keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 540/08.12.2015 privind respingerea contractului de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor , între operatorul SC RETIM Ecologic Service SA şi utilizatorii (persoane fizice/juridice, agenţi economici, instituţii publice)

08.12.2015

Hotararea Consiliului Local 540/08.12.2015
privind respingerea contractului de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor , între operatorul SC RETIM Ecologic Service SA şi utilizatorii (persoane fizice/juridice, agenţi economici, instituţii publice)


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2015-32169/04.12.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile art.8 alin.3 lit.i) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată şi actualizată;
Având în vedere Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr.112/2007 privind aprobarea Contractului-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localităţilor;
Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată;
Având în vedere Nota de control a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - Agenţia Teritorială Deva înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2015-27897 din 22.10.2015, Adresa nr.24436/12.12.2014 a SC Retim Ecologic Service SA înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr.RM2014-3276/12.12.2014, precum şi solicitarea de completare a contractului de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor transmisă de către operator, prin e-mail, în data de 20.04.2015;
Având în vedere prevederile Regulamentului Serviciului de salubrizare aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.453/2007 cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localitatilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006;
Având în vedere Procesul-Verbal al Şedinţei Ordinare a Consiliului Local din data de 08.12.2015;
În temeiul art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct.14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
Având în vedere că Proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor ce se va încheia între operatorul SC RETIM Ecologic Service SA şi utilizatorii (persoane fizice/juridice, agenţi economici, instituţii publice) nu a întrunit prevederile impuse de dispoziţiile art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se respinge Contractul de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor , între operatorul SC RETIM Ecologic Service SA şi utilizatorii (persoane fizice/juridice, agenţi economici, instituţii publice), conform Anexei ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Salubrizare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
-Instituţiei Prefectului-Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
-Direcţiei Economice;
-Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
-Direcţiei Dezvoltare;
-Direcţiei Comunicare;
-Direcţiei de Mediu;
-Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
-Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
-Administrator Public;
-SC Retim Ecologic Service SA;
- Serviciului Juridic;
-Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
-Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
ALFRED SIMONIS
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA APROBAT ADMINISTRATOR PUBLIC PRIMAR BIROUL SALUBRIZARE NICOLAE ROBU SC2015-32169/04.12.2015

REFERAT privind aprobarea contractului de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor ce se încheiat

între operatorul SC RETIM Ecologic Service SA şi utilizatorii (personae fizice/juridice, agenţi economici, instituţii publice)

În conformitate cu prevederile art.8 alin.3 lit.i) din Legea nr.51/2014 Legea nr.51/2006 a serviciilor

comunitare de utilităţi publice, republicată şi actualizată, în exercitarea competenţelor şi atribuţiilor ce le revin în sfera serviciilor de utilităţi publice, autorităţile administraţiei publice locale adoptă hotărâri în legătură cu elaborarea şi aprobarea regulamentelor serviciilor, a caietelor de sarcini, a contractelor de furnizare/prestare a serviciilor şi a altor acte normative locale referitoare la serviciile de utilităţi publice, pe baza regulamentelor-cadru, a caietelor de sarcini- cadru şi a contractelor-cadru de furnizare/prestare ori a altor reglementări-cadru elaborate şi aprobate de autorităţile de reglementare competente.

Prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare Pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr.112/09.07.2007 este aprobat Contractul-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localităţilor.

În urma controlului efectuat în data de 22.10.2015 de către echipa de control a A.N.R.S.C.-Agenţia Teritorială Deva la Primăria Municipiului Timişoara s-a încheiat nota de control nr.SC2015-27897/22.10.2015 prin care s-a dispus ca masură, aprobarea în Consiliul Local a Contractului de prestare a serviciului de salubrizare cu respectarea prevederilor Contractului-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localităţilor aprobat prin Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C nr.112/2007.

Menţionăm faptul că şi operatorul de servicii publice de salubrizare SC RETIM Ecologic Service SA a solicitat prin adresa nr.24436/12.12.2014 înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr.RM2014- 3276/12.12.2014 şi ulterior prin corespondenţă electronică din data de 20.04.2015 completarea contractului pentru prestare serviciilor de salubrizare.

