keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 121/03.04.2007 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

03.04.2007

Hotararea Consiliului Local 121/03.04.2007
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.950/29.03.2007 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. aprobat de Primarul Municipiului Timişoara- domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat , servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.276/2002 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public "Centrul Comunitar de Asistenţă Socială Timişoara";
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.114/2004 privind modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului public Centrul Comunitar de Asistenţă Socială Timişoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 276/2002;
Având în vedere prevederile art.33 din Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială ;
În conformitate cu prevederile art. 36, alin 2 lit. (a) şi alin 3, lit.(b) din Legea nr.215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată;
În temeiul art.45 alin.1 din Legea nr.215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al serviciul public Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2 La data aprobării prezentei hotărâri se revocă Hotărârea Consiliului Local nr.276/2002 şi Hotărârea Consiliului Local nr.114/2004.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara .

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Secretarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Consilier pentru Cetăţeni
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
- Mass-media locale .


Presedinte de sedinta
DANIEL URSU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_-_ROF_Dir.Asist.Sociala.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA APROBAT DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ PRIMAR Nr. 950/29.03.2007 GHEORGHE CIUHANDU R E F E R A T Privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă

Socială Comunitară Timişoara Prin H.C.L.M.T.nr.4/2002 a fost înfiinţat Centrul Comunitar de Asistenţă Socială Timişoara, ca serviciu public cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara . Prin H.C.L.M.T. nr.468/2005 s-a aprobat schimbarea denumirii Centrului Comunitar de Asistenţă Socială Timişoara în Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi Organigrama, Statul de funcţii şi funcţiile publice aferente. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului Public "Centrul Comunitar de Asistenţă Socială Timişoara” a fost aprobat prin H.C.L.M.T. nr.276/2002 şi modificat prin H.C.L.M.T. nr.114/2004. Ulterior, au fost aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara mai multe modificări :preluarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei(prin H.C.L.M.T. nr.466/2005), Serviciului pentru Protecţia Persoanelor Persoanelor cu Handicap(prin H.C.L.M.T. nr.467/2005) şi Serviciului Centru de zi pentru copiii cu dizabilităţi „Podul Lung”( prin H.C.L.M.T. nr.298/2006): Pentru ca schimbările intervenite să fie în concordanţă cu Regulamentul de organizare şi funcţionare, în conformitate cu prevederile legale inserate la art.36, alin 2 lit.”a” şi alin 3, lit „b”,- din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, coroborate cu prevederile art.33 din Legea nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială, supunem spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, cuprins în Anexa la prezentul referat . VICEPRIMAR DIRECTOR EXECUTIV Adrian Orza Maria Stoianov

Avizat, Şef Serviciu Juridic Mirela Lasuschevici

Atasament: ROF_-_Dir.Asist.Sociala.pdf

1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ

REGULAMENT de organizare şi funcţionare al serviciului public de interes local

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA

2

CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE

Art.1.(1)Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este un serviciu public cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.4/2002. (2) Prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se desfăşoară activitatea de asistenţă şi protecţie socială în Municipiul Timişoara. Art.2. Prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.3.(1)Sediul administrativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este în municipiul Timişoara, Bd.Regele Carol I, nr.10 , sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara. (2) Pe toate actele emise de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi sediul serviciului public de interes local. (3) Directorul Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara asigură conducerea, îndrumarea şi controlul serviciilor din structura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.4. Durata de funcţionare a serviciului public de interes local - Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este nelimitată. Art.5. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.6.(1) Structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, servicii, birouri şi compartimente. (2) Compartimentul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui serviciu sau birou. Art.7. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu şi ştampilă proprie. Art.(8) (1) Obiectul de activitate al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îl constituie realizarea ansamblului de măsuri, la nivel local, pentru a răspunde nevoilor individuale, familiale şi de grup, în vederea prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţia persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii. (2) Obiectivele Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara sunt:

3

- identificarea nevoilor sociale individuale, familiale şi de grup existente pe raza Municipiului Timişoara;

- informarea beneficiarilor de servicii sociale asupra drepturilor şi obligaţiilor pe care le au;

- conştientizarea şi sensibilizarea socială privind măsurile şi acţiunile realizate de către Direcţie;

- realizarea măsurilor şi acţiunilor de urgenţă în vederea reducerii efectelor de criză;

- realizarea măsurilor şi acţiunilor de sprijin în vederea menţinerii în comunitate a persoanelor în dificultate;

- consilierea persoanelor sau grupurilor aflate în situaţii de risc social ; - organizarea şi dezvoltarea în plan social pentru încurajarea participării şi

solidarităţii sociale; - constituirea unei bănci de date sociale pentru persoanele şi familiile aflate în stare

de risc social; - instituirea unor programe speciale de integrare socială a persoanelor aflate în stare de risc social; - îmbunătăţirea nivelului de informare a persoanelor vârstnice izolate social la domiciliu, asupra drepturilor acestora şi cu privire la serviciile oferite de organizaţiile şi instituţiile specializate; - prevenirea instituţionalizării asistaţilor, creându-le condiţii necesare pentru a rămâne în mediul social propriu; - acordarea drepturilor de asistenţă socială în conformitate cu actele normative în vigoare; - realizarea evidenţei beneficiarilor de măsuri de asistenţă socială; - asigurarea sprijinului pentru persoane vârstnice prin realizarea unei reţele eficiente de îngrijitori la domiciliu pentru aceştia. - asigurarea unui ambient corespunzător pentru petrecerea timpului liber în centrele de zi pentru bătrâni şi în centrul de zi „Alzheimer”. - asigurarea asistenţei socio-medicale, juridice, de grup sau individuală, persoanelor, familiilor sau grupurilor ţintă; - facilitarea comunicării şi colaborării la nivel local şi judeţean în ceea ce priveşte organizaţiile neguvernamentale ce acţionează în domeniul social; - facilitarea colaborării cu diverse servicii publice sau alte instituţii cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale; - promovarea activităţilor şi vieţii asociative pe plan local pentru încurajarea proiectelor de parteneriat între organizaţii neguvernamentale şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - atragerea de resurse financiare pentru realizarea obiectivelor Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - îmbunătăţirea serviciilor şi dezvoltarea de proiecte noi în domeniul asistenţei şi protecţiei socio- comunitare;

4

- asigurarea condiţiilor de legalitate a tuturor actelor, faptelor şi măsurilor întreprinse de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în îndeplinirea tuturor atribuţiilor specifice; - stabilirea cursurilor de formare profesională, participarea angajaţilor/funcţionarilor la aceste cursuri, urmărirea criteriilor de performanţă la angajaţi. - realizarea activităţilor de asistenţă socială, în conformitate cu responsabilităţile ce îi revin, stabilite de legislaţia în vigoare. Art.9.Directorul Executiv al serviciului public Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, hotărâri, ordonanţe, decrete, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul regulament. Art.10. Serviciul Public întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.11.(1) Organele de conducere, coordonare şi control ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara sunt : - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Viceprimarul delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv; - Directorul executiv adjunct; (2) Pentru realizarea obiectului de activitate prevăzut la art.8 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, organele de conducere ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara au următoarele competenţe: Art. 12.Consiliul Local al Municipiului Timişoara aprobă următoarele: (1) Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, precum şi modificările şi completările ulterioare ale acestuia; (2) Structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, numărul de posturi şi statul de funcţii; (3) Spaţiile (locaţiile), mijloacele financiare şi logistice pentru susţinerea realizării activităţilor de asistenţă socială. (4) Alocarea fondurilor financiare necesare susţinerii şi funcţionării serviciilor sociale pentru protecţia copilului , a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei şi a altor grupuri aflate în nevoie socială; (5) Strategiile Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în materie de asistenţă socială; (6) Cooperarea sau asocierea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara cu alte unităţi administrativ-teritoriale şi persoane juridice, române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun de proiecte sociale ; (7) Aderarea la asociaţii cu caracter social naţionale şi internaţionale ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; (8) Hotărârile cu privire la desfiinţarea unor servicii sau a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în ansamblu;

