keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 567/12.11.2019 privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara

12.11.2019

Hotararea Consiliului Local 567/12.11.2019
privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

     Având în vedere Expunerea de motive  nr. SC2019- 28122/06.11.2019 a  Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
   Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019-28122/06.11.2019 al Serviciului Şcoli, Spitale şi Baze Sportive din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
   Având în vedere Avizul Serviciului Juridic nr. SC2019-28122/06.11.2019  - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 28122/06.11.2019;
   Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru administraţie locală , juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
  Având în vedere art. 3 alin. (1) din Legea nr. 69/2000 (actualizată) - a educaţiei fizice şi sportului;
  Având în vedere Legea  nr. 4/2008 (actualizată) privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive;
  Având în  vedere art. 129 alin. (7) lit.c), lit. d), lit. e) şi lit. f) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;
  În temeiul  prevederilor art. 139 alin. (1) şi alin. (3), art. 196, alin. (1), lit. a) din Ordonanta de Urgentă a Guvernului nr. 57/2019 - privind Codul Administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara conform următoarelor Anexe, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre:
     - Anexa nr. 1 - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Sălii Polivalente "Constantin Jude" Timişoara;
     - Anexa nr. 2 - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Complexului Sportiv "Bega" Timişoara;
     - Anexa nr. 3 - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Stadionului de rugby "Gheorghe Răşcanu".

Art. 2: La data  intrării  în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea nr. 10/27.01.2009 privind aprobarea Regulamentului de utilizare a obiectivelor sportive aflate în administrarea Primăriei Municipiului Timişoara prin Serviciul de Administrare Baze Sportive din cadrul Serviciului Public de Administrare Locuinţe şi Utilităţi.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciului Şcoli, Spitale şi Baze Sportive  din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
     - Instituţiei  Prefectului - Judeţul Timiş;
      - Primarului Municipiului Timişoara;
      - Serviciului Juridic;
      - Direcţiei Urbanism;
     - Direcţiei  Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
     - Direcţiei Economice;
      - Direcţiei de Mediu;
      - Direcţiei Dezvoltare;
      - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
      - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
      - Serviciului Şcoli, Spitale şi Baze Sportive;
      - Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
      - Biroului Audit;
      - Biroului Managementul Calităţii;
      - Corpului de  Control şi Antifraudă al Primarului;
      - Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR GENERAL CAIUS ŞULI

Atasament: Anexa_1.pdf

Anexa nr. 1 la HCLMT ______________________

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A SĂLII POLIVALENTE „CONSTANTIN JUDE”

SITUATĂ ÎN TIMIŞOARA, ALEEA F.C. RIPENSIA NR. 11

Prezentul regulament stabileşte normele de utilizare ale Sălii Polivalente „Constantin Jude” Timişoara - obiectiv aflat în proprietatea publică a Municipiului Timişoara.

Respectarea regulamentului este obligatorie pentru orice persoane fizice sau juridice aflate în perimetrul salii, utilizatori,vizitatori, precum si de catre personalul administrativ, de întreţinere, pază şi curăţenie.

I. Accesul în Sala Polivalentă „Constantin Jude” Art.1. Accesul în sală al sportivilor sau al altor persoane care utilizează terenul de joc şi

anexele (bazin, saună, duşuri, vestiare) se face în baza unui contract/adresă emis de către Municipiul Timişoara privind utilizarea sălii;

Art.2. Accesul în Sala Polivalentă „Constantin Jude” se face în mod organizat, în intervalul orar afişat şi aprobat, conform programului. Cluburile sportive vor depune la începutul sezonului de joc calendarul competiţional detaliat (pentru meciuri oficiale) precum şi solicitare de acces pentru desfăşurarea antrenamentelor;

Art.3. Accesul persoanelor menţionate la Art.1. se face pe la intrarea spre vestiar, în intervalul orar alocat, conform programului aprobat;

Art.4. Personalul sălii va identifica la intrarea în sală persoanele care au acest drept. Identificarea se va face pe baza actului de identitate sau a legitimaţiei de sportiv, prin confruntarea cu cele înscrise în tabelul persoanelor cu drept de acces în sală. Tabelul va fi întocmit de fiecare club sportiv, în funcţie de secţie şi grupe de pregătire. Modificarea datelor din tabel se comunică în maxim 10 zile de la modificare;

Art.5. Accesul sportivilor pe terenul de joc se face în prezenţa profesorului/antrenorului, pe grupe de pregătire. Pe durata antrenamentelor/competiţiilor, profesorul/antrenorul este răspunzător de buna desfăşurare a acestora;

Art.6. Accesul spectatorilor în cazul evenimentelor sportive/nesportive se face pe la intrarea principală; (1) Accesul spectatorilor în Sala Polivalentă „Constantin Jude” este permis doar în timpul desfăşurării competiţiilor sportive, meciurilor, evenimentelor culturale sau orice alte evenimente unde este permis accesul publicului;

II. Utilizarea Sălii Polivalente „Constantin Jude” Art.7. Sala Polivalentă „Constantin Jude” Timişoara este utilizată exclusiv pentru

activităţi sportive (antrenamente, meciuri şi competiţii oficiale) şi culturale (spectacole, concerte, congrese, conferinţe);

Art.8. Programul de utilizare al sălii este în intervalul orar 07:00-22:00; Art.9. Activităţile din cadrul sălii se vor confirma prin programul săptămânal de activităţi; Art.10. Beneficiarii au obligaţia de a respecta programul orar, şi de a nu perturba alte

activităţi desfăşurate în sală; Art.11. În Sala Polivalentă „Constantin Jude” Timişoara au prioritate cluburile sportive,

în special Sport Club Municipal Timişoara, asociaţiile sportive, precum şi celelalte structuri sportive;

Art.12. Competiţiile şi activităţile sportive organizate de Sport Club Municipal Timişoara au prioritate şi beneficiază de gratuitate, în baza unei solicitări scrise şi cu acordul departamentului de specialitate;

Art.13. Beneficiază de prioritate meciurile oficiale, indiferent de sport, având întâietate ligile superioare;

III. Organizarea şi desfăşurarea evenimentelor sportive Art.14. Competiţiile sportive de scurtă durată se organizează în baza solicitărilor/

comenzilor punctuale, depuse la Primăria Municipiului Timişoara, urmând ca aprobarea acestora să fie făcută de către departamentul de specialitate în funcţie de disponibilitatea sălii. Solicitările vor fi depuse cu minim 15 zile înainte de competiţie;

