keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 317/03.08.2017 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara

03.08.2017

Hotararea Consiliului Local 317/03.08.2017
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 04/02.08.2017 al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere prevederile art. 3 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 218/27.06.2017 privind înfiintarea Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara şi aprobarea Organigramei şi a Statului de Funcţii pentru aceasta;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a), alin.(3) lit.b) şi alin. (6), lit. a), pct. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată ;
În temeiul art. 45 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al serviciului public de interes local - Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

Consiliul Local al Municipiului Timişoara Aprobat, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara Primar Nr. 4/02.08.2017 Nicolae Robu

Referat privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare

al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara

Consiliul Local al Municipiului Timişoara a decis prin Hotărârea nr.218 din 27.06.2017, art. 1 ”Se înființează Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara – serviciu public cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local al municipiului Timișoara”.

Având în vedere art. 3 din HCLMT nr.218/27.06.2017 potrivit căruia ”În termen de 60 de zile de la adoptarea prezentei hotărâri Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara va elabora şi va înainta spre aprobare Consiliului Local Regulamentului de Organizare şi Funcţionare”;

Luând în considerare Dispoziţia primarului nr. 1249/24.07.2017 privind numirea doamnei Rodica Cojan în funcţia publică de conducere de director general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;

Ţinând cont de faptul că Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara este serviciu public de asistenţă socială aflat în subordinea Consiliului Local şi are calitatea de furnizor public de servicii sociale la nivelul municipiului Timişoara, iar conform art. 38 din Legea asistenței sociale nr. 292/2011”Pentru a acorda servicii sociale pe teritoriul României, furnizorii de servicii sociale, indiferent de forma lor juridică trebuie acreditaţi în condiţiile legii” şi conform art. 8 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale ”Furnizorii pot acorda servicii sociale numai dacă deţin certificat de acreditare”.

În conformitate cu prevederile Legii administrației publice locale nr. 215/2001, art. 36 alin (3), lit. b) şi alin. 6, lit. a), pct. 2

PROPUNEM

Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al serviciului public de interes local - Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, conform anexei nr.1 Viceprimar, Director General Farkas Imre jr. Rodica Cojan Avizat juridic,

Întocmit, Emese Esztero Angela Ciupa-Rad

Atasament: Anexa_1.pdf

1

Anexa nr. 1 la H.C.L.M.T. nr. ________________________

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA APROBAT, DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMISOARA NICOLAE ROBU

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL SERVICIULUI PUBLIC

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ

A MUNICPIULUI TIMIŞOARA

2

CAPITOLUL I. DISPOZIŢII GENERALE Art.1. Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timișoara este serviciul public de interes local, înfiinţat prin HCLMT nr. 218/27.06.2017, cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al municipiului Timișoara,. Art. 2 Prin Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public de asistență socială cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei, cu respectarea legislației în vigoare. Art. 3. (1) Misiunea Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara este de a servi interesul

comunității prin realizarea la nivelul municipiului a măsurilor de asistență socială în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap și altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială.

(2) Pentru îndeplinirea misiunii sale, Direcția de Asistență Socială a municipiului Timișoara acordă beneficii și servicii sociale persoanelor eligibile, elaborează politici şi strategii, derulează proiecte de dezvoltare comunitară și colaborează cu organizații ale societății civile și alte entități din comunitate.

Art. 4 În desfășurarea activității sale, Direcția de Asistență Socială a municipiului Timișoara respectă următoarele principii:

a) solidaritatea socială, potrivit căreia întreaga comunitate participă la sprijinirea persoanelor vulnerabile care necesită suport şi măsuri de protecţie socială pentru depăşirea sau limitarea unor situaţii de dificultate, în scopul asigurării incluziunii sociale a acestei categorii de populaţie;

b) subsidiaritatea, potrivit căreia, în situaţia în care persoana sau familia nu îşi poate asigura integral nevoile sociale, intervin colectivitatea locală şi structurile ei asociative şi, complementar, statul;

c) universalitatea, potrivit căreia fiecare persoană are dreptul la asistenţă socială, în condiţiile prevăzute de lege;

d) respectarea demnităţii umane, potrivit căreia fiecărei persoane îi este garantată dezvoltarea liberă şi deplină a personalităţii, îi sunt respectate statutul individual şi social şi dreptul la intimitate şi protecţie împotriva oricărui abuz fizic, psihic, intelectual, politic sau economic;

e) abordarea individuală, potrivit căreia măsurile de asistenţă socială trebuie adaptate situaţiei particulare de viaţă a fiecărui individ; acest principiu ia în considerare caracterul şi cauza unor situaţii de urgenţă care pot afecta abilităţile individuale, condiţia fizică şi mentală, precum şi nivelul de integrare socială a persoanei; suportul adresat situaţiei de dificultate individuală constă inclusiv în măsuri de susţinere adresate membrilor familiei beneficiarului;

f) parteneriatul, potrivit căruia autorităţile publice centrale şi locale, instituţiile publice şi private, organizaţiile neguvernamentale, instituţiile de cult recunoscute de lege, precum şi membrii comunităţii stabilesc obiective comune, conlucrează şi mobilizează toate resursele necesare pentru asigurarea unor condiţii de viaţă decente şi demne pentru persoanele vulnerabile;

g) participarea beneficiarilor, potrivit căreia beneficiarii participă la formularea şi implementarea politicilor cu impact direct asupra lor, la realizarea programelor individualizate de suport

3

social şi se implică activ în viaţa comunităţii, prin intermediul formelor de asociere sau direct, prin activităţi voluntare desfăşurate în folosul persoanelor vulnerabile

h) transparenţa, potrivit căreia se asigură creşterea gradului de responsabilitate a administraţiei publice centrale şi locale faţă de cetăţean, precum şi stimularea participării active a beneficiarilor la procesul de luare a deciziilor;

i) nediscriminarea, potrivit căreia persoanele vulnerabile beneficiază de măsuri şi acţiuni de protecţie socială fără restricţie sau preferinţă faţă de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, categorie socială, opinie, sex ori orientare sexuală, vârstă, apartenenţă politică, dizabilitate, boală cronică necontagioasă, infectare HIV sau apartenenţă la o categorie defavorizată;

j) eficacitatea, potrivit căreia utilizarea resurselor publice are în vedere îndeplinirea obiectivelor programate pentru fiecare dintre activităţi şi obţinerea celui mai bun rezultat în raport cu efectul proiectat;

k) eficienţa, potrivit căreia utilizarea resurselor publice are la bază respectarea celui mai bun raport cost-beneficiu;

l) respectarea dreptului la autodeterminare, potrivit căreia fiecare persoană are dreptul de a face propriile alegeri, indiferent de valorile sale sociale, asigurându-se că aceasta nu ameninţă drepturile sau interesele legitime ale celorlalţi;

m) activizarea, potrivit căreia măsurile de asistenţă socială au ca obiectiv final încurajarea ocupării, în scopul integrării/reintegrării sociale şi creşterii calităţii vieţii persoanei, şi întărirea nucleului familial;

n) caracterul unic al dreptului la beneficiile de asistenţă socială, potrivit căruia pentru aceeaşi nevoie sau situaţie de risc social se poate acorda un singur beneficiu de acelaşi tip;

o) proximitatea, potrivit căreia serviciile sunt organizate cât mai aproape de beneficiar, pentru facilitarea accesului şi menţinerea persoanei cât mai mult posibil în propriul mediu de viaţă;

p) complementaritatea şi abordarea integrată, potrivit cărora, pentru asigurarea întregului potenţial de funcţionare socială a persoanei ca membru deplin al familiei, comunităţii şi societăţii, serviciile sociale trebuie corelate cu toate nevoile beneficiarului şi acordate integrat cu o gamă largă de măsuri şi servicii din domeniul economic, educaţional, de sănătate, cultural etc.;

q) concurenţa şi competitivitatea, potrivit cărora furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi trebuie să se preocupe permanent de creşterea calităţii serviciilor acordate şi să beneficieze de tratament egal pe piaţa serviciilor sociale;

r) egalitatea de şanse, potrivit căreia beneficiarii, fără niciun fel de discriminare, au acces în mod egal la oportunităţile de împlinire şi dezvoltare personală, dar şi la măsurile şi acţiunile de protecţie socială;

s) confidenţialitatea, potrivit căreia, pentru respectarea vieţii private, beneficiarii au dreptul la păstrarea confidenţialităţii asupra datelor personale şi informaţiilor referitoare la viaţa privată şi situaţia de dificultate în care se află;

t) echitatea, potrivit căreia toate persoanele care dispun de resurse socioeconomice similare, pentru aceleaşi tipuri de nevoi, beneficiază de drepturi sociale egale;

u) focalizarea, potrivit căreia beneficiile de asistenţă socială şi serviciile sociale se adresează celor mai vulnerabile categorii de persoane şi se acordă în funcţie de veniturile şi bunurile acestora;

v) dreptul la liberă alegere a furnizorului de servicii, potrivit căruia beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia are dreptul de a alege liber dintre furnizorii acreditaţi.

4

CAPITOLUL II. FUNCȚIONAREA DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

Art. 5. Obiectul de activitate al Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara îl constituie aplicarea legislației care reglementează domeniul asistenței sociale și realizarea ansamblului de măsuri, programe, activităţi profesionalizate, servicii specializate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale situaţiilor care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială a persoanei, familiei, grupurilor sau comunităţilor. Art. 6. Sediul social al Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara este în B-dul Regele Carol I, nr.10, sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 315/28.07.2017. Art. 7 Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu, ştampilă şi gestiune proprie. Art. 8. Directorul General al Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara asigură conducerea, coordonarea şi controlul serviciilor/birourilor/compartimentelor/centrelor specializate din structura entității. Art. 9. Conducătorul serviciului public de interes local acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin în conformitate cu legislația aplicabilă, decrete, hotărâri, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce rezultă din prezentul Regulament. Art. 10. Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către conducătorul serviciului public de interes local, în limita posturilor din organigrama aprobată de către Consiliul Local Timișoara. Art. 11. În problemele de specialitate, Directia de Asistenta Sociala a municipiului Timisoara întocmeşte proiecte de hotărâri şi dispoziţii însoţite de referate de specialitate, pe care le prezintă în vederea supunerii spre aprobare primarului, viceprimarului delegat, respectiv Consiliului Local Timisoara.

