Număr | 173 |
---|---|
An | 2014 |
Data emiterii | 15.04.2014 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 15.04.2014 |
Hotararea Consiliului Local 173/15.04.2014 privind atribuirea directa prin contract de concesiune către S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. a unei suprafeţe de teren în vederea amenajării unei parcări supraterane Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 9240/08.04.2014 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere Adresa SC Drumuri Municipale Timişoara SA nr. 2294/02.04.2014, înregistrată la Primaria Municipiului Timişoara cu nr. RE2014- 000591/02.04.2014; Având în vedere Hotarârea Consiliului Local nr. 63/26.02.2013 privind aprobarea Regulamentului de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara, modificată şi completată; Având în vedere Hotarârea Guvernului României nr. 955/15.07.2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local; Având în vedere Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice, modificată şi completată; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 199/18.11.1997 privind reorganizarea Regiei Autonome Drumuri Municipale ca societate pe actiuni S.C."DRUMURI MUNICIPALE" S.A.; Având în vedere art. 59 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica; În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) lit. (c) si alin. (5) lit. (a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă retragerea concesiunii asupra parcării din Piata Foch Ferdinand şi eliminarea poziţiei nr. 62 din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 204/04.04.2013. Art. 2: Se aprobă atribuirea directa, prin contract de concesiune, catre S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A. - Serviciul Administrare Parcări, pe o perioada de 49 de ani, a terenului din Piata Foch Ferdinand, identificat prin CF nr. 420077/6 (număr provizoriu) în suprafaţă de 1852 mp, în vederea realizarii unei parcări supraterane. Art. 3: Concesionarea terenurilor prevazute la art. 2 se efectuează în schimbul unei redevente în cuantum de 1% din veniturile rezultate din exploatarea parcărilor. Art. 4: Se aprobă Caietul de sarcini privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din Piata Foch Ferdinand Timişoara, conform Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre şi care devine anexă la Contractul de asociere. Art. 5: Se aprobă Contractul de asociere, conform Anexei 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 6: Se numeşte Comisia pentru selectarea partenerului pentru realizarea obiectivului arătat la art. 2 având următoarea componenţă: Preşedinte - Dan Diaconu - Viceprimar Membri - Octavian Bulboacă - director general SC Drumuri Municipale Timişoara SA Marcela Fericel - Director economic SC Drumuri Municipale Timişoara SA Ionel Ursu - Şef Serviciu Administrare Parcări SC Drumuri Municipale Timişoara SA Florin Baias - avocat SC Drumuri Municipale Timişoara SA Traian Constantin Stoia - Viceprimar Municipiul Timişoara Ciprian-Corneliu Jichici - Consilier Local Constantin-Ştefan Sandu - Consilier Local Petrică Folică - Consilier Local Art. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Directia Tehnică, Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse şi Instituţia Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi S.C Drumuri Municipale Timişoara S.A.. Art. 8: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Instituţiei Arhitectului Şef; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Comunicare; - Direciei Dezvoltare; - Direcţiei Poliţia Locală - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Biroului Managementul Calităţii; - Biroului Audit; - SC Drumuri Municipale Timişoara SA; - Mass- media locală.
|
ANEXA 1 LA HCLMT NR. .........../...........
CAIET DE SARCINI Privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în
participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din PIATA FOCH FERDINAND TIMIŞOARA
CAP.1. DATE GENERALE 1.1. Denumirea obiectivelor de investiţii şi asociere: AMENAJARE ŞI EXPLOATARE PARCAJ MULTIETAJAT SUPRATERAN PIATA FOCH FERDINAND TIMIŞOARA 1.2 Amplasamentul 1.2.1. STR. FOCH FERDINAND TIMIŞOARA. In zona centrala a municipiului Timisoara , judetul Timis in Piata Foch Ferdinand, delimitata la sud si sud- est de Parcul Civic si Ceasul Florar, la nord de Magazinul “ Bega”, la vest de str. Telbisz. Accesul in parcare se va face de pe str. Telbisz 1.3. Tema, cu fundamentarea necesităţii şi oportunităţii investiţiei
Avand in vedere cresterea explozivă a parcului auto şi traficului rutier din ultimii ani în municipiul Timişoara si a lucrarilor de amenajare a centrului istoric se impun luarea unor măsuri pentru sporirea capacităţii de parcare şi circulaţie, a fluenţei şi a siguranţei circulaţiei rutiere pe întreaga reţea stradală.
