keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 173/15.04.2014 privind atribuirea directa prin contract de concesiune către S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. a unei suprafeţe de teren în vederea amenajării unei parcări supraterane

15.04.2014

Hotararea Consiliului Local 173/15.04.2014
privind atribuirea directa prin contract de concesiune către S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. a unei suprafeţe de teren în vederea amenajării unei parcări supraterane


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 9240/08.04.2014 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresa SC Drumuri Municipale Timişoara SA nr. 2294/02.04.2014, înregistrată la Primaria Municipiului Timişoara cu nr. RE2014- 000591/02.04.2014;
Având în vedere Hotarârea Consiliului Local nr. 63/26.02.2013 privind aprobarea Regulamentului de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara, modificată şi completată;
Având în vedere Hotarârea Guvernului României nr. 955/15.07.2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local;
Având în vedere Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice, modificată şi completată;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 199/18.11.1997 privind reorganizarea Regiei Autonome Drumuri Municipale ca societate pe actiuni S.C."DRUMURI MUNICIPALE" S.A.;
Având în vedere art. 59 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) lit. (c) si alin. (5) lit. (a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă retragerea concesiunii asupra parcării din Piata Foch Ferdinand şi eliminarea poziţiei nr. 62 din Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 204/04.04.2013.

Art. 2: Se aprobă atribuirea directa, prin contract de concesiune, catre S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A. - Serviciul Administrare Parcări, pe o perioada de 49 de ani, a terenului din Piata Foch Ferdinand, identificat prin CF nr. 420077/6 (număr provizoriu) în suprafaţă de 1852 mp, în vederea realizarii unei parcări supraterane.

Art. 3: Concesionarea terenurilor prevazute la art. 2 se efectuează în schimbul unei redevente în cuantum de 1% din veniturile rezultate din exploatarea parcărilor.

Art. 4: Se aprobă Caietul de sarcini privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din Piata Foch Ferdinand Timişoara, conform Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre şi care devine anexă la Contractul de asociere.

Art. 5: Se aprobă Contractul de asociere, conform Anexei 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6: Se numeşte Comisia pentru selectarea partenerului pentru realizarea obiectivului arătat la art. 2 având următoarea componenţă:
 Preşedinte - Dan Diaconu - Viceprimar
 Membri - Octavian Bulboacă - director general SC Drumuri Municipale Timişoara SA
Marcela Fericel - Director economic SC Drumuri Municipale Timişoara SA
Ionel Ursu - Şef Serviciu Administrare Parcări SC Drumuri Municipale Timişoara SA
Florin Baias - avocat SC Drumuri Municipale Timişoara SA
Traian Constantin Stoia - Viceprimar Municipiul Timişoara
Ciprian-Corneliu Jichici - Consilier Local
Constantin-Ştefan Sandu - Consilier Local
Petrică Folică - Consilier Local

Art. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Directia Tehnică, Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse şi Instituţia Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi S.C Drumuri Municipale Timişoara S.A..

Art. 8: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direciei Dezvoltare;
- Direcţiei Poliţia Locală
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- SC Drumuri Municipale Timişoara SA;
- Mass- media locală.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_1.pdf

ANEXA 1 LA HCLMT NR. .........../...........

CAIET DE SARCINI Privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în

participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din PIATA FOCH FERDINAND TIMIŞOARA

CAP.1. DATE GENERALE 1.1. Denumirea obiectivelor de investiţii şi asociere: AMENAJARE ŞI EXPLOATARE PARCAJ MULTIETAJAT SUPRATERAN PIATA FOCH FERDINAND TIMIŞOARA 1.2 Amplasamentul 1.2.1. STR. FOCH FERDINAND TIMIŞOARA. In zona centrala a municipiului Timisoara , judetul Timis in Piata Foch Ferdinand, delimitata la sud si sud- est de Parcul Civic si Ceasul Florar, la nord de Magazinul “ Bega”, la vest de str. Telbisz. Accesul in parcare se va face de pe str. Telbisz 1.3. Tema, cu fundamentarea necesităţii şi oportunităţii investiţiei

Avand in vedere cresterea explozivă a parcului auto şi traficului rutier din ultimii ani în municipiul Timişoara si a lucrarilor de amenajare a centrului istoric se impun luarea unor măsuri pentru sporirea capacităţii de parcare şi circulaţie, a fluenţei şi a siguranţei circulaţiei rutiere pe întreaga reţea stradală.

La ora actuală aceste măsuri se transpun prin majorarea locurilor de parcare la sol,

prin extinderea parcărilor existente şi înfiinţarea altora noi pe locaţiile posibile, amplasamentele ocupate fiind în detrimentul spaţiilor verzi din vecinătatea arterelor principale.

Având în vedere prevederile Regulamentului general de urbanism, aprobat prin HG

525/1996, cu modificările ulterioare, necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor “Normativului pentru proiectarea parcajelor de autoturisme în localităţi urbane” P 132-93, în funcţie de categoria localităţii de amplasare şi a indicelui de motorizare a acesteia, care a fost înlocuit ulterior cu NP 24-97 “Normativ pentru proiectarea, execuţia, exploatarea şi postutilizarea parcajelor etajate pentru autoturisme”.

Pentru decongestionarea străzilor şi eliberarea căilor de circulaţie de autovehicolele parcate necorespunzător se propune realizarea unor parkinguri de mare capacitate amplasate în zonele de interes public cu densitate mare a utilizatorilor, indicelui de motorizare şi frecvenţei traficului astfel încât să se asigure o exploatare cât mai constantă a acestora.

Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand

Caiet de sarcini

2

Caracteristicile parcajelor trebuie să corespundă domeniului de aplicare, conform NP 24-97, pentru autoturisme având greutatea de cel mult 3,5 tone şi înălţimea maximă de 2.50 m. Una din locaţiile posibile a îndeplini cerinţele menţionate este Piata Foch Ferdinand care deserveşte zona centrala a orasului, zona magazinului Bega si in viitor va deveni unul din principalele locuri de parcare in centru avand in vedere restrictiile de circulatie in zona centrului istoric ce se vor impune in urma finalizarii lucrarilor de reabilitare. În zona magazinului Bega şi pe străzile adiacente acestei locaţii, pe perioada zilei, spaţiile de staţionare din carosabil sau locurile de parcare de pe platformele amenajate de la nivel teran sunt ocupate în proporţie de 95-100% , cu rezultatele deja cunoscute: diminuarea capacităţii de circulaţie, scăderea semnificativă a vitezei de deplasare, creşterea noxelor şi a zgomotului etc. Studiile realizate şi observaţiile zilnice făcute de inspectorii de teren ai SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA relevă creşterea semnificativă a valorilor traficului dinamic şi staţionar, deteriorarea spaţiilor verzi şi a trotuarelor prin parcări ilegale. 1.4. Obiectivele caietului de sarcini şi ale asocierii. -Selecţia unui investitor, numit ASOCIAT dispus şi capabil să susţină finanţarea şi realizarea proiectului. Selecţia ASOCIATULUI (persoană fizică sau juridică) se va face în funcţie de oferta cu componentele: tehnică, economică şi cea privind asocierea, făcută pe baza condiţiilor definite de caietul de sarcini, a cerinţelor PUG şi a modelului cadru de contract de asociere propus de SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA; -Asocierea în participaţiune între SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA şi ASOCIAT( negocierea contractului de asociere, aprobarea de Adunarea Generală a Acţionarilor- Consiliul Local Timişoara); - Realizarea PUD-urilor, a proiectului de execuţie, execuţia obiectivului; - Exploatarea în comun a parcării pentru: acoperirea nevoii publice privind locurile de parcare, recuperarea investiţiilor, obţinerea de profit. 1.5. Temeiul juridic. Temeiul juridic al asocierii este art. 1949 şi următoarele din Codul Civil. CAP.2. DATE TEHNICE ALE INVESTIŢIEI

2.1. Suprafaţa şi natura juridică a terenului ce urmează a fi ocupat de obiectiv

Regimul juridic: Terenul din str. Ferdinand Foch care face obiectul amplasării

investiţiei este situat în intravilan pe parcela topografică nr. 420077/6 (număr topo provizoriu), având ca proprietar Primăria Municipiului Timişoara.

Terenul face obiectul unei concesiuni pe 49 de ani, atribuite SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA prin HCL …………….. şi Contractul de concesiune ………...

Regimul economic: - teren în Piata Foch Ferdinand cu o suprafaţă totală de 1852 mp, având în prezent

funcţiunea de platformă parcare;

Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand

Caiet de sarcini

3

2.2. Caracteristicile geofizice ale terenurilor din amplasament

Morfologic, amplasamentele în cauză sunt situate în câmpia Bega – Timiş.

Structura geologică a terenului din amplasament este specific aluvionară (actuală şi subactuală), în care formaţiunile argiloase(argile prafoase) de suprafaţă se interpătrund cu cele nisipoase(intâlnite la cca. 3,0 m adâncime), ambele de vârstă recentă, cuaternară.

În conformitate cu Normativul P100/92, amplasamentele sunt situate în zona D de intensitate seismică, caracterizată prin coeficientul seismic global Ks = 0,16 şi perioada de colţ Tc = 1,0 sec.

Adâncimea maximă de îngheţ, conform STAS 1709/90, este de 0,70 m. Terenul din amplasament are stabilitatea generală asiguratã şi o consolidare normală conform genezei sale. Clasa de importanţă a construcţiei, conform STAS 4273/83, este III, iar lucrările se încadrează conform HG 261/94 şi 766/97 în categoria “C” de importanţă (normală). 2.3. Caracteristicile principale ale construcţiilor 2.3.1. Parcajul din Piata Ferdinand Foch

Menţiuni: -ASOCIATUL poate propune orice soluţie tehnică care va trebui să fie acceptată de

Primăria Municipiului Timişoara; -ASOCIATUL convine că este de acord cu toate modificările ce vor fi propuse prin PUD, proiectul de execuţie, etc. impuse de Primăria Timişoara.

2.3.1.1. Caracteristici ale soluţiei propuse:

Pentru realizarea parcajului în Piaţa Foch Ferdinand, în municipiul Timişoara s-au studiat diverse variante de capacitate, de tip multietajat (cu peste 500 de autoturisme) pe acelaşi amplasament.

Structura de rezistenţă va fi aleasa de catre Antreprenor, aceasta trebuind sa respecte normativele in vigoare din punct de vedere tehnic. Se recomanda o structura de metal dar aceasta nu este obligatorie, antreprenorul putand veni cu propria propunere constructiva. Alcătuirea constructivă şi funcţională propusa :

• Regimul de înălţime: P+5 ; • Inălţimea brută a nivelelor este de 3 m nivel curent, asigurându-se un gabarit de

liberă trecere de minim 2,50 m; • Fatada va trebui sa respecte incadrarea in zona si va avea un rol in sistemul de

aerisire. • Avizele necesare autorizarii constructiei vor fi specificate in certificatul de urbanism. • Constructia va trebui sa respecte in totalitate legislaţia si normativele in vigoare in

privinta dotarilor PSI si SSM . Sistemul rutier va fi stabilit in cadrul proiectului tehnic.

3.4. Evaluări

SC. DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA a realizat o evaluare sumara terenului privind amplasamentul viitoarei parcări.

Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand

Caiet de sarcini

4

Valoarea terenului stabilită este de aproximativ 500 euro/mp. Valoarea finala din cadrul contractului de asociere va fi stabilita pe baza unei

expertize/evaluari executate de catre o societate agreata de asociati si autorizata in acest fel. Această valoare va trebui să fie contrabalansată de numărul de locuri de parcare ce vor reveni SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA şi de serviciile de parcare de interes public asigurate prin obiectivul realizat.

