Număr | 294 |
---|---|
An | 2008 |
Data emiterii | 13.05.2008 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 13.05.2008 |
Hotararea Consiliului Local 294/13.05.2008 Privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Teatrului German de Stat Timisoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2008 - 009017/25.04.2008 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu; Având în vedere Adresa nr. SC2008 - 009017/24.04.2008 a Teatrului German de Stat Timisoara; Având în vedere avizele Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile art. 36 alin 3 lit.(b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Teatrului German de Stat Timisoara, potrivit Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică şi Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului Judetului Timis; - Primarului Municipiului Timişoara; - Directiei Dezvoltare ; - Directiei Drumuri si Transporturi ; - Directiei Economice; - Directiei Edilitare ; - Directiei Comunicare ; - Directiei de Mediu ; - Directiei Patrimoniu; - Directiei Urbanism ; - Direcţiei Drumuri şi Transporturi; - Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii; - Teatrului German de Stat Timişoara; - Mass - media locale.
|
ANEXA nr. ………. La Hotărârea nr. …… din ……..
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A
TEATRULUI GERMAN DE STAT TIMIŞOARA
CAPITOULUL I. DISPOZIŢII GENERALE
Articolul 1.
Prezentul Regulament stabileşte normele de organizare şi funcţionare a Teatrului German de Stat Timişoara, denumit în continuare teatru.
Articolul 2.
Denumirea, sediul şi funcţionarea teatrului (1) Denumirea teatrului este TEATRUL GERMAN DE STAT TIMIŞOARA. Sediul este
în Timişoara, str. Mărăşeşti nr.2, cod 300086. (2) Teatrul se află sub autoritatea administrativă a Consiliului Local al Municipiului
Timişoara. (3) Teatrul a fost înfiinţat prin Hotărârea Consiliului de Miniştri din 31.07.1956 şi
funcţionează în condiţiile legii ca instituţie publică de spectacole, cu personalitate juridică proprie.
(4) Teatrul German de Stat Timişoara este un teatru de repertoriu.
Articolul 3. Structura organizatorică
(1) Structura organizatorică, numărul de personal şi bugetul se aprobă, potrivit legii, prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în raport cu obligaţiile sau cu programele stabilite, astfel încât să se asigure îndeplinirea în mod corespunzător a atribuţiilor şi activităţilor specifice.
(2) Structura organizatorică a teatrului este reprezentată prin Organigramă şi cuprinde compartimente, birouri şi servicii, care pot fi:
a) de conducere; b) de specialitate; c) funcţionale.
CAPITOLUL II.
ATRIBUŢII ŞI ACTIVITĂŢI SPECIFICE
Articolul 4. Atribuţii
Teatrul îndeplineşte următoarele atribuţii: a) promovează cultura teatrală pentru publicul de teatru, în general, şi pentru
publicul de expresie germană în special;
2
b) promovează prin mijloace specifice artei spectacolului valorile culturii universale şi româneşti, precum şi valorile culturii germane din România;
c) contribuie la dezvoltarea dialogului intercultural şi la cunoaşterea fenomenului artistic românesc în ţară şi străinătate;
d) contribuie la răspândirea şi promovarea valorilor artistice autentice.
Articolul 5. Obiectul de activitate
(1) În conformitate cu atribuţiile prevăzute la art. 4, teatrul îndeplineşte următoarele activităţi şi acţiuni specifice:
a) realizează şi susţine spectacole de teatru profesionist; b) asigură montarea de spectacole de diverse facturi, pentru toate categoriile de
spectatori; c) organizează şi participă la evenimente şi acţiuni cultural-artistice; d) colaborează şi realizează proiecte comune cu artişti şi instituţii din ţară şi
străinătate; e) participă la turnee, festivaluri şi alte manifestări artistice organizate în ţară şi
străinătate; f) preia în repertoriul propriu alte spectacole de teatru, cu respectarea legislaţiei
privind drepturile de autor şi drepturile conexe; g) realizează activităţi specifice de formare şi perfecţionare în domenii specifice
artelor spectacolului; h) realizează transport public de persoane şi marfă; i) realizează activitatea de impresariat artistic.
(2) După caz, în desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-f), teatrul poate pune la dispoziţia spectatorilor interesaţi servicii de traducere, simultană sau prin supratitraj, în limba română.
(3) Pentru promovarea activităţilor sale, teatrul editează publicaţii şi alte materiale promoţionale.
