Număr | 432 |
---|---|
An | 2019 |
Data emiterii | 09.09.2019 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 09.09.2019 |
Hotararea Consiliului Local 432/09.09.2019 privind modificarea şi aprobarea Organigramei şi Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Expunerea de motive nr. 6126/12.08.2019 a Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu; Având în vedere Raportul de specialitate nr. 6127/12.08.2019 al Direcţiei Poliţiei Locale; Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 13.08.2019 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 6127/13.08.2019; Având în vedere Avizul Serviciului Resurse Umane nr. SC2019 - 20571/13.08.2019; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere amendamentul formulat de domnul consilier Dan Diaconu - Viceprimar; Având în vedere Procesul - verbal al şedinţei în plen a Consiliului Local al Municipiului Timişoara din data de 09.09.2019; În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (2), lit. a) şi alin. (3), lit. c), coroborat cu prevederile art. 196, alin. (1), lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ; În temeiul art.139, ali. 1 şi 3 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ; HOTARASTE Art.1: Se modifică şi se aprobă Organigrama şi Statul de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara, conform Anexelor nr. 1 şi 2, parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Anexa nr. 1 din Hotărârea Consiliului Local nr. 499/24.10.2018 privind modificarea şi aprobarea Organigramei şi Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara şi Anexa nr. 2 din Hotărârea Consiliului Local nr. 280/21.05.2019 privind modificarea şi aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare şi a Statului de funcţii pentru Direcţia Poliţiei Locale Timişoara. Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Poliţiei Locale Timişoara. Art.4: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest; - Direcţiei Poliţiei Locale; - Serviciului Şcoli-Spitale, Baze Sportive; - Serviciului Resurse Umane; - Direcţiei Comunicare - Relaţionare; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Mass-media locale.
|
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA
Nr. posturi Clasa Grad
1 Director executiv S 1 II 0 1 2 Director executiv adjunct S 3 II 3 0 3 Sef serviciu S 10 II 10 0 4 Şef birou S 10 II 8 2
24 21 3
5 Consilier S 13 I superior 13 0 6 Consilier S 5 I principal 4 1 7 Consilier S 4 I asistent 2 2 8 Consilier S 1 I debutant 1 0 9 Consilier juridic S 3 I superior 2 1
10 Consilier juridic S 0 I principal 0 0 11 Consilier juridic S 0 I asistent 0 0 12 Consilier juridic S 2 I debutant 2 0 13 Auditor S 2 I superior 2 0 14 Auditor S 0 I principal 0 0 15 Consilier achizitii publice S 1 I superior 0 1 16 Consilier achizitii publice S 1 I principal 1 0 17 Politist local S 31 I superior 31 0 18 Politist local S 42 I principal 42 0 19 Politist local S 49 I asistent 49 0 20 Politist local S 0 I debutant 0 0 21 Politist local SSD 1 II superior 1 0 22 Referent M 5 III superior 3 2 23 Referent M 0 III principal 0 0 24 Referent M 0 III asistent 0 0 25 Referent M 0 III debutant 0 0 26 Politist local M 70 III superior 69 1 27 Politist local M 19 III principal 19 0 28 Politist local M 50 III asistent 48 2 29 Politist local M 1 III debutant 0 1
300 289 11 324 310 14
Grad 30 Sef serviciu S 1 II 1 0
Grad/Treapta 31 Inspector de specialitate S 1 I A 1 0 32 Inspector de specialitate S 0 I 0 0 33 Referent M 2 IA 2 0 34 Secretar - dactilograf M 1 IA 1 0 35 Arhivar M 1 1 0 36 Agent de securitate (guard) G/M 39 39 0
37 Muncitor calificat (mecanic) G 1 I 1 0 38 Ingrijitor G 2 1 1
48 47 1 372 357 15
Număr total posturi 372
1. Funcţii publice 324 - de conducere 24 - de execuţie 300 2. Personal contractual 48 - de conducere 1 - de execuţie 44 - de deservire 3
DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA
Total functii publice de conducere
A. 1. Functii publice de conducere
Nr. crt. Denumirea funcţiei
Nivel studii
Funcţii publice/ Posturi contractuale
prevazute Ocupate Vacante
Directia Politiei Locale Timisoara
STAT DE FUNCŢII
Anexa nr. 2 la H.C.L. Nr. .............. din ...................... APROB, PRIMAR
