keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 12/25.01.2005 privind aprobarea promovării proiectului "Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara Bastionul Theresia"

25.01.2005

Hotararea Consiliului Local 12/25.01.2005
privind aprobarea promovării proiectului "Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara Bastionul Theresia"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2005 - 635/17.01.2005, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin.(1) şi alin (2) lit. (c), (d), (f), (m), (x) şi (y) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;
În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă promovarea proiectului "Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara Bastionul Theresia" în cadrul Programului PHARE 2004-2006 Coeziune Economică şi Socială - Proiecte mari de infrastructură regională.
Promovarea proiectului presupune accesarea surselor de finanţare ale Uniunii Europene, asigurarea contribuţiei financiare locale şi a costurilor neeligibile ale proiectului şi a managementului de proiect. Cota parte din finanţare ce revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara va fi stabilită pe baza analizei economico-financiare realizată în cadrul proiectului şi asigurată din bugetul local.
Dupa aprobarea Proiectului de catre autoritatile competente, se va aproba în cadrul Consiliului Local suma necesară cofinanţării proiectului.

Art.2: Se aprobă Studiul de fezabilitate al proiectului prevăzut la art. 1, varianta fără parcaj cu menţinerea circulaţiei auto actuale, având principalii indicatori tehnico-economici menţionaţi în Anexa nr. 1.
Finanţarea obiectivului prevăzut la art. 2 se face parţial din bugetul local al municipiului Timişoara: cota parte de finanţare aferentă pentru lucrările ce se vor executa asupra imobilului aflat în proprietatea municipiului Timişoara.

Art.3: Se aprobă semnarea de către Primarul Municipiului Timişoara a "Declaraţiei de angajament" prevăzută în Anexa nr. 2.

Art.4: Se aprobă Contractul de parteneriat între Consiliul Judeţean Timiş şi Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în vederea realizării proiectului prevăzut la art. 1, potrivit Anexei nr. 3.

Art. 5: Anexele 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Urbanism, Serviciul Dezvoltare şi Integrare Europeană şi Direcţia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.7: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_SF_Bastion_final.pdf

ANEXA nr. 1 la H.C.L.

Principalii indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie „Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara - Bastionul Theresia”

Denumirea investiţiei: „Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara

Bastionul Theresia” Faza: Studiu de fezabilitate Amplasament: Judeţul Timiş, municipiul Timişoara între: str. Hector – str. Popa Şapcă – bv. Revoluţiei din 1989 – bv. Take Ionescu - Piaţa I.C. Brătianu Beneficiar: Consiliul Judeţean Timiş Consiliul Local al municipiului Timişoara Valoarea investiţiei: 295 342 853,11 mii lei, reprezentând 7 629 626,79 euro (1 euro = 38 710 lei la cursul din 20.12.2004 la cursul BNR) Durata execuţiei: 20 luni Finanţarea investiţiei: - fonduri nerambursabile Program Phare 2004-2006 - Coeziune Economică şi Socială - Proiecte mari de infrastructură regională - bugetul judeţului Timiş - bugetul municipiului Timişoara. DIRECTOR DIRECŢIA URBANISM, ÎNTOCMIT, Dr. arh. Radu Radoslav Arh. Laura MĂRCULESCU

Atasament: Declaratie_de_Angajament.pdf

August 2004

ANEXA nr. 2 la H.C.L.

Declaratie de Angajament Subsemnatul, GHEORGHE CIUHANDU, reprezentant legal al CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA, care intentioneaza sa solicite o finantare nerambursabila in cadrul Programului Phare CES 2004-2006 componenta Proiecte Mari de Infrastructura Regionala, pentru dezvoltarea proiectului „Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara - Bastionul Theresia" declar urmatoarele: 1. Municipiul Timişoara este proprietarul de drept a facilitatilor existente si al terenului

aferent proiectului propus; 2. Consiliul Local al Municipiului Timişoara va asigura ca intregul teren necesar pentru

constructia, exploatarea si intretinerea proiectului „Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei Cetăţii Timişoara - Bastionul Theresia" va fi expropriat sau va fi facut disponibil in alt mod in timp util;

3. Consiliul Local al Municipiului Timişoara se angajeaza ca va furniza, in numerar,

contributia locala ce ii revine din „costurile eligibile”, si va finanta toate costurile neeligibile, toate depasirile valorii contractului de constructie si toate costurile asociate cu pregatirea proiectului si elaborarea Aplicatiei;

4. Consiliul Local al Municipiului Timişoara va mentine proprietatea facilitatilor construite

prin proiect, pe o perioada de cel putin 5 ani dupa fianalizare/dare in exploatare a acesteia si-i va asigura exploatarea si intretinerea in aceasta perioada.

Numele semnatarului: GHEORGHE CIUHANDU Functia: Primar Semnatura: ___________________________________ Data: ____________________ .

Atasament: Contract_parteneriat_final_Primarie_Bastion2.pdf

1

ANEXA nr. 3 la H.C.L.______________________ CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

CONTRACT DE PARTENERIAT 1. Părţile : 1.1. - Între: - CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ, cu sediul în Timişoara, Bd. Revoluţiei din 1989 nr.17, tel. 0256/493676, fax 0256/490587, cod fiscal 4358029, cont nr. RO93TREZ62124510270XXXXX Trezoreria Timişoara, reprezentată prin dl. Constantin OSTAFICIUC, având funcţia de Preşedinte, în calitate de partener lider, solicitant principal al finanţării, - CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA , cu sediul în Timişoara, Bd. C. D. Loga nr.1, tel./fax 0256/204886, fax 0256(490363, cod fiscal14756536, cont nr. RO38TREZ6215077XXX004076 Trezoreria Timişoara, reprezentată prin dl. Gheorghe CIUHANDU având funcţia de Primar, în calitate de partener, s-a încheiat prezentul contract de parteneriat având ca temei juridic: - Legea nr. 215/2001, art. 104, alin. 1, lit. „R” - Hotărârile: Consiliului Judeţean Timiş nr....../2005 şi Consiliului Local al municipiului Timişoara nr........./2005. 2. Obiectul contractului 2.1. – Părţile se constituie într-un parteneriat în vederea realizării Proiectului « Reabilitarea şi revitalizarea fortificaţiei cetăţii Timişoara – Bastionul Theresia » în cadrul programului de finanţare PHARE 2004 – 2006 Coeziune Economică şi Socială – Proiecte Mari de Infrastructură Regională. 2.2. - Membrii parteneriatului participă solidar la activităţile privind realizarea proiectului, proporţional cu contravaloarea lucrărilor aferente cotei parţi de proprietate a fiecărui partener.. 3. Durata contractului 3.1. - Prezentul contract de asociere se încheie pe perioadă nedeterminată, respectiv pe perioada pregătirii şi depunerii documentaţiei şi, în cazul aprobării proiectului, a execuţiei lucrărilor de construcţie. 4. Aplicabilitate 4.1. – Contractul de asociere intră in vigoare la data semnării de către parteneri, respectiv : 25.01.2005. 5. Drepturile şi obligaţiile părţilor 5.1. – Partenerii vor citi şi îşi vor însuşi Ghidul Solicitantului pentru programul PHARE 2004 – 2006 Coeziune Economică şi Socială – Proiecte Mari de Infrastructură Regională şi Manualul pentru identificarea, pregătirea, selecţia şi evaluarea proiectelor mari de infrastructură regională . Partenerii se obligă să îndeplinească sarcinile ce le revin şi să completeze formularele şi documentele necesare potrivit instrucţiunilor din Ghidul Solicitantului în vederea implementării Proiectului.