Valoarea stabilită prin raportul de evaluare va fi utilizată ca referinţă în stabilirea aportului SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA, parametrilor minimali după care se va face selecţia partenerului. Având în vedere că SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA va conduce gestiunea şi managementul asocierii, aceasta îşi va evalua prestaţiile, evaluare ce se va adăuga alături de cea realizată pentru teren, la negocierea propriului aport cu ocazia încheierii contractului de asociere. ASOCIATUL va prezenta în oferta sa evaluarea proprie a prestaţiei SC DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA privind gestiunea şi managementul asocierii. CAP.4. FINANŢAREA INVESTIŢIEI Finanţarea investiţiei se face prin intermediul fodurilor angajate de ASOCIAT. CAP. 5. CRITERII DE SELECŢIE

Privind realizarea unei asocieri în participaţiune în vederea finanţării, execuţiei şi exploatării a parcajului public suprateran pe locaţia din Piaţa Foch Ferdinand

5.1. Cerinţe minime privind capacitatea economico-financiară şi tehnică Pentru a participa la negociere, ofertantul trebuie să întrunească mai multe criterii, care se dovedesc cu documente: a) Capacitate economico-financiară: - scrisoare de bonitate bancară. scrisoare de garanţie bancară / scrisoare de confort - cifra medie de afaceri cumulată pe ultimii trei ani minim 3.000.000 de euro - conturi auditate - lichiditate globală minim 100% - solvabilitate patrimonială minim 30% - capacitatea financiară de a susţine executarea lucrării (ofertantul trebuie să demonstreze că are acces la, sau că are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de bănci sau alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cashflow de execuţie a lucrării). Din documentele prezentate trebuie să rezulte disponibilităţi băneşti de minimum 3 milioane de euro. - obligaţii contractuale curente - certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice, emis de către A.N.A.F. - certificat fiscal privind impozitele şi taxele locale - certificat constatator de la Oficiul registrului comerţului nu mai vechi de 30 de zile - declaraţia privind eligibilitatea - istoria litigiilor care să certifice pentru candidatul în cauză, lipsa litigiilor în curs - ofertantul poate prezenta şi alte documente edificatoare privind capacitatea economico-financiară. b) Capacitatea tehnică: - fişa de informaţii generale - lista cuprinzând asociaţii (dacă este cazul)

Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand

Caiet de sarcini

5

- acordul de asociere, nelegalizat - experienţa similară în domeniu - recomandări. c) Conditii eliminatorii: -Ofertantul va oferta un numar minim de locuri de parcare de 500. Numărul efectiv de locuri de parcare , se va stabili printr-un P.U.D. in care se va stabili inaltimea maxima a cladirilor admisa in zona si solutia constructivă. - Ofertantul va oferta o cota parte a locurilor de parcare ce vor reveni in proprietate SC DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA in proportie de minim 20% din numarul de locuri total. - Tariful de exploatare al parcarilor (adica tariful orar de inchiriere pentru un loc de parcare) va fi limitat superior la nivelul mediei tarifelor practicate la parcari in zone centrale similare din cele mai apropiate 3 orase ca numar de locuitori din Romania. (Ex: Cluj, Brasov si Constanta). Tariful va fi actualizat la fiecare 6 luni calendaristice. - Durata maxima de finalizare a constructiei parcarii va fi de 6 luni de zile de la eliberarea autorizatiei de construire. - Indeplinirea conditilor impuse de capacitatea financiara si tehnica. Informaţiile privind situaţia financiară a ofertantului trebuie să fie vizate de către DGFPCFS. În cazul lipsei vizei, trebuie să anexeze Bilanţul contabil în anul precedent (vizat şi înregistrat de organele competente şi/sau rapoarte anuale, scrisori de bonitate din partea băncilor sau a unor societăţi recunoscute de audit financiar şi contabil, precum şi orice alte documente legale edificatoare prin care ofertantul îşi poate dovedi capacitatea economico-financiară, permiţând calcularea de către Comisia de evaluare a indicatorilor “Lichidarea globală” şi “Solvabilitatea patrimonială” şi să verifice încadrarea în valorile minime impuse. Dacă este cazul Acordul de asociere trebuie să conţină notificarea faptului că toţi membrii asociaţiei îşi asumă obligaţii pentru oferta comună şi răspunderea pentru orice consecinţe ale viitorului contract. La această negociere, pot participa, în condiţiile respectării condiţiilor legale, şi agenţi comerciali, alţii decât cei care au reprezentanţe deschise în România, dacă între ţara de origine a statului străin şi România este încheiată convenţia de evitare a dublei impuneri. Dacă o astfel de convenţie nu există, ofertantul străin poate participa numai în condiţiile respectării prevederilor O.G. nr.47/1997, privind impunerea unor venituri, realizate în România de persoanele fizice şi juridice nerezidenţiale aprobată prin Legea nr.180/1997, cu modificările ulterioare. În cazul asocierii mai multor candidaţi, cerinţele privind eligibilitatea, înregistrarea, lichiditatea generală şi solvabilitatea patrimonială, trebuie să fie îndeplinite de fiecare asociat, iar celelalte cerinţe privind capacitatea tehnică şi capacitatea economico- financiară, trebuie să fie îndeplinite prin cumul de grupul de asociaţi. În cazul în care obiectivele contractului de asociere urmează să fie finanţate printr- un credit a cărui obţinere este în sarcina ASOCIATULUI, acesta trebuie să prezinte şi oferta de credit a băncii finanţatoare. 5.2.Eligibilitate Ofertantul trebuie să prezinte Declaraţia privind eligibilitatea , pe propria răspundere, din care să reiese că: a) Nu este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător sindic sau activităţile sale comerciale nu sunt suspendate; b) Nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una din situaţiile prevăzute anterior;

Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand

Caiet de sarcini

6

c) Şi-a îndeplinit obligaţiile exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv cele locale, precum şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat; d) Nu furnizează informaţii false în documentele prezentate; e) Nu a comis o gravă greşeală în materie profesională.

Neprezentarea documentelor menţionate duce la eliminarea ofertantului de la negocieri.

