keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 45/24.02.2005 privind aprobarea Raportului de evaluare a scrisorilor de intenţie, negocierea conţinutului şi formei acordului de proiect şi constituirea comisiei de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat "Spitalul Clinic Municipal Timişoara"

24.02.2005

Hotararea Consiliului Local 45/24.02.2005
privind aprobarea Raportului de evaluare a scrisorilor de intenţie, negocierea conţinutului şi formei acordului de proiect şi constituirea comisiei de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat "Spitalul Clinic Municipal Timişoara"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2005 - 1948/04.02.2005 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ,sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu dispoziţiile art.6 din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat;
În conformitate cu dispoziţiile pct. 10 şi pct. 11 ale Anexei nr.1 şi prevederile pct. 7 ale Anexei nr.2 la H.G. nr. 621/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat;
Având în vedere dispoziţiile Hotărârii Consiliului Local nr. 76 /14.10.2004 privind aprobarea documentelor necesare pentru iniţierea proiectului de parteneriat public-privat "Spitalul Clinic Municipal Timişoara";
Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 44/ 28.09.2004 pentru constituirea Comisiei de negociere a Consiliului Local al Municipiului Timisoara ;
În conformitate cu dispoziţiile art.38 lit.(x) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;
În temeiul dispoziţiilor art.46 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001;



HOTARASTE

Art.1. Se aprobă Raportul de evaluare a scrisorilor de intenţie, înregistrat cu nr. SC 2005 -867/19.01.2005, în cadrul proiectului de parteneriat public-privat "Spitalul Clinic Municipal Timişoara", conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. Negocierea conţinutului şi formei acordului de proiect care se va încheia cu fiecare dintre investitorii selecţionaţi, se va face de către Comisia de negociere constituită în baza Hotărârii Consiliului Local nr. 44/ 28.09.2004.

Art.3. Se constituie Comisia de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat în următoarea componenţă:

Preşedinte: - Dr.ing. Gheorghe Ciuhandu - Primarul Municipiului Timişoara ;
Membri: - Bîrsăşteanu Florică - consilier local;
- Achimescu Bogdan Aureliu - consilier local ;
- Ciuhandu Ovidiu - consilier local;
- Ţepeneu Pavel - consilier local ;
- Petrişor Petre - consilier local;
- expert comercial - personal contractual;
- expert financiar - personal contractual;
- expert juridic - personal contractual;
- Ec. ADRIAN BODO - Primăria Municipiului Timişoara, Director economic;

Secretariatul comisiei de negociere va fi asigurat de :
- Arh. AURELIA JUNIE - Şef Serviciu Dezvoltare şi Integrare Europeană ;
- Ec. CRISTINA SCUTARIU - Şef Birou Licitaţii ;
- Jr. ELEONORA ALINA SAS - inspector Serviciul Dezvoltare şi Integrare Europeană ;


Art.4. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Dezvoltare şi Integrare Europeană din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.5. Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
- Secretarului Municipiului Timişoara;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Urbanism;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Serviciului Dezvoltare şi Integrare Europeană;
- Biroului Relaţii Publice;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
CORNEL MISTOR
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Raport_evaluare_scisori_intentie.pdf

1

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA COMISIA DE EVALUARE (DISPOZIŢIA NR.2597/20.12.2004) Nr.SC2005-867/19.01.2005

RAPORT de evaluare a scrisorilor de intenţie depuse pentru selecţia investitorilor în cadrul proiectului

de parteneriat public-privat „Spitalul Clinic Municipal Timişoara”

Comisia de evaluare numită prin Dispoziţia Primarului nr.2597/20.12.2004, compusă din : Preşedinte: GHEORGHE CIUHANDU - Primar Membrii: ADRIAN BODO - Director Dir. Economică NICUŞOR C-TIN MIUŢ - Director Dir. Patrimoniu AURELIA JUNIE - Şef Serviciu Dezvoltare Şi Integrare Europeană SILVIA ŢĂRANU - Consilier Juridic EDUARD FRUNZĂ - Doctor – specialist tehnic

Reprezentant Ministerul Sănătăţii ALINA NEGREA - Consilier Juridic

Reprezentant Ministerul Sănătăţii DAN PASCU - Consultant – S.C. PriceWaterHouseCoopers Management Consultants SRL Secretar: CRISTINA SCUTARIU - Şef Birou Licitaţii s-a întrunit azi 19.01.2005, ora 900 în şedinţă pentru întocmirea Raportului de evaluare a scrisorilor de intenţie depuse pentru selecţia investitorilor în cadrul proiectului de parteneriat public – privat „ Spitalul Clinic Municipal Timişoara”.