(1) Competiţiile de anvergură naţională/internaţională din calendarele oficiale ale entităţilor organizatoare, se organizează în baza solicitărilor depuse imediat după includerea acestora în programul competiţional (Campionate Naţionale, Competiţii Naţionale, Competiţii Internaţionale, Meciuri Internaţionale);

(2) Tariful de utilizare al Sălii Polivalente „Constantin Jude” Timişoara este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local;

(3) Regimul de gratuitate pentru utilizarea Sălii Polivalente „Constantin Jude” Timişoara este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local;

(4) Anularea rezervărilor se face în scris cu minim 10 zile înainte de eveniment, excluzând cazurile de forţă majoră;

(5) În cazul evenimentelor sportive unde se impune o amenajare diferită faţă de cea existentă (ring de box etc.) se va proteja întreaga suprafaţă de parchet cu mochetă sau alt material de protecţie în funcţie de specificul evenimentului sportiv;

Art. 15.Intrarea în sală pentru competiţii, se face cu respectarea Legii 4/2008 (actualizată) privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive, prin grija organizatorului de competiţii, sala fiind predată acestuia cu proces verbal;

Art.16. Echiparea şi dezechiparea beneficiarilor se va face în spaţiile special amenajate şi repartizate (vestiare);

(1) Nu este permisă lăsarea obiectelor de valoare/telefoanelor mobile în vestiare. Personalul sălii nu este răspunzător de dispariţia acestora;

(2) După terminarea antrenamentelor/evenimentelor sportive utilizatorii au obligaţia de a elibera în totalitate vestiarele. Lăsarea echipamentelor sau a altor obiecte în vestiare nefiind permisă;

Art.17. La staţia de sonorizare şi tabela electronică, au acces personalul sălii şi delegaţii echipelor care au fost instruiţi să lucreze pe scorer;

Art.18. Pentru desfăşurarea evenimentelor sportive, sala este predată organizatorului în baza unui proces verbal de predare-primire, organizatorul fiind responsabil de toate pagubele/accidentele produse în incinta sălii în timpul organizării şi desfăşurării evenimentelor sportive;

Art.19. Organizatorii de evenimente sportive au următoarele obligaţii: - să asigure serviciul de ambulanţă pe toată durata evenimentului sportiv; - să anunţe poliţia despre desfăşurarea evenimentului sportiv; - să asigure paza şi ordinea în sală; - să verifice spectatorii la intrarea în sală, astfel încât aceştia să nu intre în sală cu

obiecte nepermise; - să restituie înainte de a părăsi sala, eventuale bunuri primite spre utilizare: chei de

la vestiare, chei de la duşuri etc.; - să respecte toate normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform

legislaţiei în vigoare;

Art.20. În orele rămase neacoperite de activităţile cluburilor sportive şi de competiţiile sportive, sala poate fi folosită pentru sportul pentru toţi, activităţi pentru care se vor percepe taxe de utilizare, aprobate prin Hotărâre de Consiliu Local. Încasările vor constitui venituri la bugetul local;

IV. Organizarea şi desfăşurarea evenimentelor culturale (concerte/spectacole/ congrese/conferinţe etc.)

Art.21. Pentru organizarea activităţilor nesportive (concerte/spectacole/evenimente culturale/educative/congrese etc.), se vor depune solicitări la Primăria Municipiului Timişoara, urmând ca aprobarea acestora să fie făcută de către departamentul de specialitate, în funcţie de disponibilitatea sălii;

(1) Solicitările vor fi depuse cu minim 30 zile înainte de eveniment; (2) Tariful de utilizare al Sălii Polivalente „Constantin Jude” Timişoara este aprobat prin

Hotărâre de Consiliu Local; (3) Anularea rezervărilor se face în scris cu minim 15 zile înainte de eveniment, excluzând

cazurile de forţă majoră; Art.22. Organizatorul de evenimente poate monta pe faţada sălii banner, pentru promovarea evenimentului. Repartizarea locului de montare al bannerului este în funcţie de ordinea sosirii echipelor ce montează bannerul;

Art.23. Organizatorului de evenimente îi este permis să monteze stand cu produse promoţionale, şi să desfăşoare activităţi comerciale în holul sălii, cu condiţia să obţină acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, conform legislaţiei în vigoare;

(1) Tarifarea spaţiului destinat standului este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local; Art.24. Organizatorii de evenimente au următoarele obligaţii:

- să protejeze cu mochetă întreaga suprafaţă de parchet a sălii sau alt material de protecţie, în funcţie de specificul evenimentului;

- să adapteze sunetul, astfel încât integritatea sălii să nu fie afectată; - să anunţe autorităţile despre desfăşurarea evenimentului (poliţie/pompieri); - să asigure serviciul de ambulanţă pe toată durata evenimentului; - să asigure ordinea şi paza în timpul desfăşurării evenimentului; - să verifice spectatorii la intrarea în sală, astfel încât aceştia să nu intre cu obiecte

nepermise; - să respecte toate celelalte clauze menţionate în contractul privind folosinţa

spaţiului cu destinaţie sportivă; - să respecte instrucţiunile verbale comunicate de către personalul sălii; - să restituie înainte de a părăsi sala, eventuale bunuri primite spre utilizare: chei de

la vestiare, chei de la duşuri etc.; - să respecte toate normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform

legislaţiei în vigoare; - să elibereze în totalitate incinta sălii după terminarea evenimentului. Personalul

sălii nu este responsabil de bunurile lăsate în sală după terminarea evenimentului/semnarea procesului verbal de predare-primire al sălii;

- să demonteze în maxim 3 zile după terminarea evenimentului bannerul montat pe faţada sălii;

Art.25. Organizatorilor de evenimente le este interzis: - să utilizeze focul deschis sau artificiile în incinta sălii; - să monteze boxe/lumini sau alte echipamente, folosind ca suport grinzile metalice

ale tavanului sălii; - sa introducă sau să servească băuturi alcoolice în sală;

- să subînchirieze spaţiul închiriat, cu excepţia spaţiului destinat activităţii comerciale;

- să amenajeze spaţii comerciale în alte locuri decât cele indicate în contract; Art.26. Pentru desfăşurarea evenimentelor culturale, sala este predată organizatorului în baza unui proces verbal de predare-primire, organizatorul fiind responsabil de toate pagubele/accidentele produse în incinta sălii în timpul organizarii şi desfăşurării evenimentului;

