Număr | 587 |
---|---|
An | 2006 |
Data emiterii | 19.12.2006 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 19.12.2006 |
Hotararea Consiliului Local 587/19.12.2006 privind înfiinţarea şi aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcţii, a numărului de posturi şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public de Administrare a Gradinilor Zoologice si Botanice a Municipiului Timisoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul SC2006-23223/17.11.2006, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile art. 38 alin.(3), lit. b) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, modificată şi completată de Legea nr. 286/2006; În temeiul art.46 alin (2) din Legea nr.215/2001 - privind administraţia publică locală, modificată şi completată de Legea nr. 286/2006; HOTARASTE Art.1: Se înfiinţează Serviciul Public de Administrare a Gradinilor Zoologice si Botanice a Municipiului Timisoara ca serviciu public, fara personalitate juridica în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.2: Se aprobă organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciului Public de Administrare a Gradinilor Zoologice si Botanice a Municipiului Timisoara, conform Anexelor 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Public de Administrare a Gradinilor Zoologice si Botanice a Municipiului Timisoara si Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Poliţia Comunitară; - Biroului Control Intern; - Biroului Relaţii Publice; - Centrului de Consiliere pentru Cetăţeni; - Mass - media locale.
|
1
Se aprobă, Primar, Dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU Anexa nr. 3 la H.C.L. nr. ………… din …………………
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
al SERVICIULUI PUBLIC DE ADMINISTRARE A
GRĂDINILOR ZOOLOGICE ŞI BOTANICE DIN TIMIŞOARA
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE Art. 1 Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice este instituţie publică de specialitate, în subordinea Primarului, cu personalitate juridică, înfiinţată prin HCL nr. …….. / ………., furnizând servicii cu scop instructiv educativ, cercetare şi de agrement, finanţată din bugetul Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art. 2 Sediul central al Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice este în Timişoara, str. C.D. Loga nr. 1, având CONTUL nr. ________________________ deschis la Trezoreria Timişoara şi Codul Fiscal nr. _______________________.
Art. 3 Pe toate actele emise de Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara, se va menţiona România Consiliul Local al Municipiului Timişoara – Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara.
Art. 4 Durata de funcţionare a Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara este nelimitată.
Art. 5 Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare.
Art. 6 Structura organizatorică a Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara cuprinde în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii este prezentată în HCL nr. _________/_______________, anexa nr. 1 Art. 7 Patrimoniul Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara este stabilit pe baza procesului verbal încheiat de comisia stabilită prin Dispoziţia Primarului. Art. 8 Programul de lucru al Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara este de la ora 700 la 1530 ; Art. 9 Programul de vizitare al Grădinii Botanice şi Zoologice şi al casieriei este în funcţie de anotimp, inclusiv sâmbăta şi duminica:
2
- vara – 800 - 1900 ; - iarna – 900 – 1700 ;
Art. 10 Obiectul de activitate al Serviciului public de administrare al Grădinilor Zoologice
şi Botanice Timişoara îl constituie administrarea, întreţinerea în condiţii corespunzătoare a colecţiilor de animale sălbatice, păsări şi plante în scopul conservării faunei şi florei, cercetarea, reproducerea în captivitate a animalelor şi înmulţirea plantelor în alte zone geografice decât cele de origine, repopularea sau reintroducerea speciilor în libertate/natură şi prezentarea acestora publicului vizitator în scop instructiv-educativ, activităţile de deservire, transport, reparaţii, întreţinere utilaje dotări şi clădiri administrative, precum şi alte activităţi de agrement organizate în incintele grădinilor. Art. 11 În problemele de specialitate, Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara, întocmeşte proiecte de hotărâri şi dispoziţii, însoţite de referate de specialitate pe care le prezintă spre aprobare autorităţilor locale competente.
CAPITOLUL II
PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE SERVICIULUI PUBLIC DE ADMINISTRARE A GRADINILOR ZOOLOGICE SI BOTANICE TIMIŞOARA
Art. 12 Patrimoniul Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice
Timişoara este format din bunuri mobile ce se vor prelua pe bază de Protocol de la Primăria Municipiului Timişoara, necesare în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii din imobilele pe care le va pune la dispoziţie Consiliul Local al Municipiului Timişoara.
Art. 13 (1). Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital al Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara se asigură din subvenţii de la bugetul local şi din venituri proprii.
(2). Bugetul de venituri şi cheltuieli al Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara se aprobă de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara.
Art. 14 Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget, se aprobă de către ordonatorul de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv intern, care atestă respectarea condiţiilor legale, încadrarea în creditele bugetare aprobate şi destinaţia acestora.
CAPITOLUL III
MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA SERVICIULUI PUBLIC DE ADMINISTRARE A GRADINILOR
ZOOLOGICE SI BOTANICE TIMIŞOARA
Art. 15 Conducerea Serviciului public de administrare al Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara este asigurată de şeful de serviciu;
Art. 16 Şeful de serviciu al Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara are calitatea de ordonator de credite.
Şeful de serviciu asigură conducerea, îndrumarea şi controlul activităţilor Serviciului public de administrare al Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara.
Şeful serviciului răspunde de organizarea controlului intern, managementul, organizarea şi funcţionarea Serviciului public de administrare al Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara în condiţii de eficienţă şi eficacitate
3
CAPITOLUL IV
ATRIBUTIILE GENERALE ALE SERVICIULUI PUBLIC DE ADMINISTRARE A GRADINILOR ZOOLOGICE SI BOTANICE TIMIŞOARA
Art. 17 În vederea realizării obiectului său de activitate, Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara are următoarele atribuţii pe ansamblul unităţii: a) asigură expunerea tuturor speciilor pe care le deţine, creând acestora condiţiile de viaţă
necesare; b) achiziţionează cele mai reprezentative specii de animale sălbatice vii şi plante; c) efectuează cercetări legate de menţinerea şi întreţinerea animalelor sălbatice în captivitate şi
înmulţirea speciilor de plante în alte zone geografice decât cele de origine; d) asigură întreţinerea colecţiilor de animale şi plante, creând cele mai bune condiţii de viaţă în
cadrul unui sistem de expunere cât mai adecvat din punct de vedere estetic şi ştiinţific; e) întocmeşte dietele (raţiile) animalelor sub raport calitativ şi cantitativ, ţinând cont de specie,
vârstă, anotimp, sex, gestaţie şi de alţii factori care influenţează apetitul fiecărui animal; f) contribuie la conservarea speciilor de animale sălbatice şi plante periclitate; g) efectuează activitate de educaţie în rândul publicului larg, difuzând informaţii privind
întreţinerea, reproducerea/înmulţirea, aspectele sanitar veterinare ale animalelor captive, bolile şi dăunătorii speciilor de plante;
h) activează în cadrul Federaţiei Grădinilor Zoologice şi Acvariilor din România inclusiv prin activităţi metodologice cu instituţii similare din ţară;
i) colaborează cu Agenţia de Protecţia Mediului Timiş şi cu alte grădini zoologice şi botanice din ţară;
j) colaborează cu grădini zoologice şi botanice din alte ţări şi organisme internaţionale la alcătuirea colecţiilor de animale şi plante, inclusiv reproducere/înmulţire, schimburi, achiziţii, înstrăinări de animale, ţinând cont de reglementările interne şi internaţionale;
k) asigură şi răspunde de aprovizionare, pe baza normelor de consum şi de stoc, în raport cu programele aprobate şi în limita creditelor bugetare aprobate, pentru buna funcţionare a grădinilor zoologice şi botanice;
l) asigură păstrarea integrităţii, protejarea şi valorificarea patrimoniului public încredinţat, stimulează şi determină utilizarea eficientă a resurselor umane şi financiare de care dispune;
m) creează, cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, noi bunuri proprietate publică din categoria celor stabilite ca fiind de interes municipal şi după caz, dezafectează asemenea bunuri cu asigurarea resurselor financiare, în condiţiile legii;
n) întocmeşte şi înaintează spre aprobare Ordonatorului principal de credite proiectul bugetului anual de venituri şi cheltuieli;
o) asigură elaborarea normelor metodologice tehnice şi financiare în domeniul activităţii specifice, serviciilor, valorificării şi întreţinerii bunurilor din patrimoniu, precum şi în celelalte domenii care fac obiectul de activitate;
p) valorifică către alţi beneficiari şi către alte grădini zoologice, capacităţile rămase disponibile (surplusul de animale sălbatice rezultate prin reproducere, a plantelor produse prin înmulţire, altoire, despărţirea tufelor etc.) după asigurarea serviciilor publice aferente instituţiei, la tarife stabilite pe criterii economice şi din veniturile astfel obţinute îşi acoperă parţial cheltuielile de întreţinere a patrimoniului în administrare;
q) întocmeşte şi propune documentaţia tehnică în vederea achiziţiei de maşini, utilaje şi instalaţii pentru modernizarea şi îmbunătăţirea activităţilor şi serviciilor prestate în condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare;
r) urmăreşte şi verifică realizarea lucrărilor de investiţii, întreţinere dotări şi reparaţii din patrimoniul public şi din cel privat din administrare;
s) întocmeşte şi propune spre aprobare documentaţiile tehnice necesare obţinerii finanţării, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
4
t) analizează şi propune spre aprobare ordonatorului principal de credite, listele lucrărilor de investiţii, asigură avizarea documentaţiei tehnico-economice, urmăreşte modul de realizare a lucrărilor şi asigură condiţiile necesare punerii în funcţiune la termen a obiectivelor de investiţii;
u) stabileşte şi răspunde de aplicarea măsurilor privind protecţia mediului înconjurător, precum şi protecţia şi securitatea muncii;
v) asigură cooperarea cu alte instituţii publice, ştiinţifice şi de protecţia mediului, regii şi societăţi comerciale din ţară şi cu firme din străinătate;
În vederea realizării de venituri extrabugetare, în afara veniturilor provenite din taxe de intrare, poate organiza în incinta grădinilor, activităţi care să contribuie la agrementul şi distracţia vizitatorilor cum ar fi: expoziţii cu vânzare de animale mici, plante din producţia proprie şi produse specifice: plimbări cu ponei, căluţi, pentru copii contracost, desfacerea unor produse alimentare şi nealimentare pentru copii adecvate agrementului, puncte de servire cafea, produse de patiserie etc. pentru adulţi şi alte activităţi care să contribuie la distracţia şi agrementul vizitatorilor în colaborare cu instituţii publice, sponsorizare agenţi economici etc. În contextul de mai sus Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara propune primarului tarife pe criterii economice în beneficiul instituţiei. În acelaşi scop poate încheia contracte de închiriere pentru spaţiile deţinute (aflate în folosinţa sa) în incintă, precum şi contracte de asociere pentru activităţi ca cele sus menţionate, care prezintă interes comun în legătură cu scopul instructiv educativ al publicului şi de agrement, cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara Contractele de închiriere sau asociere vor fi încheiate în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi vor cuprinde clauze de natură să asigure exploatarea spaţiilor (terenurilor) din incintă, potrivit cerinţelor şi în beneficiul instituţiei. Raportează compartimentelor de specialitate ale Primăriei Municipiului Timişoara datele operative, indicatorii specifici de activitate, rapoartele de activitate periodice şi alte date indicate de acestea. GRĂDINA ZOOLOGICĂ
