Număr | 35 |
---|---|
An | 2019 |
Data emiterii | 05.02.2019 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 05.02.2019 |
Hotararea Consiliului Local 35/05.02.2019 privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT" al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT" al judeţului Timiş Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019-2395/31.01.2019 - a Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019 - 2395/31.01.2019, al Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă; Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 31.01.2019 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2019-2395/31.01.2019; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu şi Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În temeiul art. 124 din Legea nr. 215/2001- privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; Având în vedere prevederile Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, art. 6 alin. (1), art. 25 lit. c), art. 27 lit. d), art. 63, art. 68 alin.(1); Luând în considerare prevederile art. 2 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor; În conformitate cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 284/28.07.2017 - privind aprobarea achiziţionării unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi şi transmiterea prin contract de comodat cu titlu gratuit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Banat" al judeţului Timiş; În temeiul Hotărârii Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara nr. SC2017-11050/05.05.2017, adoptată în cadrul şedinţei ordinare din data de 25.04.2017; Potrivit prevederilor art. 6, art. 7 şi art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 642/2005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unităţilor administrativ-teritoriale, instituţiilor publice şi operatorilor economici din punct de vedere al protecţiei civile, în funcţie de tipurile de riscuri specifice; Conform prevederilor art. 24, art. 26 lit. g) şi art. 33 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă; Ţinând seama de Nota de fundamentare privind oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT" al judeţului Timiş nr. 3807286/20.09.2016 şi înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2016-23060/21.09.2016; În conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 126/11.03.2008 privind aprobarea "Planului de analiză şi acoperire a riscurilor în municipiul Timişoara"; Ţinând seama de art. 63 alin. (5) lit. b), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă transmiterea în folosinţă gratuită pe termen de 5 ani către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT" al judeţului Timiş a autospecialei pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi MAGIRUS M42L AS, identificată cu serie şasiu ZCFA71TN502679791, aflată în patrimoniul Municipiului Timişoara cu fişă de mijloc fix, nr. inventar 23070 şi valoare de inventar 3.806.810,00 lei. Art. 2: Se aprobă încheierea unui contract de comodat între Municipiul Timişoara şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT" al judeţului Timiş, conform Anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă si Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest; - Direcţiei Comunicare - Relationare; - Serviciului Şcoli - Spitale; - Biroului Sport - Cultura; - Serviciului Achizitii Publice; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control si Antifrauda al Primarului; - Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT" al Judeţului Timiş; - Mass-media locale.
|
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
Nr.inregistrare / Data______________________________________________________________________
Anexa 1 (la contractul decomodat)
PROCES VERBAL DE PREDARE PRIMIRE încheiat azi .............................................
Între MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Timișoara, bd. C.D. Loga nr.1, telefon: 0256/408300, fax: 0256/490635, cod fiscal 14756536, reprezentată prin Primar, domnul NICOLAE ROBU, în calitate de predător și INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ “BANAT” AL JUDEȚULUI TIMIȘ cu sediul în județul Timiș, str. Înfrățirii, nr.13, reprezentat prin Inspector Șef, domnul LUCIAN-VASILE MIHOC, în calitate de primitor, Predătorul cedeaza cu titlu gratuit primitorului următorul mijloc fix:
Nr. crt. Denumire bunuri Nr. de inventar
Valoare de inventar (lei) Cantitate(buc)
Instituția care predă în folosință
Instituția care preia în folosință
1. Autospecială de intervenție și salvare de la înălțimi, Magirus M42L AS, serie șasiu ZCFA71TN502679791
10610 3806810,00 1
Municipiul Timișoara
Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Banat” al Județului Timiș
Autospeciala de intervenţie şi salvare de la înălţimi model M 42L AS, este fabricata pe o infrastructură de tip Autoşasiu Iveco Eurocargo ML 180 E32 şi are următoarele accesorii și caracteristici constructive :
ACCESORII ȘI CARACTERISTICI TEHNICE ALE AUTOSPECIALEI Corespunde Observatii
- Autospeciala se compune dintr-un autoşasiu Iveco Eurocargo ML 180 E32, cu cabină cu 1+2 locuri pe care s-a
montat o instalaţie specializată pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi.
DA [ ] / NU[
]
- Autospeciala de intervenţie şi salvare de la înălţime M42 L-AS, dispune de 4 brațe pentru calare; DA [ ] / NU[
]
- Dimensiuni de gabarit maxime : 11.000 x 2.500 x3.480
DA [ ] / NU[ ]
- Masa totală a autospecialei: 17.254 kg.; DA [ ] / NU[ ]
- Plaja de temperatură în care poate fi utilizată : –200 şi 500 C; DA [ ] / NU[ ]
- Viteza maximă a vântului
la nivelu l
platformei de lucru: 12 m/s. DA [ ] / NU[
]
- Restricționarea mișcării fără a afecta coborârea pachetului de scări; În cazul atingerii unei limite a zonei de acțiune
și/sau la atingerea unui obstacol neobservat de operator în timpul efectuării manevrelor precum și la depășirea vitezei maxime a vântului la înălțimea de lucru.
DA [ ] / NU[
]
- Autoşasiu: IVECO EUROCARGO E6 ML 180 E 32, 4X2 DA [ ] / NU[ ]
- Motor: IVECO, 6 cilindrii, 6728 cm3, common rail electronic, supraalimentat cu turbină fixă, putere 235 KW (320 CP), putere specifică 13,6±5 KW/t;
DA [ ] / NU[ ]
- putere: 235 KW DA [ ] / NU[ ]
- carburant: motorină ;
DA [ ] / NU[ ]
-cutie de viteze automată; DA [ ] / NU[ ]
- nivel de poluare : Euro 6 DA [ ] / NU[ ]
Cabină:
- Avansată, rabatabilă hidraulic cu 1+2 locuri; DA [ ] / NU[ ]
- Tip metalică, închisă, cu suspensie şi protecţie anticorozivă; DA [ ] / NU[ ]
- Prevăzută cu 2 uşi şi 1+2 locuri (toate locurile sunt prevăzute cu centuri de siguranţă conform prevederilor legale);
DA [ ] / NU[ ]
- Instalație de frânare : servoasistată, cu sistem antiblocare roți (ABS); DA [ ] / NU[ ]
- Direcție : Servoasistată; DA [ ] / NU[ ]
- Instalaţie de calare: - 4 reazeme DA [ ] / NU[ ]
- Poziţia de transport: - reazemele de calare nu depăşeasc gabaritul autospecialei; DA [ ] / NU[ ]
- Deschiderea diferențiată a reazemelor : calare asimetrică în scopul amplasării în spații înguste. Acționarea reazemelor este realizată cu cilindrii hidraulici cu posibilitatea asimetriei de 80 cm a calării. Direcția de deschidere a reazemelor este înclinată permițând calarea acestora sub autovehicule parcate în imediata apropiere a autospecialei, după calare asigurându-se un acces ușor al servanților la compartimentele autospecialei și de jur împrejurul ei, în cazul unor spații înguste.
DA [ ] / NU[ ]
- Turn rotitor cu pachet de scări: - Înălţime maximă de lucru: 42 m; DA [ ] / NU[ ]
- Rotire în plan orizontal: 3600; DA [ ] / NU[ ]
- Unghi de acţiune în plan vertical : -150 la +750; DA [ ] / NU[ ]
- Unghi de orizontalizare a turnului rotitor : . ± 15 0
DA [ ] / NU[ ]
- Sistem electronic computerizat de atenuare contramăsuri hidraulice.