2

5.2. - Partenerii vor citi Formularul de cerere de finanţare şi vor înţelege şi accepta rolul lor în cadrul acţiunii. 5.3. – Partenerii vor citi Contractul de finanţare nerambursabilă în format standard şi vor accepta obligaţiile din contract. 5.4. – Contribuţia partenerilor la plata costurilor generate de iniţierea şi implementarea proiectului (cota de cofinanţare şi cheltuielile neeligibile) va fi direct proporţională cu contravaloarea lucrărilor de construcţii aferente cotei parţi de proprietate a fiecărui partener..

5.5. – Partenerii vor întocmi de comun acord Tema de proiectare pentru realizarea documentaţiei, Studiu de fezabilitate, care va fi elaborat de S. C. ARCHAEUS S. R. L., firma care a câştigat concursul de soluţii organizat de Consiliul Judeţean Timiş. 5.6. – După aprobarea proiectului spre finanţare Consiliul Local Timişoara va achita Consiliului Judeţean Timiş partea de cofinanţare care îi revine pentru realizarea Studiul de fezabilitate, proporţional cu cota de participare conform punctului 5.4. 5.7. – Partenerul va primi copiile rapoartelor - descriptive şi financiare – elaborate de solicitantul principal şi înaintate către Ministerul Integrării Europene. 5.8. – Partenerul îl autorizează pe solicitantul principal al finanţării să semneze cererea de finanţare, contractul cu Ministerul Integrării Europene şi să îl reprezinte în toate situaţiile cu Ministerul Integrării Europene în contextul implementării Proiectului. 5.9. – Solicitantul principal al finanţării se va consulta cu partenerul său şi îl va informa în totalitate asupra evoluţiei acţiunii. 5.10. – Pentru nerespectarea totală sau parţială ori pentru executarea defectuoasă a obligaţiilor ce rezultă din clauzele contractuale, partea în culpă este obligată să suporte daune interese. 5.11. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre parţi dă dreptul parţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese. 5.12. – În relaţiile cu terţii, răspunderea pentru obligaţiile contractuale revine partenerului lider. 6. Amendamente 6.1. – Partenerii au dreptul de a conveni modificarea clauzelor contractuale prin act adiţional numai în cazul aparitiei unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului, cu acordul ambelor părţi. 7. Cauze de încetare a contractului 7.1. - În cazul în care: Proiectul care face obiectul prezentului contract de asociere nu întruneşte toate condiţiile de eligibilitate sau nu este acceptat la finanţare, prezentul contract îşi încetează aplicabilitatea. 7.2. – Denunţarea unilaterală a prezentului contract este interzisă, sub sancţiunea de daune interese. 8. Cesiunea 8.1. – Părţile nu au dreptul de a transfera total sau parţial obligaţiile asumate prin contract. 9. Forţa majoră 9.1. - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

3

9.2. - Forţa majoră exonerează partenerii de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul acord, pe toată perioada în care acţionează aceasta. 9.3. - Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fară a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. 9.4. - Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a lua orice masuri care îi stau la dispoziţie, în vederea limitării consecinţelor şi de a notifica celeilalte părţi, în scris, în maximum 5 zile de la apariţie, producerea acesteia, iar dovada se va comunica în maximum 15 zile. 9.5. - Daca forţa majoră acţionează sau se estimează ca va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului acord, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese. 10. Soluţionarea litigiilor 10.1. – Partenerii vor rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neîntelegere care se poate ivi între ei în cadrul sau în legatura cu îndeplinirea Proiectului. 11. Comunicari 11.1. - Orice comunicare între parteneri trebuie să fie transmisă în scris. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii. 11.2. - Comunicările dintre parteneri se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării. 11.3. – Prezentul contract a fost încheiat în 4 (patru) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte şi două exemplare care se vor ataşa la Cererea de finanţare. CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

TIMIŞOARA Preşedinte Primar

Constantin OSTAFICIUC Gheorghe CIUHANDU Director economic, ec. Adrian BODO Serviciul Juridic Serviciul Juridic