ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIȘOARA DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA NR. IF 2020 213580 DA, RAPORT DE SPECIALITATE privind proiectul de hotarare pentru modificarea si aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Fiscala a Municipiului Timişoara Avand in vedere Referatul de aprobare al proiectului de hotărâre, al Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind modificarea si aprobarea Statului de funcţii pentru Direcţia Fiscala a Municipiului Timişoara , facem urmatoarele precizari: 1. In cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timișoara 3 functionari publici debutanti si-au finalizat perioada de stagiu iar in urma evaluarii au obtinut calificativul corespunzator . In conformitate cu art. 388 alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 475 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ s-a procedat la numirea definitiva a celor trei functionari publici dupa cum urmeaza:. - 2 consilieri debutanti din cadrul Biroului Impuneri Mijloace de Transport, au fost numiti definitiv in functia publica de executie de consilier, clasa I, gradul profesional asistent, la finalizarea perioadei de stagiu . - 1 consilier juridic debutant din cadrul Biroului Contencios — Solutionari Contestatii si Metodologie, a fos numit definitiv în functia publica de executie de consilier juridic, clasa I, gradul profesional asistent, la finalizarea perioadei de stagiu. 2. Potrivit art. 610 alin. (1) si (2) din OUG 57/2019: autoritatile si institutiile publice au obligatia sa stabileasca functia publica de executie de consilier achizitii publice prin schimbarea denumirii functiei publice de executie care are in atributiile postului activitati de achiziţie publică în proporție mai mare de 50%: “(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia ca în termen de maximum 120 de zile de la data intrării în vigoare a titlului II al părții a VI-a să stabilească funcţia publică/funcțiile publice de execuție de consilier achiziţii publice prin schimbarea denumirii funcţiilor publice de execuţie care au în atribuţiile postului activităţi de achiziţie publică mai mult de 50% sau prin transformarea ori înființarea unei/unor funcţii publice de consilier achiziţii publice în situaţia în care nu există funcţii publice de execuție cu atribuții aferente activităţii de achiziţii publice mai mult de 50%. (2) Funcţionarii publici care la data aprobării structurii organizatorice în condiţiile alin. (1) ocupă funcţii publice care implică desfăşurarea de activități de achiziţie publică, în proporție mai mare de 50% din atribuțiile aferente funcţiei publice, vor fi numiţi în funcţiile publice de consilier achiziţii publice în maximum 30 de zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1)”. In cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, la Compartimentul Achizitii Publice isi desfasoara activitatea un consilier, clasa I, gradul profesional superior care are cuprinse in fisa postului activitati de achizitie publica intr-un procent mai mare de 50%. Aplicand prevederile legale invocate mai sus, se va schimba denumirea functiei publice aferente postului de consilier, clasa l, gradul profesional superior de la Compartimentul Achizitii Publice, in consilier achizitii publice, clasa I, gradul profesional superior, iar functionarul public care Timişoara 2021 2 2 Capitală Buropsană a Culturii Cod FO 53-01, ver. 2
ocupa functia publica de consilier, clasa I, gradul profesional superior va fi numit in functia publica de consilier achizitii publice, clasa I, gradul profesional superior la Compartimentul Achizitii Publice conform art. 610 alin. (2) din din OQUG 57/2019 privind Codul administrativ. 3. Potrivit art. 409 alin. (3) lit. b) din OUG 57/2019 „Modificările intervenite în situaţia funcţiilor publice se fac prin acte administrative emise în următoarele situaţii: ... transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate.” Avand in vedere cele de mai sus, functia publica de executie vacanta de consilier, clasa I, grad profesional superior, la Biroul Evidenta Contribuabili si Incasari Bugetare se va transforma in functie publica de grad profesional debutant in conformitate cu dipozitiile art. 409 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ. Mentionam ca modificarile propuse nu influenteaza numarul de posturi aprobat la nivelul DFMT. De asemenea „Organigrama instituţiei nu se modifică, aceasta rămânând în forma aprobată prin
HCL nr. 422/ 13.09.2018, și nici Regulamentul de Organizare și Funcţionare nu se modifică și rămâne în forma aprobată prin prin
H.C.L. nr. 79/14.03.2017 Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind modificarea și aprobarea Statului de funcții pentru Direcţia Fiscala a Municipiului Timisoara indeplineste conditiile pentru a fi supus dezbaterii si aprobarii plenului consiliului local. DIRECTOR EXECUTIV COMPARTIMENT RESURSE UMANE EC. BODO ADRIAN EC. PAUN FLOARE Ol Zr Timișoara 2021 2 21 Capitală Europeană a Culturii Cod FO 53-01, ver. 2