ANEXA
la HCL nr……
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI DESFĂSURARE
A EVALUĂRII MANAGEMENTULUI
INSTITUŢIILOR PUBLICE DE CULTURĂ DIN SUBORDINEA
CONSILIULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA
Cap. I. – Dispoziţii generale
Art. 1. – Evaluarea managementului de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, denumit în
continuare autoritatea pentru instituţiile publice de cultură aflate în subordinea sa, prezentate în
Anexa 1, se face în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008
privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 269/ 2009, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, precum si cu cele ale prezentului
Regulament.
Art. 2. – Prezentul regulament a fost elaborat pentru evaluarea managementului realizat în perioada
stabilită în contractul de management si prevederile sale se aplică:
a) anual, în cazul evaluării anuale a managementului, pentru instituţiile prezentate în Anexa 1;
b) pentru perioada cuprinsă între 2009–2011, în cazul evaluării finale a managementului, pentru
Filarmonica de Stat “Banatul” Timişoara şi Teatrul Maghiar de Stat “Csiky Gergely” Timişoara
c) pentru perioada cuprinsă între 2009–2012, în cazul evaluării finale a managementului, pentru
Teatrul German de Stat.
d) pentru perioada cuprinsă între 2009–2013, în cazul evaluării finale a managementului, pentru
Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.
Art. 3. – (1) Evaluarea managementului se face pe baza raportului de activitate întocmit de
managerul instituţiei publice de cultură, denumit în continuare managerul.
(2) Raportul de activitate se depune la sediul Primăriei Municipiului Timişoara pentru Primar,
Primăria Municipiului Timişoara, cam.12
Art. 4. – Evaluarea managementului din perioadele prevăzute la art. 2, se desfăşoară conform
următorului calendar:
a) intre 15-26 februarie: depunerea raportului de activitate;
b) 1- 5 martie: analiza raportului de activitate;
c) 10- 15 martie: susţinerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
d) 16 martie : încheierea procedurii de evaluare;
e) 16-17 martie: aducerea la cunoştinţa managerilor a rezultatului evaluării.
f) 26 martie: comunicarea publică a rezultatului final al evaluării, în urma soluţionării contestaţiilor,
prin afişare pe site-ul Primăriei Municipiului Timişoara, în condiţiile legii.
Capitolul II – Organizarea si funcţionarea comisiei de evaluare.
Procedura de evaluare
Art. 5. – (1) Comisiile de evaluare, denumite în continuare Comisii, sunt alcătuite din specialişti în
domeniu si reprezentanţi ai autorităţii, numiţi prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului
Timişoara
Art. 6. – (1) Membrii Comisiilor studiază individual proiectele manageriale primite în format
electronic si/sau pe suport de hârtie de la secretariatele Comisiilor.
(2) Comisiile îşi desfăşoară activitatea în şedinţe, organizate la sediul autorităţii, în cadrul cărora
membrii acesteia:
a) analizează solicitarea transmisă de către autoritate în vederea întocmirii raportului de activitate si
stabilesc punctajul/grila de evaluare pentru criteriile în baza cărora se va nota raportul de evaluare si
interviul;
b) studiază si evaluează raportul de activitate, în corelare cu referatele–analiză întocmite de
reprezentanţii compartimentelor de specialitate din cadrul autorităţii;
c) se deplasează, după caz, la sediul instituţiilor publice de cultură (prezentate în Anexa 1) – toţi sau
o parte dintre membri, desemnaţi cu majoritate de voturi –, în vederea evaluării activităţii
managerului, pe baza raportului de activitate al acestuia, raportat la prevederile contractului de
management;
d) evaluează raportul de activitate pe bază de interviu susţinut de manager;
e) dezbat, analizează si acordă note pentru fiecare etapă a evaluării;
f) elaborează un raport motivat asupra rezultatului obţinut de directorul general/directorul
instituţiilor publice de cultură prezentate în Anexa 1 în urma evaluării si face recomandări pentru
continuarea sau încetarea managementului, respectiv reînnoirea ori rezilierea contractului de
management;
g) certifică, prin semnătură, toate actele si documentele Comisiilor, întocmite de secretariatul
fiecărei Comisii;
(3) Data, ordinea de zi si locul de desfăşurare a şedinţelor Comisiilor sunt anunţate, de către
secretarii desemnaţi, cu cel puţin 2 zile înainte de desfăşurarea acestora.