Conform procesului verbal de deschidere a scrisorilor de intenţie depuse pentru selecţia investitorilor în cadrul proiectului de parteneriat public-privat „Spitalul Clinic Municipal Timişoara”, înregistrat cu nr. SC2004-22579/24.12.2004 au fost deschise scrisorile de intenţie depuse de către:

1. S.C. BOUYGUES ROMANIA S.R.L. 2. Grupul de companii SUMMA 3. INTER – MEDICO GmbH

Analiza scrisorilor de intenţie s-a făcut în prima etapă până în data de 10.01.2005 dată la care Comisia de evaluare a întocmit un proces verbal de şedinţă înregistrat cu nr. SC2004- 22579/10.01.2005.

Conform acestui proces verbal Comisia de evaluare a constatat următoarele:

2

Au fost deschise scrisorile de intenţie depuse de către: 4. S.C. BOUYGUES ROMANIA S.R.L. 5. Grupul de companii SUMMA 6. INTER – MEDICO GmbH

Analiza scrisorilor de intenţie din prisma criteriilor de precalificare este redată în tabelul

da mai jos unde : S1 - este S.C. BOUYGUES ROMANIA S.R.L. S2 - este Grupul de companii SUMMA S3 - este INTER – MEDICO GmbH

Cerinţe minime de precalificare S 1 S2 S3

Informaţii de identificare a consorţiului şi a fiecărei firme membre a acestuia (denumire, adresă, telefon, fax, persoană de contact) Da Da Da Dovada înregistrării în ţara de origine a fiecăruia dintre membrii consorţiului Nu Nu Da Natura şi structura fiecăruia dintre membrii consorţiului

Da Nu Da Dimensiunea afacerii, ilustrată prin: cifra de afaceri, capitalul social, numărul de salariaţi, pentru fiecare firmă membră a consorţiului

Da Nu Nu

Legătura legală şi financiară, relaţiile existente între firmele membre cu precizarea modului în care componenţa, rolurile, responsabilităţile vor suferi modificări pe perioada negocierilor, proiectării, construcţiei şi etapelor operaţionale ale contractului

Nu Nu Da

Banca sau băncile care vor asigura finanţarea. Se va preciza dacă, când şi în ce mod consorţiul va organiza o licitaţie pentru obţinerea finanţării, precizându-se instituţiile finanţatoare care vor fi invitate la o astfel de licitaţie şi modalitatea de selecţie a acestora. În cazul în care consorţiul a selectat deja instituţia/ instituţiile finanţatoare se va preciza de ce a fost considerată această soluţie ca fiind potrivită pentru realizarea proiectului.

Da Nu Nu

Detalii privind toţi consultanţii sau consilierii care avizează consorţiul şi / sau membrii acestuia Nu Nu Nu Aspecte legate de proiect

o descrierea serviciilor ce vor fi prestate de către fiecare firmă membră a consorţiului în cadrul proiectului

o stabilirea rolurilor şi responsabilităţilor managerilor pentru fiecare serviciu furnizat (incluzând construcţia clădirii şi serviciile de management al facilităţii) şi modul în care acestea vor fi integrate într-un tot unitar. Este necesară ataşarea CV-urilor persoanelor nominalizate

o În cazul în care construcţia, dotarea spitalului, serviciile non medicale vor fi subcontractate, consorţiul trebuie să precizeze: modul în care se va

Nu Nu Nu

Nu Nu Nu

Da Nu Da

3

realiza procesul de selecţie a colaboratorilor/ experienţa celor pentru care s-a optat deja şi modalitatea în care performanţa subcontractaţilor va fi garantată şi integrată în cerinţele de performanţă specificate de autoritatea publică

Declaraţie a fiecărui membru al consorţiului privind conflictele de interese existente sau prevăzute în dezvoltarea proiectului Nu Nu Da Acordul scris pentru orice acţiune a autorităţii publice în vederea investigării probităţii consorţiului sau a membrilor acestuia Nu Nu Da Declaraţie prin care membrii consorţiului acceptă în totalitate cerinţele de confidenţialitate sau care vor fi cerute de autoritatea publică

