keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 147/19.04.2011 privind aprobarea rezultatului final al evaluării managementului instituţiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara: Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat "Csiky Gergely", Filarmonica "Banatul" şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara

19.04.2011

Hotararea Consiliului Local 147/19.04.2011
privind aprobarea rezultatului final al evaluării managementului instituţiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara: Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat "Csiky Gergely", Filarmonica "Banatul" şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011 - 6884 / 06.04.2011 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.189/ 25 noiembrie 2008 privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public;
În conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 1301/ 2 decembrie 2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management, Regulamentului-cadru de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului, modelului-cadru al caietului de obiective, modelului-cadru al raportului de activitate, precum şi modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituţiile publice de cultură;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (3) lit. b), alin.(9) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul prevederilor art. 45 alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă rezultatul final al evaluării anuale a managementului Teatrului German de Stat, după cum urmează:
- nota finală 9,91;
- continuarea managementului d-lui Lucian Vărşăndan, directorul Teatrului German de Stat.

Art. 2: Se aprobă rezultatul final al evaluării anuale a managementului Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely, după cum urmează:
- nota finală 9,91;
- continuarea managementului d-lui Attila Ballasz, directorul Teatrului Maghiar de Stat "Csiky Gergely".

Art. 3: Se aprobă rezultatul final al evaluării finale a managementului Filarmonicii "Banatul", după cum urmează:
- nota finală 9,91;
- recomanda prezentarea de către dl. Ioan Coriolan Gârboni a unui nou proiect de management.

Art. 4: Se aprobă rezultatul final al evaluării anuale a managementului Casei de Cultură a Municipiului Timişoara, după cum urmează:
- nota finală 9,91;
- continuarea managementului d-lui Pavel Deheleanu, directorul Casei de Cultură a Municipiului Timişoara.

Art.5:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Directiei Economice;
- Directiei Tehnice;
- Directiei Patrimoniu;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Directiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Directiei de Mediu;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Teatrului German de Stat Timişoara;
- Teatrului Maghiar de Stat "Csiky Gergely";
- Filarmonicii "Banatul";
- Casei de Cultură a Municipiului Timişoara;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ADRIAN PAU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Raport_Casa_Cultura.pdf

RAPORT privind evaluarea managementului pentru perioada 01.01.2010- 31.12.2010 Casa de Cultură a Municipiului Timişoara- manager Pavel Deheleanu Conform art. 4, lit.(a),(b),(c) şi (d) din Regulamentul de organizare si desfăsurare a evaluării managementului instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, aprobat prin HCL nr.68/ 23.02.2010 şi în baza HCL nr. 71/ 23.02.2010, a fost efectuată evaluarea managementului Casei de Cultură a Municipiului Timişoara pentru perioada 01.01.2010- 31.12.2010. În perioada de raportare Casa de Cultură a Municipiului Timişoara a consemnat o evoluție în raport cu mediul în care îşi desfăşoară activitatea în primul rând prin diversitatea ofertei culturale. În perioada raportată s-au realizat colaborări numeroase cu instituții şi organizații de cultură şi educație din Timişoara, județul Timiş, cu instituții de profil din județele limitrofe şi chiar cu instituții din străinătate: Centrul Cultural German Timişoara, Opera Naţională Română din Timişoara, Centrul de Cultură şi Artă al județului Timiş, Centrele de cultură ale oraşelor Viîrşeț şi Belgrad (Serbia), Teatrul Național din Timişoara, Teatrul Maghiar de Stat din Timişoara, Teatrul German de Stat din Timişoara, Institutul Român de Educaţie a Adulților de pe lângă Universitatea de Vest din Timişoara, Colegiul Național de Artă ”Ion Vidu”, Uniunea Artiştilor Plastici (UAP) filiala Timişoara, Uniunea Scriitorilor filiala Timişoara, Consiliile Consultative de Cartier, etc. În anul 2010 majoritatea proiectelor culturale s-au bucurat de impact excepțional din partea timişorenilor. Astfel spectacolele cuprinse în Festivalul Inimilor, spectacolele de operă şi operetă desfăşurate în incinta Teatrului de Vară din parcul Rozelor în cadrul Festivalului de Operă şi Operetă, manifestările culturale din cadrul proiectelor Timişoara- Mica Vienă, Bega Bulevard, Festivalul Vinului, Ruga Timişoarei au atras public numeros şi divers. De semenea s-a continuat proiectul Aleea personalităților prin amplasarea bustului lui Virgil Birou realizat de sculptorul Romul Ladea. Printre activitățile specifice Casei de Cultură în anul 2010 şi-au desfăşurat activitatea de tradiție atât Asociaţia Artiştilor Plastici "Romul Ladea”, dar şi serile de literatură susținute

de membrii Cenaclului „Pavel Dan”. De asemenea au fost organizate ca în fiecare an, cursurile şi cercurile de instruire artistică sau de învățare a limbilor străine. În colaborare cu specialişti ( sociologi) de la Institutul Român de Educație a Adulților de pe lângă Universitatea de Vest. Casa de Cultură a organizat studii şi seminarii privind modalități de a atrage noi beneficiari la prestațiile culturale organizate sub egida Casei de Cultură, activități dedicate adulților şi susținute de filozofie de tip „long life learning- învățare pe tot parcursul vieții” Anul 2010 a fost de bun augur pentru formațiile reprezentative ale Casei de Cultură care au participat la numeroase manifestări internaționale, dovedindu-se de fiecare dată a fi ambasadori de prestigiu ai culturii româneşti în lume. Astfel Ansamblul folcloric “Timişul” a reprezentat Timişoara şi bineînțeles România în turneele întreprinse de grupele de copii în Spania, Franța, Serbia şi Ungaria iar formațiile de adulți la Festivalurile Internaționale de Folclor din Franța, Turcia şi Serbia. Corala feminină "Carmina Dacica” ne-a reprezentat cu cinste la un prestigios Festival Coral Internaţional desfăşurat în Napoli-ltalia. În anul 2010 Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin a aprobat prin HCL 440/20.12.2010 un buget de 4.213.330 lei pentru Casa de Cultură a Municipiului Timişoara, detaliat astfel: e Cheltuieli de personal 630.040 lei + Bunuri si servicii 3.583.290 lei Plăţile nete în anul 2010 au fost în sumă de 4.172.094 lei, respectiv la cheltuieli de personal plățile au fost în sumă de 606.903 lei, iar la cheltuieli materiale plățile au fost în sumă de 3.382.478 lei. În anul 2010 Casa de Cultură a Municipiului Timişoara s-a încadrat în limitele bugetului aprobat, iar situațiile financiare lunare şi trimestriale au fost depuse la Direcţia Economică în termen. Casa de Cultură a Municipiului Timişoara a atras pentru anul 2010 sponsorizări în valoare de 520.350 lei. Bugetul inițial aprobat Casei de Cultură a Municipiului Timişoara pentru anul 2011 este în suma de 3.439.980 lei, respectiv 550.000 lei pentru cheltuieli de personal şi 2.889.980 lei pentru bunuri şi servicii. Ca urmare a analizei Raportului de activitate al directorului, pe anul 2010, în raport cu proiectul de management şi în baza interviului susținut de managerul Casei de Cultură a

Municipiului Timişoara, dl. Pavel Dcheleanu, Comisia de evaluare constată că au fost respectate clauzele din contractul de management încheiat cu Primarul Municipiului Timişoara şi recomandă continuarea managementului. Comisia de evaluare Simona Sava Violeta Mihalache / ln“

Atasament: Raport_Filarmonica.pdf

RAPORT privind evaluarea managementului pentru perioada 2006- 2010 Filarmonica Banatul Timişoara- manager Ioan Gârboni Conform art. 4, lit.(a),6b),(c) şi (d) din Regulamentul de organizare si desfăsurare a evaluării managementului instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, aprobat prin HCL nr.68/ 23.02.2010 şi în baza HCL nr.70/ 23.02.2010, a fost efectuată evaluarea finală a managementului Filarmonicii Banatul Timişoara pentru perioada 2006- 2010. În perioada raportată pentru analiza managementului la Filarmonica Banatul Timişoara, conform proiectului de management depus de manager, au fost enumerate 17 obiective principale ale Filarmonicii Banatul. În plus au fost realizate încă 8 obiective față de cele asumate prin proiect, iar obiectivul privind modernizarea completă a sală de spectacole a fost realizat doar parțial, Toate celelalte obiective au fost îndeplinite, unele depăşite şi chiar multiplicate valoric Filarmonica Banatul, a fost producatorul integral al stagiunilor de concerte şi recitaluri, în perioada 2006-2010. Filarmonica Banatul, este a doua instituţie din România ( după filarmonica bucureşteană) cu cele mai multe concerte şi recitaluri pe fiecare stagiune anuală, fiind prima instituție din județ, ca număr de bilete vândute şi spectatori. Excepție, de la calitatea de producător integral, o fac doar turneele în străinătate și câteva concerte în aer liber, unde producătorii manifestărilor au fost firme private de impresariat. În perioada 2006- 2010, Filarmonica Banatul a asigurat atât cu bani de la Consiliul Local Timişoara cât şi din sponsorizări, parteneriate sau proiecte europene sume de aproximativ 2 milioane de euro anual, bani necesari bunei funcționări a instituției. Astfel, pe lângă finanțarea de la bugetul local, în aceşti ani au fost atrase peste o suta de mii de euro sponsorizări de la membrii Pro Philharmonia, bani cu care s-au efectuat reparatii la sala si peste sase sute de mii euro din proiecte europene sau nationale, cu finantari neambursabile. În perioada analizată Filarmonica Banatul, a beneficiat de diferite finanţări, altele decât cele de la Consiliul Local Timişoara, dupa cum urmeaza : - 400 000 euro program european transfrontalier - 100 000 euro, atrasi de la membrii Pro Philharmonia ( reparatii si amenajari sala ) Hu

- 70 000 euro Institutul Cultural Roman Bucuresti ( turneu Orestia 2010 ) - 50 000 euro Consiliul Judetean Timis - 60 000 euro Ministerul Culturii Bucuresti - 10 000 euro Universitatea de vest Timisoara - 5 000 euro Cluburile Lions si Rotary - 5 000 euro Fundatia Academica Culturala Timisoara (FACT) - 100 000 euro, contravaloarea unor prestari de servicii a 12 firme din Romania Resursele umane ale filarmonicii, au fost intens promovate. Atât membrii ai orchestrei cât şi ai corului au fost promovați ca şi solişti în cadrul concertelor din stagiune. Acest fapt a adus importante economii la buget , dar şi o imagine extraordinară în fața publicului. La Timişoara au venit mari solişti şi dirijori de renume mondial, mulți dintre ei concertând pe gratis sau pentru sume minime. Manifestările filarmonicii nu s-au rezumat doar la acte muzicale, majoritatea premiere, lucrări simfonice în audiție mondială absolută, ci şi la dezbateri, colocvii, proiecții de filme, workshopuri. Pe lângă stagiunea normală ( 4 concerte simfonice pe luna ) s- a implementat constant şi al cincilea concert, ceea ce înseamnă un total de 10 concerte în plus anual. Stagiunea a fost complet regândită, dovadă fiind şi numărul mare de spectatori ai filarmonicii la ora actuală. Concertele educative, de tradiție, dedicate în primul rând tinerilor, au fost mult mai numeroase, ele având loc atât la sediu cât şi la şcolile și grădinițele din oraş şi din județul Timiț, dar ți din judetele Caraş Severin şi Hunedoara. În plus, concertele în aer liber, evenimente premieră în viața culturală locală, au atras numere record de spectatori. Concertele de Ziua Europei, cel din fața Catedralei (aprox. 15 000 spectatori), concertul de pe canalul Bega (aprox. 8 000 spectatori), concertul din Padurea Verde ( aprox. 5 000 spectatori), concertul de la Aeroport Internaţional Train Vuia Timişoara (aprox. 4 000 spectatori), concertul din santier SDM (aprox. 4 000 spectatori), concertul la Mănăstirea Timişeni (aprox. 4500 spectatori), concertele din Peştera Româneşti (aprox. 3000 spectatori) au adus muzica clasică mai aproape de oamenii obisnuiti, mai puţin familiarizați cu sala de spectacole. Filarmonica Banatul are și o stagiune estivală, care începe în luna septembrie, cu o lună înainte de deschiderea oficială a stagiunii . În perioada 2006- 2010 sala de concerte, respectiv Sala Capitol a fost reabilitată parțial. Astfel, scena de concerte a fost modernizată integral din fonduri atrase, sponsorizări în bani şi prestări servicii, a fost mărită şi adusă la dimensiunea de peste 200 mp şi s-a instalat, din fonduri bugetare o performantă instalație de aer conditionat . Anexele scenei au fost

