keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 180/31.05.2011 privind aprobarea Statului de Funcţii, Organigramei şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara

31.05.2011

Hotararea Consiliului Local 180/31.05.2011
privind aprobarea Statului de Funcţii, Organigramei şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 195775 din 06.05.2011 al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara privind reorganizarea activităţii la Directia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, urmare a aplicării prevederilor pct. 14 din Legea nr. 13/2011 privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 63/2010, de încadrare în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Timiş;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Comunicarea nr. 3673/S3/28.03.2011 a Instituţiei Prefectului judetului Timiş privind încadrarea în numărul de 62 de posturi stabilit de prefect - pentru Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 40/2006 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Timişoara cu personalitate juridică;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 317/2008 privind aprobarea Statului de Funcţii şi a funcţiilor publice la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara (Anexa 1 şi 2 );
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 333/2010 privind aprobarea Statului de Funcţii, Organigramei şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara (Anexele 1- 3 );
Având în vedere Avizul nr. 1953812/21.04.2011 al Ministerului Administraţiei şi Internelor - Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date;
Având în vedere Avizul prealabil al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici acordat conform art. 107 din Legea nr. 140/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul Funcţionarilor publici, modificată;
Având în vedere art. 36, alin. (2), lit. a) şi alin. (3), lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata şi modificată;



HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Statul de Funcţii, Organigrama şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, conform Anexelor 1, 2 şi 3 - care fac parte integrantă din prezenta hotărâre .

Art. 2: La data adoptării prezentei hotărâri se revocă Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 333/03.08.2010 - hotărâre suspendată prin Decizia Civilă nr. 430/2011 pronunţată de Curtea de Apel Timişoara - secţia contencios administrativ şi fiscal - în cauza - dosar nr. 7288/30/2010 - decizie definitivă şi irevocabilă .

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri - care intră în vigoare începând cu data de 01.06.2011, se încredinţeaza Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotarâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş
- Primarului Municipiului Timişoara
- Serviciului Juridic
- Direcţiei Economice
- Direcţiei de Mediu;
- Intituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: organigrama_23mai_color.pdf

Organigrama DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor

Consiliul Local al

Municipiului

Timişoara

Consiliul Local al

Municipiului

Timişoara

Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Anexa nr. 2 la HCL nr. ____din___________

Total posturi 62

Funcţii publice 55

- de conducere 6

- de execuţie 49

Funcţii contractuale de execuţie 7

DirecŃia de EvidenŃă a

Persoanelor Timişoara Director executiv

1

PrimarPrimar

Compartimentul

Informatica

2

Compartimentul

Informatica

2

Serviciul Evidenţa

Persoanelor

1+23

Serviciul Evidenţa

Persoanelor

1+23

Serviciul Stare

Civilă

1+16

Serviciul Stare

Civilă

1+16

Biroul Juridic

Resurse Umane

Comunicare

1+5

Biroul Juridic

Resurse Umane

Comunicare

1+5

Biroul Acte de

Identitate

1+17

Biroul Acte de

Identitate

1+17

Compartimentul

Verificări Furnizări

Date

5

Compartimentul

Verificări Furnizări

Date

5

Compartimentul

Buget Contabilitate

6

Compartimentul

Buget Contabilitate

6

Compartimentul

Administrativ

5

Compartimentul

Administrativ

5

Serviciul Financiar

Administrativ

1+11

Serviciul Financiar

Administrativ

1+11

Atasament: STAT_FUNCTII_-_1-04.04.2011.pdf

ROMÂNIA CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECłIA DE EVIDENłĂ A PERSOANELOR

Anexa nr. 1 la HCL nr. _______din_______________

STAT DE FUNCłII

Nr. posturi

Clasă Grad

1 Director executiv S 1 II

2 Şef serviciu S 3 I

3 Şef birou S 2 I

4 consilier S 5 I superior

5 consilier S 7 I principal

6 consilier juridic S 1 I asistent

7 consilier S 9 I asistent

8 referent M 23 III superior

9 referent M 3 III principal

10 referent M 1 III asistent

11 referent M 1 II

12 casier M 1

13 administrator M 1 I

14 arhivar M 1

15 şofer M 1 I

16 muncitor calificat M 1 I

17 îngrijitor G 1

Număr total posturi 62

din care:

1. FuncŃii publice 55

- de conducere 6

- de executie 49

2. Personal contractual 7

- de conducere 0

- de executie 7

Denumire funcŃie de conducere Nivel

studii

Total funcŃii contractuale de executie 7

TOTAL GENERAL 62

C. FUNCłII CONTRACTUALE DE EXECUłIE

A. FUNCłII PUBLICE DE CONDUCERE

Total funcŃii publice de conducere 6

B. FUNCłII PUBLICE DE EXECUłIE

Total funcŃii publice de execuŃie 49

FuncŃia publică/contractuală Nr. Crt.