5

(9) Delegarea directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în derularea de parteneriate sociale. Art.13 Viceprimarul municipiului Timişoara are următoarele competenţe: (1) avizează referatele având ca obiect acordarea unor prestaţii reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului ( ajutoare sociale, alocaţii nou-născuţi, alocaţii de susţinere pentru familia monoparentală , alocaţii familiale complementare, ajutoare pentru încălzirea locuinţei, acordarea trusoului pentru nou-născuţi); (2) avizează referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; (3) avizează fişele de post pentru posturile de conducere (funcţii publice sau personal contractual) existente în statul de funcţii; (4) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Primăriei şi repartizate spre soluţionare Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara ; (5) semnează foaia de prezenţă a directorului executiv şi îi aprobă acestuia concediile de odihnă, propunerile de premii, cursurile de perfecţionare etc.; (6) avizează Normele Proprii pentru aplicarea legislaţiei specifice (OMF 1792/2002) privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. Art.14(1) Directorul executiv asigură conducerea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi este subordonat Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi viceprimarului delegat cu probleme sociale. (2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara emite dispoziţii. Art. 15 Directorul executiv adjunct asigură conducerea serviciilor date în sarcină de către directorul executiv şi este subordonat directorului executiv. Art.16.Activitatea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara va fi coordonată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Art.17. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se face prin viceprimarul delegat şi directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.18.Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în limita posturilor din organigrama aprobată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

6

CAPITOLUL II PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE DIRECŢIEI

DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA Art.19.Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile preluate pe bază de protocol de la Primăria Municipiului Timişoara sau prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara, precum şi din bunurile mobile dobândite de către Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara din achiziţii publice, sponsorizări, donaţii etc. Art.20.Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.60”Asistenţă socială) pe baza bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara . Art.21. Proiectul de buget al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se depune la Biroul Buget din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.22 (1) Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi alocă fondurile aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara care are calitatea de ordonator secundar de credite. (2) Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate ordonatorilor terţiari de credite, respectiv şefului Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi şefului Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap. Art.23. Trimestrial ordonatorul secundar de credite aprobă situaţiile financiare, întocmite de Serviciul Buget Finanţe Contabilitate, care se depun la Biroul Contabilitate a Cheltuielilor din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.24. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. Art.25. Veniturile extrabugetare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se încasează, administrează şi contabilizează de către acesta conform prevederilor legale în vigoare. Art.26. Execuţia de casă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se ţine de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate . Art.27. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul secundar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite. Art.28. Ordonatorul secundar de credite aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de control financiar preventiv,iar plata se asigură de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate.

7

CAPITOLUL III MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ

SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA

Art.29.Activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara va fi coordonată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Art.30 Conducerea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este asigurată de directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.31. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este organizată pe servicii, birouri şi compartimente, astfel: 1) Serviciul Buget Finanţe Contabilitate 2) Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice 3) Serviciul de Asistenţă Socială 4) Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei 5) Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap 6) Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung 7) Biroul Administrativ 8) Compartimentul Juridic şi Resurse Umane 9) Compartimentul Strategie Dezvoltare 10) Compartimentul Consiliere Psihologică 11) Compartimentul Informatică Art.32 Serviciul Buget Finanţe Contabilitate Serviciul Buget Finanţe Contabilitate este subordonat direct directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Este format din Compartimentul Buget, Compartimentul Financiar Contabilitate şi Compartimentul Achiziţii Publice. Atribuţiile şefului Serviciului Buget Finanţe Contabilitate se stabilesc prin fişa postului , de către directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, avizată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Atribuţiile personalului de execuţie sunt stabilite prin fişa postului , de şeful Serviciului Buget Finanţe Contabilitate , aprobate de directorul executiv. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, asigurând buna gospodărire a fondurilor băneşti şi materiale. Atribuţii şi competenţe:

(1) Fundamentarea şi întocmirea proiectului de buget anual de venituri şi cheltuieli precum şi propunerile de rectificare a acestuia, care va fi înaintat spre aprobare ordonatorului principal de credite ; (2) Întocmirea programului anual de achiziţii publice, înaintarea acestuia spre aprobare ordonatorului principal de credite şi efectuarea achiziţiilor publice, cu întocmirea documentaţiei şi respectarea legislaţiei în vigoare;

8

(3) Organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii în conformitate cu prevederile legii; (4) Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, (5) Respectarea regulilor de întocmire a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi depunerea acestora la termenele stabilite la organul ierarhic superior ; (6) Pregăteşte păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a bilanţurilor contabile; (7) Organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii de gestiune adaptată la specificul instituţiei; (8) Întocmirea situaţiilor statistice ; (9) Plata cheltuielilor bugetare cu ordine de plată şi CEC-uri de ridicare de numerar , prin Trezoreria Timişoara.