Nu Nu Da

Acordul explicit cu privire la solicitările autorităţii publice referitoare la dreptul de proprietate intelectuală, renunţarea la orice drept de a solicita daune, rambursare de costuri sau să conteste oricare sau toate deciziile autorităţii publice, precum şi certificarea explicită a faptului că au furnizat toate documentele cerute pentru exprimarea intenţiei

Nu Nu Da

Declaraţie pe proprie răspundere privind bonitatea investitorului Da Da Da

Dovada faptului că membrii consorţiului şi-au onorat toate obligaţiile fiscale în România şi în ţara de rezidenţă, după caz Nu Nu Da Declaraţie referitoare la faptul că membrii consorţiului sunt eligibili pentru realizarea proiectului Nu Nu Da Demonstrarea faptului că fiecare şi toţi membrii consorţiului se angajează să participe la proiect Da Da Da

Pentru S.C. BOUYGUES ROMANIA S.R.L. facem următoarele precizări:

- prin documentaţia depusă societatea a făcut dovada experienţei vaste în domeniul construcţiei, mentenaţei şi operării administrative de spitale şi în domeniul iniţierii şi derulării parteneriatelor publice-private;

- prezintă experienţa în proiecte cu finanţare atrasă; - a prezentat Băncile cu care a asigurat finanţarea parteneriatelor prezentate în cadrul

experienţei; - şi-a manifestat în scris intenţia de a participa la realizarea parteneriatului public privat

lansat prin anunţul de intenţie al municipalităţii fără o descriere a consorţiului şi a serviciilor ce vor fi prestate de fiecare firmă membră a consorţiului;

- şi-a manifestat în scris acordul privind asumarea cerinţelor cuprinse în anunţul de intenţie şi în documentul ataşat, expimându-şi disponibilitatea de a negocia detaliile de aplicare;

- nu detaliază noţiunea de operare, cerinţa beneficiarului fiind de a asigura operarea serviciilor medicale; din experienţa prezentată reiese clar implicarea în PPP şi respectiv PFI cu experienţă în operare administrativă şi tehnică;

Pentru Grupul de companii SUMMA facem următoarele precizări:

- scrisoarea de intenţie a grupului de companii este de fapt doar o declaraţie de interes de a participa la realizarea proiectului fără a prezenta detalii solicitate prin documentul ataşat;

4

- prezintă experienţă importantă în domeniul construcţiilor, mai ales în Europa de Est ( Turkmenistan, Moscova, Chişinău, Inguşeţia);

- nu prezintă nici o informaţie cu privire la cerinţele privind dotarea cu echipamente medicale şi cele referitoare la asigurarea operării serviciilor medicale;

Pentru INTER – MEDICO GmbH facem următoarele precizări: - prin documentaţia depusă societatea a făcut dovada experienţei în domeniul

construcţiei de spitale; - nu participă la proiect ca şi consorţiu ci ca societate cu colaboratori specializaţi în

domeniile solicitate de beneficiar; - prezintă detaliat date privind colaboratorii cu care intenţionează să realizeze proiectul,

aceştia dovedesc experienţă şi capacitate remarcabile în domeniile construcţii şi echipamente medicale;

- capitalul social este de 170.000 €, se impun garanţii bancare solide; - nu se demonstrează modul de participare în proiect a partenerilor enunţaţi; - nu se specifică nimic referitor la garanţiile bancare de care trebuie să dispună Inter

Medico – solicită garanţii din partea autorităţii publice; - specifică faptul că nu asigură operarea serviciilor medicale cid oar administrarea din

punct de vedere tehnic; - nu detaliază ce înteleg prin administrare din punct de vedere tehnic; - specifică faptul că nu oferă informaţii privind modul de derulare a proiectului decât

după ce se încheie negocierile financiare şi contractul cadru; - prezintă realizări în domeniul dar mici ca valoare comparative cu proiectul prezentei

proceduri; - contravine clar solicitărilor din documentul ataşat prin faptul că nu asigură un oerator

pentru serviciile medicale, mai mult specifică faptul că nu asigură această operare; - menţine oferta valabilă pentru o perioadă de 180 zile de la deschidere.

