keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 453/13.09.2018 privind aprobarea Planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A. - componenta iniţială

13.09.2018

Hotararea Consiliului Local 453/13.09.2018
privind aprobarea Planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A. - componenta iniţială


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018-20061/29.08.2018 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara - domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018-20061/29.08.2018 al Compartimentului Guvernanţa Corporativă din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 29.08.2018 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2018-20061/29.08.2018;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Decizia nr. 8/23.08.2018 a Consiliului de Administratie al Societăţii Horticultura S.A.;
Având în vedere Proiectul componentei iniţiale a planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A. nr. SC2018-17342/20.07.2018;
Având în vedere prevederile art. 2 pct. 3 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
Având în vedere prevederile art. 1 pct. 8) si art. 8 din Anexa 1 a Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Planul de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.- componenta iniţială, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartiment Guvernanţa Corporativă din cadrul Primariei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Societăţii Horticultura S.A. Timişoara;
- Compartimentului Guvernanţa Corporativă;
- Comisiei de selecţie;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR CAIUS ŞULI

Atasament: Anexa.pdf

1

Anexa la HCL nr.

Planul de selecţie

a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.

- componenta iniţială

Societatea Horticultura S.A., având sediul în Timişoara, str. E. Ungureanu, nr. 5, a fost înfiinţată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 201/18.11.1997 privind reorganizarea Regiei Autonome de Horticultura, ca societate pe acţiuni, având ca acţionar unic Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

Selecția membrilor în Consiliul de Administraţie se efectuează în concordanţă cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice și potrivit dispoziţiilor Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G nr. 109/2011.

Procedura de selecție se realizează cu scopul de a asigura transparentizarea și profesionalizarea consiliilor de administrație, potrivit standardelor de guvernanță corporativă a întreprinderilor publice, astfel cum au fost dezvoltate în Principiile de guvernanță corporativă ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (art. 2 din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016).

SCOPUL ŞI DOMENIUL DE APLICARE AL PLANULUI DE SELECŢIE

- COMPONENTA INIŢIALĂ

Potrivit H.G. nr. 722/2016, planul de selecţie reprezintă documentul de lucru prin care se stabilește calendarul procedurii de selecție de la data iniţierii procedurii de selecţie până la data numirii persoanelor desemnate pentru funcţiile de administratori și este structurat pe două componente: componenta iniţială, care se întocmeşte în termen de 10 zile de la data declanşării procedurii şi componenta integrală, care se întocmeşte după constituirea comisiei de selecţie, selectarea expertului independent sau începerea procedurii selecţiei de către comitetul de nominalizare şi remunerare din cadrul consiliului, după caz.

Componenta iniţială a planului de selecție este definită la art. 1 pct. 8 din Anexa nr. 1 a Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 și reprezintă un document de lucru care se întocmește la începutul perioadei de selecţie şi cuprinde, fără a se limita la acestea, aspectele-cheie ale procedurii de selecţie, identificând data de început a procedurii de selecţie, documentele ce trebuie depuse, cerinţele cu privire la expertul independent, în cazul în care se decide contractarea sa, data finalizării planului de selecţie în integralitatea sa şi alte elemente care se pot cunoaşte până la numirea administratorilor.

2

Prezenta componentă inițială a planului de selecție este întocmită cu scopul recrutării și selecției unui număr de 7 membri în Consiliul de Administrație al Societăţii Horticultura S.A. Timişoara cu respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 și a dispoziţiilor Hotărârii de Guvern nr. 722/2016.

Componenta inițială este elaborată cu scopul de a oferi fundament pentru componenta integrală a planului de selecție. Planul de selecție în integralitatea sa constituie fundamentul procedurii de selecție, reflectând principalele activități și decizii care trebuie realizate, termenele de realizare, structurile implicate, precum și documentele de lucru. Planul de selecție, in integralitatea lui, va fi realizat de către expertul independent contractat.

INIŢIEREA PROCEDURII DE SELECŢIE

În temeiul art. 3 din Anexa nr. 1 la Hotărârea de Guvern nr. 722/2016, procedura de

selecţie a membrilor Consiliului de Administratie este iniţiată la data la care autoritatea publică tutelară emite actul administrativ în acest sens - H.C.L.M.T nr. 389/17.07.2018 privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea Horticultura S.A.

CONTRACTAREA EXPERTULUI INDEPENDENT SPECIALIZAT ÎN RECRUTAREA RESURSELOR UMANE

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 389/17.07.2018 s-a aprobat

ca selecția candidaților la funcţia de membru în Consiliul de Administraţie la Societatea Horticultura S.A. să fie efectuată de către Comisia de selecţie constituită prin HCL nr. 308/2017 împreună cu un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane.