Art.33 Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice Este subordonat direct directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi cuprinde compartimentele de îngrijire la domiciliu şi centre de zi. Compartimentul Îngrijire la domiciliu (acreditat conform Deciziei nr.15/14.12.2005) are în competenţă serviciile de îngrijire la domiciliu, teleasistenţă şi consiliere – întocmire de anchete sociale. Compartimentul Centre de zi cuprinde: Centrul „Sf. Arh. Mihail şi Gavril”- situat în Timişoara, str. Calea Lipovei nr.44, Centrul „Sf. Constantin şi Elena”- situat în Timişoara, str.Telegrafului nr.8 şi Centrul Alzheimer-situat in Timişoara, str. Vasile Alecsandri nr.6. Centrele menţionate furnizează servicii sociale acreditate prin Decizia nr.14/14.12.2005. În îndeplinirea sarcinilor va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, precum şi cu instituţiile, agenţiile organizaţiile guvernamentale sau neguvernamentale, voluntari din ţară şi din străinătate, care pot oferi sprijin logistic, tehnic, material sau financiar. Scopul: Serviciul pentru Protecţia Socială a Persoanelor Vârstnice urmăreşte îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi prevenirea instituţionalizării acestora prin dezvoltarea de servicii sociale alternative. Obiective principale: - identificarea, evaluarea şi includerea persoanelor vârstnice în servicii/programe sociale potrivit nevoilor identificate pentru limitarea unor situaţii de dificultate şi vulnerabilitate care pot duce la marginalizare, stigmatizare sau excludere socială. – prevenirea instituţionalizării persoanelor vârstnice prin canalizarea încrederii în forţele proprii şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale celor aflaţi în situaţia de risc social;

9

– asigurarea unui ambient corespunzător pentru petrecerea timpului liber şi resocializare, în vederea menţinerii sau readaptării capacităţilor fizice şi intelectuale; – asigurarea de asistenţă socială, psihologică, juridică şi medicală individuală sau de grup; – creşterea calităţii vieţii persoanelor vârstnice aflate în situaţia de risc social (inclusiv a celor imobilizate la domiciliu); – îmbunătăţirea nivelului de informare a persoanelor vârstnice asupra drepturilor, facilităţilor, oportunităţilor, obligaţiilor acestora şi cu privire la serviciile sociale oferite de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara precum şi de alte organizaţii şi instituţii specializate acreditate; – menţinerea în parametrii de funcţionare acceptabili o durată cât mai îndelungată a persoanelor vârstnice suferind de boala Alzheimer; – prevenirea instituţionalizării precoce a bolnavului suferind de boala Alzheimer; – împiedicarea degradării relaţiilor intrafamiliale, scăzând riscul de îmbolnăvire a familiei; – asigurarea unui climat de siguranţă permanent persoanelor vârstnice aflate în situaţia de risc social şi/sau medical (imobilizate la pat sau la domiciliu) prin instalarea sistemului de teleasistenţă. Atribuţii şi competenţe: (1) Depistează persoanele vârstnice aflate în stare de risc social; (2) Îndrumă şi informează clienţii Serviciului pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice cu privire la serviciile de asistenţă socială pentru aceştia, (3) Îndrumă şi informează clienţii Serviciului pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice cu privire la drepturile prevăzute de acte normative şi a tipurilor de servicii oferite; (4) Oferă îngrijire la domiciliu persoanelor vârstnice în urma evaluării conform H.G. nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice şi organizează aniversarea zilelor de naştere ale persoanelor beneficiare ale acestui serviciu; (5) Organizează activităţile centrelor de zi astfel încât să răspundă nevoilor beneficiarilor (6) Oferă servicii de teleasistenţă la domiciliu, servicii de consiliere socială, psihologică şi juridică precum şi alte servicii sociale primare caracteristice nevoilor sociale din comunitate ; (7) Organizează excursii, vizite, activităţi distractive, jocuri de societate, precum şi activităţi cultural–artistice, cu ocazia diferitelor sărbători naţionale sau religioase, a aniversărilor sau a zilelor onomastice ale beneficiarilor care frecventează centrele de zi; (8) Oferă suport social în caz de îmbolnăvire, prin vizite la domiciliul persoanelor asistate sau la spital;