modernizate şi îmbunătățite, parţial cu bani de la bugetul local, dar şi cu sume provenite din venituri propri şi sponsorizări Instalaţia de iluminat a fost modernizată şi adusă la standarde de putere şi calitate în conformitate cu cerințele europene, şi s-a achiziționat o nouă instalația de sonorizare. Ferestrele sălii Capitol au fost triplate cu geamuri de termopan (30 bucati) şi uşile de la sala au fost înlocuite cu 12 uşi de termopan. Finanţarea acestor modernizari de confort termic şi izolare acustică cu termopane a fost realizată prin proiect european cu finanțare nerambursabilă. Au fost realizate lucrări de modernizare şi amenajare şi la spaţiile de repetiții și la foayere, sistemul de încălzire a fost mult înbunătățit pentru a oferi un nivel confortabil pentru public şi artişti . În ciuda acestor eforturi, din păcate, modernizarea completă a sălii de concerte nu a putut fi realizată decât parțial, deoarece şi acum, clădirea fostului Cinema Capitol este subiect de litigiu. În perioada raportată Filarmonica Banatul a dezvoltat un parteneriat activ, cu un număr impresionant de agenți culturali, ONG-uri şi firme private sau de stat . Astfel, Filarmonica Banatul a avut parteneriate cu : Inspectoratul Şcolar Timiş (15 grădinițe şi 46 de şcoli din Timişoara), Cluburile Lions şi Rotary , dar şi Leo şi Rotaract, Universitatea de Vest Timişoara, Universitatea de Medicină şi Politehnica Timişoara, Centrul Cultural Francez Timişoara, Centrul Cultural German Timişoara, cu cele 11 consulate oficiale şi onorifice din Timişoara, cu ambasadele de la Bucureşti sau din tările europene, cu un număr de 15 agenții de impresariat din România, Europa, America şi Asia, cu peste 50 de ONG uri şi alte organizații nonprofit, cu Mitropolia Banatului şi Episcopia Catolică Timişoara şi cu Televiziunea Romana şi staţiile de Radio locale și regionale, Începând cu anul 2009 a apărut necesitatea inființării unei asociații, PRO PHILHARMONIA, prin care se finanţează anual proiectele filarmonicii. Aceasta asociatie este umbrela colectoare de fonduri pentru filarmonica, iar membrii săi sunt oameni de afaceri importanți din Timişoara, persoane iubitoare de cultură. Această asociație a initiat anul acesta proiectul Aleea muzicienilor, din fața Sălii Capitol , realizându-se pînă acum stelele de marmură cu semnăturile lui Enescu şi Bartok . În anul 2010 Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin a aprobat prin HCL 440/20.12.2010 un buget de 6.495.430 lei pentru Filarmonica Banatul Timişoara, detaliat astfel: e Cheltuieli de personal 5.808.310 lei e Bunuri si servicii 687,120 lei

Plățile nete în anul 2010 au fost în sumă de 6.502.740 lei, respectiv la cheltuieli de personal plățile au fost în sumă de 5.898.085 lei, la cheltuieli materiale plățile au fost în sumă de 604.655 lei. În anul 2010 Filarmonica Banatul Timişoara s-a încadrat în limitele bugetului aprobat, iar situațiile financiare lunare şi trimestriale au fost depuse la Direcția Economică în termen. Referitor la venituri proprii si subvenții evidențiate distinct s-au realizat încasări în anul 2010 în sumă de 561.111 lei. Plăţile efectuate au fost în sumă de 556.311 lei conform bugetului aprobat. Bugetul inițial aprobat pentru anul 2011 este în suma de 5.800.000 lei pentru cheltuieli de personal şi 549.650 lei pentru bunuri şi servicii. Ca urmare a analizei Raportului de activitate al directorului, pentru perioada 2006- 2010, în raport cu proiectul de management şi în baza interviului susținut de managerul Filarmonicii Banatul Timişoara, dl. loan Gârboni, Comisia de evaluare constată că au fost respectate clauzele din contractul de management încheiat cu Primarul Municipiului Timişoara şi recomandă prezentarea de către manager a unui nou proiect de management (conform art. 44 din OUG nr.189/ 2008). Comisia de evaluare Silvia Mihaelg„Roşca Dorin Frandeş Violet& Mihalache at