Potrivit prevederilor art. 8 din Normele de aplicare a OUG nr. 109/2011, aprobate prin H.G. nr. 722/2016, termenii de referinţă pentru expertul independent sunt propuşi pe baza componentei iniţiale a planului de selecţie, de către autoritatea publică tutelară sau comitetul de nominalizare şi remunerare, după caz.

Contractarea expertului independent rămâne valabilă până la selecţia întregului consiliu de administraţie. Procedura de selecţie va fi reluată de expertul independent ori de căte ori este nevoie, până la completarea tuturor posturilor vacante.

Selecţia expertului independent specializat în recrutarea resurselor umane se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu luarea în considerare a urmatoarelor criterii:

Nr.

CRITERII

OBSERVAŢII

3

1 Portofoliul de clienți în ultimii 3 ani pentru selecția administratorilor sau directorilor la întreprinderi publice sau private

Portofoliul sa conțină minimum 1 client pentru care s-a realizat procedura de recrutare si selecție a membrilor CA și/sau a administratorilor executivi. Dovada: Prestările de servicii vor fi justificate prin prezentarea unor certificate de bună execuție/contracte/procese verbale de recepție emise sau consemnate de către autoritatea publică tutelară ori de către clientul privat beneficiar sau orice alt tip de document justificativ.

2 Valoarea totală a contractelor de recrutare în ultimii 3 ani pentru activitatea de selecție a administratorilor si directorilor

Valoarea totală a maximum 3 contracte să fie de minimum 4.000 lei fără TVA sau echivalentul în USD/EUR al acestei sume.

3 Componenta echipei de proiect cu referire la numărul de experți ce poate fi alocat proiectului şi expertiza acestora în proceduri de recrutare de administratori

Experiența relevantă de minimum 3 ani în selecția administratorilor neexecutivi și/sau executivi; Echipa de proiect sa fie alcătuită din cel puțin un expert care a desfășurat proiecte similare in domeniu.

4 Gradul de expertiză a expertului independent în privința recrutării de administratori/directori în sectorul de activitate al întreprinderii publice

Minimum două proiecte de recrutare și selecție a membrilor CA și/sau administratorilor executivi pentru fiecare expert nominalizat.

5 Managementul de proiect și capacitățile de coordonare ale expertului

Furnizarea de recomandări la cerere prin prezentarea unui curriculum vitae pentru fiecare expert, din care să rezulte experiența privind participarea la selecția și recrutarea de personal de administrare și conducere la societăți din domeniul public și privat

6 Experiență în dezvoltarea profilului pentru consiliu, bazată pe integrare personalizată a nevoilor de strategii de afaceri, organizaționale, de conducere și guvernanță

Îndeplinirea activității de stabilire a profilului pentru consiliu, in proiectele de recrutare si selecție a membrilor CA sau directorilor, conform OUG nr. 109/2011. Posibilitatea de a furniza la cerere recomandări in acest sens.

7 Procentul de candidați recomandați și ulterior selectați, care își păstrează această calitate pentru mai mult de un an în ultimii 3 ani.

Minimum 60%

4

ROLURI ŞI RESPONSABILITĂŢI

Prezenta secțiune definește principalele activități pe care părțile implicate în procesul de recrutare și selecție trebuie sa le îndeplinească în scopul unei bune gestionări a procesului de recrutare și selecție.

Autoritatea publică tutelară are următoarele competenţe:

 Întocmește Scrisoarea de așteptări și o publică pe pagina proprie de internet;  Decide asupra declanșării procedurii de recrutare si selecție;  Elaborează componenta iniţială a planului de selecţie, în consultare cu Comitetul de

nominalizare şi remunerare;  Publică anunţul privind selecţia membrilor consiliului de administraţie în cel puţin

două ziare economice şi/sau financiare cu largă răspândire şi pe pagina de internet a întreprinderii publice;

 În elaborarea componentei integrale a planului de selecție oferă consultanță expertului independent (art. 14 lit. c din Anexa nr. 1 la H.G. nr. 722/2016);

 Elaborează profilul consiliului şi îl aprobă în conformitate cu art. 34 lit. b) din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016.

