keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 23/31.01.2006 privind delegarea gestiunii serviciilor publice de salubritate pe raza municipiului Timişoara

31.01.2006

Hotararea Consiliului Local 23/31.01.2006
privind delegarea gestiunii serviciilor publice de salubritate pe raza municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2005-536/12.01.2006 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 87/30.08.2001 privind serviciile publice de salubrizare a localităţilor;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 21/30.01.2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale;
Având în vedere prevederile art. 10, art. 12 şi art. 13 alin. 1 şi alin.2 litera (b) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/29.08.2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local;
Având în vedere prevederile art. 11, art. 12 şi art. 14 precum şi prevederile art. 16 - din Hotărârea Guvernului nr. 955/15.06.2004 privind aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/29.08.2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003;
Având în vedere Hotărârea Guvernului nr.346/2004 - pentru aprobarea Regulamentului - cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor şi a contractului cadru de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin. 2 litera (f), (g) şi (r) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;
În temeiul art. 46 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă delegarea gestiunii Serviciilor publice de salubrizare pe raza municipiului Timişoara prin aplicarea procedurii de licitaţie publică deschisă.
Delegarea gestiunii se va face prin încheierea unui contract de concesionare cu adjudecătorul licitaţiei.

Art. 2: În termen de 30 de zile de la data emiterii prezentei hotărâri, se vor elabora şi supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara Studiul de oportunitate pentru fundamentarea şi stabilirea soluţiei de delegare a gestiunii a serviciilor publice de salubrizare pe raza municipiului Timişoara, Caietul de Sarcini şi Regulamentul serviciilor de salubrizare pe raza municipiului Timişoara.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară prin Serviciul Administrare Mediu Urban din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Administrare Mediu Urban;
- Biroului Control Intern;
- Serviciului Centru de Informare pentru Cetăţeni;
- Mass-media locale;


Presedinte de sedinta
AUREL AVRAM JECU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_-_Delegare_gestiune_salubritate.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMĂRIA Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU B-dul C.D. Loga nr.1 SC2006- 536/12.01.2006.

R E F E R A T

privind delegarea gestiunii serviciilor de salubrizare pe raza municipiului Timişoara

Serviciile de salubrizare pe raza municipiului Timişoara, ca servicii publice de gospodărie comunală, trebuie să îndeplinească concomitent următoarele condiţii esenţiale:

a) continuitatea din punct de vedere cantitativ si calitativ; b) adaptabilitate la cerinţele consumatorilor; c) accesibilitatea egală la serviciul public, în condiţii contractuale ; d) asigurarea sănătăţii publice şi a calităţii vieţii ; Organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciilor publice de gospodărie comunală trebuie

să asigure : a) satisfacerea cerinţelor cantitative şi calitative ale utilizatorilor ; b) funcţionarea optimă, în condiţii de siguranţă, rentabilitatea şi eficienţa economică a

construcţiilor, echipamentelor, instalaţiilor şi dotărilor, corespunzător parametrilor economici proiectaţi şi în conformitate cu caietele de sarcini, cu instrucţiunile de exploatare şi cu regulamentele de organizare şi funcţionare;

c) protejarea domeniului public şi a mediului prin respectarea reglementărilor legale ; d) informarea şi consultarea cetăţenilor în vederea protejării sănătăţii populaţiei care

beneficiază de serviciile respective ; Serviciul de salubrizare al municipiului Timişoara include în principal, următoarele activităţi:

1. salubrizare căilor publice; 2. colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor menajere;

În acest moment, Primăria Municipiului Timişoara doreşte externalizarea acestor servicii, către operatori atestaţi care au situaţia financiară, personalul şi dotările necesare asigurării acestor servicii, potrivit legii, prin concesionarea acestor activităţi, prin licitaţie publică. Concesionarea acestor activităţi va oferi garanţii atât pentru investitor – prin recuperarea investiţiilor pe durata contractului de concesiune – cât şi pentru municipalitate - care nu are capacitatea tehnică şi financiară să desfăşoare aceste servicii în gestiune directă, urmând să impună şi să urmărească realizarea unor indicatori de performanţă concesionarului. Realizarea serviciilor publice de salubrizare presupune: - respectarea şi aplicarea legislaţiei în domeniu, care s-a armonizat cu legislaţia CE; - necesitatea modernizării şi asigurării unor servicii publice de salubritate eficiente şi de

calitate; - necesitatea modernizării sistemului de gestionare a deşeurilor şi a curăţeniei stradale;

- asigurarea unui mediu de viaţă curat şi sănătos locuitorilor municipiului Timişoara şi de a face din acest oraş un model în acest domeniu;

- rezolvarea problemelor care au fost identificate în domeniul salubrizării stradale şi a colectării, transportului şi depozitării deşeurilor menajere de la utilizatorii casnici – persoane fizice şi asociaţiile de proprietari/locatari, agenţi economici şi instituţii publice.

În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 71/29.08.2002 privind

organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, a Hotărârii Guvernului nr. 955/15.06.2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, gestiunea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se realizează prin următoarele modalităţi:

a) gestiune directă; b) gestiune indirectă sau gestiune delegată; Alegerea formei de gestiune a serviciului de salubrizare pe raza municipiului Timişoara

se face prin hotărâre a consiliului local. În prezent, funcţionarea serviciul de salubrizare a municipiului Timişoara se realizează

prin intermediul unor contracte de prestări servicii, încheiate în urma unor licitaţii publice deschise.

Ca urmare a celor prezentate mai sus, propunem promovarea unui Proiect de Hotărâre privind delegarea gestiunii Serviciilor de salubrizare pe raza municipiului Timişoara prin concesiune, prin licitaţie publică. Delegarea gestiunii se va face prin încheierea unui contract de concesionare cu adjudecătorul licitaţiei.

De asemenea, propunem ca în termen de 30 de zile de la data emiterii hotărârii, să se elaboreze şi supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara Studiul de oportunitate pentru fundamentarea şi stabilirea soluţiei de delegare a gestiunii a serviciilor publice de salubrizare pe raza municipiului Timişoara, Caietul de Sarcini şi Regulamentul serviciilor de salubrizare pe raza municipiului Timişoara

DIRECTOR DIRECŢIA EDILITARĂ, ŞEF SERVICIU ADMIN. MEDIU URBAN,

DUMITRU ANDOR VASILE CIUPA

ŞEF SERVICIU JURIDIC,

MIRELA LASUSCHEVICI