligațiile delegatarului
Delegatarul se obligă: a) să asigure libera folosinţă a obiectului dat în delegare precum şi exercitarea, de către delegat,
a drepturilor precizate prin prezentul contract;
6
b) să nu modifice în mod unilateral contractul de delegare, în afară de cazurile prevăzute expres de lege;
c) să notifice delegatul cu privire la apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor delegatului;
d) să predea pe bază de proces verbal bunurile care fac parte din obiectul delegarii; e) să urmărească modul de îndeplinire a obligațiilor contractuale ale delegatului prin intermediul
consilierilor de specialitate din cadrul Biroului Salubrizare.
CAPITOLUL IX SANCȚIUNI Art. 25. Neefectuarea plății redevenței până la termenul prevăzut în capitolul V, articolul 9, obligă delegatul la plata unei sume cu titlu de majorări de întârziere în cuantum de 0,1% din suma datorată pe fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și pâna la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Art. 26. Neplata a trei tranșe consecutive ale redevenţei conduce la retragerea obligaţiilor restante (redevenţă şi majorări de întârziere) din contul de garanţie. În termen de 30 de zile de la retragerea obligaţiilor restante din contul de garanţie, operatorul are obligaţia să reconstituie garanţia la nivelul prevăzut în contract. CAPITOLUL X ÎNCETAREA ȘI DENUNȚAREA UNILATERALĂ A CONTRACTULUI Art. 27. Prezentul contract de delegare încetează în următoarele situaţii:
a- la expirarea duratei stabilite în contract, dacă părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile legii;
b- În cazul în care, din motive de interes public, autoritatea contractantă dorește implementarea unui obiectiv de investiții de tipul Waste-to-Energy, aceasta are dreptul de a rezilia unilateral prezentul contract, dar nu mai devreme de 1 an de la semnarea contractului de atribuire.
c- în caz de forţă majoră sau caz fortuit, când una dintre părți se află în imposibilitatea de a continua contractul, părțile au dreptul să-și notifice încetarea prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
Art. 28. La încetarea din orice cauză a contractului de delegare bunurile care au fost utilizate de delegat în derularea delegarii vor fi repartizate după cum urmeză: Art. 28.1. Bunuri de retur: delegatar; Art. 28.2. Bunuri proprii: delegat. Art. 29. Fără a aduce atingere dispoziţiilor dreptului comun privind încetarea contractelor sau dreptului autorităţii contractante de a solicita constatarea nulităţii absolute a contractului, în conformitate cu dispoziţiile dreptului comun, autoritatea contractantă are dreptul de a denunţa unilateral un contract de achiziţie publică în perioada de valabilitate a acestuia, iar contractul nu ar fi trebuit să fie atribuit contractantului respectiv, având în vedere o încălcare gravă a obligaţiilor care rezultă din legislaţia europeană relevantă şi care a fost constatată printr-o decizie a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Art. 30. În situaţia nerespectării dispoziţiilor art. 24, autoritatea contractantă are dreptul de a denunţa unilateral contractul.
7
CAPITOLUL XI RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ Art. 31. Nerespectarea de către părţile contractante a obligaţiilor cuprinse în prezentul contract de delegare atrage răspunderea contractuală a părţilor în culpă. Art. 32. Partea în culpă este obligată la plata penalităților prevăzute în prezentul contract de delegare, iar dacă acesta nu acoperă paguba, pentru partea neacoperită este obligată suplimentar la plata de daune – interese. Art. 33. Eventualele litigii care apar din derularea prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă în termen de 30 zile calendaristice de la data notificării celeilalte părţi cu privire la apariţia unor astfel de divergenţe; dacă după cele 30 zile litigiul nu este stins pe cale amiabilă, soluţionarea lui este de competenţa instanţelor judecătoreşti.
CAPITOLUL XII CLAUZE SPECIALE Art. 34. Prin semnarea prezentului contract, delegatul confirmă că a luat la cunoştinţă despre toate condiţiile impuse de delegatar aşa cum rezultă acestea din prezentul contract, din caietul de sarcini şi din regulamentul de serviciu si că le acceptă fără obiecţiuni. Art. 35. Pe toată durata prezentului contract bunurile care fac parte din obiectul delegarii rămân în proprietatea delegatarului. Art. 36. Este interzisă subdelegatea obiectului prezentului contract.
CAPITOLUL XIII LITIGII Legea aplicabilă și soluționarea disputelor Art. 37. Părţile convin că acest Contract va fi interpretat şi executat conform legilor din România. Art. 38. Părţile vor depune toate diligențele necesare pentru a soluţiona pe cale amiabilă orice dispută sau neînţelegere privind interpretarea ori executarea contractului, în termen de 30 (treizeci) de zile (sau o perioadă mai lungă dacă părţile convin astfel), din momentul în care una dintre părţi a comunicat în scris celeilalte părţi existenţa unei dispute şi obiectul acesteia. Dacă disputa nu este soluţionată pe cale amiabilă, atunci oricare dintre părţi poate notifica în scris despre imposibilitatea ajungerii la o soluţie. Ulterior transmiterii notificării, oricare dintre părți poate supune spre soluţionare disputa în faţa instanţelor de judecată competente din România. CAPITOLUL XIV DISPOZIŢII FINALE Art. 39. Caietul de sarcini aprobat prin HCLMT ............................ şi studiul de oportunitate aprobat prin HCLMT …………………sunt anexe şi sunt parte integrantă a prezentului contract. Art. 40. Orice modificare a clauzelor prezentului contract se va face prin act adiţional semnat de ambele părţi. Art.41. Prezentul contract constituie singurul instrument juridic probant pentru soluţionarea eventualelor litigii între părţi prin acţiune în justiţie adresată instanţei competente. Art. 42. Dacă o anumită clauză va fi anulată de instanţă, contractul rămâne valabil cu privire la celelalte prevederi.
8
Art. 43. Prezentul contract de delegare a fost încheiat în 3(trei) exemplare, din care un exemplar revine Delegatarului, un exemplar revine Delegatului, iar celălalt exemplar va fi predat Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. DELEGATAR, DELEGAT, MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin PRIMAR NICOLAE ROBU ADMINISTRATOR PUBLIC ROBERT KRISTOF DIRECTOR ECONOMIC STELIANA STANCIU ȘEF BIROU SALUBRIZARE CĂLIN VICTOR FIAT ȘEF SERV. JURIDIC CAIUS ŞULI