NICOLAE ROBU
p. Director Executiv, Jr. Ec. DOREL COJAN
TOTAL FUNCTII PUBLICE
din care:
Total functii publice de executie
TOTAL PERSONAL CONTRACTUAL
A. 2. Functii publice de executie
B. 1. Functii personal contractual conducere
B. 2. Functii personal contractual executie
B. 3. Functii contractuale de deservire
TOTAL DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA
Cod FO 53-03, ver. 1
ROMÂNIA
JUDEȚUL TIMIȘ
MUNICIPIUL TIMIȘOARA
PRIMAR
Nr. 6126 /12.08.2019
EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA
PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE
Secțiunea 1
Titlul proiectului de hotărâre
Proiect de hotărâre privind modificarea și aprobarea
Organigramei și Statului de funcții pentru Direcția Poliției Locale Timișoara
Secțiunea a 2-a
Motivul emiterii proiectului de hotărâre
Modificarea Organigramei și Statului de funcții pentru
Direcția Poliției Locale Timișoara
1. Descrierea situației actuale În prezent Organigrama Direcției Poliţiei Locale Timişoara este aprobată prin Hotărârea
Consiliului Local nr. 499/24.10.2018 iar Regulamentului de Organizare și Funcționare și Statul de
funcții pentru Direcția Poliției Locale Timișoara sunt aprobate prin Hotărârea Consiliului Local nr.
280/21.05.2019.
2. Schimbări preconizate și rezultate așteptate
Modificarea Organigramei și Statului de funcții se impun datorită dinamicii cadrului
legislativ și al complexității activităților desfășurate de către structurile instituției în baza
prerogativelor conferite de lege Poliției Locale.
În vederea eficientizării activității instituției, a reducerii cheltuielilor de personal și ținând
cont de prevederile art. 409, alin. (1) și alin. (3), lit. b) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ, propunem transformarea a două funcții publice vacante, după cum urmează:
funcția publică vacantă de polițist local, clasa I, gradul profesional principal, din cadrul Biroului Monitorizare Video, ID 427532, se desființează și se înființează un post vacant de polițist local,
clasa III, grad profesional asistent, la Biroul Monitorizare Video.
funcția publică vacantă de polițist local, clasa III, gradul profesional superior, la Biroul Ordine Publică și Intervenție Rapidă, ID 395455 se desființează și se înființează un post vacant de
polițist local, clasa III, gradul profesional asistent, în cadrul Biroului Ordine Publică și
Intervenție Rapidă.
În vederea creșterii eficienței activității de menținere a ordinii publice, a creșterii gradului de
reacție în prevenirea și combaterea fenomenului contravențional și infracțional pe raza de
competență și la solicitarea comunității locale se impune cresterea numărului de polițiști locali din
cadrul instituției pentru asigurarea unui climat de siguranță al cetățenilor la nivelul municipiului
Timișoara, îndeosebi a siguranței în școli și în imediata apropiere a unităților de învățământ, cu
încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit conform O.U.G. nr. 63/2010.
În prezent Direcția Poliției Locale Timișoara are prevăzut în statul de funcții 10 posturi de
natură contractuală, ce desfășoară activități cu caracter special care implică exercitarea
prerogativelor de putere publică, prevăzute la art. 370, alin. (3), lit. e).
Cod FO 53-03, ver. 1
În baza art. 370, alin. (4), art.406 și art. 407 din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ, propunem stabilirea celor 10 posturi de natură contractuală din cadrul Serviciului
Pază Obiective, ca funcții publice, în condițiile legii.
Cele 10 funcții contractuale se stabilesc ca funcții publice de polițist local, clasa III, gradul
profesional asistent, în cadrul Biroului Ordine Publică și Intervenție Rapidă, în condițiile art. 406 și
art. 407 din O.U.G. nr. 57/03.07.2019, întrucât fișa postului a fost completată cu atribuții prevăzute
la art. 370, alin. (3), lit. e) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul administrativ.
Menționăm că cei 10 angajați care ocupă posturile de natură contractuală de agenți de
securitate (guarzi) ce desfășoară activități cu caracter special care implică exercitarea prerogativelor
de putere publică îndeplinesc condițiile de ocupare a unei funcții publice prevăzute de art. 465, alin.