Având în vedere cele expuse mai sus propunem emiterea unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Timişoara prin care să se aprobe:

-contractul de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor ce se va încheia între operatorul SC RETIM Ecologic Service SA şi utilizatorii (personae fizice/juridice, agenţi economici, instituţii publice), conform Anexei care face parte integrantă din proiectul de hotărâre.

ADMINISTRATOR PUBLIC SORIN DRĂGOI

SECRETAR Ioan COJOCARI

DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU Adrian BERE-SEMEREDI

ŞEF BIROU SALUBRIZARE Adina BUMBU

CONSILIER

Cristian CĂRĂBAŞ

Serviciul Juridic Alin STOICA

Cod FO 53-01, ver.2

Atasament: Anexa.pdf

 

ANEXA la HCL nr.__________/_________

CONTRACT de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor

Nr. ___________ din _____________

PREAMBUL Operatorul/prestatorul este autorizat să presteze serviciile de salubrizare în aria administrativă a Municipiului Timişoara în baza contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006 încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Timişoara. CAP. I Părţile contractante ART. 1 SC RETIM Ecologic Service SA cu sediul în localitatea Timişoara, str.Oituz nr. 3A,judeţul Timiş, înmatriculată la registrul comerţului cu nr.J35/56/1997, cod unic de înregistrare RO 9112229, cont nr.RO54BRDE360SV07195093600 B.R.D., RO90BTRL0361202R47396XX Banca Transilvania, RO13TREZ6215069XXX003665 TREZORERIA MUNICIPIULUI TIMISOARA, titulară a Licenţei nr. ______din ______________, emisă de ANRSC Bucureşti, reprezentată de Ing. Marcel PETRISOR, având funcţia de Director General Tehnic- Investiţii şi de ec. Gheorghe PARA, având funcţia de Director General Marketing-Economic, în calitate de operator/prestator, pe de o parte, şi ____________________________, cu sediul/domiciliul în localitatea__________________, str.____________________, nr.______, judeţul___________ , inmatriculata la registru comertului cu nr.______________________________,codul fiscal_________________ codul unic de inregistrare______________________________/autorizata prin incheiere judecatoreasca nr._____________________emisa de Judecatoria_______________________ cod fiscal_______________,cont____________________deschis la____________________, reprezentat/ă de (daca este cazul)______________________________ avand calitatea de (se trece calitatea celui care semneaza valabil contractul – proprietar sau cu imputernicire data de proprietar, caz in care se trec datele care atesta autenticitatea imputernicirii – pentru persoane fizice se trece:se identifica cu C.I./B.I. seria_________nr.__________eliberata/eliberat la data de ____________________, CNP_____________________________) in calitate de utilizator, pe de altă parte, au convenit să încheie prezentul contract de prestări de servicii de colectare a deseurilor de tip municipal, cu respectarea următoarelor clauze: Operatorul va presta activitatea de ridicare a deseurilor municipale din locatia situata in: Nr. crt.

Denumire obiectiv Adresa obiectiv Perioada L M M J V S Interval orar

1 2 3 4

 

Prezentul contract este încheiat pentru: Servicii prestate, astfel: Nr. crt.

Denumire serviciu U.M. Nr. persoane

Tarif unitar (fara T.V.A)

Cantitate

1 Colectare, transport si depozitare deseuri menajere de la populatie, din europubele

Pers./luna

2 Colectare, transport si depozitare deseuri menajere de la agenti economici

m.c.

3 Chirie pubela 120 l (agenti economici)

Buc./luna

4 Chirie pubela 240 l (agenti economici)

Buc./luna

5 Chirie container 1.100 l (agenti economici)

Buc./luna

6 Chirie container 7.000 l (agenti economici)

Buc./luna

7 Balotare si depozitare temporara, transportat la deponie si depozitat in vederea neutralizarii definitive (agenti economici)

m.c.