V. Utilizarea saunei Art.27. Accesul în saună se face pe propria răspundere;

(1) Accesul copiilor sub 16 ani este interzis; (2) NU se recomandă utilizarea saunei după un antrenament intens;

Art.28. Accesul în saună cu haine de stradă, halat de baie, papuci etc. este interzis; Art.29. Accesul în saună este permis doar cu costum de baie adecvat, tip sportiv (exclus

şort/ costum de baie din 2 piese) şi prosop; Art.30. Accesul în saună se face numai după efectuarea unui duş; Art.31. În saună este obligatorie folosirea prosopului pentru a vă aşeza pe acesta; Art.32. Capacitatea maximă a saunei este de 8 persoane; Art.33. În saună nu este permis accesul:

- femeilor însărcinate; - persoanelor cu probleme de sănătate (tensiune arterială mică sau mare/afecţiuni

cardiovasculare sau bronhopulmonare severe/boli transmisibile/plagi deschise/ dermite sau dermatoze);

- persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice/narcoticelor sau a tranchilizantelor;

- accesul persoanelor puse sub interdicţie de către o instanţă de judecată

VI. Utilizarea bazinului de refacere Art.34. Accesul în bazinul de refacere se face pe propria răspundere;

(1) Accesul copiilor sub 16 ani este interzis; Art.35. Accesul în bazin este permis doar cu costum de baie adecvat, tip sportiv (exclus

şort/ costum de baie din 2 piese); Art.36. Accesul în bazin este permis doar după efectuarea unui duş; Art.37. Capacitatea maximă a bazinului de refacere este de 12 persoane; Art.38. În bazinul de refacere nu este permis accesul:

- persoanelor cu probleme de sănătate (boli transmisibile/plagi deschise/ dermite sau dermatoze);

- persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice/narcoticelor sau a tranchilizantelor;

- accesul persoanelor puse sub interdicţie de către o instanţă de judecată

VII. Obligaţiile utilizatorilor/spectatorilor Art.39. Utilizatorii şi spectatorii au următoarele obligaţii:

- să respecte regulamentul de folosinţă a sălii şi a dotărilor din sală, precum şi toate instrucţiunile verbale comunicate de personalul sălii, antrenori sau orice alte persoane ce fac parte din staff-ul de organizare al evenimentului;

- să prezinte la solicitarea personalului sălii/pazei/organizatorului biletul/cardul de acces în sală;

- să păstreze curăţenia în perimetrul sălii;

- să folosească bunurile fixe şi mobile aflate în incinta sălii în strictă concordanţă cu destinaţia acestora;

Art.40. Persoanele responsabile de distrugerea parţială sau totală a unor bunuri ale sălii, survenită fie accidental, fie prin utilizare defectuoasă, neconformă cu instrucţiunile, vor fi obligate să repare bunurile respective, să le aducă la starea iniţială de funcţionare sau să plătească contravaloarea acestora; Art.41. Dacă o înţelegere amiabilă cu persoanele vinovate nu este posibilă, Primăria Municipiului Timisoara îşi rezervă dreptul de a recupera prin toate mijloacele legale costurile integrale de reparaţie pentru readucerea în stare de funcţionare sau înlocuirea bunurilor distruse; Art.42. Toţi utilizatorii au obligaţia de a respecta normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform legislaţiei în vigoare; Art.43. În interiorul sălii este interzis:

- fumatul; - accesul cu animale de companie; - accesul sau consumul băuturilor alcoolice/etnobotanicelor/substanţelor dopante; - accesul cu gumă de mestecat; - accesul cu arme şi explozibili; - accesul persoanelor neautorizate la instalaţiile electrice, apă, încălzire, alte

instalaţii şi anexe ale sălii; - aruncatul de corpuri străine pe suprafaţa de joc; - accesul cu role, biciclete, trotinete etc.; - să se depoziteze diferite materiale folosite pentru activitatea sportivă sau alte

activităţi;

VIII. Sancţiuni Art.44. Nerespectarea prezentului regulament conduce la aplicarea de sancţiuni, după cum urmează:

- comportamentul indecent al utilizatorilor faţă de personalul sălii sau faţă de alţi utilizatori (injurii, comportament agresiv, limbaj sau gesturi ofensatoare) duce la evacuarea utilizatorilor vinovaţi din incinta sălii;

- nerespectarea, în mod repetat, a prezentului regulament conduce la interzicerea accesului în sală;

- refuzul de a suporta cheltuielile pentru pagubele produse va atrage după sine consecinţele prevăzute în reglementările legale în vigoare;

- orice litigii sau neînţelegeri se vor rezolva, pe cât se poate, pe cale amiabilă între părţi. În cazul imposibilităţii de rezolvare pe o asemenea cale, litigiile vor fi rezolvate în instanţă;

IX. Dispoziţii finale

Art.45. Personalul sălii nu este răspunzător pentru obiectele lăsate, uitate sau pierdute în incinta Sălii Polivalente „Constantin Jude” Timişoara; Art.46. Personalul sălii nu este responsabil sub nicio formă pentru accidentările ce se pot întâmpla ca urmare a folosirii dotărilor din sală; Art.47. În cazul găsirii unor bunuri de valoare sau bunuri personale, acestea vor fi predate personalului sălii; Art.48. Prezentul regulament intră în vigoare o dată cu aprobarea lui prin Hotărâre de Consiliu Local; Art.49. Modificarea prezentului regulament se poate face ori de câte ori se consideră necesar. Modificarea regulamentului se va face prin Hotărâre de Consiliu Local;

Art.50. Prezentul regulament se va afişa în incinta Sălii Polivalente „Constantin Jude”. Şef Serviciu Şcoli,Spitale,Baze Sportive, Consilier, Anca Lăudatu Deiana Neşin

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr. 2 la HCLMT_______________________

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A COMPLEXULUI SPORTIV „BEGA”

SITUAT ÎN TIMIŞOARA, INTRAREA ZÂNELOR NR. 2 Prezentul regulament stabileşte normele de utilizare ale Complexului Sportiv „Bega” Timişoara - obiectiv aflat în proprietatea publică a Municipiului Timişoara. Respectarea regulamentului este obligatorie pentru orice persoane fizice sau juridice aflate în perimetrul complexului sportiv, utilizatori,vizitatori, precum şi de către personalul administrativ, de întreţinere şi curăţenie. Activitatea desfăşurată în cadrul Complexului Sportiv „Bega” Timişoara este supravegheată cu un sistem de monitorizare video.