La ora actuală aceste măsuri se transpun prin majorarea locurilor de parcare la sol,
prin extinderea parcărilor existente şi înfiinţarea altora noi pe locaţiile posibile, amplasamentele ocupate fiind în detrimentul spaţiilor verzi din vecinătatea arterelor principale.
Având în vedere prevederile Regulamentului general de urbanism, aprobat prin HG
525/1996, cu modificările ulterioare, necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor “Normativului pentru proiectarea parcajelor de autoturisme în localităţi urbane” P 132-93, în funcţie de categoria localităţii de amplasare şi a indicelui de motorizare a acesteia, care a fost înlocuit ulterior cu NP 24-97 “Normativ pentru proiectarea, execuţia, exploatarea şi postutilizarea parcajelor etajate pentru autoturisme”.
Pentru decongestionarea străzilor şi eliberarea căilor de circulaţie de autovehicolele parcate necorespunzător se propune realizarea unor parkinguri de mare capacitate amplasate în zonele de interes public cu densitate mare a utilizatorilor, indicelui de motorizare şi frecvenţei traficului astfel încât să se asigure o exploatare cât mai constantă a acestora.
Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand
Caiet de sarcini
2
Caracteristicile parcajelor trebuie să corespundă domeniului de aplicare, conform NP 24-97, pentru autoturisme având greutatea de cel mult 3,5 tone şi înălţimea maximă de 2.50 m. Una din locaţiile posibile a îndeplini cerinţele menţionate este Piata Foch Ferdinand care deserveşte zona centrala a orasului, zona magazinului Bega si in viitor va deveni unul din principalele locuri de parcare in centru avand in vedere restrictiile de circulatie in zona centrului istoric ce se vor impune in urma finalizarii lucrarilor de reabilitare. În zona magazinului Bega şi pe străzile adiacente acestei locaţii, pe perioada zilei, spaţiile de staţionare din carosabil sau locurile de parcare de pe platformele amenajate de la nivel teran sunt ocupate în proporţie de 95-100% , cu rezultatele deja cunoscute: diminuarea capacităţii de circulaţie, scăderea semnificativă a vitezei de deplasare, creşterea noxelor şi a zgomotului etc. Studiile realizate şi observaţiile zilnice făcute de inspectorii de teren ai SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA relevă creşterea semnificativă a valorilor traficului dinamic şi staţionar, deteriorarea spaţiilor verzi şi a trotuarelor prin parcări ilegale. 1.4. Obiectivele caietului de sarcini şi ale asocierii. -Selecţia unui investitor, numit ASOCIAT dispus şi capabil să susţină finanţarea şi realizarea proiectului. Selecţia ASOCIATULUI (persoană fizică sau juridică) se va face în funcţie de oferta cu componentele: tehnică, economică şi cea privind asocierea, făcută pe baza condiţiilor definite de caietul de sarcini, a cerinţelor PUG şi a modelului cadru de contract de asociere propus de SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA; -Asocierea în participaţiune între SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA şi ASOCIAT( negocierea contractului de asociere, aprobarea de Adunarea Generală a Acţionarilor- Consiliul Local Timişoara); - Realizarea PUD-urilor, a proiectului de execuţie, execuţia obiectivului; - Exploatarea în comun a parcării pentru: acoperirea nevoii publice privind locurile de parcare, recuperarea investiţiilor, obţinerea de profit. 1.5. Temeiul juridic. Temeiul juridic al asocierii este art. 1949 şi următoarele din Codul Civil. CAP.2. DATE TEHNICE ALE INVESTIŢIEI
2.1. Suprafaţa şi natura juridică a terenului ce urmează a fi ocupat de obiectiv
Regimul juridic: Terenul din str. Ferdinand Foch care face obiectul amplasării
investiţiei este situat în intravilan pe parcela topografică nr. 420077/6 (număr topo provizoriu), având ca proprietar Primăria Municipiului Timişoara.
Terenul face obiectul unei concesiuni pe 49 de ani, atribuite SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA prin HCL …………….. şi Contractul de concesiune ………...
Regimul economic: - teren în Piata Foch Ferdinand cu o suprafaţă totală de 1852 mp, având în prezent
funcţiunea de platformă parcare;
Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand
Caiet de sarcini
3
2.2. Caracteristicile geofizice ale terenurilor din amplasament
Morfologic, amplasamentele în cauză sunt situate în câmpia Bega – Timiş.
