România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 - ________ din _______________
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
"AMENAJARE STR. OCTAV BANCILĂ"
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str.Octav Băncilă”.
Strada Octav Băncilă este situată în zona de sud-vest a oraşului, racordată din str. Andreescu şi are caracter de acces înfundat. Pe această stradă sunt imobile existente şi imobile în curs de execuţie. Strada este din pământ şi are o lungime de 245 m. Carosabilul din pământ conduce la desfăşurarea unei circulaţii rutiere şi pietonale anevoioase în perioadele umede ale anului.
Strada, din punct de vedere al gabaritului, are două sectoare: din strada Andreescu, pe o lungime de cca. 160 m, limitele de proprietăţi sunt amplasate la distanţa de 8,20 respectiv 7,70 m, spaţiu în care există şi o reţea de stâlpi.
Zona nord-vestică, pe o lungime de cca. 85 m, limitele de proprietăţi sunt amplasate la distanţa de 11,00 m.
Studiul de fezabilitate se realizează în vederea creerii unor condiţii corespunzătoare desfăşurării circulaţiei pietonilor şi autovehiculelor pe tot parcursul anului, din punct de vedere al confortului şi siguranţei utilizatorilor.
Necesitatea şi oportunitatea investiţiei rezultă din cele menţionate mai sus, la acestea mai trebuie adăugat şi faptul că lucrările necesare colectării şi evacuării apelor de suprafaţă sunt total inexistente, strada având introduse reţele de gospodărie subterană (apă, canalizare, gaz etc.). Prin realizarea unei îmbrăcăminţi bituminoase moderne din beton asfaltic, se asigură o circulaţie corespunzătoare pe acestă stradă atât pentru autovehicule cât şi pentru pietoni şi o evacuare corespunzătoare a apelor .
Descrierea funcţională şi tehnologică Strada Octav Băncilă este din pământ, parţial pietruită, însă piatra spartă este amestecată cu pământ, acest lucru realizându-se pentru circulaţia de şantier necesară la execuţia caselor. Menţionăm faptul că pe acestă stradă nu sunt configurate partea carosabilă şi trotuarele. Prin tema de proiectare se solicită proiectarea unei străzi colectoare de categoria III-a clasa de importanţă C cu următoarele elemente geometrice: parte carosabilă 6,0 m şi trotuare de 1,50 m. Această cerinţă poate fi îndeplinită doar pe sectorul 2 (nord-vestic). Pe primul sector se va executa un carosabil de 5,50 m, mărginit de trotuare de 1,00...1,50 m. În dreptul stâlpilor carosabilul se îngustează la 4,30 m. Pe sectorul 2 carosabilul va avea lăţimea de 6,00 m, iar la capăt se prevede o platformă de întoarcere autovehicule. Viteza de circulaţie este de 30 km/h ţinând cont de caracterul străzii. Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă cât şi de pe trotuare sunt preluate de gurile de scurgere de pe partea carosabilă, iar de acolo vor fi dirijate spre canalizarea existentă.
În profil transversal strada se realizează cu profilul transversal sub formă de acoperiş cu panta transversală de 2,5 % pe sectorul 2 şi cu pantă unică pe sectorul 1, iar trotuarele au panta transversală de 1,0 % spre partea carosabilă.
Structura constructivă. Strada Octav Băncilă are o parte carosabilă din pământ care prezintă o serie de
degradări specifice drumurilor de pământ, ceea ce o face impracticabilă pentru bune perioade de timp de pe parcursul anului. Prin tema de proiectare beneficiarul solicită ca pe acestă stradă să se realizeze o îmbrăcăminte bituminoasă modernă realizată din beton asfaltic. Elementele geometrice în profil transversal pentru această stradă corespund unei străzi colectoare, stradă de categoria a III-a pe sectorul 2: - partea carosabilă 6,00 m; - panta transversală 2,5 %; - trotuare 1,0...2.0 m. Pe sectorul 1, din cauza profilului transversal existent între proprietăţi (7,70...8,20 m) şi a reţelei de stâlpi s-a prevăzut: - partea carosabilă 5,50 m; - panta transversală 2,5 %; - trotuare 1,00...1,50 m. În zona stâlpilor lăţimea carosabilului se reduce la 4,30 m, zonele fiind semnalizate prin indicatoare rutiere. Având în vedere că strada este din pământ s-a proiectat următoarea structură rutieră: - 4 cm beton asfaltic B.A. 16; - 6 cm beton asfaltic deschis B.A.D. 25; - 20 cm piatră spartă; - 20 cm balast; - 7 cm strat filtrant nisip. La trotuare s-a prevăzut: - 8 cm dale din beton; - 2 cm nisip pilonat; - 10 cm piatră spartă; - 10 cm balast. Întrucât pe sectorul 1 nu există zone verzi, în dreptul acceselor bordura de încadrare carosabil va fi coborâtă. De asemenea, pe acest sector plantaţiile se vor executa în careuri în trotuarul de 1,50 m lăţime.
Scurgerea şi evacuarea apelor Scurgerea apelor de suprafaţă de pe zona străzii se realizează prin gurile de scurgere de la marginea părţii carosabile şi prin rigole care se formează între carosabil şi bordura ridicată. Pentru uşurarea evacuării apelor la marginea părţii carosabile s-a prevăzut a se executa dale din beton. Partea carosabilă s-a proiectat cu o pantă transversală de 2,5 %. Trotuarele s-au proiectat cu o pantă a părţii carosabile de 1,0 % spre carosabil. Modernizarea străzii existente va influenţa factorii de mediu prin scăderea nivelului de poluare a aerului, apei şi a vegetaţiei din zona străzii, prin reducerea emisiilor de gaze de eşapament şi praf. Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare str.O.Băncilă”. este estimată la 568.552RON, reprezentând 160.318 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare str.O.Băncilă”se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO
ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES