keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 32/31.01.2006 Privind modificarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap

31.01.2006

Hotararea Consiliului Local 32/31.01.2006
Privind modificarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Referatul nr.SC2006-815/16.01.2006 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu, prin care se propune modificarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.346/2000 privind infiintarea Serviciului Public pentru Asistenta Speciala;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.35/25.07.2000 - privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Asistenţă Specială;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.467/20.12.2005 privind schimbarea denumirii Serviciului Public pentru Asistenta Speciala in Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap;
Avand in vedere Hotărârea Guvernului nr.539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului institutiilor de Asistenta Sociala si structurii orientative de personal, a Regulamentului cadru de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala, precum si a Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.68/2003 privind serviciile sociale;
Avand in vedere Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.68/2003 privind serviciile sociale, precum si a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale aprobate prin Hotărârea de Guvern nr.1024/2004;
In conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.68/2003 privind serviciile sociale modificata si completata de OUG nr.86/2004;
În conformitate cu art.38 lit.(e) şi (i) din Legea nr.215/2001 - privind administraţia publică locală, modificată;
In temeiul art.46 din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locală, modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba modificarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap conform Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art.2: La data emiterii prezentei hotarari se modifica in mod corespunzator Hotărârea Consiliului Local nr.35/25.07.2000 - privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului Public pentru Asistenta Speciala.

Art.3 : Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap.

Art.4 : Prezenta hotarare se comunica:
-Prefecturii Judetului Timis;
-Primarului Municipiului Timisoara;
-Serviciului Juridic;
-Directiei Economice;
-Directiei Edilitare;
-Directiei Urbanism;
-Directiei Patrimoniu;
-Biroului Control Intern;
-Serviciului Centru de Informare pentru Cetateni;
-Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara;
-Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap;
-Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
AUREL AVRAM JECU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Regulament_Serviciu_Persoane_Handicap.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA COMUNITARA A MUNICIPIULUI

TIMISOARA SERVICIUL PENTRU PROTECTIA PERSOANELOR CU HANDICAP

REGULAMENT

de organizare si functionare al serviciului public de interes local

SERVICIUL PENTRU PROTECTIA PERSOANELOR CU HANDICAP

Anexa nr.1

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE al Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap Cap. I. DISPOZITII GENERALE

Art.1 (1) Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap este un serviciu public, fara personalitate juridica, care functioneza in subordinea Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, incepand cu data de 01.01.2006, - avand calitatea de ordonator tertiar de credite;

(2) Prin Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap se desfasoara activitatea de asistenta si protectie sociala, a persoanelor cu handicap, - minore si adulte - cu domiciliul sau resedinta in Municipiul Timisoara, - in conformitate cu legislatia in vigoare.

Art.2 Prin Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap in intelesul prezentului regulament, se intelege serviciul fara personalitate juridica, subordonat si structurat pe competente, potrivit organigramei, aprobata prin HCL 467/20.12.2005. Art.3 (1) Sediul administrativ, al Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap se afla in Municipiul Timisoara, str. Dorobantilor nr.11/A, spatiu atribuit prin HCL 390 / 25.10.2005.

(2) Pe toate actele emise de Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap, se va mentiona: Consiliul Local al Municipiului Timisoara, Directia de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap si sediul serviciului public de interes local.

(3) Seful Serviciului Pentru Persoanelor cu Handicap asigura conducerea, indrumarea si controlul, compartimentelor din structura Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap.

Art.4 Durata de functionare a Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap este nelimitata. Art.5 Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap isi desfasoara activitatea in baza prezentului Regulament de Organizare si Functionare si a prevederilor legale in vigoare. Art.6 Structura organizatorica a Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap cuprinde in functie de volumul, complexitatea si specificul activitatii urmatoarele tipuri de compartimente:

- Relatii cu publicul - Contabilitate - Personal-Salarizare - Asistenta Sociala

Art.7 Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap dispune de cod fiscal, cont bancar propriu, precum si de ştampila proprie, actele emise fiind semnate de seful de Serviciu si de inspectorul de specialitate, cu atributii de control financiar preventiv. Art.8 (1) Obiectul de activitate al Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap il constituie, ansamblul de masuri si actiuni, realizate pentru a raspunde nevoilor sociale individuale ale persoanelor cu handicap, adulte sau minore, cu domiciliul sau resedinta in Municipiul Timisoara, care au drept scop, prevenirea sau limitarea unor situatii de dificultate ori vulnerabilitate. Obiectivele Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap sunt:

- acordarea de servicii sociale pentru persoanele cu handicap; - constituirea unei banci de date a persoanelor cu handicap, cu domiciliul sau

resedinta in Municipiul Timisoara, beneficiare de prestatii sociale conform legislatiei;

- imbunatatirea conditiilor de viata a persoanelor cu handicap grav, prin asigurarea ingrijirii si supravegherii la domiciliu a asistatilor, de catre asistentii personali, angajati in cadrul Serviciului Public pentru Asistenta Speciala;

- monitorizarea activitatii desfasurate de asistentii personali, conform prevederilor contractului individual de munca, fisei postului si a planului de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv, a planului individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;

- imbunatatirea nivelului de informare a persoanelor cu handicap sau a reprezentantilor legali ai acestora, precum si a asistentilor personali cu privire la drepturile, obligatiile prevazute de actele normative in vigoare si serviciile oferite de organizatiile si institutiile specializate;

- asigurarea de consiliere psiho- sociala si juridica, pentru persoanele cu handicap grav si asistentii personali ai acestora;

- imbunatatirea serviciilor si dezvoltarea de proiecte noi in domeniul asistentei si protectiei sociale a persoanelor cu handicap;

- participarea la cursuri de formare profesionala, respectiv urmarirea criteriilor de performanta ale angajatilor.

Art.9 Seful Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap indeplineste in conditiile legii urmatoarele atributii principale:

(1) Are calitatea de ordonator tertiar de credite, avand obligatia de a angaja si de a

utiliza creditele bugetare, numai in limita prevederilor si destinatiilor aprobate pentru cheltuieli strict legate de activitatea Serviciului;

(2) Seful Serviciului raspunde de: a) elaborarea si intocmirea proiectului de buget propriu, pe care il supune spre avizare ordonatorului secundar de credite;

b) angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor, in limita creditelor bugetare aprobate; c) organizarea si tinerea la zi a contabilitatii; d) prezentarea la termen a situatiilor financiare, asupra situatiei patrimoniului, aflat in administrare si a executiei bugetare; e) organizarea sistemului de monitorizare a programului de achizitii si investitii publice; g) alte atributii prevazute de dispozitii legale.

(3) Avizeaza Normele Proprii, privind aplicarea OMF 1792/2002 privind angajarea/lichidarea/ordonantarea si plata cheltuielilor bugetare si le supune spre aprobare directorului executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara.

(4) Intocmeste fisele de post, ale personalului aflat in subordinea acestuia, stabilind atributiile, sarcinile si limitele de competenta ale acestora, pe care le supune spre avizarea directorului executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara si aprobarea viceprimarului delegat cu probleme sociale.

(5) Intocmeste fisele de evaluare anuala, ale personalului din subordine, in conformitate cu legislatia in vigoare, pe care le supune spre aprobarea directorului executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara.

(6) Controleaza activitatea personalului din subordine si face propuneri pentru sanctionarea disciplinara potrivit legii.

(7) Intocmeste Raportul Anual privind activitatea Serviciului, pe care il prezinta directorului executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, propunandu-i acestuia masuri de imbunatatire a activitatii.

(8.1) Pentru indeplinirea atributiilor, seful Serviciului emite note interne si are in subordine personal angajat in urmatoarele compartimente, conform statului de functii aprobat de Consiliul Local :

- Relatii cu publicul - Contabilitate - Personal-Salarizare - Asistenta Sociala (8.2) In absenta sefului Serviciului, atributiile acestuia se exercita de o alta

persoana angajata a Serviciului, desemnata prin dispozitia directorului executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara.

(9) Colaboreaza cu serviciile Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, Primariei Municipiului Timisoara, cu organizatii nonguvernamentale si institutii specializate in domeniul protectiei sociale, in vederea bunei desfasurari a activitatii Serviciului.

Art.10 Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap intocmeste referatele de specialitate, pentru proiectele de hotarari propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timisoara, care vor fi avizate de directorul executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara.

Art.11 (1) Organele de conducere, coordonare si control ale Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap sunt dupa cum urmeaza: - Consiliul Local al Municipiului Timisoara; - Viceprimarul delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara; - Seful Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap;

(2) Pentru realizarea obiectului de activitate prevazut la art.8 din Regulamentul de Organizare si Functionare, organele de conducere ale Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap au urmatoarele competente:

Consiliul Local al Municipiului Timisoara aproba urmatoarele:

- Regulamentul de Organizare si Functionare al Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap, precum si modificarile si completarile ulterioare ale acestuia; - Statul de functii, Organigrama Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap, numarul de posturi si normativul de constituire a compartimentelor functionale; - Spatiile (locatiile), mijloacele financiare si logistice pentru sustinerea realizarii activitatilor de asistenta sociala; - Hotararile cu privire la acordarea abonamentelor de transport urban pe mijloacele de transport in comun in municipiul Timisoara persoanelor cu handicap accentuat, grav si asistentilor personali ai acestora si a altor drepturi stabilite prin dispozitii legale ulterioare; - Alocarea fondurilor financiare necesare pentru indeplinirea obiectivelor si pentru sustinerea si functionarea serviciului.

Directorul executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara al Municipiului Timisoara are urmatoarele competente:

- Avizeaza referatele, avand ca obiect, acordarea indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav sau reprezentantilor legali ai acestora, decontarea contravalorii abonamentelor de transport urban pe mijloacele de transport in comun in municipiul Timisoara pentru persoanele cu handicap accentuat, grav si asistentilor personali ai acestora si referatele privind plata altor ajutoare si drepturi reglementate de acte normative privind protectia sociala a persoanelor cu handicap, care stau la baza emiterii dispozitiilor Primarului;

- Avizeaza referate, privind proiecte de hotarari supuse spre aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara, inaintate de Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap;

- Aproba referate privind scoaterea la concurs a posturilor vacante, intocmite de seful Serviciului si emite dispozitii de constituire a Comisiei de concurs;

- Incheie, modifica, suspenda si inceteaza contractele individuale de munca ale salariatilor Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap, in conformitate cu legislatia in vigoare;

- Aplica sanctiuni disciplinare la propunerea sefului serviciului; - Avizeaza fisele de post pentru posturile (personal contractual) existente in statul

de functii al Serviciului;

- Aproba concediile de odihna, propunerile de premii, cursuri de perfectionare etc. privind personalul contractual al Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap, la propunerea sefului de Serviciu;

Art.12 Legatura dintre Consiliul Local al Municipiului Timisoara si Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap se face prin directorul Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara. Art.13 Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap, functioneaza cu un numar de posturi aprobate prin hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara. Art.14 Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap poate fi infiintat, restructurat, desfiintat prin hotararea Consiliului Local, cu votul majoritatii simple a consilierilor locali in functie.

Cap. II. PATRIMONIUL SI FINANTELE SERVICIULUI PENTRU PROTECTIA PERSOANELOR CU HANDICAP

Art.15 Patrimomiul este format din bunuri mobile si imobile dobandite de Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap din achizitii publice, sponsorizari, donatii. Art.16 Finantarea cheltuielilor curente si de capital, se asigura din Bugetul Local, (alocatii bugetare la cap. 68.02 –Asigurari si Asistenta Sociala subcapitolul 68.02.06 – Asistenta Sociala pentru familie si copii. Art.17 Serviciul Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap in completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obtine si venituri extrabugetare in conditiile prevazute de lege. Art.18 Veniturile extrabugetare ale Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap se incaseaza, administreaza, utilizeaza si contabilizeza conform prevederilor legale in vigoare. Art.19 Executia de casa a Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap se tine de catre compartimentul Contabilitate.

Cap. III. MANAGEMENTUL SI ORGANIZAREA SERVICIULUI PENTRU PROTECTIA PERSOANELOR CU HANDICAP

Art.20 Activitatea curenta a Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap este asigurata de seful Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap subordonat directorului executiv al Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara si viceprimarului delegat cu probleme sociale. Art.21 Serviciul Public pentru Asistenta Speciala este organizat pe compartimente. Compartimentul Relatii cu Publicul: Obiective:

• informeaza beneficiarii de drepturile si obligatiile ce li se cuvin;

• faciliteaza accesul liber si neingradit al persoanei la informatii de interes public in conformitate cu Legea 544/12.10.2001;

• asigura functionarea corecta si rapida a circuitului documentelor in cadrul Serviciului.

Atributii si competente:

1. inregistreaza si tine evidenta cererilor, sesizarilor, reclamatiilor, propunerilor si scrisorilor cetatenilor;

2. transmite cererile, catre personalul angajat al serviciului conform repartizarilor efectuate de seful de serviciu sau loctiitorul acestuia si urmareste rezolvarea si comunicarea raspunsului in temenul legal;

3. distribuie si expediaza corespondenta; 4. coordoneaza activitatea din domeniul informatiilor generale, audiente,

efectuand inscrieri in audiente; 5. urmareste si raporteaza sefului de serviciu, respectarea termenelor

legale pentru acordarea raspunsurilor la solicitarile cetatenilor; 6. inmaneaza cetatenilor documente, ce contin informatii privind actele

necesare rezolvarii problemelor pe care le ridica, dand explicatii cu privire la continutul acestor documente;

7. raspunde de prelucrarea si inregistrarea cererilor cetatenilor si a altor documente interne, in lucrarea „ Ghiseu”, asigurand confidentialitatea actelor si datelor detinute;

8. pastreaza actele normative si le pune la dispozitia cetatenilor spre consultare la cerere.

Compartimentul Personal-Salarizare: In vederea bunei indepliniri a atributiilor va colabora cu serviciile din cadrul Directiei de Asistenta Sociala Comunitara al Municipiului Timisoara, Primariei Municipiului Timisoara, Directia de Dialog Familie si Solidaritate Sociala-Timis, precum si cu toate institutiile ce au competente si atributii in legatura cu sfera sa de activitate. Obiective:

• intocmeste baza de date privind evidenta personalului angajat, incheie contractele de munca ale asistentilor personali conform legislatiei;

• gestioneaza si tine la zi carnetele de munca ale asistentilor personali; • asigura consiliere juridica pentru persoanele cu handicap grav si

asistentii personali ai acestora in domeniul protectiei speciale;

Atributii si competente:

1. intocmeste baza de date privind evidenta personalului angajat, respectiv a asistentilor personali si a persoanelor cu handicap grav;

2. intocmeste, tine evidenta, pastreaza si completeaza la zi: carnetele de munca, registrul general de evidenta al salariatilor si registrul numerelor matricole;

3. tine evidenta si elibereaza beneficiarilor Dispozitiile Primarului Municipiului Timisoara privind modificarea retributiei cu ocazia majorarilor salariale conform dispoziilor legale, precum si dispozitiile privind incetarea sau suspendarea contractelor de munca ale asistentilor personali;

4. tine evidenta concediilor de odihna, a invoirilor, a concediilor medicale, a concediilor pentru studii si a concediilor pentru cresterea copiilor pana la 2 ani; 5. pastreaza si completeaza la zi dosarele de angajare si fisele de post ale asistentilor personali;

6. intocmeste statele de plata ale asistentilor personali si a personalului propriu al serviciului; 7. intocmeste pentru asistentii personali dosarele de pensionare pentru limita de

varsta, pensionare pentru invaliditate sau pentru pensie de urmas; 8. asigura evidenta declaratiilor pe baza carora se acorda deducerile personale suplimentare ale asistentilor personali si personalului propriu; 9. la cererea asistentilor personali intocmeste si elibereaza adeverinte cu vechimea in munca, in vederea completarii vechimii in munca, cu salariul de baza pentru Inspectia Muncii, sau pentru scoaterea in somaj, etc. 10. intocmeste fisele fiscale pentru asistentii personali si personalul propriu; 11. inainteaza spre plata compartimentului contabilitate statele de plata privind drepturile banesti; 12. asigura si respecta confidentialitatea documentelor; • pentru angajatii proprii ai Serviciului Public pentru Asistenta Speciala:

- asigura condica de prezenta la inceputul si la terminarea programului;

- intocmeste fisa colectiva de prezenta; - pastreaza evidenta orelor prestate peste programul de lucru; - exercita si alte atributii stabilite de catre directorul executiv cu

respectarea specificului serviciului.

Consilier juridic Scopul principal al postului:

- asistenta, consultanta si reprezentarea juridica a Serviciului pentru Protectia Persoanelor Handicap in relatiile cu autoritatile publice locale si in fata instantelor de judecata;

- avizeaza legalitatea documentelor care pot angaja raspunderea patrimoniala a serviciului precum si orice alte acte care produc efecte juridice;

- avizeaza legalitatea contractelor individuale de munca ale asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si a referatelor emise de Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap privind incetarea sau suspendarea, dupa caz, a contractelor de munca ale asistentilor personali si asigura comunicarea acestora la Serviciile de Specialitate ale Primariei;

- ofera consiliere juridica persoanelor cu handicap grav si asistentilor personali ai acestora in domeniul protectiei speciale;

Compartimentul Contabilitate:

In vederea bunei desfasurari a activitatii va colabora cu serviciul de specialitate din cadrul Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, Primariei Municipiului Timisoara, Directia Generala a Finantelor Publice Timisoara, Trezoreria Timisoara, precum si cu toate celelalte institutii ce au competente si atributii in legatura cu sfera sa de activitate. Obiective:

• va urmarii tinerea la zi a contabilitatii; • va deservi finantarea si contabilizarea incasarilor si platilor; • va elabora documentatia necesara pentru organizarea procedurilor de cerere de

oferta de pret, licitatii, cumparare directa, negociere directa in conditiile prevazute de lege;

• va intocmi rapoarte si situatii statistice catre institutiile abilitate in domeniu. Atributii si competente:

1. fundamenteaza si intocmeste proiectul de buget al serviciului; 2. intocmeste, repartitia pe trimestre a cheltuielilor aprobate in buget; 3. urmareste incadrarea, in creditele bugetare aprobate, a cheltuielilor

planificate; 4. intocmeste si transmite lunar ordonatorului secundar de credite,

documentatia necesara deschiderilor de credite, 5. intocmeste ordonantarile de plata in urma verificarii existentei

angajamentelor bugetare; 6. acorda viza de control financiar preventiv; 7. emite ordinele de plata pentru achitarea facturilor furnizorilor de bunuri

materiale si servicii, a drepturilor salariale si pentru achitarea obligatiilor catre buget, ce decurg din plata drepturilor salariale;

8. emite ordinele de plata privind achitarea facturilor furnizorilor de bunuri materiale si servicii, a drepturilor salariale si pentru achitarea obligatiilor catre buget ce decurg din plata drepturilor salariale;

9. intocmeste notele de intrare-receptie pentru achizitiile serviciului si asigura semnarea acestora de catre cei in drept;

10. inregistreaza mijloacele fixe si obiectele de inventar in registrul de inventar si completeaza fisele de inventar pe locuri de folosinta si persoane;

11. calculeaza si inregistreaza, amortizarea mijloacelor fixe corporale si necorporale aflate in patrimoniul serviciului;

12. organizeaza evidenta contabila a serviciului si intocmeste situatii privind monitorizarea cheltuielilor de personal;

13. intocmeste notele contabile pentru operatiuni specifice si fisele de cont; 14. intocmeste si verifica situaţia financiara a serviciului, darea de seama

contabila si raportul explicativ; 15. intocmeste si depune declaratiile, referitoare la contributiile aferente

salariilor, la Casa Judeteana de Pensii, Casa Judeteana de Sanatate, Agentia Judeteana de Formare si Ocupare a Fortei de Munca, etc.