Atasament: Raport_TGST.pdf

RAPORT privind evaluarea managementului pentru perioada 01.01.2010- 31.12.2010 Teatrul German de Stat- manager Lucian Vărşăndan Conform art. 4, lit.(a),b),(c) şi (d) din Regulamentul de organizare si desfăsurare a evaluării managementului instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, aprobat prin HCL nr.68/ 23.02.2010 şi în baza HCL nr.69/ 23.02.2010, a fost efectuată evaluarea managementului Teatrului German de Stat Timişoara pentru perioada 01.01.2010- 31.12.2010. În anul 2010, Teatrul German de Stat Timişoara a susținut un număr de 93 de reprezentații în fața a 10.317 spectatori. Dintre spectacole, 19 au fost susținute în deplasările în fară şi străinătate, în turneu şi în festivaluri, iar alte 7 au alcătuit o serie de spectacole prezentate în landul austriac Niederăsterreich în lunile iulie-august. În anul 2010 teatrul a înregistrat un număr total de 10.317 spectatori. Acestor cifre li se adaugă spectacolele susținute în landul Baden-Wiirttemberg cu montarea Goethe Lenau Faust, în colaborare cu Teatrul din Bruchsal (Germania). Actorul Horia Săvescu, a fost distins în cadrul Festivalului Interemnic de Teatru, ce a avut loc la Arad în luna noiembrie, cu Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar masculin, pentru prestația sa în rolul „Lucky“ din spectacolul Aşteptându-l pe Godot, de Samuel Beckett, sub direcția de scenă a regizoarei Christiane 3. Schneider, din Germania. De asemenea, spectacolul Cântăreața cheală, de Eugâne Ionesco, în regia lui Alexandru Dabija, a fost nominalizat la Premiul pentru cel mai bun spectacol la Festivalul de Teatru de la Piatra Neamț. Pe parcursul anului 2010, Teatrul German de Stat a susținut spectacole în cadrul următoarelor festivaluri naționale și internaționale: > 15 februarie 2010: Festivalul Internaţional "Sarajevo Winter 2010” (Bosnia- Herţegovina) cu spectacolul „Toate la timpul lor”, de David Ives. Regia Radu- Alexandru Nica > 15 martie 2010: Festivalul "Slavia" din Belgrad (Serbia) cu spectacolul „Toate la timpul lor”, de David Ives. Regia Radu-Alexandru Nica > 14 aprilie 2010: Festivalul Dramaturgiei Româneşti Timişoara cu spectacolul „Cântăreața cheală”, de Eugene Ionesco. Regia Alexandru Dabija.

> 9-10 mai 2010: Zilele Culturii Germane de la Satu Mare cu spectacolele „Vrăjitorul din Oz”, după L. Frank Baum. Regia Eva Labadi Megyes şi „Comedie pe întuneric”, de Petter Shaffer. Regia Zeno Stanek > 22 mai 2010: Festivalul Comediei Româneşti Bucureşti cu spectacolul „Cântăreața cheală”, de Eugene Ionesco. Regia Alexandru Dabija > 26 mai 2010: Ziua Culturii Germane la Sombor (Serbia) cu spectacolul „Comedie pe întuneric”, de Peter Shaffer. Regia Zeno Stanek > 2 octombrie 2010: Festivalul de Teatru Scurt Oradea cu spectacolul „Cântăreaţa cheală”, de Eugene Ionesco. Regia: Alexandru Dabija > 8 octombrie 2010: Festivalul Internaţional de Teatru pentru Copii „100, 1.000, 1.000.000 de poveşti” — Bucureşti cu spectacolul „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici”, după Frații Grimm. Regia Simona Vintilă > 21 octombrie 2010: Pledez pentru Tine(ri) Piatra Neamț cu spectacolul „Cântăreața = cheală”, de Eugene Ionesco. Regia Alexandru Dabija > 11 noiembrie 2010: Festivalul Interetnic de Teatru Arad cu spectacolul „Aşteptându-l pe Godot”, de Samuel Beckett. Regia Christiane J. Schneider De asemenea, în lunile februarie-martie teatrul a susținut o serie de cca. 20 de reprezentații în landul Baden-Wiirttemberg cu spectacolul Goerhe Lenau Faust, la care a participat în calitate de coproducător, alături de Teatrul de Stat din Bruchsal. În perioada 13-30 octombrie 2010, Teatrul German de Stat Timişoara (TGST) a organizat în colaborare cu Librăria Cărtureşti expoziția Foto/sceno/grafii, care a cuprins schițe de decor precum şi fotografii din spectacolul „Shaking Shakespeare”, iar în luna noiembrie 2010 teatrul a fost gazda celei de-a doua ediții a Festivalului European de Teatru Eurothalia. În anul 2010 Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin a aprobat prin HCL 440/20.12.2010 un buget de 3.795.830 lei pentru Teatrul German Timişoara, detaliat astfel: e Cheltuieli de personal 2.635.830 lei + Bunuri si servicii 1.160.000 lei Plățile nete în anul 2010 au fost în sumă de 3.763.923 lei, respectiv la cheltuieli de personal plățile au fost în sumă de 2.605.772 lei, la cheltuieli materiale plățile au fost în sumă de 1.158.151 lei. În anul 2010 Teatrul German de Stat s-a încadrat în limitele bugetului aprobat, iar situațiile financiare lunare şi trimestriale au fost depuse la Direcţia Economică în termen. Referitor la venituri proprii si subvenții evidențiate distinct s-au realizat încasări în anul 2010 în sună de 357.492 lei. Plățile efectuate au fost în sumă de 357,477 lei, respectiv cheltuieli de