Art. 12. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara se face prin viceprimarul delegat cu probleme sociale şi Directorul General al Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara.

Art. 13. Pe toate actele emise de Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara şi sediul social al serviciului public de interes local, precum si datele de contact.

5

Art. 14. Durata de funcţionare a serviciului public de interes local – Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timișoara este nelimitată.

CAPITOLUL III. FINANȚAREA DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

Art.15. (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcţiei de Asistență Socială a municipiului Timișoara se asigură din bugetul local. (2) Proiectul de buget întocmit de Direcţia de Asistență Socială a municipiului Timișoara se aprobă de catre Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Art. 16. Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi repartizează creditele bugetare aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara, Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara, reprezentata de directorul general, care are calitatea de ordonator secundar de credite. Art. 17. Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timișoara îşi va putea completa veniturile din orice surse permise de lege, altele decât cele bugetare, cum ar fi cele care provin din donații și sponsorizări.

CAPITOLUL IV. MANAGEMENTUL ȘI ORGANIZAREA DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNCIPIULUI TIMIȘOARA

Art. 18. (1) Primarul Municipiului Timisoara conduce şi coordoneaza serviciul public de interes local –

Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Timișoara. (2) Primarul poate delega, prin dispoziţie, unele atribuţii conform legii, unuia dintre viceprimari. Art. 19. (1) Conducerea curentă a Direcției de Asistență Socială a muncipiului Timișoara este asigurată de

 Directorul General al Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara - subordonat Consiliului Local al municipiului Timișoara şi Primarului Municipiului Timișoara

 Directorul general adjunct al Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara – subordonat Directorului General al Direcției de Asistență Socială

(2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul general al Direcţiei de Asistență Socială a municipiului Timișoara emite dispoziţii.

Art. 20. Structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timișoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităților: servicii, birouri, compartimente și centre sociale specializate.

6

Art. 21. Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timișoara se aprobă, prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara cu respectarea nomenclatorului.

Art. 22. Personalul angajat în cadrul serviciilor Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara, este compus din funcționari publici și personal contractual. Art.23 Directorul general asigură conducerea curentă a serviciilor sociale și auxiliare din structura Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara şi este subordonat Viceprimarului Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale, Primarului Municipiului Timişoara şi Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

(2) Directorul general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara are următoarele atribuţii principale:

a) organizează, conduce şi controlează activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;

b) avizează referatele pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local Timişoara; c) participă la şedinţele în comisii şi în plen ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara

pentru susţinerea proiectelor de hotărâri ale serviciilor din subordine; d) avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din

cadrul instituţiei, în conformitate cu statul de funcţii aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara

e) aprobă fișele de post ale personalului de conducere din subordine; f) aprobă rapoartele de evaluare a performanţelor individuale ale personalului-funcţionari publici şi

personal contractual din subordine; g) formulează propuneri de proiecte cu finanțare nerambursabila în scopul dezvoltării serviciilor sociale; h) elaborează Raportul anual asupra sistemului de control intern/managerial, dezvoltat și implementat la

nivelul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara; i) îndeplineşte toate atribuţiile pe care legea le prevede în sarcina conducătorului, angajatorului sau

ordonatorului de credite al Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Timişoara. j) informează primarul/viceprimarul delegat cu probleme sociale cu privire la problemele de rezolvat în

legătură cu activitatea curentă a instituţiei. (3)Directorul general are calitatea de ordonator secundar de credite și cf. Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale are următoarele responsabilități:

a) elaborarea şi fundamentarea proiectului de buget propriu; b) angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare aprobate c) luarea măsurilor pentru asigurarea integrității bunurilor aflate în proprietatea sau în administrarea

instituţiei pe care o conduce; d) vegheaza la organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare; e) vegheaza organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului

de investiţii publice; f) vegheaza la organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform prevederilor legale;

g) alte atribuţii stabilite de dispoziţiile legale.

(4)Directorul general are următoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor serviciului public de interes local:

7

a) răspunde de managementul domeniului său de activitate; b) conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în condiţii de

eficienţă şi eficacitate; c) numeste persoana desemnata pentru coordonarea activitatii controlului intern managerial implementat

la nivelul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara. d) răspunde de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă.

Art.23. (1) Directorul general adjunct coordonează şi controlează activitatea tuturor serviciilor sociale si raspunde de buna lor functionate.  (2)Directorul general adjunct este subordonat directorului general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara. (3)Directorul general adjunct inlocuieste Directorul general pe perioada concediilor de odihna. (4)Raspunde prin delegare de competenta si de alte atributii trasate de directoul general in virtutea legii.

Art. 24 Atribuţiile şi competenţele specifice ale fiecărui compartiment sunt următoarele:

Compartiment Monitorizare Centre de Asistenta Sociala

Activitățile din cadrul Compartimentului de Monitorizare Centre de Asistență Socială sunt realizate în baza standardelor minime de calitate pentru a se asigura buna funcționare a serviciilor sociale acordate prin aparatul de specialitate, de la nivelul serviciului public de asistență socială, din punct de vedere administrativ, financiar, juridic, al resurselor umane și al achizițiilor. În acest sens,compartimentul are următoarele atribuții:

 asigură respectarea calității în domeniul serviciilor sociale, dirijeaza intreaga atentie spre acordarea serviciilor sociale beneficiarilor cu respectarea drepturilor si obligatiilor acestora, acordând prioritate soluţionării nevoilor fiecarei categorii in parte;

 monitorizează permanent serviciile sociale furnizate, în vederea respectării standardelor de calitate și a păstrării licențelor de funcționare, drept pentru care asigură suport informațional și logistic;

 acordă îndrumare metodologică pentru conceperea documentației centrelor în vederea implementării, monitorizării și evaluării sistemului de controlul intern managerial;

 stabilesc împreună cu șefii de centre un calendar de organizare a evenimentelor socio- educative în cadrul centrelor, în funcție de tipul de servicii sociale acordate si le inainteaza spre avizare Directorului general adjunct;

 planifică și realizează activitățile de informare, formare și îndrumare metodologică, în vederea creșterii performaneței personalului care acordă servicii sociale în cadrul centrelor;

 se asigură de primirea informațiilor necesare elaborării de rapoarte către diverse autorități de la nivel local, județean și național, pe care le transmite spre avizare directorului adjunct în al cărui subordine se află;

 facilitează legătura dintre asociațiile, fundațiile care acordă servicii sociale la nivel local și directorul general respectiv directorul adjunct al instituției;

 asigura buna functionare a institutiei prin corelarea informatiilor – economice, administrative si de resurse umane, transmitandu-le dupa avizarea Directorului general adjunct, serviciilor de specialitate organizate in cadrul Directiei in vederea asigurarii aprovizionarii cu logistica necesara, a resurselor umane si a celor materiale necesare unei bune functionari la nivelul centrelor.

8

Compartimentul audit intern

Activitatea compartimentului audit public intern reprezinta o activitate functional

independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice, asigurand conducerea entitatii asupra corectei utilizari precum si a legalitatii activitatilor derulate in institutie. Ajuta entitatea publica sa-si îndeplinească obiectivele printr-o abordare sistematica si metodica, care evalueaza si imbunatateste eficienta si eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea riscului, a controlului si a proceselor de administrare. Pentru realizarea misiunii sale compartimentul are urmatoarele atributii:

 Elaborează/actualizează norme metodologice privind exercitarea activităţii de audit public intern specifice entităţii publice în care îşi desfăşoară activitatea, avizate de către compartimentul de audit public intern organizat la nivelul entităţilor publice ierarhic superioare;

 Elaborează/actualizează Carta auditului intern, documentul oficial care prezintă misiunea, competența și responsabilitățile auditului intern;

 Elaborează/actualizează proiectul planului multianual de audit public intern şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern;

 Realizează misiuni de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;

 Auditează, cel puțin o data la 3 ani, fără a se limita la acestea: activitățile financiare sau cu implicații financiare desfășurate de entitatea publică;plățile asumate prin angajamente legale și bugetare; alocarea creditelor bugetare;sistemul contabil și fiabilitatea acestuia;sistemul de luare a deciziilor; sistemele de conducere și control, precum și riscurile asociate unor astfel de sisteme; sistemele informatice.

 Efectuează misiuni de consiliere formalizate, la structurile din cadrul entitătii publice, misiuni de consiliere cu caracter informal, la solicitarea și/sau cu aprobarea directorului general al entității publice, precum și misiuni de consiliere pentru situații excepționale ca urmare a unei situații de forță majoră sau altor evenimente excepționale;

 Efectuează, din dispoziția directorului general al entității publice, misiuni de audit ad-hoc cu caracter deosebit;

 Asigură raportarea periodică, la cererea structurilor ierarhice superioare, asupra constatărilor, concluziilor și recomandărilor formulate ca urmare a desfășurării misiunilor de audit public intern;

 Asigură informarea către directorul general al entității publice, despre recomandările neînsușite de către conducătorii structurilor auditate, precum și despre consecințele neimplementării acestora;

 În cazul identificării unor iregularități sau posibile prejudicii, raportează imediat directorului general al entității publice și structurii de control intern abilitate;

 Elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern care prezintă modul de realizare a obiectivelor compartimentului de audit public intern;

 Elaborează/actualizează programul de asigurare și îmbunatățire a calității sub toate aspectele activității de audit public intern;

 Asigură implementarea, dezvoltarea, precum și autoevaluarea sistemului de control intern managerial în cadrul compartimentului de audit, în conformitate cu prevederile legale;

9

 Verifică respectarea normelor, instrucţiunilor, a Codului privind conduita etică a auditorului intern din cadrul compartimentului de audit intern, precum și menținerea unui grad inalt de integritate, etică și morală în activitatea de audit public intern;

 Colaborează cu structurile de audit public intern ierarhic superioare, precum și cu alte structuri în scopul îndeplinirii atribuțiilor stabilite prin prezentul Regulament și prin reglementările legale în vigoare, aplicabile domeniului de activitate;

 Urmărește acoperirea necesităților de perfecționare profesională a personalului din cadrul structurii de audit public intern, precum și evaluarea performanțelor profesionale ale personalului propriu;

 Participă la acțiuni inițiate și organizate de către UCAAPI pe linia instruirii profesionale și a respectării codului de etică;

 Asigură confidențialitatea datelor și informațiilor privind misiunile de audit public intern, de consiliere și ad-hoc efectuate;

 Urmărește clasarea și arhivarea documentelor create și/sau primite, conform dispozițiilor legale;

 Îndeplinește orice alte sarcini dispuse de către directorul general al instituției, sau care rezultă din legislația privind auditul public intern, cu respectarea dispozitiilor legale în vigoare

 Raspunde solidar alaturi de compartimentele de specialitate pe care le auditeaza precum si conducerea entitatii de functionarea in deplina legalitate a institutiei.

Compartimentul control intern managerial

Controlul intern este ansamblul măsurilor întreprinse la nivelul unei instituţii publice cu

privire la structurile organizatorice, metodele, procedurile şi sistemele de control şi de evaluare, instituite în scopul: realizării atribuţiilor la un nivel calitativ corespunzător şi îndeplinirii cu regularitate, în mod economic, eficace şi eficient, a politicilor adoptate; respectării legalităţii şi a dispoziţiilor conducerii; protejării activelor şi resurselor; efectuării şi menţinerii de înregistrări contabile corecte şi complete; furnizării la timp de informaţii corecte şi complete pentru fundamentarea deciziilor conducerii. Pentru realizarea misiunii sale compartimentul are urmatoarele atributii:

 Asigurarea realizarii, la un nivel corespunzător de calitate, a atribuţiilor entității publice, stabilite în concordanță cu propria lor misiune, în condiţii de regularitate, eficacitate, economicitate şi eficienta, prin evaluarea sistematica şi menţinerea la un nivel considerat acceptabil a riscurilor asociate structurilor, programelor, proiectelor sau operaţiunilor;

 Protejarea fondurilor publice impotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei;  Respectarea legii, a reglementărilor şi deciziilor conducerii entității publice;  Dezvoltarea şi întreţinerea unor sisteme de colectare, stocare, prelucrare, actualizare şi

difuzare a datelor şi informaţiilor financiare şi de conducere, precum şi a unor sisteme şi proceduri de informare publica adecvată prin rapoarte periodice;

 Asigurarea unei atitudini cooperante a personalului de conducere şi de execuţie, acesta având obligaţia sa răspundă în orice moment solicitărilor conducerii şi sa sprijine efectiv controlul intern;

 Asigurarea integrităţii şi competentei personalului de conducere şi de execuţie, a cunoaşterii şi înţelegerii de către acesta a importantei şi rolului controlului intern;

 Stabilirea obiectivelor specifice ale controlului intern, astfel încât acestea sa fie adecvate, cuprinzatoare, rezonabile şi integrate misiunii entității publice şi obiectivelor de ansamblu ale acesteia;

10

 Reflectarea în documente scrise a organizării controlului intern, a tuturor operaţiunilor entității publice şi a tuturor evenimentelor semnificative, precum şi înregistrarea şi păstrarea în mod adecvat a documentelor, astfel încât acestea sa fie disponibile cu promptitudine pentru a fi examinate de către cei în drept;

 Înregistrarea de îndată şi în mod corect a tuturor operaţiunilor şi evenimentelor semnificative, precum și asigurarea aprobării şi efectuării operaţiunilor exclusiv de către persoane special împuternicite în acest sens;

 Organizarea şi executarea controalelor de fond/tematice la structurile din cadrul entității publice;

 Verificarea petiţiilor/ sesizărilor îndreptate împotriva funcționarilor publici si personalului contractual al entității publice;

 Cercetarea prealabilă a abaterilor de la normele deontologice şi a actelor de indisciplină comise de funcționarii publici şi personalul contractual din cadrul entității publice;

 Efectuarea cercetărilor administrative în lucrările repartizate şi coordonarea acestei activitaţi la nivelul entității publice;

 Asigură coordonarea, monitorizarea şi îndrumarea metodologică a sistemului de control intern/managerial în cadrul entității publice;

 Asigură secretariatul în ceea ce privește implementarea OSGG 200/2016 privind modificarea și completarea OSGG 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităților publice;

 Asigură centralizarea/raportarea implementării activităților cuprinse în standardele de control intern/managerial în cadrul entității publice.

Compartiment Consiliere Cetateni

Compartimentul Consiliere Cetateni reprezintă puntea de legătură dintre Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timisoara şi cetăţeni, instituţii, asigurând contactul şi comunicarea într-un mod cât mai eficient.

Compartimentul Consiliere Cetateni se află în directa subordonare a directorului general al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timisoara. Activitatea în domeniul relaţiilor cu cetăţenii se desfăşoară la sediul central al Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timisoara, iar angajaţii cu atribuţii în acest sens stau la dispoziţia publicului cu informaţii legate de activitatea şi serviciile oferite de către instituţie:

 informare şi consiliere directă a cetăţenilor sau intermediată de mijloace tehnice de comunicare;

 documentare cu privire la serviciile oferite precum şi schimbările legislative de resort;  documentare cu privire la actele şi formularele necesare pentru obţinerea diferitelor

beneficii/servicii oferite de directie;  indrumarea cetăţenilor către serviciile competente sau către alţi furnizori de servicii sociale

(după caz);  furnizeaza formulare cetăţenilor si sprijina beneficiarii în vederea completării corecte a

formularelor;  Informarea cetăţenilor cu privire la toate actele necesare/modalităţi de obţinere în vederea

obţinerii serviciului social solicitat;  Aplică dispoziţiile O.G nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor,

cu modificarile și completările ulterioare;  Punerea la dipoziţia cetăţenilor de materiale informative gratuite;

11

 Oferirea de suport tuturor celor interesaţi în obţinerea de informaţii cu caracter public, legate de activitatea instituţiei în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;

 promovează și protejează imaginea beneficiarilor de servicii de asistență social precum si imaginea institutiei si mentine relatia cu presa (prin purtatorul de cuvant desemnat si conducerea institutiei);

 realizeaza promovarea continuă a imaginii instituţiei prin mass media;  monitorizarea continuă a procesului de difuzare de informaţii oferite tuturor solicitanţilor, la

cerere;  monitorizarea dispoziţiilor emise de directorul general al instituţiei, prin întocmirea,

înregistrarea, distribuirea şi arhivarea lor;  monitorizarea actelor de provenienţă externă/internă şi cu destinaţia către alte instituţii sau

persoane fizice/juridice prin primirea şi înregistrarea lor în registrul de corespondenţă, prin analizarea şi distribuirea lor către persoanele/serviciile implicate, ulterior apostilei conducerii;

 asigurarea furnizării de informaţii din bazele de date/dosare ale compartimentului, la cerere cu respectarea Legii nr.544/2001;

 asigurarea îndrumării şi acordării de informaţii (atât verbal cât şi prin telefon) persoanelor din afara instituţiei pentru rezolvarea diferitelor probleme sau situaţii cu care acestea se confruntă;

 asigurarea desfăşurării programului de audienţă, precum şi planificării şi buna desfăşurare a şedinţelor de lucru, şi alte comisii constituite la nivelul instituţiei, prin participare la şedinţe şi prin întocmirea proceselor verbale ale acestora;

 monitorizarea răspunsurilor formulate la solicitările primite, a contractelor de voluntariat, activităţii de practică, angajamentelor pentru efectuarea unei vizite în centrele din subordinea instituţiei şi a acordurilor privind difuzarea de informaţii în formă audio, video, scrisă sau în altă formă;

 asigurarea expedierii (prin poştă – în plic cu confirmare de primire, prin e-mail, prin fax, curierat sau poşta militară) corespondenţei instituţiei;

 asigurarea arhivării documentelor compartimentului;  asigurarea păstrării secretului de serviciu şi confidenţialitatea datelor.  realizeaza actualizarea paginii de internet –se încarcă documente şi informaţii specifice, se

menţine legătura cu firma care găzduieşte pagina, se îmbunătăţeşte permanent aspectul site- ului.

 administrare e-mail - se verifică permanent căsuţa poştala, mesajele se listează şi se direcţionează către secretariatul instituţiei pentru înregistrare; se salvează ataşamentele mesajelor primite/expediate; se administrază conturile de mail ale institutiei

Serviciul Strategii Programe

Acest serviciu, are următoarele atribuţii şi competenţe în domeniile elaborării de strategii,

proiecte şi al colaborării cu organizaţiile neguvernamentale si cu autorităţile adminsitraţiei publice locale, aşa cum sunt ele descrise mai jos: În domeniul elaborării de strategii, proiecte se

 Elaborează proiecte pentru accesarea de fonduri în vederea dezvoltării/înfiinţării de noi servicii destinate copiilor, persoanelor adulte cu dizabilităţi, persoanelor fără adăpost, persoanelor vârstnice şi altor categorii de beneficiari aflaţi în dificultate;

o Identifică fonduri nerambursabile pentru acoperirea nevoilor identificate; o Studiază ghidul solicitantului pentru obţinerea fondurilor nerambursabile;

12

o Elaborează cererea de finanţare şi întocmeşte documentaţia necesară accesării de fonduri;

o Înaintează documentaţia forurilor competente; o Implementează proiectele pentru care s-a obţinut finanţare şi în care este partener; o Monitorizează implementarea proiectelor pentru care s-a obţinut finanţare; o Întocmeşte rapoartele către autoritatea finanţatoare;

 Evaluează nevoile sociale la nivelul municipiului şi propune soluţii pentru rezolvarea problemelor identificate;

o Identifică situaţiile deosebite ce apar în domeniul asistenţei sociale şi stabileşte măsurile necesare pentru soluţionarea acestora;

o Cartografiază serviciile sociale, dificultăţile întâlnite în domeniul asistenţei sociale o Colectează, prelucrează și administrează datele și informațiile privind beneficiarii,

furnizorii publici și privați și serviciile administrate de aceștia la nivelul municipiului Timișoara;

 Elaborează/actualizeaza strategia la nivelul municipiului Timisoara în domeniul protecţiei copilului şi a persoanei adulte aflate în dificultate;

o studiază strategiile din domeniu precum şi cele conexe, stabileşte obiectivele şi indicatorii de realizare;

o propune spre aprobare/modificare Strategia municipiului Timișoara de dezvoltare a serviciilor sociale;

o colaborează cu autoritățile adminsitrației publice locale, instituții relevante în domeniul sociale și organizațiile neguvernamentale pentru elaborarea și implementarea strategiei

o Coordonează implementarea strategiei în domeniul asistenţei sociale la nivelul municipiului Timisoara;

o Realizează, în colaborare cu factorii implicați, planurile anuale de implementare ale strategiei municipiului Timisoara;

o Evaluează nivelul de atingere a obiectivelor propuse, analizează activităţile anuale;  Întocmeşte materiale de prezentare a Direcţiei/ diverselor servicii/ proiectelor sau pe diverse

teme, ce urmează a fi utilizate în conferinţe, seminarii, şedinţe, etc.; o culege informaţii necesare pentru realizarea materialelor o întocmeşte materiale de prezentare a Direcţiei/diverselor servicii/proiectelor sau pe

diverse teme, ce urmează a fi utilizate în conferinţe, seminarii, şedinţe, etc.  Organizează diverse activităţi de promovare în comunitate a domeniului său de activitate;

o culege informaţii necesare pentru organizarea diverselor activităţi (seminarii, conferinţe, etc.) în domeniul asistenţei sociale

o organizează activităţi (seminarii, conferinţe, etc.) în domeniul asistenţei sociale (propune și contactează colaboratorii, parteneri și participanții, propune programul de derulare și modul de realizare a acestuia)

o studiază impactul asupra segmentului de populaţie la care se adresează, în funcţie de eveniment

o organizează diverse campanii de promovare în comunitate a domeniului asistenței sociale

 Contribuie la întocmirea rapoartelor de activitate ale instituției, în domeniul protecţiei copilului şi a persoanei adulte aflate în dificultate;

 Colaborează cu organizațiile neguvernamentale care desfășoară activități în domeniul asistenţei sociale, în următoarele aspecte:

o informează periodic ONG-urile despre orice modificări legislative sau noutăţi în domeniul dezvoltării serviciilor sociale

13

o oferă consultanţă în orice problemă privind elaborarea de strategii, proiecte în domeniul asistenței sociale

o informează ONG-urile cu privire la existenţa unor surse de finanţate nerambursabile în domeniul social coordonand si monitorizand modul de atribuire si utilizare a banului public de catre acestea

o oferă sprijin metodologic pentru diversificarea şi înfiinţarea unor noi servicii sociale la nivel local

o organizează întâlniri periodice în care sunt prezentate materiale cu privire la bunele practici în asistenţa socială, dezvoltarea și finanțarea serviciilor sociale

o Oferă consultanţă în crearea de noi servicii, înfiinţare de fundaţii sau asociaţii, de accesare a unor fonduri nerambursabile;

o Stabilește obiectul unor parteneriate public-private în domeniul social în vederea accesării de fonduri nerambursabile sau dezvoltării sau înființării de servicii sociale cu;

o Răspunde solicitărilor primite din partea organizaţiilor nonguvernamentale în domeniul asistenţei sociale.

- Elaborează, în colaborare cu serviciile din cadrul Direcției de Asistență Socială, Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local al municipiului Timișoara;

- Culege datele necesare întocmirii rapoartelor privind indicatorii de performanta ai serviciilor sociale specializate oferite copiilor, persoanelor vârstnice şi cu handicap si alte categorii sociale.

Compartiment Relația cu Societatea Civilă și Alți Actori Sociali

 Colaborează permanent cu organizațiile societății civile și alți actori sociali care reprezintă

interesele diferitelor categorii de persoane aflate în nevoie socială;  Realizează demersurile legale în vederea acordării de finanțare publică pentru furnizori privați

de servicii sociale;  Monitorizează din punct de vedere tehnic respectarea condițiilor de finanțare în cazul

furnizorilor privați care au primit fonduri publice pentru acordarea de servicii sociale  Asigură consultarea furnizorilor publici și privați de servicii sociale, a asociațiilor profesionale

și a organizațiilor reprezentative ale beneficiarilor pentru elaborarea/revizuirea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale și a Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local al municipiului Timișoara;

Compartiment Mediere Sociala

 Identifică problematica socială cu care se confruntă persoane, grupuri, comunităţi defavorizate, în scopul ameliorării situaţiei sociale a acestora;

 Acorda sprijin beneficiarilor, respectiv persoanelor din grupul ţintă, pentru ameliorarea capacităţii de integrare a acestora;

 Acţionează pentru a păstra legătura dintre autorităţile locale şi beneficiari și urmărește aplanarea posibilelor conflicte, ţinând seama de obiceiuri şi de tradiţii etnice;

 Facilitează comunicarea între grupuri defavorizate și autoritatea publică locală asigurând păstrarea respectului și neutralității față de toți cei implicați;

 Organizează și coordonează discuții între părțile interesate în scopul găsirii unei soluții echilibrate care să servească intereselor tuturor.

14

Serviciul Beneficii Sociale

Prin Serviciul de Beneficii Sociale sunt asigurarate beneficiilor sociale conform Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, Legii 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei şi OUG 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece. Atribuții serviciului sunt cele care privesc:

a) Asigurarea venitului minim garantat ca formă de asistenţă socială, familiilor şi persoanelor singure prin acordarea ajutorului social lunar, în condiţiile Legi 416/2001, actualizată;

b) Asigurarea alocaţiei pentru susţinerea familiei ca formă de sprijin pentru familiile cu venituri reduse care au în creştere şi îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani, lunar, în condiţiile Legii277/2010, actualizată;

c) Stabilirea şi gestionarea ajutoarelor de încălzire a locuinţei familiilor şi persoanelor singure cu venituri reduse, ca forma de protecţie a populaţiei vulnerabile pe perioada sezonului rece, în conformitate cu OUG 70/2011, privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, actualizată;

d) Participă la dezvoltarea și implementarea sistemului de control intern managerial de la nivelul serviciului.

Biroul Resurse Umane

Prin activitatea Biroului Resurse Umane se asigură gestionarea eficientă a resurselor umane, a

relațiilor de muncă și perfecționare a personalului, respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor întreprinse de către instituție, precum şi asigurarea respectării legislaţiei de către angajator a prevederilor normelor de sănătate şi securitate în muncă. Atribuțiile Biroului sunt cele care se referă la:

a) Realizarea activităților specifice privind salarizarea, ocuparea și perfecţionarea personalului angajat, întocmirea formalităţilor necesare cu respectarea legalităţii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea şi acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislația muncii pentru personalul entității;

b) Asigurarea nevoilor de formare/perfecționare profesională ale personalului angajat; c) Ținerea evidenței dosarelor personale, a registrelor tuturor salariaţilor şi transmiterea la Agenția

Națională a Funcționarilor Publici a modificărilor cerute de legislaţia în vigoare; d) Actualizarea periodică a bazei de date privind evidenţa funcţiei publice şi a funcţionarilor

publici gestionată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici; f) Realizarea activității de consiliere etică și monitorizarea respectării normelor de conduită de

către personalul angajat; g) Participarea la dezvoltarea și implementarea sistemului de control intern managerial de la nivelul

biroului.

Compartimentul juridic Scopul principal al Compartimentului Juridic consta in respectarea conditiilor de legalitate a actelor, aplicarea si interpretarea corecta a legislatiei in vigoare in conformitate cu activitatea intreprinsa de catre Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara.

15

Atributii:

a) avizează dispoziţiile emise de catre Directorul General al instituţiei; b) acordă consultaţii cu caracter juridic în toate domeniile dreptului; c) redactează opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea instituţiei; d) acordă asistenţă, consultanţă şi reprezentare juridica institutţei în slujba căreia îşi desfăsoară

activitatea; e) redactează acte juridice, atestă identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor încheiate de

către instituţie; f) avizează şi contrasemnează actele cu caracter juridic; g) verifică legalitatea actelor cu caracter juridic şi administrativ trimise spre avizare; h) semnează la solicitarea conducerii instituţiei, în cadrul reprezentării, documentele cu caracter

juridic emanate de la conducerea instituţiei; i) exprimă puncte de vedere în ceea ce priveşte aplicarea şi interpretarea actelor normative, în

cazul unor măsuri luate de către conducerea instituţiei, sau la cererea compartimentelor dacă aceste solicitări privesc activitatea instituţiei;

j) intocmeşte răspunsuri din punct de vedere juridic la adrese şi sesizări inregistrate la sediul instituţiei;

k) ţine evidenţa cronologică şi pe domenii a actelor normative; l) ţine evidenţa tuturor actelor şi documentelor intocmite sau avizate; m) informează conducerea cu privire la apariţiile şi modificările legislative aplicabile domeniului de

activitate al instituţiei; n) reprezintă în instanţele judecătoreşti de toate gradele instituţia şi Directorul acesteia, pe baza de

delegaţie; o) avizează contracte, convenţiile şi protocoalele incheiate de către instituţie cu alte persoane fizice

sau juridice; p) asigură consultanţă juridică angajaţiilor instituţiei şi îi informează pe aceştia cu privire la noile

apariţii legislative sau modificări aduse în domeniu; q) avizează sau semnează acte cu caracter juridic, semnătura sa aplicându-se numai pentru

aspectele strict juridice ale documentului; consilierul juridic nu se pronunţă asupra aspectelor economice, tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul vizat ori semnat de acesta;

r) redactează prin operare P.C. toate actele şi documentele care se refera la activitatea compartimentului juridic;

s) colaboreaza la intocmirea proiectelor de hotarari, dispozitiilor, regulamentelor, procedurilor, verificand din punct de vedere al legalitatii si semneaza alte documente cu caracter juridic (referate, adrese, raspunsuri) cu avizarea juridica a documentelor care necesita viza juridica si indeplinesc conditiile legale pentru avizare ;

t) îndeplineste orice alte atribuţii dispuse de conducerea instituţiei, în limitele competentelor legale.

Consilierul juridic –Raspunderi si limite ale raspunderii

a) Răspunde de legalitatea actelor întocmite şi de controlul legalităţii actelor întocmite de către alte compartimente.

b) Răspunde de păstrarea secretului profesional asupra tuturor activităţilor desfăşurate de către consilierul juridic în cadrul instituţiei conform clauzei de confidenţialitate; consilierul juridic nu poate fi obligat în nici o circumstanţă de către nici o persoană fizică sau juridică să divulge secretul profesional.

16

c) Consilierul juridic are toate drepturile şi obligaţiile prevazute de lege în conformitate cu statutul profesional şi cu reglementările legale ce stau la baza desfăşurării activităţii instituţiei, cu care are raporturi de muncă.

d) Se subordonează şi răspunde în faţă Directorului General.

Compartimentul de sănătate şi securitate în muncă

În cadrul compartimentului sunt organizate și realizate activități de securitate și sănătate în muncă pentru angajații instuției. Atribuțiile sunt următoarele:

a) Identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, sarcină de muncă, mijloace de muncă, echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă;

b) Întocmirea unor instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii, precum şi ale locurilor de muncă;

c) Elaborarea tematicilor de instruire, asigurarea informării şi instruirii angajaților în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi verificarea cunoaşterii şi aplicării de către personal a informaţiilor primite;

d) Verificarea și răspunderea asupra bunei funcţionări a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;

e) Realizarea instruirii cu privire la Paza şi Stingerea Incendiilor (PSI).

Serviciul Contabilitate, Buget, Finanţe

Scopul principal al serviciului este asigurarea managementului financiar contabil la nivelul instituției, având următoarele atribuții:

a) Fundamentarea şi elaborarea proiectului de buget; b) Fundamentarea și elaborarea propunerii Programului de dezvoltare-investiții la nivelul

entității. c) Exercitarea controlului financiar preventiv asupra operațiunilor economice în limitele

prevederilor legislative; d) Organizarea şi ţinerea la zi a contabilității în conformitate cu prevederile legii,precum și

întocmirea și raportarea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale. e) Organizarea inventarierii patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia de către comisia

de inventariere. f) Plata cheltuielilor bugetare prin Trezorerie și alte bănci comerciale. g) Corelarea activitatii economice cu Serviciul Achizitii Publice in vederea intocmirii si

monitorizarii Planului anual al achizitiilot publice. h) Participă la dezvoltarea și implementarea sistemului de control intern managerial de la nivelul

serviciului.

Serviciul Achizitii Publice

a. Coordonarea acestui serviciu este realizata de catre seful de serviciu, atribuţiile acestuia se stabilesc prin fişa postului de către Directorul General

b. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, cu toate serviciile şi birourile si compartimentele institutiei, cu firmele şi fundaţiile care au contract de colaborare cu institutia;

c. Indrumarea in vederea elaborarii procedurilor interne referitoare la achiziţiile publice,asistenta

17

sociala, bucatarie, Sistemul Managementului Calitatii si Sistemul Controlului Inten Managerial; pe care le înaintează spre aprobare institutiei ,urmărind modul de aplicare al acestora.

d. Elaborează rapoarte cu privire la incadrarea in Planul anual de Achizitii cu respectarea cheltuielilor la nivelul institutiei;

e. Negociază cu furnizorii preţurile de achiziţie în avantajul instituţiei şi în conformitate cu legea; f. Ia măsurile necesare pentru ca toate comenzile să fie executate în limita bugetului aprobat in

colaborare cu compartimentul buget financiar si contabilitate; g. Analizează documentaţia de ofertare şi o înaintează spre aprobare directorului institutiei dupa

care o supune spre decizie comisiei de selecţie de oferte stabilita prin dispozitie la nivelul institutiei;

h. Împreună cu administratorul analizează piaţa şi monitorizează ,,mercurial” pieţei; i. Răspunde de publicarea în SEAP a anunţurilor de atribuire şi va înainta Directorului General

în timp util, în format electronic, cât şi pe suport de hârtie conţinutul anunţului în vederea transmiterii acestuia pe SEAP;

j. Comunică deciziile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, nu mai târziu de 3 zile de la emiterea acestora, tuturor participanţilor la achiziţia publică;

k. Raspunde de legatura cu terţii în legătură cu operatorul SEAP, privind achiziţiile publice aducand la cunostinta directorului informatiile furnizate;

l. Are obligaţia de a cunoaşte modificările legislative care privesc activitatea de achiziţie publică şi îşi dă concursul la articularea acesteia cu toate compartimentele interesate ale institutiei;

m. Raspunde de întocmirea Programului anual al achiziţiilor publice şi actualizarea acesteia în funcţie de rectificările bugetare aprobate în colaborare cu compartimentul Contabilitate;

n. Răspunde de documentaţia achiziţiei directe a produselor pe care le supune analizei si deciziei comisiei de selectii oferte organizate la nivelul institutiei, conform legii;

o. Întocmeşte Raportul anual privind contractele de achiziţii publice împreună cu inspectorul de specialitate şi se asigură că acesta se transmite în termenul solicitat de SEAP.

Serviciul Administrativ

Activitatea Serviciului Administrativ constă în realizarea activităţilor administrative şi de

întreţinere pentru toate sediile tuturor structurilor aflate în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Serviciul are următoarele atribuții: a) Asigură întreţinerea curentă a tuturor clădirilor/spațiilor în care îşi desfăşoară activitatea Direcția

de Asistență Socială a Municipiului Timișoara; b) Se ingrijeşte de buna funcţionare a tuturor dotărilor Direcției de Asistență Socială a Municipiului

Timișoara, precum si a centrelor sociale organizate in subordine, asigurându-le cu materiale de întreţinere, bunuri, piese și echipamente de schimb, alimente, produse igienico-sanitare, medicamente, materiale educative, etc., in vederea asigurarii bunei functionari a entitatii;

c) Propune și realizează investiţiile aprobate în condiţiile legii; d) Face propuneri privind necesarul de materiale şi reparaţii curente ale aparaturii și echipamentelor

din dotare; e) Monitorizează starea funcţonării tehnicii de calcul în vederea asigurării necesarului de

componente consumabile şi asigură serviciile de service și mentenanță în timp util, tuturor utilajelor folosite loa nivelul centrelor sociale precum si ale Directiei;

18

f) Administrează, gestionează şi asigură asistenţa tehnică pentru reţeaua de calculatoare a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, pentru exploatarea raţionala a echipamentelor informatice;

g) Păstrează evidenţa tuturor bunurilor achiziţionate in corelare cu Serviciul Contabilitate, Buget, Finante;

h) Efectuează activități de prospectare pe piaţa ofertanţilor de utilaje, echipamente, bunuri, mijloace fixe, etc., în vederea achiziţionării lor;

i) Organizează efectuarea studiului pieţei şi asigură constituirea bazei de date cu privire la furnizori, executanţi sau prestatori al căror obiect de activitate poate asigura dobândirea produselor, lucrărilor sau serviciilor pe care Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara intenționează să le achiziţioneze;

j) Centralizează periodic referatele pentru materiale consumabile de la nivelul centrelor sociale precum si aparatul Directiei şi le prezintă spre aprobare Directorului general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara;

k) asigură aprovizionarea curenta cu alimente şi produse de întreţinere pentru toate structurile din cadrul instituției;

l) Întocmeşte şi ţine evidenţa comenzilor/contractelor pe furnizori şi sedii, ține legatura cu furnizorii și stabilește termenul maxim de livrare;

m) Primeşte și centralizează propunerile de necesare de materiale, bunuri, echipamente şi alimente de la toate compartimentele (Servicii, Birouri, Centre) vizate de persoanele desemnate;

n) Urmăreşte livrarea în termen a produselor comandate în cantităţile, calitate şi preţul stabilit pe SEAP;

o) Verifică situaţia stocurilor din magaziile compartimentelor şi compară cu necesarul solicitat; p) Întocmeste propunerile şi angajamentele cheltuielilor aferente referatelor de necesitate şi

întocmeşte comenzi; q) Asigură buna exploatare a parcului auto conform legislaţiei în vigoare; r) Răspunde de întreţinerea şi utilizarea judicioasă a autovehiculelor s) Asigură întreţinerea curentă a tuturor clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea Direcției de

Asistență Socială a Municipiului Timișoara, urmărind efectuarea la timp a reviziilor tehnice, inspecțiilor tehnice periodice (ITP), reparațiilor curente, efectuarea încheierii polițelor de asigurare obligatorie auto (RCA) .

t) In complementar efectueaza activități aferente Programului Operaţional de Ajutorare a persoanelor Defavorizate (P.O.A.D.)

CENTRUL DE ZI PENTRU COPII AFATI IN SITUATIE DE RISC

„SFANTUL NICOLAE”

1. Adresa serviciului: str. Platanilor nr.2, Timisoara 2. Date de contact: tel.0256/214.572 3. Actul de înființare si data inființării: Hotarărea Consiliului Local al Municipiului Timisoara

nr.218 din 27.06.2017 4. Organizarea Centrului de zi pentru copii aflati in situatie de risc: - Centrul de Zi „Sfântul Nicolae” - Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Parinti si Copii 5. Cod serviciu social: - Centrul de Zi „Sfantul Nicolae”- 8891CZ-C-II - Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Parinti si Copii – 8899CZ-F-I 6. Standar minim de calitate apicabil:

19

- Centrul de Zi „Sfantul Nicolae”- ordinul 24/2004 - Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Parinti si Copii – Ordinul Autorităţii Nationale Pentru

Protectia Drepturilor Copilului nr. 289/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii si a ghidului metodologic de implementare a acestor standarde

