keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 368/27.10.2009 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

27.10.2009

Hotararea Consiliului Local 368/27.10.2009
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.2914/24.09.2009 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.121/03.04.2007 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţíei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
Având în vedere prevederile art.33 din Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială ;
În conformitate cu prevederile art. 36, alin 2 lit.(a) şi alin 3, lit.(b) din Legea nr.215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.1 din Legea nr.215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al serviciului public Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: La data aprobării prezentei hotărâri se revocă Hotărârea Consiliului Local nr.121/03.04.2007 - privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţíei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
TRAIAN STOIA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA APROBAT DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ PRIMAR Nr.2914/24.09.2009 Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU R E F E R A T privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă

Socială Comunitară Timişoara Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al serviciului public Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara a fost aprobat prin H.C.L.M.T. nr. 121/03.04.2007. Ulterior, prin H.C.L.M.T. nr.522/16.12.2008 s-a hotărât preluarea Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara, începând cu 01.01.2009, ca serviciu în structura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Pentru ca schimbările intervenite să fie în concordanţă cu Regulamentul de organizare şi funcţionare, în conformitate cu prevederile legale inserate la art.36, alin 2 lit.”a” şi alin 3, lit „b”,- din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală coroborate cu prevederile art.33 din Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială

PROPUNEM 1. Aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al serviciului public

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara conform anexei. 2. Revocarea H.C.L.M.T. nr.121/03.04.2007 începând cu data aprobării prin hotărâre a

prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare. VICEPRIMAR DIRECTOR EXECUTIV Adrian Orza Maria Stoianov

Consilier juridic,gr.asistent, Şef Serviciu Juridic Mariana Sărac Mirela Lasuschevici

COD FP53-01, Ver.1

Atasament: Anexa.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ

REGULAMENT de organizare şi funcţionare al serviciului public de interes local

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA

1

2

CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE

Art.1.(1)Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este un serviciu public cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.4/29.01.2002. (2) Prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se desfăşoară activitatea de asistenţă şi protecţie socială în Municipiul Timişoara. Art.2. Prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.3.(1)Sediul administrativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este în municipiul Timişoara, Bd.Regele Carol I, nr.10 , sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. (2) Pe toate actele emise de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi sediul serviciului public de interes local. (3) Directorul Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara asigură conducerea, coordonarea şi controlul serviciilor din structura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.4. Durata de funcţionare a serviciului public de interes local - Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este nelimitată. Art.5. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.6.(1) Structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, servicii, birouri şi compartimente. (2) Compartimentul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui serviciu sau birou. Art.7. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu şi ştampilă proprie. Art.(8) (1) Obiectul de activitate al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îl constituie realizarea măsurilor, la nivel local, pentru a răspunde nevoilor individuale, familiale şi de grup, în vederea prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţia persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii. (2) Atribuţiile principale ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara sunt: a) identifică nevoile sociale ale comunităţii şi le soluţionează în condiţiile legii; b) răspunde de înfiinţarea, organizarea şi furnizarea serviciilor sociale primare;

