ANEXA 3
Formule de calcul ale obiectivelor de performanţă pentru anul 2011
1. Gradul de îndeplinire a criteriilor de performanţă [ % ] 2. Productivitatea muncii [ lei/pers ] =
Cifra de afaceri .
Nr. salariaţi 3. Ponderea cheltuielilor cu salariile în cheltuieli totale [ % ] = x 100
Cheltuieli cu salariile .
Cheltuieli totale 4. Grad de îndatorare [ % ] = x 100
Datorii totale .
Total active 5. Perioada de recuperare a creanţelor [ zile] = x nr. zile calend. cumulate de la începutul anului
Total creanţe . Cifra de afaceri
6. Cheltuieli la 1000 lei venituri [ lei ] = x 1000 Cheltuieli totale .
Venituri totale 7. Achitarea obligaţiilor în termenele legale:[ % ] = x 100
Total obligaţii la bugete şi fonduri speciale – penalităţi şi majorări .
Total obligaţii la bugete şi fonduri speciale 8. Menţinerea şi îmbunătăţirea sistemului de management integrat calitate-mediu-sănătate şi securitate în muncă conform standardelor în vigoare [ % ]
= x 100
Nr. zile calend. cumulate de la începutul anului cu certificare SMI.
Nr. zile calend. cumulate de la începutul anului 9. Solvabilitatea patrimonială [ % ] = x 100
Capital propriu (Capital social + Rezerve ) .
Capital propriu + Total credite 10. Indice de creştere venituri raportat la cheltuieli = x
V 1 .
V0 V1 – veniturile perioadei realizate
Ch 0 .
Ch1
V0 – veniturile perioadei anterioare celei analizate Ch1 – cheltuielile perioadei realizate Ch0 – cheltuielile perioadei anterioare celei analizate
Formule de calcul ale criteriilor de performanţă pentru anul 2011
1. Randamentul [ căl/km ] =
Nr. de călători transportaţi
Km. realizaţi 2. Pondere ture realizate [ % ] = x 100
Nr. ture realizate zilnic . Nr. ture planificate zilnic
3. Pondere km de transport urban realizaţi [ % ] = x 100
Nr. km. realizaţi transport urban zilnic . Nr. km. transport urban programaţi zilnic
4. Modul de rezolvare a petiţiilor, inclusiv cele referitoare la comportarea faţă de publicul călător [ % ] = x 100
Nr. petiţii care au fost rezolvate în termen legal .
Nr. total petiţii 5. Gradul de curăţenie şi dezinfecţie zilnică al mijloacelor de transport în comun [ % ] = x 100
Nr. autovehicule curate controlate la ieşire din depou .
Nr. autovehicule controlate 6, 7, 8. Viteza medie comercială la tramvaie, troleibuze şi autobuze [ km/h ] =
Km. lunar realizaţi traseu .
Ore circulaţie realizate lunar în traseu, exclusiv staţionările la capete de linie 9. Coeficientul de utilizare a parcului [ % ] = x 100
Nr. vehiculelor active zilnic .
Nr. vehicule inventar 10. Respectarea graficului de circulaţie [ minute ]
= total minute întârziere din vina regiei , în medie / 1 vehicul / 1 lună
11. Numărul incidentelor de circulaţie din vina proprie a angajaţilor regiei [ număr/an ]
12. Numărul de reclamaţii cu privire la atitudinea personalului RATT / 1 lună [ număr/lună] DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ
ANEXA 2 CRITERII ŞI OBIECTIVE DE PERFORMANŢĂ
PROPUNERI R.A.T.T. PENTRU ANUL 2011
1. CRITERII DE PERFORMANŢĂ SPECIFICE
Nr. Crt. Denumire criteriu U.M.
Propunere, nivel de referinţă
2010
Realizat
2010
Propunere, nivel de referinţă
2011
Coeficie nt de
pondere
1. Randamentul: (călători transportaţi/kilometru)
căl/k m
min 9 15,64
min 9 0,10
2. Pondere ture realizate: (nr. de ture realizate zilnic/nr. de ture palnificate zilnic)x100
% min 91 98,70 min 93 0,10
3. Pondere km de transport urban realizaţi: (nr. km transport urban realizaţi zilnic/nr. km transport urban programaţi zilnic)x100
% min 91 98,88 min 93 0,06
4. Modul de rezolvare a petiţiilor, inclusiv cele referitoare la comportarea faţă de publicul călător: (nr. petiţii care au fost rezolvate în termen legal/nr. total petiţii)x100
% 100 100 100 0,10
5. Gradul de curăţenie şi dezinfecţie zilnică al mijloacelor de transport în comun: (nr. de autovehicule curate controlate la ieşirea din depou/nr. autovehicule controlate)x100
% 100 100 100 0,05
6. Viteza medie comercială la tramvaie
Km/h 15 14,51 14,5 0,10
7. Viteza medie comercială la troleibuze
Km/h 14 14,35 14 0,10
8. Viteza medie comercială la autobuze
Km/h 16,5 16,81 16,5 0,10
9. Coeficientul de utilizare a parcului (nr.vehicule active/nr. vehicule inventar)x100
% min 61 60 min 61 0.05
10. Respectarea graficului de circulaţie: (total minute întârziere din vina regiei, în medie pentru un autovehicul pentru una lună)
nr/lun ă
1266 [min] în
1 lună/1 vehicul
1193 1250 [min] în
1 lună/1 vehicul
0,06
11. Numărul incidentelor de circulaţie din vina proprie a angajaţilor regiei: (nr.incidente pentru un an)
nr/an 470 370 450 0,09
12. Numărul de reclamaţii cu privire la atitudinea personalului RATT: (nr. reclamaţii pentru una lună)
nr/lun ă
30 8 25 0,09
Gradul global de îndeplinire a criteriilor 1,00
2. OBIECTIVE DE PERFORMANŢĂ
Nr. Crt. Denumire criteriu U.M.
Propunere, nivel de referinţă
2010
Realizat 2010
Propunere, nivel de referinţă
2011
Coeficient de pondere
1. Gradul de îndeplinire a criteriilor de performanţă
% 100 117,59 100 0,50
2. Productivitatea muncii: (cifra de afaceri/nr. salariaţi)
lei/pers min 46.000 71.292,6
min 55.000 0,05
3. Ponderea cheltuielilor cu salariile în cheltuieli totale: (cheltuieli cu salariile/cheltuieli totale)x100
% max 58 48,74 max 55 0,03
4. Gradul de îndatorare: (datorii totale/total active)x100
% max 60 45,63 max 60 0,03
5. Perioada de recuperare a creanţelor: (total creanţe/cifra de afaceri) x nr. zile de la începutul anului
zile max 30 25 max 30 0,10
6. Cheltuieli la 1000 lei venituri lei max 999,48 908,26 max 999,48 0,03 7. Achitarea obligaţiilor în
termenele legale: [(total obligaţii – penalităţi şi majorări)/total obligaţii la bugete şi fonduri speciale]x100
% 100 80,60 100 0,10
8. Menţinerea şi îmbunătăţirea sistemului de management integrat calitate-mediu- securitate şi sănătate în muncă în vederea respectării standardelor europene în vigoare.
% 100 100 100 0,10
9. Solvabilitate patrimonială: (capital propriu/capital propriu+total credite)x100
% min 40 74,92 min 45 0,03
10. Indicele de creştere venituri raportat la cheltuieli – reducere pierderi – (veniturile perioadei realizate/veniturile perioadei anterioare celei analizate)x(cheltuielile perioadei anterioare celei analizate/cheltuielile perioadei realizate)
- min 1 0,98 min 1 0,03
Gradul global de îndeplinire a obiectivelor 100,00 100,00 1,00
La calcularea obiectivelor şi criteriilor specifice de performanţă se va ţine seama de următoarele: 1. Creanţele vor fi diminuate cu valoarea T.V.A. de recuperat şi subvenţii de încasat. 2. Datoriile vor fi diminuate cu valoarea datoriilor la furnizori, ce urmează a fi achitate din alocaţii
bugetare şi valoarea creditelor pe termen lung. 3. Solvabilitatea patrimonială va fi calculată în funcţie de total credite pe termen scurt. 4. Plata creditului pentru achiziţia celor 50 de troleibuze Skoda se va realiza din subvenţia acordată
conform HCL nr. 232 din 24.05.2005
5. Propunerile vizând criteriile specifice activităţii de exploatare au ţinut cont de condiţiile de trafic existente şi de influenţa datelor generate de sistemul de eficientizare a veniturilor şi cheltuielilor R.A.T.T.
6. Valoarea numerică propusă a indicatorului „respectarea graficului de circulaţie” a fost calculat ţinându-se cont, în principal, de următoarele cauze:
- traficul general aglomerat; - lipsa benzilor destinate special transportului în comun; - lipsa măsurilor de prioritizare a transportului în comun.
7. Aprecierea gradului maxim de îndeplinire al fiecărui criteriu şi obiectiv de performanţă se face la nivelul realizării efective a indicatorilor, iar cel minim se va limita la nivelul de 0%.
DIRECTOR, ŞEF SERVICIU,
ING. CULIŢĂ CHIŞ ING. ADRIAN COLOJOARĂ
ANEXA 1 BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI AL R.A.T.T.
pentru anul 2011
- Lei -
INDICATORI NR. CRT
PREVEDERE AN 2010
RECTIFICAT PREVEDERE
2011
VENITURI TOTALE, din care: (rd. 02 +rd13) 1 92.295.500 83.811.000 1. Venituri din exploatare, din care: 2 92.275.500 83.761.000 a) Venituri din activitatea de bază – 704 (exclusiv subvenţii) 3 36.220.000 36.500.000 b) Venituri din alte activităţi – 703, 706, 707, 708, 711,722 4 2.600.000 2.600.000 c) Venituri din surse bugetare, din care: 5 52.395.500 43.161.000 Subvenţii pentru acoperirea chelt de transport 6 21.600.000 18.000.000 Subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi de tarif (exclusiv TVA) – 741 7 30.795.500 25.161.000 Transferuri 8 0 0 Prime acordate de la bugetul statului 9 0 0 Alte sume primite de la bugetul statului 10 0 0 d) Venituri din fonduri speciale 11 0 0
e) Alte venituri din exploatare 754, 758, 781 12 1.060.000 1.500.000 2. Venituri financiare (ct.764, ct.765, ct.766 ct. 768) 13 20.000 50.000
II. CHELTUIELI TOTALE, din care: 14 89.591.972 78.208.300
1. Cheltuieli pentru exploatare – total, din care: 15 85.392.326 73.708.300 a) Cheltuieli materiale 16 18.385.000 18.200.000 b) Cheltuieli cu personalul, din care: 17 49.406.226 38.248.300 Salarii brute – 641 18 34.350.000 27.600.000 Colaboratori – 621 19 0 0 Contribuţie la asigurările sociale de stat – 6451 (20,5% + 0,85% ) 20 7.522.650 5.892.600 Ajutor de şomaj – 6452 -0,5% 21 429.376 138.000 Contribuţie la asigurările sociale de sănătate, conform L95/2006 şi L388/2007 – 6453 (5,5%) 22 1.889.250 1.518.000 Alte cheltuieli cu personalul, din care: 23 5.214.950 3.099.700 Fond special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap, conform OUG nr. 102/1999 – 635 24 171.750 160.000 Fond iniţial pentru funcţionarea sistemului de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale conf. HG 2269/2004 – 6451- 0,325 25 103.050 89.700 Alte cheltuieli privind asigurările şi protecţia socială - 6458, 6456 26 2.164.050 2.100.000 Tichete de masă – 642 27 2.776.100 750.000 c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea şi provizioanele – 681 28 9.000.000 8.500.000 d) Cheltuieli cu sponsorizarea 29 180.000 200.000 e) Cheltuieli cu tichetele cadou 30 50.000 50.000 f) Cheltuieli prevăzute în Codul Muncii (actiuni social – culturale), din care: 31 450.000 500.000 - Transferuri sau subvenţii 32 0 0 g) Cheltuieli de protocol – 623 33 9.000 40.000
h) Cheltuieli reclamă şi publicitate 34 56.700 90.000 i) Alte cheltuieli, din care: 35 4.025.400 3.180.000 cheltuieli cu asigurarile (613) 36 1.270.200 1.200.000 cheltuieli cu impozite si taxe (635) 37 382.800 380.000 alte cheltuieli cu serviciile prestate de terti (611,612,624,625,626,627,628) 38 2.372.400 1.600.000 j) Comisioane şi onorarii – 622 39 630.000 700.000 k) Alte cheltuieli de exploatare 658, 654 40 3.200.000 4.000.000 2. Cheltuieli financiare – 665,666,668 41 4.199.647 4.500.000
III. REZULTATUL BRUT – profit (pierdere) 42 2.703.528 5.602.700 IV. ALTE SUME DEDUCTIBILE STABILITE CONFORM LEGII, din care: 43 0 0 - Fond de rezervă 44 0 0 V. ACOPERIREA PIERDERILOR DIN ANII PRECEDENŢI 45 3.023.527 4.706.268 VI. IMPOZIT PE PROFIT 46 22.000 896.432 VII. PROFITUL DE REPARTIZAT (potrivit OG nr.64/2001), din care: 47 3.001.527 4.706.268
a) Rezerve legale 48 0 0
b) Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi 49 3.001.527 4.706.268
c) Alte rezerve constituite ca surse proprii de finanţare, aferente profitului rezultat din vânzări active, respectiv aferente facilităţilor fiscale la impozitul pe profit 50 0 0 d) Alte repartizări prevăzute de lege 51 0 0
e) Până la 10% pentru participarea salariaţilor la profit 52 0 0 f) Minim 90% vărsăminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor cu capital integral sau majoritar de stat 53 0 0 g) Profitul nerepartizat pe destinaţiile prevăzute la lit. a-f 54 0 0 VIII. SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care: 55 17.612.896 10.050.000 1. Surse proprii, din care: 56 10.676.800 8.500.000 • Amortizare 57 8.400.000 8.500.000 • Fond de dezvoltare 58 0 0 • Fonduri proprii 59 2.276.800 0 2. Alocaţii de la bugetul de stat şi local 60 6.936.095 0 3. Credite bancare (credit furnizor) 61 0 1.550.000 - Interne 62 0 0 - Externe 63 0 0 4. Alte surse 64 0 0
IX. CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care: 65 17.612.895 10.050.000 1. Investiţii, inclusiv investiţii în curs la finele anului 66 7.386.095 400.000
2. Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii 67 10.226.800 9.650.000 - Interne 68 10.226.800 9.650.000
- Externe 69 0 0 X. REZERVE, din care: 70 271.155 271.155 I. Rezerve legale 71 271.155 271.155
II. Rezerve statutare 72 0 0 III. Alte rezerve 73 0 0 IX DATE DE FUNDAMENTARE 74 0 1. Venituri totale 75 92.295.500 83.811.000 2. Costuri aferente volumului de activitate 76 89.271.973 78.208.300
3. Număr prognozat de personal la finele anului, din care: 77 1.532 1.125 Activitate de bază 78 1.532 1.125 Alte activităţi 79 0 0 4. Număr mediu personal total, din care: 80 1.520 1.130 Activitatea de bază 81 1.520 1.130 Alte activităţi 82 0 0 5. Fond salarii brut, din care: 83 34.350.000 27.600.000
a) Fond de salarii aferent posturilor blocate 84 0 0
b) Fond de salarii aferent conducătorului agentului economic potrivit OUG nr. 79/2008, din care: 85 61.200 61.200 Sporuri, adaosuri, premii şi alte drepturi de natură salarială, potrivit OUG 79/2008 86 0 0 Premiul anual, potrivit OUG 79/2008 87 0 0 c) Fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract de muncă 88 34.350.000 27.600.000 6. Câştigul mediu brut pe salariat 89 22.556 24.425
7. Productivitatea muncii pe total personal (lei/persoană) (rd.75/rd.80) – în preţuri curente 90 60.721 69.518
8. Productivitatea muncii pe total personal mediu (lei/persoană)(rd75/rd.80) – în preţuri comparabile 91 63.757 72.938
9. Productivitatea muncii pe total personal mediu (unităţi fizice/număr personal) 92 54.741.855 58.450.000 10. Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale cheltuieli totale/venituri totale x 1000 93 971 933 11. Plăţi restante – total 94 11.500.000 32.000.000 Preţuri curente 95 11.500.000 32.000.000 Preţuri comparabile (rd 86 x indicele de creştere a preţurilor prognozat) 96 12.075.000 33.200.000 12. Creante restante – total 97 8.000.000 49.000.000 Preţuri curente 98 8.000.000 49.000.000 Preţuri comparabile (rd 86 x indicele de creştere a preţurilor prognozat) 99 8.400.000 51.400.000
DIRECTOR,
ING. CULIŢĂ CHIŞ
ŞEF SERVICIU,
ING. ADRIAN COLOJOARĂ
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA TEHNICĂ SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE BIROUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI NR.
APROBAT PRIMAR
Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu
Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
R E F E R A T
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2011 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara
Având în vedere adresa Regiei Autonome de Transport Timişoara cu numărul RE2011- 001017/25.03.2011 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi criteriile şi obiectivele de performanţă pentru anul 2011 aprobate de către Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Timişoara prin Hotărârea nr. 133/21.12.2010, respectiv Hotărârea nr. 14/21.03.2011; În conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor nr. 616/04.05.2000, pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli de către agenţii economici;
PROPUNEM:
1. Aprobarea prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2011 al Regiei Autonome de Transport Timişoara;
2. Aprobarea prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pe anul 2011 ale Regiei Autonome de Transport Timişoara, precum şi formulele de calcul ale criteriilor şi obiectivelor de performanţă pentru anul 2011.
VICEPRIMAR, SORIN GRINDEANU
DIRECTOR , DIRECTOR ECONOMIC, CULIŢĂ CHIŞ SMARANDA HARACICU
ŞEF SERVICIU, ŞEF BIROU, ADRIAN COLOJOARĂ CRISTINA GAVRA
CONSILIER, AVIZAT JURIDIC, Jr. NASTASIA MIRCEA
Cod FP53-01, ver. 1