[+ personal 99.582 lei,cheltuieli materiale 197.052 lei si cheltuieli de capital 60.858 lei conform bugetului aprobat. Veniturile proprii au fost realizate în principal din vânzarea biletelor respectiv 163.660 lei, din prestări servicii culturale in cadrul parteneriatelor cu alte autorități publice locale şi venituri accesate pe bază de proiecte şi programe 193.832 lei. Pentru următoarea perioadă de raportare instituția a solicitat un buget de 5.920.000 lei, ținându-se cont de obiectivele asumate prin contractul de management. Bugetul inițial aprobat pentru anul 2011 este în suma de 688.000 lei pentru cheltuieli de personal, 519.000 lei pentru bunuri şi servicii, Ca urmare a analizei Raportului de activitate al directorului, pe anul 2010, în raport cu proiectul de management şi în baza interviului susținut de managerul Teatrului German de Stat, dl. Lucian Vărşăndan, Comisia de evaluare constată că au fost respectate clauzele din contractul de management încheiat cu Primarul Municipiului Timişoara şi recomandă continuarea managementului. Comisia de evaluare Ildiko Zamfirescu Eleonora Ringler Pascu DI TD fre la fre Violeta Mihalache /

Atasament: Raport_Gergely.pdf

RAPORT privind evaluarea managementului pentru perioada 01.01.2010- 31.12.2010 Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely- manager Balasz Attila Conform art. 4, lit.(a),(b),(c) şi (d) din Regulamentul de organizare si desfăsurare a evaluării managementului instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, aprobat prin HCL nr.6&/ 23.02.2010 şi în baza HCL nr.69/ 23.02.2010, a fost efectuată evaluarea managementului Teatrului Maghiar de Stat Timişoara pentru perioada 01.01.2010- 31.12.2010. Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, în perioada raportată, a arătat o tendinţă de creştere în privința diversificării ofertei culturale prin creşterea numărului de spectacole, prin organizarea Festivalului Euroregional de Teatru (TESZT), prin acoperirea nevoilor culturale unui segment larg şi divers al publicului cu o ofertă diversificată în genuri şi forme teatrale (dramaturgia clasică şi contemporană, spectacole pentru copii, genuri muzicale, teatru de mişcare, comedii, one-man show-uri, etc.) şi o lărgire continuă a evenimentelor anexe astfel şi a numărului de spectatori. În perioada analizată în repertoriul teatrului se regăsesc 7 premiere şi 8 reluări în cadrul programelor derulate cu un număr total de 162 de reprezentații teatrale. În perioada raportată Teatrul Maghiar de Stat a obținut mai multe premii, astfel - "Cel mai bun spectacol al anului 2009” acordat producției Rosencranți şi Guildenstern sunt morți în regia lui Victor Ioan Frunză, decoruri şi costume Adriana Grand la Gala UNITER— aprilie 2010. - "Cel mai bun spectacol” - Rosencranți şi Guildenstern sunt morți în regia lui Victor Ioan Frunză, decoruri şi costume Adriana Grand la Festivalul Interetnic de Teatru, ediția a V-a, Arad. - "Cel mai bun spectacol distractiv” — Ai Lăv Iu de de Jimmy Roberts — Joe DiPietro, regia: Puskas Zoltan, Premiul obținut la cea de-a XXII-a ediție a Festivalului Teatrelor Maghiare la Kisvarda (Ungaria) în iunie 2010, - "Cea mai bună actriță”- pentru Borbely Bartis Emilia la Festival de Teatru ”Pledez pentru tine(ri)” de la Piatra Neamț —28. 10. 2010. pentru one-woman show-ul mady-baby de Gianina Cărbunariu.