3

c) încheie convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor sociale , în conformitate cu nevoile locale identificate ; d) furnizează informaţiile şi datele solicitate de serviciul public de asistenţă socială judeţean, precum şi de autorităţile publice centrale cu responsabilităţi în domeniu; e) elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu; f) elaborează şi propune consiliului local al municipiului proiectul de buget anual pentru susţinerea serviciilor sociale şi a altor măsuri de asistenţă socială, în conformitate cu planul de acţiune propriu. Art.9.Directorul executiv al serviciului public de interes local- Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, hotărâri, ordonanţe, decrete, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul regulament. Art.10. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea scopului pentru care a fost înfiinţat . Art.11.(1) Organele de conducere, coordonare şi control ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara sunt : - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Primarul Municipiului Timişoara; - Viceprimarul delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv; - Directorul executiv adjunct. Art. 12.Consiliul Local al Municipiului Timişoara exercită următoarele categorii de atribuţii referitoare la activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara: a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea serviciului public de interes local; b) atribuţii privind dezvoltarea socială a Municipiului Timişoara; c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al Municipiului Timişoara, dat spre folosinţă gratuită Direcţiei pentru furnizarea serviciilor sociale ; d) atribuţii privind gestionarea serviciilor sociale furnizate către cetăţeni; e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern a serviciului public de interes local. Art.13.Primarul şiViceprimarul delegat cu probleme sociale au următoarele competenţe: (1) coordonează activitatea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, cu respectarea atribuţiilor delegate de către Primarul Municipiului Timişoara; (2) avizează sau aprobă, după caz, referatele având ca obiect acordarea unor prestaţii reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului ( ajutoare sociale, alocaţii nou-născuţi, alocaţii de susţinere pentru familia monoparentală , alocaţii familiale complementare, ajutoare pentru încălzirea locuinţei); (3) avizează referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;

4

(4) aprobă fişele de post pentru posturile de conducere (funcţii publice sau personal contractual) existente în statul de funcţii; (5) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Primăriei şi repartizate spre soluţionare Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; (6) semnează foaia de prezenţă a directorului executiv şi îi aprobă acestuia concediile de odihnă, concediile pentru incapacitate temporară de muncă, cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.; (7) avizează Normele Proprii pentru aplicarea legislaţiei specifice (OMF 1792/2002) privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. Art.14(1) Directorul executiv asigură conducerea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi este subordonat Consiliului Local al Municipiului Timişoara, Primarului Municipiului Timişoara şi Viceprimarului delegat cu probleme sociale. (2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara emite dispoziţii. Art.15.Directorul executiv adjunct asigură conducerea serviciilor din structura organizatorică a Direcţiei delegate de către directorul executiv şi este subordonat directorului executiv. Art.16. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se face prin viceprimarul delegat şi directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.17.Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în limita posturilor din organigrama şi statul de funcţii aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

5

CAPITOLUL II

PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA

Art.18.Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile preluate pe bază de protocol de la Primăria Municipiului Timişoara sau prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara, precum şi din bunurile mobile dobândite de către Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara din achiziţii publice, sponsorizări, donaţii etc. Art.19.Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.60”Asistenţă socială) pe baza bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara . Art.20. Proiectul de buget al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se depune la Biroul Buget din cadrul Direcţiei Economice a Primăriei Municipiului Timişoara. Art.21 (1) Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi alocă fondurile aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara care are calitatea de ordonator secundar de credite. (2) Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate ordonatorilor terţiari de credite, respectiv şefului Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, şefului Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap şi şefului Serviciului Cămin pentru Persoane Vârstnice. Art.22. Trimestrial ordonatorul secundar de credite aprobă situaţiile financiare, întocmite de Serviciul Buget Finanţe Contabilitate, care se depun la Biroul Contabilitate a Cheltuielilor din cadrul Direcţiei Economice a Primăriei Municipiului Timişoara. Art.23. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. Art.24. Veniturile extrabugetare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se încasează, administrează şi contabilizează de către acesta conform prevederilor legale în vigoare. Art.25. Execuţia de casă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se ţine de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate . Art.26. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul secundar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite. Art.27. Ordonatorul secundar de credite aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de control financiar preventiv,iar plata se asigură de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate.

6

CAPITOLUL III MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

COMUNITARĂ TIMIŞOARA

Art.28.Activitatea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este coordonată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Art.29 Conducerea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este asigurată de directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.30. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este organizată pe servicii, birouri şi compartimente, astfel: 1) Serviciul de Asistenţă Socială 2) Serviciul Buget Finanţe Contabilitate 3) Serviciul Cămin pentru Persoane Vârstnice 4) Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung 5) Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei 6) Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap 7) Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice 8) Biroul Administrativ 9) Biroul Juridic şi Resurse Umane Art.31 Serviciul de Asistenţă Socială Este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară.