a oscilațiilor. Atenuarea
oscilațiilor se realizeaz a
prin DA [ ] / NU[ ]
- Scară: - O scară de acces între sol și platforma sistemului de rotire; DA [ ] / NU[ ]
- O scară între platforma sistemului de rotire și pachetul de scări telesopice; DA [ ] / NU[ ]
- Treptele sunt acoperite cu un material antialunecare; DA [ ] / NU[
]
- Pachet de scări extensibil având 5 secțiuni (tronsoane). Ultima secțiune a pachetului de scări este formata din doua segmente conectate cu grad de libertate intre ele (articulate). Această articulație permite amplasarea pe sol a nacelei în fața autospecialei din acționare de la postul central și o comanda poziționată stânga față autospecială
DA
[ ]
/
NU[
]
- Treptele sunt acoperite cu material antilunecare; DA [ ] / NU[
]
- Balustrada scării este fixă pe scara telescopică; DA [ ] / NU[
]
- Platforma de lucru Model Magirus RC300, cu spaţiu pentru 3 persoane; - Greutatea admisă în platforma de lucru la înălţimea maximă de lucru (42 m): 400 kg; DA [ ] /
NU[ ]
- Înălţimea balustradei platformei de lucru: 1 m; DA [ ] / NU[
]
- Construcţia platformei de lucru : nu permite alunecarea în afară a utilizatorilor
lucru;
sau a echipamentelor de
DA [ ] / NU[
]
- Accesul în platforma de lucru se face pe: o intrare spate şi 2 din
faţă; DA [ ] / NU[
]
- Sistem automat de orizontalizare a platformei de lucru: functioneaza continuu pe timpul manevrarii; DA [ ] / NU[
]
- Echiparea platformei de lucru: - Dispozitiv de prindere şi fixare pentru targa medicală la partea superioară a platformei de lucru (pe partea
dreaptă);
DA [ ] / NU[
]
- Proiectoare detaşabile pentru iluminarea zonei de intervenţie tip LED: 2 x 130 W; DA [ ] / NU[
]
- Prize pentru alimentare consumatori la 220 V; DA [ ] / NU[
]
- Dispozitive de asigurare a centurilor de siguranţă corespunzător numărului total de persoane admise în platforma de lucru;
DA [ ] / NU[
]
- Postul secundar de comandă: este echipat cu toată aparatura de comandă, control şi semnalizare -
DA [ ] / NU[
]
avertizare;
- Tun pentru refularea apei și spumei : cu manevrare electrică, atât de la postul de comandă principal cât și de la cel secundar;
DA [ ] / NU[
]
- Podeaua platformei de lucru la înălțime, extensibilă hidraulic DA [ ] / NU[
]
- Sistem de autoprotecție comandat electric. DA [ ] / NU[
]
Instalaţie pentru stingerea incendiilor:
- Sistem de alimentare: - - O cuplă STORZ de tip B montată pe capătul conductei de pe ultimul segment de scară din
pachet, pentru alimentare/refulare cu apă; celălalt capăt este cuplat permanent la sistemul de refulare a apei de pe platforma de lucru la înălțime;
DA
[ ]
/
NU[
]
- Echipamente pentru stingerea incendiilor: - Tun de refulare apă/spumă, model Magirus 57481:
- Rotire în plan vertical: +300; DA [ ] / NU[
]
- Rotire în plan orizontal: 300; DA [ ] / NU[
]
- Presiunea de lucru: 7 bar ; DA [ ] / NU[
]
- Debitul de apă: 1500 l/min; DA [ ] / NU[
]
- Posibilitatea refulării atât cu jet compact cât şi cu jet pulverizat; DA [ ] / NU[
]
- Lungimea jetului în plan orizontal: 30 m; DA [ ] / NU[
]
- Racord fix de refulare tip C montat pe coloana tunului: pentru refulare pe linii de furtun echipate cu țevi manuale;
DA [ ] / NU[
]
- Instalația permite atât refularea apei pe tun cât și refularea prin furtunul montat la racordul fix; DA [ ] / NU[
]
- Sistem de autoprotecție : 4 pulverizatoare amplasate sub placa de bază a platformei; DA [ ] / NU[
]
- Furtun de înaltă presiune cu lungimea de 5m și pistol de refulare și reducție pentru cupla tip STORZ mărimea C (52
DA [ ] / NU[
]
mm)
- Sistem auxiliar pentru deblocarea și manevrare a turnului rotitor și a pachetului de scări extensibile (sistem
utilizabil în cazul defectării sistemului hidraulic principal)
DA [ ] / NU[
]
- Generator de curent electric monofazat care asigură funcționarea simultană a proiectoarelor pentru iluminat și a
sistemului auxiliar pentru deblocare și manevrare a turnului rotitor
DA [ ] / NU[
]
Instalaţie de comandă şi comunicaţii:
- Post de comandă pentru calare : amplasat în partea posterioară a autospecialei, stânga – dreapta, echipate cu
dispozitive de comandă, semnalizări și control;
DA [ ] / NU[
]
- Post de comandă principal : amplasat la baza turnului rotitor, echipat cu pupitru de comandă, control, semnalizare și mijloc de comunicare, precum și cu scaun pentru operator. Comanda de la acest post are prioritate față de cea de la postul secundar;
DA [ ] / NU[
]
- Post de comandă secundar: amplasat în platformă de lucru echipat cu pupitru de comandă, control, semnalizare şi
mijloc de comunicare;
DA [ ] / NU[
]
- Echipamentul de comunicțții coțține (în cabină) : a) panoul de siguranțțe pentru toate echipamentele inclusiv pentru cele de avertizare, amplasate în imediata vecinătate a bateriei de acumulatori ce alimentează echipamentele;
DA [ ] / NU[
]
b) prize bipolare 12V de alimentare a echipamentelor de comunicații, inclusiv conductorii electrici, care suportă un curent de 20A, livrate cu conectori pereche; c) prize bipolare pentru alimentarea echipamentelor instalate de furnizor se vor instala în locuri accesibile în
cabină; d) prizele bipolare izolate corespunzător; e) locaș de instalare tip radiocasetofon auto amplasat în bord
- Terminalele TETRA portabile de comunicații pentru fiecare membru al echipajului (3 complete). - Serie si numar statie portabila Motorala Tetra MTM3550: 121TRK2610, 121TRK2617,
121TRK2546 Terminal TETRA AUTO - Serie si numar statie Motorala Tetra MTM 5400 : 938TUW2331
DA [ ] / NU[
]
Instalaţie de siguranţă:
- Avertizarea apropierii de poziţiile limită de siguranţă: avertizare sonoră şi luminoasă; DA [ ] / NU[
]
- Blocarea mişcării: în cazul atingerii unei limite a zonei de acţiune şi/sau la atingerea unui obstacol neobservat de
operator în timpul efectuării manevrelor;
DA [ ] / NU[
]
- Avertizarea depăşirii vitezei maxime a vântului la înălţimea de lucru; avertizare sonoră şi luminoasă DA [ ] / NU[
]
- Sistem auxiliar pentru deblocare şi manevrare a turnului rotitor şi a pachetului de scări extensibile (sistem utilizabil în cazul defectării sistemului hidraulic principal).
DA [ ] / NU[
]
Instalaţie de iluminare suplimentară:
- Proiectoare tip LED, fixe, pentru iluminatul turnului rotitor: 2 x 100W DA [ ] / NU[
]
- Generator de curent electric monofazat (230 V) cu putere de
electrocutării
kVA, prevăzut cu sistem de protecție împotriva
DA [ ] / NU[
]
Instalaţie de avertizare acustică şi optică:
- Două lămpi, girofar de avertizare, cu calotă de culoare roşie, amplasate pe cabină şi protejate mecanic împotriva
lovirii
DA [ ] / NU[
]
- Instalaţie de avertizare acustică;; - Modulul acustic (central): echipat cu 1 difuzor; DA [ ] / NU[ ]
- Generatorul de semnal acustic cu tonalităţi diferite, putere : 60 W; DA [ ] / NU[ ]
- Amplificare (de vârf): 125W DA [ ] / NU[ ]
- Presiune sonoră: 130 dB (A) la 1 m şi 120 dB (A) la 3,5 m; DA [ ] / NU[ ]
- Intrare audio comutabilă extern cu posibilitatea transmiterii mesajelor vocale prin microfon; DA [ ] / NU[ ]
- Cutie de comandă, montată în bord. DA [ ] / NU[ ]
- Dispozitiv acustic de semnalizare pentru mers înapoi; DA [ ] / NU[ ]
- Sistem de avertizare optic şi acustic al sistemului de calare. DA [ ] / NU[ ]
- Sistem de semnalizare optică tip “flash”, de culoare roșie, montat la partea din faţă a cabinei DA [ ] / NU[ ]
- Sistem de semnalizare optică tip “flash”, de culoare roșie montat la partea din spate a autospecialei DA [ ] / NU[ ]
Accesorii pentru stingerea incendiilor şi pentru salvare. Echipament de protecţie.
Autospeciala este dotată cu accesorii de intervenţie şi echipament individual de protecţie (conform Anexa nr. 1 la specificația tehnică) ;
- Aparat de respirat cu aer comprimat cu presiune pozitiva (cu o butelie) avand greutatea maxima de 14 kg
(conform RS EN 137, aparate pentru pompieri) = 3 cpl.
DA [ ] / NU[ ]
- Butelie cu aer comprimat confectionata din material compozit compusa din aer comprimat - butelie de 6.8 l la presiunea de lucru de 300 bar cu greutatea in stare descarcata de 4.5 kg,
Interspiro QSII = 3 buc;
DA [ ] / NU[ ]
- Bobină cablu electric, 50m = 1 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Coardă de salvare statica cu sac = 2 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Cheie racorduri ABC = 2 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Complet de balizare a locului interventiei (component, tipul culoarea dimensiuni, cantitate etc, vor fi stabilite prin contract) = 1 buc
DA [ ] / NU[ ]
- Casca p.s.i. cu vizor (greutate 1.5kg) care sa permita atat utilizarea mastilor de la aparatele de respirat cat si a celor de protective contra fumului conform SR EN 443 = 3 buc;
DA [ ] / NU[ ]
- Cizme de cauciuc scurte cu talpa cu insertie metalica conform SR EN ISO 20344 = 3 buc DA [ ] / NU[ ]
- Centura de siguranta p.s.i. cu carlig conform prevederilor STAS 5920-89 si STAS 3273-88 = 3 buc
DA [ ] / NU[ ]
- Costum de protectie pompieri conform SR EN 469+A1+AC, clasa 2, compus din (3cpl): - Jacheta avand inscriptionat pe spate “POMPIERII”, din banda reflectorizanta; - pantaloni
DA [ ] / NU[ ]
- Manusi de protectie conform SR EN 659+A1 = 3 per DA [ ] / NU[ ]
- Manusi de piele conform SR EN 659+A1 = 3 per DA [ ] / NU[ ]
- Bocanci din piele cu talpa cu insertie si bombeu metallic conform prevederilor SR EN345 = 3 per
DA [ ] / NU[ ]
- Distribuitor B/CBC, = 1 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Complet de balizare a locului interventiei DA [ ] / NU[ ]
- Dispozitiv de atentionare (porta-voce) cu putere de 25W = 1 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Dispozitiv fixare targă, Magirus = 1 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Furtun refulare tip B (conform prevederilor SR 2164), cu racorduri tip B = 20 ml; DA [ ] / NU[ ]
- Furtun refulare tip C (conform prevederilor SR 2164), cu racorduri tip C = 80 ml; DA [ ] / NU[ ]
- Geanta pentru chei = 1 buc DA [ ] / NU[ ]
- Reductie record B-C = 1 buc DA [ ] / NU[ ]
- Proiectoare cu LED pentru iluminatul turnului rotitor (70W fiecare) = 2 buc DA [ ] / NU[ ]
- Proiectoare detasabile (500W fiecare), amplasate in platform de lucru = 2 buc DA [ ] / NU[ ]
- Sac protective si transport corzi = 2 buc DA [ ] / NU[ ]
- Teava universala de refulare apa tip B = 1 buc DA [ ] / NU[ ]
- Teava universal de refulare apa tip pistol = 2 buc DA [ ] / NU[ ]
- Targa amplasata in platform de lucru = 1 buc DA [ ] / NU[ ]
VOPSIRE ŞI INSCRIPŢIONARE
- Culoarea autospecialei este roşu RAL 3000. DA [ ] / NU[ ]
Listă cu materiale care echipează şasiul :
- Trusă medicală omologată : 1 buc DA [ ] / NU[ ]
- Trusă scule şi accesorii specific şasiu : 1 cpl; DA [ ] / NU[ ]
- Cric: 1 buc DA [ ] / NU[ ]
- Triunghiuri reflectorizante : 2 buc.; DA [ ] / NU[ ]
- Roată de rezervă (janta+anvelopa): 1 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Stingător de incendiu: 1 buc.; DA [ ] / NU[ ]
- Cale pentru roţi: 2 buc.; DA [ ] / NU[ ]
- Furtun cu manometru pentru umflat pneuri: 1 buc; DA [ ] / NU[ ]
- Vestă reflectorizantă : 3 buc.; DA [ ] / NU[ ]
Se ataseaza la prezentul proces-verbal:
1. Certificatul de Conformitate European cu nr. 4332086 2. Certificate de garantie valabil 28.02.2022 3. Declaratie de conformitate autovehicul 4. Autorizatie provizorie de circulatie UL 504M, seria 226617353, FF064162 5. Asigurare obligatorie numar 796002, 160072 6. Certificat Dekra 287925755, 287925756, 287925757, 287925758 7. Certificate de origine seria L nr. 342592/13.12.2018 8. Certificate de calitate emis de Magirus la data de 19.12.2018
Prezentul proces-verbal a fost intocmit in 3 exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte semnatara.
Compartimentul Voluntar pentru Situatii de Urgenta Inspectoratul pentru Situații de Urgenta
Gaurean Iulian-Laurentiu “Banat” al județului Timiș
Gavrilovici Adriana-Loredana
CONTRACT DE COMODAT Nr.____/__________
I. PĂRȚILE CONTRACTANTE 1.1. MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Timişoara, bd. C.D. Loga nr. 1, telefon:
0256/408300, fax: 0256/490635, cod fiscal 14756536, reprezentat prin Primar, domnul NICOLAE ROBU, în calitate de comodant pe de o parte,
și 1.2. INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ „BANAT” AL JUDEȚULUI TIMIȘ, cu sediul în județul Timiș, str. Infrățirii, nr. 13, reprezentat prin Inspector Șef, domnul LUCIAN-VASILE MIHOC, în calitate de comodatar, pe de altă parte, În conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 284/28.07.2017 privind aprobarea achiziționării unei autospeciale pentru intervenție și salvare de la înălțimi și transmiterea cu titlu gratuit Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Banat” al județului Timiș; În temeiul art. 136, alin. (4) din Constituția României, a art. 874, art. 875, art. 2146 și următoarele din Noul Cod Civil; În conformitate cu prevederile art. 124 din Legea 215/2001 a Administrației Publice Locale, actualizată;
Au convenit să încheie prezentul contract de comodat, cu respectarea următoarelor clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI 2.1. Comodantul dă spre folosință gratuită comodatarului, o autospecială pentru intervenție și
salvare de la înălțimi, conform Anexei nr. 1 care este parte integrantă din prezentul contract. III. DURATA CONTRACTULUI 3.1. Părţile au convenit să încheie prezentul contract de comodat pe termen de 5 ani începând
cu data încheierii lui, contractul putând fi prelungit prin acordul părților. 3.2. Predarea către comodatar se va face pe bază de proces - verbal de predare- primire (Anexa
nr. 1) după semnarea prezentului contract. 3.3. Prin acordul părţilor, prezentul contract poate să înceteze şi înainte de termen. 3.4. Comodantul poate solicita oricând comodatarului restituirea autospecialei pentru
intervenție și salvare de la înălțimi, fără să fie nevoit să justifice acest fapt, printr-o simplă notificare, respectiv 5 zile de la data confirmării primirii notificării.
IV. OBLIGATIILE PARTILOR 4.1. Obligațiile comodantului sunt următoarele:
a) să predea spre folosința comodatarului, autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălțimi care face obiectul prezentului contract;
4.2. Obligațiile comodatarului sunt următoarele: a) să utilizeze autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălțimi pentru gestionarea
intervențiilor pe raza municipiului Timișoara conform destinației și specificațiilor prevăzute în cartea tehnică a mașinii ;
b) să suporte toate cheltuielile: reparații, piese de schimb, asigurări RCA și CASCO combustibil, ITP , consumabile (ulei, filtre, etc. ) pe întreaga perioadă de derulare a contractului precum și reviziile periodice prevăzute în caietul de service;
c) să suporte toată procedura (inclusiv cheltuieli financiare) pentru înmatricularea definitivă a autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălțimi;
d) să păstreze, să întrețină și să folosească autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălțimi, conform destinației, cu prudență și diligență, ca un bun proprietar;
e) să suporte toate riscurile și implicit toate reparațiile în caz de distrugere sau avariere; f) comodatarul va înștiința semestrial Primăria Municipiului Timișoara printr-un raport în
scris adresat Compartimentului Voluntar pentru Situații de Urgență cu privire la starea
tehnică precum și orice modificare adusă autospecialei; g) să efectueze reparaţiile curente și capitale necesare necesare şi să nu transmită dreptul
de folosinţă asupra autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălțimi, unei terţe persoane;
h) să suporte toate cheltuielile pentru buna funcţionare a autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălțimi, inclusiv reparațiile curente și capitale;
i) să suporte toate riscurile în caz de distrugere sau avariere a autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălțimi;
j) să predea comodantului autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălțimi, în stare de funcționare perfectă, în conformitate cu procesul verbal de predare-primire care va constitui anexă la prezentul contract, la data expirării termenului pentru care s-a încheiat contractul, sau la simpla notificare făcută de acesta;
k) să plătească daune în valoare de 0,5% lei/zi pentru fiecare zi de întârziere în predarea autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălțimi, de la data expirării contractului sau data solicitării predării transmisă de comodant, și până la data preluării efective;
l) să înștiințeze comodantul despre orice tulburare de posesie sau avarie produsă bunurilor.
V. ÎNCETAREA CONTRACTULUI 5.1. La împlinirea termenului pentru care a fost încheiat, dacă nu a fost prelungit prin acordul
părților ; 5.2. La solicitarea comodantului trimisă printr-o simpla notificare de reziliere a contractului,
respectiv 5 zile de la data confirmării primirii notificării. 5.3. Alte cauze prevăzute de lege. VI. FORŢA MAJORĂ 6.1. Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau /şi de
executarea în mod necorespunzător - total sau parţial - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau/şi executarea obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
6.2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 5 zile aparitia evenimentului exonerator de răspundere.