(1) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul administrativ precum și condiţiile de vechime în
specialitatea studiilor corespunzătoare clasei şi gradului profesional ale funcţiei publice.
Numirea în funcția publică de polițist local, clasa III, gradul profesional asistent se face cu
respectarea prevederilor art. 465, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ.
Drepturile salariale ale persoanelor care vor ocupa noile funcţii publice în condiţiile
enumerate mai sus, se stabilesc potrivit salarizării funcţiilor publice în care au fost numiți.
Prin stabilirea celor 10 posturi de natură contractuală din cadrul Serviciului Pază Obiective
ca funcții publice, Serviciul Pază Obiective va funcționa cu un număr de 40 de posturi (funcții
contractuale) iar Biroul Ordine Publică și Intervenție Rapidă va avea un număr de 127 posturi de
polițist local (funcții publice specifice).
În prezent, în Organigrama instituției Compartimentul Achiziții Publice funcționează
cu un număr de 2 funcționari publici (1 post de consilier, clasa I, gradul profesional principal – ID
435874 și 1 post de consilier, clasa I, gradul profesional superior – ID 395412) care desfășoară
activități de achiziție publică în proporție mai mare de 50%.
În baza art. 392, alin. (1) și art. 610, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ, propunem stabilirea a două funcții publice de execuție de consilier achiziții publice,
prin schimbarea denumirii celor două funcții publice de execuție de consilier din cadrul
Compartimentului Achiziții Publice, care au în atribuţiile postului activităţi de achiziţie publică mai
mult de 50%.
3. Alte informații Precizăm că modificările solicitate nu impun creșterea numărului de posturi în organigrama
instituției. Menționăm că în bugetul instituției sunt prevăzute și aprobate cheltuieli de personal
pentru modificările propuse, conform prevederilor legale.
4. Concluzii
Având în vedere considerentele expuse, propunem aprobarea Organigramei și Statului de
funcții pentru Direcției Poliţiei Locale Timişoara, conform anexelor nr. 1 și nr. 2.
PRIMAR, p. DIRECTOR EXECUTIV,
NICOLAE ROBU Jr. Ec. DOREL COJAN
Cod FO 53-01, ver. 1
ROMÂNIA
JUDEȚUL TIMIȘ
MUNICIPIUL TIMIȘOARA
DIRECȚIA POLIȚIEI LOCALE
NR. 6127/12.08.2019
RAPORT DE SPECIALITATE
privind modificarea și aprobarea Organigramei și Statului de funcții
pentru Direcția Poliției Locale Timișoara
Având în vedere expunerea de motive nr. 6126 din 12.08.2019 a Direcției Poliției Locale și
Proiectul de hotărâre privind modificarea și aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru
Direcția Poliției Locale Timișoara prin care se propune modificarea și aprobarea Organigramei și
Statului de funcții;
Facem următoarele precizări:
În prezent Organigrama Direcției Poliţiei Locale Timişoara este aprobată prin Hotărârea
Consiliului Local nr. 499/24.10.2018 iar Statul de funcții este aprobat prin Hotărârea Consiliului
Local nr. 280/21.05.2019.
Organigrama reflectă ierarhizarea compartimentelor, subordonarea ierarhică directă față de
managementul instituției, urmărindu-se asigurarea funcționalității instituției, precum și creșterea
eficienței și eficacității compartimentelor de specialitate.
Modificarea Organigramei și Statului de funcții se impun datorită dinamicii cadrului
legislativ și al complexității activităților desfășurate de către structurile instituției în baza
prerogativelor conferite de lege Poliției Locale.
În vederea eficientizării activității instituției, a reducerii cheltuielilor de personal și ținând
cont de prevederile art. 409, alin. (1) și alin. (3), lit. b) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ, propunem transformarea a două funcții publice vacante, după cum urmează:
funcția publică vacantă de polițist local, clasa I, gradul profesional principal, din cadrul
Biroului Monitorizare Video, ID 427532, se desființează și se înființează un post vacant de
polițist local, clasa III, grad profesional asistent, la Biroul Monitorizare Video.
funcția publică vacantă de polițist local, clasa III, gradul profesional superior, la Biroul
Ordine Publică și Intervenție Rapidă, ID 395455 se desființează și se înființează un post
vacant de polițist local, clasa III, gradul profesional asistent, în cadrul Biroului Ordine
Publică și Intervenție Rapidă.
În vederea creșterii eficienței activității de menținere a ordinii publice, a creșterii gradului de
reacție în prevenirea și combaterea fenomenului contravențional și infracțional pe raza de
competență și la solicitarea comunității locale se impune cresterea numărului de polițiști locali din
cadrul instituției pentru asigurarea unui climat de siguranță al cetățenilor la nivelul municipiului
Cod FO 53-01, ver. 1
Timișoara, îndeosebi a siguranței în școli și în imediata apropiere a unităților de învățământ, cu
încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit conform O.U.G. nr. 63/2010.
În prezent Direcția Poliției Locale Timișoara are prevăzut în statul de funcții 10 posturi de
natură contractuală, ce desfășoară activități cu caracter special care implică exercitarea
prerogativelor de putere publică, prevăzute la art. 370, alin. (3), lit. e):
”e) activităţi de specialitate şi de asigurare a suportului necesar apărării drepturilor şi
libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea
infracţiunilor, respectarea ordinii şi liniştii publice”
În baza art. 370, alin. (4), art.406 și art. 407 din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ, propunem stabilirea celor 10 posturi de natură contractuală din cadrul Serviciului
Pază Obiective, ca funcții publice, în condițiile legii.
Cele 10 funcții contractuale se stabilesc ca funcții publice de polițist local, clasa III, gradul
profesional asistent, în cadrul Biroului Ordine Publică și Intervenție Rapidă, în condițiile art. 406 și
art. 407 din O.U.G. nr. 57/03.07.2019, întrucât fișa postului a fost completată cu atribuții prevăzute
la art. 370, alin. (3), lit. e) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul administrativ.
Menționăm că cei 10 angajați care ocupă posturile de natură contractuală de agenți de
securitate (guarzi) ce desfășoară activități cu caracter special care implică exercitarea prerogativelor
de putere publică îndeplinesc condițiile de ocupare a unei funcții publice prevăzute de art. 465, alin.
(1) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul administrativ precum și condiţiile de vechime în
specialitatea studiilor corespunzătoare clasei şi gradului profesional ale funcţiei publice.
Numirea în funcția publică de polițist local, clasa III, gradul profesional asistent se face cu
respectarea prevederilor art. 465, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ.
Drepturile salariale ale persoanelor care vor ocupa noile funcţii publice în condiţiile
enumerate mai sus, se stabilesc potrivit salarizării funcţiilor publice în care au fost numiți, respectiv
conform prevederilor art.3, alin. (1) și (4), art. 10, art. 11, alin. (1) - (4), art. 25, art. 35, art. 37, alin.
(1) – (2) coroborat cu art.39, alin. (1) din Legea nr. 153/28.06.2017, lege-cadru privind salarizarea
personalului plătit din fonduri publice coroborat cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului
Timișoara nr. 549 din 20.12.2017 privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul din cadrul
Direcției Poliției Locale Timișoara, începând cu data de 01.01.2018, conform O.U.G. nr.
79/08.11.2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Prin stabilirea celor 10 posturi de natură contractuală din cadrul Serviciului Pază Obiective
ca funcții publice, Serviciul Pază Obiective va funcționa cu un număr de 40 de posturi (funcții
contractuale) iar Biroul Ordine Publică și Intervenție Rapidă va avea un număr de 127 posturi de
polițist local (funcții publice specifice).
În prezent, în Organigrama instituției Compartimentul Achiziții Publice funcționează cu un
număr de 2 funcționari publici (1 post de consilier, clasa I, gradul profesional principal – ID 435874
Cod FO 53-01, ver. 1
și 1 post de consilier, clasa I, gradul profesional superior – ID 395412) care desfășoară activități de
achiziție publică în proporție mai mare de 50%
În baza art. 392, alin. (1) și art. 610, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul
administrativ,
” art. 610 (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia ca în termen de maximum 120 de zile
de la data intrării în vigoare a titlului II al părţii a VI-a să stabilească funcţia publică/funcţiile
publice de execuţie de consilier achiziţii publice prin schimbarea denumirii funcţiilor publice de
execuţie care au în atribuţiile postului activităţi de achiziţie publică mai mult de 50% sau prin
transformarea ori înfiinţarea unei/unor funcţii publice de consilier achiziţii publice în situaţia în
care nu există funcţii publice de execuţie cu atribuţii aferente activităţii de achiziţii publice mai
mult de 50%.” ,
propunem stabilirea a două funcții publice de execuție de consilier achiziții publice, prin
schimbarea denumirii celor două funcții publice de execuție de consilier din cadrul
Compartimentului Achiziții Publice, care au în atribuţiile postului activităţi de achiziţie publică mai
mult de 50%.