Scopul principal al serviciului constă în aplicarea actelor normative privind protecţia socială.

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

ATRIBUŢII:

a) informarea cetăţenilor referitor la problemele privind acordarea ajutorului social, a alocaţiei familiale complementare şi alocaţiei de susţinere pentru familia monoparentală, a ajutorului de încălzire furnizată în sistem centralizat, a ajutorului de încălzire cu gaze naturale, a ajutorului de încălzire cu lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri, etc

b) preluarea cererilor însoţite de documentaţia necesară pentru obţinerea prestaţiilor susmenţionate;

7

c) efectuarea anchetelor sociale pentru stabilirea dreptului la ajutor social, alocaţie familială complementară sau alocaţie de susţinere pentru familia monoparentală;

d) actualizarea lunară a situaţiei tuturor beneficiarilor aflaţi în evidenţă, acolo unde au intervenit modificări privind situaţia familială şi socio-economică;

e) verificarea periodică a familiilor aflate în evidenţa serviciului nostru ca beneficiari de ajutor social, alocaţie familială complementară sau de susţinere pentru familia monoparentală, prin efectuarea anchetelor sociale la domiciliul acestora pentru verificarea respectării condiţiilor de acordare la interval de 6 luni sau de câte ori este nevoie;

f) repartizarea beneficiarilor de ajutor social, apţi de muncă, la regiile subordonate Primăriei Municipiului Timişoara pentru efectuarea muncii în folosul comunităţii;

g) întocmirea rapoartelor statistice solicitate de instituţiile abilitate; h) îndrumarea cetăţenilor spre instituţiile competente pentru rezolvarea problemelor

acestora cum ar fi: obţinerea actelor de identitate, pensionarea, protecţia copilului, promovarea acţiunilor judecătoreşti pentru divorţ, încredinţarea copiilor, obţinerea pensiei alimentare etc.;

i) pentru a veni în sprijinul clienţilor, prin oferirea de soluţii pentru a depăşi situaţia de nevoie socială în care se găseau, colaboreză cu instituţii guvernamentale sau neguvernamentale care oferă servicii sociale, precum şi cu alţi actori sociali din comunitate.

aa) Întocmeste si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale

bb) Întocmeste si comunica Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

cc) Întocmeste propuneri de angajare si angajamente bugetare precum si referate în vederea angajarii cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate. Art.32 Serviciul Buget Finanţe Contabilitate Serviciul Buget Finanţe Contabilitate este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara .

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

8

ATRIBUŢII:

a) Fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual de venituri şi cheltuieli proprii precum şi propunerile de rectificare ale acestuia;

b) Întocmeşte lista de investiţii pe baza referatelor de fundamentare a fiecărui obiectiv de investiţii;

c) Centralizează proiectul de buget la nivel de ordonator secundar de credite şi înaintează bugetul centralizat spre aprobarea ordonatorului principal de credite;

d) Organizează şi ţine la zi contabilitatea proprie în conformitate cu prevederile legii; e) Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, f) Întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale şi le depune la termenele

stabilite la organul ierarhic superior ; g) Pregăteşte păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a bilanţurilor contabile; h) Organizează şi ţine la zi contabilitatea de gestiune adaptată la specificul instituţiei; i) Efectuează plata cheltuielilor bugetare cu ordine de plată şi CEC-uri de ridicare de

numerar , prin Trezoreria Timişoara. j) Centralizează situaţiile financiare trimestriale şi anuale la nivel de ordonator secundar

de credite şi le depune la termenele stabilite la organul ierarhic superior; k) Întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice pe baza referatelor de necesitate

întocmite de compartimentele de specialitate ; l) Întocmeşte documentaţie de atribuire a contractelor de achiziţie publică; m) Asigură chemarea la competiţie a operatorilor economici în vederea aplicării

procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică; n) Asigură derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică; o) Comunică rezultatul aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie

publică; p) Asigură definitivarea dosarului achiziţiei publice şi arhivarea acestuia;

Art.33 Serviciul Cămin pentru Persoane Vârstnice

Serviciul Cămin pentru Persoane Vârstnice este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este îngrijirea temporară sau permanentă într-un cămin a persoanelor vârstnice cu domiciliul in Municipiul Timişoara.