(4) Pentru categorii defavorizate teatrul acordă reduceri din preţul biletelor de spectacol în condiţiile legii. Pentru grupuri de spectatori din rândul acestor categorii, teatrul poate organiza transportul spectatorilor la şi de la sediu, cu suportarea cheltuielilor de transport din bugetul instituţiei.
(5) Activitatea teatrului se desfăşoară pe stagiuni. Planificarea stagiunilor se stabileşte prin Regulamentul de Ordine Interioară.
3
CAPITOLUL III.
CONDUCEREA, ORGANIZAREA ŞI PERSONALUL
Articolul 6. Directorul
(1) Directorul asigură conducerea teatrului şi răspunde de buna funcţionare şi de îndeplinirea atribuţiilor şi activităţilor specifice stabilite potrivit capitolului II.
(2) Directorul reprezintă teatrul în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi străinătate.
(3) Directorul îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale: a) răspunde de elaborarea şi ducerea la îndeplinire a strategiei artistice, în
activitatea curentă şi în perspectivă; b) asigură organizarea, conducerea şi dezvoltarea activităţii instituţiei, precum şi
administrarea mijloacelor materiale şi băneşti de care aceasta dispune, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare şi în conformitate cu prevederile prezentului Regulament;
c) asigură elaborarea programului anual de activitate şi ia măsurile ce se impun pentru realizarea acestuia;
d) numeşte Consiliul administrativ şi înfiinţează Consiliul Artistic al teatrului; e) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea obiectivelor şi criteriilor de performanţă
cuprinse în Contractul de management, respectiv în anexele acestuia, încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Timişoara, în raport cu obligaţiile şi programele stabilite;
f) exercită funcţia de ordonator de credite, acţionează pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituţiei;
g) răspunde de întocmirea proiectului de buget şi a contului de încheiere a exerciţiului bugetar ale teatrului, şi le supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
h) elaborează şi supune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara Organigrama şi Statul de funcţii;
i) propune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara modificări ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare;
j) aprobă fişele de post pentru personalul salariat, întocmite conform prevederilor legale de către şefii de servicii, birouri sau compartimente;
k) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea atribuţiilor stabilite, coordonează şi controlează activitatea personalului angajat, precum şi a colaboratorilor;
l) stabileşte regimul de utilizare ori difuzare a tipăriturilor şi materialelor promoţionmale editate de instituţie cu respectarea principiului potrivit căruia, în cazul publicaţiilor care se vând către public în scop promoţional, diferenţa de preţ dintre preţul de achiziţie şi cel de vânzare se suportă din bugetul teatrului;
m) realizează selectarea, angajarea, încadrarea, promovarea, sancţionarea şi desfacerea contractului de muncă ale personalului salariat, cu respectarea prevederilor legale;
n) coordonează evaluarea personalului salariat, conform legii; o) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de lege.
4
(4) În exercitarea atribuţiilor sale directorul emite decizii. (5) Directorul poate delega anumite atribuţii înlocuitorului său de drept sau – temporar –
altor persoane pe care le va desemna în acest sens.
Articolul 7
Consiliul administrativ (1) În cadrul teatrului funcţionează Consiliul administrativ, organ cu rol deliberativ,
format din: a) preşedinte – directorul teatrului; b) membri:
- directorul adjunct sau, după caz, şefii compartimentelor funcţionale; - consilierul juridic; - delegatul sindicatului reprezentativ, propus de acesta, sau, după caz,
reprezentantul salariaţilor; - reprezentantul autorităţii administraţiei publice centrale ori locale în
subordinea căreia funcţionează instituţia de spectacole sau concerte şi, după caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite desemnat de acesta.
(2) Componenţa Consiliului administrativ se stabileşte prin decizia directorului. (3) Consiliul administrativ se întruneşte cel puţin o dată la două luni sau ori de câte ori
este nevoie, la convocarea preşedintelui sau la cererea a cel puţin cinci membri ai Consiliului.
(4) Preşedintele Consiliului administrativ stabileşte datele de şedinţă şi asigură pregătirea proiectelor de hotărâri, organizarea şi derularea şedinţelor.
(5) Consiliul administrativ se întruneşte în mod valabil în prezenţa a cel puţin patru membri.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul administrativ adoptă hotărâri, cu votul majorităţii celor prezenţi.
