keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 145/24.04.2017 pentru modificarea contractului - cadru de finanţare nerambursabilă pentru proiecte de sport şi a Anexei nr.1 la contractul - cadru privind categoriile de cheltuieli pentru actiunile/activitatile sportive, aprobate prin HCLMT nr.436/16.10.2015

24.04.2017

Hotararea Consiliului Local 145/24.04.2017
pentru modificarea contractului - cadru de finanţare nerambursabilă pentru proiecte de sport şi a Anexei nr.1 la contractul - cadru privind categoriile de cheltuieli pentru actiunile/activitatile sportive, aprobate prin HCLMT nr.436/16.10.2015


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017- 7519 / 28.03.2017 , al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi problemele minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
In baza prevederilor Legii 350/ 2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate activităţilor nonprofit de interes general;
Având în vedere Ordinul nr.130/2006, a Agentiei Nationale pentru Sport, privind finanţarea nerambursabilă din fonduri publice a proiectelor cluburilor sportive de drept privat şi ale asociaţiilor judeţene pe ramură de sport şi ale municipiului Bucureşti, modificat prin Ordinul nr. 236/2006;
Avand in vedere HCL nr.436/2015 pentru modificarea Regulamentului privind regimul finantarilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru proiecte de activitate sportiva si aprobarea contractului de finantare - cadru;
Având in vedere Hotărârea de Guvern nr.1447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă, actualizată;
Având in vedere Hotărârea de Guvern nr.720/2016 privind modificarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă;
Având în vedere prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, actualizată;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b),d) si e), alin.6 lit.a) pct.6 si alin.7 lit.a din Legea 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată si modificată;
In temeiul art. 45 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se modifică contractul -cadru aprobat prin HCLMT nr.436/2015, la Cap.IV.Contributia Municipiului Timisoara, articolul 4., care va avea urmatoarea forma:
"Art.4.Municipiul Timisoara repartizează structurii sportive/asociatiei/fundatiei, suma de …… lei, pentru finantarea actiunilor/activitatilor prevazute la Art.1, din bugetul local, din capitolul 67.02."Cultura , recreere si religie", subcap.67.02.05.01 - Sport".

Art.2: Se modifică contractul- cadru, aprobat prin HCLMT nr.436/2015, prin eliminarea alin 15 de la Cap V."Drepturile si obligatiile părtilor" -Art.5.

Art.3: Se aproba noua Anexa 1 la contractul-cadru, privind categoriile de cheltuieli pentru actiunile/activitatile sportive.

Art.4: Se aproba contractul - cadru modificat cu anexele aferente-Anexele nr.1/2/3 si 4, conforn Anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art.5: Celelalte articole ale Hotărârii Consiliului Local nr.436/16.10.2015 rămân neschimbate.

Art.6 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează structura de specialitate cu activitatea sportivă şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara

Art.7: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Sport - Cultura
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control şi Antifrauda al Primarului;
-Membrilor comisiei de analiză si evaluare;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

COD FP 53 – 01 ver.1 .

1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURĂ NR.SC2017-7519/28.03.2017

APROBAT PRIMAR, NICOLAE ROBU

Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -403.800 ; internet: www.primariatm.ro

REFERAT privind modificarea contractului - cadru de finanţare nerambursabilă pentru proiecte de sport si

a Anexei 1 la contractul – cadru privind categoriile de cheltuieli pentru actiunile/activitatile sportive, aprobate prin HCLMT nr.436/16.10.2015

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 436/16.10.2015 s-a aprobat contractul de finantare –

cadru cu anexele aferente, prin care se acorda contributii financiare pentru proiecte de activitate sportivă.

Având in vedere ca in contractul de finantare – cadru pentru proiecte sportive, aprobat prin Ordinul nr.130/2006 al Presedintelui Agentiei Nationale pentru Sport, este stipulat ca si obiect acordarea finantarii pentru un proiect sportiv, si cuprinde numai conditii de finantare, si nu face referire la acordarea altor facilitati cum ar fi punerea la dispozitie a bazelor sportive, consideram necesar ca si contractul –cadru aprobat prin HCLMT nr.436/2015 sa cuprinda doar conditii de finantare a proiectului sportiv. Mentionam ca, contractul cadru, aprobat prin HCLMT nr.436/2015, cuprinde la cap IV. Contributia Municipiului Timisoara, art.4, urmatoarele: ” 1. Asigura folosinta gratuita a obiectivelor cu destinatie sportiva (baze sportive) aflate in proprietate sau administrare, la solicitarea structurii sportive/ asociatiei/fundatiei, pentru actiunile si activitatile prevazute in Anexa nr.2 la prezentul contract, in limita programului disponibil si conform programarii stabilite de comun acord cu reprezentantii structurii de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Timisoara. 2. Repartizeaza structurii sportive/asociatiei/fundatiei suma de ... lei, din bugetul local, din capitolul 67.02. "Cultură, recreere şi religie", subcap.67.02.05.01-Sport, pentru finanţarea acţiunilor/activităţilor prevăzute la art. 1.”

Pentru alinierea contractului-cadru cu modelul contractului aprobat prin Ordinul nr.130/2006, sunt necesare urmatoarele modificari: - se modifica la Cap.IV.Contributia Municipiului Timisoara, articolul 4., care va avea urmatoarea forma:”Art.4.Municipiul Timisoara repartizează structurii sportive//asociatiei/ fundatiei, suma de …… lei, pentru finantarea actiunilor/activitatilor prevazute la Art.1, din bugetul local, din capitolul 67.02.”Cultura , recreere si religie”, subcap.67.02.05.01 –Sport”; - se elimina de la Cap. V. Drepturile si obligatiile partilor, articolul5, aliniatul 15, care cuprinde urmatoarele: ,, 15.a) sa prezinte la începutul fiecărui sezon competiţional, calendarul sportiv competitional şi sa întocmeasca împreună cu reprezentantii structurii de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Timisoara programul de activitati derulate in cadrul obiectivelor sportive. Neprezentarea calendarului sportiv competiţional va atrage de la sine pierderea gratuităţii sau neprogramarea actiunilor sportive la obiectivele sportive prevăzute la art.4,pct.1. ;

COD FP 53 – 01 ver.1 .

2

b)sa reprogrameze antrenamentele sau/si competitiile, la solicitarea Municipiului Timişoara în cazurile în care acesta organizează acţiuni de interes pentru comunitate sau cu ocazia unor lucrări de investitii si reparaţii curente la obiectivele sportive ; c) sa respecte Regulamentul de Ordine şi Funcţionare al obiectivelor sportive”.

Prin Hotararea Consiliului Local nr.86/01.03.2016, s-a aprobat modul de folosinţă a bazelor sportive Sala Polivalentă ,,Olimpia’’ Timişoara şi Complexul Sportiv ,,Bega’’ Timişoara, aflate în proprietatea Municipiului Timişoara. La art.2. din hotarare este prevazut modul de dare in folosinta gratuita a bazelor sportive mentionate, catre structuri sportive, asociatii sau fundatii fara scop patrimonial.

În Anexa nr.1 la contractul-cadru de finanţare nerambursabilă aprobat prin HCLMT

nr.436/2015 sunt detaliate categoriile de cheltuieli eligibile, care au fost incluse luand ca referinta prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1447/2007 privind normele financiare pentru activitatea sportiva. Prin Hotărârea de Guvern nr. 720/28.09.2016 s-au modificat normele financiare pentru activitatea sportivă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.447/2007.