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate;

9

- are calitatea de ordonator terţiar de credite.

ATRIBUŢII: a) Asigură îngrijirea temporară sau permanentă în cămin a persoanelor vârstnice; b) Asigură servicii de informare şi consiliere socială precum şi alte servicii caracteristice

nevoilor sociale ale beneficiarilor, conform legii; c) Realizează activităţile Serviciului Cămin pentru Persoane Vârstnice astfel încât să

corespundă nevoilor beneficiarilor; d) Menţine legătura cu membrii familiilor beneficiarilor, în vederea soluţionării

situaţiilor conflictuale din familie pentru reintegrarea in familie; e) Organizeaza activitati de socializare a beneficiarilor; f) Fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual propriu precum şi propunerile

de rectificare a acestuia ; g) Angajează, lichidează, ordonanţează şi face plata cheltuielilor în limita creditelor

bugetare aprobate; h) Organizează şi ţine la zi contabilitatea proprie în conformitate cu prevederile legii; i) Organizează şi ţine la zi evidenţa patrimoniului în conformitate cu prevederile legii; j) Întocmeşte şi depune la termenele legale situaţiile financiare trimestriale şi anuale; k) Efectuează achiziţiile publice, cu respectarea prevederilor legale privind atribuirea

contractelor de achiziţie publică; l) Organizează sistemul de monitorizare a programului achiziţiilor publice şi a listei de

investiţii; m) Organizează arhivarea documentelor create de serviciu, conform legislaţiei în

domeniu. Art.34 Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung Este subordonat Directorului Executiv Adjunct şi Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară. Scopul principal al serviciului este menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului cu dizabilităţi şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. Beneficiarii serviciului sunt copiii şi părinţii cărora li se acordă servicii destinate prevenirii separării lor.. Copiii beneficiari trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a) au vârsta cuprinsă între 3 şi 18 ani; b) au certificat medical eliberat de către un medic specialist prin care se certifică

existenţa dizabilităţilor; c) nu sunt beneficiari ai unei măsuri de protecţie specială ( plasament, plasament în

regim de urgenţă şi supraveghere specializată) prevăzută de Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

d) părinţii copiilor beneficiari să aibă domiciliul în Municipiul Timişoara. Accesul copiilor cu dizabilităţi în cadrul serviciilor de zi se face în baza planului de servicii, aprobat prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara.

10

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

ATRIBUŢII: a) Întocmeşte planul de servicii şi îl supune aprobării Primarului Municipiului

Timişoara; b) Asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare

şi particularităţilor copiilor; c) Asigură activităţi recreative şi de socializare; d) Asigură copiilor consiliere psihologică şi orientare şcolară şi profesională, după caz; e) Asigură părinţilor consiliere şi sprijin; f) Dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale

părinţilor şi a violenţei în familie; g) Contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea

copilului de părinţii săi; h) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii.

aa) Întocmeste si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale

bb) Întocmeste si comunica Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

cc) Întocmeste propuneri de angajare si angajamente bugetare precum si referate în vederea angajarii cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate Art.35 Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei a fost preluat în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară prin H.C.L.M.T. nr. 466/20.12.2005 .

Este subordonat Directorului Executiv Adjunct şi Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Atribuţiile serviciului sunt prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, aprobat prin H.C.L.M.T nr.157/18.04.2006 şi care face parte integrantă din prezentul Regulament. În cazul în care prevederile regulamentului Serviciului sunt contrare prevederilor regulamentului Direcţiei vor prevala prevederile cuprinse în prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare.