I. Accesul în Complexul Sportiv „Bega” Art.1. Accesul în Complexul Sportiv „Bega” al sportivilor sau al altor persoane care

utilizează bazinul de înot sau sala de gimnastică se face în baza unui contract/adresă emis de Municipiul Timişoara privind utilizarea complexului;

Art.2. Accesul în Complexul Sportiv „Bega” se face în mod organizat, în intervalul orar afişat şi aprobat, conform programului. Cluburile sportive vor depune la începutul sezonului calendarul competiţional detaliat (pentru competiţii oficiale) precum şi solicitare de acces pentru desfăşurarea antrenamentelor;

Art.3. Accesul persoanelor menţionate la Art.1. şi al spectatorilor/însoţitorilor se face astfel: -pentru sala de gimnastică se va utiliza uşa principală situată la mijlocul complexului; -pentru bazinul de înot se va utiliza uşa principală din partea dreaptă a complexului;

Art.4. Personalul complexului va identifica la intrarea în complex persoanele care au acest drept. Identificarea se va face pe baza actului de identitate sau a legitimaţiei de sportiv, prin confruntarea cu cele înscrise în tabelul persoanelor cu drept de acces în incinta complexului. Tabelul va fi întocmit de fiecare club sportiv, în funcţie de secţie şi grupe de pregătire. Modificarea datelor din tabel se comunică în maxim 10 zile de la modificare;

Art.5. Accesul sportivilor în sala de gimnastică sau în bazinul de înot se face în prezenţa antrenorului/cadrului didactic, pe grupe de pregătire.

Pe durata antrenamentelor/competiţiilor, antrenorul/cadrul didactic este răspunzător de buna desfăşurare a acestora;

Art.6. Accesul spectatorilor în incinta sălii de gimnastică sau a bazinului de înot este permis doar în timpul competiţiilor sportive, însă aceştia trebuie să poarte acoperitoare de unică folosinţă pentru încălţăminte.

II. Utilizarea Complexului Sportiv „Bega” Art.7. Complexul Sportiv „Bega” este utilizat exclusiv pentru activităţi sportive

(antrenamente, competiţii oficiale şi activităţi didactice); Art.8. Programul de utilizare al Complexului Sportiv „Bega” va fi stabilit pentru intervalul

orar 08:00-22:00;

Art.9. Activităţile din cadrul complexului se vor confirma prin programul săptămânal de activităţi;

Art.10. Beneficiarii au obligaţia de a respecta programul orar, şi de a nu perturba alte activităţi desfăşurate;

A. Bazinul de înot

Art.11. La bazinul de înot, din cadrul Complexului Sportiv „Bega” se desfăşoară prioritar sportul de performanţă (antrenamente şi competiţii oficiale), activităţi didactice, activităţi pentru copii cu dizabilităţi şi programe pentru cetăţeni;

Art.12. Sportivii trebuie să fie însoţiti de cel puţin un antrenor/cadru didactic : (1) Profesorul/antrenorul va fi responsabil de sportivii din grupă pe tot parcursul prezenţei acestora în incinta complexului; (2) Profesorul/antrenorul este responsabil de:

- echiparea/dezechiparea sportivilor, - respectarea circuitului igienico-sanitar; - disciplina acestora în incinta complexului; - respectarea de către cursanţi a prezentului regulament;

Art.13. Accesul persoanelor care utilizează bazinul se va face numai cu echipament adecvat, costum de baie tip sportiv (exclus şort/ costum de baie din 2 piese), cască de înot, papuci pentru baie şi prosop;

Art.14. Numărul maxim de persoane admis simultan în bazin este de 60 de persoane (10 persoane/culoar, în funcţie de grupele de performanţă);

Art.15. În incinta bazinului de înot este strict interzis: - accesul persoanelor purtătoare de boli transmisibile, plăgi deschise, dermite sau

dermatoze (fapt confirmat prin fişa medicală); - accesul persoanelor puse sub interdicţie de către o instanţă de judecată; - săriturile în bazin, cu excepţia blocului de sărituri sub îndrumarea şi supravegherea

cadrului didactic, - practicarea jocurilor de agrement;

Art.16. Intrarea în bazinul de înot se face pe una din cele 4 scări; Art.17. În incinta interioară (împrejurul bazinului), practicanţii vor circula în ordine, fără a

alerga sau a se împinge. Comportamentul liniştit şi decent este obligatoriu; Art.18. În apă utilizatorilor nu le este permis:

- să practice jocurile cu mingea, sau alte tipuri de jocuri; - să facă pauze de repaus în timpul înotului, în alt loc decât la capătul culoarului;

- să se prindă de marcajele plutitoare ale culoarelor; - să traverseze culoarele peste marcajele plutitoare; - să scuipe sau să îşi facă nevoile fiziologice;

Art.19. Pe durata antrenamentelor/competiţiilor/orelor didactice, profesorul/antrenorul este răspunzător de buna desfăşurare a activităţii sportive şi de respectarea prezentului regulament de către grupa pe care o coordonează;

Art.20. Însoţitorii beneficiarilor au acces numai în spaţiul de aşteptare şi la grupurile sanitare.

(1) Excepţie fac însoţitorii copiilor sub 10 ani şi a copiilor cu dizabilităţi, cărora le este permis şi accesul în vestiare.

Art.21. Însoţitorii beneficiarilor nu au acces în incinta bazinului de înot.

PROGRAMUL DESTINAT CETĂŢENILOR Art.22. Pentru programele destinate cetăţenilor, accesul se face în baza cardului de acces, în

ziua menţionată la ridicarea cardului, în intervalul orar stabilit; Art.23. Cardurile sunt emise de Primăria Municipiului Timişoara. Eliberarea acestora se

face astfel: (1) Depunerea unei cereri tip (cererea se regăseşte pe site-ul www.primariatm.ro secţiunea Acte necesare şi formulare) însoţită de: copie după cartea de identitate sau certificate de naştere, adeverinţă medicală în original, eliberată de medicul de familie cu specificaţia „clinic sănătos-apt pentru activităţi sportive de înot în spaţiul public”, precum şi două poze 2x3 cm (tip buletin); (2) Achitarea taxei,stabilite prin Hotarâre de Consiliu Local, pentru cardul de acces. Taxa se va achita după primirea răspunsului la cererea depusă, cu respectarea indicaţiilor scrise; (3) În momentul ridicării cardului se va stabili împreună cu personalul complexului modul de utilizare a cardului (ziua şi ora de acces în bazin)