(7) Consiliul administrativ îndeplineşte următoarele atribuţii: a) acordă consultanţă cu privire la proiectul de buget propriu şi al contului de
încheiere a exerciţiului bugetar; b) înaintează directorului propuneri privitoare la Regulamentul de Ordine
Interioară al teatrului; c) decide asupra solicitării salariaţilor ce fac parte din personalul de specialitate
de a încheia în timpul stagiunii contracte conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe sau, după caz, de a cumula funcţii în cadrul altori instituţii sau companii de spectacole sau concerte;
d) formulează recomandări cu privire la înstrăinarea mijloacelor fixe din patrimoniu, altele decât bunurile imobile, precum şi la concesionarea sau închirierea de bunuri prin licitaţie publică, organizată în condiţiile legii;
e) formulează şi fundamentează propuneri de sancţionare disciplinară a directorului către Consiliul Local al Municipiului Timişoara;
f) urmăreşte realizarea programului anual de activitate; g) formulează propuneri privind modificarea Regulamentului de Organizare şi
Funcţionare;
5
h) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii, pe care le prezintă directorului ori Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
i) acordă consultanţă cu privire la structura organizatorică, la organigramă şi la statul de funcţii;
j) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de lege.
Articolul 8 Consiliul artistic
(1) În cadrul teatrului funcţionează Consiliul artistic ca organ de specialitate cu rol consultativ.
(2) Consiliul artistic are următoarele atribuţii: a) formulează propuneri privind strategia culturală a instituţiei, a programelor şi
proiectelor culturale; b) acordă consultanţă la realizarea proiectului de repertoriu al teatrului; c) vizionează repetiţiile spectacolelor în pregătire şi face evaluarea calităţii
acestora; d) urmăreşte şi analizează activitatea artistică din teatru, semnalând conducerii
instituţiei problemele constatate; e) evaluează proiectele artistice ce au fost desfăşurate, analizând nivelul de
performanţă artistică dobândită şi formulând, după caz, propuneri de îmbunătăţire a activităţii;
f) acordă la solicitare asistenţă de specialitate în domeniul de activitate al instituţiei;
g) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de organele de conducere ale instituţiei. (3) Consiliul artistic se înfiinţează prin decizia directorului, este format din cel puţin 7
membri, personalităţi culturale din teatru şi din afara acestuia. (4) Consiliul artistic se întruneşte cel puţin o dată la două luni sau ori de câte ori este
nevoie la convocarea preşedintelui său ori a directorului teatrului.
Articolul 9. Organizarea
(1) Organizarea instituţiei este stabilită prin lege şi prin prezentul Regulament. (2) Structura organizatorică şi numărul de posturi sunt stabilite prin organigramă şi prin
statul de funcţii, aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. (3) Atribuţiile corespunzătoare compartimentelor funcţionale sunt cele stabilite prin
Regulamentul de Ordine Interioară. (4) Atribuţiile corespunzătoare funcţiilor se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de
director.
Articolul 10. Personalul
(1) Personalul poate fi: a) personal de conducere; b) personal artistic, tehnic ori administrativ de specialitate; c) personal administrativ, altul decât cel prevăzut la lit. b); d) personal de deservire.
6
(2) Directorul ocupă funcţia de conducător al instituţiei în urma unui concurs organizat în condiţiile legii, şi în temeiul unui contract de management încheiat între acesta şi Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea prevederilor legale referitoare la managementul instituţiilor publice de spectacole.
(3) Eliberarea din funcţie sau sancţionarea disciplinară a directorului se face prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, la propunerea motivată a Primarului sau a Consiliului administrativ, pe baza unei anchete administrative şi în condiţiile contractului de management.
(4) Angajarea personalului se face cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, pe perioadă determinată, pe spectacol sau pe proiect sau prin contracte încheiate potrivit prevederilor privind drepturile de autor şi drepturile conexe sau în baza unor convenţii reglementate de Codul civil.
(5) Angajarea cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată se face numai prin examen sau concurs, organizat în condiţiile legii. Încadrarea personalului pe durată determinată, sau pe spectacol ori pe proiect, se poate face şi în mod direct, prin acordul părţilor.
(6) Acordarea drepturilor băneşti sau de altă natură se face în raport cu funcţia şi pregătirea profesională, în condiţiile şi cu respectarea Codului Muncii, a Ordonanţei Guvernului nr. 21/2007, a Hotărârii Guvernului nr. 281/1993, a Legii nr. 154/1998 şi a criteriilor şi normelor de evaluare a performanţelor profesionale aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 125/1999, cu încadrarea în resursele financiare aprobate prin bugetul teatrului.