Inspector de specialitate (biolog): a) exercită activitatea de informare şi cercetare privind întreţinerea animalelor în captivitate, a
speciilor de plante de interior şi exterior; b) asigură întocmirea fişelor biologice ale animalelor şi speciilor de plante din colecţie; c) elaborează programe proprii de cercetare etologică şi genetică, le supune aprobării conducerii
unităţii şi răspunde de aplicarea acestora; d) iniţiază programe cu instituţii de învăţământ preuniversitar şi universitar (în vederea realizării
lucrărilor de diplomă, doctorat etc.) şi participă la instruirea practică a elevilor şi studenţilor; e) iniţiază organizarea de expoziţii de: păsări exotice, reptile, animale de companie, specii de
plante; f) iniţiază şi derulează programe de sponsorizare a grădinii „zoo” şi grădinii botanice; g) stabileşte necesarul de materiale şi produse biologice, cărţi de specialitate, materiale de
informare şi educaţionale; h) reprezintă instituţia în relaţiile de colaborare cu grădini zoologice şi botanice din ţară, cu
membrii ai Federaţiei Grădinilor Zoologice şi Acvariilor din România, cu societăţi ornitologice, herpetologice sau de alt profil, cu institute de învăţământ, instituţii cu profil similar, mass-media, cu organisme europene şi internaţionale de protecţia animalelor şi plantelor, în limita competenţelor acordate de conducătorul unităţii;
i) stabileşte componenţa grupurilor de expunere, compatibilitatea teritorială şi biologică a animalelor;
j) prezintă conducerii instituţiei propuneri pentru îmbogăţirea colecţiei de animale şi plante; k) prezintă conducerii instituţiei propuneri de îmbogăţire a amplasamentelor, de îmbogăţire
ambientală, de modernizare şi inscripţionare cu date biologice şi arii de răspândire;
5
l) supraveghează din punct de vedere biologic realizarea mediului ambiant al animalelor captive şi al plantelor;
m) realizează proiecte pentru educarea în spirit ecologic a publicului prin programe adecvate, panouri tematice, prelegeri educaţionale etc;
Aprovizionare (inspector de specialitate):
a) asigură achiziţiile publice de produse, respectiv aprovizionarea curentă cu materiale, furaje alimentare, combustibili, produse fitosanitare, materiale necesare cercetării şi microproducţiei de plante ornamentale, materiale necesare protejării unor specii de plante valoroase etc.;
b) asigură achiziţia unor dotări independente, lucrări şi servicii; c) asigură derularea procedurilor legale la încheierea contractelor de achiziţii cu furnizorii,
soluţionarea diferitelor divergenţe legate de derularea contractelor şi răspunde de respectarea strictă a disciplinei contractuale;
d) organizează şi participă la recepţiile cantitative şi calitative a materialelor aprovizionate e) răspunde de preîntâmpinarea creerii de stocuri supranormative şi redarea celor disponibile
circuitului economic; f) răspunde de gospodărirea judicioasă a materiilor prime, materialelor, combustibililor şi
energiei electrice, ambalajelor, etc., sub aspectul depozitării conservării şi gestionării; g) asigură desfăşurarea în bune condiiţii a inventarierii patrimoniului; h) întocmeşte necesarul de investiţii; i) coordonează şi răspunde de activitatea sectorului magazie deservire-generală şi paza P.S.I.; j) asigură utilizarea raţională a imobilelor, instalaţiilor aferente celorlalte mijloace de inventar
administrativ-gospodăreşti; k) asigură gospodărirea raţională a energiei electrice, combustibililor, apei, hârtiei şi a altor
materiale de consum cu caracter administrativ-gospodăresc; l) participă la întocmirea şi stabilirea programului financiar şi a celui de aprovizionare referitor
la nivelul cheltuielilor administrativ-gospodăreşti, cât şi de asigurare a materialelor de întreţinere, piese de schimb, inventar gospodăresc şi rechizite de birou pentru administraţie;
m) certifică exactitatea şi realitatea prestaţiilor efectuate de terţi, chirii, telefoane, abonamente şi alte cheltuieli administrativ-gospodăreşti;
n) asigură întreţinerea spaţiilor verzi şi arbuştilor în incinta administraţiei; o) asigură întreţinerea curăţeniei în incinta şi zonele limitrofe inclusiv în zilele de sărbătoare; p) răspunde de respectarea şi aplicarea regulilor stabilite de conducerea instituţiei, vizând accesul
şi circulaţia personalului propriu şi a celui din afară; q) elaborează programul de pază a obiectivelor şi bunurilor administraţiei, stabileşte modul de
efectuare a acestora, precum şi necesarul de amenajării, instalaţii şi mijloace tehnice de pază şi alarmare;
r) asigură instruirea personalului din unitate asupra modului de folosire şi exploatare a mijloacelor P.S.I.;
s) participă la activitatea comisiilor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor şi îndeplineşte celelalte obligaţii prevăzute de lege în acest domeniu;
t) colaborează cu instituţiile de profil similar, cu grădini zoologice din ţară şi străinătate, societăţi de protecţia animalelor, societăţi ornitologice, etc;
u) este responsabil cu protecţia muncii; Referent I (Asistent veterinar):
a) exercită atribuţii de specialitate în domeniul activităţilor sanitar-veterinare (tratamente, vaccinări, intervenţii chirurgicale, controlul alimentelor), acţiunilor profilactice şi curative, examenelor de laborator şi răspunde de executarea acestora în faţa conducerii administrative şi a reprezentanţilor Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş;
b) supraveghează şi participă la acţiunile de contenţie şi manipulare a animalelor;
6