CAP. II Obiectul contractului ART. 2 Obiectul prezentului contract îl constituie prestarea activităţii de colectare separata a deseurilor municipale (se va trece tipul desurilor ce se vor colecta)_______________________________ ___________________________________________________________________________. ART. 3 Operatorul va presta activitatea ridicare a deseurilor municipal din locatia situate pe str./bv./aleea (se trec datele de identificare ale locului din care se vor ridica deseurile menajere, mentionandu-se strada si numarul sau intersectia strazilor, precum si orice alte date necesare identificarii locatiei de colectare a utilizatorului)_______________________________________ ____________________________________________________________________________ ART. 4 Prezentul contract s-a încheiat pentru un număr de _______persoane sau_________mc deseuri/luna, in cazul institutiilor publice si operatorilor economici. ART. 5 (1) Contractul de prestare a activităţii de colectare a deseurilor municipal se incheie intre operator si utilizator pe o durata nedeterminata. (2) Contractul poate înceta în următoarele cazuri: a) prin acordul scris al părţilor;

 

b) prin denunţare unilaterală de utilizator, cu un preaviz de 30 de zile, după achitarea la zi a tuturor debitelor datorate către operator; c) prin denunţare unilaterală de catre operator, in cazul neachitarii contravalorii serviciilor prestate in termen de 30 de zile calendaristice de la data expirarii termenului de plata a facturii, cu acordul autoritatii administratiei publice locale care va aplica incepand cu data incetarii contractului taxa de salubrizare instituita conform prevederilor Legii serviciului de salubrizare a localitatilor nr.101/2006 republicata. d) prin reziliere; e) în cazul deschiderii procedurii de reorganizare judiciară şi/sau faliment al operatorului; (3) Măsura rezilierii contractului se poate lua numai în urma unui preaviz adresat utilizatorului şi se poate pune în aplicare după 15 zile lucrătoare de la data primirii acestuia de către utilizator. ART. 6 În anexa la contract sunt menţionate standardele, normativele şi gradul de continuitate a serviciului, valabile la data semnării contractului. CAP. III Drepturile şi obligaţiile operatorului ART. 7 Operatorul are următoarele drepturi: a) să factureze si sa încaseze lunar contravaloarea serviciilor prestate/contractate, corespunzător tarifului aprobat de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, determinat în conformitate cu normele metodologice elaborate şi aprobate de A.N.R.S.C.; b) sa aplice penalitati egale cu nivelul dobanzii datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, in cazul neachitarii facturilor la termen; c) să asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestări de servicii; d) să iniţieze modificarea şi completarea contractului de prestare a activităţii de colectare a deseurilor municipal sau a anexelor acestuia, ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale; e) sa solicite autoritatii administratiei publice locale acordul privind rezilierea contractului, considerarea utilizatorului ca fiind fara contract si obligarea acestuia la achitarea taxei speciale, instituita pentru astfel de cazuri; f) să solicite recuperarea debitelor în instanţă. ART. 8 Operatorul are următoarele obligaţii: a) să asigure prestarea activităţii de colectare a deseurilor municipale, conform prevederilor contractuale şi cu respectarea Regulamentului serviciului de salubrizare aprobat prin HCLMT nr.453/2007 cu modificările şi completările ulterioare, prescripţiilor, normelor şi normativelor tehnice în vigoare; b) să respecte prevederile reglementărilor emise de autorităţile de reglementare şi autorităţile administraţiei publice locale; c) să respecte indicatorii de performanţă stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salaubrizare a localităţilor prin concesiune SC2006-15414/31.07.2006 şi precizaţi în Regulamentului serviciului de salubrizare aprobat prin HCLMT nr.453/2007 cu modificările şi completările ulterioare, să îmbunătăţească în mod continuu calitatea serviciilor prestate;

 