6.3. Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
6.4. Cazul fortuit sau de forţă majoră exclude răspunderea comodatarului dacă acesta nu a putut prevedea pericolul, nu a folosit autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălțimi, conform destinaţiei şi dacă a restituit-o comodantului la termen.
6.5. Dacă comodatarul foloseşte bunurile cu altă destinaţie decât aceea pentru care i-au fost împrumutate sau dacă prelungeşte folosinţa după scadenţa restituirii, comodatarul răspunde de pieirea sau deteriorarea bunurilor, chiar dacă acestea se datorează unor forţe majore. Comodatarul răspunde pentru pieirea bunurilor date în folosință când acestea sunt cauzate de forţe majore de care comodatarul le-ar fi putut feri întrebuinţând bunuri proprii sau când, neputând salva decât unul dintre bunuri, l-a preferat pe al său.
VII. NOTIFICĂRILE ÎNTRE PĂRŢI 7.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea
celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
7.2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (AR) şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal primitor pe această confirmare.
7.3. Dacă notificarea se trimite prin fax sau e-mail, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.
7.4. Notificările verbale nu se iau în considerare de nici una dintre părţi, dacă nu sunt
confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente. VIII. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR 8.1. Părţile au convenit ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau
rezultate din interpretarea, executarea şi încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă de ele. 8.2. În cazul în care rezolvarea eventualelor litigii nu este posibilă pe cale amiabilă, părţile se
vor adresa instanţelor judecătoreşti cu sediul în Timișoara.
IX. CLAUZE FINALE 9.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile
contractante. 9.2. Prezentul contract, împreună cu anexele sale care fac parte integrantă din cuprinsul său,
reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
Prezentul contract s-a încheiat azi ______________, în 2 exemplare originale, câte una pentru fiecare parte. COMODANT COMODATAR MUNICIPIUL TIMIȘOARA INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII PRIMAR DE URGENȚĂ “BANAT” TIMIȘ NICOLAE ROBU INSPECTOR ȘEF LUCIAN-VASILE MIHOC VICEPRIMAR IMRE FARKAS DIRECTOR ECONOMIC STELIANA STANCIU SERVICIUL JURIDIC ȘEF SERVICIU CAIUS ȘULI JURIST ALIN STOICA COMPARTIMENT VOLUNTAR PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ CONSILIER IULIAN GĂUREAN CONSILIER GABRIELA ALEXANDRU
1 FO53-03,Ver. 2
ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR Nr. SC2019-2395/31.01.2019
EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA
PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE
Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre
Proiect de hotărâre
privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi
MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT” al judeţului Timiş
__________________________________________________
Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre
1. Descrierea situaţiei actuale În Municipiul Timişoara există obiective care datorită înălţimii şi celorlalte dimensiuni, fac imposibilă sau îngreunează extrem de mult intervenţia în situaţii de urgenţă – salvare de la înălţimi, fapt pentru care achiziţionarea unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi care să deservească municipiul Timişoara, a fost imperios necesară, autospecială destinată intervenţiei şi salvării de la înălţime pe timpul stingerii incendiilor şi în cazul producerii unor accidente tehnologice, dezastre sau calamităţi naturale, precum şi în cazul altor operaţiuni ce presupun lucrul la înălţime. Municipiul Timişoara nu dispune de personal calificat, cu program de lucru permanent, pentru a asigura utilizarea autospecialei în cadrul intervenţiilor în situaţii de urgenţă pe raza municipiului. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “BANAT” al judeţului Timiş are ca principală misiune salvarea vieţii persoanelor, animalelor şi nu în ultimul rând a bunurilor materiale ca urmare a manifestării diferitelor situații de urgență la nivelul zonei de competență. În cuprinsul acestei zone sunt incluse atât mediile urbane, cât și cele rurale, fiecare cu grade de risc și complexitate diferite. Dacă ne referim la incendii, dintre toate unitățile administrativ-teritoriale, gradul cel mai ridicat de risc îl deține municipiul Timișoara, orașul emblemă al județului Timiș. Acest fapt se datorează complexitații arhitecturale a clădirilor urbei, a posibilităților de acces pe căile de comunicație, a varietății tipurilor de clădiri edificate, cât și a necesității tot mai mari de construire. În prezent, acțiunile de răspuns ale ISU,,BANAT” al judeţului Timiş în cazul producerii unui astfel de eveniment sunt asigurate de către două subunități profesioniste de pompieri. În activitatea pompierilor, autospeciala pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi permite utilizarea imediată după sosirea la locul intervenţiei, precum şi deplasarea vârfului scării în funcție de nevoi, prin manevre de înclinare şi extindere fără a fi necesară schimbarea locului de acţionare a autovehiculului. Pe raza municipiului Timișoara există o serie clădiri istorice sau aflate în zonele de protecție ale acestora, care se găsesc în diferite stadii de degradare și la care efectivele inspectoratului sunt solicitate adesea pentru îndepărtarea resturilor de tencuială sau bucăților de elemente constructive ce prezintă pericol de cădere.
2 FO53-03,Ver. 2
În momentul de față, Timișoara înregistrează o serie de clădiri înalte și cu aglomerări de personae, în care se desfășoară diverse activități. Amintim câteva exemple, fără a ţine cont de tendinţa de mărire a regimului înălţimii pentru construcţiile noi, pentru care intervenţia este imposibilă sau extrem de îngreunată, după cum urmează: - Dezvoltare ansamblu OpenVille Iulius Mall - cladiri birouri foarte înalte 155 m; noile construcţii edificate (clădirea Fructus - Timişoara), Parter + 14 niveluri; - Toate clădirile din Timişoara – centrul istoric la care şarpanta – cota superioară porneşte de la 31 de metri şi ajunge la 45 de metri; - Spitalul Judeţean de Urgenţă Timişoara, clădire înaltă peste 28 m; - Hotel Continental înălţime 28 metri; - În Timişoara sunt 628 de clădiri cu înălţimea mai mare de 4 nivele, edificate înainte de 1977; - Sediul Direcţiei de Finanţe Publice – element important ca înălţime şi importanţă; - Ansamblul de clădiri City Center Timişoara; - Toate blocurile de locuinţe P+10 la care accesul la parţile superioare este dificil, majoritatea se află în proces de reabilitare termică; - Modul de acţionare în Iulius Mall (suprafaţă desfăşurată de 78.000 metri pătraţi) – ţinându-se seama de înalţime şi lăţime; - Modul de acţionare în Shoping City Timișoara – ţinându-se seama de înalţime şi lăţime; - Clădiri de cult – catedrala mitropolitană din Timişoara, Bisericile catolice din Timişoara – Piaţa Bălcescu, Piaţa Traian, Domul Catolic din Piaţa Unirii; - Antenele de pe clădiri; - Nocturna de pe stadionul Dan Păltinişanu; - Stălpii de linii electrice aeriene - magistrale de transport; - Centre expoziţionale, Sala polivalentă Timişara; - Sediul BRD; - CET-ul – coşurile de fum (aproximativ 60 de metri), condensatoarele de abur. Dezvoltatorii imobiliari importanţi intenționează construirea a încă cinci astfel de imobile în viitorul apropiat și creearea unor poluri sociale importante în jurul acestora. Totodată, nu trebuie neglijat faptul că municipiul Timișoara a fost declarat Capitala Culturală Europeană în anul 2021, fapt ce implică o dezvoltare socio-culturală și administrativă importantă, cât și o creștere semnificativă a numărului de turiști. În acest context, a rezidat necesitatea achiziționării unei autoscări pentru intervenția la înălțime, în scopul gestionării eficiente a unor eventuale situații de urgență ce pot apărea la nivelul reședinței de județ. Prin Hotărârea Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara adoptată în cadrul şedinţei ordinare din data de 25.04.2017 a fost aprobată achiziţionarea unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi. Hotărârea menţionată mai sus a fost emisă în conformitate cu prevederile art.24 din Ordonanţa Guvernului nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, conform prevederilor “Planului de analiză şi acoperire a riscurilor în municipiul Timişoara” aprobat prin HCL nr. 126/11.03.2008 şi având în vedere Nota de fundamentare privind oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş nr. 3807286/20.09.2016 şi înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2016- 23060/21.09.2016. Conform prevederilor art. 26 din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă „Serviciile de urgenţă profesioniste au următoarele atribuţii principale:” „g)fac propuneri comitetelor pentru situaţii de urgenţă şi Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă privind gestionarea şi managementul situaţiilor de urgenţă”. Achiziţionarea autospecialei pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi şi transmiterea prin contract de comodat cu titlu gratuit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.284/28.07.2017, în conformitate cu Hotărârea Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara nr. SC2017-11050/05.05.2017 adoptată în cadrul şedinţei ordinare din data de 25.04.2017 ca urmare a efectuării de către membri Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara a unei
3 FO53-03,Ver. 2