c) întocmeşte împreună cu şeful de serviciu (medic veterinar), în cazul apariţiei unor zoonoze, planul de măsuri antiepizootice, răspunzând direct de aplicarea acestora;
d) răspunde de efectuarea necropsiilor în cazul mortalităţi animalelor; e) stabileşte diagnosticul prezumtiv, iar în cazuri de nevoie apelează la institutul de specialitate
pentru stabilirea acestuia; f) îndrumă şi monitorizează activitatea îngrijitorilor de animale sălbatice; g) ţine evidenţa strictă a foilor de observaţii, a carnetelor de vaccinare (pe specii şi indivizi), a
condicii de tratamente, a proceselor verbale de dezinfecţie; h) supravegheză animalele în timpul perioadei de carantină şi întocmeşte foile de obsevaţii
periodice; i) răspunde de modul de depozitare şi utilizare a medicamentelor şi substanţelor folosite,
conform normelor sanitar-veterinare în vigoare; j) colaborează cu instituţiile şi laboratoarele de profil veterinar; k) verifică pe linie sanitar-veterinară produsele de origine animală precum şi furajele, pentru a
stabili dacă acestea corespund calitativ pentru a fi administrate în consum; l) stabileşte în colaborare cu şeful de serviciu (medic veterinar) necesarul de medicamente,
animale, alimente, materiale şi instrumentar sanitar-veterinar în scopul tratării animalelor şi fundamentează propuneri privind întreţinerea habitatului animalelor;
m) participă la achiziţionarea şi recepţia de animale, alimente, medicamente, materiale şi instrumentar sanitar-veterinar, precum şi la lucrările de reparaţii, investiţii executate în scopul modernizării habitatului şi condiţiilor de expunere ale exemplarelor din colecţie;
n) asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă şi ale îmbolnăvirilor profesionale;
o) ţine evidenţa animalelor, a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar;
Îngrijitori a) asigură îngrijirea tehnică de specialitate sub aspectul condiţiilor ecologice, de zoo-igienă,
nutriţie, reproducere, contenţie, amenajării ambientale; b) ţine evidenţa mişcării de efective prin procese verbale de natalitate, maturitate, mortalitate,
schimb, achiziţie, donaţie; c) asigură zilnic hrănirea şi igiena animalelor; d) participă la recepţia-achiziţia de materiale şi accesorii de uz zootehnic animale şi alimente; e) întreţin şi îngrijesc spaţiile destinate animalelor, cât şi a celorlalte clădiri şi utilaje ce se află în
cadrul grădinii zoologice; f) sesizează defecţiunile care pot constitui cauze pentru accidente;
GRĂDINA BOTANICĂ
Inspector de specialitate (inginer horticol):
a) conduce şi coordonează întreaga activitate a grădinii botanice; b) răspunde de administrarea legală şi eficientă a întregului patrimoniu; c) fundamentează şi propune planul de venituri şi cheltuieli pentru administrarea, protejarea,
întreţinerea, conservarea şi valorificarea eficientă a patrimoniului, pe care îl supune spre aprobare şefului de serviciu;
d) fundamentează şi propune planul de investiţii şi reparaţii capitale; e) colaborează cu grădini botanice din ţară şi străinătate în vederea efectuării schimburilor şi
donaţiilor de plante şi cu societăţi de protecţia plantelor în vederea prevenirii şi combaterii bolilor şi dăunătorilor plantelor;
f) coordonează, urmăreşte şi verifică activităţile de investiţii, întreţinere, reparaţii curente şi capitale a tuturor dotărilor din patrimoniul instituţiei, de modernizări, amenajări şi reamenajări, examinează şi propune spre aprobare documentaţia tehnică necesară obţinerii, după caz, în conformitate cu prevederile legale;
7
g) propune preţuri pentru produsele realizate în conformitate cu prevederile legale; h) coordonează activitatea şi urmăreşte îndeplinirea atribuţiilor de serviciu de către personalul
grădinii botanice; i) stabileşte atribuţii pentru personalul salarial; j) urmăreşte creşterea calităţii prestaţiilor şi produselor realizate; k) întocmeşte necesarul de materiale de uz gospodăresc, protecţia muncii, obiecte de inventar, cărţi
de specialitate şi alte materiale şi obiecte ce sunt necesare întreţinerii sectoarelor grădinii botanice;
l) ţine evidenţa speciilor de plante, a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar; m) este responsabil cu protecţia muncii; Referent I (Tehnician horticol):
a) exercită atribuţii de specialitate în domeniul activităţilor horticole; b) supraveghează şi participă la acţiunile de plantare, întreţinere şi înmulţirea speciilor de plante
din colecţie; c) întocmeşte în cazul apariţiei unor boli sau dăunători, planul de măsuri fitosanitare, răspunzând
direct de aplicarea acestora; d) controlează activitatea muncitorilor; e) supravegheză lucrările horticole ce se efectuează în incinta grădinii în funcţie de sezon; f) răspunde de modul de depozitare şi utilizare a substanţelor fitosanitare folosite, conform
normelor în vigoare; g) stabileşte în colaborare cu inspectorul de specialitate al grădinii botanice (inginer horticol)
necesarul de substanţe fitosanitare şi materiale în scopul tratării, producerii şi protecţiei plantelor;
h) participă la achiziţionarea şi recepţia de plante, produse fitosanitare şi materiale precum şi la lucrările de reparaţii, investiţii executate în scopul modernizării habitatului şi condiţiilor de expunere ale exemplarelor din colecţie;
i) asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă şi ale îmbolnăvirilor profesionale;
Îngrijitori:
a) asigură îngrijirea tehnică de specialitate sub aspectul condiţiilor ecologice, de protecţie fito- sanitară, înmulţire, amenajării ambientale;
b) se ocupă de plantare, întreţinere şi înmulţirea speciilor de plante din colecţie; c) gospodăresc materialele şi accesoriile de uz horticol; d) întreţin şi îngrijesc utilajele din dotare aigurând funcţionarea acestora în bune condiţii; e) întreţin şi îngrijesc dotările achiziţionate prin lista de investiţii;
COMPARTIMENT CONTABILITATE: RESPONSABILITĂŢI (pentru personalul din structura sa):
a) răspund de îndeplinirea atribuţiilor de serviciu în mod conştiincios, corect şi dezinteresat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) răspund disciplinar, material sau penal, după caz, pentru abuzuri în nerespectarea obligaţiilor privind atribuţiile de serviciu;