5.3. Condiţii minimale pentru definirea ofertei a) Număr minim de locuri de parcare:

• 500 de locuri pentru locaţia din Piata Foch Ferdinand - regimul de înălţime al zonelor unde sunt plasate obiectivele de investiţii- P+5 – Piata Foch Ferdinand . b) Cotă parte minimă din numărul de locuri ce va reveni, în proprietate, SC DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA (minim 20%). c) Angajament limitare superioară a tarifelor în exploatare la nivelul mediu al preţurilor practicate în zone centrale similare, în cele mai apropiate ca număr de locuitori 3 oraşe din România. d) Durata maximă de finalizare la cheie a parcării: [săptămâni] [24 saptamani sau 6 luni] de la obtinerea autorizatiei de constructie. e) Scrisoare de garantie bancara, bonitate sau confort. Estimarea valorii obiectivului de investiţii se va face de către ofertant pornind de la soluţia constructivă propusă de acesta(preţ pauşal/locul de parcare) şi a condiţiilor de realizare a PUZ-ului şi va cuprinde: a. Valoarea totală estimată a obiectivelor de investiţii:

• XXXXXX lei, pentru locaţia din Piata Foch Ferdinand b. Cheltuieli pentru proiectarea studiului de prefezabilitate: XXXXXX lei c. Cheltuieli pentru proiectarea studiilor de fezabilitate, inclusiv studii de teren necesare:

• XXXXXX lei, pentru locaţia din Piata Foch Ferdinand

d. Cheltuieli pentru întocmirea documentaţiilor şi obţinerea avizelor legale necesare elaborării studiului de fezabilitate: XXXXXXX lei (exclusiv CU şi AC). e. Cheltuieli diverse si neprevazute minim 5% din valoarea C+M ( Ex. Descarcari arhelogice si alte lucrari neprevazute) 5.4. Conţinutul minimal al ofertei Oferta va conţine: a) Propunerile privind asocierea; a1. aportul părţilor; a2. raporturile asocierii cu Primăria Timişoara şi Consiliul Local; a3. termenul de finalizare al proiectului; a4. garanţii oferite de ASOCIAT; a5. garanţii solicitate de ASOCIAT; b) Experienţă relevantă privind realizarea(conducerea) unor proiecte similare în România sau în lume( în activitatea de construcţii-antreprenoriat, execuţie, sau consultanţă privind realizarea unor proiecte importante etc.); c) Întocmirea planului de afaceri ce va cuantifica sursele de venituri;

Parcaje publice multietajate – Piaţa Foch Ferdinand

Caiet de sarcini

7

d) Evaluarea cheltuielilor privind realizarea proiectului şi a celor privind exploatarea curentă ; e) Capacitatea economico-financiară; Oferta privind realizarea investiţiilor va conţine tratarea variantelor cuprinse în cap. 5.3 5.5. Condiţii de departajare (1) Număr de locuri: x1 (2) Cotă parte din numărul de locuri ce va reveni, în proprietate, SC DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA: x2 (3) Durata de finalizare la cheie a parcării: x3 [săptămâni] Punctaj=k1*x1+k2*x2+k3*(durata maxima de finalizare – x3) K1= 40% K2= 40% K3= 20%

PRIMAR, VICEPRIMAR, NICOLAE ROBU DAN DIACONU

DIRECTOR D.T., ŞEF SERVICIU T.S.C., CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

Atasament: Referat.pdf

COD FO 53-01, VER. 1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA TEHNICĂ SERVICIUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI BIROUL TRANSPORT NR.

APROBAT PRIMAR

Nicolae ROBU

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT privind atribuirea directa prin contract de concesiune către S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. a unei suprafeţe de teren în vederea amenajării unei parcări supraterane

După anul 1990, numărul vehiculelor a crescut foarte mult, iar parcarea a devenit a problema foarte mare pentru fiecare posesor de vehicul, în particular în centrul oraşului. De asemenea, exista străzi şi intersecţii care pe perioada zilei sunt foarte aglomerate şi practic blocate.

În general, circulaţia este foarte dificila în Municipiul Timişoara la orele de vârf, dar începe sa devina dificilă şi în afara orelor de vârf. De asemenea, datorita traficului nivelul poluării este mare şi în multe zone ale oraşului, noxele depăşesc limitele permise.

Datorită numărului mare de autovehicule din Municipiul Timişoara sau aflate în tranzit, ca urmare a numeroaselor sesizări din partea cetăţenilor, care datorita lipsei locurilor de parcare ajung să parcheze pe locuri interzise, spaţii verzi, trotuare, încurcând şi traficul pietonal s-a constatat o tot mai mare nevoie a creării de locuri de parcare.

Pentru rezolvarea problemei spaţiilor pentru parcare şi a modului de reglementare a staţionării în aceste spaţii, Municipiul Timişoara a comandat un studiu menit să promoveze realizarea şi implementarea unui master plan al parcărilor publice, care va fi integrat în PUG-ul municipiului. Studiul conţine printre altele o listă cu potenţialele locaţii pentru construcţia de parcări publice colective subterane/supraterane şi terane.

Potrivit acestui studiu deficitul de spaţii de parcare se manifesta cel mai acut în zona centrală a oraşului unde sunt concentrate majoritatea intereselor generatoare de trafic, în zonele comerciale şi în cartierele de blocuri cu densitate mare de populaţie.

În zonele centrale şi comerciale deficitul se constată mai acut pe timpul programului de lucru şi este legat de numărul mare de staţionări “ocazionale” generate de deplasările în scop profesional, administrativ, sănătate, servicii şi comerţ.

Deficientele de mai sus au ca efect îngreunarea circulaţiei (auto, pietonale şi de biciclişti), creşterea riscului de accidente mai ales pentru pietoni şi biciclişti, creşterea gradului de poluare fonică şi chimica şi nu în ultimul rând generează un aspect urban dezagreabil.

Remedierea/îmbunătăţirea situaţiei prezentate poate fi atinsă doar prin demersuri corelate în cele trei direcţii (OBIECTIVE), şi anume: a) Dezvoltarea infrastructurii destinate parcării publice, în special al parcărilor colective în structuri multietajate; b) Reglementarea staţionării vehiculelor pe întregul domeniu public; c) Organizarea şi exploatarea spatiilor destinate staţionării/parcării de pe întreg domeniu public;

În vederea realizării unei parcări supraterane a fost identificat terenul din Piata Foch Ferdinand, delimitata la sud si sud- est de Parcul Civic si Ceasul Florar, la nord de Magazinul “ Bega”, la vest de str. Telbisz, identificat prin CF nr. 420077/6 (număr provizoriu) în suprafaţă de 1852 mp.