Structura geologică a terenului din amplasament este specific aluvionară (actuală şi subactuală), în care formaţiunile argiloase(argile prafoase) de suprafaţă se interpătrund cu cele nisipoase(intâlnite la cca. 3,0 m adâncime), ambele de vârstă recentă, cuaternară.
În conformitate cu Normativul P100/92, amplasamentele sunt situate în zona D de intensitate seismică, caracterizată prin coeficientul seismic global Ks = 0,16 şi perioada de colţ Tc = 1,0 sec.
Adâncimea maximă de îngheţ, conform STAS 1709/90, este de 0,70 m. Terenul din amplasament are stabilitatea generală asiguratã şi o consolidare normală conform genezei sale. Clasa de importanţă a construcţiei, conform STAS 4273/83, este III, iar lucrările se încadrează conform HG 261/94 şi 766/97 în categoria “C” de importanţă (normală). 2.3. Caracteristicile principale ale construcţiilor 2.3.1. Parcajul din Piata Ferdinand Foch
Menţiuni: -ASOCIATUL poate propune orice soluţie tehnică care va trebui să fie acceptată de
Primăria Municipiului Timişoara; -ASOCIATUL convine că este de acord cu toate modificările ce vor fi propuse prin PUD, proiectul de execuţie, etc. impuse de Primăria Timişoara.
2.3.1.1. Caracteristici ale soluţiei propuse:
Pentru realizarea parcajului în Piaţa Foch Ferdinand, în municipiul Timişoara s-au studiat diverse variante de capacitate, de tip multietajat (cu peste 500 de autoturisme) pe acelaşi amplasament.
Structura de rezistenţă va fi aleasa de catre Antreprenor, aceasta trebuind sa respecte normativele in vigoare din punct de vedere tehnic. Se recomanda o structura de metal dar aceasta nu este obligatorie, antreprenorul putand veni cu propria propunere constructiva. Alcătuirea constructivă şi funcţională propusa :
• Regimul de înălţime: P+5 ; • Inălţimea brută a nivelelor este de 3 m nivel curent, asigurându-se un gabarit de
liberă trecere de minim 2,50 m; • Fatada va trebui sa respecte incadrarea in zona si va avea un rol in sistemul de
aerisire. • Avizele necesare autorizarii constructiei vor fi specificate in certificatul de urbanism. • Constructia va trebui sa respecte in totalitate legislaţia si normativele in vigoare in
privinta dotarilor PSI si SSM . Sistemul rutier va fi stabilit in cadrul proiectului tehnic.
3.4. Evaluări
SC. DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA a realizat o evaluare sumara terenului privind amplasamentul viitoarei parcări.
Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand
Caiet de sarcini
4
Valoarea terenului stabilită este de aproximativ 500 euro/mp. Valoarea finala din cadrul contractului de asociere va fi stabilita pe baza unei
expertize/evaluari executate de catre o societate agreata de asociati si autorizata in acest fel. Această valoare va trebui să fie contrabalansată de numărul de locuri de parcare ce vor reveni SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA şi de serviciile de parcare de interes public asigurate prin obiectivul realizat.