Intrucat analiza şi controlul categoriilor de cheltuieli eligibile si dupa caz, a cuantumurilor, ce se pot efectua din bugetul local, aferente contributiei Municipiului Timisoara în cadrul contractului, se face conform anexei nr.1 la contractul de finanţare nerambursabilă, propunem modificarea Anexei nr.1 la contractul-cadru, conform noilor prevederi . Având în vedere cele menţionate, înaintăm pentru aprobare, prezentul referat şi proiectul de hotărâre, prin care: 1.- se modifica contractul- cadru la Cap.IV.Contributia Municipiului Timisoara, articolul 4., care va avea urmatoarea forma:”Art.4.Municipiul Timisoara repartizează structurii sportive/asociatiei/fundatiei, suma de …… lei, pentru finantarea actiunilor/activitatilor prevazute la Art.1, din bugetul local, din capitolul 67.02.”Cultura , recreere si religie”, subcap.67.02.05.01 –Sport”; 2. - se modifică contractul- cadru, prin eliminarea alin 15 de la Cap V.”Drepturile si obligatiile părtilor” -Art.5; 3. - se aproba noua Anexa 1 la contractul-cadru, privind categoriile de cheltuieli pentru actiunile/activitatile sportive; 4. - se aproba contractul –cadru modificat, cu anexele aferente-Anexe nr.1/2/3si 4, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare;

Viceprimar, Dan Diaconu Director economic, Steliana Stanciu Serviciul juridic, Daniela Stefan

Responsabil Birou, Ioan Mihai Costa

Compartiment Sport,

Tiberiu Stoia

Atasament: Contract.pdf

1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURĂ Nr.inregistrare____________

Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -408.300; internet: www.primariatm.ro

CONTRACT- cadru de finanţare Cap.I. PĂRŢILE 1.1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, reprezentat prin Primar ..………., cu sediul in Bv. C.D. Loga nr.1, cod fiscal nr.14756536, şi 1.2. STRUCTURA SPORTIVĂ/ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA (denumite generic ORGANIZAŢIA)…TIMIŞOARA, cu sediul in localitatea………, str……., nr….., certificat de identitate sportivă .…., cod fiscal nr……………….,cont bancar nr……………………………………, deschis la Banca…………………………………, reprezentat prin d-na/dl…………………. ,in calitate de preşedinte/director/manager general, în baza dispoziţiilor Legii nr. 350/2005 actualizată, privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, ale Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport nr. 130/2006, privind finanţarea nerambursabilă din fonduri publice a proiectelor structurilor sportive, cu modificările şi completările ulterioare şi de Hotărârea Consiliului Local nr. _____________, au convenit încheierea prezentului contract. Cap.II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.1. (1) Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea, din contribuţia financiară acordată din bugetul local, a proiectului....., din cadrul programului sportiv ’’Promovarea sportului de performanţă’’/’’Sportul pentru toţi’’. (2)Acţiunile şi activităţile desfăşurate de structura sportivă .......... finanţate prin prezentul contract, sunt prevazute in Anexa nr.2 . (3)Activitatea structurii sportive/asociaţiei/fundaţiei se circumscrie realizării scopului şi obiectivelor organizaţiei, conform prevederilor statutului/actului de constituire. Cap.III. DURATA CONTRACTULUI Art.2. (1)Prezentul contract se incheie pe o perioadă cuprinsă de la data semnării lui de către părţi şi este valabil până la data de ................. .

2

Cap.IV. CONTRIBUŢIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Art.4. Municipiul Timişoara repartizează structurii sportive/asociaţiei/fundaţiei suma de ....... lei, pentru finanţarea acţiunilor/activităţilor prevăzute la Art. 1,din bugetul local, din capitolul 67.02. "Cultură, recreere şi religie", subcap.67.02.05.01-Sport. Cap.V. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR Art.5. Structura sportivă/asociaţia/fundaţia are următoarele drepturi şi obligaţii: 1.să utilizeze suma alocată din bugetul local prevăzută la art. 4, exclusiv pentru finanţarea cheltuielilor aferente acţiunilor/activităţilor prevăzute şi potrivit destinaţiei stabilite prin contract la Anexa 2 şi în conformitate cu dispoziţiile legale in vigoare; 2.să realizeze acţiunile/activităţile prevăzute la art. 1, obiectivele şi indicatorii prevăzuţi în Anexa nr. 3; 3.să asigure din alte surse de finanţare acoperirea tuturor cheltuielilor necesare, conform Bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, cu excepţia celor acoperite din bugetul local, pentru asigurarea condiţiilor organizatorice şi materiale pentru desfăşurarea pregătirii sportive optime, participarea la toate acţiunile sportive din calendarele competiţionale, in care secţiile structurii sportive sunt calificate, respectiv pentru desfăşurarea optimă a evenimentelor/competiţiilor sportive in calitate de organizator; 4.să respecte prevederile actului constitutiv şi ale statutului propriu, precum şi statutul şi regulamentele federaţiei sportive naţionale la care este afiliată; 5. să promoveze imaginea Municipiului Timişoara şi a Consiliului Local al Municipiului Timişoara prin inscripţionarea vizibilă pe echipamentele de concurs, a insemnelor acestora, respectiv pe toate materialele promoţionale aferente acţiunilor sportive şi evenimentele media; 6.să permită persoanelor delegate de Municipiu să efectueze controlul privind modul de utilizare a sumei prevăzute la art.4; 7. să contribuie cu minimum 10% din valoarea totală de finanţare a programului; 8. va aloca o cotă de minim ...% din suma prevazută la art.4, pentru activitatea sportivă a echipelor secunde, de tineret şi echipelor de copii şi juniori, după caz, conform structurii organizatorice; 9. din suma alocată de Municipiul Timişoara structura sportivă poate finanţa categoriile de cheltuieli aferente activităţii, precizate in Anexa nr.1 la prezentul contract; 10.să intocmească şi să transmită, cel puţin trimestrial, către Municipiul Timişoara următoarele documente: - rapoarte financiare insoţite de documentele justificative de cheltuieli, in termen de 30 de zile calendaristice de la data incheierii acţiunilor, conform modalitaţilor de justificare stabilite de finanţator. Raportul financiar va fi structurat conform capitolelor din bugetul de venituri şi cheltuieli-Anexa 4, în scopul verificării de către Primărie a încadrării în capitolele bugetare. Raportul financiar va fi însoţit obligatoriu de documentele justificative, în copie, cu menţiunea’’conform cu originalul’’, inclusiv dovada plăţilor efectuate de beneficiar, în copie; la solicitarea Primăriei beneficiarul va prezenta documentele justificative şi în original. - rapoarte de activitate intermediare/ la finalul anului competiţional(finalul campionatului sau la finalul anului pentru sporturile al caror calendar competiţional corespunde anului calendaristic) sau a evenimentului/competiţiei, privind efectuarea acţiunilor/ activităţilor, realizarea obiectivului/obiectivelor, dupa caz, a indicatorilor prevazuţi in contract; Raportul de activitate va fi elaborat de către beneficiar pe baza comparării cu calendarul