d) să înregistreze toate reclamaţiile şi sesizările utilizatorului şi să ia măsurile care se impun în vederea rezolvării acestora, în termen de maximum 30 de zile; e) sa actualizeze impreuna cu autoritatile administratiei publice locale evident tuturor utilizatorilor cu si fara contracte de prestari de servicii, in vederea decontarii prestatiei direct din bugetul local pe baza taxelor locale instituite in acest sens; f) să presteze activitatea de colectare a deseurilor municipale la toti utilizatorii de pe raza Municipiului Timisora, pentru care are contract de delegare a gestiunii serviciilor publice de salaubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2006-15414/31.07.2006; g) să asigure continuitatea serviciului, cu excepţia cazurilor de forţă majoră, aşa cum sunt acestea definite prin lege; h) să plătească penalizări în cuantum de 3% pe zi din valoarea facturii curente pentru: 1. întreruperea nejustificată a prestării serviciului; 2. prestarea serviciului sub parametrii de calitate şi cantitate prevăzuţi în contract; 3. neanunţarea întreruperii serviciului sau depăşirea intervalului anunţat; 4. neridicarea deseurilor la data si intervalul orar stabilite prin contract; i) să asigure dotarea punctelor de colectare ale utilizatorilor cu recipiente de colectare, etanşe şi adecvate mijloacelor de transport pe care le are în dotare, în cantităţi suficiente pentru a asigura capacitatea de înmagazinare necesară pentru intervalul dintre două ridicări consecutive; j) să inscripţioneze containerele şi recipientele folosite pentru colectarea separată a diferitelor tipuri de materiale conţinute în deşeurile municipale, cu denumirea materialului/materialelor pentru care sunt destinate şi marcate în diverse culori prin vopsire sau aplicarea de folie adezivă, conform prevederilor legale în vigoare; k) să suplimenteze capacitatea de înmagazinare, inclusiv prin mărirea numărului de recipiente sau containere, în cazul în care se dovedeşte că volumul acestora este insuficient şi se depozitează deşeuri municipale în afara lor; l) să inscripţioneze recipientele de colectare a deşeurilor municipale, pentru a evita folosirea acestora fără drept, cu un marcaj de identificare realizat astfel încât să nu poata fi şters fără ca prin această operaţie să nu rămână urme vizibile; m) să colecteze deşeurile folosind autovehicule special echipate pentru transportul deşeurilor municipale; n) să ridice deşeurile în zilele şi în intervalul orar stabilite; o) să încarce întreaga cantitate de deşeuri, inclusiv deşeurile municipale amplasate lângă containerele de colectare, şi să lase în stare de curăţenie spaţiul destinat depozitării; p) în cazul în care în/lângă containerele de colectare sunt depozitare şi deşeuri din construcţii, acestea vor fi colectate separat, după caz, înştiinţând în scris utilizatorul despre acest fapt şi despre suma suplimentară ce va fi facturată pentru colectarea acelor deşeuri; q) să aşeze după golire recipientele în poziţie normală, pe locul de unde au fost ridicate. Toate operaţiunile vor fi efectuate astfel încât să se evite producerea zgomotului şi a altor inconveniente pentru utilizator; r) să menţină în stare salubră punctele de colectare amplasate pe domeniul public şi să asigure desfăşurarea corespunzătoare a programelor de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, conform programelor aprobate de autoritatea administraţiei publice locale; s) să aducă la cunoştinţa utilizatorilor modificările de tarif şi alte informaţii necesare, prin adresă ataşată facturii şi prin afişare la utilizatori; t) să verifice integritatea recipientelor de colectare şi să le înlocuiască în termen de maximum 2 zile de la constatare sau de la sesizarea primita în acest sens, dacă acestea nu mai asigură etanşeitatea.

 