Atasament: ROF_03.05.2011.pdf

1

Anexa nr. 3 la HCL nr._____din___________

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

REGULAMENT PRIVIND ORGANIZAREA ŞI FUNCłIONAREA SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL „ DIRECłIA DE EVIDENłĂ A PERSOANELOR

TIMIŞOARA” CAP. I – DISPOZIłII GENERALE Art.1.DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara este serviciul public comunitar local de evidenŃă a persoanelor, înfiinŃat prin H.C.L.M.T.nr.5/2005, organizat la nivel de direcŃie, cu personalitate juridică, care funcŃionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara potrivit H.C.L.M.T.nr.40/2006 . Art.2.Prin direcŃie în înŃelesul prezentului regulament se înŃelege instituŃia publică de specialitate, de interes local, cu personalitate juridică subordonată şi structurată pe competenŃe potrivit organigramei. Art.3.Pe toate actele emise de DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor, se va menŃiona România Consiliul Local al Municipiului Timişoara – DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara. Aceleaşi elemente vor fi inscripŃionate şi pe sigiliul şi firma direcŃiei. Art.4.Durata de funcŃionare a DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor este nelimitată. Art.5. DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi FuncŃionare şi a prevederilor legale în vigoare . Art.6. Structura organizatorică a DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara cuprinde în funcŃie de volumul, complexitatea şi specificul activităŃii , următoarele tipuri de compartimente/birouri/servicii având un număr minim de persoane :

• Compartiment – 2 persoane • Birou – 5 + 1 – persoane • Serviciu – 7 + 1 – persoane

Compartimentul poate fi organizat independent, sau în cadrul unui birou/serviciu. Art.7. DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara dispune de cod fiscal, cont propriu bancar şi de sigiliu. Art.8. Obiectul de activitate îl constituie: întocmirea, păstrarea, evidenŃa şi eliberarea cărŃilor de identitate şi a cărŃilor de alegător şi înregistrarea actelor şi faptelor de stare civilă. Art.9. În problemele de specialitate, DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara, întocmeşte proiecte de hotărâri şi dispoziŃii, însoŃite de referate de specialitate pe care le prezintă spre aprobare autorităŃilor locale competente . Art.10.Consiliul Local al Municipiului Timişoara, aprobă :

2

a. Regulamentul de Organizare şi FuncŃionare a DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara, precum şi modificările şi completările ulterioare ale acestuia ;

b. Structura organizatorică , Statul de FuncŃii , funcŃiile publice şi numărul de posturi ;

c. Numirea şi eliberarea din funcŃie a directorului executiv, cu avizul DirecŃiei pentru EvidenŃă Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date;

d. Asigură dotarea DirecŃiei cu materiale şi alte bunuri destinate desfăşurării activităŃii.

e. Asigură spaŃiile necesare desfăşurării activităŃilor, respectiv amenajarea şi dotarea corespunzătoare a acestor spaŃii ;

f. Bugetul de venituri şi cheltuieli, contul de execuŃie bugetară şi programul de activitate pentru exerciŃiul financiar următor;

Art.11.Primarul Municipiului Timişoara, în calitate de ordonator principal de credite:

a. Aprobă fişa postului, pontajul şi cererile de concedii de odihnă sau alte concedii, ori absenŃe motiovate (delegaŃii,... etc) ale directorului executiv ;

b. Aprobă referatele la proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Loacal ;

c. Aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor unice sau ale căror atribuŃii specifice nu se regăsesc la celelalte posturi din cadrul structurii organizatorice a DirecŃiei.

d. Asigură gestiunea sistemului de salarizare a personalului conform prevederilor Legii. nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice – în calitate de ordonator principal de credite.

e. Aprobă referatele ce stau la baza emiterii DispoziŃiilor având ca obiect Legea nr. 119/1996 privind actele de stare civilă şi Metodologia de aplicare a acesteia - H.G. nr. 64/2011.

f. Îndeplineşte orice alte atribuŃii conferite de legiuitor, în calitate de ordonator principal de credite.

CAP.II. PATRIMONIUL ŞI FINANłELE DIRECłIEI DE EVIDENłĂ A PERSOANELOR . Art.12.Patrimoniul DirecŃiei este format din bunuri mobile ce se vor prelua pe bază de Protocol de la Primăria Municipiului Timişoara, necesare în vederea desfăşurării în bune condiŃii a activităŃii din imobilele pe care le va pune la dispoziŃie Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Art.13.(1).FinanŃarea cheltuielilor curente şi de capital a DirecŃiei se asigură din subvenŃii de la bugetul local şi din venituri proprii. (2).Bugetul de venituri şi cheltuieli al DirecŃiei se aprobă de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Art.14.(1).Directorul executiv al DirecŃiei are calitatea de ordonator terŃiar de credite.