11

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

Art.36 Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap a fost preluat în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară prin H.C.L.M.T. nr. 467/20.12.2005. Este subordonat Directorului Executiv Adjunct şi Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară

Atribuţiile serviciului sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, aprobat prin H.C.L.M.T nr. 35/25.07.2000, modificată prin H.C.L.M.T nr. 32/31.01.2006 şi care face parte integrantă din prezentul Regulament.

În cazul în care prevederile regulamentului Serviciului sunt contrare prevederilor regulamentului Direcţiei vor prevala prevederile cuprinse în prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare.

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

Art.37 Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice Este subordonat Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi cuprinde biroul de îngrijire la domiciliu şi biroul centre de zi. Biroul Îngrijire la domiciliu are în competenţă serviciile de îngrijire la domiciliu, teleasistenţă şi consiliere socială. Biroul Centre de zi cuprinde: Centrul „Sf. Arh. Mihail şi Gavril”- situat în Timişoara, str. Calea Lipovei nr.44, Centrul „Sf. Constantin şi Elena”- situat în Timişoara, str.Telegrafului nr.8 şi Centrul Alzheimer-situat in Timişoara, str. Vasile Alecsandri nr.6..

Scopul principal al serviciului este urmărirea îmbunătăţirii calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi prevenirea instituţionalizării acestora prin dezvoltarea de servicii sociale alternative.

12

Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

ATRIBUŢII:

a) Depistează persoanele vârstnice aflate în stare de risc social; b) Îndrumă şi informează persoanele vârstnice cu privire la drepturile prevăzute de acte

normative şi a tipurilor de servicii sociale furnizate ; c) Furnizează servicii de îngrijire la domiciliu persoanelor vârstnice în urma evaluării

conform H.G. nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice şi organizează aniversarea zilelor de naştere ale persoanelor beneficiare ale acestui serviciu;

d) Organizează activităţile centrelor de zi astfel încât să răspundă nevoilor beneficiarilor e) Furnizează servicii de teleasistenţă la domiciliu, servicii de consiliere socială,

psihologică şi juridică precum şi alte servicii sociale primare caracteristice nevoilor sociale din comunitate ;

f) Organizează excursii, vizite, activităţi distractive, jocuri de societate, precum şi activităţi cultural–artistice, cu ocazia diferitelor sărbători naţionale sau religioase, a aniversărilor sau a zilelor onomastice ale beneficiarilor care frecventează centrele de zi;

g) Menţine legătura cu membrii familiilor beneficiarilor, în vederea soluţionării situaţiilor conflictuale din familie;

h) Colaborează cu alte instituţii (medicale, de educaţie, de cult, etc.) care pot oferi informaţii şi/sau sprijin pentru soluţionarea problemelor persoanelor vârstnice aflate în situaţia de risc social;

i) Acordă asistenţă şi ajutor pentru igienizarea şi păstrarea curăţeniei în locuinţa beneficiarului ;

j) Acordă primul ajutor în cazurile de urgenţă şi mijloceşte asistenţă medicală primară prin intermediul serviciului de teleasistenţă ;

k) Însoţeşte beneficiarul serviciilor sociale de îngrijire pentru rezolvarea problemelor personale sau administrative;

l) Acordă următoarele servicii specifice pentru bolnavii suferind de boala Alzheimer : depistarea precoce în stadii iniţiale a bolii, tratamente precoce şi activităţi de evaluare multidisciplinară; stadializare şi urmărire terapeutică; activităţi de reinserţie socială, prin asigurarea unui grup inter–relaţional şi activităţi de club; activităţi de training mental (teste psihiatrice şi psihologice);

13

m) Monitorizează persoanele vârstnice beneficiare ale serviciului de teleasistenţă şi intervine în situaţii de criză (socială şi/sau medicală);

aa) Întocmeste si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale

bb) Întocmeste si comunica Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

cc) Întocmeste propuneri de angajare si angajamente bugetare precum si referate în vederea angajarii cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate

Art.38 Biroul Administrativ Este in subordinea Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Scopul principal este realizarea activităţilor administrative pentru sediile Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

Şeful biroului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate.