3

iniţial al proiectului. Acesta va cuprinde activităţile demarate, activităţile finalizate, sumele utilizate, necorelările existente faţă de planificare. 11.să restituie, în situaţia nerespectării dispoziţiilor legale şi a prevederilor prezentului contract, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată din partea organului de control din partea Primăriei, sumele primite, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; 12.să promoveze un climat de fair-play şi să facă o imagine pozitivă Municipiului Timişoara; 13.să întreprindă măsurile necesare pentru realizarea obligaţiilor legale care revin organizatorilor competiţiilor sportive, privind prevenirea şi combaterea violenţei in sport, respectiv a dopajului în cadrul acţiunilor finanţate potrivit prezentului contract; 14.să participe la acţiunile organizate de Primăria Municipiului Timişoara, la care este invitat, prin acţiuni sportive demonstrative; 15. să respecte condiţiile şi criteriile de finanţare stabilite de finanţator; 16. suma alocată se va cheltui în cuantum de maximum ___% în primul semestru al anului, funcţie de desfăşurarea activităţilor/acţiunilor din program. Art.6. Municipiul Timişoara are următoarele drepturi şi obligaţii: 1.să supravegheze şi să controleze modul de utilizare a sumelor alocate din bugetul local, precum şi modul de respectare a dispoziţiilor legale; 2.(1) va efectua plata sumei alocate in tranşe, în baza solicitărilor de plată din partea structurii sportive/asociaţiei/fundaţiei, în limita bugetului disponibil şi a disponibilului în cont la data solicitării; (2) prima tranşă (avans) nu poate depăşi 30% din finanţarea acordată, iar ultima tranşă va fi de 10% din valoarea finanţării nerambursabile şi se va achita în termen de 15 zile de la validarea raportului final. (3) finanţarea pentru o tranşă aferentă unei etape următoare a programului sau proiectului se acordă numai după justificarea utilizării tranşei anterioare prin depunerea rapoartelor intermediare şi a documentelor justificative. (4) autoritatea finanţatoare şi beneficiarul pot stabili în contractul de finanţare ca plăţile către beneficiar sa se efectueze în tranşe, în raport cu faza proiectului şi cheltuielile aferente, în funcţie de evaluarea posibilelor riscuri financiare, durata şi evoluţia în timp a activităţii finanţate ori de costurile interne de organizare şi funcţionare ale beneficiarului; 3.va primi rapoarte financiare insoţite de documente justificative, pentru cheltuielile efectuate din suma alocată, conform precizarilor cuprinse in art.5-pct.10; 4. să solicite, in situaţia in care se constată că din finanţarea alocată din bugetul local nu au fost cheltuite sume in conformitate cu scopul şi obiectivele structurii sportive/ asociaţiei şi nu au fost utilizate conform prevederilor prezentului contract, restituirea sumelor acordate şi/sau, dupa caz, sistarea virării sau diminuarea sumei repartizate; 5. să diminueze cota aferentă anului competiţional următor, din finanţarea aprobată pentru ansamblul anului bugetar inclus in durata contractului, in situaţia in care se constată că la finalul anului competiţional in curs, structura sportivă nu şi-a realizat obiectivele şi indicatorii prevăzuţi în anexa nr. 3 la prezentul contract. 6. să diminueze cu cota ultimei tranşe neachitate valoarea finanţării acordate pentru proiectele care au durata suprapusă cu anul bugetar, in situaţia in care se constată prin Raportul de activitate final că structura sportivă/organizaţia nu şi-a indeplinit obiectivele şi indicatorii prevăzuţi în anexa nr. 3 la prezentul contract.

4

Cap.VI. MODIFICAREA CONTRACTULUI Art.7. Nici o parte nu poate modifica unilateral prezentul contract. Modificarea contractului poate interveni numai prin acordul de voinţă liber exprimat al părţilor, prin act adiţional. Cap.VII. CLAUZE SPECIALE Art.8.(1) Activitatea financiară a structurii sportive / organizaţiei...., cu privire la modul de cheltuire a sumelor alocate din bugetul local, va fi controlată de catre o comisie numită prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara ; (2)În acest sens, structura sportiva/organizaţia...va pune la dispoziţia Municipiului Timişoara, toate documentele legate de sumele alocate in baza prezentului contract de finanţare ; (3)Justificarea şi decontarea cheltuielilor ocazionate de acţiunile/activitaţile din proiectul sportiv se vor realiza numai pe bază de acte doveditoare, conform legii. (4) Structura sportivă / organizaţia...va permite persoanelor delegate de Municipiu să efectueze controlul privind modul de utilizare a sumei prevăzute la art.4; (5)Biroul Audit din cadrul Primăriei şi Curtea de Conturi au dreptul de de a exercita controlul financiar asupra derulării activităţii nonprofit finanţate conform prezentului contract; (6) In situaţia in care se constată ca sume din contribuţia financiară alocată din bugetul local structurii sportive nu au fost utilizate in scopul atingerii obiectului finanţării sau/şi conform prevederilor legale, acestea vor fi recuperate de la structura sportivă/ organizaţia. (7)Structura sportivă/ organizaţia........se obligă să restituie, în situaţia nerespectării dispoziţiilor legale şi a prevederilor prezentului contract, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată din partea organului de control din Primărie, sumele primite, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. Art.9. In baza rapoartelor de activitate intermediare/finale, la incheierea anului competiţional sau a evenimentului/competiţiei sportive, primite de la structura sportivă/organizaţia…, structura de specialitate din Primăria Municipiului Timişoara va intocmi semestrial, sau la sfârsitul anului după caz şi ori de câte ori va fi necesar, Raportul de evaluare a activităţii sportive desfăşurate de către structura sportivă/organizaţia…. Art.10. Municipiul Timişoara nu preia şi nu răspunde în niciun fel de eventualele debite sau obligaţii financiare ori de altă natură ale structurii sportive/organizaţiei.... Cap.VIII. RASPUNDEREA CONTRACTUALĂ Art.11. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, partea în culpă răspunde în condiţiile prezentului contract şi ale dispoziţiilor legale în vigoare. Art.12. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invocă, în condiţiile legii. Cap. IX. LITIGII Art.13. Divergenţele care pot apărea între părţi pe parcursul derulării prezentului contract vor face obiectul unei concilieri pe cale amiabilă. În situaţia în care aceasta nu

5

s-a realizat, partea nemulţumită se poate adresa instanţei de judecată competente, în condiţiile legii. Cap.X. DISPOZIŢII FINALE Art.14.(1)Regimul de gestionare a sumelor repartizate de Municipiul Timişoara şi controlul financiar se realizează în condiţiile legii. (2)Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata de catre Municipiul Timişoara a contribuţiilor financiare acordate din bugetul local, pentru cheltuielile efectuate de structura sportivă/organizaţia în baza prezentului contract, se fac potrivit normelor privind finanţele publice. Art.15. Prevederile prezentului contract au putere deplină pentru părţi şi se constituie în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ. Art. 16. Anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentul contract. Art. 17. Prezentul contract se încheie în 3 exemplare, dintre care două exemplare pentru Municipiul Timişoara şi un exemplar pentru structura sportivă/asociaţie/fundaţie. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, STRUCTURA SPORTIVĂ/ ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA… PRIMAR, PREŞEDINTE/ DIRECTOR

/MANAGER GENERAL,

DIRECŢIA ECONOMICĂ ,

STRUCTURA DE SPECIALITATE, CONSILIER JURIDIC,

Atasament: Anexe_2_3.pdf

ANEXA 2 la contractul de finantare-cadru ___________________ Structura sportivă/asociatia /fundatia _________________ Acţiunile/activităţile din cadrul Proiectului……………………………………………., Programul sportiv:’’ Promovarea sportului de performanta’’ / ’’Sportul pentru Toti’’

Nr.

crt.

Denumirea actiunii/activitatii Locul de desfasurare

Perioada actiunii Numar de participanti

Costul acţiunii

- lei

Alte mentiuni

1.

2.

3.

Reprezentanti legali: ………………………… (numele, prenumele, functia) semnatura si stampila structurii sportive)

 

 

 

ANEXA 2.1 la contractul de finantare-cadru________________ Structura sportivă/asociatia /fundatia _________________

Bugetul acţiunilor/activităţilor din cadrul Proiectului sportiv: …………………………………….

Programul sportiv:’’ Promovarea sportului de performanta’’ / ’’Sportul pentru Toti’’

-lei(Ron)-

Nr. crt.

Actiunea/ Activitatea/ Categorii de cheltuieli

Valoare totala -lei-

din care

finantare alocata de Municipiul Timisoara

Din veniturile proprii ale structurii sportive

1. Acţiunea/activitatea ....... Total ............., din care: a)… categ de cheltuieli b)… categ de cheltuieli

2. Acţiunea/activitatea ....... Total ............., din care: a)… categ de cheltuieli b)… categ de cheltuieli

…     Reprezentanti legali: ………………………… (numele, prenumele, functia) semnatura si stampila structurii sportive)  

ANEXA 3 la contractul de finantare-cadru________________ Structura sportivă/asociatia /fundatia _________________

Scopul, obiectivele si indicatorii de evaluare ai proiectului ……………………………….

din cadrul programului sportiv’’ Promovarea sportului de performanta’’ / ’’Sportul pentruToti’’   A.Scopul:

B.Obiective:

B1: Obiectivul general:

B2: Obiective specifice:

C. Indicatori:

C1: Indicatori de eficienta: (cost mediu/proiect, cost mediu/acţiune, cost mediu/participant, etc.)

C2: Indicatori fizici: (nr. de acţiuni, nr. de competiţii, nr. de sportivi, nr. de cupe/diplome/medalii, etc.)

C3: Indicatori de rezultat: (cifre, fapte, timp, servicii, nr. de persoane, rezultate sportive, sportivi in loturi nationale, etc.)

Reprezentanti legali: ………………………… (numele, prenumele, functia) semnatura si stampila structurii sportive)

Atasament: Anexa_4.pdf

ANEXA nr.4 la contractul de finantare-cadru____________ Structura sportivă/asociatia /fundatia _________________

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI.

Proiectul ............................................ din Programul „Promovarea sportului de performanta”/ Programul” Sportul pentru Toti” Perioada şi locul desfăşurării ...................................................................................

Nr. crt.

Denumire indicatori TOTAL TRIM I

TRIM II

TRIM III

TRIM IV

OBSERVAŢII1

I. VENITURI – TOTAL, din care: 1+2 1. Contribuţia beneficiarului (a+b+c+d) a). contribuţie proprie b). donaţii c). sponsorizări d). alte surse

2. Finanţare nerambursabila din bugetul local

II. CHELTUIELI – TOTAL, din care: 1-11

1. Închirieri baze sportive,sali,spatii,aparatura,alte bunuri

2. Onorarii /fond premiere/Consultanţă 3. Transport 4. Cazare şi masă 5. Consumabile 6. Echipamente 7. Servicii 8. Administrative 9. Tipărituri 10. Publicitate 11. Alte cheltuieli (se vor nominaliza) Alimentatie de efort Plata arbitri, medici si alte persoane

Asigurarea persoanelor, a materialelor si echipamentelor sportive si a altor bunuri

Achizitionarea de materiale si echipamente sportive

Medicale si pt. control doping -Premii, indemnizatii Altele... -refacere dupa efort, recuperare,igiena

-asig.serviciilor medicale,ordinii publice,a resp.normelor PSI

-achiz.panouri, materiale publicitare...

                                                             1 La veniturile obtinute din donatii, sponsorizari si alte surse, la rubrica de observatii se va specifica denumirea persoanei fizice sau juridice care acorda finanţarea, inclusiv datele de contact (sediu, telefon, fax, email)

-cheltuieli pentru poavazare baze sportive

-taxe de inscriere/ participare la actiuni sportive, taxe de organizare

-taxe de vize

-pentru realizarea actiunilor de cercetare,documentare,informare

-consultanta in domeniul sportului .....si alte cheltuieli( se vor nominaliza) TOTAL % 100 Detalierea cheltuielilor cu evidenţierea surselor de finanţare pe fiecare categorie de cheltuială:

Nr crt

Categoria bugetara

Contribuţia finanţator

Contribuţia Beneficiarului Total buget Contribuţie

proprie Alte surse, donaţii, sponsorizări, etc

1. Închirieri baze sp,sali,spatii, aparatura,alte bunuri

2. Onorarii /fond premiere/ Consultanţă

3. Transport 4. Cazare şi masă 5. Consumabile 6. Echipamente 7. Servicii 8. Administrative 9. Tipărituri 10. Publicitate

11. Alte cheltuieli (se vor nominaliza)

Alimentatie de efort

Plata arbitri, medici si alte persoane

Asigurarea persoanelor, a materialelor si echipamentelor sportive si a altor bunuri

Achizitionarea de materiale si echipamente sportive

Medicale si pt. control doping -Premii, indemnizatii Altele...

-refacere dupa efort, recuperare,igiena

-asig.serviciilor medicale, ordinii publice, resp.normelor PSI

-achiz.panouri, materiale publicitare...

-cheltuieli pentru poavazare baze sportive

-taxe de inscriere/ participare la actiuni sportive, taxe de organizare

-taxe de vize

-pentru realizarea actiunilor de cercetare,documentare,informare

-consultanta in domeniul sportului

.....si alte cheltuieli( se vor nominaliza)

TOTAL % 100 -Distributia in detaliu , in interiorul capitolelor/articolelor/ actiunilor/ activitatilor din Anexa 2, a sumelor alocate din bugetul local, cade in sarcina structurii sportive, potrivit hotararilor Adunarii Generale si deciziilor Consiliului Director ale asociatiei, care raspund de modul de utilizare a sumelor alocate, in conformitate cu scopul si obiectivele acesteia si prevederile legale in vigoare. -Modificarea repartitiei articolelor/naturilor de cheltuieli cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli din prezenta anexa si detaliate pe actiuni/activitati in Anexa 2 la contract, cu respectarea valorii finantarii aprobate, se poate face prin act aditional la contract semnat de reprezentantii legali ai partilor. Preşedintele structurii sportive/organizaţiei Responsabilul financiar al structurii sportive/organizaţiei ............................ ................................. (numele, prenumele şi semnatura) (numele, prenumele şi semnatura) Data ...................

Ştampila

 

Atasament: ANEXA_1.pdf

1

ANEXA 1 la contractul de finantare -cadru ___________________ Structura sportivă/Asociatia/Fundatia_________________________ Categorii de cheltuieli pentru actiunile/activitatile cuprinse in programele de selectie, pregatire sportiva, calendarele competitionale, organizare de competii si evenimente sportive din cadrul programului sportiv:’’ Promovarea sportului de performanta’’ / ’’Sportul pentru Toti’’ Cap.I. Consideratii generale Prezenta anexa cuprinde categoriile de cheltuieli specifice şi, după caz, cuantumurile acestora, ce se pot efectua pentru realizarea activitatii sportive de catre structura sportiva/asociatia/fundatia contractanta, din contributia financiara de la bugetul local. Naturile de cheltuieli din prezenta anexa se pot efectua pentru realizarea activităţii sportive, respectiv actiuni/activitati cuprinse in programele de selectie, pregatire sportiva, calendarele competitionale, organizare de competitii si evenimente sportive, pentru participanţii la acţiunile sportive. Termenii şi expresiile utilizate in anexa au următoarele semnificaţii: 1. activitate sportivă - complex de acţiuni care au ca scop comun îndeplinirea unor obiective cu caracter sportiv. Categoriile de acţiuni care constituie activitatea sportivă sunt: acţiunile de pregătire sportivă, competiţiile sportive şi alte acţiuni sportive, denumite împreună acţiuni sportive; 2. acţiune de pregătire sportivă - acţiune sportivă desfăşurată în ţară sau în străinătate, realizată în baza unui program stabilit, sub supravegherea uneia sau mai multor persoane calificate, având ca scop dezvoltarea psihomotrică a individului şi participarea la competiţii sportive; 3. competiţie sportivă - acţiune sportivă organizată de structuri sportive şi/sau de alte entităţi competente, în baza unui regulament, care are ca obiective ameliorarea rezultatelor sportive, realizarea de recorduri şi/sau obţinerea victoriei; 4. alte acţiuni sportive - acţiuni care prezintă interes pentru activitatea sportivă, altele decât competiţiile sportive şi cele de pregătire sportivă, desfăşurate în ţară sau în străinătate, cum ar fi: congrese, conferinţe, simpozioane, seminarii, colocvii ori alte reuniuni, întâlniri de lucru, schimburi de experienţă, gale, expoziţii, cursuri şi stagii de practică şi specializare sau perfecţionare şi altele asemenea, precum şi acţiuni de cercetare, documentare, informare, promovare, consultanţă şi altele asemenea; 5. alimentaţie de efort - tip de alimentaţie specială, necesară compensării pierderilor de nutrienţi în urma efortului depus de sportivi în programele de pregătire şi de participare în competiţii; 6. susţinătoare de efort - substanţe sintetice sau naturale cu efecte ergo- sau profotrope utilizate în vederea reechilibrării biologice a sportivilor. Acestea au scop profilactic, curativ şi accelerează refacerea după efort, contribuind indirect la susţinerea biologică a efortului următor; substanţe care nu sunt incluse pe lista substanţelor interzise întocmită de Agenţia Mondială Antidoping (WADA);

2

7.structurile sportive –(in sensul prezentei anexe) sunt asociaţii de drept privat, constituite sau înfiinţate, după caz, în scopul organizării şi administrării unei activităţi sportive şi care au drept obiectiv promovarea uneia sau mai multor discipline sportive, practicarea acestora de către membrii lor şi participarea la activităţile şi competiţiile sportive. 8. participanţii la acţiunile sportive : a. la acţiunile de pregătire sportivă interne şi internaţionale : (1)- sportivi; (2)- antrenori; (3)- medici, asistenţi medicali, maseuri, fizioterapeuţi, cercetători, operatori video, alţi specialişti care contribuie la realizarea pregătirii.Acestia pot beneficia pe perioada acţiunilor de pregătire sportivă de aceleaşi drepturi ca şi sportivii, cu excepţia cazurilor în care acţiunile sunt organizate în localităţile în care îşi au domiciliul aceste persoane şi organizatorii au stabilit să nu locuiască cu sportivii cantonaţi, situaţie în care vor beneficia de una sau două mese pe zi, după caz. Numărul, structura şi componenţa nominală ale participanţilor la acţiunile de pregătire sportivă se stabilesc de organizaţiile sportive organizatoare, în funcţie de ramura de sport, de scopul şi importanţa acţiunii şi de resursele financiare prevăzute în buget. b. la competiţiile sportive şi la alte acţiuni sportive interne şi internaţionale : (1) La competiţiile sportive interne şi internaţionale, în afară de sportivi, pot participa antrenori, medici, asistenţi medicali, fizioterapeuţi, operatori video, arbitri, observatori, alţi specialişti, precum şi alte persoane din cadrul autorităţii, instituţiei sau structurii sportive participante ori din afara acesteia, care contribuie la asigurarea condiţiilor tehnice şi administrative necesare efectuării deplasării, participării sportivilor în competiţie şi realizării obiectivelor propuse. (2) Sportivii şi celelalte persoane care participă la competiţiile sportive alcătuiesc delegaţia sportivă a organizaţiei sportive pe care o reprezintă. (3) Numărul, structura şi componenţa nominală ale delegaţiei sportive care participă la competiţii sportive şi perioada de deplasare a acesteia se stabilesc de organizaţia sportivă pe care o reprezintă, în raport cu regulamentul competiţiei, necesităţile concrete de îndeplinire a obiectivelor stabilite şi cu încadrarea în fondurile prevăzute în buget. (4) La celelalte acţiuni sportive interne şi internaţionale prevăzute in anexa, numărul, structura şi componenţa nominală ale participanţilor se stabilesc, după caz, de organizaţia sportivă organizatoare sau participantă la acţiune, în raport cu regulamentele ori condiţiile de participare comunicate de organizatori, scopul şi obiectivele acţiunii şi prevederile bugetare aprobate cu această destinaţie. (5) Numărul arbitrilor la competiţiile sportive interne şi internaţionale se stabileşte de federaţiile sportive naţionale, respectiv de federaţiile sportive internaţionale, conform regulamentelor proprii.

3

Cap.II. Categorii de cheltuieli I. Cheltuieli de personal : se pot acorda conform prevederilor legale in vigoare

Cheltuieli cu salarii/Impozite/ Contributii la bugetul de stat/ Alte cheltuieli ce deriva din cheltuieli de personal II Categorii de cheltuieli altele decat cheltuieli de personal

1. Cheltuieli de transport :

1.1. (1)Transportul participanţilor la acţiunile sportive organizate în ţară, în altă localitate decât cea în care îşi au

domiciliul/resedinta aceştia se poate efectua,dupa caz : a) cu orice fel de tren, clasa a II-a pe distanţe de până la 300 km şi clasa I pe distanţe mai mari de 300 km; utilizarea vagonului de dormit este permisă şi se pot deconta cheltuielile aferente numai în cazul călătoriilor efectuate pe distanţe mai mari de 300 km şi pe timp de noapte; b) cu mijloace de transport auto ale entităţilor organizatoare sau participante ( parc auto al clubului ), cu cheltuielile aferente de combustibil, lubrifianti, taxe de drum,diurna sofer, si altele; c) cu mijloace de transport auto închiriate, respectiv microbuze, autocare şi altele asemenea; d) cu avionul, clasa economică; e) cu navele de călători, după tariful clasei I; f) cu autoturismul proprietate personala, în condiţiile legii. (2) Transportul delegatiei sportive in localitate pentru participarea la acţiunile sportive (pregatire sportiva,competitie,alte actiuni) se poate face cu mijloace de transport auto proprii, închiriate, cu autoturisme proprietate personală sau cu mijloace de transport în comun si publice, în condiţiile legii. 1.2. La acţiunile sportive care se desfăşoară în Municipiul Timisoara : a) pentru pregatire sportiva, sportivii pot beneficia de decontarea cheltuielilor de transport efectuat cu mijloacele de transport în comun de la locul de domiciliu la locul de desfăşurare a acţiunii de pregătire, pe baza legitimaţiilor de călătorie sau a abonamentului. b) pentru pregatire sportiva in cantonamente, semicantonamente si participarea la competitii, transportul participanţilor se poate face cu mijloace de transport auto proprii, închiriate, cu autoturisme proprietate personală sau cu mijloace de transport în comun si publice, în condiţiile legii.

1.3. Pentru deplasarea participanţilor la acţiunile sportive organizate în străinătate: a) cu avionul, la clasa economic: bilete individuale sau charter; b) cu trenul, inclusiv cu vagonul de dormit; c) cu mijloace de transport auto închiriate sau proprii ale entităţilor trimiţătoare; d) cu autoturismul proprietate personală, în condiţiile legii; e) cu navele de călători, după tariful clasei I.