3

(2).Ordonatorul terŃiar de credite, cu avizul ordonatorului principal de credite întocmeşte şi prezintă spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, proiectul de buget al DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara. Art.15.DirecŃia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local , va putea obŃine şi venituri proprii, în condiŃiile prevăzute de lege. Art.16.Veniturile proprii ale DirecŃiei se încasează, administrează, utilizează şi contabilizează de către aceasta potrivit prevederilor legale în vigoare. Art.17.Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget, se aprobă de către ordonatorul terŃiar de credite, şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv intern, care atestă respectarea condiŃiilor legale, încadrarea în creditele bugetare aprobate şi destinaŃia acestora. CAP. III. MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA DIRECłIEI DE EVIDENłĂ A PERSOANELOR . Art.18.(1).Conducerea curentă a DirecŃiei de EvidenŃă Persoanelor Timişoara este asigurată de:

Directorul executiv al DirecŃiei de EvidenŃă Persoanelor Timişoara ; Directorul executiv al DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara, este

funcŃionar public, numit în funcŃie prin hotărâre a consiliului local, în urma susŃinerii concursului organizat de către AgenŃia NaŃională a FuncŃionarilor Publici Bucureşti, declarat admis prin Ordinul Preşedintelui A.N.F.P.şi cu avizul Inspectoratului NaŃional pentru EvidenŃa Persoanelor, în conformitate cu prevederile art. 9 din alin. 2 din Metodologia aprobată prin H.G.nr.2104/2004. În exercitarea atribuŃiilor ce-i revin Directorul executiv al DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara, emite dispoziŃii. Directorul executiv asigură conducerea, îndrumarea şi controlul compartimentelor din structura DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara .

Încadrarea salariaŃilor (personal contractual/funcŃionari publici) se face de către Directorul executiv al DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara, în limita posturilor din organigrama şi statul de funcŃii aprobate prin hotărâre de consiliu, în conformitate cu dispoziŃiile legale în materie, în urma concursului organizat şi desfăşurat în condiŃiile legii în vederea ocupării posturilor vacante. Pe perioada concediilor de odihnă şi a altor concedii legale, atribuŃiile directorului executiv vor fi preluate şi îndeplinite de un funcŃionar public desemnat în acest sens, şi cu acordul Primarului. CAP.IV.- ATRIBUłIILE DIRECłIEI DE EVIDENłĂ A PERSOANELOR Art.19. DirecŃia are următoarele atribuŃii principale : a) întocmeşte, Ńine evidenŃa şi eliberează, actele de stare civilă,

cărŃile de identitate şi cărŃile de alegător; b) înregistrează actele şi faptele de stare civilă; c) operează menŃiunile şi modificările intervenite în statutul civil,

domiciliul şi reşedinŃa persoanelor; d) actualizează şi valorifică Registrul local de evidenŃă a persoanelor

;

4

e) furnizează Sistemului NaŃional Informatic de EvidenŃă a Persoanelor, date necesare actualizării Registrului permanent de evidenŃa persoanelor;

f) Ńine registrele de evidenŃă pentru fiecare categorie de documente eliberate; g) constată contravenŃii şi aplică sancŃiuni, în condiŃiile legii; h) îndeplineşte şi alte atribuŃii stabilite prin reglementări legale. SecŃiunea I – ORGANIZAREA ACTIVITĂłII DE ELIBERAREA a CĂRłILOR DE IDENTITATE ŞI A CĂRłILOR DE ALEGĂTOR Art.20. DirecŃia are următoarele atribuŃii principale: a) verifică autenticitatea actelor prezentate, precum şi dacă fizionomia

solicitantului corespunde cu fotografia din documentele prezentate sau, după caz, cu imaginea solicitantului înregistrată în Registrul local de evidenŃă a persoanelor, denumit în continuare R.L.E.P. ;.

b) verifică corectitudinea datelor înscrise de solicitant pe formular şi solicită acestuia să semneze cererea ;

c) certifică pentru conformitate copiile documentelor prezentate, prin înscrierea menŃiunii „conform cu originalul” şi a datei, precum şi semnarea de către lucrător, după care restituie originalele documentelor ;

d) preia imaginea solicitantului; în cazul în care imaginea este preluată de un alt lucrător decât cel care a primit documentele la ghişeu, efectuează confruntarea fizionomiei cu fotografia din documentele prezentate;

e) atunci când există suspiciuni cu privire la identitatea solicitantului şi exactitatea datelor, efectuează verificări şi întreprinde măsurile stabilite prin instrucŃiuni ale D.E.P.A.B.D.;

f) înregistrează cererea în Registrul de evidenŃă a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi pentru stabilirea reşedinŃei ;

g) comunică solicitantului data la care urmează să se prezinte pentru a-şi ridica actul de identitate şi, după caz, cartea de alegător ;

h) efectuează, după caz, verificări în următoarele evidenŃe: evidenŃa operativă, evidenŃa informatică sau manuală, centrală ori locală ;