ATRIBUŢII:

a) Asigură respectarea normelor de protecţie a muncii şi a celor de prevenire şi stingere a incendiilor .

b) Ia măsurile necesare pentru administrarea şi conservarea bunurilor mobile şi imobile . c) Efectuează inventarierea anuală a patrimoniului instituţiei. d) Efectuează recepţia bunurilor materiale achiziţionate pe baza facturilor emise de

furnizori şi întocmirea notei de intrare recepţie . e) Înaintează către Serviciul Finanţe Buget Contabilitate notele de recepţie împreună cu

facturile şi documentele aferente , pentru a se efectua plata acestora . f) Asigură transportul copiilor cu dizabilităţi înscrişi la Serviciul Centrul de zi pentru

copii cu dizabilităţi Podul Lung între domiciliul copiilor şi serviciu . g) Asigură aprovizionarea ritmică cu alimente de la Cantina de Ajutor Social la Serviciul

Centrul de zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung . h) Asigură transportul beneficiarilor înscrişi la Serviciul pentru protecţia socială a

persoanelor vârstnice între domiciliu şi serviciu .

14

i) Ia măsurile necesare pentru asigurarea necesarului de alimente a cantinei din Serviciul Cămin pentru Persoane Vârstnice .

j) Asigură furnizarea agentului termic şi apei calde la Serviciul Cămin pentru Persoane Vârstnice.

k) Asigură serviciul de pază în centrele unde se impune acest lucru . l) Asigură întreţinerea softului informatic şi a computerelor în condiţii optime de

funcţionare . m) Asigură instalarea şi întreţinerea posturilor de telealarmă . n) Asigură toate formele de publicitate pentru realizarea achiziţiilor în Sistemul

Electronic de Achiziţii Publice. aa) Întocmeste si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale

bb) Întocmeste si comunica Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

cc) Întocmeste propuneri de angajare si angajamente bugetare precum si referate în vederea angajarii cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate

Art.39 Biroul Juridic şi Resurse Umane este în subordinea directă a directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara: Scopul principal al biroului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Şeful biroului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate subordonate. ATRIBUTII:

a) Elaboreaza proiectul organigramei si statului de functii pentru structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, pe care îl supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

b) Elaboreaza, pe baza propunerilor tuturor compartimentelor institutiei, proiectul Regulamentului de Organizare si Funcţionare si îl supune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

15

c) Elaboreaza referatele care stau la baza dispozitiilor directorului executiv sau alte documente referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului;

d) Întocmeşte formalităţile şi urmareste respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislatia muncii pentru personalul Direcţiei;

e) Asigura secretariatul activitatii de întocmire a fiselor de evaluare a performantelor salariatilor în vederea stabilirii salariului sau a promovarii;

f) Asigura selectionarea si recrutarea necesarului de personal pe nivele de pregatire, pe functii si specialitati si corespunzator posturilor prevazute în statul de functii si organigrama;

g) Întocmeşte şi completează dosarele personale ale salariaţilor şi transmite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici toate modificările referitoare la numarul de personal si fluctuatiile acestuia;

h) Elibereaza adeverinte privind calitatea de salariat, la cererea personalului; i) Întocmeste raportari statistice privind activitatea de personal; j) Întocmeste şi pastreaza carnetele de munca ale salariatilor din structura Direcţiei,

operând toate modificarile intervenite ca urmare a schimbarii locului de munca, functiei, clasei/treptei profesionale, modificarile salariului, etc.;

k) Întocmeste contractele de munca si le înregistreaza în Registrul de evidenta a angajatilor;

l) Tine evidenta vechimii în munca şi a prezentei la serviciu a tuturor salariatilor din structura Direcţiei, întocmind pontajele lunare împreună cu şefii compartimentelor ;

m) Efectueaza în colaborare cu personalul de conducere programarea concediilor de odihna ale salariatilor, tinând evidenta efectuarii acestora, a rechemarilor, a retinerilor la serviciu, a reprogramarilor, a compensarilor etc.