16. intocmeste documentatia, in baza careia se efectueaza receptia abonamentelor lunare, de transport urban, predarea – primirea acestora de catre casierii platitori;

17. intocmeste Procesului - Verbal de restituire a abonamentelor de transport urban neutilazate;

18. asigura schimbul permanent de date si informatii, cu serviciile de resort din cadrul Primariei Timisoara, respectiv Serviciul Buget-Investitii, Contabilitate, Resurse Umane;

19. propune sefului de serviciu declansarea inventarierii anuale a patrimoniului, si recupereaza eventualele pagube constatate, conform procesului verbal, intocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, stabilita de catre seful de serviciu;

20. analizeaza si avizeaza propunerile privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe si clasarea sau declasarea celorlalte dotari materiale, conform propunerilor facute de cei in drept;

21. asigura organizarea arhivei conform reglementarilor legale in vigoare; 22. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege;

Compartiment Asistenta Sociala In vederea indeplinirii sarcinilor va colabora cu serviciile din cadrul Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, Primariei Timisoara, precum si cu institutiile si organizatiile neguvernamentale care pot oferi sprijin logistic, tehnic, material sau financiar. Obiective:

• acorda servicii sociale pentru persoanele cu handicap, cu domiciliul sau resedinta in Municipiul Timisoara, care au ca scop principal mentinerea, recuperarea si dezvoltarea capacitatilor individuale ale acestora, in vederea mentinerii autonomiei persoanei, si prevenirea agravarii situatiei de dependenta;

• identifica nevoia sociala, individuala, pentru persoana cu handicap, grav si pentru asistentii personali ai acestora;

• sprijin in depasirea unei situatii de nevoie sau de urgenta, in cazul in care persoana cu handicap este incapabila singura sa o solutioneze;

• activitate de informare, consiliere psiho - sociala; • constituirea unei banci de date sociale pentru familiile cu handicap grav aflate in

stare de risc social;

Atributii si competente: a. efectueaza anchete sociale pentru persoanele incadrate intr-un grad de invaliditate

in vederea acordarii transportului urban, indemnizatiei pentru insotitor sau angajarii asistentului personal;

b. tine evidenta dosarelor de indemnizatii ale persoanelor cu handicap grav care opteaza pentru plata unei indemnizatii conform Ordinului 794/2002 si 380/2002;

c. tine evidenta anchetelor sociale de acordare a transportului urban conform Ordinului 290/609/2005, intocmeste lunar, listele cu persoanele beneficiare de transport urban si centralizatorul listelor cu persoanele care au ridicat abonamente de transport urban, pe care le preda la compartimentul contabilitate, in vederea efectuarii platii acestora, catre Regia Autonoma de Transport Timisoara;

d. intocmeste referatul social in vederea angajarii asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav;

e. tine evidenta si vizeaza rapoartele de activitate intocmite semestrial de catre asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav;

f. organizeaza instructajul anual pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav;

g. monitorizeaza activitatea asistentilor personali, conform prevederilor contractului individual de munca, fisei postului si a planului de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv, a planului individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;

h. colaboreaza cu institutii, asociatii si organizatii neguvernamentale pentru persoanele cu handicap;

i. asigura sprijin persoanelor cu handicap in vederea realizarii unei retele eficiente de asistenti personali in vederea ingrijirii acestora la domiciliu;

j. asigura imbunatatirea nivelului de informare a persoanelor imobilizate la pat asupra drepturilor acestora;

k. acorda consiliere psiho – sociala, urmarindu-se implicarea beneficiarilor in luarea deciziilor care-i privesc.Consilierea se realizeaza dupa un plan de servicii personalizat de consiliere psiho-sociala si are obiective specifice, care se stabilesc cu acordul clientului sau a reprezentantului sau legal, in functie de nevoile acestuia, respectand confidentialitatea, dreptul la imagine si intimitate al persoanei.