Realizarea locurilor de parcare în locaţia mai sus menţionată ar conduce la: • mărirea numărului locurilor de parcare şi accesibilitate la spatiile de parcare în general şi

pentru persoanele cu handicap în particular; • reducerea perioadei de parcare a vehiculelor în centrul oraşului şi pe străzi; • asigurarea parcajelor si îmbunătăţirea serviciilor de parcare;

ata

COD FO 53-01, VER. 1

• îmbunătăţirea fluxului circulaţiei, prin reducerea zonelor de aglomeraţie; • ar conduce la străzi mai sigure pentru pietoni, biciclişti, motociclişti şi şoferi; • ar facilita îmbunătăţirea accesului pentru vehiculele de urgenţă şi transport public; • ar avea efect, direct sau indirect, asupra calităţii vieţii pentru rezidenţi şi asupra calităţii

mediului prin reducerea poluării. • ar avea efect asupra blocajelor în circulaţie, prin eliminarea lor. Pentru realizarea construcţiei se impune selectarea unui investitor, de către o comisie

numită prin hotărârea consiliului local, care să susţină finanţarea şi realizarea obiectivului. Potrivit art. 1 alin. (1) din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de

stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, unităţile economice de stat, indiferent de organul în subordinea căruia îşi desfăşoară activitatea, se organizează şi funcţionează, în conformitate cu dispoziţiile prezentei legi, sub forma de regii autonome sau societăţi comerciale. De asemenea, potrivit art. 1 alin. (2) din Legea nr. 15/1990, unităţi economice, bunuri sau activităţi pot fi, după caz, concesionate sau închiriate cu respectarea prevederilor prezentei legi.

Potrivit art. 123 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, consiliile locale şi consiliile judeţene hotărăsc ca bunurile ce aparţin domeniului public sau privat, de interes local sau judeţean, după caz, să fie date în administrarea regiilor autonome şi instituţiilor publice, să fie concesionate ori să fie închiriate. Acestea hotărăsc cu privire la cumpărarea unor bunuri ori la vânzarea bunurilor ce fac parte din domeniul privat, de interes local sau judeţean, în condiţiile legii.

Articolul 4 alin. (1) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, modificată şi completată, stipulează: sistemele de utilităţi publice sunt parte componentă a infrastructurii tehnico-edilitare a unităţilor administrativ-teritoriale, sunt bunuri de interes şi folosinţă publică şi aparţin, prin natura lor sau potrivit legii, domeniului public ori privat al unităţilor administrativ-teritoriale, fiind supuse regimului juridic al proprietăţii publice sau private a acestora, după caz.

Potrivit art. 25 alin (3) şi (4) bunurile proprietate publică a unităţilor administrativ- teritoriale utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice pot fi date în administrare sau pot fi concesionate operatorilor în conformitate cu prevederile legale. Bunurile proprietate privată a unităţilor administrativ-teritoriale utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice pot fi date în administrare, concesionate sau trecute în proprietatea operatorilor, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare”.

În conformitate cu prevederile art. 59 din OUG nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica, bunurile proprietate publică pot fi concesionate prin atribuire directă companiilor naţionale, societăţilor naţionale sau societăţilor comerciale aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea consiliilor locale, care au fost înfiinţate prin reorganizarea regiilor autonome şi care au ca obiect principal de activitate gestionarea, întreţinerea, repararea şi dezvoltarea respectivelor bunuri.

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 199/18.11.1997 s-a aprobat ca începând cu data de 1 ianuarie 1998 Regia Autonomă Drumuri Municipale să se reorganizeze prin transformare în societate comercială pe acţiuni sub denumirea S.C. DRUMURI MUNICIPALE S.A., având acţionar unic Consiliul Local al Municipiului Timişoara, cu sediul in Timişoara, str. ETERNITATII nr. 45, este înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J/35/3475/1994, Cod fiscal RO 3286536, având ca obiect principal de activitate conform cod CAEN -4211 Lucrări de construcţii a drumurilor si autostrăzilor.

Luând în considerare toate cele mai sus menţionate, precum şi adresa SC Drumuri Municipale Timişoara SA cu nr. 2294/02.04.2014, propunem spre aprobare următoarele: - retragerea concesiunii asupra parcării din Piata Foch Ferdinand prevăzută în Anexa 1 la HCLMT nr. 204/04.04.2013, prin eliminarea poziţiei nr. 62. - atribuirea directa, prin contract de concesiune, catre S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A., pe o perioada de 49 de ani, a suprafeţei de teren din Piata Foch Ferdinand, identificat prin CF nr. 420077/6 (număr provizoriu) în suprafaţă de 1852 mp, în vederea realizarii unei parcări supraterane. - concesionarea terenurilor să se efectueaze în schimbul unei redevente în cuantum de 1% din veniturile rezultate din exploatarea parcării.

COD FO 53-01, VER. 1

- aprobarea Caietului de sarcini privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din Piata Foch Ferdinand Timişoara, care devine anexă a Contractului de asociere. - aprobarea contractului de asociere. - numirea Comisiei pentru selectarea partenerului având următoarea componenţă: ● Preşedinte – Dan Diaconu – Viceprimar ● Membrii - Octavian Bulboacă – director general SC Drumuri Municipale Timişoara SA Marcela Fericel - Director economic SC Drumuri Municipale Timişoara SA

Ionel Ursu - Şef Serviciu Administrare Parcări SC Drumuri Municipale Timişoara SA

Florin Baias - avocat SC Drumuri Municipale Timişoara SA .......................... – Consilier Local .......................... – Consilier Local .......................... – Consilier Local .......................... – Consilier Local