analize de risc în conformitate cu prevederile art. 6, 7 şi 8 din Hotărârea Guvernului nr.642/2005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unităţilor administrativ-teritoriale, instituţiilor publice şi operatorilor economici din punct de vedere al protecţiei civile, în funcţie de tipurile de riscuri specifice. În temeiul art. 124 din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale „Consiliile locale şi consiliile judeţene pot da în folosinţă gratuită, pe termen limitat, bunuri mobile şi imobile proprietate publică sau privată locală ori judeţeană, după caz, persoanelor juridice fără scop lucrativ, care desfăşoară activitate de binefacere sau de utilitate publică ori serviciilor publice”. Potrivit Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată: - Art. 6 alin. (1) “Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale sunt obligate să asigure capacităţi de intervenţie specializate, corespunzător tipurilor de riscuri la care sunt expuse teritoriul şi populaţia, în timpi de răspuns optimi, indiferent de locul şi momentul în care se produce situaţia de urgenţă.” - Art. 25 “Consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii principale:” “c) participă, potrivit legii, la asigurarea finanţării măsurilor şi a acţiunilor de protecţie civilă, precum şi a serviciilor de urgenţă şi a structurilor care au atribuţii legale în acest domeniu;” - Art. 27 “Primarul are următoarele atribuţii principale:” “d) propune fondurile necesare realizării măsurilor de protecţie civilă;” - Art. 63 “Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice şi operatorii economici au obligaţia să planifice şi să realizeze asigurarea materială şi financiară a protecţiei civile, potrivit legii.” - Art. 68 alin. (1) “Finanţarea cheltuielilor cu protecţia civilă se asigură, potrivit legii, din bugetul de stat, din bugetele locale, din bugetele instituţiilor publice autonome, ale instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi din bugetele proprii ale operatorilor economici, după caz.” În conformitate cu prevederile art. 63 alin. (5) lit. b) din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale „În exercitarea atribuţiilor” „primarul:” „ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă”. În baza prevederilor art. 2 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor „Apărarea împotriva incendiilor constituie o activitate de interes public, naţional, cu caracter permanent, la care sunt obligate să participe, în condiţiile prezentei legi, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi toate persoanele fizice şi juridice aflate pe teritoriul României.” În temeiul prevederilor art. 33 din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă „Fondurile băneşti pentru realizarea şi desfăşurarea activităţilor de management al situaţiilor de urgenţă la nivel central şi local se asigura din bugetul de stat şi/sau din bugetele locale, după caz, precum şi din alte surse interne şi internaţionale, potrivit legii.” 2. Schimbari preconizate şi rezultate aşteptate Din dorința beneficiarilor și investitorilor de a realiza imobile tot mai înalte cu regimuri de înălțime ce depășesc adesea 45 de metri, corespunzător clădirilor foarte înalte potrivit prevederilor Normativului de siguranță la foc a construcțiilor, indicativ P 118-99, abordarea intervențiilor în cazul producerii unei situații de urgență generate de un incendiu la astfel de clădiri necesită o altă strategie. Dezvoltatorii imobiliari importanţi intenționează construirea a încă cinci clădiri înalte în viitorul apropiat, cu aglomerări de persoane în care se desfăşoară diverse activități și creearea unor poluri sociale importante în jurul acestora. Prin utilizarea autospecialei pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi se realizează o optimizare a capacităţii de intervenţie în cazul producerii unor situaţii de urgenţă cauzate de incendii, accidente tehnologice, dezastre sau calamităţi naturale, precum şi în cazul altor operaţiuni ce presupun lucrul la înălţime. Spre deosebire de vechea generație de autospeciale pentru intervenție și salvare de la înălţimi, autospeciala modernă achiziţionată este prevăzută cu dispozitive automate pentru controlul mișcărilor
4 FO53-03,Ver. 2
executate, fapt ce asigură un înalt grad de securitate celor ce lucrează pe tronsonul de scară, cât și pentru agregatele din componență. Autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălţimi este utilizată pentru accesul la etajele superioare ale clădirilor, la mansarde sau la acoperiș a echipelor de intervenție pentru a executa operațiunile specifice, cum ar fi: deschiderea unui orificiu de evacuare a fumului și gazelor fierbinți rezultate în urma arderii, decopertarea parțială sau totală a acoperișurilor, pentru a avea acces la focarul incendiului, la salvarea/evacuarea persoanelor sau animalelor surprinse de incendiu la etajele superioare sau pe acoperiș. De asemenea, autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălţimi poate fi folosită cu succes pentru refularea substanțelor de stingere cu presiune la etajele superioare, alimentarea putându-se face dintr-o altă autospecială, precum și de la rețeaua de hidranți exteriori de incendiu. O altă utilizare este ridicarea de proiectoare în scopul iluminării anumitor zone, sau ridicarea de greutăți, precum și în operațiuni de salvare pentru ridicarea nacelelor sau tărgilor. Brațul articulat al acestei autoscări moderne se poate extinde și pe orizontală, chiar sub cota mașinii, atunci când situația o impune. Totodată, se pot ivi situații când platforma de lucru sau scara poate fi așezată la marginea unui drum în apropierea unui râu (cum ar fi Canalul Bega) și se poate extinde pentru salvarea persoanelor blocate pe diferite obiecte sau venind din aval. Dacă ne referim la incendii, dintre toate unitățile administrativ-teritoriale siuate în judeţul Timiș, gradul cel mai ridicat de risc îl deține municipiul Timișoara, orașul emblemă al judeţului. Acest fapt se datorează complexitații arhitecturale a clădirilor urbei, a posibilităților de acces pe căile de comunicație, a varietății tipurilor de clădiri edificate, cât și a necesității tot mai mari de construire. Având un sistem de calare inovator autospeciala permite accesul şi intervenţia pe străzi înguste, printre maşinile parcate lateral. La intervenţiile în situaţii de urgenţă în cartierele Municipiului Timișoara formate din clădiri istorice, brațul articulat al autospecialei permite salvarea de persoane, animale sau bunuri materiale direct din curţile interioare ale clădirilor, în situaţiile în care victimele şi bunurile nu se pot evacua pe căi normale de evacuare. Totodată, nu trebuie neglijat faptul că municipiul Timișoara a fost declarat Capitala Culturală Europeană în anul 2021, fapt ce implică o dezvoltare socio-culturală și administrativă importantă, cât și o creștere semnificativă a numărului de turiști. 3. Concluzii Având în vedere faptul că Municipiul Timişoara nu dispune de personal calificat, încadrat cu program de lucru permanent, pentru a asigura utilizarea autospecialei în cadrul intervenţiilor în situaţii de urgenţă, prin transmiterea dreptului de folosinţă gratuită către ISU,,BANAT” al judeţului Timiş, în scopul utilizării în mod profesionist a autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălţimi, s-ar îmbunătăți vădit securitatea cetățenilor orașului, cât și intervenția echipelor profesioniste în cazul producerii unor situații de urgență. Prin utilizarea în mod profesionist la nivelul Municipiului Timişoara a autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălţimi se realizează o optimizare a capacităţii de intervenţie în cazul producerii unor situaţii de urgenţă cauzate de incendii, accidente tehnologice, dezastre sau calamităţi naturale, precum şi în cazul altor operaţiuni ce presupun lucrul la înălţime. Având în vedere prevederile: - art. 124 din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale; - Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, art. 6 alin. (1), art. 25 lit. c), art. 27 lit. d), art. 63, art. 68 alin.(1); - art. 2 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor; - art. 33 din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă; - Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.284/28.07.2017;
5 FO53-03,Ver. 2
- Hotărârii Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara nr. SC2017- 11050/05.05.2017 adoptată în cadrul şedinţei ordinare din data de 25.04.2017; - art. 6, art. 7 şi art. 8 din Hotărârea Guvernului nr.642/2005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unităţilor administrativ-teritoriale, instituţiilor publice şi operatorilor economici din punct de vedere al protecţiei civile, în funcţie de tipurile de riscuri specifice; - art. 24 şi art. 26 lit. g) din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă; - Notei de fundamentare privind oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş nr. 3807286/20.09.2016 şi înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2016-23060/21.09.2016. - HCL nr. 126/11.03.2008 privind aprobarea “Planului de analiză şi acoperire a riscurilor în municipiul Timişoara”; - art. 63 alin. (5) lit. b) din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, Considerăm necesară şi oportună. aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT” al judeţului Timiş. PRIMAR, VICEPRIMAR NICOLAE ROBU FARKAS IMRE
1 NESECRET Timişoara, str. Înfrăţirii, nr. 13
Tel.: 0256 – 434 870, 0256 – 434 871, Fax: 0256 – 430 615
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
„BANAT” AL JUDEŢULUI TIMIŞ
NESECRET Nr. ___________
Timişoara; 20.09.2016
Ex. nr. 2
Către,
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Domnului Primar – prof.dr.ing. Nicolae ROBU
NOTĂ DE FUNDAMENTARE privind oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenție și
salvare de la înălţimi pentru Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,BANAT” al județului Timiș
În Municipiul Timişoara există obiective care datorită înălţimii şi celorlalte
dimensiuni, fac imposibilă sau îngreunează extrem de mult intervenţia în situaţii de
urgenţă – salvare de la înălţimi, fapt pentru care achiziţionarea unei autospecială pentru
intervenție și salvare de la înălţimi care să deservească municipiul Timişoara, este
imperios necesară.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență “BANAT” al județului Timiș are ca
principală misiune salvarea vieții, animalelor și nu în ultimul rând a bunurilor materiale
ca urmare a manifestării diferitelor situații de urgență la nivelul zonei de competență. În
cuprinsul acestei zone sunt incluse atât mediile urbane, cât și cele rurale, fiecare cu
grade de risc și complexitate diferite.