4

1.4. Pentru sportivii straini :contravaloare transport ruta Timisoara-tara de rezidenta a sportivului, asigurat de club conform contract / conventie civila intre club si sportiv/antrenor ;

1.5. (1)La acţiunile sportive organizate în ţară şi în străinătate se pot deconta drept cheltuieli de transport si: a) taxele pentru trecerea podurilor; b) taxele de traversare cu bacul; c) taxele de aeroport, gară, aerogară sau port; d) alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare; e) costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum şi comisioanele percepute de agenţiile de voiaj; f) taxele percepute suplimentar pentru bagajele constând din materiale şi echipament sportiv, aparatură medicală şi altele asemenea. (2) La acţiunile sportive interne şi internaţionale se mai pot efectua cheltuieli privind: a) transportul materialelor şi echipamentelor sportive, al medicamentelor şi aparaturii medicale necesare sportivilor şi personalului tehnic pentru efectuarea pregătirii şi/sau participării la competiţia sportivă; b) transportul documentaţiilor, al altor materiale necesare îndeplinirii acţiunii; c) transportul pe destinaţia dus-întors dintre aeroport sau gară şi locul de cazare

2. Cheltuieli de cazare

2.1. (1) Cazarea participanţilor la activitatile sportive organizate în ţară se poate face dupa caz : a) în unităţile de cazare pentru sportivi; b) în cămine şcolare sau studenţeşti; c) în locuinţe închiriate, în condiţiile legii; d) în moteluri, campinguri sau în hoteluri până la categoria 3 stele inclusiv; (2) Pentru sedere pe durata in localitatea Timisoara, sportivii, stafful tehnic si administrativ al clubului pot beneficia de cazare în locuinţe/sau apart- hoteluri inchiriate , cu contract de inchiriere, cu limita superioara corespunzatoare tarifelor hotelurilor categoria de 3 stele si raportat la ofertele pietei ; se includ si cheltuieli cu utilitatile la locuintele inchiriate

2.2.Cazarea participanţilor la competiţiile sportive şi la alte acţiuni sportive internaţionale organizate în ţară : se poate face în hoteluri până la categoria 5 stele inclusiv, în funcţie de nivelul, importanţa şi/sau regulamentul competiţiei, după caz.

2.3. (1) La acţiunile sportive organizate în străinătate cazarea participantilor se face dupa caz: a) în hotelurile în care au loc acţiunile sportive, la tarifele practicate de acestea, pe baza comunicării primite din partea organizatorilor;

5

b) în alte hoteluri sau spaţii de cazare, cu încadrarea în plafoanele de cazare stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare privind deplasarea personalului român în străinătate. (2)În cazuri temeinic justificate, conducătorul entităţii trimiţătoare poate aproba, pe baza documentelor justificative, plata cheltuielilor de cazare peste plafoanele prevăzute de normele legale specifice în vigoare,in limita prevederilor bugetare aprobate .

3. Cheltuieli de masă

(1) Cheltuielile zilnice de masă pentru acţiunile sportive organizate în Municipiul Timisoara de catre club sau in tara in calitate de participant, se diferenţiază pe categorii de acţiuni :

a) Competiţii sportive interne: - de nivel orăşenesc sau municipal: până la 45 lei - de nivel judeţean: până la 50 lei - de nivel zonal sau interjudeţean: până la 60 lei - de nivel naţional: până la 70 lei

b) Acţiuni de pregătire sportivă desfăşurate în ţară : până la 85 lei; c) Competiţii sportive şi alte acţiuni sportive internaţionale desfăşurate în ţară : până la 90 lei; d) La încheierea competiţiilor sportive şi a altor acţiuni sportive internaţionale desfăşurate în Municipiul Timisoara se poate organiza şi finanţa o masă oficială cu sportivii, antrenorii, arbitrii şi oficialii participanţi, precum şi cu alte persoane care au contribuit la organizarea acţiunii, în limita sumei de 110 lei de persoană. În această situaţie, suma prevăzută pentru masa de seară sau de prânz, după caz, nu se mai foloseşte. În cadrul meselor oficiale se pot deconta şi băuturi alcoolice. e) La competiţiile sportive organizate în ţară organizatorii pot asigura sportivilor băuturi răcoritoare în sumă de până la 10 lei/persoană/joc sau reuniune. f) La acţiunile de pregătire sportivă şi la competiţiile sportive sunt interzise includerea şi decontarea în cadrul cheltuielilor de masă a băuturilor alcoolice.

(2) La acţiunile sportive organizate în străinătate se pot efectua cheltuieli zilnice de masă pentru participanţi până la nivelul diurnei în valută prevăzute de dispoziţiile legale în materie pentru fiecare ţară în care are loc deplasarea.

4. Cheltuieli privind alimentaţia de efort

(1) Pentru asigurarea unei alimentaţii corespunzătoare efortului depus în pregătire, sportivii pot beneficia de

alimentaţie de efort - în alimente -, acordată după cum urmează: a) cluburile sportive, pentru sportivii din loturile olimpice/paralimpice si nationale, la toate categoriile de varsta -

6

pana la 900 lei lunar /persoană. b) cluburi sportive , pentru ceilalti sportivi legitimati din sectiile cluburilor la toate categoriile de varsta - pana la

600 lei lunar/ persoana (2) Pe perioada acţiunilor de pregătire sportivă la care se alocă cheltuieli de masă pentru minimum două mese pe zi, structurile sportive nu pot acorda alimentaţie de efort. (3) Cluburile sportive care au echipe sau grupe de copii şi juniori pot acorda acestora în ziua antrenamentului, pentru compensarea efortului depus, alimente constând în produse lactate, fructe, miere sau alte produse cu efect nutritiv similar, în limita sumei de până la 15 lei/sportiv.

5. Cheltuieli privind plata arbitrilor, medicilor şi a altor persoane (1) Organizatiile sportive care organizează competiţii sportive interne şi internaţionale pot finanţa, pentru arbitrii care

sunt nominalizati la acestea, cheltuieli privind indemnizaţia de arbitraj in limitele normativelor si conform cu regulamentele si hotararile federatiilor sportive/asociatiilor judetene. (2) Pentru activitatea de secretariat desfăşurată înainte, în timpul sau după derularea competiţiei, la ramurile de sport la care se justifică, pot fi plătite 2-4 indemnizaţii sportive la nivelul unui arbitru secund, în funcţie de nivelul competiţiei. (3) Medicii pot primi 100% din indemnizaţia sportiva de arbitraj prevăzută pentru arbitrii principali, iar asistenţii medicali 75% din indemnizaţia sportiva a medicilor. (4) În cazul în care arbitrii participanţi la o competiţie sportivă nu se pot deplasa la locul de servire a mesei din cauza programului de desfăşurare a acesteia, ei pot beneficia de acordarea alocaţiei de masă în numerar, cu încadrarea în limitele prevăzute de prezentele norme , impozitată în conformitate cu prevederile legale. (5) Cheltuielile de transport , masa si cazare pentru arbitri si oficialii delegati la competitiile sportive pot fi finantate de catre entitatile sportive organizatoare in limitele prevazute de prezenta anexa.