c) semnalează conducerii instituţiei orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunoştiinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor de serviciu;
d) se preocupă permanent de perfecţionarea pregătirii profesionale. e) urmăreşte aplicarea şi respectarea legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, precum şi a
hotărârilor administraţiei publice locale;
8
f) Participă la întocmirea studiilor privind structura şi conţinutul bugetelor locale, la gestionarea surselor în limita creditelor alocate la raportarea trimestrială a contului de execuţie a cheltuielilor;
g) Întocmeşte analize privind cheltuielile curente şi de capital având în vedere angajamentele bugetare multianuale din anii anteriori şi de priorităţile anului pe care se întocmeşte bugetul conform clasificaţiei bugetare;
h) Răspunde de îndeplinirea sarcinilor prevăzute în fişa postului; ATRIBUTII:
a) Elaborează şi propune bugetul de venituri şi cheltuieli conform legii bugetului de stat şi legii finanţelor publice;
b) comunică prin documente justificative necesarul de tehnică de calcul şi soft în vederea elaborării propunerilor pentru :
-programul anual al achiziţiilor publice, până la 15 septembrie; -programul de investiţii anual şi multianual; -elaborararea şi aprobarea bugetului pentru anul următor;
c) colaborează cu Serviciul de Informatizare şi E-Comunicare, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, la elaborarea documentaţiilor de achiziţie a tehnicii de calcul şi soft solicitate;
d) comunică Serviciului de Informatizare şi E-Comunicare, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, documentaţiile tehnice şi de utilizare a aplicaţiilor informatice achiziţionate direct ;
e) comunică Serviciului de Informatizare şi E-Comunicare, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, solicitările de dezvoltare de sisteme informatice şi contribuie la toate etapele de realizare a acestora.
AUTORITATE (COMPETENŢE): a) funcţionarii din cadrul serviciului au competenţă în limita atribuţiilor de serviciu. b) reprezintă şi angajează instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului care i
s-a încredinţat de către conducerea acesteia. c) ia decizii cu privire la urmărirea şi încadrarea în limita creditelor aprobate în bugetul iniţial,
respectiv rectificat; d) face propuneri cu privire la activitatea ce depăşeşte limitele de competenţă ale serviciului;
Economist
a) urmăreşte realizarea obiectivelor de investiţii aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara cu finanţare integrală sau în completare de la bugetul de stat, local sau extern;
b) urmăreşte efectuarea plăţilor de investiţii pe măsura deschiderii finanţării obiectivelor prevăzute în lista de investiţii, cu respectarea strictă a prevederilor legale în vigoare;
c) analizează împreună cu compartimentele de specialitate din cadrul administraţiei, modul de realizare a planului de investiţii şi măsurile necesare pentru realizarea acestuia;
d) efectuează calcule de fundamentare a indicatorilor economici şi financiari privind veniturile şi cheltuielile pe baza cărora întocmeşte proiectul de buget annual, defalcat pe trimestre;
e) întocmeşte lunar propunerile de necesar de fonduri; f) ia măsurile necesare, împreună cu celelalte compartimente, pentru ca administraţia să-şi
desfăşoare activitatea astfel încât cheltuielile să nu depăşească prevederile din buget; g) asigură respectarea strictă a nivelului de cheltuieli stabilite prin creditele bugetare aprobate; h) răspunde de eliminarea imobilizărilor financiare şi ia măsurile necesare pentru prevenirea
formării de noi imobilizări; i) mobilizează rezervele existente şi răspunde de rezultatele financiare ale administraţiei; j) asigură şi răspunde de efectuarea corectă a calculului privind drepturile băneşti ale salariaţilor,
a reţinerilor de salarii şi a obligaţiilor faţă de bugetul de stat şi local, asigurările sociale şi alte fonduri speciale;
k) face propuneri de preţuri şi tarife, în colaborare cu compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, pentru a fi supuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
9
l) răspunde de aplicarea întocmai a preţurilor, tarifelor şi taxelor aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara;
m) întocmeşte documentaţia necesară deschiderii finanţării investiţiilor la Trezoreria Statului; n) asigură fondurile necesare, în limita creditelor aprobate, realizării planului de investiţii; o) asigură respectarea încadrării în limitele cheltuielilor de investiţii aprobate, atât cantitativ, cât
şi valoric, pe obiective de investiţii; p) asigură desfăşurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu furnizorii în activitatea curentă şi
investiţii; q) asigură plata la termen a sumelor care constituie obligaţia administraţiei faţă de bugetul de stat
şi local, asigurări sociale, fonduri speciale şi alte obligaţii faţă de terţi; r) ţine evidenţa veniturilor încasate pe categorii de venituri, conform clasificaţiei bugetare şi
raportează la sfârşitul lunii veniturile încasate şi virate la bugetul de stat şi local; s) întocmeşte lunar execuţia bugetară şi o înaintează la Direcţiile şi serviciile de specialitate din
cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; t) participă la lucrările de întocmire a bilanţului contabil trimestrial şi anual; u) analizează activitatea economico-financiară pe bază de bilanţ şi stabileşte măsuri concrete şi
eficiente pentru îmbunătăţirea continuă a activităţii economico-financiare; v) răspunde de realizarea măsurilor şi sarcinilor ce-i revin în domeniul financiar, stabilită ca
urmare a controalelor financiar-gestionare, efectuate de organele în drept; w) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de conducerea administraţiei sau rezultate din actele
normative în vigoare. x) aplică controlul financiar preventiv.