Dacă ne referim la incendii, dintre toate unitățile administrativ-teritoriale, gradul
cel mai ridicat de risc îl deține municipiul Timișoara, orașul emblemă al județului
Timiș. Acest fapt se datorează complexitații arhitecturale a clădirilor urbei, a
posibilităților de acces pe căile de comunicație, a varietății tipurilor de clădiri edificate,
cât și a necesității tot mai mari de construire.
Din dorința beneficiarilor și investitorilor de a realiza imobile tot mai înalte cu
regimuri de înălțime ce depășesc adesea 45 de metri, corespunzător clădirilor foarte
2 NESECRET Timişoara, str. Înfrăţirii, nr. 13
Tel.: 0256 – 434 870, 0256 – 434 871, Fax: 0256 – 430 615
înalte potrivit prevederilor Normativului de siguranță la foc a construcțiilor, indicativ
P 118-99, abordarea intervențiilor în cazul producerii unei situații de urgență generate
de un incendiu la astfel de clădiri necesită o altă strategie.
În prezent, acțiunile de răspuns în cazul producerii unui astfel de eveniment sunt
asigurate de către două subunități profesioniste de pompieri care au în dotare două
autoscări cu înălțime maximă de ridicare de 30 metri, care au durata de funcționare de
mult timp depășită. (anul fabricației: 1979, respectiv 1983)
În activitatea pompierilor, autospecialele pentru intervenție și salvare de la
înălţimi permit utilizarea lor imediată după sosirea la locul intervenției, precum și
deplasarea vârfului scării în funcție de nevoi, prin manevre de înclinare și extindere fără
a fi necesară schimbarea locului de acționare a autovehicului. Spre deosebire de vechea
generație de astfel de autospeciale, cele moderne sunt prevăzute cu dispozitive automate
pentru controlul mișcărilor executate, fapt de asigură un înalt grad de securitate celor ce
lucrează pe tronsonul de scară, cât și pentru agregatele din componență.
Ele sunt utilizate pentru accesul la etajele superioare ale clădirilor, la mansarde
sau la acoperiș a echipelor de intervenție pentru a executa operațiunile specifice, cum ar
fi: deschiderea unui orificiu de evacuare a fumului și gazelor fierbinți rezultate în urma
arderii, decopertarea parțială sau totală a acoperișurilor, pentru a avea acces la focarul
incendiului, la salvarea/evacuarea persoanelor sau animalelor surprinse de incendiu la
etajele superioare sau pe acoperiș.
De asemenea, autospecialele pentru intervenție și salvare de la înălţimi pot fi
folosite cu succes pentru refularea substanțelor de stingere cu presiune la etajele
superioare, alimentarea putându-se face dintr-o altă autospecială, precum și de la
rețeaua de hidranți exteriori de incendiu. O altă utilizare este ridicarea de proiectoare în
scopul iluminării anumitor zone, sau ridicarea de greutăți, precum și în operațiuni de
salvare pentru ridicarea nacelelor sau tărgilor.
Brațul articulat al autoscărilor moderne se poate extinde și pe orizontală, chiar sub
cota mașinii, atunci când situația o impune. Totodată, se pot ivi situații când platforma
de lucru sau scara poate fi așezată la marginea unui drum în apropierea unui râu (cum ar
fi Canalul Bega) și se poate extinde pentru salvarea persoanelor blocate pe diferite
obiecte sau venind din aval.
3 NESECRET Timişoara, str. Înfrăţirii, nr. 13
Tel.: 0256 – 434 870, 0256 – 434 871, Fax: 0256 – 430 615
Pe raza municipiului Timișoara există o serie clădiri istorice sau aflate în zonele
de protecție ale acestora, care se găsesc în diferite stadii de degradare și la care
efectivele inspectoratului sunt solicitate adesea pentru îndepărtarea resturilor de
tencuială sau bucăților de elemente constructive ce prezintă pericol de cădere.
Până în momentul de față, Timișoara înregistrează o serie de clădiri înalte și cu
aglomerări de persoane în care se desfășoară diverse activități, potrivit datelor statistice
furnizate de către structurile de specialitate din cadrul instituției noastre.
Amintim câteva exemple, fără a ţine cont de tendinţa de mărire a regimului
înălţimii pentru construcţiile noi, pentru care intervenţia este imposibilă sau extrem de
îngreunată, după cum urmează:
- Dezvoltare ansamblu OpenVille Iulius Mall - cladiri birouri foarte înalte 155 m; - noile construcţii edificate (clădirea Fructus - Timişoara), Parter + 14 niveluri; - Toate clădirile din Timişoara – centrul istoric la care şarpanta – cota superioară
porneşte de la 31 de metri şi ajunge la 45 de metri; - Spitalul Judeţean de Urgenţă Timişoara, clădire înaltă peste 28 m; - Hotel Continental înălţime 28 metri; - în Timişoara sunt 628 de clădiri cu înălţimea mai mare de 4 nivele, edificate
înainte de 1977; - Sediul Direcţiei de Finanţe Publice – element important ca înălţime şi importanţă; - Ansamblul de clădiri City Center Timişoara; - Toate blocurile de locuinţe P+10 la care accesul la parţile superioare este dificil,
majoritatea se află în proces de reabilitare termică; - Modul de acţionare în Iulius Mall (suprafaţă desfăşurată de 78.000 metri pătraţi)
– ţinându-se seama de înalţime şi lăţime; - Modul de acţionare în Shoping City Timișoara – ţinându-se seama de înalţime şi
lăţime; - Clădiri de cult – catedrala mitropolitană din Timişoara, Bisericile catolice din
Timişoara – Piaţa Bălcescu, Piaţa Traian, Domul Catolic din Piaţa Unirii; - Antenele de pe clădiri; - Nocturna de pe stadionul Dan Păltinişanu; - Stălpii de linii electrice aeriene - magistrale de transport; - Centre expoziţionale, Sala polivalentă Timişara; - sediul BRD; - CET-ul – coşurile de fum (aproximativ 60 de metri), condensatoarele de abur.
Dezvoltatorii imobiliari importați intenționează construirea a încă cinci astfel de
imobile în viitorul apropiat și creearea unor poluri sociale importante în jurul acestora.
Totodată, nu trebuie neglijat faptul că municipiul Timișoara a fost declarat Capitala
Culturală Europeană în anul 2021, fapt ce implică o dezvoltare socio-culturală și
administrativă importantă, cât și o creștere semnificativă a numărului de turiști.
4 NESECRET Timişoara, str. Înfrăţirii, nr. 13
Tel.: 0256 – 434 870, 0256 – 434 871, Fax: 0256 – 430 615
În acest context, rezidă necesitatea achiziționării unei autoscări pentru intervenția
la înălțime, în scopul gestionării eficiente a unor eventuale situații de urgență ce pot
apărea la nivelul reședinței de județ.
Având în vedere cele menționate, vă adresăm respectuos rugămintea, de a
analiza posibilitatea dotării Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,BANAT”
al județului Timiș cu o autospecială pentru intervenție și salvare de la înălţimi care
ar îmbunătăți vădit securitatea cetățenilor orașului, cât și intervenția echipelor
profesioniste în cazul producerii unor situații de urgență.
Cu deosebită stimă,
INSPECTOR ŞEF Locotenent-colonel,
ing. MIHOC Lucian Vasile
5 NESECRET Timişoara, str. Înfrăţirii, nr. 13
Tel.: 0256 – 434 870, 0256 – 434 871, Fax: 0256 – 430 615
AUTOSPECIALĂ PENTRU INTERVENȚIE ȘI SALVARE DE LA ÎNĂLŢIMI IVECO MAGIRUS M42 L-AS
Detalii tehnice: - Greutatea: 18 tone; - Puterea motorului: 220 kw; - Ampatament: 5.670 m; - Nr. Locuri în cabină: 2+1; - Înălțimea maximă de la care se pot executa salvări de persoane: 40.7 m; - Înălțimea maximă la care se poate interveni: 42.2 m.