Având în vedere toate aspectele menţionate mai sus şi ţinând cont de faptul că

informaţiile, prezentate de potenţialii investitori, nu au fost considerate de către Comisia de evaluare ca fiind suficient de clare, pentru evaluarea obiectivă a scrisorilor de intenţie, Comisia a propus:

- solicitarea de clarificări de la cei trei ofertanţi care au depus scrisori de intenţie, în vederea unei evaluări cât mai exacte a potenţialului acestora;

- solicitarea de amânare a termenului final de întocmire a raportului de evaluare, solicitare ce va fi adresată Consiliului Local Timişoara

S-au solicitat clarificări celor trei investitori fără a mai se pune în practică cea de-a doua

propunere, de amânare a termenului final de predare a raportului, întrucât conform celor menţionate de D-na Ţăranu Silvia – consilier juridic şi membru în comisie, aceasta ar încălca prevederile art.5 alin.2 din O.G. nr.16/2002.

Ca atare, prin adresele înregistrate cu numărul SC2005-7615/14.01.2005, (transmise în limba română şi limba engleză) s-a solicitat celor trei investitori să :

precizeze dacă îşi asumă responsabilitatea administrării actului medical (operare medicală) aşa cume este menţionat în Documentul ataşat anunţului de intenţie;

transmită Comisiei de evaluare toate datele necesare în vederea precalificării, conform prevederilor Documentului Ataşat.

5

Clarificările au avut un termen limită de primire de către Comisia de evaluare şi anume data d e19.01.2005 ora 08.

În urma transmiterii de către investitori a clarificărilor Comisia de evaluare a constatat: Inter –Medico GmbH În data de 14.01.2005 se comunică prin fax, de către Inter-Medico GmbH faptul că nu

oferă şi operarea medicală a spitalului ci doar managementul tehnic al clădirii, incluzând echipamentul medical şi non medical, în condiţiile unui contract pe termen lung. Adresa a fost primită apoi şi prin registratura Primăriei Municipiului Timişoara , fiind înregistrată cu nr. SC2005-733/17.01.2005.

Ulterior, în data de 18.01.2005 Inter-Medico GmbH, transmite o altă scrisoare Comisiei de evaluare, prin care comunică acesteia că au revenit asupra informaţiilor transmise anterior şi sunt pregătiţi să îşi asume responsabilitatea furnizării de servicii medicale, în două variante din care prima nu este în conformitate cu cerinţele din Documentul Ataşat. Există riscul ca investitorul să uziteze de prima variantă.

S.C. BOUYGUES ROMANIA S.R.L În data de 18.01.2005 investitorul transmite clarificările prin fax. În urma analizării acestora se constată că :

investitorul nu spune clar că îşi asumă operarea serviciilor medicale ci doar că “În ceea ce priveşte prestarea de servicii legate de operarea medicală, intenţia Consorţiului nostru este de a se asocia cu o societate specializată în acest domeniu.........” Nu se poate interpreta clar dacă astfel se confirmă că se asigură operarea serviciilor medicale , mai ales ţinând cont că se face trimitere la fişele de referinţă transmise (din acestea nu s-a putut identifica colaboratorul care a asigurat prestarea serviciilor medicale)

se face trimitere la Consorţiu fără a se specifica clar cine formează acest consorţiu;

nu sunt ataşate CV-le şi nici stabilite rolurile şi responsabilităţile managerilor pentru fiecare serviciu furnizat;

se prezintă legătura legală şi financiară, relaţiile existente între firmele membre ale consorţiului fără a preciza modul în care componenţa, rolurile, responsabilităţile vor suferi modificări pe perioada negocierilor, proiectării, construcţiei şi etapelor operaţionale ale contractului;

sunt prezentate sumar serviciile ce vor fi prestate de către firme membre în consorţiu, fără a fi foarte clar în ceea ce priveşte asumarea prestării serviciilor medicale;

prezintă unele informaţii privind înregistrarea partenerilor în ţara de origine, însă nu pentru toţi;

Declaraţia privind conflictele de interese existente sau prevăzute în dezvoltarea proiectului este dată doar de BOUYGUES ROMANIA S.R.L ;

nu este transmisă matricea riscurilor completează cu o declaraţie privind conflictele de interese.