Valoarea stabilită prin raportul de evaluare va fi utilizată ca referinţă în stabilirea aportului SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA, parametrilor minimali după care se va face selecţia partenerului. Având în vedere că SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA va conduce gestiunea şi managementul asocierii, aceasta îşi va evalua prestaţiile, evaluare ce se va adăuga alături de cea realizată pentru teren, la negocierea propriului aport cu ocazia încheierii contractului de asociere. ASOCIATUL va prezenta în oferta sa evaluarea proprie a prestaţiei SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA privind gestiunea şi managementul asocierii. CAP.4. FINANŢAREA INVESTIŢIEI Finanţarea investiţiei se face prin intermediul fodurilor angajate de ASOCIAT. CAP. 5. CRITERII DE SELECŢIE
Privind realizarea unei asocieri în participaţiune în vederea finanţării, execuţiei şi exploatării a parcajului public suprateran pe locaţia din Piaţa Foch Ferdinand
5.1. Cerinţe minime privind capacitatea economico-financiară şi tehnică Pentru a participa la negociere, ofertantul trebuie să întrunească mai multe criterii, care se dovedesc cu documente: a) Capacitate economico-financiară: - scrisoare de bonitate bancară. scrisoare de garanţie bancară / scrisoare de confort - cifra medie de afaceri cumulată pe ultimii trei ani minim 3.000.000 de euro - conturi auditate - lichiditate globală minim 100% - solvabilitate patrimonială minim 30% - capacitatea financiară de a susţine executarea lucrării (ofertantul trebuie să demonstreze că are acces la, sau că are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de bănci sau alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cashflow de execuţie a lucrării). Din documentele prezentate trebuie să rezulte disponibilităţi băneşti de minimum 3 milioane de euro. - obligaţii contractuale curente - certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice, emis de către A.N.A.F. - certificat fiscal privind impozitele şi taxele locale - certificat constatator de la Oficiul registrului comerţului nu mai vechi de 30 de zile - declaraţia privind eligibilitatea - istoria litigiilor care să certifice pentru candidatul în cauză, lipsa litigiilor în curs - ofertantul poate prezenta şi alte documente edificatoare privind capacitatea economico-financiară. b) Capacitatea tehnică: - fişa de informaţii generale - lista cuprinzând asociaţii (dacă este cazul)
Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand
Caiet de sarcini
5
- acordul de asociere, nelegalizat - experienţa similară în domeniu - recomandări. c) Conditii eliminatorii: -Ofertantul va oferta un numar minim de locuri de parcare de 500. Numărul efectiv de locuri de parcare , se va stabili printr-un P.U.D. in care se va stabili inaltimea maxima a cladirilor admisa in zona si solutia constructivă. - Ofertantul va oferta o cota parte a locurilor de parcare ce vor reveni in proprietate SC DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA in proportie de minim 20% din numarul de locuri total. - Tariful de exploatare al parcarilor (adica tariful orar de inchiriere pentru un loc de parcare) va fi limitat superior la nivelul mediei tarifelor practicate la parcari in zone centrale similare din cele mai apropiate 3 orase ca numar de locuitori din Romania. (Ex: Cluj, Brasov si Constanta). Tariful va fi actualizat la fiecare 6 luni calendaristice. - Durata maxima de finalizare a constructiei parcarii va fi de 6 luni de zile de la eliberarea autorizatiei de construire. - Indeplinirea conditilor impuse de capacitatea financiara si tehnica. Informaţiile privind situaţia financiară a ofertantului trebuie să fie vizate de către DGFPCFS. În cazul lipsei vizei, trebuie să anexeze Bilanţul contabil în anul precedent (vizat şi înregistrat de organele competente şi/sau rapoarte anuale, scrisori de bonitate din partea băncilor sau a unor societăţi recunoscute de audit financiar şi contabil, precum şi orice alte documente legale edificatoare prin care ofertantul îşi poate dovedi capacitatea economico-financiară, permiţând calcularea de către Comisia de evaluare a indicatorilor “Lichidarea globală” şi “Solvabilitatea patrimonială” şi să verifice încadrarea în valorile minime impuse. Dacă este cazul Acordul de asociere trebuie să conţină notificarea faptului că toţi membrii asociaţiei îşi asumă obligaţii pentru oferta comună şi răspunderea pentru orice consecinţe ale viitorului contract. La această negociere, pot participa, în condiţiile respectării condiţiilor legale, şi agenţi comerciali, alţii decât cei care au reprezentanţe deschise în România, dacă între ţara de origine a statului străin şi România este încheiată convenţia de evitare a dublei impuneri. Dacă o astfel de convenţie nu există, ofertantul străin poate participa numai în condiţiile respectării prevederilor O.G. nr.47/1997, privind impunerea unor venituri, realizate în România de persoanele fizice şi juridice nerezidenţiale aprobată prin Legea nr.180/1997, cu modificările ulterioare. În cazul asocierii mai multor candidaţi, cerinţele privind eligibilitatea, înregistrarea, lichiditatea generală şi solvabilitatea patrimonială, trebuie să fie îndeplinite de fiecare asociat, iar celelalte cerinţe privind capacitatea tehnică şi capacitatea economico- financiară, trebuie să fie îndeplinite prin cumul de grupul de asociaţi. În cazul în care obiectivele contractului de asociere urmează să fie finanţate printr- un credit a cărui obţinere este în sarcina ASOCIATULUI, acesta trebuie să prezinte şi oferta de credit a băncii finanţatoare. 5.2.Eligibilitate Ofertantul trebuie să prezinte Declaraţia privind eligibilitatea , pe propria răspundere, din care să reiese că: a) Nu este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător sindic sau activităţile sale comerciale nu sunt suspendate; b) Nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una din situaţiile prevăzute anterior;
Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand
Caiet de sarcini
6
c) Şi-a îndeplinit obligaţiile exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv cele locale, precum şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat; d) Nu furnizează informaţii false în documentele prezentate; e) Nu a comis o gravă greşeală în materie profesională.