6. Cheltuieli privind asigurarea persoanelor, a materialelor şi a echipamentului sportiv şi a altor bunuri (1)Cheltuielile privind asigurările pentru accidente ale persoanelor,precum si pentru asigurarea materialelor si

echipamentelor sportive, a mijloacelor de transport si altor bunuri necesare realizarii actiunilor sportive pot fi efectuate astfel: -anual pentru sportivi, antrenori şi alţi specialişti ai clubului -pe perioada actiunii, pentru membrii delegatiilor sportive participante in competitii internationale/Cupe europene intercluburi (2)Cheltuieli pentru asigurarea materialelor şi echipamentelor sportive, a mijloacelor de transport şi a altor bunuri necesare realizării acţiunilor sportive, pot fi efectuate pe perioada actiunii

7

7. Cheltuieli pentru achiziţionarea de materiale şi echipament sportiv

Pentru realizarea acţiunilor sportive se pot efectua cheltuieli pentru : achiziţionarea de instalaţii şi materiale sportive,

echipament sportiv de pregătire şi competiţie, ţinuta de reprezentare, dupa caz in limita fondurilor prevazute in buget . Se pot efectua cheltuieli si pentru achizitia de alte mijloace fixe necesare desfasurarii activitatii ;

8. Cheltuieli medicale şi pentru controlul doping

(1)Structurile sportive pot să procure, în baza prescripţiei medicale: a) vitamine şi susţinătoare de efort, în sumă de până la 20 lei/zi pentru fiecare sportiv; b) medicamente, materiale sanitare, unguente şi produse pentru masaj utilizate în procesul de refacere şi recuperare, în sumă de până la 10 lei/zi pentru fiecare sportiv; (2) Structurile sportive pot efectua pentru sportivii legitimaţi :cheltuieli pentru asistenţă şi investigaţii medicale, respectiv rezonanţă magnetică, tomografie computerizată, coronarografie, scintigrame cu raze, izotopi şi altele asemenea, privind starea de sănătate a sportivilor de performanţă, precum şi pentru realizarea intervenţiilor chirurgicale şi a tratamentelor postoperatorii ale acestora. (3) Pentru realizarea controalelor doping, organizaţiile sportive pot efectua cheltuieli în lei, pentru testele efectuate în ţară, sau în valută, pentru cele impuse de reglementările internaţionale a fi efectuate în străinătate.

9. Alte categorii de cheltuieli:

(1) Pentru organizarea, respectiv desfasurarea actiunilor sportive, se pot efectua , dupa caz, cheltuieli si pentru:

a) servicii de închiriere de baze sportive, săli de conferinţă, spaţii, aparatură birotică şi alte bunuri necesare organizării acţiunilor si activitatii clubului; b) refacere după efort, recuperare şi igienă personală, cum ar fi saună, masaj şi altele asemenea; c) asigurarea serviciilor medicale, a ordinii publice şi a respectării normelor de pază şi protecţie contra incendiilor, la locul de desfăşurare a acţiunilor sportive; d) achiziţionarea de panouri şi materiale publicitare, materiale de promovare, materiale pentru pavoazare, rechizite şi alte materiale consumabile, aranjamente florale; e) taxe de înscriere şi/sau de participare la acţiunile sportive, taxe de organizare a acţiunilor, în condiţiile stabilite de organizatori; f) obţinerea vizelor de intrare în ţările în care au loc acţiunile; g) cheltuieli medicale pentru vaccinuri şi medicamente specifice unor ţări sau localităţi, cheltuieli pentru asigurarea medicală a persoanelor; h) activităţi culturale;

8

i) plata lectorilor şi a translatorilor; j) gustări, băuturi răcoritoare, cafea şi altele asemenea, în limita sumei de 17 lei/zi/persoană, în cazul acţiunilor sportive, altele decât cele de pregătire; k) taxe de parcare şi servicii de protocol la acţiunile sportive internaţionale; l) comisioane şi taxe bancare pentru obţinerea valutei, tranzactii ; m) taxe, plati pentru obtinerea actelor pentru sportivi, necesare federatiilor sportive nationale, obtinerii permisului de sedere,etc ; (2) Pentru realizarea acţiunilor de cercetare, documentare, informare, promovare, consultanţă în domeniul sportului, pentru formarea şi perfecţionarea personalului de specialitate, precum şi a celorlalte acţiuni sportive, se mai pot efectua: a) cheltuieli pentru studii de cercetare şi documentare în domeniul educaţiei fizice şi sportului; b) cheltuieli pentru procurarea de cărţi şi alte publicaţii cu profil sportiv; c) cheltuieli pentru traducerea, tipărirea, multiplicarea şi altele asemenea a materialelor de specialitate din domeniu; d) cheltuieli pentru realizarea materialelor audiovideo metodice şi de promovare a activităţii sportive; e) cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul sportului; f) achiziţii de licenţe pentru software de bază şi upgrade, servicii de programare şi de întreţinere pentru aplicaţii software în domeniul sportului; g) cursuri de formare şi perfecţionare a specialiştilor. (3) Cluburile sportive deţinătoare de cai pot prevedea în buget cheltuieli pentru asigurarea hranei acestora, pentru medicamente, vitamine şi susţinătoare de efort. (4) Pentru ramurile de sport individuale de luptă prin contact, structurile sportive pot efectua cheltuieli cu plata indemnizaţiei sportive pentru parteneri, în limita sumei de 300 lei/meci. (2) La acţiunile sportive internaţionale,delegatiilor sportive straine li se pot oferi cadouri, dupa cum urmeaza : a) pentru cele organizate in tara :

campionate mondiale si europene – pana la 230 lei / delegatie sportiva alte competitii sportive internationale – pana la 200 lei / delegatie sportiva alte actiuni sportive internationale – pana la 175 lei / delegatie sportiva b) la actiunile sportive organizate in strainatate :

campionate mondiale si europene – pana la 2000 lei / actiune alte competitii sportive internationale – pana la 1500 lei / actiune alte actiuni sportive internationale – pana la 1200 lei / actiune (4) Structurile sportive pot efectua cheltuieli pentru materiale de promovare a activitatii sportive : tricouri,cravate,esarfe,diplome,medalii,cupe,plachete,fanioane,insigne,brelocuri,afise,pliante si alte materiale

9

III. Categoria cheltuieli :Premii, indemnizatii sportive, prime si alte drepturi

A). premii pentru sportivi : (1)Pentru performanţele deosebite obţinute în competiţii sportive, cluburile sportive pot acorda sportivilor, pe categorii de varsta,în funcţie de valoarea performanţei, de importanţa şi amploarea competiţiei, de contribuţia personală , premii în lei şi/sau în obiecte, până la valoarea sumelor prevăzute în normative: 1.cupe europene intercluburi-seniori:loc I=3000 lei/loc II=2000 lei/loc III=1500 lei; 2.campionate nationale: a) sporturi individuale:- seniori I=2000lei/II=1500lei/III=1200 lei - tineret si juniori I: I=1200lei/II=800lei/III=500lei - juniori II-cadeti: I=900lei/II=700lei/III=400lei b) jocuri sportive: –senioriI=4000lei/II=3000lei/III=2000 lei -tineret si juniori I: I=3000lei/II=2000lei/III=1500lei - juniori II-cadeti: I=2000lei/II=1500lei/III=1000lei 3.Cupa Romaniei: -discipline sportive individuale: I=1500lei/II=1200lei/III=1000lei -jocuri sportive: I=3000lei/II=2000lei/III=1500lei (2)Cuantumul premiilor se acorda diferit: pe discipline sportive olimpice-pana la 100%; probe neolimpice din cadrul disciplinelor olimpice-pana la 50%; discipline sportive neolimpice-pana la 40%. (3) În cazul disciplinelor sportive individuale cu probe pe echipe, echipaje sau ştafete, precum şi la jocurile sportive, valoarea premiului prevăzut în prezenta anexa este individuală. (4) Sportivii premiaţi de Autoritatea Naţională pentru Sport si Tineret sau de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, clasaţi pe primele 6 locuri la jocurile olimpice, jocurile paralimpice, campionatele mondiale şi europene, pot primi premii şi din partea cluburilor sportive de care aparţin, în limita prevederilor bugetare aprobate;Premiile cumulate acordate sportivilor potrivit alin. (4) nu pot depăşi 50% din valoarea premiilor acordate de MTS si C.O.S.R. (5)La disciplinele sportive la care, pe baza rezultatelor obţinute de sportivi la probele individuale, se întocmesc, potrivit regulamentului de concurs, şi clasamente pe echipe, premierea sportivilor se face pentru fiecare performanţă obţinută. (6)La disciplinele sportive la care, în conformitate cu regulamentul de concurs, sunt prevăzute probe pe echipe, separat de probele individuale, premierea sportivilor se face atât pentru performanţele obţinute la probele individuale, cât şi pentru cele obţinute în cadrul concursului pe echipe. (7) La jocurile sportive, în cadrul etapelor competiţiilor sportive interne de nivel naţional de seniori, cluburile sportive pot acorda premii astfel: a) un premiu de până la 900 lei/sportiv pentru meciurile câştigate în primul eşalon valoric al competiţiei;