VICEPRIMAR, SECRETAR, DAN DIACONU IOAN COJOCARI

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

ŞEF BIROU, CONSILIER, CRISTINA GAVRA NASTASIA MIRCEA

AVIZAT JURIDIC,

Atasament: Anexa_2_Contract_Asociere.pdf

S.C. Drumuri Municipale Timișoara S.A, Înragistrată cu nr, J35/3475/1994, cod fiscal: RO 3206536 Sediu: Str, Eternității nr. 45, Timişoara 300 447, România Banca: PIRAEUS BANK Timișoara Cont; RO75PIRB3702730056001000 Tel, +40 286 215003, +40 258 215006 Tel; +40 723 236040, +40 372 711743 SR EN ISO 8001:2008 SR EN ISO 14001:2008 SISTEM EXPERT SDM TIMISOARA rel: +40 740 013150, +40 356 438990 Certlileat nr. 053 Certiicat nr, 28 Secretariat: +40 256 215008, Fax: +40 256 215007 E-mail; http:/www.s dm-tra,ro CONTRACT DE ASOCIERE Nr, [ CapI - PĂRŢILE CONTRACTANTE Art1, Între: Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMIȘOARA S.A,, cu sediul în Timișoara, str, Eternității, nr. 45, CIF RO 3286536, număr de ordine în registrul comerțului de pe lângă Tribunalul Timiș J35/3475/1994, cont curent nr. RO84RNCB0249049296960001, deschis la BCR. Timişoara, reprezentată prin ing. Octavian Bulboaca - director general şi ec, Marcela Fericel, în calitate de asociat, numit în cele ce urmează asociatul nr.1 și Societatea „ cu sediul în , str, „ AT. „tel/fax „CIF: „ numar de ordine in registrul comertului de pe langă Tribunalul J „ Având cont nr. deschis la „ reprezentata prin - , În calitate de asociat, numit în cele ce urmează asociatul nr.2, s-a încheiat prezentul contract de asociere în vederea realizării de activități comune, conform art. 1949 și urm. din Codul Civil şi în conformitate cu HCL nr. Cap.H - OBIECTUL CONTRACTULUI DE ASOCIERE Art.2. Obiectul contractului de asociere constă în realizarea de activități comune pentru exploatarea unei parcări supraterane, care urmează a fi realizate, pe terenul situat în Timișoara, pe o suprafață de mp, de minim locuri de parcare, conform proiectului însușit de ambele părţi contractante şi întocmite pe baza prevederilor caietului de sarcini care a stat la baza selecției partenerului, Cap.HI - TERMENUL Art.3. Prezentul contract se încheie pe o perioadă de ani, începând cu data de semnării acestuia, dar nu mai mult de durata concesiuni, așa cum rezultă din contractul de concesiune nr, „aprobat prin HCL Timișoara nr. Termenul poate fi prelungit, prin acordul părților. Cap1V _- CONTRIBUȚIA _PĂRTILOR LA REALIZAREA OBIECTULUI CONTRACTULUI Art.4, Prezentul contract de asociere nu dă naştere la o nouă persoană juridică, motiv pentru care părțile subscriu contribuția la asociere şi se obligă să o pună la dispoziție în vederea realizării obiectului de activitate. Asociatul nr. 1 - Societatea Drumuri Municipale Timișoara SA participă la asociere cu; - terenul situat în Timişoara, „ înscris în CF nr. „ar, top „ în suprafața de mp, în valoare de EURC, conform evaluării făcute de evaluatorul _, Valoare însuşită de asociatul nr.2, Asociatul nr. 2 — Societatea participă la asociere cu: - un aport în natură estimat, de minim _ EURO, constând din proiectarea, construirea și amenajarea parcării, precum şi a altor functiuni prevazute în PUD-ul aprobat, pentru

desfăşurarea activității de la art.2 - activitate ce face obiectul prezentei asocieri, inclusiv dotarea parcării. Cap, V. OBLIGATIILE PĂRȚILOR Art.5. Părțile au următoarele obligații: Asociatul nr. 1 - Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA se obligă: a) să pună la dispoziția asocierii bunul ce constituie aport, liber de sarcini; b) să folosească aportul asociatului nr.2 - Societatea , numai în scopul realizării activității menționată la art.2; c) să obțină toate avizele şi autorizațiile necesare funcţionării activității menționată la art.2, cu excepția autorizaţiilor de construire; d) să nu înstrăineze, fără acordul prealabil şi în scris al celuilalt asociat, bunurile aduse de acesta la asociere; e) să respecte normele de protecție a muncii și PSI; să asigure paza şi securitatea obiectivului pe care îl administrează, luând măsurile ce se impun; g) să ia toate măsurile ce se impun în vederea ducerii la îndeplinire a hotărârilor Consiliului de Administrare; Asociatul nr. 2 - Societatea se obligă: a) să întocmească pe cheltuiala sa PUD/PUZ-urile aferente şi proiectul de executie al parcării, cu funcțiunile aferente; b) să obțină și să suporte toate costurile necesare eliberării autorizaţiilor de construire ale parcării menționate la art. 2, precum și toate autorizaţiile privind branşamentele necesare punerii în funcțiune a utilităţilor. Autorizaţia de construire trebuie obținută în maxim 6 (şase) luni de zile de la aprobarea PUD/PUZ-ului, fiind sprijinit în acest demers de Asociatul nr. 1. c) să realizeze lucrările de investiții constând în construirea şi amenajarea parcării supraterane menționată la art. 2, în termen de ( luni de zile, de la obținerea autorizaţiei de construire, sub sancţiunea plății unor penalități de întarziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, calculate la valoarea lucrărilor neexecutate, În situația în care datorită condițiilor meteorologice nefavorabile şi/sau datorită apariției unor cauze imprevizibile cum ar fi descoperirea unor vestigii arheologice, termenul de execuţie nu poate fi respectat, acesta va fi prelungit în mod corespunzător, cu perioada de întrerupere, prin act adiţional; d) să încheie contracte în nume propriu pentru realizarea investiţiei, cu respectarea legislatiei în vigoare în Romania; e) să amenajeze și să doteze pe cheltuiala sa, interiorul parcării (clădirii) pentru desfășurarea în bune condiții a activității ce face obiectul prezentei asocieri, prin: racorduri de apă-canal, energie electrică, energie fermică, sistem supraveghere video, telefon, grupuri sanitare, birou personal, birotică, obiecte de inventar, bariere acces, etc, conform proiectelor; f) să declare la organele fiscale clădirea constând. în parcare supraterană, proprietatea acesteia, începând cu data de la care parcarea în cauză va începe să funcționeze; g) să plătească impozitul aferent clădirii constând în parcare supraterană, pe toată durata în care se află în proprietatea sa, respectiv pe toată durata exploatării parcării; h) să instruiască pe cheltuiala sa, personalul angajat al asociatului | - Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA privind: utilizarea echipamentelor, până la darea în exploatare a parcării; i) să nu tulbure sub nici o formă desfaşurarea activităților din spațiul construit pus la dispoziție; j) să predea la data dării în funcţiune, pe baza de proces - verbal de predare - primire către celalalt asociat, bunurile ce constituie apori, inclusiv dotările si utilităţile; k) să asigure gestiunea obiectivului şi să recruteze în cadrul societății sale, personalul necesar exploatării obiectivului. Cap.VI - CONDUCEREA, ADMINISTRAREA ȘI CONTROLUL ASOCTERII Art.6. Asocierea va fi condusă de un Consiliu de Administrare format din 4 membri câte doi de fiecare parte contractantă, care vor fi desemnați de către Consiliile de Administraţie ale celor două părţi contractante, ce se va constitui în termen de maxim 10 zile de la semnarea prezentului contract. Cheltuielile privind remuneraţia acestora - până la momentul începerii exploatării — vor fi