Expertul independent are următoarele competenţe:

În vederea desemnării candidatului pentru poziția de membru în consiliul de administrație, expertul independent trebuie să desfășoare activitățile prevăzute de OUG nr. 109/2011 și de Normele metodologice aprobate prin HG nr. 722/2016, având următoarele obligații, dar nelimitându-se la acestea în recrutarea și selecția candidaților, în conformitate cu prevederile legislației aplicabile:

 elaborează planul de selecţie, respectiv componenta integrală a planului de selecţie în consultare cu autoritatea publică tutelară, pentru a putea determina toate aspectele-cheie ale procedurii de selecţie și introduce datele în acest plan;

 elaborează profilul consiliului de administrație care conține și matricea consiliului în baza cărora sunt elaborate profilul candidatului pentru funcția de administrator și matricea candidatului;

 elaborează în consultare cu autoritatea publică tutelară un profil personalizat al candidatului într-un mod transparent, sistematic şi riguros pentru a se asigura că sunt identificate capacităţile necesare pentru desemnarea celor mai buni candidați;

 stabileşte profilul candidatului cu respectarea dispoziţiilor legale în materie prevăzute de legislaţia specifică activităţii beneficiarului;

5

 stabileşte criteriile de evaluare în raport cu care candidatul este evaluat individual în procedura de selecție;

 stabileşte criteriile de selecţie. Criteriile de selecţie vor fi elaborate şi selecţia va fi efectuată cu respectarea principiilor liberei competiţii, nediscriminării, transparenţei şi asumării răspunderii şi cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate a companiei.

 stabilește conținutului dosarului pentru depunerea candidaturilor pentru poziția respectivă;

 pregătește și întocmește anunțul privind selecția candidaților, pentru publicarea acestuia în cel puțin două ziare economice și/sau financiare de largă răspândire și pe pagina de internet a întreprinderii publice; Anunţul include condiţiile care trebuie să fie întrunite de candidaţi şi criteriile de evaluare a acestora.

 desfășoară activităţile care stau la baza elaborării listei lungi. Lista lungă de candidaţi reprezintă lista cu toţi candidaţii care au trimis în termenul prevăzut de normele aprobate prin HG nr. 722/2016 dosarul de candidatură complet;

 verifică informaţiilor din dosarele de candidatură rămase pe lista lungă;  stabilește punctajul conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din cadrul

matricei profilului pentru fiecare candidat, care se efectuează în scris sau prin clarificări verbale;

 efectuează o analiză comparativă a candidaţilor rămaşi în lista lungă prin raportare la profilul candidaților, după efectuarea verificărilor informaţiilor din dosarele de candidatură rămase pe lista lungă;

 solicită informaţii suplimentare faţă de cele din dosarul de candidatură atunci când consideră necesar, pentru a asigura rigoarea şi corectitudinea deciziilor luate. Informaţiile suplimentare se obţin, fără a se limita la acestea, prin unul sau mai multe interviuri directe cu candidaţii, prin verificarea activităţii desfăşurate anterior de candidaţi, prin verificarea referinţelor oferite de către candidaţi;

 revizuiește, îmbunătățește şi validează acurateţea rezultatelor pe baza punctajului obţinut în matricea profilului de candidat;

 informează în scris despre deciziile luate candidaţii respinşi de pe lista lungă;  realizează lista scurtă care cuprinde maximum 5 candidaţi pentru fiecare poziție prin

eliminarea de pe lista lungă în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut conform matricei profilului. Lista scurtă conţine şi punctajul obţinut de către fiecare candidat;

 evaluează candidaţii pentru poziția respectiva, aflaţi în lista scurtă;  analizează scrisoarea de aşteptări, document de lucru care conţine performanţele

aşteptate de la organele de administrare şi conducere şi politica acţionariatului privind administrarea şi conducerea întreprinderii publice, în baza căreia candidaţii aflaţi în lista scurtă redactează o declaraţie de intenţie;

6

 analizează declaraţia de intenţie în raport de prevederile Capitolului III al Anexei 1d din HG nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr. 109/2011;

 integrează rezultatele analizei declaraţiei de intenţie în matricea profilului de candidat.

 întocmește planul de interviu;  participă la selecţia finală a candidaţilor aflaţi în lista scurtă;  întocmește proiectele de contracte de mandat în conformitate cu prevederile

legislației incidente;

Comisia de selecţie are următoarele competenţe:

 Participă la elaborarea proiectului matricei profilului consiliului, al profilului consiliului și al profilului candidatului,

 Solicită candidaților din lista scurtă depunerea declarațiilor de intenție și împreună cu expertul independent efectuează analiza acestora și integrează rezultatele în matricea profilului de candidat,

 Realizează evaluarea finală a candidaților selectați în lista scurtă şi face propuneri în vederea numirii pentru poziția de membri în consiliu, pe baza raportului privind numirile finale întocmit în acest scop,

 Transmite Raportul final către autoritatea publică tutelară în vederea luării deciziei de numire. Numirea candidaţilor se realizează de către AGA prin selectarea candidaţilor din lista scurtă.