FO 53- 01, ver. 1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMĂRIA Nr. SC2019-2395/31.01.2019
RAPORT DE SPECIALITATE
Privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la
înălţimi MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT” al judeţului Timiş
Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019-2395/31.01.2019 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT” al judeţului Timiş, facem următoarele precizări: În temeiul art. 124 din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale „Consiliile locale şi consiliile judeţene pot da în folosinţă gratuită, pe termen limitat, bunuri mobile şi imobile proprietate publică sau privată locală ori judeţeană, după caz, persoanelor juridice fără scop lucrativ, care desfăşoară activitate de binefacere sau de utilitate publică ori serviciilor publice”. Potrivit Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată: - Art. 6 alin. (1) “Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale sunt obligate să asigure capacităţi de intervenţie specializate, corespunzător tipurilor de riscuri la care sunt expuse teritoriul şi populaţia, în timpi de răspuns optimi, indiferent de locul şi momentul în care se produce situaţia de urgenţă.” - Art. 25 “Consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii principale:” “c) participă, potrivit legii, la asigurarea finanţării măsurilor şi a acţiunilor de protecţie civilă, precum şi a serviciilor de urgenţă şi a structurilor care au atribuţii legale în acest domeniu;” - Art. 27 “Primarul are următoarele atribuţii principale:” “d) propune fondurile necesare realizării măsurilor de protecţie civilă;” - Art. 63 “Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice şi operatorii economici au obligaţia să planifice şi să realizeze asigurarea materială şi financiară a protecţiei civile, potrivit legii.” - Art. 68 alin. (1) “Finanţarea cheltuielilor cu protecţia civilă se asigură, potrivit legii, din bugetul de stat, din bugetele locale, din bugetele instituţiilor publice autonome, ale instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi din bugetele proprii ale operatorilor economici, după caz.” În conformitate cu prevederile art. 63 alin. (5) lit. b) din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale „În exercitarea atribuţiilor” „primarul:” „ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă”. În baza prevederilor art. 2 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor „Apărarea împotriva incendiilor constituie o activitate de interes public, naţional, cu caracter permanent, la care sunt obligate să participe, în condiţiile prezentei legi, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi toate persoanele fizice şi juridice aflate pe teritoriul României.”
FP 53- 01, ver. 1
2
În temeiul prevederilor art. 33 din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă „Fondurile băneşti pentru realizarea şi desfăşurarea activităţilor de management al situaţiilor de urgenţă la nivel central şi local se asigura din bugetul de stat şi/sau din bugetele locale, după caz, precum şi din alte surse interne şi internaţionale, potrivit legii.” Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 284/28.07.2017 a fost aprobată achiziţionarea unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi şi transmiterea prin contract de comodat cu titlu gratuit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş. Aprobarea hotărârii de consiliu local menţionată mai sus s-a făcut în conformitate cu Hotărârea Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara nr. SC2017-11050/05.05.2017 adoptată în cadrul şedinţei ordinare din data de 25.04.2017 ca urmare a efectuării de către membri Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara a unei analize de risc în conformitate cu prevederile art. 6, 7 şi 8 din Hotărârea Guvernului nr.642/2005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unităţilor administrativ-teritoriale, instituţiilor publice şi operatorilor economici din punct de vedere al protecţiei civile, în funcţie de tipurile de riscuri specifice. Hotărârea Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă menţionată mai sus a fost emisă în conformitate cu prevederile art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, conform prevederilor “Planului de analiză şi acoperire a riscurilor în municipiul Timişoara” aprobat prin HCL nr. 126/11.03.2008 şi având în vedere Nota de fundamentare privind oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş nr. 3807286/20.09.2016 şi înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2016-23060/21.09.2016. Conform prevederilor art. 26 din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă „Serviciile de urgenţă profesioniste au următoarele atribuţii principale:” „g) fac propuneri comitetelor pentru situaţii de urgenţă şi Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă privind gestionarea şi managementul situaţiilor de urgenţă”. Având în vedere faptul că în Municipiul Timişoara există obiective care datorită înălţimii şi celorlalte dimensiuni, fac imposibilă sau îngreunează extrem de mult intervenţia în situaţii de urgenţă – salvare de la înălţimi, a fost imperios necesară achiziţionarea unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi care să deservească municipiul Timişoara, autospecială destinată intervenţiei şi salvării de la înălţime pe timpul stingerii incendiilor şi în cazul producerii unor accidente tehnologice, dezastre sau calamităţi naturale, precum şi în cazul altor operaţiuni ce presupun lucrul la înălţime. Ţinând seama de faptul că Municipiul Timişoara nu dispune de personal calificat, încadrat cu program de lucru permanent, pentru a asigura utilizarea în mod profesionist a autospecialei în cadrul intervenţiilor în situaţii de urgenţă şi de faptul că Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “BANAT” al judeţului Timiş are ca principală misiune salvarea vieţii persoanelor, animalelor şi nu în ultimul rând a bunurilor materiale ca urmare a manifestării diferitelor situații de urgență la nivelul zonei de competență, se propune transmiterea dreptului de folosinţă gratuită a autospecialei pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi către ISU,,BANAT” al judeţului Timiş. În zona de competență a ISU,,BANAT” al judeţului Timiş, sunt incluse atât mediile urbane, cât și cele rurale, fiecare cu grade de risc și complexitate diferite. Prin utilizarea în mod profesionist la nivelul Municipiului Timişoara a autospecialei pentru intervenție și salvare de la înălţimi se realizează o optimizare a capacităţii de intervenţie a echipelor profesioniste în cazul producerii unor situaţii de urgenţă cauzate de incendii, accidente tehnologice, dezastre sau calamităţi naturale, precum şi în cazul altor operaţiuni ce presupun lucrul la înălţime, îmbunătăţindu-se astfel vădit securitatea cetățenilor orașului. În activitatea pompierilor, autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălţimi permite utilizarea imediată după sosirea la locul intervenției, precum și deplasarea vârfului scării în funcție de nevoi, prin manevre de înclinare și extindere fără a fi necesară schimbarea locului de acționare a autovehicului.
FP 53- 01, ver. 1
3
Pe raza municipiului Timișoara există o serie clădiri istorice sau aflate în zonele de protecție ale acestora, care se găsesc în diferite stadii de degradare și la care efectivele inspectoratului sunt solicitate adesea pentru îndepărtarea resturilor de tencuială sau bucăților de elemente constructive ce prezintă pericol de cădere. La intervenţiile în situaţii de urgenţă în cartierele formate din clădiri istorice, brațul articulat al autospecialei permite salvarea de persoane, animale sau bunuri materiale direct din curţile interioare ale clădirilor, în situaţiile în care victimele şi bunurile nu se pot evacua pe căi normale de evacuare. În momentul de față, Timișoara înregistrează o serie de clădiri înalte și cu aglomerări de persoane, în care se desfășoară diverse activități. La nivelul municipiului Timişoara se menţine tendinţa de mărire a regimului de înălţime pentru construcţiile noi, pentru care intervenţia este imposibilă sau extrem de îngreunată, dezvoltatorii imobiliari importanţi intenționând construirea mai multor astfel de imobile în viitorul apropiat și creearea unor poluri sociale importante în jurul acestora. Din dorința beneficiarilor și investitorilor de a realiza imobile tot mai înalte cu regimuri de înălțime ce depășesc adesea 45 de metri, corespunzător clădirilor foarte înalte potrivit prevederilor Normativului de siguranță la foc a construcțiilor, indicativ P 118-99, abordarea intervențiilor în cazul producerii unei situații de urgență generate de un incendiu la astfel de clădiri necesită o altă strategie. Spre deosebire de vechea generație de autospeciale pentru intervenție și salvare de la înălţimi, autospeciala modernă achiziţionată este prevăzută cu dispozitive automate pentru controlul mișcărilor executate, fapt ce asigură un înalt grad de securitate celor ce lucrează pe tronsonul de scară, cât și pentru agregatele din componență. Autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălţimi este utilizată pentru accesul la etajele superioare ale clădirilor, la mansarde sau la acoperiș a echipelor de intervenție pentru a executa operațiunile specifice, cum ar fi: deschiderea unui orificiu de evacuare a fumului și gazelor fierbinți rezultate în urma arderii, decopertarea parțială sau totală a acoperișurilor, pentru a avea acces la focarul incendiului, la salvarea/evacuarea persoanelor sau animalelor surprinse de incendiu la etajele superioare sau pe acoperiș. De asemenea, autospeciala pentru intervenție și salvare de la înălţimi poate fi folosită cu succes pentru refularea substanțelor de stingere cu presiune la etajele superioare, alimentarea putându-se face dintr-o altă autospecială, precum și de la rețeaua de hidranți exteriori de incendiu. O altă utilizare este ridicarea de proiectoare în scopul iluminării anumitor zone, sau ridicarea de greutăți, precum și în operațiuni de salvare pentru ridicarea nacelelor sau tărgilor. Brațul articulat al acestei autoscări moderne se poate extinde și pe orizontală, chiar sub cota mașinii, atunci când situația o impune. Totodată, se pot ivi situații când platforma de lucru sau scara poate fi așezată la marginea unui drum în apropierea unui râu (cum ar fi Canalul Bega) și se poate extinde pentru salvarea persoanelor blocate pe diferite obiecte sau venind din aval. Dacă ne referim la incendii, dintre toate unitățile administrativ-teritoriale siuate în judeţul Timiș, gradul cel mai ridicat de risc îl deține municipiul Timișoara, orașul emblemă al judeţului. Acest fapt se datorează complexitații arhitecturale a clădirilor urbei, a posibilităților de acces pe căile de comunicație, a varietății tipurilor de clădiri edificate, cât și a necesității tot mai mari de construire. Având un sistem de calare inovator autospeciala permite accesul şi intervenţia pe străzi înguste, printre maşinile parcate lateral. Totodată, nu trebuie neglijat faptul că Municipiul Timișoara a fost declarat Capitala Culturală Europeană în anul 2021, fapt ce implică o dezvoltare socio-culturală și administrativă importantă, cât și o creștere semnificativă a numărului de turiști. În acest context, a rezidat necesitatea achiziționării unei autoscări pentru intervenția la înălțime, în scopul gestionării eficiente a unor eventuale situații de urgență ce pot apărea la nivelul Timişoarei.