suportate de fiecare asociat în parte. În caz de revocare sau imposibilitate de exercitare a acestei calități pe o perioadă de cel putin 30 de zile, părțile contractante au obligația să numească alt membru, Art7, Consiliul de Administrare este condus de un Preşedinte numit de asociatul nr, 1 - Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA, dintre cei doi membri desemnați ai Consiliului de Administrare şi se întruneşte lunar, sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea reprezentanților uneia dintre părți, Consiliul de Administrare se convoacă de catre Preşedinte sau de către unul din ceilalți trei membri, cu cel puțin 3 zile înainte de data ținerii sedinței, Convocările se fac numai în scris prin scrisoare recomandată sau prin fax la numerele de fax menționate la art. 1, Art8. Hotărârile se iau cu votul a 2/3 din numărul total al membrilor, Pentru validitatea hotărârilor este necesară prezența tuturor membrilor Consiliului de administrare la prima convocare şi prezența a 3/4 din numărul total al membrilor la a doua convocare. Între cele două convocări trebuie să treacă o perioadă de minim 3 zile. Părțile convin ca în situația în care unul dintre membri este în imposibilitatea de a se prezenta la sedința Consiliului de Administrare (fară ca această perioadă să depaşească 30 de zile), acesta să poată desemna un reprezentant din cadrul celorlalți 3 membri, care va putea lua hotărâri şi vota în numele său, în baza unui mandat făcut în scris, Art.9. Membrii Consiliului de Administrare vor fi remunerați lunar din veniturile obținute din asociere, cuanturaul remunerației va fi stabilit printr-o hotărâre comună a organelor de conducere executivă a ambelor părți. Art.10, Dezbaterile şi hotărârile luate în cadrul şedinţelor Consiliului de Administrare, se vor consemna într-un registru ținut prin grija asociatului nr. 1 Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA, șnuruit, numerotat, ștampilat, datat și semnat de fiecare parte contractantă. Art11. Consiliul de Administrare are următoarele atribuții: a) elaborează strategia de activitate a asocierii și programele de activitate ale acesteia; b) stabileşte și aprobă necesarul de dotări; c) verifică rezultatele activității desfășurate și a operațiunilor economico-financiare; d) hotărăşte cu privire la orice alte cheltuieli necesare funcționării asocierii; e) stabilește tarifele de exploatare în corelare cu hotărârile Administrației Publice Locale, privind structura şi evoluția impozitelor și taxelor locale; f) stabileşte numărul personalului care lucrează pentru asociere şi salariile acestora; g) întocmește un raport anual asupra activității desfăşurate de către asociere, pe baza situațiilor financiare anuale, care va fi prezentat Adunărilor Generale ale celor două părţi; h) ia măsuri pentru remedierea neajunsurilor sesizate de dirigintele de șantier. i) hotăreşte cu privire la orice alte probleme în legătură cu funționarea asocierii. Art.12, Părţile asociate se obligă să respecte în procesul de conducere şi administrare, următoarele: a) Asociatul nr. 1 — Societatea Drumuri Municipale Timișoara SA va conduce şi organiza exploatarea parcării, inclusiv a funcțiunilor aferente, precum și parcărilor aflate pe străzile adiacente acestei parcări, cu personalul propriu. Detaliile privind exploatarea curentă a parcării vor face obiectul unui act adițional. b) Asociatului nr. 2 — are oricând accesul la actele care vizează gestiunea asocierii, c) De la data începerii exploatării, asocierea își va desfaşura activitatea economico- financiară pe baza Bugetului de venituri și cheltuieli întocmit de asociatul nr. 1 - Societatea Drumuri Municipale Timișoara SA și aprobat de Consiliul de Administrare. Bugetul de venituri şi cheltuieli astfel întocmit trebuie însuşit de ambii asociați. Veniturile și cheltuielile se vor referi atât la activitatea de bază cât și la alte activități auxiliare ce se vor desfăşura în locația respectivă. d) Asociatul nr. 1 — Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA va organiza și conduce evidența contabilă a asocierii din momentul începerii exploatării, în conformitate cu legislația în vigoare în România. Contabilitatea va fi ținută distinct