 Se consultă îndeaproape cu comitetul de nominalizare şi remunerare din cadrul consiliului, cu expertul independent, cu alte organisme implicate în procedura de selecție, după caz. Comitetul de nominalizare şi remunerare se consultă şi colaborează cu autoritatea publică tutelară ori de căte ori este necesar, pe întreg parcursul procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie.

PROCEDURA DE RECRUTARE ŞI SELECŢIE. PLANUL DE ACŢIUNI

Prezenta secțiune definește etapele procesului de recrutare şi selecție, termene limită, documente necesare precum și părțile implicate. Datele si termenele sunt orientative. Tabelul de mai jos rezumă aceste elemente:

7

NR.

ETAPA DATA RESPONSABIL OBSERVAŢII

1. Declanșarea procedurii de selecţie

H.C.L. nr. 389 din 17.07.2018

Autoritatea publică tutelară

Art. 3 din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016 şi art. 64 ind. 4 din OUG nr. 109/2011

2. Publicarea scrisorii de așteptări pe pagina de internet a autorității publice tutelare

Cel târziu o dată cu stabilirea listei scurte a candidaţilor

Autoritatea publică tutelară

H.C.L. nr. 389 din 17.07.2018

3. Elaborarea şi publicarea proiectului componentei inițiale a planului de selecție

În termen de 5 zile de la declanșarea procedurii

Autoritatea publică tutelară

Conform prevederilor art. 5 alin. (3) din Anexa nr.1 la H.G. nr. 722/2016

4. Transmiterea profilului personalizat al consiliului

În termen de 5 zile de la data declanșării procedurii de selecție

Autoritatea publică tutelară către Comitetul de nominalizare şi remunerare (CNR)

Conform prevederilor art 22 din Anexa nr.1 la H.G. nr. 722/2016

5. Formulare propuneri referitoare la componenta inițială a planului de selecţie

10 zile de la data declanșării procedurii de selecție

CNR/acţionarii Conform art. 5 alin (3) din Anexa nr. 1 la H.G. nr. 722/2016

6. Definitivarea componentei inițiale a planului de selecție

10 zile de la data declanșării procedurii de selecție

Autoritatea publică tutelară

Conform prevederilor art. 5 alin. (3) din Anexa nr. 1 la H.G. nr. 722/2016

7. Aprobare Plan de selecţie-componenta initială

30 zile de la declanşarea procedurii de selecţie

Autoritatea publică tutelară

Conform prevederilor art.8, alin. (3) din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016

8. Contractarea expertului independent

În termen de 6 zile de la data aprobării componentei iniţiale a planului de selecţie

Autoritatea publică tutelară

în condițiile legii

8

9. Definitivarea şi aprobarea Planului de selecţie -componenta integrală şi a Profilului Consiliului

6 zile lucrătoare de la contractarea expertului independent

Autoritatea publică tutelară, expert independent

Conform art. 34 din Anexa nr. 1 la H.G. nr. 722/2016

10. Publicarea anunțului privind selecția

Cu cel puțin 30 de zile înainte de data limită pt. depunerea candidaturilor

Autoritatea publică tutelară + expertul independent

Conform prevederilor art. 29 alin. (7) din OUG 109/2011, precum și art. 39 Anexa nr. 1 la H.G. nr. 722/2016