CAP. IV Drepturile şi obligaţiile utilizatorului ART. 9 Utilizatorul are următoarele drepturi: a) accesibilitate egală şi nediscriminatorie la serviciul public, în condiţii contractuale, în condiţiile contractului de prestare; b) să i se presteze activitatea de colectare a deseurilor municipale in ritmul si la nivelurile stabilite în contract; c) să solicite şi să primească, în condiţiile legii şi ale contractului de prestare, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate de către operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate ori prin prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare; d) să sesizeze autorităţilor administraţiei publice locale şi celei competente orice deficienţe constatate în sfera activităţii de colectare a deşeurilor municipale şi să facă propuneri vizând înlăturarea acestora, îmbunătăţirea activităţii şi creşterea calităţii serviciului. e) să solicite, să primească şi să utilizeze informaţii privind activitatea de colectare a deşeurilor municipale, despre deciziile luate în legătură cu acest serviciu de către autorităţile administraţiei publice locale, A.N.R.S.C. sau operator, după caz; f) să primească răspuns în maximum 30 de zile la sesizările adresate operatorului sau autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la neîndeplinirea unor condiţii contractuale; g) să se adreseze, individual ori colectiv prin intermediul unor asociaţii reprezentative, autorităţilor administraţiei publice locale sau centrale ori instanţelor judecătoreşti, în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct ori indirect; h) să conteste facturile când constată încălcarea prevederilor contractuale, in termen de 5 zile de la data primirii facturii; i) sa beneficieze, inclusiv la cererea sa, de tarif diferentiat, stimulativ pentru colectarea selective a deseurilor; j) să renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate. ART. 10 Utilizatorul are următoarele obligaţii: a) să respecte prevederile Regulamentului serviciului de salubrizare aprobat prin HCLMT nr.453/2007 cu modificările şi completările ulterioare şi clauzele contractului de prestare a activităţii de colectare a deşeurilor municipale; b) să achite în termenele stabilite obligaţiile de plată, în conformitate cu prevederile contractului de prestare a activităţii de colectare a deşeurilor municipale; c) să nu împiedice în niciun fel accesul utilajelor de colectare a deşeurilor la punctele de colectare; d) să comunice în scris operatorului, in termen de 15 zile, dar un mai tarziu de data de 30 a lunii respective, orice modificare a elementelor privind sediul social/ puncte de lucru/ inclusiv numar de persoane, precum si oricare alte asemenea modificari care influenteaza derularea contractului si prestarea serviciului, prezentand in acest sens documemnte doveditoare, utilizatorii fiind obligati sa incheie acte aditionale in legatura cu acestea, facturarea serviciilor urmand a se efectua inclusiv pentru luna in care a intervenit respectiva modificare; e) beneficiarul prestaţiei împreună cu reprezentantul operatorului, va stabili amplasamentele recipientelor de colectare, care se vor aviza de către serviciile de specialitate din cadrul

 

Primăriei Municipiului Timişoara, doar în cazul în care amplasamentele sunt pe domeniul public, respectându-se condiţiile prevăzute în OMS nr.119/2014; f) sa faca dovada anuntarii organelor abilitate (Politie, Pompieri, etc ) despre furtul / distrugerea/ incendierea recipientelor de precolectare, in caz contrar se obliga sa suporte costurilede remediere/ inlocuire a recipientelor de precolectare; g) să asigure preselectarea pe categorii a deşeurilor reciclabile, rezultate din gospodăriile proprii sau din activităţile lucrative pe care le desfăşoară, precum şi depozitarea acestora în recipientele asigurate de operatorul serviciului de salubrizare în acest scop; h) să aplice măsuri privind deratizarea şi dezinsecţia, stabilite de autoritatea locală şi de direcţia de sănătate publică teritorială; i) să accepte întreruperea temporară a prestării serviciului pentru/ca urmare a execuţiei unor lucrări prevăzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare; j) să execute operaţiunea de precolectare în recipientele cu care sunt dotate punctele de colectare, în conformitate cu sistemul de colectare convenit de operator cu autorităţile administraţiei publice locale şi stabilite prin contract. Fracţiunea umedă a deşeurilor va fi depusă obligatoriu în saci de plastic şi apoi în recipientul de colectare destinat special în acest scop; k) să primească, la cerere, de la operator pungi/saci de plastic pentru colectarea selectivă a deşeurilor reciclabile; l) să menţină în stare de curăţenie spaţiile în care se face precolectarea, precum şi recipientele în care se depozitează deşeurile municipale în vederea colectării, dacă acestea se află pe proprietatea lor; m) să execute operaţiunea de precolectare în condiţii de maximă siguranţă din punctul de vedere al sănătăţii oamenilor şi al protecţiei mediului, astfel încât să nu producă poluare fonică, miros neplăcut şi răspândirea de deşeuri; n) să nu introducă în recipientele de precolectare deşeuri din categoria celor cu regim special (periculoase, toxice, explozive), animaliere, provenite din construcţii, din toaletarea pomilor sau curăţarea şi întreţinerea spaţiilor verzi ori provenite din îngrijiri medicale care fac obiectul unor tratamente speciale autorizate de direcţiile sanitare veterinare sau de autorităţile de mediu; o) să asigure curăţenia locurilor de parcare de reşedinţă pe care le au în folosinţă din domeniul public, dacă este cazul, şi să nu efectueze activităţi de reparaţii, întreţinere sau curăţare a autovehiculelor, prin care pot produce scurgerea uleiurilor, carburanţilor şi lubrifianţilor; p) să asigure accesul de la căile publice până la punctul de colectare al autovehiculelor destinate acestui scop, înlăturând gheaţa, zăpada şi poleiul. CAP. V Colectarea deşeurilor municipale, măsurarea prestaţiei activităţii de colectare a deşeurilor municipale ART. 11 Colectarea deşeurilor municipale se va face după cum urmează (la completarea tabelului se va ţine cont că în zonele aglomerate, unităţile de alimentaţie publică, unităţile sanitare cu paturi, grădiniţe, creşe, cantine, restaurante şi pieţe colectarea se realizează zilnic, iar de la utilizatorii casnici şi asociaţiile de proprietari/locatari, agentii economici altii decat cei de alimentatie publica si institutii publice se realizează de 2 ori pe săptămână în sezonul cald cat si în sezonul rece).