Art.24. O persoană poate utiliza bazinul timp de 12 săptămâni urmând ca după expirarea acestora să solicite prelungirea accesului; (1) Prelungirea valabilității cardului de acces se face pe bază unei adeverințe de la medicul de familie. (2) Prelungirea se face respectând următoarele criterii:

a) Dacă sunt locuri disponibile; b) Daca posesorul cardului a participat la cel puțin 10 ore de înot; c) Dacă a respectat programul, regulamentul și nu a provocat incidente;

Art.25. Persoanele care solicită acces la bazinul de înot, în cadrul programului „Mişcare pentru sănătate”, obligatoriu trebuie să știe sa înoate fără a se folosi de elemente ajutătoare;

Art.26. Persoanelor cu afecţiuni psihice nu le este permis accesul la programul „Mişcare pentru sănătate”, deoarece complexul nu dispune de personal specializat în supravegherea persoanelor cu afecţiuni psihice;

Art.27. Minorii care solicită acces la bazinul de înot, în cardul programului „Mişcare pentru sănătate” vor fi însoţiţi obligatoriu de un adult;

Art.28. Pentru programul „Mişcare pentru sănătate”, accesul în bazin se va face conform programului stabilit cu personalul Complexului Sportiv „Bega” Timişoara, în momentul ridicării cardului;

Art.29. O persoană poate utiliza bazinul 90 minute/zi , incluzând dezechipare, pre-duş, post- duş şi echipare ( 50 minute/zi de inot);

Art.30. Personalul complexului nu este responsabil sub nicio formă pentru accidentările ce pot avea loc ca urmare a folosirii bazinul de înot;

B. Sala de gimnastică Art.31. La sala de gimnastică, din cadrul Complexului Sportiv „Bega”, se desfăşoară

prioritar sportul de performanţă (antrenamente şi competiţii oficiale), activităţi didactice; Art.32. Sportivii trebuie să fie însoţiti de cel puţin un profesor/antrenor:

(1) Cadrul didactic va fi responsabil de sportivii din grupa pe tot parcursul prezenţei acestora în incinta complexului;

(2) Profesorul/antrenorul este responsabil de: - echiparea/dezechiparea sportivilor, - disciplina acestora în incinta complexului; - respectarea de către sportivi a prezentului regulament;

Art.33. Pe durata antrenamentelor/competiţiilor, profesorul/antrenorul este răspunzător de buna desfăşurare a activităţii;

Art.34. Accesul în sala de gimnastică se face cu echipament adecvat; Art.35. La sala de gimnastică cadrele didactice/ antrenorii au obligaţia să supravegheze

sportivii şi să nu-i lase neînsoţiţi la aparatele de gimnastică; Art.36. Însoţitorii beneficiarilor au acces numai în spaţiul de aşteptare şi la grupurile sanitare.

(1) Excepţie fac însoţitorii copiilor sub 10 ani şi a copiilor cu dizabilităţi, cărora le este permis şi accesul în vestiare.

Art.37. Însoţitorii beneficiarilor nu au acces în incinta sălii de gimnastică. Art.38. Personalul complexului nu este responsabil sub nicio formă pentru accidentările ce

pot avea loc ca urmare a folosirii dotărilor complexului;

III. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor sportive Art.39. Competiţiile sportive de scurtă durată se organizează în baza solicitărilor /comenzilor

punctuale, depuse la Primăria Municipiului Timişoara, urmând ca aprobarea acestora să fie făcută de către departamentul de specialitate în funcţie de disponibilitatea complexului. Solicitările vor fi depuse cu minim 15 zile înainte de competiţie;

(1) Competiţiile de anvergură naţională/internaţională din calendarele oficiale ale entităţilor organizatoare, se organizează în baza solicitărilor depuse imediat după

includerea acestora în programul competiţional (Campionate Naţionale, Competiţii Naţionale, Competiţii Internaţionale);

(2) Tariful de utilizare al Complexului Sportiv „Bega” Timişoara este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local;

(3) Regimul de gratuitate pentru utilizarea Complexului Sportiv „Bega” Timişoara este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local;

(4) Anularea rezervărilor se face în scris cu minim 10 zile înainte de competiţie, excluzând cazurile de forţă majoră;

Art.40. Intrarea în complex pentru competiţii, se face cu respectarea Legii 4/2008 (actualizată) privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive, prin grija organizatorului de competiţii, complexul fiind predat acestuia cu proces verbal;

Art.41. Echiparea şi dezechiparea beneficiarilor se va face în spaţiile special amenajate şi repartizate (vestiare);

(1) Nu este permisă lăsarea obiectelor de valoare/telefoanelor mobile în vestiare. Personalul complexului nu este răspunzător de dispariţia acestora;

(2) După terminarea antrenamentelor/activităţilor sportive utilizatorii au obligaţia de a elibera în totalitate vestiarele. Lăsarea echipamentelor sau a altor obiecte în vestiare nefiind permisă;

Art.42. Pentru desfăşurarea activităţilor sportive, Complexul Sportiv „Bega” este predat organizatorului în baza unui proces verbal de predare-primire, organizatorul fiind responsabil de toate pagubele/accidentele produse în complex în timpul organizarii şi desfăşurării activităţilor sportive;

Art.43. Organizatorii de evenimente sportive au următoarele obligaţii: - să asigure serviciul de ambulanţă pe toată durata evenimentului sportiv; - să anunţe poliţia despre desfăşurarea evenimentului sportiv; - să asigure paza şi ordinea în Complexul Sportiv „Bega”; - să verifice spectatorii la intrarea în complexul sportiv, astfel încât aceştia să nu intre

în complex cu obiecte nepermise; - să restituie înainte de a părăsi complexul, eventuale bunuri primite spre utilizare: chei

de la vestiare etc.; - să respecte toate normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform

legislaţiei în vigoare; - să asigure spectatorilor acoperitoare de unică folosinţă pentru încălţăminte, pe toată

durata evenimentului, Art.44. Păstrarea curăţeniei în perimetrul complexului este obligatorie; Art.45. Echiparea şi dezechiparea beneficiarilor se va face în spaţiile special amenajate

(vestiare); Art.46. Bunurile fixe şi mobile aflate în incinta complexului vor fi folosite în strictă

concordanţă cu destinaţia acestora;

Art.47. Persoanele responsabile de distrugerea parţială sau totală a unor facilităţi ale complexului, survenită fie accidental, fie prin utilizare defectuoasă sau neconformă cu instrucţiunile, vor fi nevoite să achite contravaloarea lor;