de propria activitate în conturi analitice, asociatul care ține evidența contabilă având obligația să trasmită celuilalt asociat, pe baza de decont lunar, cheltuielile și veniturile înregistrate pe natura acestora, în vederea înregistrării în propria contabilitate, Art.13. Asociatul 1 - Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA îşi va desemna un reprezentant care va îndeplini funcția de diriginte de șantier şi va supraveghea modul de execuție și punere în funcţiune a investiţiei (parcării), Acesta are obligația să colaboreze strâns cu Consiliul de Administrare caruia îi va sesiza orice nereguli constatate pe parcursul execuției lucrărilor, Art.14. Pe durata exploatării, investiția constând în cele parcarea supraterană va fi întabulată în cartea funciară pe numele asociatului ar. 2 „cu interdicția Înstrăinării, fără acordul Asociatului nr. 1. De asemenea, prin grija asociatului nr, 2 prezentul contract se va nota în cartea funciară. Cap VII - ÎMPĂRȚIREA REZULTATELOR ASOCIERII Art.15 Părțile asociate, de comun acord stabilesc modalitățile de împărțire a rezultatului brut realizat, prin derularea prezentului contract, astfel: A) Asociatul nr. l — Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA - minim 20% din totalul locurilor de parcare realizate; B) Asociatul nr.2 - A. Cap. VIII RĂSPUNDEREA CONTEACTUALĂ. CAUZELE DE ÎNCETARE A CONTRACTULUI DE ASOCIERE SI MODALITATEA DE ÎMPĂRȚIRE A REZULTATELOR _LICHIDARII Art.16, Pentru nerespectarea obligațiilor asumate prin contract părțile îşi datorează despăgubiri care vor reprezenta contravaloarea pierderilor ce decurg din aceasta. În acest caz, partea prejudiciată se va adresa Consiliului de Administrare, care va hotârî modalitatea de stabilire și cuantumul despăgubirilor, pe baza unei hotărâri. Partea nernulțumită de hotărărea Consiliului de Administrare, se poate adresa instanțelor de judecată, Art.17. Forța majoră apără de răspundere părțile în condițiile prevăzute de lege, Art.18. Prezentul contract se reziliaza de drept — cu notificare prealabilă - în situaţia în care asociatul nr. 2 , întârzie cu mai mult de de zile, execuția investițiilor, constând în parcare supraterană, cu toate dotările aferente, Începând cu a -a zi, toate investițiile efectuate de asociatul nr, 2 - „ trec în proprietatea celuilalt asociat. Art.19, Contractul încetează: a) cu acordul părților; b) în caz că urmările cazurilor de forță majoră nu pot fi înlăturate decât prin eforturi financiare la care una din părți nu se angajează; c) când unul din asociați, prin nerespectarea obligațiilor asumate, aduce prejudicii de ordin financiar sau moral celeilalte părți asociate. d) când evoluția impozitelor, taxelor şi prețurilor afectează rezultatele financiare ce revin uneia dintre părți şi nu se ajunge la o înțelegere de comun acord; e) la data când a expirat termenul pentru care s-a semnat prezentul contract. Art.20. În situația în care prezentul contract înceteaza — înainte de expirarea acestuia - din vina asociatului nr, 2 - „ CA urmare a nerespectării clauzelor contractuale, toate investițiile efectuate pană în acel moment, pe baza documentelor justificative, trec în proprietatea asociatului nr. Art21. În situatia î în care prezentul contract încetează — înainte dle expirarea acestuia — datorita faptului că, acționarul unic al asociatului nr. 1 - Societatea Drumuri Municipale Timişoara SA, retrage acestuia din urma concesiunea terenurilor pe care se efectuează investițiile, înainte de punerea în funcţiune, asociatul nr. 2 — va fi despăgubit de către Consiliul Local al Municipiului Timișoara cu o sumă reprezentând contravaloarea investițiilor efectuate până în acel moment, inclusiv profitul net estimat pe toata perioadă de derulare a contractului, conform unei evaluări a afacerii la acea dată, comandate de Consiliul Local al Municipiului Timișoara.

Art.22, În situația în care prezentul oc încetează — înainte de expirarea acestuia — datorită faptului că, acționarul unic al asociatului nr. ] - Societatea Drumuri Municipale Timișoara SA, retrage acestuia din urma concesiunea terenurilor pe care se efectuează investițiile, după punerea in funcțiune, asociatul nr. 2 — Va fi despăgubit de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara cu o sumă reprezentând valoarea contabila rămasă a investițiilor, inclusiv profitul net estimat pe perioada de derulare rămasă a contractului, conform unei evaluări a afacerii la acea data, comandate de Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Art.23. Toate investițiile efectuate de către asociatul nr, 2 - la încetarea contractului prin ajungere la termen, vor trece în proprietatea Consiliului Local sl Municipiului Timişoara. Cap IX - DISPOZIȚII FINALE Art.24, În situația transferului majoritar de acțiuni ale asociatului nr. 1, către un investitor privat, drepturile și obligațiile rezultând din prezentul contract = vor transfera către Consiliul Local al Municipiului Timișoara, În această situație asociatul nr, va prelua conducerea și organizarea exploatarea parcări, inclusiv a aferente, Art.25, Asociatul nr. 2 - poate transfera (cesiona) — cu acordul prealabil al Adunării Generale a Acţionarilor Asociatului nr. 1 — contribuția sa la asociere, către un fond de investiţii sau un investitor privat, situație în care drepturile și obligațiile sale rezultate din prezentul contract, se vor transfera către acel investitor, Art.26. Părţile de comun acord, pot stabili activități de protocol, în limita cheltuielilor deductibile fiscal, precum şi de reprezentare cu scop de reclamă și publicitate cheltuieli ce vor fi cuprinse in Bugetul de venituri şi cheltuieli, Art.27, Bunurile părților ce fac obiectul asocierii vor fi asigurate la o societate de asigurări agreata de părți, prin grija ambilor asociaţi. Art,28. Asociaţii pot conveni să facă investiții suplimentare și să renegocieze cota de participare de comun acord, prin încheierea de acte adiționale, Art.29, Părţile, de comun acord pot hotârî să vândă unui terţ, întreaga investiție, cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, Art. 30. Orice modificare a prezentului contract trebuie aprobată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Art3l. Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract se vor soluţiona pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu este posibil, acestea se vor soluţiona de instanțele de judecată competente din Municipiul Timisoara. Art32, Prezentul contract de asociere s-a încheiat în 4 (patru) exemplare, azi - câte două pentru fiecare parte contractantă. Asociatul nr. 1 Asociatul nr. 2 Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A.