Număr | 118 |
---|---|
An | 2017 |
Data emiterii | 31.03.2017 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 31.03.2017 |
Hotararea Consiliului Local 118/31.03.2017 privind completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 89/14.03.2017 privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2017 - 7282/27.03.2017 al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul Nicolae Robu; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Luând în considerare art. 9 alin. 9 al Acordului de delegare a atribuţiei de selectare strategică a fişelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrul axei prioritare 4 sprijinirea dezvoltării urbane durabile a POR 2014-2020 elaborat de către M.D.R.A.P.F.E; Având în vedere Ordinul nr. 112/20.01.2017 al M.D.R.A.P.F.E. pentru aprobarea Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane Durabile - Axa prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile; Având în vedere: - Regulamentele (UE) nr.1301 şi nr. 1303 ale Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013, - Acordul de Parteneriat 2014-2020; - Programul Operaţional Regional 2014-2020; - Documentul Cadru de Implementare a dezvoltării urbane durabile - Axa Prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile; - Hotărârea Guvernului nr. 1183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare; - Hotărârea Guvernului nr. 398 din 27 mai 2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013; Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 193/10.05.2016 privind aprobarea "Strategiei Integrate de Dezvoltare 2014-2020 a Polului de Creştere Timişoara"; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală , republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă completarea Art. 2 al Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 89/14.03.2017 privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara, care va avea următorul conţinut: "Art. 2 (1) Autoritatea Urbană, constituită potrivit Art.1, va funcţiona în temeiul unui Acord de delegare de atribuţii încheiat între Autoritatea de Management pentru POR şi Municipiul Timişoara, precum şi a unui Regulament de Organizare şi Funcţionare a Autorităţii Urbane, conform Anexei 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Autoritatea Urbană va avea în componenţa sa un număr de cinci membri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara sau ale instituţiilor publice din subordine, desemnaţi prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara." Art. 2: Restul articolelor din Hotărârea Consiliului Local nr. 89/14.03.2017 rămân nemodificate. Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare şi Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei de Urbanism; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Poliţiei Locale; - Biroului Sport - Cultură; - Biroului Şcoli - Spitale; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest; - Asociaţiei de Dezvoltare Intecomunitară "Polul de Creştere Timişoara"; - Mass-media locale.
|
1
MUNICIPIUL TIMIŞOARA SE APROBĂ, AUTORITATEA URBANĂ PRIMAR NICOLAE ROBU
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A AUTORITATII URBANE (AU)
DIN CADRUL PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI TIMIŞOARA
Cadru legal
Reglementări europene:
Regulamentul (UE) nr. 1301/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind Fondul european de dezvoltare regională și dispozițiile specifice aplicabile obiectivului referitor la investițiile pentru creștere economică și locuri de muncă și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1080/2006.
Regulamentul (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului;
Reglementări naționale: Acordul de delegare a anumitor atribuţii privind implementarea programului operaţional
regional 2014 – 2020, axa prioritară 4 – sprijinirea dezvoltării urbane durabile;
Acordul de Parteneriat 2014-2020; Programul Operaţional Regional 2014-2020; Document Cadru de Implementare a dezvoltării urbane durabile – Axa Prioritară 4
Sprijinirea dezvoltării urbane durabile
Hotărârea de Guvern nr. 1183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014- 2020, cu modificările şi completările ulterioare;
Hotărâre nr. 398 din 27 mai 2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013
2
Capitolul I. Dispoziţii generale 1. Rolul Art. 1 (1) Autoritatea Urbană are rolul de a prioritiza și selecta proiectele aferente SIDU (inclusiv din PMUD) ale Municipiului Timişoara, finanțabile în perioada 2014-2020 prin intermediul Axei prioritare 4 a POR 2014-2020. (2) Autoritate urbană, în contextul art. 7 al Regulamentul FEDR, reprezintă structura funcţională care are responsabilitatea îndeplinirii atribuţiei de selectare strategică a fişelor de proiecte, propuse spre finanţare în cadrul Axei prioritare 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile a Programului Operaţional Regional 2014-2020, aferente strategiei integrate de dezvoltare urbană, atribuţie delegată acesteia de către AM POR. 2. Obiectivele
Art. 2 Obiectivele Autorităţii Urbane sunt: (1) Obiectivul strategic îl reprezintă dezvoltarea urbană durabilă comprehensivă a Polului
de Creştere Timişoara; (2) Obiectivul pe termen mediu îl constituie asigurarea unei rate de succes ridicate a
proiectelor aferente axei prioritare 4 a POR 2014-2020 ale Polului de Creştere Timişoara;
(3) Obiectivul pe termen scurt îl reprezintă facilitarea planificării integrate a proiectelor aferente SIDU (inclusiv din PMUD) ale Municipiului Timişoara.
3. Obiectul de activitate Art. 3 Obiectul de activitate al Autorităţii Urbane îl constituie evaluarea şi prioritizarea proiectelor aferente axei prioritare 4 a POR 2014-2020 şi stabilirea listei proiectelor aferente axei prioritare 4 a POR 2014-2020. 4. Statutul juridic Art. 4 Autoritatea Urbană este o structură internă stabilită în cadrul Primăriei Municipiului Timişoara cu sediul în Blv. C.D.Loga nr. 1, 300030 Timişoara. Cap. II Organizare şi funcţionare Art. 5 Atribuţiile Autorităţii Urbane vor fi îndeplinite în baza următoarelor documente: (1) Procedura de prioritizare şi selecţie a proiectelor; (2) Procedura de arhivare; (3) Metodologia și criteriile de selecție a operațiunilor (proiectelor) pentru Axa Prioritară 4 a
POR 2014-2020, parte a procedurii de prioritizare şi selecţie, aprobată de Comitetul de Monitorizare al Programului Operațional Regional;
(4) Lista intermediară de proiecte/portofoliul de proiecte al SIDU (inclusiv PMUD) și fișele de proiecte aferente Axei prioritare 4 a POR 2014-2020, ce derivă din SIDU a municipiului Timişoara, întocmite de către structurile interne a primăriei;
3
(5) Bugetul operațional al Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane durabile - Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile;
(6) Alocarea financiară orientativă a Municipiului Timişoara, în conformitate cu Documentul Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane durabile - Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile;
(7) Protocolul dintre municipiile reşedinţă de judeţ din Regiunea Vest sau negaţia participării la procesul de negociere, în baza cărora se stabilesc alocările aferente pentru fiecare din cele patru Priorităţi de Investiţii ale axei prioritare 4 a POR 2014-2020.
Art. 6 Autoritatea Urbană va elabora, în termen de 30 de zile calendaristice de la preluarea atribuţiilor, procedura de prioritizare şi selecţie a proiectelor şi procedura de arhivare, în conformitate cu procedurile interne specifice Municipiului Timişoara şi ţinând cont de Documentul Cadru de implementare a Dezvoltării Urbane Durabile şi Orientările privind Axa Prioritară 4 a POR 2014-2020. Art. 7 (1) Autoritatea Urbană este compusă din 5 membri, desemnaţi prin dispoziţie a Primarului, atribuţiile acestora fiind detaliate în fişele de post anexate dispoziţiei de desemnare. Un membru al Autorităţii Urbane are şi rolul de Coordonator al Autorităţii Urbane. (2) La preluarea atribuţiilor, membrii Autorității Urbane, desemnaţi conform alin.(1), vor completa o declarație privind conflictul de interese în conformitate cu prevederile art. 57 din Regulamentul (UE, EURATOM) nr. 966/2012. (3) Membrii Autorității Urbane pot fi revocați/înlocuiți pe durata existenței și funcționării acestei structuri la nivelul Municipiului Timişoara. Art. 8 (1) Autoritatea Urbană îşi desfăşoară activitatea o dată pe săptămână sau ori de câte ori este necesar. (2) Membrii Autorităţii Urbane se convoacă de către Coordonator, telefonic, prin e-mail sau în scris. (3) Deciziile Autorităţii Urbane se iau prin consens de către toţi membrii. (4) În situaţia în care consensul nu este posibil, deciziile se iau cu majoritate simplă.
Art. 9 Autoritatea Urbană are următoarele atribuţii:: (1) Aplică metodologia şi criteriile pentru selectarea strategică a fişelor de proiecte din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Polului de Creştere Timişoara, inclusiv din scenariul selectat din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Polului de Creştere Timişoara, cu respectarea metodologiei şi a criteriilor de selectare strategică, elaborate de Autoritatea Urbană şi aprobate de CM POR. (2) Asigură cadrul organizatoric, procedural şi metodologic, conform dispoziţiilor regulamentelor europene şi legislaţiei naţionale relevante, în acest sens, beneficiind, din
4
partea AMPOR, de îndrumare metodologică şi asistenţă de specialitate necesare elaborării manualelor de proceduri interne şi derulării activităţilor specifice AU. (3) După semnarea Acordului de delegare a atribuţiei de selectare strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanțare în cadrul axei prioritare 4 a POR 2014-2020, AU are obligaţia transmiterii către AMPOR, în termenul prevăzut de MDRAPFE, a documentelor prevăzute la art. 9 alin. (9) din Acord, precum și a oricăror modificări ce survin asupra acestora, pe parcursul valabilităţii Acordului, dacă modificările sunt de natură să afecteze drepturile și obligațiile părților. (4) Organizează procesul de selectare strategică a fişelor de proiecte la nivel local şi asigură transparenţa şi imparţialitatea acestuia, în conformitate cu prevederile procedurale, cu prevederile Documentului cadru de implementare a dezvoltării urbane durabile – Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile şi/sau ale ghidurilor specifice elaborate de AMPOR şi răspunde de desfăşurarea acestui proces. Selectarea fişelor de proiecte se realizează în baza metodologiei şi a criteriilor de selectare strategică, elaborate de Autoritatea Urbană şi aprobate de CM POR (5) Pornind de la lista de proiecte intermediare/portofoliul de proiecte al SIDU si PMUD şi a fişelor de proiecte întocmite de către structurile interne ale primăriei, folosind metodologia aprobata de catre CM POR, Autoritatea Urbană va identifica, în limita alocărilor disponibile municipiului, proiectele finanţabile prin intermediul Axei prioritare 4 a POR în perioada 2014-2020. (6) Transpune toate instrucţiunile privind implementarea POR emise de AMPOR, în condiţiile legii şi le aplică în termenul prevăzut în conţinutul acestora. AMPOR poate consulta AU în procesul de elaborare al acestor instrucţiuni.
(7) Transmite AMPOR un raport cu privire la procesul de selectare strategică a fişelor de proiecte, derulat în condiţiile Acordului de delegare, în termenul prevăzut de MDRAPFE. Art. 10 Pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor, Autoritatea Urbană:
(1) Se asigură că personalul propriu cunoaşte şi pune în aplicare prevederile procedurilor interne pentru implementarea POR, în vederea îndeplinirii corespunzătoare a atribuţiei delegate. (2) Permite accesul reprezentanţilor AMPOR şi al altor instituţii cu atribuţii de verificare/ auditare/ control la sediul său, în baza comunicării transmise de către acestea, în termenul şi cu respectarea condiţiilor stabilite prin Acordul de delegare, pune la dispoziţia acestora documentele solicitate şi ia toate măsurile necesare pentru a asigura buna desfăşurare a activităţilor de verificare/ auditare/ control derulate. (3) Elaborează un Plan de acţiuni în scopul remedierii deficienţelor constatate, asigură implementarea în termen a acţiunilor prevăzute în plan şi comunică stadiul implementării acestora până la remedierea deficienţelor confirmată de AMPOR, în cazul în care, ca urmare a verificării modului de realizare a activităţilor aferente atribuţiei delegate, AMPOR formulează recomandări.
5
(4) Cooperează cu AMPOR în formularea răspunsului la proiectul raportului de audit şi asigură implementarea în termen a recomandărilor, în cazul în care organismele de audit UE sau naţionale formulează recomandări care vizează organizarea şi activitatea Autorităţii Urbane. (5) Reverifică la solicitarea AMPOR, procesul de selectare strategică a fişelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrul Axei prioritare 4 a POR Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, în conformitate cu prevederile procedurale privind verificarea atribuţiei delegate şi/sau procesul de selectare strategică a fişelor de proiecte, precum şi cu recomandările cuprinse în cadrul rapoartelor emise de structurile/instituţiile cu atribuţii de verificare/auditare/control. Art. 11 (1) Secretariatul Autorităţii Urbane este asigurat de una sau două persoane, desemnate prin Dispoziţie a Primarului, atribuţiile acestuia fiind detaliate în fişele de post anexate dispoziţiei de desemnare. (2) Secretariatul Autorităţii Urbane nu este parte parte componentă a acesteia şi nu poate participa la procesul de prioritizare şi selecţie a proiectelor. Art. 12 Secretariatul are următoarele atribuţii: (1) Asigură organizarea reuniunilor de lucru ale Autorităţii Urbane. (2) Organizează/arhivează documentele emise de Autoritatea Urbană. (3) Asigură evidenţa fişelor de proiect aferente Axei prioritare 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, întocmite de departamentele de specialitate ale Municipiului Timişoara. Cap. III Finanţarea
Art. 13 Finanţarea Autorităţii Urbane se realizează din următoarele surse:
(1) bugetul local; (2) sprijin logistic din partea Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest care poate, la solicitarea AU, pune la dispoziţia AU, cu caracter temporar, a unor echipamente de calcul/imprimare/consumabile/birotică/spaţii şi sprijin pentru organizarea reuniunilor de lucru; (3) alte surse legal constituite.
Capitolul IV. Dispoziţii finale
Art. 14 Autoritatea Urbană va funcţiona ca organism intermediar de nivel II până la finalul perioadei de implementare a POR 2014-2020, dacă nu se decide altfel la acel moment.
Art. 15 După aprobarea Documentului Justificativ pentru finanţare din Fonduri ESI, această structură funcţională îşi poate suspenda pe perioadă temporară activitatea la Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara.
6
Art. 16 Activitatea membrilor Autorităţii Urbane ar putea fi reluată ori de câte ori este necesar pe parcursul perioadei de implementare a SIDU, inclusiv după realocarea financiară de la finalul anului 2019, în măsura în care AMPOR va decide acest lucru, pe baza analizei solicitărilor concrete ale beneficiarilor.
Art. 17 Autoritatea Urbană este responsabilă în faţa AM POR, pentru îndeplinirea activităţilor delegate conform Acordului de delegare, precum şi a tuturor obligaţiilor care decurg din acesta. Autoritatea Urbană se obligă să răspundă în faţa AMPOR pentru îndeplinirea corespunzătoare şi la timp a atribuţiei delegate, în conformitate cu prevederile legislaţiei UE, în special art. 125 din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013, şi naţionale aplicabile, ale prezentului Acord şi ale procedurilor interne relevante.
Art. 18 Prezentul regulament se completează de drept cu prevederile Acordului de delegare încheiat între Municipiul Timişoara şi AMPOR, ale Documentului cadru de implementare a dezvoltării urbane durabile – Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile şi cu Instrucţiunile AMPOR. Art. 19 În cuprinsul prezentului Regulament au fost utilizate următoarele abrevieri: - MDRAPFE – Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene; - AM POR – Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional; - CM POR – Comitetul de Monitorizare al Programului Operaţional Regional; - AU – Autoritatea Urbană; - SIDU – Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană; - PMUD – Planul de Mobilitate Urbană Durabilă; - FEDR – Fondul European de Dezvoltare Regională; - FESI – Fonduri Europene Structurale şi de Investiţii; - UE – Uniunea Europeană.
Pt. Director Direcţia Dezvoltare Director Direcţia Tehnică Magdalena Nicoară Culiţă Chiş Pt. Şef Serviciu Generare şi Management Proiecte Gabriel Popa Serviciul Generare şi Management Proiecte Daniela Ghinea
1
ACORD DE DELEGARE A ATRIBUŢIEI DE SELECTARE STRATEGICĂ
A FIȘELOR DE PROIECTE PROPUSE SPRE FINANŢARE
ÎN CADRULAXEI PRIORITARE 4 SPRIJINIREA DEZVOLTĂRII URBANE DURABILE
APROGRAMULUI OPERAŢIONAL REGIONAL 2014-2020
Prezentul acord este încheiat având în vedere:
Regulamentul (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17
decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de
dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european
agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri
maritime, precum și de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de
dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european
pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006
al Consiliului, denumit în continuare Regulamentul nr. 1303/2013 (cu precădereart.
123 alin. 6);
Regulamentul (UE) nr. 1301/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17
decembrie 2013 privind Fondul european de dezvoltare regională și dispoziţiile
specifice aplicabile obiectivului referitor la investiţiile pentru creștere economică și
locuri de muncă și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1080/2006, denumit în
continuare Regulamentul FEDR (cu precădereart. 7 alin. 4);
Hotărârea Guvernului nr. 398 din 27 mai 2015 pentru stabilirea cadrului instituţional
de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru
asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a
instrumentelor structurale 2007-2013, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul MDRAPFE nr. 112 din 20 ianuarie 2017 pentru aprobarea Documentului Cadru
de Implementare a Dezvoltării Urbane Durabile - Axa Prioritară 4 Sprijinirea
Dezvoltării Urbane Durabile.
Părţile:
Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor
Europene(MDRAPFE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul
Operaţional Regional (în continuare „AMPOR”),prin Direcţia Generală Programul
2
Operaţional Regional, având sediul în municipiul Bucureşti, Bulevardul Libertăţii nr.