i) prezintă spre avizare directorului executiv, persoanelor sau persoanei desemnate de acesta cererea şi documentele depuse;

j) efectează operaŃiunile informatice necesare actualizării R.L.E.P. şi asociază imaginea prelucrată solicitantului la datele de stare civilă ale acestuia ;

k) crează lotul de producŃie a cărŃilor de identitate şi îl copiază pe suport magnetic ;

l) completează Fişa de însoŃire a lotului de producŃie a cărŃilor de identitate, pe care o înregistrează în Registrul pentru fişe de însoŃire a lotului de cărŃi de identitate ;

m) transmite lotul de producŃie împreună cu fişa de însoŃire la biroul judeŃean de administrare a bazelor de date privind evidenŃa persoanelor, în vederea personalizării cărŃilor de identitate şi a cărŃilor de alegător;

5

n) primeşte cărŃile de identitate şi cărŃile de alegător produse, precum şi raportul de producŃie cu seriile şi numerele tipărite pentru fiecare carte de identitate şi carte de alegător ;

o) actualizează R.L.E.P. cu informaŃiile înscrise în raportul de producŃie a cărŃilor de identitate şi a cărŃilor de alegător ;

p) completează cererile titularilor la rubricile privind seria şi numărul cărŃii de identitate, codul de secretizare, perioada de valabilitate şi numărul cărŃii de alegător ;

q) înmânează cartea de identitate şi, după caz, cartea de alegător solicitantului, care semnează de primire pe Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

r) completează Registrul de evidenŃă a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi pentru stabilirea reşedinŃei la rubrica privind seria şi numărul actului de identitate eliberat;

s) efectuează în R.L.E.P. menŃiunea privind data înmânării cărŃii de identitate şi după caz, a cărŃii de alegător.

SecŃiunea a II-a ATRIBUłII ÎN DOMENIUL STĂRII CIVILE

Art.21. În domeniul stării civile, direcŃia are următoarele principale atribuŃii :

a) întocmeşte la cerere sau din oficiu - potrivit legii, acte de naştere, căsătorie şi de deces în dublu exemplar şi eliberează certificate doveditoare; b) înscrie menŃiuni, în condiŃiile legii şi ale metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimite comunicări de menŃiuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz; c) înregistrează toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru; d) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare

şi înscrise în formulare; e) eliberează extrase de pe actele de stare civilă, la cererea autorităŃilor, precum şi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă la cererea

persoanelor fizice; f) trimite structurilor de evidenŃa persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. la care

este arondată unitatea administrativ teritorială până la data de 5 a lunii următoare înregistrării, comunicările nominale pentru născuŃii vii cetăŃeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statulul civil al persoanelor în vârstă de 0 - 14 ani, precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraŃiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate;

g) trimite centrelor militare, până la data de 5 a lunii următoare înregistrării decesului, livretul militar sau adeverinŃa de recrutare a persoanei supuse obligaŃiilor militare;

h) întocmeşte buletine statistice de naştere, de căsătorie, de deces şi de divorŃ în conformitate cu normele Institutului NaŃional de Statistică, pe care le trimite lunar DirecŃiei JudeŃene de Statistică .

6

i) ia măsuri de păstrare în condiŃii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea sau dispariŃia acestora;

j) atribuie coduri numerice personale, pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhivează şi le păstrează în condiŃii depline de securitate;

k) propune anual necesarul de registre, certificate de stare civilă, formulare, imprimate auxiliare şi cerneală specială pentru anul următor şi îl comunică Serviciului Public Comunitar de EvidenŃă a Persoanelor al JudeŃului Timiş;

l) reconstituie registrele de stare civilă pierdute ori distruse - parŃial sau total - prin copierea textului din exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise;

m) ia măsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, în cazurile prevăzute de lege;

n) înaintează Serviciului Public Comunitar JudeŃean de EvidenŃă a Persoanelor, exemplarul II al registrelor de stare civilă, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate, după ce au fost operate toate menŃiunile din exemplarul I ;

o) sesizează imediat serviciul judeŃean de specialitate, în cazul dispariŃiei unor documente de stare civilă cu regim special; p) primeşte cererile şi efectuează verificări, întocmesc referate cu propuneri în vederea avizării de către S:P.C.J.E.P. cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă şi transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate; q) la solicitarea instanŃelor de judecată, efectuează verificări cu privire la anularea, completarea, ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariŃiei sau a morŃii pe cale judecătorească şi înregistrarea tardivă a naşterii; r) desfăşoară activităŃi de primire , examinare, evidenŃă şi rezolvare a petiŃiilor cetăŃenilor; s) desfăşoară activităŃi specifice solicitărilor de rectificare a actelor de stare civilă; t) întocmeşte situaŃiile statistice sintezele ce conŃin activităŃile desfăşurate lunar , trimestrial şi anual, în cadrul serviciului public al direcŃiei, precum şi procesele- verbale de scădere din gestiune; u) răspunde de activităŃile de selecŃionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei; v) colaborează cu unităŃile sanitare, DirecŃia Generală de ProtecŃia a Copilului, reprezentaŃii serviciului de asistentă socială şi unităŃile de poliŃie pentru punerea în legalitate a persoanelor cu situaŃie neclară pe linie de stare civilă şi pentru identificarea cadavrelor cu identitate necunoscută; w) primeşte cererile de divorŃ pe cale administrativă, z) înregistrează cererile de divorŃ pe cale administrativă, în Registrul de intrare- ieşire al cererilor de divorŃ şi acordă soŃilor un termen de 30 zile calendaristice;