Art.48. Dacă o înţelegere amiabilă cu persoanele vinovate nu este posibilă, Primăria Municipiului Timişoara îşi rezervă dreptul de a recupera prin toate mijloacele legale costurile integrale de reparaţie pentru readucerea în stare de funcţionare sau înlocuirea bunurilor distruse;

Art.49. Este interzisă intervenţia persoanelor neautorizate la instalaţiile electrice, de apă, de încălzire sau la alte instalaţii şi anexe ale Complexului Sportiv „Bega”;

Art.50. Accesul cu biciclete,trotinete, role etc. nu este permis în incinta complexului; Art.51. În incinta Complexului Sportiv “Bega” sunt strict interzise următoarele:

- accesul cu animale de companie; - accesul sau consumul băuturilor alcoolice/etnobotanicelor/ substanţelor dopante; - consumul de alimente; - fumatul; - accesul cu arme şi explozibili;

Art.52. Utilizatorii au obligaţia ca înainte de a părăsi complexul, să restituie eventuale bunuri primite spre utilizare: chei de la vestiar etc.;

Art.53. Personalul complexului nu este responsabil sub nicio formă pentru accidentările ce pot avea loc ca urmare a folosirii dotărilor complexului; IV. Obligaţiile utilizatorilor/spectatorilor/însoţitorilor

Art.54. Utilizatorii/spectatorii/însoţitorii au următoarele obligaţii: - să respecte regulamentul de folosinţă a Complexului Sportiv „Bega” şi ale dotărilor

din complex, precum şi toate instrucţiunile verbale comunicate de personalul complexului, antrenorul/profesorul sau orice alt membru din staff-ul organizatorului de competiţii/concursuri;

- să păstreze curăţenia în perimetrul complexului; - să folosească bunurile fixe şi mobile aflate în incinta complexului în strictă

concordanţă cu destinaţia acestora; Art.55. Persoanele responsabile de distrugerea parţială sau totală a unor bunuri ale

complexului, survenită fie accidental, fie prin utilizare defectuoasă, neconformă cu instrucţiunile, vor fi obligate să repare bunurile respective, să le aducă la starea iniţială de funcţionare sau să plătească contravaloarea acestora;

Art.56. Dacă o înţelegere amiabilă cu persoanele vinovate nu este posibilă, Primăria Municipiului Timisoara îşi rezervă dreptul de a recupera prin toate mijloacele legale costurile integrale de reparaţie pentru readucerea în stare de funcţionare sau înlocuirea bunurilor distruse;

Art.57. Toţi utilizatorii au obligaţia de a respecta normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform legislaţiei în vigoare;

Art.58. În interiorul Complexului Sportiv „Bega” este interzis: - fumatul;

- accesul cu animale de companie; - accesul sau consumul băuturilor alcoolice/etnobotanicelor/ substanţelor dopante; - accesul cu gumă de mestecat; - accesul cu arme şi explozibili; - accesul persoanelor neautorizate la instalaţiile electrice, apă, încălzire, alte instalaţii şi

anexe ale complexului; - aruncatul de corpuri străine în apa bazinului sau în sala de gimnastică; - accesul cu role, biciclete, trotinete etc; - să se depoziteze diferite materiale folosite pentru activitatea sportivă sau alte activităţi;

V. Sancţiuni Art.59. Nerespectarea prezentului regulament conduce la aplicarea de sancţiuni, după cum

urmează: - comportamentul indecent al utilizatorilor faţă de personalul complexului sau faţă de alţi utilizatori (injurii, comportament agresiv, limbaj sau gesturi ofensatoare) duce la evacuarea utilizatorilor vinovaţi din incinta complexului;

- nerespectarea, în mod repetat, a prezentului regulament conduce la interzicerea accesului în Complexul Sportiv „Bega”;

- refuzul de a suporta cheltuielile pentru pagubele produse va atrage după sine consecinţele prevăzute în reglementările legale în vigoare;

- orice litigi sau neînţelegeri se vor rezolva, pe cât se poate, pe cale amiabilă între părţi. În cazul imposibilităţii de rezolvare pe o asemnea cale, litigiile vor fi revolvate în instanţă; VI. Dispoziţii finale

Art.60. Personalul complexului nu este răspunzător pentru obiectele lăsate, uitate sau pierdute în incinta Complexului Sportiv „Bega” Timişoara;

Art.61. Personalul complexului nu este responsabil sub nicio formă pentru accidentările ce se pot întâmpla ca urmare a folosirii dotărilor din Complexul Sportiv „Bega”;

Art.62. În cazul găsirii unor bunuri de valoare sau personale, acestea vor fi predate personalului Complexului Sportiv „Bega”; Art.63. Prezentul regulament intră în vigoare o dată cu aprobarea lui prin Hotărâre de Consiliu Local; Art.64. Modificarea prezentului regulament se poate face ori de câte ori se consideră necesar prin Hotărâre de Consiliu Local;

Art.65. Prezentul regulament se va afişa în incinta Complexului Sportiv „Bega”;

Şef Serviciu Şcoli,Spitale,Baze Sportive, Consilier, Anca Lăudatu Deiana Neşin

Atasament: Anexa_3.pdf

Anexa nr. 3 la HCLMT ________________

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

A STADIONULUI DE RUGBY „GHEORGHE RĂŞCANU” SITUAT ÎN TIMIŞOARA, STR. PICTOR AMAN NR. 11

Prezentul regulament stabileşte normele de utilizare ale Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” - obiectiv aflat în proprietatea privată a Municipiului Timişoara.

Respectarea regulamentului este obligatorie pentru orice persoane fizice sau juridice aflate în perimetrul stadionului, utilizatori,vizitatori,precum şi de către personalul de întreţinere.