10

b) un premiu de până la 600 lei/sportiv pentru meciurile câştigate în al doilea eşalon valoric al competiţiei. Premiile se acordă diferenţiat, în funcţie de valoarea meciurilor şi de contribuţia fiecărui sportiv. (8) Sportivii clasaţi pe locurile I, II şi III în competiţiile interne neprevăzute la alin(1) pot primi din partea organizatorilor un premiu în bani sau în obiecte, în valoare de până la 390 lei, 290 lei şi, respectiv, 190 lei/persoană din venituri proprii. (9) Pentru realizarea unor recorduri, omologate de forurile sportive abilitate, cluburile sportive pot acorda sportivilor premii in lei, pana in limita a 50% din valoarea premiului acordat potrivit aliniatului (1)

B. Premii pentru antrenori, tehnicieni şi alţi specialişti (1) 1.la disciplinele sportive individuale: - antrenorul care a pregătit un singur sportiv premiat poate primi un premiu, al cărui cuantum este cel mult egal cu valoarea celui acordat sportivului premiat; - antrenorul care a pregătit mai mulţi sportivi premiaţi poate primi un premiu al cărui cuantum este cel mult egal cu valoarea cumulată a premiilor unitare ale sportivilor pregătiţi. La disciplinele sportive individuale olimpice la care pregătirea este asigurată de mai mulţi antrenori, iar competiţia se desfăşoară pe mai multe probe la care se întocmesc clasamente oficiale separate, premierea persoanelor respective se face astfel: - antrenorul principal poate primi un premiu compus din valoarea cea mai mare a unui premiu, cumulată cu valoarea fiecăruia dintre celelalte premii obţinute de către sportivii pregătiţi; - antrenorii secunzi pot primi câte un premiu de până la 75% din valoarea premiului acordat antrenorului principal, în raport cu contribuţia adusă la obţinerea rezultatelor. La disciplinele sportive individuale neolimpice la care pregătirea este asigurată de mai mulţi antrenori, iar competiţia se desfăşoară pe mai multe probe la care se întocmesc clasamente oficiale separate, premierea persoanelor respective se face în limita sumei totale a premiilor unitare acordate pentru fiecare probă. Cuantumul premiului ce se acordă fiecărui antrenor se stabileşte în funcţie de contribuţia acestuia la obţinerea rezultatelor. La probele pe echipe, echipaje sau ştafete din cadrul disciplinelor sportive individuale olimpice, antrenorul poate primi, pentru fiecare probă pe echipe, echipaje sau ştafete, un premiu al cărui cuantum este cel mult egal cu valoarea premiului individual acordat unui sportiv la proba respectivă. În cazul în care pregătirea a fost asigurată de mai mulţi antrenori, premierea persoanelor respective se face astfel: - antrenorul principal poate primi un premiu compus din valoarea premiului individual celui mai mare acordat unui sportiv - antrenorii secunzi pot primi câte un premiu de până la 75% din valoarea premiului acordat antrenorului principal, în raport cu contribuţia la obţinerea rezultatelor. La probele pe echipe, echipaje sau ştafete din cadrul disciplinelor sportive individuale neolimpice, antrenorul poate primi, pentru fiecare probă pe echipe, echipaje sau ştafete, un premiu al cărui cuantum este cel mult egal cu valoarea

11

premiului individual acordat unui sportiv la proba respectivă. În cazul în care pregătirea a fost asigurată de mai mulţi antrenori, premiul respective se împarte între aceştia, în raport cu contribuţia fiecăruia la obţinerea performanţelor; 2. la jocurile sportive: - antrenorul principal poate primi un premiu echivalent cu cel mult triplul celui mai mare premiu acordat unuia dintre sportivi; - antrenorii secunzi pot primi un premiu de până la 80% din premiul acordat antrenorului principal. (2) Cluburile sportive, pot acorda premii/recompense antrenorilor premiaţi/recompensaţi de Ministerul Tineretului şi Sportului sau de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român pentru performanţele obţinute de sportivii acestora, inclusiv pentru obţinerea de recorduri omologate, în limita bugetului alocat. (3) Ceilalţi specialişti şi tehnicieni din cadrul colectivelor tehnice aprobate de structurile sportive conform normelor proprii pot primi un premiu unitar de până la 50% din valoarea premiului acordat antrenorului cu premiul cel mai mare.Valoarea totală a premiilor acordate acestor specialişti nu poate depăşi nivelul premiului acordat antrenorului cu premiul cel mai mare. Pentru performanţele obţinute la competiţiile sportive care nu au fost autorizate în condiţiile legii, nu se acordă premii.

C.Alte premii acordate la actiuni sportive: (1)la competiţiile sportive interne, începând cu etapa pe localitate, organizatorii pot acorda medalii, echipament sportiv, diplome, cupe, conform regulamentelor competiţiilor respective. (2)cluburile sportive pot acorda anual premii individuale de până la 350 lei pentru voluntari. (3) Cu prilejul unor aniversări jubiliare, al retragerii din activitate a unor sportivi, antrenori sau a altor personalităţi din domeniul sportului, precum şi al unor acţiuni speciale, organizaţiile sportive pot acorda trofee sportive, precum şi premii în bani şi/sau în obiecte, în valoare de până la 2.500 lei/persoană.

D.Indemnizaţii sportive (1) Sportivii de performanţă, legitimaţi în cadrul unui club sportiv, antrenorii acestora şi alţi membri ai colectivului tehnic pot primi pe perioada acţiunii de pregătire sportivă organizată de clubul respectiv şi pe perioada competiţiei sportive la care participă în numele clubului o indemnizaţie sportivă în sumă de până la 80% din nivelul indemnizaţiei sportive de lot naţional, respectiv : -Sportivul senior 720 lei/ junior 560 lei -Antrenorul principal 100% din indemnizatia sportivului antrenat -Antrenorul secund 85% din indemnizatia sportivului antrenat (2)Indemnizaţia sportivă prevăzută la alin(1)şi prima de lot olimpic nu se pot acorda pentru acelaşi beneficiar în aceeaşi perioadă de timp. Prin beneficiar, în sensul prezentului articol, se înţelege orice sportiv, antrenor, tehnician sau orice alt specialist.

12

IV Dispozitii finale: (1)Premiile, primele şi alte drepturi acordate în baza prezentelor norme se impozitează potrivit legii. (2)Cheltuielile pentru realizarea competiţiilor sportive interne se efectuează astfel: a) cheltuielile de organizare a competiţiei, de către organizatorul competiţiei, potrivit regulamentului acesteia; b) cheltuielile de participare, cum ar fi cheltuielile de cazare, masă, transport, taxă de participare şi altele asemenea, de către cluburile sportive sau asociaţiile sportive fără personalitate juridică, după caz, pentru sportivii proprii înscrişi la competiţia respectivă, precum şi pentru ceilalţi membri ai delegaţiei sportive. (3)Sumele prevazute in prezenta anexa includ si taxa pe valoarea adaugata

Municipiul Timisoara, Director executiv Directia Economica, Structura sportiva/ Asociatie/Fundatie Presedinte/ director/ manager general

Structura de specialitate cu activitatea sportiva,