Menționăm că modificările propuse nu impun creșterea numărului de posturi în organigrama
instituției.
Având în vedere aspectele prezentate, propunem modificarea și aprobarea Organigramei și
Statului de funcții pentru Direcția Poliției Locale Timișoara, conform anexei nr. 1 și anexei nr. 2 la
proiectul de hotărâre.
Ținând cont de prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de
hotărâre privind modificarea și aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Direcția Poliției
Locale Timișoara îndeplinește condițiile pentru a fi supus dezbaterii și aprobării consiliului local.
p. Director Executiv,
Jr. Ec. DOREL COJAN
Șef Serviciu Resurse Umane,
Jr. IOAN HADA
Șef Serviciu Juridic,
Jr. MARIN BLAJIN
Consilier,
VIOLETA ROBU
COMPARTIMENT Control Intern
SERVICIUL Resurse Umane
COMPARTIMENT Securitate și Sănătate în Muncă
SERVICIUL Juridic
SERVICIUL Protecţia Mediului
SERVICIUL Inspecţie Comercială
SERVICIUL Disciplina în Construcţii
şi Afişaj Stradal
Consiliul Local al Municipiului Timișoara Anexa nr. _____ la H.C.L. nr.____________ A P R O B
Primar NICOLAE ROBU
ORGANIGRAMĂ
DIRECTOR EXECUTIV
Direcţia Poliţiei Locale Timişoara
1
DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
B IR
O U
L C
om un
ic ar
e, R
eg is
tra tu
ră
și E
vi de
nț ă
O pe
ra tiv
ă
B IR
O U
L O
rg an
iz ar
e, P
re ve
ni re
, S
in te
ză ș
i E vi
de nț
a P
er so
an ei
COMPARTIMENT Audit Public Intern
SERVICIUL Ordine Publică
B IR
O U
L P
o liț
ia P
ie țe
lo r
B IR
O U
L O
rd in
e P
u b
lic ă
ș i
In te
rv e
n ți e
R a
p id
ă
B IR
O U
L
R e c la
m a ți i -
S e s iz
ă ri
ș i E
v e n im
e n te
1
1+126 1+12 1+16 1+7 1+61+4+2
1SERVICIUL Comunicare, Prevenire și Monitorizare Video
1
S E
R V
IC IU
L P
a ză
O b ie
ct iv
e
S E
R V
IC IU
L C
ir cu
la ție
R u tie
ră
B IR
O U
L
P a tr
u la
re N
a v a lă
S E
R V
IC IU
L D
is p
e c e
ra t
ș i C
o n
tr o
l A c c e
s
B IR
O U
L M
o n
it o
ri z a
re V
id e
o
B IR
O U
L C
ir c u
la ți e
DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT 1
DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
C O
M P
A R
T IM
E N
T L o g is
ti c
C O
M P
A R
T IM
E N
T A
u to
ș i A
rm a m
e n t
C O
M P
A R
T IM
E N
T C
.I .M
. ș i M
.C .
S E
R V
IC IU
L F
in a
n c ia
r- C
o n
ta b
ili ta
te
C O
M P
A R
T IM
E N
T A
c h iz
iț ii
P u b lic
e
1
- funcţii publice de conducere - funcţii publice de executie
TOTAL POSTURI din care:
- funcţii contractuale de conducere - funcţii contractuale de execuţie - funcţii contractuale de deservire
B IR
O U
L T
ra n
s p
o rt
U rb
a n
2
1
1
10
9
BIROUL Consultanță și
Evidență Juridică
1+3
1+7
1+16 1+12 1+19 1+17 1+7 1+39 1+6+1 3+4 2+12 1
1+9
1+9
1+7
24
44 1
3
300
372
1+5