I. Accesul în cadrul Stadionului de rugby „Gheorghe Rășcanu” Art.1. Accesul în cadrul stadionului al sportivilor sau al altor persoane care utilizează terenul de joc şi anexele se face în baza unui contract/adresă privind utilizarea stadionului; Art.2. Accesul în cadrul Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” se face în mod organizat, în intervalul orar afişat şi aprobat, conform programului. Cluburile sportive vor depune la începutul sezonului de joc calendarul competiţional detaliat (pentru meciuri oficiale) precum şi solicitare de acces pentru desfăşurarea antrenamentelor; Art.3. Accesul sportivilor pe terenul de joc se face în prezenţa profesorului/antrenorului, pe grupe de pregatire. Pe durata antrenamentelor/competiţilor, profesorul/antrenorul este răspunzător de buna desfăşurare a acestora;

Art.4. Accesul spectatorilor şi al sportivilor/antrenorilor se face pe la intrarea principală; (1) Accesul spectatorilor în tribuna Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” este

permis doar în timpul desfăşurării competiţiilor sportive sau orice alt eveniment unde este permis accesul publicului; II. Utilizarea Stadionului de rugby „Gheorghe Rășcanu”

Art.5. Stadionul de rugby „Gheorghe Răşcanu” se utilizează exclusiv pentru activităţi sportive (antrenamenete, meciuri şi competiţii oficiale);

Art.6. Programul de utilizare al stadionului este în intervalul orar 07:00-22:00; Art.7. Activităţile din cadrul stadionului se vor confirma prin programul săptămânal de

activităţi; Art.8. Beneficiarii au obligaţia de a respecta programul orar şi de a nu perturba alte activităţi

desfăşurate pe stadion; Art.9. În cadrul Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” au prioritate cluburile sportive, în

special Sport Club Municipal Timişoara, asociaţiile sportive, precum şi celelalte structuri sportive;

Art.10. Competiţiile şi activităţile sportive organizate de Sport Club Municipal Timişoara au prioritate şi beneficiază de gratuitate, în baza unei solicitări scrise şi cu acordul departamentului de specialitate;

Art.11. Beneficiază de prioritate meciurile oficiale, indiferent de sport, având întâietate ligile superioare;

III. Organizarea și defășurarea activităților sportive Art.12. Competiţiile sportive de scurtă durată se organizează în baza solicitărilor/comenzilor

punctuale, depuse la Primăria Municipiului Timişoara, urmând ca aprobarea acestora să fie făcută de către departamentul de specialitate în funcţie de disponibilitatea stadionului. Solicitările vor fi depuse cu minim 15 zile înainte de competiţie;

(1) Competiţiile de anvergură naţională/internaţională din calendarele oficiale ale entităţilor organizatoare, se organizează în baza solicitărilor depuse imediat după includerea acestora în programul competiţional (Campionate Naţionale, Competiţii Naţionale, Competiţii Internaţionale, Meciuri Internaţionale);

(2) Tariful de utilizare al Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local;

(3) Regimul de gratuitate pentru utilizarea Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” este aprobat prin Hotărâre de Consiliu Local;

(4) Anularea rezervărilor se face în scris cu minim 10 zile înainte de eveniment, excluzând cazurile de forţă majoră;

Art.13. Intrarea pe stadion pentru competiţii, se face cu respectarea Legii 4/2008 (actualizată) privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive, prin grija organizatorului de competiţii, stadionul fiind predat acestuia cu proces verbal; Art.14. Echiparea şi dezechiparea beneficiarilor se va face în spaţiile special amenajate şi repartizate (vestiare);

(1) Nu este permisă lăsarea obiectelor de valoare/telefoanelor mobile în vestiare; (2) După terminarea antrenamentelor/activităţilor sportive utilizatorii au obligaţia de a elibera

în totalitate vestiarele. Lăsarea echipamentelor sau a altor obiecte în vestiare nefiind permisă;

Art.15. Beneficiarii au obligaţia de a respecta programul orar, şi de a nu perturba alte activităţi desfăşurate în cadrul stadionului;

Art.16. Programul de utilizare al Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu” va fi stabilit pentru intervalul orar 07:00-22:00;

Art.17. Pentru desfăşurarea activităţilor sportive, stadionul este predat organizatorului în baza unui proces verbal de predare-primire, organizatorul fiind responsabil de toate pagubele/accidentele produse în incinta stadionului în timpul organizării şi desfăşurării acţiunilor sportive;

Art.18. Organizatorii de evenimente sportive au următoarele obligaţii: - să asigure serviciul de ambulanţă pe toată durata evenimentului sportiv; - să anunţe poliţia despre desfăşurarea evenimentului sportiv; - să asigure paza şi ordinea pe stadion; - să verifice spectatorii la intarea în incinta stadionului, astfel încât aceştia să nu aibe

acces cu obiecte nepermise; - să restituie înainte de a părăsi incinta stadionului, eventuale bunuri primite spre

utilizare: chei de la vestiare, chei de la duşuri etc.; - să respecte toate normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform

legislaţiei în vigoare; Art.19. În orele rămase neacoperite de activităţile cluburilor sportive şi de competiţiile sportive, stadionul poate fi folosit pentru sportul pentru toţi, activităţi pentru care se vor percepe taxe de utilizare, aprobate prin Hotărâre de Consiliu Local. Încasările vor constitui venituri la bugetul local;

IV. Obligaţiile utilizatorilor/spectatorilor Art.20. Utilizatorii şi spectatorii au următoarele obligaţii:

- să respecte regulamentul de folosinţă a stadionului şi a dotărilor acestuia; - să prezinte la solicitarea pazei/organizatorului biletul/cardul de acces în incinta

stadionului; - să păstreze curăţenia în perimetrul stadionului; - să folosească bunurile fixe şi mobile aflate în incinta stadionului în strictă

concordanţă cu destinaţia acestora; Art.21. Persoanele responsabile de distrugerea parţială sau totală a unor bunuri ale stadionului, survenită fie accidental, fie prin utilizare defectuoasă, neconformă cu instrucţiunile, vor fi obligate să le repare, să le aducă la starea iniţială de funcţionare sau să plătească contravaloarea acestora; Art.22. Dacă o înţelegere amiabilă cu persoanele vinovate nu este posibilă, Primăria Municipiului Timisoara îşi rezervă dreptul de a recupera prin toate mijloacele legale costurile integrale de reparaţie pentru readucerea în stare de funcţionare sau înlocuirea bunurilor distruse; Art.23. Toţi utilizatorii au obligaţia de a respecta normele generale de prevenire şi stingere a incendiilor, conform legislaţiei în vigoare; Art.24. În interiorul stadionului este interzis: - fumatul; - accesul cu animale de companie;

- accesul sau consumul băuturilor alcoolice/etnobotanicelor/ substanţelor dopante; - accesul cu arme şi explozibili; -accesul persoanelor neautorizate la instalaţiile electrice, apă, încălzire, alte instalaţii şi

anexe ale stadionului; -aruncatul de corpuri străine pe suprafaţa de joc; - accesul cu role, biciclete, trotinete etc; - să se depoziteze diferite materiale folosite pentru activitatea sportivă sau alte activităţi;