16, latura nord, sectorul 5, reprezentat de doamnaSevil SHHAIDEH, în calitate de
viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice și fondurilor
europene, pe de o parte,
și
U.A.T. Municipiul reședinţă de judeţ Timișoara, în calitate de Organism intermediar
de nivel II, denumit „Autoritate urbană” (în continuare „Autoritate urbană” sau
„AU”), în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, având sediul principal
în bd. C.D.Loga nr.1, municipiul Timișoara, judeţul Timiș, cod de înregistrare fiscală
14756536, telefon 0256-408.300, fax 0256-490.635, reprezentată legal de domnul
Nicolae Robu, în calitate de Primar, pe de altă parte
au convenit asupra următorului Acord de delegare a atribuţiei de selectare
strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrulAxei Prioritare 4
Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile a Programului Operaţional Regional 2014 –
2020.
Capitolul I Definiţii şi interpretare
Art. 1 În cadrul prezentului Acord, termenii de mai jos au înţelesul următor:
(1) „Acord de delegare aatribuţiei de selectare strategică a fișelor de proiecte
propuse spre finanţare în cadrulAxeiPrioritare 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane
Durabilea Programului Operaţional Regional 2014–2020”, denumit în continuare
“Acord” sau “prezentul Acord” desemnează acest document;
(2) „Autoritate de Audit (AA)” reprezintă autoritatea publică, la nivel naţional,
responsabilă cu verificarea operaţiunilor şi a sistemului de management și control
pentru fiecare program operaţional, independentă funcţional de Autoritatea de
Management şi de Autoritatea de Certificare şi Plată;
(3) „Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional
(AMPOR)” reprezintă structura specializată constituită în cadrul Ministerului
Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene. Rolul AMPOR
este îndeplinit de către MDRAPFE prin structurile specializate şi de suport constituite
în acest sens;
(4) „Comitet de Monitorizare pentru Programul Operaţional Regional (CMPOR)”
este structura naţională de tip partenerial, fără personalitate juridică, cu rol
3
decizional şi strategic în procesul de implementare a Programului Operaţional
Regional 2014-2020, în vederea asigurării eficacităţii şi calităţii implementării
programului;
(5) „Program Operaţional Regional 2014-2020”, denumit în continuare POR,
desemnează Programul Operaţional Regional 2014-2020, document aprobat de
Comisia Europeană, elaborat de România, care conţine o strategie de dezvoltare şi un
set de obiective tematice, axe prioritare, priorităţi de investiţii și obiective specifice,
pentru a fi implementate cu ajutorul Fondului European pentru Dezvoltare Regională
și a cofinanţării naţionale;
(6) ”Autoritate urbană”,în contextul art. 7 al Regulamentul FEDR,reprezintă
structura funcţională, din cadrul municipiilor reședinţă de judeţ, care are
responsabilitatea îndeplinirii atribuţiei de selectare strategică a fișelor de
proiecte,propuse spre finanţare în cadrul Axei prioritare 4 Sprijinirea Dezvoltării
Urbane Durabile a Programului Operaţional Regional 2014-2020, aferente strategiei
integrate de dezvoltare urbană, atribuţie delegată acesteia de către AM POR.Ȋn acest
context, Autoritatea urbană îndeplinește rolul de Organism intermediar de nivel II;
(7) „Instrucţiune către Organismele Intermediare şi/sau beneficiari” reprezintă
documentul emis de şeful AMPOR ce conţine aspecte referitoare la implementarea
Programului Operaţional Regional, la detalierea/ clarificarea/ completarea/
modificarea procedurilor de lucru, şi a cărei aplicare este obligatorie de la data
comunicării sau de la data menţionată explicit în cadrul Instrucţiunii;
(8) ”Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU)” reprezintă documentul
strategic prin care se stabilește viziunea pe temen mediu/ lung, până cel puţin în anul
2020, și cuprinde acţiuni interconectate ce urmăresc îmbunătăţirea durabilă a
condiţiilor economice, de mediu, climatice, sociale și demografice ale unei zone
urbane (la nivelul municipiului și a zonei funcţionale urbane, după caz). Conform art.
7 din Regulamentul FEDR, existenţa unor strategii integrate de dezvoltare urbană
constituie precondiţia pentru obţinerea finanţării din axa prioritară dedicată
dezvoltării urbane;
(9) „Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD)” reprezintăo documentaţie
complementară strategiei integrate de dezvoltare urbană și Planului urbanistic
general (P.U.G.), constituind instrumentul de planificare strategică teritorială prin
care este corelată dezvoltarea spaţială a localităţilor și a zonei
4
periurbane/metropolitane a acestora cu nevoile de mobilitate și transport ale
persoanelor și mărfurilor;
(10) ”Documentul justificativ pentru finanţarea intervenţiilor din Fondurile ESI
2014-2020 (DJ FESI)” reprezintă o sinteză aabordării propuse prin SIDU pentru
utilizarea fondurilor europene structurale și de investiţii în perioada2014-2023,
incluzând, după caz,liste ale proiectelor prioritizate la nivel local/zonă funcţională
urbană pentru această perioadă, în funcţie de sursele de finanţare. Ȋn mod
obligatoriu, acest document include lista proiectelor prioritare finanţabile prin
intermediul POR 2014-2020, Axa Prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.
Art. 2 În acest acord, în afara cazurilor în care contextul cere altfel, singularul
presupune pluralul şi invers, masculinul presupune femininul şi invers, iar referirea la
persoane include atât persoane fizice, cât şi persoane juridice.
Art. 3 Nici o prevedere a prezentului acord nu poate fi interpretată ca reprezentând o
permisiune pentru neîndeplinirea altor obligaţii legale ce revin părţilor ca urmare a
prevederilor legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare.
Art.4 În cazul în care există contradicţii sau diferenţe între prevederile prezentului
acord, pe de o parte, şi cele ale legislaţiei naţionale sau comunitare în vigoare, pe de
altă parte, acestea din urmă prevalează.
Capitolul II Obiectul Acordului
Art. 5(1)Obiectul prezentului Acord constă în delegarea atribuţiei de selectare
strategică a fișelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrul POR 2014-2020, Axa
Prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Autoritatea Urbană acţionează ca
organism intermediar (OI) de nivel IIpentru POR 2014-2020.
(2)Metodologia și criteriile de selectarestrategică pentru Axa Prioritară 4 Sprijinirea
dezvoltării urbane durabile utilizate de Autoritatea Urbană constituită la nivelul
municipiului reședinţă de judeţ Timișoara au fost aprobate de către Comitetul de
Monitorizare al POR 2014-2020, prin Decizia nr. 22 din data de 8 decembrie 2016.
(3) Părţile se angajează să colaboreze în vederea pregătirii şi implementării Axei
prioritare 4 a POR 2014-2020, prin orice activităţi necesare pentru asigurarea
implementării eficiente şi la timp, în conformitate cu atribuţiile şi responsabilităţile
fiecărei părţi şi în baza procedurilor specifice de lucru.
5
Capitolul III Durata Acordului
Art.6(1) Prezentul Acord produce efecte de la data semnării acestuia de către cele
două părţi.
(2) Durata prezentului Acord acoperă întreaga perioadă de implementare a POR 2014-
2020, până ladata închiderii POR, cu respectarea prevederilor art. 140 din
Regulamentul nr. 1303/2013.
Capitolul IV Comunicarea între părţi
Art. 7 (1) Orice notificare, avizare, acord, aprobare sau decizie în legătură cu
prezentul acord sau cu POR se va comunica în scrisceleilalte părţi, în formatul
standard atunci când acesta este prevăzut, însoţită de toate avizele şi semnăturile
necesare conform legislaţiei naţionale sau comunitare aplicabile şi/sau procedurilor
interne relevante.În cazul în care legislaţia sau procedurile nu prevăd un termen,
comunicarea se va realiza în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la momentul la
care s-a finalizat/s-a produs obiectul notificării, respectiv de la primirea obiectului
avizării/acordului/deciziei.
(2)Adresele oficiale la care va fi transmisă corespondenţa dintre părţi sunt
următoarele:
i) Pentru AMPOR: Bucureşti, Bulevardul Libertăţii nr. 16, latura nord, sectorul 5,
telefon 037/211.1412, fax 037/211.1630;
ii) Pentru Municipiul reședinţă de judeţ Timișoara, bd. C.D. Loga nr.1, judeţul
Timiș, telefon 0256-408.300, fax 0256-490.635.
(3) În cazul modificării acestor adrese, părţile se vor informa reciproc, în termen de
maxim 5 zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea, cu respectarea
prevederilor prezentului Acord.
Capitolul V –Delegarea atribuţiei
Art. 8 (1) Prin prezentul Acord, AMPOR deleagă către OI de nivel II - Autoritatea
Urbană, atribuţia menţionată la art. 5 (1) din prezentul Acord.
(2) Autoritatea Urbană nu poate subdelega unei terţe părţi gestionarea
componentelor POR menţionate la art. 5 (1) al prezentului Acord.
(3) AMPOR deţine responsabilitatea finală, în faţa Comisiei Europene pentru
îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor menţionate în Regulamentele (UE) nr.
1301/2013 şi 1303/2013, cu privire la atribuţia delegată.
6
(4) Autoritatea Urbană este responsabilă în faţa AMPOR, pentru îndeplinirea
activităţilor aferente atribuţiei delegate prin prezentul Acord, precum şi a tuturor
obligaţiilor care decurg din acesta. Autoritatea Urbană se obligă să răspundă în faţa
AMPOR pentru îndeplinirea corespunzătoare şi la timp a atribuţiei delegate, în
conformitate cu prevederile legislaţiei UE, în special art. 125 din Regulamentul (UE)
nr. 1303/2013, şi naţionale aplicabile, ale prezentului Acord şi ale procedurilor
interne relevante.
Capitolul VI Drepturile şi obligaţiile părţilor
Art.9AMPOR are următoarele drepturi şi obligaţii:
(1) Stabileşte cadrul organizatoric, procedural şi metodologic pentru îndeplinirea
de către AU a atribuţiei ce i-a fost delegată în baza prezentului Acord, asigurând, în
acest sens, îndrumarea metodologică şi asistenţa de specialitate necesare elaborării
manualelor de proceduri interne de către AU şi derulării activităţilor specifice AU, în
scopul îndeplinirii atribuţiei delegate prin prezentul Acord.
(2) Elaborează şi actualizează procedurile relevante în cadrul procesului de
selectarestrategică a fișelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrul Axei
prioritare 4 a POR Sprijinirea dezvoltării urbane durabile pe care le transmite AU
spre aprobare și aplicare.
(3) Stabilește cadrul procedural pentru păstrarea tuturor documentelor şi pentru a
se garanta o pistă de audit adecvată, aferentă acestei etape din implementareaAxei
prioritare 4 a POR.
(4) Furnizează AU documentele, datele şi informaţiile necesare îndeplinirii de
către acesta a atribuţiilor delegate prin prezentul Acord.
(5) Elaborează, actualizează și transmite spre aprobare CMPOR metodologia și
criteriile de selectarestrategică a fișelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrul
Axei prioritare 4 a POR -Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.
(6) Elaborează, actualizează și aprobă Documentul cadru de implementare a
dezvoltării urbane durabile – Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile,
precum și ghidurile specifice apelurilor de proiecte aferente priorităţilor de investiţii
ale Axei prioritare 4.
(7) Lansează, la nivel naţional, apelurile de documente strategice pentru Axa
prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile și informează AU asupra acestui
aspect.
7
(8) Primeşte de la AU un raportcu privire la procesul de selectare strategică a
fișelor de proiecte, derulat în condiţiileprezentului Acord, în termen de 30 zile
calendaristice de la expirarea termenului de depunere la AU a documentelor necesare
realizării atribuţiei delegate.
