keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 259/26.07.2011 privind aprobarea Statului de funcţii, Organigramei şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare pentru Teatrul German de Stat

26.07.2011

Hotararea Consiliului Local 259/26.07.2011
privind aprobarea Statului de funcţii, Organigramei şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare pentru Teatrul German de Stat


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011- 012709/ 11.07.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere art. 4 alin.(3) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice;
Având în vedere art. I secţiunea A din Ordinul comun nr.77/2011 al Min. Finanţelor publice /nr.42/2011 al Min. Muncii, Familiei şi Protecţiei sociale privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice;
Având în vedere art.6 alin.(4) şi art. 33 alin.(1) din Legea nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice;
Având în vedere art. 4 alin.(2) din OG 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic;
Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, actualizată, cu modificările şi completările aduse de Legea 269/ 7 iulie 2009;
Având în vedere prevederile art.36, alin. (2) lit. a), alin.(3) lit. b) din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată şi modificată;
În conformitate cu prevederile art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Statul de funcţii, Organigrama şi Regulamentul de organizare şi funcţionare pentru Teatrul German de Stat, conform Anexelor nr. 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: La intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Local nr.249/ 13.05.2008 - privind aprobarea Statului de functii şi a Organigramei la Teatrul German de Stat Timişoara şi Hotărârea Consiliului Local nr. 294/13.05.2008 - privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Teatrului German de Stat Timisoara, se revocă.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Comunicare şi Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Teatrul German de Stat.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Teatrului German de Stat;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: organigrama_tgst.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA APROBAT, TEATRUL GERMAN DE STAT TIMIŞOARA PRIMAR Anexa nr.2 la HCL. nr, / ORGANIGRAMA CONSILIUL LOCAL AL MUN. TIMIȘOARA PRIMAR CONSILIUL ADMINISTRATIV | DIRECTOR E CONTABIL-ŞEF 1 - DIRECTOR ADI. ADMINISTRATIV DIRECTOR ADI. 1 ARTISTIC Serviciul 41 Serviciul 10 Contabilitate Personal artistic 1 Secretariaf Artistic, —— Serviciul 12 Financiar 7 ZU] Marketing, 1 Tehnic scena - 1 L Organizare, culise TI Spectacole Serviciul Productie si deservire TOTAL din care: 108 Biroul Resurse umane — Administrativ- Formatie 9 muncitori 1 Conducere: 10 Execuţie: 98 AVIZA Teatrul German de Stat Ti Lucian M. VĂRŞĂNDAN

Atasament: ROF_tgst.pdf

ANEXA nr. la Hotararea nr. din REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A TEATRULUI GERMAN DE STAT TIMIŞOARA CAPITOLUL I. DISPOZIȚII GENERALE Articolul 1. Prezentul Regulament stabileşte normele de organizare şi funcționare a Teatrului German de Stat Timişoara, denumit în continuare teatru. Articolul 2. Denumirea, sediul şi funcționarea teatrului (1) Denumirea teatrului este TEATRUL GERMAN DE STAT TIMIȘOARA. Sediul este în Timişoara, str. Mărăşeşti nr.2, cod 300080. (2) Teatrul se află sub autoritatea administrativă a Municipiului Timişoara. (3) Teatrul a fost înfiintat prin Hotărârea Consiliului de Miniştri nr.1530 din 31.07.1956 şi funcționează în conditiile legii ca instituție publică de spectacole, cu personalitate juridică proprie. (4) Teatrul German de Stat Timişoara este un teatru de repertoriu. Articolul 3. Structura organizatorică (1) Structura organizatorică, numărul de personal şi bugetul se aprobă, potivit legii, prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în raport cu obligațiile sau cu programele stabilite, astfel încât să se asigure îndeplinirea în mod corespunzător a atribuțiilor şi activităților specifice. (2) Structura organizatorică a teatrului reprezentată prin Organigramă şi cuprinde compartimente, birouri şi servicii, care pot fi: a) de conducere; b) de specialitate; c) funcționale, CAPITOLUL II. ATRIBUȚII ŞI ACTIVITAŢI SPECIFICE Articolul 4. Atribuții Teatrul îndeplineşte următoarele atribuții: a) promovează cultura teatrală pentru publicul de teatru, în general, şi pentru publicul de expresie germană în special;