- "Premiul special al juriului” acordat actriței Borbely Bartis Emilia la Festivalul Internaţional de Teatru pentru Studenţi, ediția a VIII-a, Pecs (Ungaria) — pentru one-woman show-ul mady- baby de Gianina Cărbunariu. - "Cea mai bună actriță în rol pricipal” acordat actriței Eder Eniko la ce de-a X-a ediție a Concursului de Dramaturgie din Voivodina. - Premiul Pro Cultura Timisiensis, categoria Certitudini acordat actriței Szilagyi Agota pentru activitate artistică. În ultimii ani, Teatrul Maghiar rareori a avut posibilitatea să îşi prezinte producțiile în oraşele mai mari din Ardeal. În consecință turneul în Transilvania a fost o ocazie excelentă, ca spectatorii să vadă aspecte din munca depusă de trupa maghiară. Spectacolele Livada de vişini, Mady-baby, Ai lăv Iu, Muzicanţii din Bremen şi Amor omnia au delectat publicul din oraşele Miercurea Ciuc, Gheorgheni, Sfântul Gheorghe şi Odorheiu Secuiesc. Au fost realizate turnee şi în Ungaria, în oraşele Budapesta, Tatabanya, Mako, Szeged, Bekescsaba, Kisvarda, şi în Serbia, la Subodica si Novi Sad. Gala UNITER=- aprilie 2010: Premiu "Cel mai bun spectacol al anului 2009” acordat producției Rosencranți şi Guildenstern sunt morți în regia lui Victor Ioan Frunză, decoruri şi costume Adriana Grand. În naul 2010 Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely a participat la numeroase festivaluri: - Festivalul de Teatru de Păpuşi „Cimbora” Sfântul Gheorghe (22. 04. 2010.) a participat spectacolul Hansel şi Gretel de Frații Grimm, regia Carmen Mărginean. - Festivalul Internaţional de Teatru din Sibiu — Amor omnia jocuri de umbre şi lumini; scenariu şi regia Peter Pashov-Zheni Pasova (05. 06. 2010). - Festivalul Internaţional de Teatru Scurt, Oradea — 28-29. 09. 2010. mady-baby de Gianina Cărbunariu, one-woman show de Bartis Emilia. - Festivalul de Teatru Contemporan draMa de la Odorheiu Secuiesc — 11-12, 10. 2010, mady- baby de Gianina Cărbunariu, one-woman show de Borb&ly Bartis Emilia. - Festivalul de Teatru "Pledez pentru tine(ri)” de la Piatra Neamț — 28. 10. 2010. mady-baby de Gianina Cărbunariu, one-woman show de Borbâly Bartis Emilia. Actriţa a cucerit premiul: "Cea mai bună actriță”. - SPOT, Festival Internaţional de Teatru pentru Studenţi, Carei — 26. 11. 2010. mady-baby de Gianina Cărbunariu, one-woman show de Bartis Emilia. - Festivalul Teatrelor Maghiare, ediția a XXII-lea, Kisvarda (Ungaria) — mady-baby de Gianina Cărbunariu, one-woman show de Borbâly Bartis Emilia şi Ai Lăv Iu de Jimmy

Roberts — Joe DiPietro, regia: Puskas Zoltan. A obținut premiul: Cel mai bun spectacol distractiv. - Festival de Teatru de vară la Esztergom (Ungaria) 1-2. 07. 2010. Rosencranți și Guildenstern sunt morți în regia lui Victor Ioan Frunză - Festivalul Internațional Shakespeare la Gyula (Ungaria) — Rosencrantz Guildenstern sunt morți Tom Stoppard, o producţie de Victor loan Frunză. - ART-Mozaik — Festivalul Artistic de Peste Hotare la Budapesta (Ungaria) — a participat spectacolul Muzicanții din Bremen de Frații Grimm regizat de Trupă (22. 08. 2010). - Festivalul Internaţional de Teatru pentru Studenţi, ediția a VIII-a, Pecs (Ungaria) — 07, 11. 2010. mady-baby de Gianina Cărbunariu, one-woman show de Borbâly Bartis Emilia, premiată cu "Premiul special al juriului”. - Festivalul Interetnic de Teatru, edița a V-a, Arad — 5-8. 11. 2010. Rosencrantz şi Guildenstern sunt morți Tom Stoppard, o producție de Victor Ioan Frunză a fost distins cu premiile: "Cel mai bun spectacol” şi "Cel mai bun rol principal masculin” cucerit de actorul Katona Laszlo. În anul 2010 Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat prin HCL nr.440/20.12.2010 un buget de 3.491.800 lei, pentru Teatrul Maghiar de Stat, detaliat astfel: e Cheltuieli de personal 2.552.800 lei e Bunuri si servicii 939.000 lei Plăţile nete în anul 2010 au fost în sumă de 3.003.645 lei, respectiv la cheltuieli de personal plățile au fost în sumă de 2.289.429 lei, la cheltuieli materiale plățile au fost în sumă de 714.216 lei. In anul 2010 Teatrul Maghiar de Stat s-a încadrat în limitele bugetului aprobat, iar situațiile financiare lunare şi trimestriale au fost depuse la Direcţia Economică în termen, Referitor la venituri proprii si subvenții evidențiate distinct s-au realizat încasări în anul 2010 în sumă de 299.084 lei. Plățile efectuate au fost în sumă de 305.262 lei conform bugetului aprobat. Veniturile proprii au fost realizate în principal din vânzarea biletelor respectiv 41,270 lei, din prestări servicii culturale in cadrul parteneriatelor cu alte autorități publice locale 9.000 lei, venituri proprii realizate din alte activități ale instituției 117.629 lei, alte venituri 13.582 lei şi donații și „sponsorizări 117.603 lei. Pentru următoarea perioadă de raportare instituția a solicitat un buget de 4.950.000 lei, ținându-se cont de obiectivele asumate prin contractul de management.