Contabil
a) răspunde de organizarea şi funcţionarea în bune condiţii a contabilităţii valorilor patrimoniale; b) asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile privind mijloacele fixe şi
circulante, mijloacele băneşti, fondurile proprii şi alte fonduri, debitori, creditori şi alte decontări, investiţiile, cheltuielile bugetare şi veniturile;
c) face propuneri privind componenţa comisiilor de recepţie; d) asigură respectarea cu stricteţe a prevederilor legale privind integritatea bunurilor materiale şi
ia toate măsurile legale pentru recuperarea pagubelor aduse administraţiei; e) organizează inventarierea periodică a tuturor valorilor patrimoniale ale administraţiei şi
urmăreşte definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor inventarierii; f) întocmeşte lunar balanţa de verificare pentru conturile sintetice şi cele analitice şi urmăreşte
concordanţa dintre acestea; g) întocmeşte trimestrial şi anual bilanţul contabil şi coordonează întocmirea raportului
explicativ la acestea; h) prezintă spre aprobare conducerii administraţiei bilanţul contabil şi raportul explicativ,
participă la analiza rezultatelor economice şi financiare pe baza datelor din bilanţ şi urmăreşte aducerea la îndeplinire a sarcinilor ce-i revin din procesul-verbal de analiză;
i) răspunde de realizarea măsurilor şi sarcinilor ce-i revin în domeniul contabil, satbilite ca urmare a controalelor financiar-gestionare efectuate de organele în drept;
j) participă la evaluarea mijloacelor fixe ce urmează a fi valorificate; k) întocmeşte comisia de recepţie; l) depune borderoul cu sumele încasate la trezorerie;
Casier: a) eliberează publicului vizitator bilete de intrare şi de agrement, bilete cu tarif special,
contracost; b) întocmeşte zilnic registrul de casă; c) vinde ilustrate, pliante şi materiale informative specifice obiectului de activitate;
10
d) depune zilnic veniturile obţinute prin vânzarea biletelor de intrare; e) asigură ridicarea şi depunerea numerarului în condiţiile legii; f) încasează conform notelor de plată contravaloarea produselor şi serviciilor realizate.
CAPITOLUL IV
DISPOZIŢII FINALE
Art. 18 Atribuţiile şefului de serviciu al Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara sunt prevăzute în fişa postului, care se întocmeşte şi se aprobă conform legii.
Art. 19 Personalul Serviciului public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara va fi obligat : a) să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; b) să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare în îndeplinirea sarcinilor specifice; c) să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe care le întocmesc în cadrul competenţelor lor;
Art. 20 Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică de către primar în conformitate cu prevederile legii;
Art. 21 În toate actele direcţiei se va folosi antetul “ROMÂNIA - CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA - Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara. Aceleaşi elemente vor fi inscripţionate şi pe sigiliul şi firma serviciului.
Art. 22 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile actelor normative noi, ce reglementează materia .
Art. 23 Modificările aduse prezentului regulament se vor face cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art. 24 Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se modifică şi se completează ori de câte ori intervin modificări în legislaţie sau în structura organizatorică a serviciului. Art. 25 Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara i se aplică prevederile Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara aprobat prin Dispoziţia nr. 1482/02.07.2004 DIRECTOR DIRECŢIA EDILITARĂ, ŞEF SERV. ADMINI. MEDIU URBAN, DUMITRU ANDOR VASILE CIUPA CONSILIER, CONSILIER, MIHĂIŢĂ AFRENIE DANIELA-ELENA BURTIC
CONSILIUL LOCAL AL MUN. TIMISOARA SERVICIUL PUBLIC ADMINISTRARE GRADIAPROBAT
PRIMAR Anexa nr.2 la HCL nr.___ din _______ Dr.ing. Gheorghe Ciuhandu
STAT DE FUNCŢII
Nr.crt Nr.posturi Grad A . Functii de conducere
1 Vacant Sef serviciu S 1 II 4.414.000 4.944.000 4.591.000 17 ani B . Functii personal contractual 3.834.000 4.295.000 3.988.000 15 ani
2 Inspector d S 2 II 3 Economist S 1 III 4 Referent M 2 IA 5 Contabil M 1 II 6 Casier M 1 I 7 Administra M 1 I 8 Ingrijitor 20 I
Total personal contractua 29 TOTAL GENER 29
Număr total 29 din care : Personal co 29 - de cond 1 - de exec 8 - de deser 20
SEF SERVICIU RESURSE UMANE Rodica Driha
Denumirea funcţiei
Nivel studii Functii de specialitate Salariul de bază
Salariul de bază ( oct.-
Salariul de bază mediu
Vechime spec.
1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ Se aprobă MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR, PRIMĂRIA Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ SERV. ADMIN. MEDIU URBAN Nr. SC 2006 – 23223/17.11.2006
REFERAT privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a
Grădinilor Zoologice şi Botanice
Municipiul Timişoara în partea de nord-est, este mărginit de Pădurea Verde, pădure excepţională datorită amplasamentului, suprafeţei sale totale, a speciilor de arbori, precum şi prin maturizarea arboretelor.
Pădurea Verde, pădure istorică, care a aparţinut domeniilor coroanei regale şi a fost loc de vânătoare, are numeroase funcţiuni din care cele mai importante sunt: funcţiunea ecologică şi cea recreativă.