b) promovează prin mijloace specifice artei spectacolului valorile culturii universale şi românești, precum şi valorile culturii germane din România; c) contribuie la dezvoltarea dialogului intercultural şi la cunoaşterea fenomenului artistic românesc în țară și în străinătate; d) contribuie la răspândirea şi promovarea valorilor artistice autentice. Articolul 5, Obiectul de activitate (1) În conformitate cu atribuțiile revăzute la art, 4, teatrul îndeplineşte următoarele activități şi acțiuni specifice: a) realizează şi susține spectacole de teatru profesionist; b) asigură montarea de spectacole de diverse facturi, pentru toate categoriile de spectatori; c) organizează şi participă la evenimente şi acțiuni cultural-artistice; d) colaboreză şi realizează proiecte comune cu artişti şi instituții din țară şi străinătate; e) participă la turnee, festivaluri şi alte manifestări artistice organizate în țară şi în străinătate; f) realizează proiecte de pedagogie teatrală, precum și activități specifice teatrului şcolar şi/ sau de tineret; g) preia în repertoriul propriu alte spectacole de teatru, cu respectarea legislației privind drepturile de autor şi drepturile conexe; h) realizează activități de formare şi perfecționare în domenii specifice artelor spectacolului; i) realizează transport public de personae şi marfă; j) realizează activitatea de impresariat artistic. (2) După caz, în desfăşurarea activităților prevăzute la alin. (1) lit. a)-g), teatrul poate pune la dispoziția spectatorilor interesați servicii de traducere, simultană sau prin supratitraj, în limba română. - (3) Pentru promovarea activităților sale, teatrul editează publicații şi alte materiale promoționale. (4) Pentru categorii defavorizate teatrul acordă reduceri din prețul biletelor de spectacol în condițiile legii. Pentru grupuri de spectatori din rândul acestor categorii, teatrul poate organiza transportul spectatorilor la şi de la sediu, cu suportarea cheltuielilor de transport din bugetul instituției. (5) Activitatea teatrului se desfăşoară pe stagiuni. Planificarea stagiunilor se stabileşte prin Regulamentul de Ordine Interioară. CAPITOLUL III. CONDUCEREA, ORGANIZAREA SI PERSONALUL Articolul 6. Directorul (1) Directorul asigură conducerea teatrului şi răspunde de buna funcționare şi de îndeplinirea atribuțiilor şi activităților specifice stabilite potrivit capitolului II. 2) Directorul reprezintă teatrul în relațiile cu autoritățile şi instituțiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din țară şi străinătate. GB) Directorul îndeplineşte, în condiițiile legii, următoarele atribuții principale: a) răspunde de elaborarea şi ducerea la îndeplinire a strategiei artistice, în activitatea curentă şi în perspectivă;