n) Întocmeşte şi avizează juridic dispoziţiile emise de către directorul executiv pentru exercitarea atribuţiilor sale

o) Verifică din punct de vedere al legalităţii şi semnează alte documente cu caracter juridic(referate, adrese, răspunsuri) ;

p) Colaborează la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, proceduri precum şi a altor acte, elaborate de angajaţii din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara pentru asigurarea condiţiilor de legalitate ;

q) Avizează juridic contractele de muncă, furnizare servicii sociale, sponzorizare, achiziţii publice, etc.;

r) Acordă consultanţă juridică pentru interpretarea unor situaţii, texte legale serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi beneficiarilor de servicii sociale;

s) Reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti competente interesele Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară

t) Realizează parteneriate cu furnizori publici sau privaţi acreditaţi în domeniul social şi revizuieşte /reactualizează convenţiile de parteneriat existente;

16

u) Evaluează, monitorizează şi întocmeşte propuneri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara privind cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, servicii sau proiecte de interes public local, îcu respectarea legislaţiei în vigoare;

v) Elaborează şi redactează rapoarte, studii, statistici referitoare la activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară,metodologii de lucru şi proiecte în scopul dezvoltării serviciilor sociale, inclusiv Planul Strategic în domeniul serviciilor sociale;

w) Participă la audienţele susţinute de directorul executiv al Direcţiei, aplicând procedura existentă;

x) Înregistrează, distribuie şi urmăreşte soluţionarea sesizărilor primite prin Portal, Call Center;

y) Întocmeşte fişele de post pentru posturile aflate în subordinea directă a directorului executiv; aa) Întocmeste si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna

iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale

bb) Întocmeste si comunica Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

cc) Întocmeste propuneri de angajare si angajamente bugetare precum si referate în vederea angajarii cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate

CAPITOLUL IV DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

Art.40. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara funcţionează cu personalul transferat în interes de serviciu-conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.4/2002 art.3 şi cu personalul angajat în baza concursurilor organizate ulterior acesteia. Art.41.În cazul desfiinţării Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara patrimoniul acestuia revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.42. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îşi organizează o arhivă proprie pe care o păstrează în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte: - documente de personal; - documente financiar contabile; - documente specifice activităţii sale curente. Art.43.Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele responsabilităţi: a) Raspunde de pastrarea secretului de serviciu, precum si secretul datelor si al informatiilor cu caracter confidential detinute sau la care are acces ca urmare a executarii atributiilor de serviciu;

17

b) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod constiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abtine de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii institutiei; c) Raspunde de realizarea la timp si întocmai a atributiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de catre conducerea institutiei si de raportarea asupra modului de realizare a acestora; d) Raspunde, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informatiilor si masurilor prevazute în documentele întocmite; e) Raspunde de exercitarea altor atributii stabilite prin fisa postului. Art.44. Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele competenţe :

a)Reprezinta si angajeaza institutia numai în limita atributiilor de serviciu si a mandatului care i s-a încredintat de catre conducerea acesteia; b)Se preocupa permanent de perfectionarea pregatirii profesionale; c)Propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului sau institutiei, în general; d)Semnalează conducerii institutiei orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar daca nu vizeaza direct domeniul în care responsabilitati si atributii.

Art.45. Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este obligat: (1)să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; (2)să cunoască şi să respecte prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Art.46. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art.47.Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. DIRECTOR EXECUTIV Consilier juridic Maria Stoianov Mariana Sărac

  • CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA
    • DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ
      • REGULAMENT
  • DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA
    • Art.31 Serviciul de Asistenţă Socială
    • Art.37 Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice
    • Art.38 Biroul Administrativ
      • CAPITOLUL IV
        • DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII