keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 86/14.09.2012 privind completarea, prin act adiţional, a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2006-15414/31.07.2006

14.09.2012

Hotararea Consiliului Local 86/14.09.2012
privind completarea, prin act adiţional, a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2006-15414/31.07.2006


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2012-20427/28.08.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa nr.1314/17.07.2012 a Camerei de Conturi a Judeţului Timiş, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr.SC2012-18486/31.07.2012, de înaintare a Deciziei nr.74/17.07.2012 privind înlăturarea deficienţelor constatate în urma misiunii de audit al performanţei modului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare a localităţilor la unitatea administrativ teritorială Municipiul Timişoara;
Având în vedere contractul SC2006-15414/31.07.2006 de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.23/31.01.2006 privind delegarea gestiunii serviciilor publice de salubritate pe raza Municipiului Timişoara şi Hotărârea Consiliului Local nr.93/28.03.2006 privind aprobarea Studiului de Oportunitate, Caietului de Sarcini, Instrucţiunilor privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de delegare a gestiunii şi Regulamentului privind delegarea de gestiune a serviciilor publice de salubrizare prin contract de concesiune precum şi numirea Comisiei de evaluare a ofertelor pentru atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare pe raza municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată şi Legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct.14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă completarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006, prin încheierea unui act adiţional, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Gestiune Deşeuri din cadrul Serviciului Avize Mediu Urban din Primăria Municipiului Timişoara

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
-Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
-Serviciului Juridic;
-Direcţiei Economice;
-Direcţiei Tehnice;
-Direcţiei Urbanism;
-Direcţiei Patrimoniu;
-Direcţiei Dezvoltare;
-Direcţiei Comunicare;
-Direcţiei de Mediu;
-Compartimentului Control Intern;
-Biroului Managementul Calităţii;
-SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA;
-Mass- media locale.



Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Act_aditional.pdf

MUNICIPIUL TIMIŞOARA ANEXĂ PRIMĂRIA la HCL nr._____/__________

ACT ADIŢIONAL NR._____/_________________ la contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune

nr.SC2006-15414/31.07.2006 Prezentul act adiţional se încheie între: Părţile contractante: CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, B-dul C.D.Loga nr.1, având cod fiscal 14756536, tel.0256/408300, fax 0256/490635, reprezentat prin Dl. Primar – NICOLAE ROBU, în calitate de concedent şi

SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA, cu sediul în Timişoara, str.Oituz nr.3A, CUI 1800958, atribut fiscal RO, reprezentată prin Dl. Florin Cepănariu, în calitate de concesionar,

Părţile de comun acord au convenit completarea contractului nr.SC2006-15414/31.07.2006, astfel: ART.1 La CAPITOLUL V-Redevenţa - la articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: (1¹) „Neplata redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la penalizări de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere”. ART.2 La CAPITOLUL VI- Plata redevenţei - după art.14¹ se introduce un nou articol, articolul 14², cu următorul cuprins:

Art.14² „Neplata de către concesionar până la data de 15 a fiecărei luni pentru luna anterioară a sumei prevăzută la art.14¹ conduce la penalizări de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere”.

ART.3 CAPITOLUL XI- la articolul 24, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: (4) „ ....În situaţii de schimbare semnificativă a echilibrului contractual, modificarea tarifelor se va

face cu aprobarea Consiliului Local şi numai după ce acestea au fost supuse dezbaterii publice”. Celelalte clauze ale contractului rămân neschimbate. Prezentul act adiţional s-a încheiat în 2 (două) exemplare din care unul a fost predat concesionarului. CONCEDENT CONCESIONAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA PRIMAR reprezentată prin NICOLAE ROBU DIRECTOR GENERAL FLORIN CEPĂNARIU VICEPRIMAR DAN DIACONU DIRECTOR ECONOMIC DIRECŢIA ECONOMICĂ Ec.GHEORGHE SĂSĂRAN DIRECTOR Ec.SMARANDA HARACICU DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU VASILE CIUPA SERVICIUL JURIDIC

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DE MEDIU NICOLAE ROBU SERVICIUL AVIZE MEDIU URBAN BIROUL GESTIUNE DEŞEURI SC2012 - 20427/28.08.2012

REFERAT

privind completarea, prin act adiţional, a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006

Prin hotărârea nr.23 din 31.01.2006, Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare pe raza municipiului Timişoara, iar în temeiul hotărârii nr.93 din 28.03.2006 a fost încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune, înregistrat cu nr. SC2006-15414/31.07.2006.

Activităţile specifice serviciului de salubrizare, respectiv: precolectarea, colectarea şi transportul deşeurilor menajere/reciclabile, cu excepţia celor toxice, periculoase sau cu regim special, de la utilizatori casnici - persoane fizice, asociaţii de proprietari, agenţi economici, instituţii publice şi curăţenia stradală, respectiv măturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea căilor publice, au fost delegate pentru o perioadă de opt ani, către operatorul S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., care deţine exclusivitatea prestării activităţilor de salubrizare conform legislaţiei în vigoare.

Urmare a misiunii de audit al performanţei modului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare a localităţilor efectuat de către Camera de Conturi a Judeţului Timiş la unitatea administrativ-teritorială Municipiul Timişoara, echipa de audit a constatat în urma verificării clauzelor prevăzute în contractul mai sus menţionat, că nu au fost prevăzute penalităţi datorate de concesionar pentru neplata sau plata cu întârziere a redevenţei conform art.9 şi 10 din contract.

De asemenea, auditorii publici externi au mai constatat că în Actul adiţional nr.2/24.11.2009 la contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006, nu au fost prevăzute penalităţi datorate de concesionar pentru neplata sau plata cu întârziere a sumei prevăzute la art.12¹ din contract.

Pentru remedierea situaţiilor mai sus menţionate, prin Decizia nr.74/17.07.2012 emisă de Directorul Camerei de Conturi Timiş s-a dispus analizarea şi revizuirea modului de încheiere a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare şi completarea acestuia cu clauzele necesare privind penalităţile datorate de concesionar pentru neplata sau plata cu întârziere a redevenţei, precum şi a actelor adiţionale (Act adiţional nr.2/24.11.2009) în vederea completării cu clauze corespunzăzoare privind penalităţile datorate de concesionar pentru neplata sau plata cu întârziere a sumelor datorate.

Având în vedere cele de mai sus, propunem completarea contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006, după cum urmează: ART.1 La CAPITOLUL V-Redevenţa - la articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: (1¹) „Neplata redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la penalizări de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere”.

cod FP53 – 01 ver. 1

ART.2 La CAPITOLUL VI- Plata redevenţei - după art.14¹ se introduce un nou articol, articolul 14², cu următorul cuprins:

Art.14² „Neplata de către concesionar până la data de 15 a fiecărei luni pentru luna anterioară a sumei prevăzută la art.14¹ conduce la penalizări de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere”. ART.3 CAPITOLUL XI- la articolul 24, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

(4) „ ....În situaţii de schimbare semnificativă a echilibrului contractual, modificarea tarifelor se va face cu aprobarea Consiliului Local şi numai după ce acestea au fost supuse dezbaterii publice”.

Completarea contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006 cu clauzele mai sus menţionate se va face prin act adiţional.

VICEPRIMAR PT.DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU

DAN DIACONU ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU URBAN ADRIAN BERE-SEMEREDI

DIRECŢIA ECONOMICĂ ŞEF BIROU GESTIUNE DEŞEURI SMARANDA HARACICU MARINELA TOPOR SERVICIUL JURIDIC CONSILIER ADINA BUMBU Red. /Dact. A.B. cod FP53 – 01 ver. 1