keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 112/27.03.2012 privind administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara

27.03.2012

Hotararea Consiliului Local 112/27.03.2012
privind administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC 2012-7075/19.03.2012 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale şi al Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 167/10.05.2011 privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(c) din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba exercitarea atributiilor de administrare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara, inclusiv a inchirierilor spatiilor temporar disponibile situate in incinta acestora, de catre Directia Economica, Serviciul Financiar Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara.

Art.2: In termen de 30 de zile de la emiterea prezentei hotarari, Serviciul Financiar Invatamant are obligatia de a elabora un proiect de hotarare privind aprobarea metodologiei de inchiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara.

Art.3: Pentru situatiile in care spatiile din incinta unitatilor de invatamant vor fi scoase la licitatie, Serviciul Financiar Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara, are obligatia intocmirii tuturor documentelor necesare in vederea demararii procedurilor de licitatie, urmand ca acestea sa fie inaintate Biroului Licitatii Contracte si Spatii cu alta Destinatie din cadrul Directiei Patrimoniu, in vederea desfasurarii procedurilor de licitatie.

Art.4: Contractele de inchiriere pentru spatiile din incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara, vor fi urmarite de catre Serviciul Financiar Invatamant din cadrul Directiei Economice.

Art.5: Banii rezultaţi din încasarea chiriilor de la şcoli vor intra în contul ordonatorului principal de credite şi se vor aloca procesului de învăţământ prin grija Direcţiei Economice.

Art.6: Contractele de închiriere vor fi supervizate de Direcţia Patrimoniu în privinţa valorii financiare şi a perioadei de închiriere.

Art.7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Directia Economica- Serviciul Financiar Invatamant si Directia Patrimoniu- Biroul Licitatii Contracte si Spatii cu alta Destinatie din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art.8: Prezenta hotarâre se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Tehnice;
- Institutiei Arhitectului Sef;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Comunicare
- Directiei de Mediu;
- Directiei Politiei Locale;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Compartimentului Control Intern
- Inspectoratului Scolar Judetean Timis;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
ADRIAN PAU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMISOARA APROBAT DIRECTIA PATRIMONIU PRIMAR BIROUL LICITATII CONTRACTE SAD DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU NR.SC 2012-7075/19.03.2012

REFERAT privind administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul

Timisoara In conformitate cu Legea nr. 1/2011 a educatiei nationale, art. 112, alin (2) terenurile si cladirile unităţilor de educaţie timpurie, de învăţământ preşcolar, şcolilor primare, gimnaziale şi liceale, inclusiv ale celorlalte niveluri de învăţământ din cadrul acestora, înfiinţate de stat, fac parte din domeniul public local şi sunt administrate de către consiliile locale. Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 336/28.09.2010 s-a preluat activitatea financiara a centrelor bugetare existente la nivelul Municipiului Timisoara, respectiv Centrul bugetar Moisil, Centru Bugetar Energetic si Centru bugetar Gradinite, acestea fiind organizate intr-un serviciu de specialitate al Directiei Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara. Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 167/10.05.2011 s-au aprobat urmatoarele :

- inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara de catre Directia Economica, Serviciul Financiar Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara, in conditiile legii.

- contractele de inchiriere incheiate de catre institutiile de invatamant preuniversitar de stat pentru spatii temporar disponibile situate in incinta acestora, aflate in derulare, vor fi preluate de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara prin Directia Economica, Serviciul Financiar Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara.

- banii rezultaţi din închirierea spaţiilor vor fi folosiţi în mod exclusiv pentru procesul de învăţământ.

- revocarea Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 252/31.07.2007 privind aprobarea metodologiei de inchiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.

In sedinta din data de 07.07.2011 a Comisiei de analiză a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în imobile proprietatea Municipiului Timişoara precum şi în proprietatea Statului Român în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara infiintata prin HCLMT nr. 351/29.07.2008 s-a analizat modalitatea de punere in aplicare a Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 167/10.05.2011 hotarandu-se sa propunem Consiliului Local al Municipiului Timisoara, spre aprobare, o metodologie de lucru privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara.

In sedinta din data de 18.10.2011 a Comisiei de analiză a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în imobile proprietatea Municipiului Timişoara precum şi în proprietatea Statului Român în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara infiintata prin HCLMT nr. 351/29.07.2008 s-a analizat propunerea Directiei Patrimoniu de aplicare a unei metodologii privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara, comisia constatand dificultatile aplicarii unei metodologii unitare, datorita situatiilor unice de la nivelul fiecarei unitati de invatamant, de ex. contracte aflate in derulare, inchirieri terenuri si Sali de sport cu tarife orare, inchirieri ocazionale a cantinelor, inchirieri pe o perioada limitata a zilei ( citeva ore/zi ) pentru activitati similare celor de invatamant, etc. Comisia a propus emiterea unei hotarari a Consiliului Local prin care sa se aprobe o metodologie privind inchirierea spatiilor

temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara cu specificarea faptului ca o cota de din valoarea chiriilor incasate va fi folosita pentru plata utilitatilor aferente unitatii de invatamant preuniversitar de stat, restul ramanand la dispozitia Consiliului de Administratie al unitatii de invatamant, fondurile astfel obtinute fiind folosite in mod exclusiv in legatura cu procesul de invatamant.

Avand in vedere cele prezentate :

PROPUNEM:

1.Exercitarea atributiilor de administrare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara, inclusiv a inchirierilor spatiilor temporar disponibile situate in incinta acestora, de catre Directia Economica, Serviciul Financiar Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara.

2.In termen de 30 de zile de la emiterea hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara, Serviciul Financiar Invatamant are obligatia de a elabora un proiect de hotarare privind aprobarea metodologiei de inchiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara.

3. Pentru situatiile in care spatiile din incinta unitatilor de invatamant vor fi scoase la licitatie, Serviciul Financiar Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara, are obligatia intocmirii tuturor documentelor necesare in vederea demararii procedurilor de licitatie, urmand ca acestea sa fie inaintate Biroului Licitatii Contracte si Spatii cu alta Destinatie din cadrul Directiei Patrimoniu, in vederea desfasurarii procedurilor de licitatie.

4. Contractele de inchiriere pentru spatiile din incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara, vor fi urmarite de catre Serviciul Financiar Invatamant din cadrul Directiei Economice.

VICEPRIMAR, DIRECTOR, ING. ADRIAN ORZA EC. MARTIN STAIA DIRECTIA ECONOMICA, SEF BIROU,

DIRECTOR EC. LAURA KOSZEGI EC. SMARANDA HARACICU

AVIZAT SERVICIUL JURIDIC