V. Sancţiuni Art.25. Nerespectarea prezentului regulament conduce la aplicarea de sancţiuni, după cum urmează: - comportamentul indecent al utilizatorilor faţă de alte persoane care utilizează stadionul (injurii, comportament agresiv, limbaj sau gesturi ofensatoare) duce la evacuarea utilizatorilor vinovaţi din incinta stadionului;

-nerespectarea, în mod repetat, a prezentului regulament conduce la interzicerea accesului în incinta stadionului;

-refuzul de a suporta cheltuielile pentru pagubele produse va atrage după sine consecinţele prevăzute în reglementările legale în vigoare;

- orice litigi sau neînţelegeri se vor rezolva, pe cât se poate, pe cale amiabilă între părţi. În cazul imposibilităţii de rezolvare pe o asemenea cale, litigiile vor fi rezolvate în instanţă; VI. Dispoziţii finale Art.26.Prezentul regulament intră în vigoare o dată cu aprobarea lui prin Hotărâre de Consiliu Local;

Art.27. Modificarea prezentului regulament se poate face ori de câte ori se consideră necesar. Modificarea se va face prin Hotărâre de Consiliu Local;

Art.28. Prezentul regulament se va afişa în incinta stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu”; Şef Serviciu Şcoli,Spitale,Baze Sportive, Consilier, Anca Lăudatu Deiana Neşin

Atasament: Expunere_motive.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR Nr.SC2019-____________ /______________2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE -

privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara

Sala Polivalentă „Constantin Jude”, situată în Timişoara, Aleea F.C. Ripensia nr.11, şi Complexul Sportiv „Bega” situat în Timişoara, Intrarea Zânelor nr.2, fac parte din domeniul public al Municipiului Timişoara. Stadionul de rugby „Gheorghe Răşcanu” situat în Timişoara, str. Pictor Aman nr. 11, cu teren de fotbal/rugby, cu suprafaţă de iarbă naturală, face parte din domeniul privat al Municipiului Timişoara. Având în vedere art. 3 alin. (1) din Legea nr. 69/2000 (actualizată) -educaţiei fizice şi sportului: „Autorităţile administraţiei publice, unităţile şi instituţiile de învăţământ, instituţiile sportive, precum şi organismele neguvernamentale de profil au obligaţia să sprijine sportul pentru toţi şi sportul de performanţă şi să asigure condiţiile organizatorice şi materiale de practicare a educaţiei fizice şi sportului în comunităţile locale”. Având în vedere Legea nr. 4/2008 (actualizată) privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive; Având în vedere că regulamentele de utilizare a obiectivelor sportive, Sala Polivalentă Constantin Jude şi Complexul Sportiv Bega Timişoara, aprobate prin HCL nr. 10/2009, nu mai corespund cerinţelor actuale, se impune elaborarea unor noi regulamente de organizare şi funcţionare, specifice pentru fiecare obiectiv sportiv; Ţinând cont de cele expuse mai sus şi de prevederile art. 129 alin. (7) lit. d), lit. e) şi lit. f) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, considerăm oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara.

PRIMAR, VICEPRIMAR, NICOLAE ROBU DAN DIACONU

ŞEF SERVICIU ŞCOLI,SPITALE,BAZE SPORTIVE ANCA LĂUDATU

Atasament: Raport_specialitate.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA Serviciul Şcoli, Spitale, Baze Sportive Nr. SC2019-_______________________________________________________

RAPORT DE SPECIALITATE

privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive

aflate în proprietatea Municipiului Timişoara Având în vedere Expunerea de motive a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara, Facem următoarele precizări: Sala Polivalentă „Constantin Jude”, situată în Timişoara, Aleea F.C. Ripensia nr.11, cu sală de jocuri, tribună de 1.542 locuri, anexe, vestiare şi grup de recuperare cu saună-bazin şi Complexul Sportiv „Bega”, situat în Timişoara, Intrarea Zânelor nr.2, compus din sală de gimnastică şi bazinul de înot semiolimpic-25 m, cu anexe şi vestiare, fac parte din domeniul public al Municipiului Timişoara. Stadionul de rugby „Gheorghe Răşcanu”, situat în Timişoara, str. Pictor Aman nr.11, cu teren de fotbal/rugby cu suprafaţă de iarbă naturală, face parte din domeniul privat al Municipiului Timişoara.

Obiectivele sportive menţionate mai sus, sunt folosite pentru desfăşurarea activităţilor sportive (antrenamente, meciuri oficiale, competiţii naţionale/internaţionale din diferite ramuri sportive) şi evenimente culturale (concerte, congrese, spectacole etc.).

Utilizarea obiectivelor sportive a fost făcută în baza Regulamentelor aprobate prin HCL nr. 10/27.01.2009.

Regulamentele de utilizare a obiectivelor sportive, aprobate prin hotărârea mai sus menţionată, nu mai corespund cerinţelor actuale.

În scopul gestionării cu maximă eficienţă a obiectivelor sportive aflate în proprietarea Municipiului Timişoara este necesară aprobarea unor regulamente de organizare şi funcţionare, specifice fiecărui obiectiv în parte, astfel:

-Anexa nr. 1 – Regulamentul de organizare şi funcţionare a Sălii Polivalente „Constantin Jude” Timişoara;

-Anexa nr. 2 - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Complexului Sportiv „Bega” Timişoara;

- Anexa nr. 3 - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Stadionului de rugby „Gheorghe Răşcanu”;

La art. 3 alin. (1) din Legea nr. 69/2000 (actualizată) se prevede: “Autorităţile administraţiei publice, unităţile şi instituţiile de învăţământ, instituţiile sportive, precum şi organismele

IT TTX LOST IT IT TI

neguvernamentale de profil au obligaţia să sprijine sportul pentru toţi şi sportul de performanţă şi să asigure condiţiile organizatorice şi materiale de practicare a educaţiei fizice şi sportului în comunităţile locale.”

Regulamentele detaliate în Anexele 1,2 şi 3 au fost elaborate ţinând cont de prevederile Legii nr. 4/2008 (actualizată) privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive.

Conform art. 129 alin. (7) lit. d), lit e) şi lit f) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, consiliul local asigură potrivit competenţei sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local, privind cultura, tineretul şi sportul.

Având în vedere cele expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a obiectivelor sportive aflate în proprietatea Municipiului Timişoara, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Şef Serviciu Şcoli, Spitale, Baze Sportive, Consilier, Anca Lăudatu Deiana Neşin