7

aa) confruntă documentele cu care se face dovada identităŃii solicitanŃilor (cererile de divorŃ pe cale administrativă, certificatele de naştere, certificatul de căsătorie şi actele de identitate şi, după caz, declaraŃiile pe propria răspundere, date în faŃa ofiŃerului de stare civilă, în cazul în care ultima locuinŃă comună declarată nu este aceeaşi cu domiciliul sau reşedinŃa ambilor soŃi înscris/ă în actele de identitate ) şi constituie dosarul de divorŃ; bb) constată desfacerea căsătoriei prin acordul soŃilor, în conditiile Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispoziŃiilor în materie de stare civilă, aprobată prin H.G. 64/2011, eliberează certificatul de divorŃ care va fi înmânat foştilor soŃi într-un termen maxim de 5 zile lucrătoare; cc) solicită, prin intermediul structurii de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar judeŃean de evidenŃă a persoanelor, alocarea, din Registrul unic al certificarelor de divorŃ, a numărului certificatului de divorŃ, care urmează a fi înscris pe acesta; dd) transmite copia certificatului de divorŃ la SPCLEP de la domiciliul sotilor în vederea înregistrării menŃiunii în R.N.E.P., şi respectiv copia Certificatului de divorŃ comunicată de notarul public.

SecŃiunea a III-a ATRIBUłII ÎN DOMENIUL INFORMATICII Art.22. În domeniul informatic, direcŃia are următoarele atribuŃii principale :

a) crearea premiselor trecerii la Societatea InformaŃională în România; b) stabilirea strategiei de informatizare a direcŃiei; c) realizarea analizei, programării, implementării programelor informatice

proprii direcŃiei; d) implementarea programelor informatice utilizate la nivel naŃional; e) stabilirea dotărilor în domeniul informatic, necesare desfăşurării în condiŃii optime şi mai eficiente a activităŃii direcŃiei şi în funcŃie de necesităŃile stabilite la nivel naŃional; f) extinderea reŃelelor de calculatoare existente, prin achiziŃionarea de calculatoare, echipamente periferice şi reŃelistică pentru a permite partajarea resurselor hardware şi software ;

g) întreŃinerea reŃelelor de calculatoare ale direcŃiei, împreună cu firma care asigură service la tehnica de calcul din dotarea direcŃie;

h) verificarea privind integritatea bazelor de date de la starea civilă; i) realizarea operaŃiunilor pentru păstrarea bazelor de date j) perfecŃionarea programelor specifice stării civile k) actualizarea sitului direcŃiei, accesibil la

http://www.primariatm.ro/evpers SecŃiunea a IV –a ATRIBUłII ÎN DOMENIUL FINANCIAR CONTABIL ADMINISTRATIV : Art.23. În domeniul financiar contabil administrativ, direcŃia are următoarele atribuŃii

a) fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget ; b) verifică şi analizează sursele de venituri ale bugetului local ;

8

c) urmăreşte şi stabileşte baza legală a cheltuielilor, creşterea eficienŃei în utilizarea resurselor bugetare ; d) verifică, analizează legalitatea , necesitatea şi oportunitatea propunerilor de modificare în cursul anului a bugetului instituŃiei ;

e) desfăşoară execuŃia bugetară urmărind ca nivelul plăŃilor nete de casă să se încadreze în structura creditelor aprobate, răspunzînd totodată de întocmirea actelor prevăzute de lege în vederea corelării şi asigurării disponibilităŃilor din cont; f) întomeşte rapoarte statistice referitoare la execuŃia bugetului aprobat ; g) înregistrează şi contabilizează plăŃile şi încasările prin casierie ; h) întocmeşte execuŃia bugetară „la casă”, fişele conturilor şi a balanŃei cu

partea de casierie; i) înregistrează şi contabilizează plăŃile şi încasările prin bancă