10

(9) Menţine legătura cu membrii familiilor beneficiarilor, în vederea soluţionării situaţiilor conflictuale din familie; (10) Colaborează cu alte instituţii (medicale, de educaţie, de cult, etc.) care pot oferi informaţii şi/sau sprijin pentru soluţionarea problemelor persoanelor vârstnice aflate în situaţia de risc social; (11) Ajută asistaţii la domiciliu la întreţinerea igienei personale; (12) Oferă asistenţă şi ajutor pentru igienizarea şi păstrarea curăţeniei în locuinţa asistatului, participând la treburile casnice; (13) Acordă primul ajutor în cazurile de urgenţă şi mijloceşte asistenţă medicală primară; (14) Însoţeşte beneficiarul serviciilor sociale de îngrijire pentru rezolvarea problemelor personale sau administrative; (15) Acordă următoarele servicii sociale pentru bolnavii suferind de boala Alzheimer în stadiu incipient şi mediu; stadializare şi urmărire terapeutică; activităţi de reinserţie socială, prin asigurarea unui grup inter–relaţional şi activităţi de club; activităţi de training mental (teste psihologice); (16) Monitorizează persoanele vârstnice beneficiare ale serviciului de teleasistenţă şi se intervine în situaţii de criză (socială şi/sau medicală); (17) Îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunului mers al activităţii. Art.34 Serviciul de Asistenţă Socială Este subordonat direct Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară; Este format din Compartimentul de Prestaţii Sociale şi Compartimentul Informare Consiliere. În vederea îndeplinirii sarcinilor colaborează cu instituţii publice şi private, asociaţii, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, din Municipiul Timişoara, din ţară şi străinătate, care oferă asistenţă socială, sprijinul logistic, tehnic, material sau financiar. Principalele activităţi desfăşurate: - acordarea, modificarea, suspendarea, încetarea şi plata venitului minim garantat

şi alocaţiei pentru copiii nou - născuţi; - acordarea, modificarea, suspendarea şi încetarea alocaţiei familiale

complementare şi de susţinere pentru familia monoparentală; - acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei, precum şi a unor facilităţi

populaţiei pentru plata energiei termice; - acordarea serviciilor de informare şi consiliere acreditate prin Decizia

nr.13/14.12.2005 de către Direcţia de Munca, Solidaritate Socială şi Familie Timiş; - acordarea de trusouri pentru copii nou-născuţi conform Legii 482/19.12.2006.

11

Atribuţii şi competenţe:

(1) Oferă relaţii, informaţii, consultanţa şi îndrumare referitoare la acordarea ajutorului social, alocaţiei pentru copiii nou - născuţi, a alocaţiei familiale complementare şi de susţinere pentru familia monoparentală, ajutorului de încălzire a locuinţei cu lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri, acordarea de trusouri pentru copii nou-născuţi, etc.; (2) Preia cererile însoţite de documentaţia necesară pentru obţinerea ajutorului social, alocaţiei pentru copiii nou – născuţi, alocaţiei familiale complementare şi de susţinere pentru familia monoparentală şi ajutorului de încălzire a locuinţei în sistem centralizat sau cu gaze naturale acordarea de trusouri pentru copii nou-născuţi, ; (3) Efectuează anchetele sociale, pentru acordarea ajutorului social şi a alocaţiei familiale complementare şi de susţinere pentru familia monoparentală; (4) Întocmeşte referatele şi proiectele de dispoziţii pentru acordarea ajutorului social, alocaţiei pentru copiii nou-născuţi, ajutorului de încălzire a locuinţei cu lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri, alocaţiei familiale complementare şi de susţinere pentru familia monoparentală şi ajutorului de încălzire a locuinţei în sistem centralizat sau cu gaze naturale, acordarea de trusouri pentru copii nou-născuţi; (5)Verifică periodic situaţia familiilor şi persoanelor singure aflate în evidenţa serviciului; (6)Întocmeşte rapoartele statistice solicitate de către instituţiile abilitate; (7) Oferă informare şi consiliere socială persoanelor aflate în nevoie; (8) Îndrumă beneficiarii Serviciului spre instituţiile competente pentru rezolvarea problemelor acestora cum ar fi: pensionarea, promovarea acţiunilor judecătoreşti pentru divorţ, încredinţarea copilului, obţinerea pensiei de întreţinere; (9) Îndrumă studenţii de la Facultatea de Asistenţă Socială aflaţi în practică în cadrul Serviciului de Asistenţă Socială şi efectuează evaluarea activităţii acestora;