Neprezentarea documentelor menţionate duce la eliminarea ofertantului de la negocieri.
5.3. Condiţii minimale pentru definirea ofertei a) Număr minim de locuri de parcare:
• 500 de locuri pentru locaţia din Piata Foch Ferdinand - regimul de înălţime al zonelor unde sunt plasate obiectivele de investiţii- P+5 – Piata Foch Ferdinand . b) Cotă parte minimă din numărul de locuri ce va reveni, în proprietate, SC DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA (minim 20%). c) Angajament limitare superioară a tarifelor în exploatare la nivelul mediu al preţurilor practicate în zone centrale similare, în cele mai apropiate ca număr de locuitori 3 oraşe din România. d) Durata maximă de finalizare la cheie a parcării: [săptămâni] [24 saptamani sau 6 luni] de la obtinerea autorizatiei de constructie. e) Scrisoare de garantie bancara, bonitate sau confort. Estimarea valorii obiectivului de investiţii se va face de către ofertant pornind de la soluţia constructivă propusă de acesta(preţ pauşal/locul de parcare) şi a condiţiilor de realizare a PUZ-ului şi va cuprinde: a. Valoarea totală estimată a obiectivelor de investiţii:
• XXXXXX lei, pentru locaţia din Piata Foch Ferdinand b. Cheltuieli pentru proiectarea studiului de prefezabilitate: XXXXXX lei c. Cheltuieli pentru proiectarea studiilor de fezabilitate, inclusiv studii de teren necesare:
• XXXXXX lei, pentru locaţia din Piata Foch Ferdinand
d. Cheltuieli pentru întocmirea documentaţiilor şi obţinerea avizelor legale necesare elaborării studiului de fezabilitate: XXXXXXX lei (exclusiv CU şi AC). e. Cheltuieli diverse si neprevazute minim 5% din valoarea C+M ( Ex. Descarcari arhelogice si alte lucrari neprevazute) 5.4. Conţinutul minimal al ofertei Oferta va conţine: a) Propunerile privind asocierea; a1. aportul părţilor; a2. raporturile asocierii cu Primăria Timişoara şi Consiliul Local; a3. termenul de finalizare al proiectului; a4. garanţii oferite de ASOCIAT; a5. garanţii solicitate de ASOCIAT; b) Experienţă relevantă privind realizarea(conducerea) unor proiecte similare în România sau în lume( în activitatea de construcţii-antreprenoriat, execuţie, sau consultanţă privind realizarea unor proiecte importante etc.); c) Întocmirea planului de afaceri ce va cuantifica sursele de venituri;
Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand
Caiet de sarcini
7
d) Evaluarea cheltuielilor privind realizarea proiectului şi a celor privind exploatarea curentă ; e) Capacitatea economico-financiară; Oferta privind realizarea investiţiilor va conţine tratarea variantelor cuprinse în cap. 5.3 5.5. Condiţii de departajare (1) Număr de locuri: x1 (2) Cotă parte din numărul de locuri ce va reveni, în proprietate, SC DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA: x2 (3) Durata de finalizare la cheie a parcării: x3 [săptămâni] Punctaj=k1*x1+k2*x2+k3*(durata maxima de finalizare – x3) K1= 40% K2= 40% K3= 20%
PRIMAR, VICEPRIMAR, NICOLAE ROBU DAN DIACONU
DIRECTOR D.T., ŞEF SERVICIU T.S.C., CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ
COD FO 53-01, VER. 1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA TEHNICĂ SERVICIUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI BIROUL TRANSPORT NR.
APROBAT PRIMAR
Nicolae ROBU
Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
REFERAT privind atribuirea directa prin contract de concesiune către S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. a unei suprafeţe de teren în vederea amenajării unei parcări supraterane
După anul 1990, numărul vehiculelor a crescut foarte mult, iar parcarea a devenit a problema foarte mare pentru fiecare posesor de vehicul, în particular în centrul oraşului. De asemenea, exista străzi şi intersecţii care pe perioada zilei sunt foarte aglomerate şi practic blocate.