Pădurea Verde, pădure parc, locul preferat de agrement al timişorenilor, este constituită ca o unitate de protecţie, împărţită în mai multe parcele de diferite dimensiuni şi forme. Din vechiul amenajament (1978), cât şi cu cele prevăzute în „Studiul privind zona de agrement Pădurea Verde Timişoara”, sunt prevăzute mai multe obiective dispersate în întreaga unitate, printre care Grădina Zoologică. La sfârşitul anului 1986, a fost dat în funcţiune Parcul Zoologic, care a fost administrat de Regia Autonomă «HORTICULTURA», până la sfârşitul lunii octombrie 2005. Modul de administrare defectuos al acestui obiectiv, nerealizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii a adăposturilor, a clădirilor şi grupurilor sanitare, precum şi starea necorespunzătoare de îngrijire şi întreţinere a animalelor, a atras în mod constant o imagine negativă asupra autorităţii publice locale şi a generat numeroase incidente şi accidente. Decesul prin împuşcare datorită evadării unei ursoaice, decesul singurului leu datorită intoxicaţiei cu fosfuri metalice şi exemplele ar putea continua.
Primăria Municipiului Timişoara a obţinut titlul de proprietate nr.1/31.10.2002 pentru 50,7 ha din Pădurea Verde, realizând în scurt timp Studiul de Fezabilitate – „Reamenajarea Grădinii Zoologice” aprobat prin H.C.L. nr. 33/2004.
În toamna anului 2004, s-a dispus închiderea grădinii „zoo” pentru vizitatori, iar pentru a respecta normele legale impuse funcţionării grădinilor zoologice O.M.M.G.A. nr. 742/2004, s-au realizat contactele necesare plasării unor animale către alte grădini zoologice din ţară.
În luna iulie 2005, s-au demarat procedurile pentru schimb de terenuri, pe care se află o investiţie (habitat pentru lei) realizată înainte de 1990, care poate fi continuată şi terminată, pentru care s-a întocmit proiect tehnic după standarde europene.
În acest sens, cele două părţi implicate în acest schimb de terenuri, R.N.P. - ROMSILVA prin Direcţia Silvică Timişoara şi Primăria Timişoara au emis hotărârile HCL nr. 478/31.10.2006 şi HCD nr. 29/04.10.2006 prin care îşi exprimă acordul pentru schimbul de teren, urmând a fi înaintată documentaţia spre aprobare Guvernului României.
Primăria Timişoara în baza Studiului de Fezabilitate a realizat Proiecte Tehnice pentru câteva obiective din cadrul Grădinii Zoologice cum sunt: „Instalaţii electrice”, ”Reţea apă-canal” şi ”Instalaţii electrice la staţia de pompare”, ”Regularizare canal – podeţ”, ”Sistematizare verticală incintă”, ”Lucrări alei – parcaje”, ”Construire adăpost pentru feline mari”, ”Construire adăpost pentru urşi”.
Pentru majoritatea din proiectele enumerate mai sus au fost organizate licitaţii publice, cele mai multe fiind în faza de finalizare, urmând a fi realizată recepţia lucrărilor. Lucrarea ”Construire
2
adăpost pentru feline mari” urmează a fi demarată la începutul anului viitor, după finalizarea schimbului de teren cu R.N.P. - ROMSILVA. Finalizarea lucrărilor menţionate mai sus, precum şi realizarea unor amenajări conform cerinţelor fiecărei specii, în cadrul adăposturilor concepute pentru animale sălbatice, impune prezenţa permanentă a unui personal de specialitate.
Conform O.M.M.G.A. nr. 742/2004 pentru aprobarea instrucţiunilor privind autorizarea, inventarierea şi înregistrarea grădinilor zoologice şi acvariilor publice scopul final este îngrijirea şi asigurarea unor condiţii de bunăstare şi protecţie a animalelor aflate în captivitate cât mai apropiate de mediul lor natural.
Parcul Botanic a fost conceput pentru a îndeplini funcţii multiple: ştiinţifică, didactică, educativă şi recreativă. Dispunerea şi extinderea sectoarelor sugerează că funcţiile didactice şi ştiinţifice sunt preponderente.
Vârsta Parcului Botanic este greu de menţionat. În harta oraşului din anul 1936, zona figurează ca parc existent cu o serie de alei figurate, cu alura pe care o au astăzi. Parcul Botanic trece în administrarea Serviciului Horticol din anul 1959. O primă amenajare a Parcului Botanic, în baza unui proiect, se face începând cu anul 1972 până în anul 1980. După anul 1980 parcul a fost abandonat, numeroase specii proaspăt plantate s-au uscat sau au dispărut. Situaţia deplorabilă a parcului s-a perpetuat până în anul 1986 când problema amenajării Parcului Botanic a fost reluată şi s-a constituit un consiliu ştiinţific care a considerat că parcul trebuie să îndeplinească în continuare funcţia de instruire în domeniul cunoaşterii plantelor şi educaţiei pentru ocrotirea lor, şi funcţia ştiinţifică şi nu în ultimul rând funcţia recreativă. Totodată parcul a fost conceput şi ca spaţiu de organizare a unor expoziţii temporare floricole.
Amenajările existente s-au realizat în cursul unui an, fiind finalizate aproape în totalitate obiectivele existente astăzi: împrejmuirea metalică şi porţile, cabina portarului, grupul sanitar, bazinele, s-au amenajat aleile, stâncăriile, şi s-a echipat grădina cu bănci şi pergole. În anul 1995, prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 19/23.02.1995, Parcul Botanic a fost declarat arie naturală protejată, Primăria Municipiului Timişoara căpătând statut de gestionar. Atestarea apartenenţei Parcului Botanic la domeniul public al municipiului Timişoara se face prin Hotărârea de Guvern nr. 977/05.09.2002 – privind atestarea domeniului public al judeţului Timiş (anexa 1-83), în temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 21 alin 3 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia.