11. Depunerea candidaturilor

În termen de 30 de zile

Candidați Conform prevederilor art. 39 alin. (2) din HG 722/2016

12. Evaluarea candidaturilor în raport cu minimum de criterii

În termen de 4 zile de la data limita pentru depunerea candidaturilor

Expertul independent

Conform art. 42 din Anexa 1 la HG nr.722/2016

13. Solicitare de clarificări privitoare la candidatura

În termen de 2 zile de la evaluare

Expertul independent

Potrivit art. 43 din Anexa 1 la HG nr.722/2016

14. Recalcularea punctajului, stabilirea listei scurte şi afişare rezultate

În termen de 2 zile de la solicitare clarificări

Expertul independent

Art. 43 din Anexa 1 la HG nr.722/2016

15. Transmiterea răspunsului către candidații respinşi

În termen de 1 zi de la solicitare clarificări

Expertul independent

Adresă, conf. art. 42 din Anexa 1 la HG nr.722/2016

16. Raport de activitate si comunicarea acestuia Autorității Publice Tutelare

În termen de 2 zile de la lista scurta

Expertul independent

Raportul de activitate

17. Depunerea declarației de intenție a candidaților din lista scurtă

În termen de 15 zile de la data emiterii sau stabilirii listei scurte

Candidații din lista scurtă

Conform prevederilor art. 44 alin. (2) din Anexa 1 la HG nr. 722/2016

18. Analiza declarației de intenție si integrarea rezultatelor în

2 zile de la depunerea declarației

Comisia de selecție, asistată de expert

Conform prevederilor art. 44 alin.(3) din Anexa 1 la HG nr. 722/2016

9

matricea profilului de candidat

independent

19. Selecția finală a candidaților pe baza de interviu

2 zile de la analiza declaraţiei de intenţie

Comisia de selecție

Conform prevederilor art. 44 alin. (5) din Anexa 1 la HG nr. 722/2016

20. Întocmirea raportului pentru numirea finală și transmiterea acestuia

4 zile de la selecția finală

Comisia de selecție

Conform prevederilor art. 44 alin. (7) si alin. (9) pct. b) din Anexa 1 la HG nr. 722/2016

21. Finalizarea procedurii de selecţie

În termen de cel mult 150 de zile de la declanşare

Autoritatea publică tutelară

Conform prevederilor art. 64 ind. 4 din OUG nr. 109/2011

NOTĂ Datele trecute în prezentul Plan de selecție – componenta inițială – sunt orientative, ele purtând fi modificate, în funcţie de situaţiile apărute pe parcursul derulării procedurii.

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03,Ver.2

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR. SC2018-

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA

PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.

- componenta iniţială

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

Potrivit art. 2 pct. 3 din OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a

întreprinderilor publice, Consiliul Local al Municipiului Timişoara este autoritatea publică tutelară la Horticultura S.A., întrucât exercită, în numele Municipiului Timişoara, calitatea de acţionar unic.

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 389/17.07.2018 a fost declanşată procedura de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.

În conformitate cu prevederile art. 1 pct. 8) din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016, componenta iniţială a planului de selecţie este un document de lucru care se întocmeşte la începutul perioadei de selecţie.

Pentru formularea de propuneri în vederea definitivării, Proiectul componentei iniţiale a planului de selecţie a fost publicat pe site-ul Primăriei Municipiului Timişoara.

În concluzie, apreciem că este oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A. - componenta iniţială.

PRIMAR, NICOLAE ROBU

CONSILIER, LAZĂR VIOLETA

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01, ver. 1

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030, Timişoara, tel./fax. +40 256-408300, www.primariatm.ro

RAPORT DE SPECIALITATE

privind aprobarea Planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A. - componenta iniţială

Având în vedere Expunerea de motive nr. ..................................... a Primarului

Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.- componenta iniţială;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 389/17.07.2018 privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.;

Având în vedere Proiectul componentei iniţiale a planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A. nr. SC2018-17342/20.07.2018;

Având în vedere Decizia nr. 8/23.08.2018 a Consiliului de Administraţie al Societăţii Horticultura S.A. prin care ni se comunică faptul că nu sunt propuneri în ceea ce priveşte Planul de selecţie - componenta iniţială;

Facem următoarele precizări: Potrivit art. 2 pct. 3 din OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a

întreprinderilor publice, Consiliul Local al Municipiului Timişoara este autoritatea publică tutelară a Societăţii Horticultura S.A., întrucât exercită, în numele Municipiului Timişoara, calitatea de acţionar unic.

Având în vedere dispoziţiile art. 8 din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din OUG nr. 109/2011, termenii de referinţă pentru expertul independent sunt propuşi pe baza componentei iniţiale a planului de selecţie.

În conformitate cu prevederile art. 1 pct. 8) din Anexa 1 la H.G. nr. 722/2016, componenta iniţială a planului de selecţie este un document de lucru care se întocmeşte la începutul perioadei de selecţie şi cuprinde, fără a se limita la acestea, aspectele-cheie ale procedurii de selecţie, identificând data de început a procedurii de selecţie, documentele ce trebuie depuse, cerinţele cu privire la expertul independent, în cazul în care se decide contractarea sa, data finalizării planului de selecţie în integralitatea sa şi alte elemente care se pot cunoaşte până la numirea administratorilor. În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată: “Consiliul local exercită atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local”.

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENT GUVERNANŢA CORPORATIVĂ NR. SC2018-

Cod FO53-01, ver. 1

Având în vedere art. 36, alin (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată: “Consiliul local exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.”

În concluzie, având în vedere cele prezentate mai sus, înaintăm Consiliului Local al Municipiului Timişoara Planul de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.- componenta iniţială, conform Anexei care face parte integrantă din prezentul raport.

Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Horticultura S.A.- componenta iniţială îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Consilier,

Lazăr Violeta