(trezorerie); j) Ńine evidenŃa contului de autofinanŃare; k) efectuează înregistrarea analitică a mijloacelor fixe; l) efectuează înregistrarea analitică a obiectelor de inventar;

m) întocmeşte şi coordonează bugetul; n) organizează inventarierea bunurilor patrimoniale; o) urmăreşte aplicarea şi respectarea legislaŃiei în domeniul financiar

economic şi exercită controlul financiar preventiv; p) elaborează documentaŃia necesară pentru organizarea procedurilor de

cerere de ofertă, licitaŃii, cumpărare directă, negociere directă, în condiŃiile prevăzute de lege, încheind contracte de achiziŃii publice în acest sens;

q) asigură necesarul de materiale, echipamente birotică, etc…, necesar bunei funcŃionări; r) întocmeşte şi prezintă spre aprobarea conducerii, necesarul de materiale, bunuri cu oferte de preŃuri conform legilor în vigoare; s) întocmeşte referatele de necesitate pentru achiziŃionarea bunurilor şi asigurarea serviciilor necesare bunei funcŃionări a activităŃilor direcŃiei;

t) întocmeşte necesarul de materiale consumabile la sfârşitul fiecărui an pentru anul următor;

u) urmăreşte lucrările de reparaŃii, modernizări, etc…, şi toate lucrările de orice natură ce se efectuează de terŃi;

v) depistează, mediază orice defecŃiuni sau disfuncŃiuni care ar putea influenŃa buna desfăşurare a activităŃilor de orice fel din cadrul direcŃiei; x) se preocupă de încheierea contractelor cu furnizorii de utilităŃi, etc…; y) asigură respectarea normelor de pază, securitate şi de prevenire a

incendiilor; z) organizează şi asigură întreŃinerea, exploatarea şi selecŃionarea fondului arhivistic neoperativ constituit la nivelul direcŃiei, în conformitate cu dispoziŃiile legale în materie.

SecŃiunea a V –a – ATRIBUłII ÎN DOMENIUL JURIDIC/RESURSE UMANE SALARIZARE, COMUNICARE.

9

Art.24.În domeniul Juridic şi al Resurselor Umane, direcŃia are următoarele atribuŃii: (1).În domeniul juridic, atribuŃii şi competenŃe: a) colaborează cu serviciile/birourile/compartimentele din cadrul DirecŃiei, în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri; b) acordă consultanŃă juridică tuturor serviciilor şi birourilor din cadrul DirecŃiei; c) vizează pentru legalitate dispoziŃiile, regulamentele, instrucŃiunile elaborate de DirecŃie; d) avizează asupra legalităŃii măsurilor ce urmează a fi luate, în desfăşurarea activităŃii, precum şi a altor acte care pot angaja răspunderea patrimonială a DirecŃiei; e) vizează şi întocmeşte proiecte de contracte sau proiectele oricăror acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea DirecŃiei; f) reprezintă interesele instituŃiei în faŃa instanŃelor judecătoreşti ori în faŃa oricăror autorităŃi precum şi în relaŃiile cu terŃe persoane fizice sau juridice; g) colaborează cu Serviciul de Stare Civilă în vederea efectuarii verificărilor solicitate de instanŃele judecătoreşti întocmind în acest sens Referatele de specialitate cu concluziile privind temeinicia sau netemeinicia cererii în cauzele având ca obiect „înregistrarea tardivă a naşterii”, „anulare/modificare şi completare a actelor de stare civilă” conform prevederilor din Metodologia nr. 64/2011 de aplicare unitară a dispoziŃiilor în materie de stare civilă. h) urmăreşte şi studiază actele nou apărute cu caracter normativ şi semnalează conducerii, sarcinile ce revin instituŃiei potrivit acestor dispoziŃii, comunicând săptămânal, sub semnătura persoanelor interesate, actul normativ apărut ; i) rezolvă orice lucrări sau situaŃii cu caracter juridic (petiŃii, cereri, sesizări , etc..); j) îndeplineşte orice alte atribuŃii la cererea directorului executiv, pentru bunul mers al activităŃii . (2).În domeniul resurselor umane :

� colaborează cu serviciile şi birourile din cadrul DirecŃiei, în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri privind organigrama, statul de funcŃii şi statul de personal;

� Ńine evidenŃa fişelor de post conform prevederilor legale; � colaborează cu AgenŃia NaŃională a FuncŃionarilor Publici, în vederea

transmiterii datelor personale ale funcŃionarilor publici, precum şi funcŃiile publice vacante, sau modificările intervenite în situaŃia funcŃionarilor publici;

� monitorizează posturile vacante şi participă la organizarea concursurilor pentru ocuparea acestor posturi, asigurând secretariatul comisiei de examinare;

� asigură organizarea concursurilor pentru promovarea angajaŃilor care absolvesc o formă de învăŃământ superior;

� întocmeşte, Ńine evidenŃa, păstrează şi completează Registrul general de evidenŃă a salariaŃilor, personal contractual şi funcŃionari publici;

� întocmeşte referate şi dispoziŃii pentru stabilirea salariilor de încadrare , indemnizaŃii, sporuri ce se acordă salariaŃilor conform prevederilor legale;