(7) Personalul are obligaţia să îşi realizeze sarcinile în conformitate cu obligaţiile prevăzute în contractul de muncă, în fişa postului şi în Regulamentul de Ordine Interioară, să respecte disciplina şi normele de comportament şi totodată să-şi acorde sprijin şi să se suplinească în serviciu pentru îndeplinirea în bune condiţii a atribuţiilor profesionale.
(8) Personalul este de asemenea obligat: a) să aibă o atitudine activă şi preventivă; b) să sesizeze conducerii teatrului orice împrejurare ce poate cauza prejudicii
instituţiei, de îndată ce a luat cunoştinţă de această împrejurare; c) să adopte o conduită activă în exercitarea atribuţiilor sale, precum şi un
comportament general demn şi disciplinat. (9) Normele interne de funcţionare, inclusiv modalitatea de stabilire a activităţii
săptămânale a teatrului, se stabilesc prin Regulamentul de Ordine Interioară.
CAPITOLUL IV PATRIMONIUL ŞI BUGETUL
Articolul 11. Patrimoniul
(1) Patrimoniul teatrului este constituit din mijloace fixe şi obiecte de inventar. (2) Teatrul poate primi în administrare sau folosinţă şi bunuri mobile şi imobile din
domeniul public sau privat, în condiţiile legii.
7
Articolul 12.
Bugetul şi finanţarea cheltuielilor (1) Bugetul propriu se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului
Timişoara. (2) Finanţarea se face de la bugetul Consiliului Local al Municipiului Timişoara potrivit
prevederilor art. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu clauzele cuprinse în contractul de management menţionat la art. 10 alin. (2).
(3) Teatrul poate beneficia de bunuri materiale şi fonduri băneşti primite sub formă de servicii, donaţii şi sponsorizări, cu respectarea dispoziţiilor legale. Liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori sarcini care ar afecta autonomia culturală a instituţiei.
Articolul 13.
Contabilitatea Teatrul are cont propriu, organizează şi conduce contabilitatea propriilor operaţiuni financiare, conform reglementărilor legale.
CAPITOLUL V. DISPOZIŢII FINALE
Articolul 14.
Antetul. Ştampila (1) În antetul teatrului se va folosi formula “Consiliul Local Timişoara – Teatrul German
de Stat Timişoara”, sau, după caz, propoziţia „Teatrul German de Stat Timişoara este o instituţie publică de cultură subvenţionată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.”
(2) Ştampila va cuprinde inscripţia „Consiliul Local al Municipiului Timişoara – Teatrul German de Stat Timişoara”.
Articolul 15. Modificare
Modificarea şi completarea prevederilor prezentului Regulament se face prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
Red. 2ex
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA COMUNICARE BIROUL RELAŢII PUBLICE SC2008 - 009017/25.04.2008
APROBAT PRIMAR, GHEORGHE CIUHANDU
Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -204886, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
REFERAT
Privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Teatrului German de Stat Timisoara
Având în vedere adresa nr. SC2008 - 009017/24.04.2008 a Teatrului German de Stat Timisoara privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Luându-se în considerare faptul că ultimul Regulament de Organizare şi Funcţionare al Teatrului German de Stat Timişoara este în vigoare din 2004, fiind aprobat prin Hotărârea CLT nr. 24/20.07.2004, iar în perioada scursă au survenit multiple modificări legislative cu care acest regulament trebuie pus în acord (OG nr. 21/2007 privind instituţiile publice de spectacole sau concerte, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, HG nr. 86/2008 privind activitatea de impresariat artistic; OG nr. 26/2005 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 114/2006; OG nr. 2/2008 pentru modificarea şi completarea OG nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale). De asemenea, adoptarea noului Regulament de Organizare şi Funcţionare este necesară şi în vederea îmbunătăţirii activităţii instituţiei prin inserarea unor dispoziţii în Regulament privind activitatea de impresariat, prevederi care trebuiesc statuate în mod expres, conform recentelor acte normative privitoare la activitatea de impresariat artistic (HG nr. 86/2008). Având în vedere toate considerentele de mai sus propunem spre aprobare Regulamentul de organizare si functionare al Teatrului German de Stat Timisoara. Anexăm la prezentul referat propunerea pt noul Regulament de organizare si functionare al Teatrului German de Stat Timisoara.
Violeta Mihalache Director Comunicare
Smaranda Haracicu Director Economic
Alina Pintilie Sef Birou
Mirela Lasuschevici Avizat Juridic
Laura Arbănaş Consilier
Cod FP 53-01 ver 1