 

Perioada de colectare Zilele in care se va face colectare Intervalul orar 1 ianuarie – 31 decembrie

CAP. VI Tarife, facturare şi modalităţi de plată ART. 12 (1) Operatorul va practica tarifele aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timisoara, potrivit prevederilor legale în vigoare. (2) Stabilirea, ajustarea ori modificarea tarifelor se va face potrivit prevederilor legale. (3) Modificarea tarifelor va fi adusă la cunoştinţă utilizatorilor cu minimum 15 zile înaintea începerii perioadei de facturare. (4) Tariful practicat pentru colectarea deşeurilor municipale la încheierea contractului este de ___________ lei/persoană si ________lei/mc in cazul agentilor economici si institutiilor publice. ART. 13 (1) Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantităţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale, factura cuprinzand elementele de identificare ale fiecarui utilizator, cantitatile facturate, pretul/tariful aplicat, inclusiv temeiul legal. (2) Utilizatorul este obligat sa efectueze plata serviciilor prestate in termen de 30 zile de la data emiterii facturii, data emiterii si termenul de scadenta se inscriu pe factura. ART. 14 (1) Neachitarea facturii in termen de 30 zile de la data emiterii acesteia atrage penalitati de intarziere egale cu cele utilizate pentru neplata obligatiilor fata de bugetul de stat, fara ca acestea sa depaseasca quantumul debitelor.

(2) Daca sumele datorate, inclusiv penalizarile, nu au fost achitate in 30 zile calendaristice dela expirarea termenului prevazut la art. 14(1), operatorul poate suspenda executarea contractului cu preaviz de 5 zile. Reluarea prestarii serviciului se face in termen de maximum 3 zile de la efectuarea platii.

(3) Nerespectarea de către utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de depozitare, stabilite prin reglementările legale în vigoare, conduce la plata unor penalităţi şi despăgubiri pentru daunele provocate.

ART. 15 Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin următoarele modalităţi: a) în numerar la casieria operatorului; b) cu filă CEC; c) cu ordin de plată; d) prin internet;

 