10

� întocmeşte documentaŃia în vederea exercitării cu caracter temporar ale funcŃiilor publice, ale căror titulari au suspendat raportul de muncă în condiŃiile legii;

� întocmeşte documentaŃia în vederea încadrării funcŃionarilor publici/personalului contractual pe perioadă determinată, a căror titulari de post au suspendat raportul/contractul de muncă în condiŃiile legii;

� întocmeşte şi gestionează dosarele profesionale ale funcŃionarilor publici, conform prevederilor legale;

� întocmeşte dispoziŃiile de sancŃionare a salariaŃilor în baza referatelor şefilor de servicii/birouri şi respectiv a propunerilor comisiilor de disciplină în urma efectuării cercetărilor prealabile;

� solicită şi centralizează, conform prevederilor legale, fişele de evaluare a personalului contractual şi rapoartele de evaluare a funcŃionarilor publici;

� Ńine evidenŃa concediilor de odihnă, a învoirilor, a concediilor medicale, a concediilor pentru evenimente deosebite, a concediilor pentru studii şi a concediilor pentru îngrijirea copiilor până la 2 ani (respectiv 7 ani);

� Ńine evidenŃa orelor suplimentare pe baza pontajelor şi a registrului de evidenŃă a orelor suplimentare;

� colaborează cu firma producătoare de legitimaŃii de serviciu ale angajaŃilor şi Ńine evidenŃa acestora;

� colaborează cu cabinetul de medicina muncii în vederea programarii salariaŃilor pentru efectuarea controlului medical periodic;

� solicită şefilor de servicii/birouri în baza ofertelor instituŃiilor specializate, propuneri privind participarea la cursurile de formare/perfecŃionare profesională a funcŃionarilor publici şi personalului contractual, comunicând în acest sens instituŃiilor organizatoare, confirmările de participare la cursurile organizate;

� întocmeşte dosarele de pensionare pentru limită de vârstă şi invaliditate ; � întocmeşte şi eliberează la solicitarea scrisă a angajaŃilor, adeverinŃe care

atestă calitatea de salariat, vechimea în muncă, salarii, sporuri, etc…; � întocmeşte referate şi dispoziŃii pentru încadrarea în muncă/numirea în

funcŃie publică, modificarea, suspendarea şi încetarea contractului de muncă/raportului de serviciu.

� întocmeşte statul de personal ori de câte ori intervin schimbări privind drepturile salariale de încadrare, indemnizaŃii de conducere, salarii de merit, sporuri de vechime,etc…;

� întocmeşte şi transmite situaŃiile statistice instituŃiilor de statistică; � completează registrul de evidenŃă al funcŃionarilor publici/ salariaŃilor; � completează registrul declaraŃiilor de avere şi de interese; • centralizează pontajele în vederea calculării drepturilor salariale ale tuturor

salariaŃilor, funcŃionari publici/personal contractual; • efectuază calculul tuturor drepturilor salariale stabilite în conformitate cu

legislaŃia în vigoare, cu Acordul/Contractul colectiv de muncă, întocmind în acest sens fluturaşii aferenŃi drepturilor calculate;

• efectuează calculul viramentelor atât pentru angajati cât şi pentru angajator;

11

• întocmeşte fişierele, ordinele de plată pentru Trezorerie şi pentru banci ; • întocmeşte declaraŃiile aferente drepturilor salariale şi le depune la

AdministraŃia Financiară, şi Casa de Asigurări de Sănătate; • întocmeşte bugetul estimativ pentru cheltuelile cu salariile acordate în

temeiul legii sau în baza unor hotărâri judecătoreşti, a altor drepturi stabilite conform Acordului/Contractului colectiv de muncă şi a cheltuielilor privind formarea/perfecŃionarea profesională pe care îl înaintează Compartimentului Finaciar Administrativ;

• întocmeşte anual Fişele fiscale FF1 şi respectiv FF2 ale tuturor salariatilor şi le depune la AdministraŃia Financiară;

(3) În domeniul Secretariat- Comunicare direcŃia are următoarele atribuŃii: a) primeşte, înregistrează şi Ńine evidenŃa dispoziŃiilor, ordinelor şi instrucŃiunilor şi repartizarea lor în cadrul direcŃiei. b) asigură înregistrarea intrării / ieşirii tuturor documentelor şi clasarea acestora în vederea arhivării acestora. c) repartizează corespondenŃa şi o predă după executarea operaŃiunilor de înregistrare în registrele special destinate . f) expediază corespondenŃa. d) asigură primirea şi înregistrarea petiŃiilor şi urmăreşte rezolvarea acestora în termenul legal. e) organizează şi desfăşoară activitatea de primire în audienŃă a cetăŃenilor de către conducerea direcŃiei. f) centralizează principalii indicatori realizaŃi, verifică modul de îndeplinire a sarcinilor propuse şi întocmeşte sintezele, situaŃiile comparative şi analizele activităŃilor desfăşurate periodic . g) transmite DirecŃiei de EvidenŃă a Persoanelor Timiş sintezele şi analizele întocmite. CAP. IV. DISPOZIłII FINALE Art.25. AtribuŃiile directorului executiv al direcŃiei şi ale celorlate persoane cu funcŃii de conducere sau de execuŃie sunt prevăzute în fişele posturilor, care se întocmesc şi se aprobă conform legii. Art.26.Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile actelor normative noi, ce reglementează materia . Art.27. Modificările aduse prezentului regulament se vor face cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Atasament: ref_2011.pdf