Art.35 Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei a fost preluat în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară prin H.C.L.M.T. nr. 466/20.12.2005 . Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al acestui serviciu a fost aprobat prin H.C.L.M.T nr.157/18.04.2006 şi face parte integrantă din prezentul Regulament. Este subordonat direct Directorului Executiv Adjunct şi indirect Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Art.36 Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap a fost preluat în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară prin H.C.L.M.T. nr. 467/20.12.2005. Regulamentul de organizare şi funcţionare al acestui serviciu a fost aprobat prin H.C.L.M.T nr. 35/25.07.2000, modificat prin H.C.L.M.T nr. 32/31.01.2006 şi face parte integrantă din prezentul Regulament.

12

Este subordonat direct Directorului Executiv Adjunct şi indirect Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Art.37 Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung Este subordonat direct Directorului Executiv Adjunct şi indirect Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară. Scopul principal al serviciului este menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului cu dizabilităţi şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. În vederea îndeplinirii sarcinilor va colabora cu toate serviciile din cadrul Direcţiei, în special cu Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei, instituţiile publice şi private, asociaţii, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, din Municipiul Timişoara, din ţară şi străinătate, care oferă asistenţă socială, sprijinul logistic, tehnic, material sau financiar. Beneficiarii serviciului sunt copiii şi părinţii cărora li se acordă servicii destinate prevenirii separării lor, cu domiciliul în Municipiul Timişoara. Copiii beneficiari trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: 1) au vârsta cuprinsă între 3 şi 18 ani; 2) au certificat medicale eliberate de către un medic specialist prin care se certifică existenţa dizabilităţilor; 3) nu sunt beneficiari ai unei măsuri de protecţie specială ( plasament, plasament în regim de urgenţă şi supraveghere specializată) prevăzută de Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului. Accesul copiilor cu dizabilităţi în cadrul serviciilor de zi se face în baza planului de servicii, aprobat prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara. Obiective: (1) furnizarea de servicii sociale de zi pentru copii cu dizabilităţi şi părinţii acestora; (2) constituirea unei bănci de date a copiilor cu dizabilităţi care frecventează serviciul; (3) aplicarea legislaţiei privind prevenirea separării copilului , prin dezvoltarea serviciilor sociale primare, în funcţie de nevoile identificate la nivelul comunităţii. Atribuţii şi competenţe: (1) Întocmeşte planul de servicii şi îl supune aprobării Primarului Municipiului Timişoara; (2) Asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor copiilor; (3) Asigură activităţi recreative şi de socializare; (4) Asigură copiilor consiliere psihologică şi orientare şcolară şi profesională, după caz; (5) Asigură părinţilor consiliere şi sprijin; (6) Dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor şi a violenţei în familie;

13

(7) Contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi; (8) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii. Art.38 Biroul Administrativ Este in subordinea directa a directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară şi cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Obiectivele principale ale biroului constau în desfăşurarea activităţilor administrative şi asigurarea bazei logistice pentru buna funcţionare a compartimentelor din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Atribuţii şi competenţe: (1) Asigurarea respectării normelor de protecţie a muncii si a celor de prevenire si stingere a incendiilor; (2) Luarea măsurilor necesare pentru administrarea şi conservarea bunurilor mobile şi imobile; (3) Efectuarea inventarierii anuale a patrimoniului unităţii; (4) Efectuarea recepţiei bunurilor materiale achiziţionate pe baza facturilor emise de furnizori şi întocmirea notei de intrare recepţie; (5) Înaintarea către Serviciul Finanţe Buget Contabilitate a notelor de recepţie împreună cu facturile si documentele aferente, pentru a se efectua plata acestora. (6) Asigurarea transportului beneficiarilor de servicii sociale de la/la domiciliul acestora la/de la serviciile din cadrul Direcţiei de Asisetnţă Socială Comunitară Timişoara ; (7) Asigurarea aprovizionării ritmice cu alimente de la Cantina de Ajutor Social la Serviciul Centrul de zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung. Art.39 Compartimentul Juridic şi Resurse Umane, conform statului de Funcţii, este în subordinea directă a directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara: Scopul principal al compartimentului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Atribuţii şi competenţe: (1) Întocmirea şi avizarea din punct de vedere juridic a tuturor dispoziţiilor emise de către directorul executiv pentru exercitarea atribuţiilor sale ;