e) alte instrumente de plată convenite de părţi. ART. 16 În funcţie de modalitatea de plată, aceasta se consideră efectuată, după caz, la una dintre următoarele date: a) data certificarii platii de catre unitatea bancara a operatorului; b) data înscrisă pe chitanţa emisă de casieria operatorului. ART. 17 În cazul în care pe documentul de plată nu se menţionează obiectul plăţii, se consideră achitate facturile în ordine cronologică. ART. 18 Facturile şi documentele de plată se transmit de operator prin: posta, corespondenta rapida, prin casierul de teren al operatorului, la adresa/sediul/punctual de lucru al utilizatorului, corespondenta elrctronica la adresa indicate de utilizator, precum si prin orice alta modalitate stabilita in contract, utilizatorul acceptand in mod expres sa fie informat de situatia sa contractuala prin orice mijloace, inclusiv pin SMS. CAP. VII Răspunderea contractuală ART. 19 (1) Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract, părţile răspund conform prevederilor Codului civil, precum şi ale celorlalte acte normative în vigoare. (2) Pentru nerespectarea clauzelor prevazuta la art. 10 (t) precum si in cazul incetarii/ rezilierii contractului de prestari servicii, atunci cand utilizatorul nu restituie operatorului recipientul / recipientele de precolectare, la data incetarii contractului, pe baza unui Proces Verbal, utilizatorul se obliga in mod expres sa achite o despagubire egala cu contravaloarea recipientului/ recipientelor, stabilite de operator conform pretului de achizitie la data receptiei. (3) Reluarea prestării serviciului se va face în termen de maximum 3 zile de la efectuarea plăţii. (4) Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plăti o factură emisă de operator va fi comunicat acestuia în scris, în termen de 5 zile de la data primirii facturii, in caz contrar utilizatorul accepta nemijlocit imputatia platii aferenta prestatiilor executate de operator. (5) In caz de neexecutare a obligatiilor scadente ale utilizatorului fata de operator, utilizatorul este considerat de drept in intarziere. CAP. VIII Forţa majoră ART. 20 (1) Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau de executarea în mod necorespunzător, total ori parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră.

 

(2) Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice în termen de 5 zile celeilalte părţi producerea evenimentului şi să ia toate măsurile în vederea limitării consecinţelor acestuia. (3) Dacă în termen de 45 de zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să pretindă daune-interese. CAP. IX Litigii ART. 21 Orice litigiu decurgând din sau în legătură cu derularea prezentului contract, se soluţionează pe cale amiabilă, în caz contrar se va soluţiona stfel: a) în privinţa litigiilor dintre operator şi utilizator –profesionişti şi alte instituţii de drept public sau privat va fi soluţionat de Curtea de Arbitraj Comercial Timişoara de pe lângă Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş în conformitate cu Reglementările privind procedura arbitrară, numirea arbitrilor efectuându-se în conformitate cu prevederile art.558 N.C.P.C. sau de către instanţele judecătoreşti competente. b) în privinţa litigiilor dintre operator şi utilizator –persoanele fizice şi asociaţiile de locatari/proprietari, de către instanţele judecătoreşti competente. CAP. X Dispoziţii finale ART. 22 În toate problemele care nu sunt prevazute in prezentul contract, partile se supun prevederilor legislatiei specifice in vigoare, Codul Civil, precum si contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2006- 15414/31.07.2006. ART. 23 Prezentul contract se poate modifica cu acordul părţilor, prin acte adiţionale. ART. 24 Anexa face parte integranta din prezentul contract. ART. 25 Prezentul contract cuprinde un numar de 26 articole, a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intră învigoare la data de ______________ . ART. 26 Caracterele utilizate in redactarea contractului vor avea aceeasi dimensiune si vor fi scrise cu font de minim 11 puncte. LEGISLAŢIA APLICABILĂ Gradul de asigurare în furnizarea serviciului este de 100 %/lună. Legislaţia şi normele tehnice aplicabile serviciului de colectare a deşeurilor municipale pentru care se încheie contractul este:

10 

 

1. Legea nr.51/2006 privind serviciile comunitare şi de utilităţi publice, republicată; 2. Legea nr.101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităţilor, republicată; 3. Ordonanţa de Guvern nr.21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale,

actualizată; 4. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2005 privind protecţia mediului cu

modificările şi completările ulterioare; 5. Legea nr.211/2011 privind regimul deşeurilor; 6. Hotărârea de Guvern nr.349/2005 privind depozitarea deşeurilor, actualizată; 7. Ordinul A.N.R.S.C. nr.112/2007 privind aprobarea Contractului-cadru al serviciului de

salubrizare a localităţilor; 8. Legea nr.132/2010 privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice; 9. Hotărârea de Guvern nr.856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru

aprobarea listei cuprinzând deşeurile inclusive deşeurile periculoase, actualizată; 10. Hotărârea de Guvern nr.1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi

nepericuloase pe teritoriul României. Operator, Utilizator, _______________ ______________