b) asigură organizarea, conducerea şi dezvoltarea activității instituției, precum şi administrarea mijloacelor materiale şi băneşti de care aceasta dispune, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare şi în conformitate cu prevederile prezentului Regulament; c) asigură elaborarea programului anual de activitate şi ia măsurile ce se impun pentru realizarea acestuia; d) numeşte Consiliul administrativ şi înființează Consiliul artistic al teatrului; e) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea obiectivelor şi criteriilor de performanță cuprinse în Contractul de management, respectiv în anexele acestuia, încheiat cu Municipiul Timişoara, în raport cu obligațiile şi programele stabilite; f) exercită funcția de ordonator de credite, acționează pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituției; g) răspunde de întocmirea proiectului de buget şi a contului de încheiere a exerciţiului bugetar ale teatrului, şi le supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara; h) claborcază şi supune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara Organigrama şi Statul de funcții; i) propune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara modificări ale Regulamentului de Organizare şi Funcționare; j) aprobă fişele de post pentru personalul salariat, întocmite conform prevederilor legale de către şefii de servicii, birouri sau compartimente; k) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea atribuțiilor stabilite, coordonează şi controlează activitatea personalului angajat, precum şi a colaboratorilor; l]) stabileşte regimul de utilizare ori difuzare a tipăriturilor şi materialelor promoționale editate de instituție cu respectarea principiului potrivit căruia, în cazul publicațiilor care se vând către public în scop promoțional, diferența de preț dintre prețul de achiziție şi cel de vânzare se suportă din bugetul teatrului; m) realizează selectarea, angajarea, încadrarea, promovarea, sancţionarea şi desfacerea contractului de muncă ale personalului salariat, cu respectarea prevederilor legale; n) coordonează evaluarea personalului salariat, conform legii; o) îndeplineşte alte atribuții stabilite de lege. (4) În exercitarea atribuțiilor sale directorul emite decizii. (5) Directorul poate delega anumite atribuții înlocuitorului său de drept sau — temporar — altor persoane pe care le va desemna în acest sens. Articolul 7 Consiliul administrativ (1) În cadrul teatrului funcționează Consiliul administrativ, organ cu rol deliberativ, format din: a) preşedinte — directorul teatrului b) membri: - directorul adjunct sau, după caz, şefii compartimentelor funcționale; - consilierul juridic; - delegatul sindicatului reprezentativ, propus de acesta, sau, după caz, reprezentantul salariațior; - reprezentantul Consiliului Local Timişoara şi, după caz, reprezentantul Primarului Municipiului Timişoara, desemnat de acesta.

(2) Componenta Consiliului administrativ se stabileşte prin decizia directorului. (3) Consiliul admininistrativ se întruneştre cel puțin o dată la două luni sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau la cererea a cel puțin cinci membri ai Consiliului. (4) Preşedintele Consiliului administrativ stabileşte datele de şedinţă şi asigură pregătirea proiectelor de hotărâri, organizarea şi derularea şedinţelor. (5) Consiliul administrativ se întruneşte în mod valabil în prezența a cel puțin patru membri. (6) În exercitarea atribuțiilor sale, Consiliul administrativ adoptă hotărâri, cu votul majorității celor prezenți. (7) Consiliul administrativ îneplineşte următoarele atribuții: a) acordă consultanță cu privire la proiectul de buget propriu şi al contului de încheiere a exerciţiului bugetar; b) înaintează directorului propuneri privitoare la Regulamentul de Ordine Interioară al teatrului; c) decide asupra solicitării salariaților ce fac parte din personalul de specialitate de a cumula funcții în cadrul altor instituții sau companii de spectacole sau concerte; d) formulează recomandări cu privire la înstrăinarea mijloacelor fixe din patrimoniu, altele decât bunurile imobile, precum şi la concesionarea sau închirierea de bunuri prin licitație publică, organizată în condițiile legii; e) urmăreşte realizarea programuiui anual de activitate; î) formulează propuneri privind moditicarea Regulamentului de Organizare şi Funcționare; g) formulează propuneri pentru îmbunătățirea activității, pe care le prezintă directorului ori Consiliului Local al Municipiului Timişoara; h) acordă consultanță cu privire la structura organizatorică, la organigrama şi la statul de funcţii; i) îndeplineşte alte atribuții stabilite de lege. Articolul 8 Consiliul artistic (1) În cadrul teatrului funcţionează Consiliul artistic ca organ de specialitate cu rol consultativ. (2) Consiliul artistic are următoarele atribuții: a) formulează propuneri privind strategia culturală a instituției, a programelor şi proiectelor culturale; b) acordă consultanță la realizarea proiectului de repertoriu al teatrului; c) vizionează repctițiile spectacolelor în pregătire şi face evaluarea calității acestora; d) urmăreşte şi analizează activitatea artistică din teatru, semnalând conducerii instituției problemele constatate; e) evaluează proiectele artistice ce au fost desfăşurate, analizând nivelul de performanță artistică dobândită şi formulând, după caz, propuneri de îmbunătațire a activității, f) acordă la solicitare asistență de specialitate în domeniul de activitate al instituției; g) îndeplineşte alte atribuții stabilite de conducerea instituției. (3) Consiliul artistic se înființează prin decizia directorului, este format din cel puțin 7 membri, personalități culturale din teatru şi din afara acestuia. (4) Consiliul artistic se întruneşte cel puțin de două ori pe stagiune sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui ori a directorului teatrului.