Cap. IV. DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII Art.22 Personalul Serviciului Pentru Protectia Persoanelor cu Handicap va fi obligat:

- sa cunoasca si sa respecte prevederile prezentului Regulament; - sa indeplineasca sarcinile de serviciu cu responsabilitate, competenta, eficienta,

corectitudine si constiinciozitate; - sa raspunda personal pentru continutul, forma si legalitatea actelor si a

materialelor pe care le intocmesc in cadrul competentei lor, asigurand confidentialitatea documentelor.

Art.23 Prevederile prezentului regulament se completeaza de drept cu prevederile actelor normative, ce reglementeaza materia.

Atasament: Referat_-_Serviciu_Persoane_Handicap.pdf

Consiliul Local al Mun. Timisoara Directia de Asistenta Sociala Comunitara a Mun. Timisoara SE APROBA Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap PRIMAR Str. Dorobantilor, nr.11/A GHEORGHE CIUHANDU Nr.SC2006-815/16.01.2006

REFERAT

Privind aprobarea modificarii Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap

Prin HCL nr.467/20.12.2005 se aproba schimbarea denumirii “Serviciului Public pentru Asistenta Speciala” in “Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap” precum si Organigrama si Statul de Functii care cuprinde 19 posturi din care un post de conducere si 18 posturi de executie, organizate pe urmatoarele compartimente: Relatii cu publicul, Personal- Salarizare, Contabilitate, Asistenta Sociala. Prin HCL nr.468/20.12.2005 se aproba schimbarea denumirii serviciului public « Centrul Comunitar de Asistenta Sociala-Timisoara » in « Directia de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara », iar incepand cu data de 01.01.2006 Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap trece in subordinea Directiei de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timisoara, pastrandu-si calitatea de ordonator tertiar de credite. Obiectul de activitate al serviciului il reprezinta furnizarea de servicii sociale pentru persoanele cu handicap minore si adulte si pentru asistentii personali ai acestora cu domiciliul sau resedinta in Municipiul Timisoara, reglementate de prevederile OUG nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, Legea nr.519/2002 pentru aprobarea OUG nr.102/1999, Legea nr.343/2004 pentru modificarea si completarea OUG nr.102/1999 si Normele Metodologice privind conditiile de incadrare, drepturile si obligatiile asistentului personal al persoanei cu handicap aprobate prin HG nr.427/2001 si modificate prin HG nr.463/2005. Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap este un serviciu fara personalitate juridica cu cod fiscal si cont bancar propriu deschis la Trezoreria Timisoara, finantat integral din Bugetul Local de la Cap.-68.02- «Asigurari si Asistenta Sociala. »

Conform HG nr.1024/2004 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr.68/2003 privind serviciile sociale, precum si a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, OUG nr.86/2004 pentru modificarea si completarea OUG nr.68/2003 privind serviciile sociale, HG nr.539/2005, furnizorul public de servicii sociale pentru persoanele cu handicap minore si adulte si asistentii personali ai acestora la nivelul municipiului Timisoara respectiv Serviciul pentru Protectia Persoanelor cu Handicap trebuie sa fie acreditat in acest scop.

Pentru a indeplini conditiile prevazute in aceste acte normative se impune modificarea Regulamentului de organizare si functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap ; Avand in vedere cele de mai sus si in conformitate cu prevederile legale inserate la art.38 lit. »d » si « i » din Legea nr.215/2001 privind Administratia publica locala, si art.42 din Legea nr.705/2001 privind sistemul national de asistenta sociala, supunem spre aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara modificarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Serviciului pentru Protectia Persoanelor cu Handicap cuprins in Anexa la prezentul referat. VICEPRIMAR Director executiv ADRIAN ORZA Maria Stoianov Sef Serviciu Consilier juridic Daniela Lung Mirela Ciobanu Sef Serviciu Juridic Mirela Lasuschevici Red./Ed.3ex.