Bugetul inițial aprobat pentru anul 2011 este în suma 969.380 lei respectiv de 683.000 lei pentru cheltuieli de personal şi 286.380 lei pentru bunuri şi servicii. Ca urmare a analizei Raportului de activitate al directorului, pe anul 2010, în raport cu proiectul de management şi în baza interviului susținut de managerul Teatrului Maghiar de Stat, dl. Balasz Attila, Comisia de evaluare constată că au fost respectate clauzele din contractul de management încheiat cu Primarul Municipiului Timişoara şi recomandă continuarea managementului. Comisia de evaluare Ildiko Zamfirescu ai 1 io / Eleonora Ringler Pascu 2 Pta Pe A | Violetg Mihalache ÎN

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA COMUNICARE BIROUL RELAŢII PUBLICE SC2011- 6884/06.04.2011

APROBAT PRIMAR, GHEORGHE CIUHANDU

Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -204886, e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT Privind aprobarea rezultatului final al evaluării managementului instituţiilor publice de cultură din

subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara: Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, Filarmonica „Banatul” şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată şi al art.49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.189/ 2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură,aprobată şi completată prin Legea nr.269/ 2009, Guvernul României a adoptat hotărârea nr.1301 din 2 decembrie 2009. Astfel, datorită multiplelor modificări legislative apărute în evaluarea managementului instituţiilor publice de cultură, s-a impus o procedură nouă de evaluare şi ca atare Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat prin HCL nr.68/ 23.02.2010 un nou regulament de evaluare a managerilor acestor instituţii, iar prin HCL nr.69/ 23.02.2010, HCL nr.70/ 23.02.2010, HCL nr.71/ 23.02.2010 s-au aprobat componenţa comisiilor de evaluare pentru instituţiile teatrale (Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”), muzicale (Filarmonica „Banatul”) şi respectiv pentru aşezăminte culturale (Casa de Cultură a Municipiului Timişoara). În baza actelor normative de mai sus managerii instituţiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local au depus rapoartele de activitate pentru anul 2010, respectiv pentru perioada 2006- 2010 în cazul managementului Filarmonicii Banatul, care au fost înaintate comisiilor de evaluare spre analiză, iar secretariatele comisiilor au întocmit referatele de analiză, iar în luna martie a avut loc evaluarea managementului instituţiilor de cultură, pe baza analizei raportului de activitate şi în proba de interviu.

În urma evaluării s-au acordat note pentru proba I (analiza raportului de activitate) şi proba II (interviul) şi s-a constat că au fost respectate clauzele din contractul de management încheiat cu Primarul Municipiului Timişoara, propunându- se continuarea managementului pentru Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara, iar în cazul Filarmonicii Banatul membrii comisiei de evaluare au recomandat prezentarea de către manager a unui nou proiect de management (conform art. 44 din OUG nr.189/ 2008). Anexăm prezentului referat rapoartele privind evaluarea comisiilor, grilele de punctaj, fişele de evaluare, rezultatul final, procesele verbale. Având în vedere cele de mai sus propunem Consiliului Local al Municipiului Timişoara aprobarea rezultatului final al evaluării managementului instituţiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara: Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, Filarmonica „Banatul” şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.

Violeta Mihalache Director Comunicare

Avizat Juridic

Alina Pintilie Sef Birou

Lavinia Simion Consilier

Red. 2ex

FP 53-01 ver 1