Grupul de companii SUMMA În data de 19.01.2005 Grupul de Companii SUMMA depune la sediul Primăriei

Municipiului Timişoara, clarificări înregistrate sub nr. D82005-176/19.01.2005. În urma analizării acestora se constată că :

deşi afirmă că vor fi în măsură şi doresc să îşi asume responsabilitatea operării serviciilor medicale (manifestă intenţia de operare) din scrisoare de înaintare a completărilor se înţelege că proiectul este sub condiţia garantării satisfăcătoare, din punct de vedere al investitorului , a fluxurilor de numerar; în caz contrar

6

investitorul îţi rezervă dreptul de a modifica matricea de risc până cînd va putea fi acceptată de ambele părţi;

se face doar trimitere la unele riscuri prezentate în Documentul ataşat; conform informaţiilor furnizate există doi parteneri SUMMA şi respectiv

METEKSAN , nici unul cu responsabilităţi clare în ceea ce priveste operarea medicala operare medicală;

nu prezintă în mod clar cine sunt partenerii pentru operarea serviciilor medicale; se ataşează CV-le fără a menţiona rolurile şi responsabilităţile persoanelor; este acordul scris al METEKSAN SISTEM , dat Comisiei de evaluare, pentru

orice acţiune în vederea investigării probităţii societăţii – acordul trebuia dat Autorităţii publice şi nu comisiei de evaluare;

este depusă declaraţia privind conflictele de interese – dată de METEKSAN SISTEM ;

este depusă declaraţia prin care METEKSAN SISTEM acceptă în totalitate cerinţele de confidenţialitate impuse de proiect;

în acordurile date nu sunt cuprinse toate cerinţele impuse prin Documentul Ataşat ;

acordul scris şi respectiv declaraţiile menţionate în cele patru aliniate precedente sunt date şi de Grupul de companii SUMMA , în aceleaşi condiţii ca şi partenerul său însă nu sunt semnate, ca atare Comisia de evaluare nu le poate lua în considerare;

Cât priveşte dovada faptului că membrii consorţiului şi-au onorat toate obligaţiile fiscale în România şi în ţara de rezidenţă după caz, este prezentată doar de METEKSAN SISTEM – certificatele sunt emise în martie şi respectiv aprilie 2004 – Comisia nu le poate considera mulţumitoare pentru satisfacerea cerinţelor din Documentul Ataşat ;

Ca atare după toate documentele depuse Comisia de evaluare a refăcut grilele de precalificare , după cum urmează:

S1 - este S.C. BOUYGUES ROMANIA S.R.L. S2 - este Grupul de companii SUMMA S3 - este INTER – MEDICO GmbH

Cerinţe minime de precalificare S 1 S2 S3

Informaţii de identificare a consorţiului şi a fiecărei firme membre a acestuia (denumire, adresă, telefon, fax, persoană de contact) Da Da Da Dovada înregistrării în ţara de origine a fiecăruia dintre membrii consorţiului Da Nu Da Natura şi structura fiecăruia dintre membrii consorţiului

Da Nu Da Dimensiunea afacerii, ilustrată prin: cifra de afaceri, capitalul social, numărul de salariaţi, pentru fiecare firmă membră a consorţiului

Da Da Da

Legătura legală şi financiară, relaţiile existente între firmele membre cu precizarea modului în care componenţa, rolurile, responsabilităţile vor suferi modificări pe perioada negocierilor,

Da Nu Da

7

proiectării, construcţiei şi etapelor operaţionale ale contractului

Banca sau băncile care vor asigura finanţarea. Se va preciza dacă, când şi în ce mod consorţiul va organiza o licitaţie pentru obţinerea finanţării, precizându-se instituţiile finanţatoare care vor fi invitate la o astfel de licitaţie şi modalitatea de selecţie a acestora. În cazul în care consorţiul a selectat deja instituţia/ instituţiile finanţatoare se va preciza de ce a fost considerată această soluţie ca fiind potrivită pentru realizarea proiectului.