Articolul 9. Organizarea (1) Organizarea instituţiei este stabilită prin lege şi prin prezentul Regulament. (2) Structura organizatorică şi numărul de posturi sunt stabilite prin organigramă şi prin statul de funcţii, aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara; (3) Atribuţiile corespunzătoare compartimentelor funcționale sunt cele stabilite prin Regulamentul de Ordine Interioară; (4) Atribuţiile corespunzătoare funcțiilor se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate de director. Articolul 10. Personalul (1) Personalul poate fi: a) personal de conducere; b) personal artistic, tehnic ori administrativ; c) personal de deservire. (2) Directorul asigură managementul instituției în urma unui concurs de proiecte de management, organizat în condițiile legii, şi în temeiul unui contract de management încheiat între acesta şi Municipiul Timişoara, cu respectarea prevederilor legale referitoare la managementul instituțiilor publice de spectacole. (3) Încetarea contractului de management al directorului sau reducerea remunerațici acestuia se face conform dispozițiilor legale referitoare la managementul instituțiilor publice de spectacole. (4) Angajarea personalului se face cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, pe perioadă determinată, pe spectacol sau pe proiect sau prin contracte încheiate potrivit prevederilor privind drepturile de autor şi drepturile conexe sau în baza unor convenții reglementate de Codul civil. (5) Angajarea cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată se face numai prin examen sau concurs, organizat în condițiile legii. Încadrarea personalului pe durată determinată, sau pe spectacol ori pe proiect, se poate face şi în mod direct, prin acordul partilor. (6) Acordarea drepturilor băneşti sau de altă natură se face în raport cu funcția şi pregătirea profesională, în condiţiile şi cu respectarea Codului Muncii, a legislației privitoare la salarizarea ori remunerarea personalului plătit din fonduri publice, respectiv a legilor speciale privitoare la instituțiile publice de spectacole şi concerte sau a altor acte normative incidente. (7) Personalul are obligația să îşi realizeze sarcinile în conformitate cu obligațiile prevăzute în contractul de muncă, în fişa postului şi în Regulamentul de Ordine Interioară, să respecte disciplina şi normele de comportament şi totodată să-şi acorde sprijin şi să se suplinească în serviciu pentru îndeplinirea în bune condiții a atribuțiilor profesionale. (8) Personalul este de asemenea obligat: a) să aibă o atitudine activă şi preventivă; b) să sesizeze conducerii teatrului orice împrejurare ce poate cauza prejudicii instituției, de îndată ce a luat cunoştinţă de această împrejurare; c) să adopte o conduită activă în exercitarea atribuţiilor sale, precum şi un comportament general demn şi disciplinat. (9) Normele interne de funcționare, inclusiv modalitatea de stabilire a activității săptămânale a teatrului, se stabilesc prin Regulamentul de Ordine Interioară.