FP 53- 01, ver. 1
4
În concluzie, - în temeiul art. 124 din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale, - având în vedere prevederile Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, art. 6 alin. (1), art. 25 lit. c), art. 27 lit. d), art. 63, art. 68 alin.(1), - luând în considerare prevederile art. 2 din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, - în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.284/28.07.2017, - în temeiul prevederilor Hotărârii Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Timişoara nr. SC2017-11050/05.05.2017 adoptată în cadrul şedinţei ordinare din data de 25.04.2017, - potrivit art. 6, art. 7 şi art. 8 din Hotărârea Guvernului nr.642/2005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unităţilor administrativ-teritoriale, instituţiilor publice şi operatorilor economici din punct de vedere al protecţiei civile, în funcţie de tipurile de riscuri specifice, - conform art. 24, art. 26 lit. g) şi art. 33 din OUG nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, - ţinând seama de Nota de fundamentare privind oportunitatea dotării cu o autospecială pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş nr. 3807286/20.09.2016 şi înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2016-23060/21.09.2016, - în conformitate HCL nr. 126/11.03.2008 privind aprobarea “Planului de analiză şi acoperire a riscurilor în municipiul Timişoara”, - conform prevederilor art. 63 alin. (5) lit. b) din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, propunem să se emită o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT” al judeţului Timiş, contract de comodat care este prezentat in Anexa nr.1 la proiectul de hotarare. Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciez că proiectul de hotărâre privind privind aprobarea transmiterii în folosinţă gratuită către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,BANAT” al judeţului Timiş a unei autospeciale pentru intervenţie şi salvare de la înălţimi MAGIRUS M42L AS şi a contractului de comodat care se va încheia între Municipiul Timişoara şi ISU,,BANAT” al judeţului Timiş, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local.
COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSILIER
GĂUREAN IULIAN
ROMANIA JUDETUL TIMI$ MUNICIPIUL TIMI$OARA CO NR
SITUATII DE URGENTA
Bd. C D. Loga nr.l, ./fax'0256/ 108439, e-mail'[email protected], internet; www.primariatm.ro
HOTARAREA COMITETULUI LOCAL PENTRU SITUATII DE URGENTA AL MUNTCTPIULUI TTMI$OARA ADOPTATA iN CnUnUr ' -
$EDINTET ORDINARE DrN DATA DE 2s.04.20r7.
itt conformitate cu prevederile art. 9-l I din HotdrArea nr. l4gll2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorica, atribuliile, funclionarea Ei dotarea comiietelor qi centrelor operative pentru situalii de urgen![;
In conformitate cu prevederile art. 24 din Ordonanla m. 2112004 privind Sistemul National de Management al Situaliilor de Urgenfd;
In conformitate cu prevederile "Planului de analizd, ;i acoperire a riscurilor in municipiul TimiEoara" aprobat prin Hotdrdrea consiliului Local m. 126111.03.2008;
Avdnd in vedere Nota de fundamentare privind oportunitatea dotdrii cu o autospeciald pentru intervenfie gi salvare de la indllimi pentru Inspectoratul pentru Situalii de Urgenld "Banat" al judelului Timiq nr.3807286120.09.2016 qi inregistrata la Primdria Municipiului Timisoara cu nr. SC2016- 23060t2t.09.2016
COMITETUL LOCAL PENTRU SITUATII DE URGENTA AL MUNICIPIULUI TrMr$oARA CONVOCAT iN olra iln zs.ol. 20u riorAnAgrn :
Art. I Se aprobd achizilionarea unei autospeciale pentru intervenjie qi salvare de la indlJimi Ei transmiterea cu titlu gratuit Inspectoratului pentru Situalii de Urgenla "BANAT" al judefului Timig, ca urmare a efectudrii de cdtre membrii Comitetului Local pentru Situalii de Urgen![ al Municipiului Timiqoara a unei analize de risc in conformitate cu prevederile art. 6 ,7 qi 8 din Hot[rdrea m. 64212005 pentru aprobarea Criteriilor de clasificare a unitdlilor administrativ-teritoriale, instituliilor publice gi operatorilor economici din punct de vedere al protecfiei civile, in functie de tipurile de riscuri specifice;
{fi. 2 Se aprobd actualtzarea "Planului de analiza Ei acoperire a riscurilor in municipiul Timisoara" in conformitate cu prevederile art. 6 din Ordinul nr. 13212007 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a Planului de anahza gi acoperire a riscurilor gi a Structurii-cadru a Planului de analiza gi acoperire a riscurilor, secliunea a 2-a "Analiza riscurilor tehnologice", prin addugarea la pct. e) - pr[bugiri de construclii, instalalii sau amenajdri, a riscului de producere al unor incendii, accidente la clddiri inalte gi foarte.inalte precum gi la clddiri istorice la care accesul este imposibil qi introducerea secliunii a 6-a "Analiza altor tipuri de riscuri"- descarcerari, asistenld medicala Ei transpoft medical, deblocari de persoane, evacuare a apei din subsolurile cladirilor, salvdri de animale;
Art. 3 Prezenta hotdrdre se comunicd membrilor Comitetului Local pentru Situalii de Urgenla al Municipiului Timiqoara. __\
)
Hotdrdrea a fost adoptatd cu 33 voturi "pentru", 0 voturi,,impotrivd" Ei 0,,ab!ineri" din cei32 membri prezen[i si vicepregedintele Comitetului Local pentru Situalii de Urgenld al municipiului Timiqoara.
I LOCAL NTA
Furnizor: Sisteme Integrate pentru Situatii de Urgenta SISU SRL Reg. com. : J4O/954/2O74 CIF: RO32715500 Adresa: Strada Zece Mese Nr. 5, Corp B2, Parter,, Bucuresti, Jud, Sector 2 I BAN : RO25 BTRLRON CRT0243O232Ot Banca: BANCA TRANSILVANIA IBAN : RO93TRE27005069XXX012750 Banca: TREZORERIA STATULUI Fax;0216596557 Capital social: 10.000
FACTURA
Seria SISU nr.442 Data (zilluna / an): 2O/ t2/2A18
Cota TVA: 19olo
Client: MUNICIPIUL TIMISOARA Reg. com.: - CIF: 14756536 Adresa: Constantin Loqa Diaconovici 1, Timisoara Judet: Timis
Nr. crt Denumirea produselor sau a serviciilor U.M. Cant. Pret unitar (fara TVA)
-Lei- Valoarea
-Lei- Valoarea
TVA -Lei-
0 '| z J 4 s(3xa) o
1
Autospeciala de interventie si salvare de la inaltimi, Magirus M42L AS, serie sasiu ZCFA71TN5O267979T
ffixsst-r,, tL-
cp 1
: i, -..,rllri:
3199000.00 3199000.00 607810.(
Q3/ o
oate do(umentele transrrrise spre plrti sunt in strict acord cu legea gi cu realltSlile faptlce ql
prin urma.re, pl;tile sunt,tooZ legitlme.
-*a/ze#/
Livrare in baza Plata se va fac,
contractului de furnizare nr. 2I/23.O2.2018. l in conformitate cu art. 11.2 din contractul r
Total 31 607810.m
Total plata 3806810.00
Semnatura de primire:
S Termenilplata : 19 / 0l / 2019 Genp?"ata cil S*'tart gill www.smartbill.ro