14

(2)Colaborarea la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, ordine şi instrucţiuni precum şi a altor acte, elaborate de angajaţii din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; (3) Întocmirea şi/sau avizarea juridică a contractelor de achiziţii publice încheiate conform legislaţiei specifice privind achiziţiile publice sau cu furnizorii de utilităţi sau alte persoane juridice; (4) Acordarea consultanţei juridice serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi beneficiarilor de servicii sociale; (5) Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs; (6) Întocmirea documentelor necesare încadrării persoanelor care au fost declarate admise la concursurile organizate (dispoziţie de numire, contract de muncă, ofertă loc de muncă) şi întocmirea actelor necesare în cazul schimbării/modificării raporturilor de serviciu, de muncă ale personalului; (7) Stabilirea salariului de bază şi a celorlalte drepturi salariale, cu respectarea legislaţiei în domeniu;

(8) Întocmirea declaraţiilor lunare legate de contribuţiile obligatorii aferente salariilor către Direcţia generală a Finanţelor Publice Timiş , Casa de Asigurări de Sănătate Timiş, Casa Judeţeană de Pensii Timiş, Agenţia Judeţeană de Formare şi Ocupare a Forţei de Muncă Timiş; (9) Întocmirea statului de funcţii şi a organigramei împreună cu directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi supunerea spre aprobare a acestora Consiliului Local al Municipiului Timişoara; (10) Înregistrarea modificărilor în carnetele de muncă şi întocmirea statului de personal şi statului de plată lunar ; (11) Eliberarea adeverinţelor privind activitatea personalului şi veniturilor acestora; (12) Ţinerea evidenţei a concediilor de odihnă, medicale, concediile fără salariu, absenţele nemotivate şi a declaraţiilor de avere ale funcţionarilor publici la numirea şi părăsirea funcţiei; (13) Întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor; Art.40 Compartimentul Strategie Dezvoltare, conform statului de Funcţii, este în subordinea directă a directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara: Scopul principal al compartimentului este să elaboreze şi să pună în practică politici şi măsuri de redresare socială . În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi Primăriei Municipiului Timişoara.

15

Art.41 Compartimentul Consiliere Psihologică este în subordinea directă a directorului executiv. Este format dintr-un psiholog care acordă ajutor specializat persoanelor aflate în evidenţa Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.42 Compartimentul Informatică este în subordinea directă a directorului executiv. Este format dintr-un informatician care îndeplineşte politica de informatizare conform necesităţilor Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

16

CAPITOLUL IV DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

Art.43. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara funcţionează cu personalul transferat în interes de serviciu-conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.4/2002 art.3 şi cu personalul angajat în baza concursurilor organizate ulterior acesteia. Art.44.În cazul desfiinţării Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara patrimoniul acestuia revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.45. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îşi va organiza o arhivă proprie pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte: - documente de personal; - documente financiar contabile; - documente specifice activităţii sale curente. Art.46. Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este obligat: (1)să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; (2) să cunoască şi să respecte prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului

Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, modificată prin Dispoziţia Primarului nr.437/06.02.2007;

(3) să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare în îndeplinirea sarcinilor specifice;

(4) să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe care le întocmesc conform competenţelor lor;

(5) să informeze posibilii beneficiari asupra tuturor serviciilor ce le pot fi oferite şi a tuturor drepturilor şi să-i trateze cu respect şi demnitate, păstrând confidenţialitatea informaţiei;

(6) să asigure accesul la informaţiile publice, conform legislaţiei în vigoare; (7) să reprezinte şi să angajeze instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a

mandatului încredinţat de către conducerea acesteia; (8) să se preocupe în permanenţă de perfecţionarea pregătirii profesionale. Art.47.Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică de către: (1) Consiliul Local al Municipiului Timişoara la propunerea viceprimarului în ce

priveşte directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; (2) Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor comisiei de disciplină în cazul funcţionarilor publici, iar pentru restul personalului conform prevederilor Codului Muncii;

Art.48. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice

17

aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, modificată prin Dispoziţia Primarului nr.154/24.01.2007 şi cu prevederile altor acte normative în domeniu.

Art.49 Directorul executiv adjunct, şefii de servicii şi birouri vor studia, analiza şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţii, reducerea timpului de circulaţie a documentelor şi urmărirea creşterii operativităţii în obţinerea informaţiilor necesare fundamentării deciziilor emise de Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Art.50.Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.