Da Da Da

Detalii privind toţi consultanţii sau consilierii care avizează consorţiul şi / sau membrii acestuia Nu Nu Nu Aspecte legate de proiect

o descrierea serviciilor ce vor fi prestate de către fiecare firmă membră a consorţiului în cadrul proiectului

o stabilirea rolurilor şi responsabilităţilor managerilor pentru fiecare serviciu furnizat (incluzând construcţia clădirii şi serviciile de management al facilităţii) şi modul în care acestea vor fi integrate într-un tot unitar. Este necesară ataşarea CV-urilor persoanelor nominalizate

o În cazul în care construcţia, dotarea spitalului, serviciile non medicale vor fi subcontractate, consorţiul trebuie să precizeze: modul în care se va realiza procesul de selecţie a colaboratorilor/ experienţa celor pentru care s-a optat deja şi modalitatea în care performanţa subcontractaţilor va fi garantată şi integrată în cerinţele de performanţă specificate de autoritatea publică

Da Nu Nu

Da Da Nu

Da Nu Nu este cazul

Declaraţie a fiecărui membru al consorţiului privind conflictele de interese existente sau prevăzute în dezvoltarea proiectului Da Da Da Acordul scris pentru orice acţiune a autorităţii publice în vederea investigării probităţii consorţiului sau a membrilor acestuia Nu Nu Da Declaraţie prin care membrii consorţiului acceptă în totalitate cerinţele de confidenţialitate sau care vor fi cerute de autoritatea publică

Nu Nu Da

Acordul explicit cu privire la solicitările autorităţii publice referitoare la dreptul de proprietate intelectuală, renunţarea la orice drept de a solicita daune, rambursare de costuri sau să conteste oricare sau toate deciziile autorităţii publice, precum şi certificarea explicită a faptului că au furnizat toate documentele cerute pentru exprimarea intenţiei

Nu Nu Da

Declaraţie pe proprie răspundere privind bonitatea investitorului Da Da Da

Dovada faptului că membrii consorţiului şi-au onorat toate obligaţiile fiscale în România şi în ţara de rezidenţă, după caz Nu Nu Da Declaraţie referitoare la faptul că membrii consorţiului sunt eligibili pentru realizarea proiectului Nu Nu Da Demonstrarea faptului că fiecare şi toţi membrii consorţiului se angajează să participe la proiect Da Da Da

8

Comisia de evaluare a trecut la evaluarea scrisorilor de intenţie, pe baza

următoarelor criterii de evaluare:

a) Criterii referitoare la realizarea proiectului - maxim 100 puncte b) Criterii referitoare la capacitatea tehnică şi experienţa în realizarea unor proiecte

similare - maxim 150 puncte

c) Criterii referitoare la capacitatea financiară – maxim 100 puncte

d) Criterii referitoare la aspecte comerciale – maxim 100 puncte

Punctaj acordat

Criterii de evaluare Punctaj maxim

S1 S2 S3 A. Criterii referitoare la realizarea proiectului 100 27,22 12,22 20

Capacitatea consorţiului de îndeplinire a cerinţelor de realizare a proiectului

25 17,22 7,22 10

Sumar al bunurilor, echipamentelor şi tehnologiilor ce vor fi folosite în realizarea proiectului

25 5 0 5

Detalii tehnice referitoare la proiect, descrierea modului de abordare a proiectului

25 5 5 5

Detalii cu privire la programul de asigurare a calităţii 25 0 0 0

B. Capacitatea tehnică şi experienţa 150 121,33 20 47,78

Proiecte de parteneriat public privat realizate în ultimii trei ani de activitate:

o proiecte de parteneriat public privat în domeniul sănătăţii realizate în ultimii trei ani de activitate

o proiecte de parteneriat public privat în alte sectoare realizate în ultimii trei ani de activitate

40 40 0 0

Alte proiecte asumate în ultimii trei ani, relevante pentru scopul proiectului

35 30 10 20

Experienţa proprie în managementul de proiect 15 11,33 5 10

Capacitatea consultanţilor, contractanţilor şi subcontractanţilor 10 5 0 2,78

Experienţa în relaţii cu autorităţile publice 10 10 0 5

Capacitate demonstrată de a realiza proiectul în limitele de timp şi bugetul prevăzut

15 10 0 0

Demonstrarea capacităţii tehnice de a realiza proiectul şi de a îndeplini condiţiile de operare cerute

25 15 5 10

9

Punctaj acordat

Criterii de evaluare Punctaj maxim

S1 S2 S3 C. Capacitate financiară 100 17,22 25 19

Situaţii financiare pe ultimii trei ani de activitate pentru consorţiu şi membrii consorţiului, auditate de o companie independentă

30 0 15 7,22

Informaţii financiare auditate de o companie independentă, pentru prioectele mari, pentru ultimii trei ani de activitate ai fiecărui investitor sau membru în consorţiu