Art. 7. – (1) Secretariatele Comisiilor au rolul de a organiza evaluarea si sunt alcătuite din
reprezentanţi ai autorităţii, , care fac parte din aparatul de specialitate al primarului, şi anume din
cadrul Serviciului Resurse Umane, Direcţiei Economice şi Direcţiei Comunicare.
(2) Membrii Secretariatelor Comisiilor participă la sedinţele Comisiilor, fără drept de vot.
Art. 8. – (1) Reprezentanţii Secretariatelor Comisiilor au următoarele atribuţii:
a) întocmesc referatul-analiză, urmărind corelaţia dintre raportul de activitate si contractul de
management;
b) înaintează membrilor Comisiilor raportul de activitate, însoţit de referatele analiză;
c) consemnează la finele fiecărei etape notele acordate;
d) calculează rezultatul evaluării;
e) consemnează, după caz, recomandările Comisiilor privind activitatea managerului, raportat la
prevederile contractului de management;
f) întocmesc procesul-verbal al fiecărei etape;
i) comunică si aduc la cunoştinţă publică rezultatul evaluării.
Art. 9. – (1) Analiza si notarea rapoartelor de activitate si a interviului se fac în baza criteriilor
prevăzute în raportul de evaluare elaborat la solicitarea autorităţii.
(2) Evaluarea se face prin acordarea de către fiecare membru al Comisiilor a unei note – Nota A, de
la 1 la 10, pentru prima etapă, Nota B, de la 1 la 10, pentru etapa a II a, făcându-se media aritmetică
a notelor acordate de fiecare membru al Comisiilor.
(3) Nota finală dată de fiecare membru se calculează astfel: (A + B)/2=_______
(4) Rezultatul final se calculează prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al
Comisiilor, astfel: [Rezultatul Final] = (Nota 1 + Nota 2 + Nota 3 + Nota 4 + Nota x) / x.
x – nr. membrilor comisiei stabilit de autoritate pentru respectiva evaluare
Capitolul III – Soluţionarea contestaţiilor
Art. 10. – Managerii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii
privind organizarea si desfăşurarea evaluării la Cam.12 pentru Primar, până la data de 19 martie.
Art. 11. – (1) Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării
termenului de depunere a contestaţiilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită din membrii numiţi prin hotărâre a
Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea prevederilor art.21, alin.2 din OUG
189/ 2008.
Violeta Mihalache Întocmit,
Director Lavinia Simion
Directia Comunicare Consilier
ANEXA nr.1
1. Filarmonica de Stat “Banatul” Timişoara
2. Teatrul German de Stat Timişoara
3. Teatrul Maghiar de Stat “Csiky Gergely” Timişoara
4. Casa de Cultură a Municipiului Timişoara
Violeta Mihalache Întocmit,
Director Lavinia Simion
Directia Comunicare Consilier
n ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA COMUNICARE BIROUL RELAŢII PUBLICE SC 2010- 1817/ 26.01.2010
APROBAT PRIMAR, GHEORGHE CIUHANDU
Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -204886, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
REFERAT Privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfăşurare a evaluării managementului instituţiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată şi al art.49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.189/ 2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură,aprobată şi completată prin Legea nr.269/ 2009, Guvernul României a adoptat hotărârea nr.1301 din 2 decembrie 2009.
Datorită faptului că au survenit multiple modificări legislative privind evaluarea managementului instituţiilor publice de cultură, se impune aprobarea unui regulament de evaluare a managerilor acestor instituţii. Având în vedere toate considerentele de mai sus propunem spre aprobare Regulamentul de organizare si desfăşurare a evaluării managementului instituţiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, respectiv pentru Teatrul German de Stat Timisoara, Teatrul Maghiar de Stat “Csiky Gergely” şi Filarmonica “Banatul” Timişoara.
Violeta Mihalache Director Comunicare
Alina Pintilie Sef Birou
Mirela Lasuschevici Avizat Juridic
Lavinia Simion Consilier
Cod FP 53-01 ver 1
Red.1ex