(9) Verifică şi analizează capacitatea și competenţa instituţională a Autorităţilor
Urbane de a exercita atribuţia delegată prin prezentul Acord, în conformitate cu
prevederile legislaţiei UE şi naţionale aplicabile, ale prezentului Acord şi ale
procedurilor interne relevante. În acest sens, în vederea desemnării structurii
Autorităţii Urbane ca Organism Intermediar de nivel II pentru POR, AMPOR primeşte în
termen de 15 zile calendaristice de la data semnării prezentului Acord, dar nu mai
târziu de data de 14 aprilie 2017,următoarele:
a) Hotărârea Consiliului Local pentru înfiinţarea la nivelul municipiului reședinţă
de judeţ a Autorităţii Urbane, având ca anexă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a AU, precum și orice modificări ce survin asupra acestora, pe parcursul
valabilităţii prezentului Acord, dacă modificările sunt de natură să afecteze drepturile
și obligaţiile părţilor;
b) Documentele din care rezultă numirea membrilor Autorităţii Urbane;
c) Fişele de post completate ale personalului implicat în îndeplinirea activităţilor
aferente atribuţiei delegate prin prezentul Acord,cu respectarea principiului separării
funcţiilor, precum şi orice modificări ce survin asupra acestora;
d) Declaraţiile privind conflictul de interese, completate de către membrii AU, cu
respectarea formatului indicat în procedurile de lucru aferente AU;
e) Datele de contact ale persoanei nominalizate ca şi Coordonator al AU;
f) Procedurile de lucru aferente AU, în formatul care va fi pus la dispoziţie de
către AMPOR,aprobate intern de coordonatorul AU.
(10) Dacă în urma verificării şi analizei capacităţii și competenţei instituţionale de a
exercita atribuţia delegată prin prezentul Acord, AMPOR constată că AU nu îşi
îndeplineşte sau îşi îndeplineşte în mod necorespunzător obligaţiile ce îi revin
conform art. 10, AMPOR va solicita remedierea deficienţelor constatate, în termen de
5 zile calendaristice de la notificarea acestora. În cazul neremedierii deficienţelor
constatate, în termenul stabilit, AMPOR îşi rezervă dreptul de a suspenda prezentul
Acord, prin transmiterea unei notificăriscrise către AU, în termen de 5 zile
calendaristice de la expirarea termenului acordat pentru remedierea deficienţelor
constatate.Suspendarea Acordului atrage suspendarea depunerii cererilor de finanţare
8
în cadrul apelurilor de proiecte pentru priorităţile de investiţii din cadrul Axei
prioritare 4 a POR, de către UAT municipiu reședinţă de judeţ.
(11) AMPOR verifică modul de realizare a activităţilor aferente atribuţiei delegate,
de cătreAutoritatea Urbană, în conformitate cu procedurile proprii de verificare a
îndeplinirii atribuţiilor delegate.
(12) Dacă în urma verificărilor, controalelor, evaluărilor şi/sau auditurilor
efectuate, de AMPOR sau de către organisme de audit/control naţionale şi
comunitare, AMPOR constată că AU nu îşi îndeplineşte sau îşi îndeplineşte în mod
necorespunzător activităţile aferente atribuţiei delegate prin prezentul Acord,
respectiv nu implementează recomandările organismelor de audit/control naţionale şi
comunitare, iar deficienţele constatate nu sunt remediate în termenul indicat, AMPOR
poate retrage temporar sau definitiv atribuţia delegată, printr-o notificare
comunicată AU. Retragerea atribuţiei delegate AU produce efecte de la data
comunicării deciziei AMPOR, fără a fi necesară îndeplinirea niciunei alte formalităţi în
acest sens, aplicându-se în mod corelativ sancţiunile prevăzute la alin. (10) al acestui
articol.
(13) AMPOR poate solicita informaţii sau clarificări de la AU în legătură cu
îndeplinirea atribuţiei delegate.
(14) AMPOR poate solicita AU reverificarea procesului de selectarestrategică a
fișelor de proiecte propuse spre finanţare în cadrul Axei prioritare 4 Sprijinirea
dezvoltării urbane durabile, în conformitate cu prevederile procedurale privind
verificarea atribuţiilor delegate şi/sau privind procesul de selectare strategică,
precum şi cu recomandările din cadrul rapoartelor emise de structurile/instituţiile cu
atribuţii de verificare/auditare/control.
Art.10 Autoritatea Urbană constituită la nivelul Municipiului reședinţă de judeţ
Timișoara are următoarele drepturi şi obligaţii:
(1) Aplică metodologia şi criteriile pentru selectarea strategică a fișelor de
proiecte din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Polului de Creștere Timișoara,
inclusiv din scenariul selectat din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Polului de
Creștere Timișoara, cu respectarea metodologiei şi a criteriilor de selectarestrategică
aprobate de CMPOR.
(2) Asigură cadrul organizatoric, procedural şi metodologic, conform dispoziţiilor
regulamentelor europene și legislaţiei naţionale relevante,în acest sens,
beneficiind,din partea AMPOR,de îndrumare metodologică şi asistenţă de specialitate
9
necesare elaborării manualelor de proceduri interneşi derulării activităţilor specifice
AU.
(3) Organizează procesul de selectare strategică a fișelor de proiecte la nivel local
și asigură transparenţa și imparţialitatea acestuia, în conformitate cu prevederile
procedurale, cu prevederile Documentului cadru de implementare a dezvoltării
urbane durabile – Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile și/sau ale
ghidurilor specifice elaborate de AMPOR şi răspunde de desfăşurarea acestui proces.
Selectarea fișelor de proiecte se realizează în bazametodologiei furnizate prin
Documentul cadru de implementare a dezvoltării urbane durabile – Axa prioritară 4
Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.
(4) În termen de 15 de zile calendaristice de la data semnării prezentului Acord,
AU are obligaţia transmiterii către AMPOR a documentelor prevăzute la art. 9 alin.(9).
(5) AU are obligaţia transpunerii tuturor instrucţiunilor privind implementarea POR
emise de AMPOR, în condiţiile legii, precum şi obligaţia aplicării lor în termenul
prevăzut în conţinutul acestora. AMPOR poate consulta AU în procesul de elaborare al
acestor instrucţiuni.
(6) AU are dreptul de a solicita AMPOR informaţii suplimentare şi clarificări
exclusiv pentru buna îndeplinire a atribuţiei delegate prin prezentul Acord.
(7) AU se asigură că personalul propriu cunoaşte şi pune în aplicare prevederile
procedurilor interne pentru implementarea POR, în vederea îndeplinirii
corespunzătoare a atribuţiei delegate.
(8) AU transmite AMPOR un raport cu privire la procesul de selectarestrategică a
fișelor de proiecte, derulat în condiţiile prezentului Acord.
(9) AU are obligaţia de a permite accesul reprezentanţilor AMPOR și al altor
instituţii cu atribuţii de verificare/ auditare/ control la sediul său, în baza
comunicării transmise de către acestea, în termenul şi cu respectarea condiţiilor
stabilite prin prezentul Acord, de a pune la dispoziţia acestora documentele solicitate
şi de a lua toate măsurile necesare pentru a asigura buna desfăşurare a activităţilor
de verificare/ auditare/ control derulate.
(10) În cazul în care, ca urmare a verificării modului de realizare a activităţilor
aferenteatribuţiei delegate, AMPOR formulează recomandări, AU are obligaţia de a
elabora un Plan de acţiuni în scopul remedierii deficienţelor constatate, de a asigura
implementarea în termen a acţiunilor prevăzute în plan şi de a comunica stadiul
implementării acestora până la remedierea deficienţelor confirmată de AMPOR.
10
(11) În cazul în care organismele de audit UE sau naţionale formulează recomandări
care vizează organizarea şi activitatea AU, aceasta are obligaţia de a coopera cu
AMPOR în formularea răspunsului la proiectul raportului de audit şi de a asigura
implementarea în termen a recomandărilor.
(12) UAT Municipiureşedinţă de judeţ se obligă să menţină capacitatea
administrativă şi operaţională necesară îndeplinirii corespunzătoare a
atribuţieidelegate, pe toată durata Acordului. AU isi poate autosuspenda temporar
activitatea doar dupa obţinerea avizării DJ FESI de către AMPORși după obţinerea
acordului prealabil al AMPOR.
(13) La solicitarea AMPOR, AU are obligaţia reverificării procesului de
selectarestrategică a fișelor de proiecte propuse spre finanţareîn cadrul Axei
prioritare 4 a POR Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, în conformitate cu
prevederile procedurale privind verificarea atribuţiei delegate şi/sau procesul de
selectarestrategică a fișelor de proiecte, precum şi cu recomandările cuprinseîn
cadrul rapoartelor emise de structurile/instituţiile cu atribuţii de
verificare/auditare/control.
Capitolul VIIAngajamente comune ale părţilor
Art.11 Părţile se angajează să îşi ducă la îndeplinire în mod corespunzător atribuţiile
şi obligaţiile/ responsabilităţile ce le revin în baza prezentului Acord, cu respectarea
principiilor transparenţei, parteneriatului şi a unui management adecvat, în
conformitate cu prevederile Acordului, ale legislaţiei naţionale şi comunitare
aplicabile şi ale procedurilor interne de lucru.
Art.12Părţile se angajează să se informeze reciproc şi periodic asupra activităţilor
derulate în executarea prezentului Acord şi să organizeze întâlniri ori de câte ori este
nevoie, în scopul analizării oricăror aspecte legate de executarea prezentului Acord.
Art.13Părţile se angajează să nu utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la
care au acces în perioada de valabilitate a prezentului Acord în alt scop decât acela
de a-şi îndeplini obligaţiile ce le revin conform prezentului Acord şi legislaţiei
naţionale şi comunitare în vigoare(cu respectarea prevederilor legale privind
transparenţa, accesul la informaţii, precum şi protecţia datelor cu caracter personal).
Art.14Părţile se angajează să ţină evidenţa strictă şi să păstreze toate datele,
rapoartele, corespondenţa şi documentele legate de executarea prezentului Acord,
11
așa cum este reglementat de legislaţia comunitară relevantă, asigurând arhivarea
corespunzătoare a acestora, pe întreaga perioadă de valabilitate a Acordului.
Art.15Părţile se angajează să permită efectuarea de misiuni de verificare şi control
Comisiei Europene, DLAF, OLAF, Autorităţii de Audit şi Curţii Europene de Conturi,
precum şi oricăror altor instituţii legal abilitate în acest sens, conform atribuţiilor
specifice fiecărei instituţii.
Art.16 Părţile au obligaţia de a elabora proceduri interne de lucru în vederea
executării prezentului Acord şi a îndeplinirii obligaţiilor ce le revin în legătură cu
implementarea POR.
Art. 17 Îndeplinirea obiectului prevăzut la art. 5 alin. (1) al prezentului Acord nu
determină angajamentul financiar al părţilor.
Capitolul VIII Forţa majoră și etica
Art. 18 Forţa majoră și cazul fortuit
(1) Prin forţă majoră se înţelege orice eveniment extern, imprevizibil, absolut
invincibil și inevitabil intervenit după data semnării prezentului Acord, care împiedică
executarea în tot sau în parte a acestuia și care exonerează de răspundere partea
care o invocă.
(2) Pot constitui cauze de forţă majoră evenimente cum ar fi: calamităţile naturale
(cutremure, inundaţii, alunecări de teren), război, revoluţie, embargo.
(3) Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul
de forţă majoră, în termen de 5 zile de la data apariţiei și de a dovedi existenţa
situaţiei de forţă majoră în baza unui document eliberat sau emis de către autoritatea
competenta, în termen de cel mult 15 zile de la data comunicării acestuia. De
asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării situaţiei de forţă majoră, în
termen de 5 zile.
(4) Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie în vederea
limitării consecinţelor acţiunii de forţă majoră.
(5) Dacă partea care invocă forţa majoră nu procedează la notificarea începerii și
încetării cazului de forţă majoră, în condiţiile și termenele prevăzute, va suporta
toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa de notificare.
12
(6) Executarea Acordului va fi suspendată de la data apariţiei cazului de forţă
majoră pe perioada de acţiune a acesteia, fără a prejudicia drepturile ce se cuvin
părţilor.
(7) În cazul în care forţa majoră și/sau efectele acesteia obligă la suspendarea
executării prezentului Acord pe o perioadă mai mare de 3 luni, părţile se vor întâlni
într-un termen de cel mult 10 zile de la expirarea acestei perioade, pentru a conveni
asupra modului de continuare, modificare sau încetare a prezentului Acord.
Art. 19 Etica şi conflictul de interese
Părţile se angajează ca personalul implicat în implementarea POR să respecte
standardele de etică profesională și legislaţia care reglementează conflictul de
interese. Astfel, personalul trebuie să contribuie la funcţionarea corespunzătoare a
organismelor din care fac parte şi să ajute la menţinerea reputaţiei privind
integritatea şi imparţialitatea acestora.
Capitolul IX Modificarea Acordului
Art. 20 Prezentul Acord poate fi modificat prin Act Adiţional,prin una din următoarele
modalităţi:
(1) prin intrarea în vigoare a unor prevederi legale care au efect asupra conţinutului
prezentului Acord.
(2) prin acordul de voinţă al părţilor exprimat în scris.
Art. 21 Modificările aduse prezentului Acord intră în vigoare:
(1) de la data intrării în vigoare a prevederilor legale care au efect asupra
conţinutului prezentului Acord sau de la data indicată în acestea; sau
(2) de la data semnării de către ambele părţi a Actului adiţional de modificare prin
acordul de voinţă al părţilor.
Capitolul X Încetarea Acordului
Art. 22Prezentul Acord încetează:
(1) prin ajungerea la termenul stabilitîn Acord;
(2) prin acordul de voinţă al părţilor în acest sens, confirmat în scris;
(3) prin retragerea de către AMPOR a atribuţiei delegate.
13
Art. 23(1)Prezentul Acord a fost încheiat intr-un număr de 2 exemplare, fiecare cu
valoare de original, câte 1 exemplar pentru fiecare dintre părţi.
(2) O copie a prezentului Acord se va comunica Organismului Intermediar pentru POR
din cadrul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest, sub semnătură.
(3) AMPOR va aduce la cunoștinţa Organismului Intermediar pentru POR din cadrul
Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest notificarea privind suspendarea Acordului,
prevăzută la art. 9 alin. (10), respectiv notificareade retragere de către AMPOR a
atribuţiei delegate AU, prevăzută la art. 9 alin. (12).
Ministerul Dezvoltării Regionale,
Administraţiei Publice și Fondurilor
Europene
Municipiul reşedinţă de judeţ Timișoara
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării
regionale, administraţiei publice și
fondurilor europene
Primar
Nicolae Robu
Semnătura
Semnătura
Data Data
1 Cod FO 53-01,ver.3
ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DEZVOLTARE Nr. SC2017 – NICOLAE ROBU
REFERAT privind completarea HCLMT nr. 89/14.03.2017 privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la
nivelul Municipiului Timişoara Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 89/14.03.2017 s-a aprobat înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Primăriei Municipiului Timişoara, cu rol de organism intermediar de nivel secundar în sistemul de management şi control al POR2014-2020, conform art. 7 din Regulamentul FEDR nr. 1301/2013. Autoritatea Urbană astfel constituită va funcţiona în temeiul unui acord de delegare de atribuţii încheiat între Autoritatea de Management pentru POR şi Municipiul Timişoara şi va avea în componenţa sa un număr de cinci membri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara sau ale instituţiilor publice din subordine, desemnaţi prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara. Autoritatea Urbană va prioritiza şi selecta proiectele aferente Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană - SIDU (inclusiv din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă - PMUD) a Municipiului Timişoara, finanţabile în perioada 2014-2020 prin intermediul Axei prioritare 4 a POR 2014- 2020, în baza unei metodologii şi a unor criterii de selecţie, elaborate de către Autoritatea de Management pentru POR şi aprobate de către Comitetul de Monitorizare al Programului Operaţional Regional 2014-2020, precum şi a unei proceduri specifice. Conform Acordului de delegare elaborat de către MDRAP, în vederea desemnării structurii Autorităţii Urbane ca Organism Intermediar de nivel II pentru POR, Municipiul Timişoara va transmite AMPOR, în termen de 15 zile calendaristice de la data semnării Acordului de delegare, dar nu mai târziu de data de 14 aprilie 2017, hotărârea Consiliului Local pentru înființarea la nivelul municipiului Timişoara a Autorității Urbane, având ca anexă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Urbane, precum și orice modificări ce survin asupra acestora, pe parcursul valabilităţii Acordului, dacă modificările sunt de natură să afecteze drepturile și obligațiile părților. Având în vedere cele expuse mai sus şi luând în considerare cerinţa MDRAP ca Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Urbane să fie anexă a HCL-ul de înfiinţare a Autorităţii Urbane,
Propunem
Completarea Art. 2 al HCLMT nr. 89/14.03.2017 privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara care va avea următorul conţinut: “Art. 2 (1) Autoritatea Urbană, constituită potrivit Art.1, va funcţiona în temeiul unui Acord de
delegare de atribuţii încheiat între Autoritatea de Management pentru POR şi Municipiul Timişoara, precum şi a unui Regulament de Organizare şi Funcţionare a Autorităţii Urbane, conform Anexei 1, care va face parte integrantă din prezenta hotărâre.
2 Cod FO 53-01,ver.3
(2) Autoritatea Urbană va avea în componenţa sa un număr de cinci membri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara sau ale instituţiilor publice din subordine, desemnaţi prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara.
Restul articolelor din Hotărârea Consiliului Local nr. 89/14.03.2017 rămân nemodificate. Pt. Director Direcţia Dezvoltare Director Direcţia Tehnică Magdalena Nicoară Culiţă Chiş Pt. Şef Serviciu Generare şi Management Proiecte Gabriel Popa Serviciul Generare şi Management Proiecte Daniela Ghinea Întocmit, Maria Pantić-Telbis
Serviciul Juridic,
Cons. jur. Daniela Ştefan