De asemenea, s-a încheiat “Convenţia de Custodie” pentru Parcul Botanic Timişoara între Agenţia de Protecţia Mediului Timiş şi Primăria Municipiului Timişoara cu numărul de înregistrare 4076/30.06.2006 şi SC 2006 – 015965/08.08.2006, pe o perioadă de 5 ani. În această convenţie sunt prevăzute drepturile şi obligaţiile părţilor.
În acest fel s-a reglementat situaţia juridică a parcului, putând demara procedurile de reamenajare şi modernizare. La ora actuală lucrările de întreţinere a parcului sunt efectuate de S.C. Horticultura S.A.
În anul 2002 s-a demarat construcţia Centrului de radioterapie cu energii înalte, ca extindere a Spitalului Municipal “Clinicile Noi” – Timişoara, pe o parte a sectorului Flora Mediteraneană – Grădina Romană, suprafaţa parcului ajungând la 8,41 ha.
Având în vedere starea actuală a parcului: vegetaţia îmbătrânită, pierderea pe parcursul anilor a unui număr foarte mare de specii, starea degradată a mobilierului urban, a aleilor, a gardului împrejmuitor, lipsa sistemului de iluminat, intenţia Primăriei Municipiului Timişoara este de a reamenaja şi moderniza acest parc pentru includerea lui în circuitul ştiinţific internaţional. Pentru reintegrarea grădinii în circuitul internaţional va fi necesară mărirea listei şi numărului de specii dendrologice. În acest sens colecţia de arbori şi arbuşti se va îmbogăţii cu peste 500 de specii la care se adaugă soiuri şi varietăţi după cum urmează: - arbori şi arbuşti de origine asiatică: colecţie de cireşi ornamentali, colecţie de rododendroni
(varietăţi de Rhododendron japonicum), colecţie de bujori, colecţie de arţari japonezi, conifere etc;
3
- arbori şi arbuşti de origine americană: colecţie de Cornus, colecţie de Quercus (stejari), conifere etc.;
- arbori şi arbuşti de origine mediteraneană; - colecţie de plante de apă; - colecţie de plante de stâncărie; - colecţie de soiuri de trandafiri; - colecţie de plante perene (crini, dalii, anemone, căldăruşe, cafeluţe, irişi etc.).
La ora actuală în cadrul grădinii zoologice se găsesc: 3 leoaice, 3 cerbi şi un urs. În următorii ani colecţia de animale se va îmbogăţii, prin donaţii şi schimburi între grădini zoologice, cu: 4 ponei, 2 veveriţe tibetane, 4 capre de Camerun, 2 porci vietnamezi, 4 struţi, 12 broaşte ţestoase, 2 tigrii, 6 suricate,15 maimuţe din mai multe specii; 4 cerbi, 1 leu, 3 urşi, 4 oi, 30 specii de păsări.
Având în vedere art. 38, alin. 3, lit. b, din Legea nr. 286/2006 pentru modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, obligaţiile care reies din “Convenţia de Custodie” pentru Parcul Botanic Timişoara între Agenţia de Protecţia Mediului Timiş şi Primăria Municipiului Timişoara, Legea nr. 265/2006 privind protecţia mediului, art. 3, alin. 1, lit. m din O.G. nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor pubice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, precum şi în baza Legii nr. 191/2002 a grădinilor zoologice şi acvariilor publice şi a O.M.M.G.A. nr. 742/2004 pentru aprobarea instrucţiunilor privind autorizarea, inventarierea şi înregistrarea grădinilor zoologice şi acvariilor publice, propunem: înfinţarea Serviciului Public ”ZOO - Botanic”, în subordinea Primarului.
Conform art. 8. alin. 2 din O.G. nr. 71/2002, ”compartimentul va fi dimensionat în funcţie de mărimea unităţilor administrativ-teritoriale şi va fi încadrat cu specialişti în domeniul tehnic, financiar-contabil, drept administrativ şi în alte ramuri ale dreptului public”.
Serviciul public de administrare a Grădinilor Zoologice şi Botanice Timişoara va avea personalitate juridică pentru a putea accesa programe şi pentru a putea obţine fonduri externe din: fonduri de mediu, fonduri structurate, fonduri europene etc.
Înfiinţarea acestui serviciu are ca scop: 1) asigură servicii de relaxare, destindere şi agrement cetăţenilor, prin vizitarea colecţiilor
de plante şi animale; 2) conservarea biodiversităţii - reproducerea în captivitate şi înmulţirea plantelor în alte
zone geografice decât cele de origine, repopularea sau reintroducerea speciilor în libertate/natură; 3) educaţie şi sensibilizarea publicului prin furnizarea de informaţie despre speciile expuse
şi habitatele lor naturale; 4) cercetare - colaborare cu instituţii de învăţământ superior, institute de cercetare, muzee,
alte grădini zoologice/acvarii publice/grădini botanice din ţară şi străinătate etc. Având în vedere cele menţionate, propunem următoarea structură organizatorică – anexa nr.
1 şi numărul de personal – anexa nr. 2 la prezentul referat. Atribuţiile generale sunt detaliate în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al
Serviciului Public ”ZOO - Botanic” – anexa nr. 3 la prezentul referat. DIRECTOR DIRECŢIA EDILITARĂ, ŞEF SERV. ADMIN. MEDIU URBAN, DUMITRU ANDOR VASILE CIUPA
CONSILIER, CONSILIER, DANIELA-ELENA BURTIC MIHĂIŢĂ AFRENIE
ŞEF BIROU RESURSE UMANE RODICA DRIHA
AVIZAT JURIDIC
MIRELA LASUSCHIEVICI RED., DACT. MA