În general, circulaţia este foarte dificila în Municipiul Timişoara la orele de vârf, dar începe sa devina dificilă şi în afara orelor de vârf. De asemenea, datorita traficului nivelul poluării este mare şi în multe zone ale oraşului, noxele depăşesc limitele permise.
Datorită numărului mare de autovehicule din Municipiul Timişoara sau aflate în tranzit, ca urmare a numeroaselor sesizări din partea cetăţenilor, care datorita lipsei locurilor de parcare ajung să parcheze pe locuri interzise, spaţii verzi, trotuare, încurcând şi traficul pietonal s-a constatat o tot mai mare nevoie a creării de locuri de parcare.
Pentru rezolvarea problemei spaţiilor pentru parcare şi a modului de reglementare a staţionării în aceste spaţii, Municipiul Timişoara a comandat un studiu menit să promoveze realizarea şi implementarea unui master plan al parcărilor publice, care va fi integrat în PUG-ul municipiului. Studiul conţine printre altele o listă cu potenţialele locaţii pentru construcţia de parcări publice colective subterane/supraterane şi terane.
Potrivit acestui studiu deficitul de spaţii de parcare se manifesta cel mai acut în zona centrală a oraşului unde sunt concentrate majoritatea intereselor generatoare de trafic, în zonele comerciale şi în cartierele de blocuri cu densitate mare de populaţie.
În zonele centrale şi comerciale deficitul se constată mai acut pe timpul programului de lucru şi este legat de numărul mare de staţionări “ocazionale” generate de deplasările în scop profesional, administrativ, sănătate, servicii şi comerţ.
Deficientele de mai sus au ca efect îngreunarea circulaţiei (auto, pietonale şi de biciclişti), creşterea riscului de accidente mai ales pentru pietoni şi biciclişti, creşterea gradului de poluare fonică şi chimica şi nu în ultimul rând generează un aspect urban dezagreabil.
Remedierea/îmbunătăţirea situaţiei prezentate poate fi atinsă doar prin demersuri corelate în cele trei direcţii (OBIECTIVE), şi anume: a) Dezvoltarea infrastructurii destinate parcării publice, în special al parcărilor colective în structuri multietajate; b) Reglementarea staţionării vehiculelor pe întregul domeniu public; c) Organizarea şi exploatarea spatiilor destinate staţionării/parcării de pe întreg domeniu public;
În vederea realizării unei parcări supraterane a fost identificat terenul din Piata Foch Ferdinand, delimitata la sud si sud- est de Parcul Civic si Ceasul Florar, la nord de Magazinul “ Bega”, la vest de str. Telbisz, identificat prin CF nr. 420077/6 (număr provizoriu) în suprafaţă de 1852 mp.
Realizarea locurilor de parcare în locaţia mai sus menţionată ar conduce la: • mărirea numărului locurilor de parcare şi accesibilitate la spatiile de parcare în general şi
pentru persoanele cu handicap în particular; • reducerea perioadei de parcare a vehiculelor în centrul oraşului şi pe străzi; • asigurarea parcajelor si îmbunătăţirea serviciilor de parcare;
COD FO 53-01, VER. 1
• îmbunătăţirea fluxului circulaţiei, prin reducerea zonelor de aglomeraţie; • ar conduce la străzi mai sigure pentru pietoni, biciclişti, motociclişti şi şoferi; • ar facilita îmbunătăţirea accesului pentru vehiculele de urgenţă şi transport public; • ar avea efect, direct sau indirect, asupra calităţii vieţii pentru rezidenţi şi asupra calităţii
mediului prin reducerea poluării. • ar avea efect asupra blocajelor în circulaţie, prin eliminarea lor. Pentru realizarea construcţiei se impune selectarea unui investitor, de către o comisie
numită prin hotărârea consiliului local, care să susţină finanţarea şi realizarea obiectivului. Potrivit art. 1 alin. (1) din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de
stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, unităţile economice de stat, indiferent de organul în subordinea căruia îşi desfăşoară activitatea, se organizează şi funcţionează, în conformitate cu dispoziţiile prezentei legi, sub forma de regii autonome sau societăţi comerciale. De asemenea, potrivit art. 1 alin. (2) din Legea nr. 15/1990, unităţi economice, bunuri sau activităţi pot fi, după caz, concesionate sau închiriate cu respectarea prevederilor prezentei legi.
