keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 89/14.03.2017 privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara

14.03.2017

Hotararea Consiliului Local 89/14.03.2017
privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017-3538/14.02.2017 al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Procesul verbal al dezbaterii publice din data de 01.03.2017;
Luând în considerare Ordinul nr. 112/20.01.2017 al M.D.R.A.P.F.E. pentru aprobarea Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane Durabile - Axa prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile;
Având în vedere Regulamentele (UE) nr. 1301 şi nr. 1303 ale Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013;
Având în vedere Acordul de Parteneriat 2014-2020;
Având în vedere Programul Operaţional Regional 2014-2020;
Având în vedere Documentul Cadru de Implementare a dezvoltării urbane durabile - Axa Prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile;
Având în vedere Hotărârea de Guvern nr. 1183/2014 privind nominalizarea autorităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere Hotărârea nr. 398 din 27 mai 2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013;
Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 193/10.05.2016 privind aprobarea "Strategiei Integrate de Dezvoltare 2014-2020 a Polului de Creştere Timişoara";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţiai publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;



HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Primăriei Municipiului Timişoara, cu rol de organism intermediar de nivel secundar în sistemul de management şi control al POR 2014-2020, conform art. 7 din Regulamentul FEDR nr. 1301/2013.

Art. 2: Autoritatea Urbană constituită potrivit Art.1 va funcţiona în temeiul unui acord de delegare de atribuţii încheiat între Autoritatea de Management pentru POR şi Municipiul Timişoara şi va avea în componenţa sa un număr de cinci membri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara sau ale instituţiilor publice din subordine, desemnaţi prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara.

Art. 3: Autoritatea Urbană va prioritiza şi selecta proiectele aferente Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană - SIDU (inclusiv din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă - PMUD) a Municipiului Timişoara, finanţabile în perioada 2014-2020 prin intermediul Axei prioritare 4 a POR 2014-2020, în baza unei metodologii şi a unor criterii de selecţie, elaborate de către Autoritatea de Management pentru POR şi aprobate de către Comitetul de Monitorizare al Programului Operaţional Regional 2014-2020, precum şi a unei proceduri specifice.

Art. 4: Autoritatea Urbană va funcţiona ca organism intermediar de nivel II până la finalul perioadei de implementare a POR 2014-2020, dacă nu se va decide altfel la acel moment.

Art. 5: Modificările şi completările prezentei hotărâri se vor realiza prin dispoziţii ale Primarului Municipiului Timişoara.

Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare şi Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 7: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei de Urbanism;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Biroului Sport - Cultură;
- Biroului Şcoli - Spitale;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest;
- Asociaţia de Dezvoltare Intecomunitară "Polul de Creştere Timişoara";
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

Cod FO 53-01,ver.3

1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA NICOLAE ROBU DIRECŢIA DEZVOLTARE SC2017 – 3538/14.02.2017

REFERAT privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara

În conformitate cu prevederile art. 7 (4) al Regulamentului (UE) nr. 1301/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 este obligatorie implicarea organismelor care gestionează și implementează Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană în contextul dezvoltării urbane durabile în procesul de implementare și gestionare a fondurilor alocate dezvoltării urbane durabile. Aceasta presupune obligativitatea ca Autoritatea de Management pentru POR să delege atribuții privind managementul și implementarea activităților specifice către organismele care implementează dezvoltarea urbană („Autorități Urbane”), fiind obligatorie cel puțin delegarea atribuției de selectare a operațiunilor (proiectelor). Prin delegarea funcției de aplicare a procedurilor și criteriilor de selectare a operațiunilor (proiectelor), municipiile reședință de județ, respectiv structura de la nivelul acestora care îndeplinește rolul de Autoritate Urbană, va fi parte integrantă din sistemul de management și control al POR 2014-2020, îndeplinind rolul de Organism Intermediar secundar (de nivel II). În acest context, Autoritățile Urbane sunt vizate de procedura de desemnare prevăzută la articolul 124 din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013, dar numai cu privire la atribuția delegată acestora. Astfel, AM POR va delega către Autorităţile Urbane, constituite la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ, atribuțiile aferente funcției de selectare strategică a operațiunilor (proiectelor) definită în cadrul art. 125 alin. 3, lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013, atribuțiile delegate fiind limitate la cele privind selectarea proiectelor propuse spre finanțare prin intermediul Axei Prioritare 4 a POR și constau în asigurarea că:

 operațiunile (proiectele) contribuie la îndeplinirea obiectivelor specifice și a rezultatelor din cadrul priorității de investiții în cauză a Axei prioritare 4;

 procedurile și criteriile de selectare sunt nediscriminatorii și transparente și iau în considerare principiile generale stabilite la articolele 7 și 8 din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013. Autoritatea Urbană va selecta proiectele prioritare finanțabile prin intermediul Axei Prioritare 4 a POR în baza unei metodologii și a unor criterii de selecție, elaborate de către Autoritatea de Management pentru POR și aprobate de către Comitetul de Monitorizare al Programului Operațional Regional 2014-2020, precum și a unei proceduri specifice. În procesul de aprobare a finanțării proiectelor aferente Axei Prioritare 4 a POR, AM POR (inclusiv prin intermediul OI stabilite la nivelul ADR) își rezervă dreptul de a efectua verificarea conformității din punct de vedere administrativ a operațiunilor (proiectelor) aferente Axei prioritare 4 a POR, a eligibilității proiectelor şi solicitanţilor, precum și respectarea celorlalte condiții de finanțare specifice fiecărei priorități de investiție. Acestea

Cod FO 53-01,ver.3

2

vor fi specificate și detaliate la nivelul Ghidurilor Specifice aferente priorităților de investiție/operațiunilor Axei prioritare 4 a POR 2014-2020. De asemenea, AM POR va informa Autoritatea de Audit cu privire la desemnarea unui nou OI în cursul implementării programului, în conformitate cu prederile legale în vigoare naționale și europene. Autoritățile Urbane, în calitate de organisme intermediare în temeiul art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1301/2013, vor fi supuse, în timpul implementării programului, după recunoașterea formală a autorităților respective ca organisme intermediare, auditurilor de sistem și auditului operațiunilor efectuate de Autoritate de Audit, precum și auditurilor realizate de Comisia Europeană sau de Curtea de Conturi Europeană. Agențiile pentru Dezvoltare Regională pot acorda sprijin logistic Autorităților Urbane, la solicitarea acestora, prin punerea la dispoziţie, cu caracter temporar, a unor echipamente de calcul/imprimare/consumabile/birotică/spaţii şi sprijin pentru organizarea reuniunilor de lucru. Nu sunt eligibile costurile salariale pentru membrii Autorității Urbane. Drept urmare, în conformitate cu prevederile art. 7 din Regulamentul (UE) nr. 1301/2013 și luând în considerare modalitatea de implementare a dezvoltării urbane durabile prin POR 2014-2020, este necesară constituirea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara, iar, după caz, în cazul în care consideră necesară utilizarea unui sprijin extern, se poate lua în considerare utilizarea expertizei de la nivelul ADI. Atribuția de selectare strategică a operațiunilor (proiectelor) delegată Municipiului Timişoara de către AM POR va fi exercitată de către o structură la nivelul Municipiului Timişoara din reprezentanți ai diferitelor structuri interne din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, inclusiv din cadrul instituțiilor publice din subordine. Autoritatea Urbană se înființează la nivelul Municipiului Timişoara prin Hotărâre a Consiliului Local, completată, după caz, de dispoziții ale primarului. Numărul minim de membri ai autorității urbane va fi de 3 persoane. Numărul maxim trebuie să fie impar și se va stabili la nivel local în funcție de mărimea municipiului și complexitatea structurilor interne din cadrul primăriei. Având în vedere cele expuse mai sus,

PROPUNEM

- aprobarea înfiinţării Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara, cu rol de organism intermediar de nivel secundar în sistemul de management şi control al POR2014- 2020, conform art. 7 din Regulamentul FEDR nr. 1301/2013; - Autoritatea Urbană prevăzută mai sus va funcţiona în temeiul unui acord de delegare de atribuţii încheiat între Autoritatea de Management pentru POR şi Municipiul Timişoara şi va avea în componenţa sa un număr de cinci membri din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara sau ale instituţiilor publice din subordine, desemnaţi prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara; - Autoritatea Urbană va prioritiza şi selecta proiectele aferente Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană - SIDU (inclusiv din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă - PMUD) a Municipiului Timişoara, finanţabile în perioada 2014-2020 prin intermediul Axei prioritare 4 a POR 2014-2020, în baza unei metodologii şi a unor criterii de selecţie, elaborate de către Autoritatea de Management pentru POR şi aprobate de către Comitetul de Monitorizare al Programului Operaţional Regional 2014-2020, precum şi a unei proceduri specifice;

Cod FO 53-01,ver.3

3

- Autoritatea Urbană va funcţiona ca organism intermediar de nivel II până la finalul perioadei de implementare a POR 2014-2020, dacă nu se va decide altfel la acel moment; - modificările şi completările hotărârii privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Timişoara se vor realiza prin dispoziţii ale Primarului Municipiului Timişoara. Pt. Director Direcţia Dezvoltare Director Direcţia Tehnică Magdalena Nicoară Culiţă Chiş Pt. Şef Serviciu Generare şi Management Proiecte Gabriel Popa Serviciul Generare şi Management Proiecte Daniela Ghinea

Întocmit, Maria Pantić-Telbis

Avizat juridic, Cons. jur. Daniela Ştefan