7. Beneficiarii centrului: 7.1. Centrul de Zi „Sfantul Nicolae” a) Copii cu varste intre 5 ani si 16 ani aflati in situatie de risc de separare de familia lor b) Copii cu parintii plecati la munca in strainatate c) Copii din familii aflate in situatii de dificultate sau risc de excluziune sociala. 7.2. Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Parinti si Copii a) Copii aflati in risc de separare de familiile lor b) Copii cu parinti plecati la munca in strainatate c) Copii din familii aflate in situatii de dificultate sau risc de excluziune sociala. d) Copii aflati in situatia de esec/sau abandon scolar e) Copii si parinti care sunt victime ale diferitelor tipuri de abuzuei(emotional, fizic, sexual,

neglijenta) f) Parintii biologici, familia extinsa, viitorii parinti sau reprezentantii legali ai acestora care provin in

special din categorii de familii care prezinta risc ridicat de separare a copiilor g) Persoane care au fost obligate prin hotarare judecatoreasca sa urmeze un program de consiliere h) Parintii si copii in vederea restabilirii si mentinerii relatiilor personale. 8. Numarul total de posturi: 12 (11+1) 9.Atributiile generale al CENTRULUI DE ZI PENTRU COPII AFATI IN SITUATIE DE RISC „SFANTUL NICOLAE” sunt urmatoarele: - menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea

situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. - asigură părinţilor consiliere şi sprijin pentru a face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează

relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familia sa şi sprijină copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora;

- contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi;

- constituie o bază de date sociale pentru familiile cu risc de separare a copilului de familia sa. - asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi

particularităţilor copilului; - asigură activităţi recreative şi de socializare; - dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor în familie; - oferă suport psiho-pedagogic copiilor beneficiari; - aplicarea actelor normative privind protecţia socială a copilului şi a familiei; - realizearea demersurilor în vederea furnizării de servicii sociale pe problematica copilului aflat în

pericol de separare de familia sa, precum şi monitorizarea copiilor după reintegrarea lor în familie; - realizarea şi aplicarea planul de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa,

conform Legii nr.272/2004; - identifică, intervine şi monitorizează copiii care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în

care aceştia se află la muncă în străinătate - sprijin si instruire parentala - informare si consiliere - consiliere psihologica si sociala pentru copii si parintii acestora.

20

CENTRUL DE RECUPERARE PENTRU COPII CU DIZABILITĂȚI „PODUL LUNG”

1. Adresa serviciului: str. Cornelia Sălceanu nr. 17, Timișoara 2. Date de contact: tel.: 0256-202585, e-mail: [email protected] 3. Actul de înființare si data înființării: Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr.

218 din 27.06.2017. 4. Cod serviciu social : 8891CZ-C III 5. Standard minim de calitate aplicabil: ORDIN nr. 25 din 2004 pentru aprobarea Standardelor

minime obligatorii privind centrele de zi pentru copiii cu dizabilităţi 6. Beneficiarii centrului:

a) copii cu dizabilități cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani; b) părinții copiilor cu dizabilități și alți aparținători ai copilului cu dizabilități. Potrivit prevederilor art. 120 din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și a Hotărârii nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, centrele de zi de recuperare se adresează copiilor aflaţi în situaţii de risc de separare de părinți.

7. Numarul total de posturi: 23(22+1) 8. Atribuțiile generale ale Centrului de Recuperare pentru Copii cu Dizabilitatii „Podul Lung”

sunt următoarele: a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea următoarelor activităţi:

- Reprezintarea furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară; - Consiliere psihosocială și suport emoțional; - Supraveghere și îngrijire;

- Educare și dezvoltare timpurie; - Asistență și recuperare medicală, după caz; - Diverse terapii de recuperare; - Suport pentru dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă independentă; - Socializare şi petrecere a timpului liber; - Activități de conştientizare şi sensibilizare a populaţiei; - Transportul beneficiarilor de la domiciliu la centru și înapoi; - Asigurarea hranei; b) de informare a beneficiarilor și/sau a potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi a publicului larg despre domeniul său de activitate, prin diverse activităţi de promovare c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a imaginii pozitive ale acestora, d) de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile, grup țintă al centrului, prin acordarea de activități diverse de tipul: - organizarea meselor festive de sărbătorire a zilelor de naștere ale copiilor, cu participarea familiei și aparținătorilor acestora; - organizarea de întălniri cu părinții pe diverse teme de interes al acestora; - organizarea unor evenimente tematice în centru (carnaval, serbări) împreună cu personalități marcante ale comunității; - diverse activități educative și de socializare a copiilor cu dizabilități, realizate în comunitate; e) de asigurare a calităţii serviciilor sociale, prin: - utilizarea instrumentelor standardizate în procesul de acordare a serviciilor; - realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate; - elaborarea rapoartelor de monitorizare trimestriale a progreselor fiecărui beneficiar.

21

CENTRUL COMUNITAR PENTRU PERSOANE CU HANDICAP

1. Adresa serviciului: str. Simion Barnutiu nr.11, sc. B, Timisoara 2. Date de contact: tel: 0256/205465, 0356/005188, fax: 0256/225306 e - mail: [email protected] 3. Actul de infiintare si data infiintarii: Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.

218 din 27.06.2017 4. Cod serviciu social : 8810 ID IV - Serviciul la domiciliu destinat persoanelor cu dizabilitati prin

asistent personal 5. Standard minim de calitate apicabil: Ordinul MMFSPV nr.67/2015 privind aprobarea

standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilitati

6. Beneficiarii centrului: persoane minore si adulte cu dizabilitati si familiile acestora. 7. Numarul total de posturi: 21(20+1), asistenti personali 750/800 8. Atributiile generale ale Centrului Comunitar pentru Persoane cu Handicap: a) furnizeaza servicii sociale primare pentru persoanele incadrate in grad de handicap grav ; b) actioneaza si ia masuri de constientizare si sensibilizare sociala; c) sprijina persoanele aflate in dificultate pentru mentinerea acestora in comunitate prin promovarea

alternativelor de tip familial de protectie a persoanelor cu dizabilitati; d) asigura servicii de ingrijire la domiciliul persoanelor incadrate in grad handicap grav prin angajarea

in conditiile legii a unui asistent personal; e) asigura servicii de informare si consiliere a persoanelor incadrate in grad de handicap/familiei sau

reprezentantilor legali ai acestora, cu privire la drepturile si obligatiile specifice; f) identifica nevoile sociale individuale si familiale pentru persoanele incadrate in grad de handicap si

asigura pentru persoanele incadrate in grad de handicap grav servicii de consiliere sociala, pshiologica si juridica ;

g) asigura instruirea asistentilor personali in problematica specifica a persoanelor cu handicap; h) efectueaza plata drepturilor de natura salariala pentru asistentii personali ai persoanelor cu

handicap grav si a indemnizatiilor lunare acordate persoanelor cu handicap conform legislatiei in vigoare, prin servciile de specialitate ale Direcţiei de Asisteţă Socială a Muncipiului Timişoara.

i) asistarea persoanelor cu dizabilitati aflate in situatii de dificultate si vulnerabilitate sociala prin implicarea in identificarea, evaluarea si intelegerea problemelor individuale.

CENTRUL DE ASISTENȚĂ ȘI RECUPERARE PENTRU

PERSOANE AFLATE ÎN DIFICULTATE

1.Adresa serviciului: str. Ioan Plavosin, nr. 21, Timișoara; 2.Date de contact: nr. tel: 0256/286487; e-mail: [email protected]; 3. Actul de înființare și data înfiinșării: Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 218 din 27.06.2017 4.Cod serviciu social : 8899 CZ-PN-IV 5.Standar minim de calitate apicabil: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și

Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 6; 6.Beneficiarii centrului: Beneficiarii serviciilor sociale acordate în "Centrul de asistență și recuperare pentru persoane aflate în dificultate" sunt persoane aflate în dificultate suferind de boli cronice și/sau persoane cu dizabilități, după cum urmează:

a) persoane diagnosticate cu boala Alzheimer (stadiul incipient și mediu de evoluție al bolii); b) persoane diagnosticate cu boala Parkinson;

22

c) persoane care se recuperează în urma unui accident vascular cerebral d) persoane cu hemipareză; e) persoane adulte cu dizabilități (încadrate în gradul de handicap ușor mediu sau accentuat); f) familiile și/sau reprezentanții legali ai beneficiarilor;

7.Numarul total de posturi: 15 (14+1) 8. Atributiile generale ale Centrului de Asistenta si Recuperare pentru Persoane aflate in Dificultate: a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea următoarelor activităţi:

- reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară; - furnizează servicii sociale pentru grupul țintă prin activități care urmăresc integrarea/reintegrarea socială, recuperarea/reabilitarea funcțională, supravegherea și menținerea sănătății beneficiarilor, în funcție de nevoile acestora; - acordă și alte servicii de suport în funcție de nevoile beneficiarilor și resursele financiare ale furnizorului de servicii sociale; - dispune formarea unei echipe multidisciplinare cu rol în admiterea beneficiarilor, evaluarea, planificarea și monitorizarea intervenției, precum și în încetarea acordării serviciilor; - realizează evaluarea beneficiarilor, precum și reevaluarea acestora respectând termenele stabilite în cadrul standardelor de calitate aplicabile serviciului social;

- elaborează planul de intervenție cu participarea echipei multidisciplinare, dar și a beneficiarilor; - monitorizează intervenția din punct de vedere al participării beneficiarilor la activități specifice și a rezultatelor obținute; b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi: - prezentarea activităților centrului cabinetelor de medicina familiei aflate în proximitatea centrului; - prezentarea activităților centrului instituțiilor și organizațiilor neguvernamentale din comunitate cu activitate socială sau activități conexe (medicală, educațională) ; - organizarea de evenimente în comunitate care să atragă atenția asupra activităților centrului și nevoilor sociale cărora li se adresează (Ziua Internațională Alzheimer, etc); - incheierea de convenții de parteneriat cu actori relevanți din comunitate; c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi: - organizarea și participarea la mese rotunde, seminarii, conferințe privind categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare; - organizarea de activități de sensibilizare și informare a comunității; - promovarea participării sociale și a implicării comunitare prin atragerea de voluntari, sponsorizări și donații; d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi: - elaborarea și revizuirea permanentă a procedurilor și instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor și instuirea personalului cu privire la acestea;

- realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate și măsurarea gradului de satisfacție a beneficiarilor; - facilitarea participării beneficarilor și a angajaților la stabilirea obiectivelor și priorităților de dezvoltare în vederea creșterii calității serviciilor; - respectarea drepturilor beneficiarilor și încurajarea lor să-și exprime opinia cu privire la aspectele care țin de activitatea centrului; - desfășurarea activității ținând cont de prevederile etice în interacțiunile cu beneficiarii;

23

- intreprinderea de acțiuni privind identificarea, semnalarea și soluționarea cazurilor de abuz și neglijare; - consemnarea incidentelor deosebite care afectează beneficiarii, personalul sau activitatea centrului.