Potrivit art. 123 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, consiliile locale şi consiliile judeţene hotărăsc ca bunurile ce aparţin domeniului public sau privat, de interes local sau judeţean, după caz, să fie date în administrarea regiilor autonome şi instituţiilor publice, să fie concesionate ori să fie închiriate. Acestea hotărăsc cu privire la cumpărarea unor bunuri ori la vânzarea bunurilor ce fac parte din domeniul privat, de interes local sau judeţean, în condiţiile legii.
Articolul 4 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, modificată şi completată, stipulează: sistemele de utilităţi publice sunt parte componentă a infrastructurii tehnico-edilitare a unităţilor administrativ-teritoriale, sunt bunuri de interes şi folosinţă publică şi aparţin, prin natura lor sau potrivit legii, domeniului public ori privat al unităţilor administrativ-teritoriale, fiind supuse regimului juridic al proprietăţii publice sau private a acestora, după caz.
Potrivit art. 25 alin (3) şi (4) bunurile proprietate publică a unităţilor administrativ- teritoriale utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice pot fi date în administrare sau pot fi concesionate operatorilor în conformitate cu prevederile legale. Bunurile proprietate privată a unităţilor administrativ-teritoriale utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice pot fi date în administrare, concesionate sau trecute în proprietatea operatorilor, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare”.
În conformitate cu prevederile art. 59 din OUG nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica, bunurile proprietate publică pot fi concesionate prin atribuire directă companiilor naţionale, societăţilor naţionale sau societăţilor comerciale aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea consiliilor locale, care au fost înfiinţate prin reorganizarea regiilor autonome şi care au ca obiect principal de activitate gestionarea, întreţinerea, repararea şi dezvoltarea respectivelor bunuri.
Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 199/18.11.1997 s-a aprobat ca începând cu data de 1 ianuarie 1998 Regia Autonomă Drumuri Municipale să se reorganizeze prin transformare în societate comercială pe acţiuni sub denumirea S.C. DRUMURI MUNICIPALE S.A., având acţionar unic Consiliul Local al Municipiului Timişoara, cu sediul in Timişoara, str. ETERNITATII nr. 45, este înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J/35/3475/1994, Cod fiscal RO 3286536, având ca obiect principal de activitate conform cod CAEN -4211 Lucrări de construcţii a drumurilor si autostrăzilor.
Luând în considerare toate cele mai sus menţionate, precum şi adresa SC Drumuri Municipale Timişoara SA cu nr. 2294/02.04.2014, propunem spre aprobare următoarele: - retragerea concesiunii asupra parcării din Piata Foch Ferdinand prevăzută în Anexa 1 la HCLMT nr. 204/04.04.2013, prin eliminarea poziţiei nr. 62. - atribuirea directa, prin contract de concesiune, catre S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A., pe o perioada de 49 de ani, a suprafeţei de teren din Piata Foch Ferdinand, identificat prin CF nr. 420077/6 (număr provizoriu) în suprafaţă de 1852 mp, în vederea realizarii unei parcări supraterane. - concesionarea terenurilor să se efectueaze în schimbul unei redevente în cuantum de 1% din veniturile rezultate din exploatarea parcării.
COD FO 53-01, VER. 1
- aprobarea Caietului de sarcini privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din Piata Foch Ferdinand Timişoara, care devine anexă a Contractului de asociere. - aprobarea contractului de asociere. - numirea Comisiei pentru selectarea partenerului având următoarea componenţă: ● Preşedinte – Dan Diaconu – Viceprimar ● Membrii - Octavian Bulboacă – director general SC Drumuri Municipale Timişoara SA Marcela Fericel - Director economic SC Drumuri Municipale Timişoara SA
Ionel Ursu - Şef Serviciu Administrare Parcări SC Drumuri Municipale Timişoara SA
Florin Baias - avocat SC Drumuri Municipale Timişoara SA .......................... – Consilier Local .......................... – Consilier Local .......................... – Consilier Local .......................... – Consilier Local
VICEPRIMAR, SECRETAR, DAN DIACONU IOAN COJOCARI
DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ
ŞEF BIROU, CONSILIER, CRISTINA GAVRA NASTASIA MIRCEA
AVIZAT JURIDIC,