5 0 0 0

Demonstrarea capacităţii financiare de a realiza proiectul, precum şi nivelul angajamentelor financiare pe care fiecare firmă membră a consorţiului le va mobiliza pentru realizarea proiectului (incluzând capitalul propriu, obligaţiuni, bănci, alţi creditori)

15 5 0 5

Cifre de afaceri: o totale o aferente proiectelor de construcţii, în ultimii trei ani de

activitate o obţinute din prestarea de servicii non medicale o din prestarea serviciilor de operare a unităţilor medicale o aferente proiectelor de parteneriat public privat

20 5 5 1,78

Credibilitatea consorţiului şi a membrilor acestuia pe pieţele financiare şi ultimele ratinguri acordate de instituţiile internaţionale de rating

5 0 0 0

Angajamentele curente ale investitorului şi ale membrilor consorţiului 10 5 0 0

Tipul garanţiilor financiare necesare din partea autorităţii publice, pentru asigurarea resurselor de realizare a proiectului

15 2,22 5 5

Disponibilitatea firmei mamă sau a ultimului deţinător de a garanta angajamentele subsidiarei sale ( dacă este cazul)

Da/nu n/a n/a n/a

D. Aspecte comerciale 100 2,78 5 10

Modul preferat de abordare a finanţării, incluzând natura şi structura capitalurilor şi resurselor atrase

20 0 0 0

Demonstrarea înţelegerii distribuţiei riscurilor de proiect şi a modalităţilor de abordare

25 0 0 0

Acceptarea de către membrii consorţiului a principiilor mecanismului de plată şi propuneri concrete

20 0 0 0

Comentarii la oricare din aspectele comerciale prezentate de autoritatea publică

35 2,78 5 10

TOTAL 450 168,55 62,22 96,78

Având în vedere că din scrisorile de intenţie prezentate nici unul dintre investitori nu a prezentat toate documentele de precalificare dar au demonstrat, într-o măsură mare:

capacitatea tehnică de a realiza proiectul public-privat propus; experienta, resurse si expertiza în proiecte similare ca anvergură (mai puţin grupul de

companii SUMMA ) experienta managerială în domeniu;

10

capacitatea financiară de a atrage si gestiona în întregime si pe cont propriu resursele financiare pentru un astfel de proiect.

Ţinând cont de faptul că în conformitate cu prevederile legale privitoare la

parteneriatele publice private, în baza cărora se desfăşoară actuala procedură, precum şi din Documentul Ataşat, rezultă că cerinţele de precalificare nu sunt în totalitate restrictive, în sensul descalificării celui care nu prezintă toată documentaţia;

Având în vedere faptul că prevederile legale în materie dau posibilitatea Autorităţii publice de a opri în orice moment şi fără justificări procedura lansată;

Luând în considerare faptul că în prezent O.G. nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat este modificată neexistând norme metodologice de aplicare;

Comisia de evaluare consideră că Autoritatea publică ar putea să-i invite la prima fază de negocieri, respectiv la încheierea Acordurilor de proiect, pe toţi cei trei investitori, sub rezerva că nici unul dintre investitori nu demonstrează cu suficientă claritate modul în care îşi asumă operarea din punct de vedere medical. Prezentul proces verbal s-a încheiat în trei exemplare din care unul se va transmite Ministerului Sănătăţii. Comisia de evaluare Gheorghe Ciuhandu ……………………………………

Adrian Bodo …………………………………….

Nicusor C-tin Miut …………………………………….

Aurelia Junie ……………………………………

Silvia Taranu ………………………………………

Eduard Frunza ……………………………………….

Alina Negrea …………………………………….

Dan Pascu ……………………………………….

Cristina Scutariu …………………………………………..

Atasament: Referat.pdf

1

ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMǍRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA SERVICIUL DEZVOLTARE ŞI Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU INTEGRARE EUROPEANǍ Nr. SC 2005 – 1948/04.02.2005

REFERAT

privind aprobarea Raportului de evaluare a scrisorilor de intenţie, constituirea comisiei de negociere a conţinutului şi formei acordului de proiect şi constituirea

comisiei de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat “Spitalul Clinic Municipal Timişoara”

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 76 din 14.10.2004 au fost aprobate iniţierea proiectului de parteneriat public-privat “Spitalul Clinic Municipal Timişoara” şi documentele necesare acestui demers (studiul de prefezabilitate, anunţul de intenţie, documentul ataşat). În conformitate cu dispoziţiile O.G. nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public- privat şi ale H.G. nr. 621/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 16/2002, anunţul de intenţie privind iniţierea proiectului de parteneriat public-privat “Spitalul Clinic Municipal Timişoara” a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 204, partea a VI-a, din 20 octombrie 2004.

În scopul evaluării scrisorilor de intenţie depuse de potenţialii investitori, prin Dispoziţia nr. 2597 din 20.12.2004 a Primarului Municipiului Timişoara, s-a dispus constituirea Comisiei de Evaluare a scrisorilor de intenţie şi s-au aprobat criteriile de evaluare, grila de punctaj şi programul de desfăşurare a selecţiei investitorilor pentru proiectul menţionat.

Rezultatul evaluării, lista investitorilor selecţionaţi, precum şi recomandările propuse de Comisia de Evaluare sunt menţionate în Raportul de evaluare înregistrat cu numărul SC 2005 – 867/19.01.2005.

După încheierea selecţiei scrisorilor de intenţie şi aprobarea Raportului de evaluare înregistrat cu numărul SC 2005 – 867/19.01.2005, se vor negocia conţinutul şi forma acordului de proiect care urmează a fi încheiat cu fiecare dintre investitorii selecţinaţi.

Pe baza clauzelor acordului de proiect, se vor negocia condiţiile de realizare a proiectului de parteneriat public-privat. În acest sens, autoritatea publică iniţiatoare trebuie să numească o comisie de specialişti care să analizeze toate aspectele generale economico-financiare şi juridice ale proiectului.

Comisia de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului trebuie să fie alcătuită din persoane care, prin experienţa şi prin cunoştinţele de specialitate de care beneficiază, să asigure desfăşurarea în bune condiţii a procesului de negociere. Astfel, se impune prezenţa unor specialişti care să analizeze aspectele de ordin tehnic, financiar, comercial, juridic, precum şi aspectele implicate de specificul proiectului – aspectele medicale.

Având în vedere cele menţionate mai sus;

2

În conformitate cu dispoziţiile art.6 din O.G. nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat;

În conformitate cu dispoziţiile pct. 10 şi pct. 11 ale Anexei nr.1 şi prevederile pct. 7 ale Anexei nr.2 la H.G. nr. 621/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat;

Având în vedere dispoziţiile H.C.L. nr. 76 din 14.10.2004 privind aprobarea documentelor necesare pentru iniţierea proiectului de parteneriat public-privat “Spitalul Clinic Municipal Timişoara”;

Având în vedere prevederile H.C.L. nr. 44 din 28.09.2004 pentru constituirea Comisiei de negociere a Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Propunem

1. Aprobarea Raportului de evaluare a scrisorilor de intenţie în cadrul proiectului de parteneriat public-privat “Spitalul Clinic Municipal Timişoara”, raport înregistrat cu numărul SC 2005 – 867/19.01.2005.

2. Negocierea conţinutului şi formei acordului de proiect se va face de către Comisia de negociere a C.L.M.T. constituită în baza H.C.L. nr. 44 din 28.09.2004 pentru constituirea Comisiei de negociere a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

3. Constituirea comisiei de negociere a condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat "Spitalul Clinic Municipal Timişoara", în următoarea componenţă :

Preşedinte: - Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU - Primarul Municipiului Timişoara ;

Membri: - consilier local - medic; - consilier local - inginer constructor; - consilier local - jurist; - consilier local - economist; - expert comercial - personal contractual; - expert financiar - personal contractual; - expert juridic - personal contactual; - Ec. ADRIAN BODO - Primăria Municipiului Timişoara, Director

economic; Secretariatul comisiei de negociere va fi asigurat de : - Arh. AURELIA JUNIE – Şef Serviciu Dezvoltare şi Integrare Europeană ; - Ec. CRISTINA SCUTARIU – Şef Birou Licitaţii ; - Jr. ELEONORA ALINA SAS – inspector Serviciul Dezvoltare şi Integrare Europeană ;

ŞEF SERVICIU DEZVOLTARE Întocmit ŞI INTEGRARE EUROPEANǍ INSPECTOR

Arh. AURELIA JUNIE Jr. ELEONORA ALINA SAS

AVIZAT JURIDIC ŞEF SERVICIU JURIDIC

Cons.Jr. MIRELA LASUSCHEVICI