CENTRU DE ZI PENTRU BATRANI „CONSTANTIN SI ELENA” 1. Adresa serviciului: Str. Calea Sever Bocu nr.44A, Timișoara 2. Date de contact: 0256/490286 3. Actul de infiintare si data infiintarii: Hotararea Consiliului Local a Municipiului Timișoara nr.

218 din 27.06.2017 4. Cod serviciu social : 8810CZ-V-II 5. Standard minim de calitate apicabil: - Centrul de Zi pentru bătrâni ”Constantin și Elena”: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei,

Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 6; - Îngrijire la domiciliu: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor

Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 8 6. Beneficiarii centrului: - Centrul de Zi pentru bătrâni ”Constantin și Elena” - persoane vârstnice aflate în situaţii de

dificultate sau în risc de excluziune socială care se încadrează în criteriile de eligibilitate ale centrului, și anume: domiciliul în municipiul Timişoara, stare de sănătate mintală și contagioasă satisfăcătoare (care să nu poată afecta integritatea persoanelor din grup), vârsta legală de pensionare conform Legii nr.17/200 (60 ani), să fie evaluate ca fiind persoane semidependente gr. IIA, IIB, IIC sau independente, IIIA, IIIB

- Îngrijire la domiciliu: - persoane vârstnice aflate în situaţii de dificultate sau în risc de excluziune socială care se încadrează în criteriile de eligibilitate, și anume: vârsta legală de pensionare, locuiește singură și are domiciliul stabil în Timişoara, nu are copii cu domiciliul în Timişoara; nu a încheiat cu alte persoane contract de vânzare-cumpărare a locuinţei sau orice alt act juridic cu clauză de întreţinere; să fie încadrată în grad de dependenţă IIA, IIB, IIC în urma aplicării fişei de evaluare socio-medicală (geriatrică) aprobată prin H.G. nr.886/2000; să nu fie diagnosticată cu Boala Alzheimer sau cu tulburări psihice grave; are venitul maxim în limita echivalentului a două salarii minime pe economie stabilite prin actele normative în vigoare;

7. Numarul total de posturi: 22(21+1) 8. Atributiile generale ale Centrului de Zi pentru Batrani „Constantin si Elena” - Centrul de Zi pentru bătrâni ”Constantin și Elena” : a) Activităţi pentru prevenirea marginalizării sociale şi sprijinirea pentru integrare /reintegrarea

socială: - activităţi practice(autogospodărire, lucru manual, grădinărit, confecţionat obiecte decor, tricotat), - terapii psiho-sociale - activităţi informative (citirea presă, cărţi, reviste, urmărirea programe radio sau TV), - grupuri de discuţii tematice (teme: medicale, sociale, distractive), - jocuri de grup (jocuri de scrabble, şah, table, rummy, jocuri distractive) etc - terapii ocupationale - activitati lucrative (lucru manual, confecţionat obiecte decor, tricotat) - activitati artistice (tearu, dans, audiţii muzicale,pictura ), - activităţi educaționale intergeneraţii (programe derulate împreună cu copii, studenți, etc.), - activităţi în comunitate (vizionare de spectacole, vizite la diverse instituţii, serate dansante, participare la acţiuni mediatice, etc), - activităţi recreativ distractive (sărbătorirea zilelor de naştere şi a altor sărbători, evenimente

24

speciale, plimbări în aer liber, parcuri, etc.). b) Servicii de consiliere, informare socială şi îndrumare socio-administrativă - activități de consiliere socială, - activități de informare socială, c) Consiliere juridică - activități de consiliere d) Servicii de consiliere psihologică ( recuperare/reabilitare psihică) - activități de consiliere psihologică - antrenament cognitiv ( grup sau individual) e) Servicii de readaptare a capacităţilor fizice – kinetoterapie ( recuperare/ reabilitare fizică) - activități de kinetoterapie f) Servicii de îndrumare medicală și consultații;

g) Alte activități -organizarea evenimentului "Aniversare Cuplurilor cu peste 50 de ani de căsătorie și a

persoanelor longevive cu peste 90 de ani de viață". - Îngrijire la domiciliu:

a) ajutor pentru activitățile de bază ale vieții zilnice: igiena corporală, îmbrăcare și dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire și hidratare, transfer și mobilizare, deplasare în interior, comunicare;

b) ajutor pentru activități instrumentale ale vieții zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activități de menaj, însoțirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activități de administrare și gestionare a bunurilor, activități de petrecere a timpului liber.

Alte servicii : a) realizarea anchetei sociale pentru internările în căminele de vârstnici din județ b) realizarea anchetei sociale pentru reziliere contractelor de întreținere c) răspunsuri la alte solicitări ale cetățenilor din comunitate

Centrul de Socializare si Petrecere a Timpului Liber - Clubul Pensionarilor

1. Adresa serviciului: B-dul Gen. I.Dragalina, nr.38-42 2. Date de contact: - 3. Actul de infiintare si data infiintarii: Hotararea Consiliului Local a Municipiului Timișoara nr.

218 din 27.06.2017 4. Cod serviciu social : 8810 CZ-V-II, Centre de zi de socializare și petrecere a timpului liber (tip

club) 5. Standard minim de calitate apicabil: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și

Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014; 6. Beneficiarii centrului: - persoane vârstnice aflate în risc de excluziune socială, cu respectarea criteriilor de eligibilitate ale clubului: deținerea domiciliui în municipiul Timişoara, stare de sănătate mintală și contagioasă satisfăcătoare (care să nu afecteze integritatea persoane din grup), vârsta legală de pensionare (60 ani) 7. Numarul total de posturi: 1 + 3 posturi 8. Atributiile generale Centrului de Socializare și Petrecere a Timpului Liber a) activităţi pentru prevenirea marginalizării sociale şi sprijinirea pentru reintegrarea socială: - activităţi practice; - activităţi informative; - jocuri de grup;

25

- grupuri de discuţii tematice; - grupuri cultural artistice; - activităţi intergeneraţii; - activităţi recreativ distractive; b) kinetoterapie c) consultaţii şi îndrumări medicale d) consultaţii şi îndrumări stomatologice de urgenţă

CAMINUL PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE „INOCENȚIU M. KLEIN”

1. Adresa serviciului: str. Inocențiu Klein, nr.29, Timișoara 2. Date de contact: telefon/fax 0256 208715, email: [email protected] 3. Actul de înființare și data înființării: Hotărârea Coniliului Local a Municipiului Timișoara nr.

218 din 27.06.2017 4. Cod serviciu social : 8730 CR-V-I 5. Standard minim de calitate apicabil: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și

Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 1; 6. Beneficiarii centrului: - persoane vârstnice cu domiciliul Timișoara 7. Numărul total de posturi: 38(37+1) 8. Atribuțiile generale ale Centrului pentru Persoane Vârstnice „Inocențiu M. Klein” a) De furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor

activități: - Reprezentarea furnizorului de servicii în contractul de acordarea a serviciilor sociale încheiat cu

persoana beneficiară; - Găzduire pe perioada nedeterminat ori determinată după caz, în funcție de revizuirea planului

individualizat de asistenta si îngrijire; - Îngrijire personală; - Supraveghere; - Îngrijiri medicale curente asigurate de asistentele medicale; - Consiliere socială și psihologică - Preparare hrană caldă şi servirea mesei; - Asistenţă medicală asigurată de medic specialist, respectiv medic de familie; - Terapii de recuperare fizică/psihică/mintală/ocupaţională; - Menaj; - Activități de petrecere a timpului liber - Pază. b) De informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg

despre domeniul său de activitate. c) De promovare a drepturilor beneficiarilor şi imaginii pozitive a acestora, de prevenire a situaţiilor

de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile, grupul țintă al căminului, d) De asigurare a calităţii serviciilor sociale acordate;

CENTRUL PENTRU PERSOANE FARA ADAPOST „SF. FRANCISC”

1. Adresa serviciului: str. Telegrafului, nr.8, Timisoara 2. Date de contact: tel. 0256- 433645, fax. 0256-203070 email: [email protected]

26

3. Actul de infiintare si data infiintarii: Hotararea Coniliului Local a Municipiului Timisoara nr. 218 din 27.06.2017

4. Organizarea Centrului pentru Persoane Fara Adapost „ Sf. Francisc”: - Cantina de ajutor social - Centru pentru Persoane Fara Adapost 5. Cod serviciu social: - Cantina de ajutor social-8899 CPDH-I - Centrului pentru Persoane Fara Adapost- 8790CR-PFA-I 6. Standar minim de calitate apicabil: - Cantina de ajutor social – Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și

Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 9 - Centrul pentru Persoane Fara Adapost- Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției

Sociale și Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 4 7. Beneficiarii Centrului pentru Persoane Fara Adapost „ Sf. Francisc”: 7.1. Beneficiarii serviciilor sociale acordate în cadrul "Cantina Sociala" sunt: a) copiii în varsta de pana la 18 ani, aflaţi în întreţinerea acelor familii al căror venit net mediu lunar

pe o persoana în întreţinere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoana singura, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;

b) ţinerii care urmează cursuri de zi la instituţiile de învăţământ ce funcţionează în condiţiile legii, pana la terminarea acestora, dar fără a depăşi varsta de 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul celor care urmează studii superioare cu o durata mai mare de 5 ani, care se afla în situaţia prevăzută la lit. a);

c) persoanele care beneficiază de ajutor social sau de alte ajutoare băneşti acordate în condiţiile legii şi al căror venit este de pana la nivelul venitului net lunar pentru o persoana singura, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;

d) pensionării; e) persoanele care au împlinit varsta de pensionare, aflate întruna dintre următoarele situaţii: sunt

izolate social, nu au sustinatori legali, sunt lipsite de venituri; f) invalizii şi bolnavii cronici; g) orice persoana care, temporar, nu realizează venituri. h) persoanele prevăzute la lit. g) beneficiază de serviciile cantinelor de ajutor social, în condiţiile

prevăzute de prezenta lege, pe o perioada de cel mult 90 de zile pe an. i).Serviciile sociale enumerate mai sus se prestează gratuit pentru persoanele, care nu au venituri sau

ale căror venituri sunt sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoana singura, luat în calcul la stabilirea ajutorului social.