ROMÂNIA CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIUL UI TIMIŞOARA Aprobat, DIRECłIA DE EVIDENłĂ A PERSOANELOR PRIMAR BIROUL JURIDIC RESURSE UMANE Dr.Ing.GHEORGHE CIUHANDU Nr. 195775 din 06.05.2011

R E F E R A T

privind reorganizarea activităŃii la Directia de EvidenŃă a Persoanelor Timişoara, urmare a aplicării prevederilor pct.14 din Legii nr.13/2011 privind aprobarea O.U.G.nr.63/2010, de încadrare în numărul maxim de posturi comunicat de InstituŃia Prefectului JudeŃului Timiş.

Prevederile pct.14 din Legea nr.13/2011 privind aprobarea O.U.G.nr.63/2010 pentru modificarea şi completarea Lg.273/2006 privind finanŃele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare - statuează că posturile din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenŃă a persoanelor se calculează prin raportarea la numărul de locuitori, respectiv” un post pentru fiecare 6500 de locuitori pentru comune, oraşe şi municipii, inclusiv din unităŃile administrativ –teritoriale arondate acestora”. Serviciul nostru public comunitar local de evidenŃă a persoanelor deserveşte pe lângă locuitorii municipiului Timişoara şi locuitorii a 27 de comune arondate, respectiv nr. total al populaŃiei deservite este de 399.942 locuitori (cf. Datelor furnizate de DirecŃia Regională de Statistică Timiş). Ca atare, având în vedere modificarea legislativă intervenită( prin care se ia în considerare şi numărul locuitorilor unităŃilor administrativ-teritoriale arondate (în cazul nostru 27 de comune) dar şi SentinŃa Civilă nr.36/2011 – definitivă şi irevocabilă- pronunŃată de Tribunalul Timiş – secŃia Comercială şi de Contencios Administrativ - în cauza-dosar nr.7122/30/2010 prin care s-a dispus anularea în parte a a actului administrativ nr.8099/S4/13.07.2010 al Prefectului JudeŃului Timiş - în ce priveşte rubrica nr. de posturi Serviciul Public Comunitar Local de EvidenŃă a Persoanelor şi s-a admis cererea de intervenŃie în interes propriu a DirecŃiei noastre, prefectul a procedat la comunicarea numărului real de posturi aferente – 62 - . În acest sens se impune reorganizarea DirecŃiei cu obligativitatea încadrării în numărul maxim de posturi – 62 – comunicat de prefect , considerent pentru care supunem spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, Proiectul de Hotărâre, Anexa 1 – Statul de FuncŃii Anexa 2 – Organigrama şi Anexa 3 – Regulamentul de Organizare şi FuncŃionare . Totodată ca şi consecinŃă se impune şi revocarea H.C.L.M.T.nr.333/2010 – care a fost dealtfel suspendată prin hotărâre judecătorească irevocabilă – Decizia Civilă nr.430/2011 a CurŃii de Apel Timişoara – secŃia Contencios Administrativ şi Fiscal – dosar nr.7288/30/2010. Anexăm : - Statul de funcŃii – Anexa 1 la Proiectul de Hotărâre ; - Organigrama – Anexa 2 la Proiectul de Hotărâre ; - Regulamentul de Organizare şi FuncŃionare – Anexa 3 la Proiectul de Hotărâre ; - Aviz nr.1953812/2011 al M.A.I. – DirecŃia pentru EvidenŃa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date ; - Adresa nr.195436/15.04.2011 de solicitare a Avizului AgenŃiei NaŃionale a FuncŃionarilor Publici; - Adresa nr. 3673/S3/28.03.2011 a Prefectului JudeŃului Timiş ; - SentinŃa Civilă nr. 36/2011 a Tribunalului Timiş – definitivă şi irevocabilă ; - Decizia Civilă nr. 430/2011 a CurŃii de Apel Timişoara – irevocabilă ; - H.C.L.M.T.nr.333/2010 – Anexele 1- 3 .

DIRECTOR EXECUTIV AVIZAT JURIDIC VASILE TĂRCIATU MIRELA LASUSCHEVICI Şef birou Juridic Resurse Umane Medina C. Marinescu Cod FP 53-01, ver.1