ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA CONSILIUL LOCAL SERVICIUL PUBLIC CREȘE NR.: 1330/13.12.2017
RAPORT DE SPECIALITATE privind stabilirea nivelului salariilor de bază pentru personalul de specialitate din cadrul
Serviciului Public Creșe Timișoara
Având în vedere Expunerea de motive nr. 1329/13.12.2017 a Primarului Municipiului Timișoara și Proiectul de hotărâre privind stabilirea salariilor începând cu anul 2018 pentru personalul de specialitate din cadrul Serviciului Public Creșe Timișoara, prin care se propune aprobarea modificării procentuale a salariilor brute ale personalului contractual din cadrul Serviciului Public Creșe.
Având în vedere înființarea Serviciului Public Creșe prin HCL 108/05.04.2016 și reorganizarea acestuia prin HCL 335/15.09.2017 privind modificarea şi aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, Statului de funcţii şi Organigramei Serviciului Public Creşe Timişoara.
În conformitate Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, art. 11, „(1) Pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale "Administrație" din aparatul propriu al consiliilor județene, primării și consilii locale și din serviciile publice din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București, după caz, în urma consultării organizației sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanților salariaților. (2) Nomenclatorul funcțiilor necesare desfășurării activităților specifice fiecărei instituții sau autorități a administrației publice locale, precum și ierarhia funcțiilor sunt prevăzute în anexa nr. VIII cap. I lit. A pct. III și cap. II lit. A pct. IV. (3) Stabilirea salariilor lunare potrivit alin. (1) se realizează de către ordonatorul de credite, cu respectarea prevederilor art. 25. (4) Nivelul veniturilor salariale se stabilește, în condițiile prevăzute la alin. (1) și (3), fără a depăși nivelul indemnizației lunare a funcției de viceprimar sau, după caz, a indemnizației lunare a vicepreședintelui consiliului județean, sau, după caz, a viceprimarului municipiului București, corespunzător nivelului de organizare: comună, oraș, municipiu, sectoarele municipiului București, primăria generală a municipiului București, exclusiv majorările prevăzute la art. 16 alin. (2), cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetele de venituri și cheltuieli. (5) Angajarea, promovarea, avansarea în gradație a personalului prevăzut la alin. (1) se fac cu respectarea prevederilor prezentei legi, precum și a celorlalte reglementări specifice funcționarilor publici și personalului contractual.” , coroborate cu prevederile - art .7 lit. a prin care se defineste salariul de bază ca fiind suma de bani la care are dreptul lunar personalul plătit din fonduri publice, corespunzător funcției, gradului/treptei profesionale, gradației, - vechimii în specialitate stabilită în anexa VIII pentru autoritățile administratiei publice locale; - art. 3 alin. (1) potrivit cărora ordonatorul de credite asigură gestionarea sistemului de salarizare a personalului din instituţiile şi autorităţile publice; - art. 6 care prevede principiile care stau la baza sistemului de salaizare.
Având în vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal: - art. 78 – alin. (1) Beneficiarii de venituri din salarii datorează un impozit lunar, final, care se calculează şi se reţine la sursă de către plătitorii de venituri. - alin. (2) Impozitul lunar prevăzut la alin. (1) se determină astfel: a) la locul unde se află funcţia de bază, prin aplicarea cotei de 10% asupra bazei de calcul determinată ca diferenţă între venitul net din salarii calculat prin deducerea din venitul brut a contribuţiilor sociale obligatorii aferente unei luni, - art. 138 lit a ) stabileste cota de contribuţii de asigurări sociale la 25% și se datorează de către persoanele fizice care au calitatea de angajaţi, iar potrivit art. 139, baza de calcul , în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, o reprezintă câştigul brut realizat din salarii şi venituri asimilate salariilor. - art. 156 stabileste cota contributiei de asigurări sociale de sănătate la 10% și se datorează de către persoanele fizice care au calitatea de angajaţi, iar potrivit art. 157 , baza de calcul , în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, o reprezintă câştigul brut realizat din salarii şi venituri asimilate salariilor. - Capitolul IX al titlului V reglementează contribuția asiguratorie pentru muncă – cota este stabilită de art. 220 la 2.25% și se aplică la baza de calcul stabilita la art. 220 ca fiind suma câştigurilor brute realizate din salarii şi venituri asimilate salariilor În conformitate cu art.7 alin.(2) din OUG nr.90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, prevede că sumele aferente contribuțiilor de asigurări sociale, sau după caz, contribuțiilor individuale la bugetul de stat, datorate de personalul plătit din fonduri publice , astfel cum sunt stabilite în aplicarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu completările si modificările ulterioare, sunt avute în vedere la stabilirea majorărilor salariale ce se acordă în anul 2018 personalului plătit din fonduri publice.
Având în vedere transferarea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, entru ca salariul net să rămână la nivelul celui practicat în luna decembrie 2017 este necesar ca începând cu 1 ianuarie 2018 să se majoreze salariul brut cu suma aferentă contribuțiilor sociale.
DIRECTOR CHELBU-GOJE PATRICIA
Cod FO53-01,Ver.1