j).Persoanele îndreptăţite sa beneficieze de serviciile cantinei sociale, care realizează venituri ce se situeaza peste nivelul venitului net lunar, pentru o persoana singura, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pot beneficia de serviciile cantinei de ajutor social, cu plata unei contribuţii de 30% din venitul pe persoana, fără a se depăşi costul meselor servite, calculat pe aceeaşi perioada.

k). Beneficiarii de ajutor social au dreptul la serviciile cantinei de ajutor social pe baza de ancheta socială, potrivit dispoziţiei primarului

7.2. Beneficiarii Centrului pentru Persoane Fara Adapost : persoane fara adapost 9. Numarul total de posturi: 39(38+1) 10. Atributiile generale al Centrului pentru Persoane Fara Adapost „ Sf. Francisc”sunt urmatoarele: 10.1. Cantina Sociala - reprezentarea furnizorului în contractul încheiat cu persoana beneficiară; - prestarea de servicii sociale gratuite sau contra cost persoanelor aflate in situaţii economico- sociale precare, sau medicale deosebite, în scopul prevenirii şi limitării unor situaţii de dificultate

27

care pot genera marginalizarea sau excluderea lor sociala, prin pregătirea şi asigurarea hranei (prânzul şi cina), în limita alocaţiei de, hrana distribuindu-se o dată pe zi precum si oferirea de informare si consiliere sociala. 10.2. Centrul pentru Persoane Fara Adapost a) De furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activități:

- Reprezentarea furnizorului în contractul încheiat cu persoana beneficiară; - Găzduire pe perioada determinata: - Îngrijire personala: - Hrana-3 mese /zi, in limita valorii alocatiei zilnice de hrana - Supraveghere - Evaluare medicala si asistenta medicala primara/Educatie pentru sanatate/Vaccinari - Consiliere psihologica si suport emotional - Informare si consiliere in vederea realizarii unor drepturi - Sprijin pentru obtinerea actelor de identitate si altor acte de stare civila - Consiliere si orientare profesionala - Sprijin/acompaniere in gasirea unui loc de munca - Sprijin/ acompaniere in gasirea unei solutii de locuire - (Re)insertie sociala - Monitorizare post-interventie.

b) De informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea de activități specifice: sedinţe cu beneficiarii, stabilirea Programului de activităti, actiuni in comunitate, organizarea de evenimente in cadrul institutiei cu deschidere catre comunitate, actualizarea site-ului precum şi a materialelor informative, c) De promovare a drepturilor beneficiarilor şi imaginii pozitive a acestora, de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile, grupul țintă al centrului, prin asigurarea următoarelor activităţilor specifice; d) De asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi: - Folosirea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor; - Realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate; - Planificarea activitatilor de comun acord cu beneficiarii; - Monitorizarea realizării indicatorilor de performanţă corelați obiectivelor centrului.

CENTRUL DE INCLUZIUNE SOCIALĂ

1. Adresa serviciului: bvd. 16 Decembrie 1989 nr.15, Timisoara 2. Date de contact: tel/fax: 0256/293.884, e-mai: [email protected] 3. Actul de înfiinţare şi data înfiinţării: Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 218 din 27.06.2017 4. Cod serviciu social : 8899CZ- PN-V – Servicii de asistenţă comunitară 5. Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și

Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 10 6. Beneficiarii centrului: persoane vulnerabile cu risc de marginalizare și excluziune socială:

a) persoane și familii fără venituri sau cu venituri reduse, b) persoane private de libertate, c) persoane cu diferite adicții (consum de alcool și alte substanțe toxice), d) persoane cu afecțiuni psihice/persoane cu dizabilități neinstituționalizate, e) tinerii care părăsesc sistemul de protecție a copilului f) persoane vârstnice care locuiesc singure şi/sau dependente de sprijin

28

g) persoane care trăiesc în comunități marginalizate 7. Numarul total de posturi: 10 8. Atributiile generale ale Centrului de Incluziune Socială a) Identifică persoanele din comunitate aparținând grupului vulnerabil, pentru care intervine în

vederea stabilirii nevoilor. b) Furnizează servicii sociale în comunitate, prin asigurarea activităţilor de evaluare iniţială,

elaborare şi aplicare a planului de intervenţie în funcţie de nevoile identificate ale grupului ţintă, după cum urmează: - realizarea activităţilor de informare şi consiliere, - activităţi de promovare a incluziunii sociale în rândul persoanelor defavorizate, - procurarea actelor de identitate și de stare civilă, - evaluarea nevoilor pentru obținerea unor drepturi sociale: sprijin pentru obținerea

documentelor necesare încadrării în grad de dizabilitate și pentru stabilirea incapacității de muncă,

- facilitare acces la diverse servicii medicale (de bază și de specialitate), - realizarea anchetelor sociale a persoanelor care solicită pensionare pe caz de

invaliditate la solicitarea Casei de Pensii, - realizare evaluare și anchetă socială la sesizările din comunitate (persoane fizice, - instituții) cu privire la cazuri din comunitate cu diverse probleme socio-economice: locuiesc în

condiții improprii, nu au familie și nici susținători legali, nu au venituri sau veniturile sunt insuficiente, sunt încadraţi în categoria persoanelor cu diverse dizabilități/invaliditate, nu au loc de muncă, au executat o pedeapsă privată de libertate și nu au unde să locuiască și nici venituri, sunt grav bolnave, au probleme de convețuire cu locatarii din imobil, etc.

c) Intervine în scopul integrării/reintegrării persoanelor aparținând grupului vulnerabil în funcţie de nevoile identificate;

d) Acordă sprijin în vederea îndeplinirii procedurilor administrative pentru luarea în evidența serviciului public de ocupare a forței de muncă a persoanelor apte de muncă;

e) Contribuie la crearea rețelei de furnizori a serviciilor sociale, medicale, educaționale, profesionale din comunitate, pentru asigurarea accesului persoanelor din grupurile vulnerabile la servicii integrate în comunitate;

f) Evaluează solicitările primite din partea instituţiilor/organizaţiilor persoanelor/familiilor din comunitate pentru identificarea nevoilor persoanelor aflate în dificultate și, după caz, referirea la serviciile sociale din comunitate.

g) Propune și elaborează documentaţia necesară pentru solicitările primite, în vederea acordării ajutorului de urgenţă conform prevederilor Legii 416/2001 cu modificările şi completările ulterioare.

h) Propune și elaborează documentația necesară pentru punerea în aplicare a legislației în vigoare privind acordarea de produse alimentare POAD pentru persoanele fără venit sau cu venituri insuficiente;

i) Evaluează condițiile de viață ale persoanelor evacuate din imobilele redobândite de foștii proprietari și/sau a persoanelor care se încadrează pentru a se înscriere pe listele de priorități în vederea repartizării locuințelor sociale.

j) Realizează măsuri de acompanier pentru persoanele din grupurile vulnerabile, la solicitarea întreprinderilor de economie socială din comunitate;

k) Participă la campaniile organizate în comunitate pentru: promovarea unei societăți inclusive în comunitate privind persoanele din grupurile vulnerabile,inclusiv cele de etnie romă; promovare și consiliere de specialitate contra fraudelor și înșelătoriei persoanelor din grupul vulnerabil;

29

CENTRUL DE PRIMIRE IN REGIM DE URGENTA

1. Adresa serviciului: Timisoara 2. Date de contact: 3. Actul de infiintare si data infiintarii: Hotararea Coniliului Local a Municipiului Timisoara nr.

218 din 27.06.2017 4. Cod serviciu social : 8899CZ-PN-II – Centre de suport pentru situații de urgență/de criză 5. Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și

Persoanelor Vârstnice nr.2126/05.11.2014, anexa 6 - Servicii sociale acordate în comunitate, organizate ca centre de zi destinate persoanelor adulte

6. Beneficiarii centrului: - persoane adulte fara adapost 7. Numarul total de posturi: 6 (5+1) 8. Atributiile generale ale Centrului de primire in regim de urgenta: - consiliere si informare sociala - consiliere psihologica si suport emotional - evaluare si asistenta medicala primara - informare, evaluare si elaborare Plan de interventie - sprijin pentru obtinerea actelor de identitate si altor acte de stare civila - servicii de igiena personala - igienizare, deparazitare, echipare - acordarea unei mese pe zi - socializare de tip centre de zi si petrecere a timpului liber - distribuire alimente si ajutoare materiale - alte activități socio-administrative

CAPITOLUL VI. DISPOZIȚII FINALE Art. 25

Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara are următoarele responsabilităţi: a) Răspunde de păstrarea confidenţialităţii informațiilor deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuțiilor de serviciu; b) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abține de la orice faptă care ar putea sa aducă prejudicii instituţiei; c) Răspunde de realizarea la timp si întocmai a atribuțiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora; d) Răspunde, potrivit dispozițiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor şi măsurilor prevăzute în documentele întocmite; e) Răspunde de îndeplinirea atribuțiilor stabilite prin fişa postului; f) Răspunde de buna utilizare și gestionare a fondurilor precum și a bunurilor publice aflate în folosință. Art. 26.

Personalul Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara este obligat să cunoască și să respecte prevederile prezentului Regulament.

30

Art. 27. Normele de conduită profesională a funcţionarilor publici sunt reglementate de Legea nr.

7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici şi sunt obligatorii pentru funcţionarii publici, precum şi pentru persoanele care ocupă temporar o funcţie publică în cadrul Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara. Art. 28.

Normele de conduită profesională a personalului contractual sunt reglementate de Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice și sunt obligatorii pentru personalul contractual care își desfășoară activitatea în cadrul Direcției de Asistență Socială a municipiului Timișoara. Art. 29.

Măsurile de răspundere disciplinară se aplică de către: - Consiliul local a municipiului Timișoara, la propunerea Primarului, în ceea ce privește

directorul general - Directorul general pentru personalul din subordine

Art. 30.

Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art. 31.

Modificările prezentului regulament se fac numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

VICEPRIMAR DIRECTOR GENERAL, IMRE FARKAS Jr. RODICA COJAN