CAPITOLUL IV PATRIMONIUL ȘI BUGETUL Articolul 11. Patrimoniul (1) Patrimoniul teatrului este constituit din mijloace fixe şi obiecte de inventar. (2) Teatrul poate primi în administrare sau folosință şi bunuri mobile şi imobile din domeniul public sau privat, în condițiile legii. Articolul 12. Bugetul şi finanțarea cheltuielilor (1) Bugetul propriu se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. (2) Finanţarea se face de la bugetul Consiliului Local al Municipiului Timişoara potrivit prevederilor art. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu clauzele cuprinse în contractul de management menționat la art. 10 alin. (2). (3) Teatrul poate beneficia de bunuri materiale şi fonduri băneşti primite sub formă de servicii, donaţii şi sponsorizări, cu respectarea dispozițiilor legale. Liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiții ori sarcini care ar afecta autonomia culturală a instituţiei. Articolul 13. Contabilitatea Teatrul are cont propriu, organizează şi conduce contabilitatea propriilor operațiuni financiare, conform reglementărilor legale. CAPITOLUL V. DISPOZIȚII FINALE Articolul 14. Antetul. Ștampila (1) În antetul teatrului se va folosi formula "Consiliul Local Timişoara — Teatrul German de Stat Timişoara", sau, după caz, propoziția „Teatrul German de Stat Timişoara este o instituţie publică de cultură subvenționată de Municipiul Timişoara." (2) Ştampila va cuprinde inscripția „Consiliul Local al Municipiului Timişoara — Teatrul German de Stat Timişoara". Articolul 15. Modificare Modificarea și completarea prevederilor prezentului Regulament se face prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Atasament: anexa_1_hcl_259.pdf

Consiliul Lacat Timişoara Teatrul German de Stat Timişoara Anexa nr. 1 la HCL ; 26-07.204/ STAT DE FUNCȚII APROBAT, MAR Dr. Gheo TI al Teatrului German de Stat Timişoara Denumirea funcției Grad/ treaptă prof. Nivelul studiilor Nr. posturi Director Director adjunct adm. Director adjunct art. Il Contabil-şef Şef serviciu Şef birou MMM MMM Şef formație muncitori Regizor artistic IA Consultant artistic Scenograf Actor IA Actor 1 1 1 1 4 1 1 1 2 4 2 9 Actor U 12 Actor debutant Actor Machior Instrumentist Instrumentist Corepetitor Sufleur Consultant artistic IA Secretar literar l Secretar PR Secretar PR Secretar artistic Secretar artistic UI Referent Operator sunet Maestru sunet Operator imagine Maestru lumini IA l l l l Maestru lumini Regizor tehnic l SIE ala» 4 2 1 2 3 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 Muncitor din activitatea specifică instituțiilor de spectacole l 13

Lucian M. Vărşăf 35. | Muncitor din activitatea U 4 specifică instituțiilor de spectacole 36. | Muncitor din activitatea HI 1 specifică instituțiilor de spectacole 37. | Recuziter UI 2 38. | Şofer l 2 39. | Pompier 1 40. | Controlor bilete M;G 1 post cu % normă 41. | Supraveghetor sală M;G 3 posturi a câte 14 normă | 42. | Garderobier M:G 1 post cu % normă | 43. | Îngrijitor 2 44. | Referent de specialitate l Ss 3 45. | Casier M 1 46. | Contabil IA M 1 47. | Economist IA Ss 1 | 48. | Economist l s 1 49. | Magaziner M; G 1 50. | Merceolog IA M 1 51. | Consilier juridic IA Ss 1 52. | Curier 1 53. | Secretar dactilograf | G 1 108 posturi TOTAL compuse din 105,5 norme Director,

Atasament: Referat_tgst.pdf

ROMANIA ATEI TITS i FIMISOARA RIN AR CITE 11.07.2041 "8d CD. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, 256 490 635 e-mail: internet: www.primariatm.ro APROBAT PRAIAR Dr.ing.Ghegrgh uhan REFERAT privind susţinerea proiectului de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a regulamentului de organizare şi luncționare pentru Teatrul German de Stat Avind în vedere referatul Teatrului German de Stat înregistrat cu numărul — privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a regulamentului de organizare şi iuncţionare pentru 'Featrul German de Stat; prevederile art.36 alin.(2) lia şi alin.(3) lit.b din legea nr.213'200l a administraţiei publice locale, propunem susținerea proiectului de hotărâre priviad apraburea statului de funcții, organigramei şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru Teatrul Germun de Stat, conform anexelor |. 2, 3 şi 4 prezentate de "Teatrul German de Stat. Sel Serviciu Resurs Umane, Aviza ridic, Rodica Aurelia CT FP533—-UL ver!