keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 43/24.07.2012 pentru aprobarea normativului de cheltuieli privind dotarea Directiei Politiei Locale Timisoara cu autoturisme necesare desfăsurării activitătilor specifice

24.07.2012

Hotararea Consiliului Local 43/24.07.2012
pentru aprobarea normativului de cheltuieli privind dotarea Directiei Politiei Locale Timisoara cu autoturisme necesare desfăsurării activitătilor specifice


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul SC2012 - 17076/16.07.2012 al Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sanatate, protecţie sociala, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii Poliţiei Locale nr. 155 /22.07.2010;
Având în vedere prevederile art.31 si art.73 din Hotărârea de Guvern nr.1332/23.12.2010 pentru aprobarea Regulamentului - cadru de organizare si functionare a politiei locale;
Având în vedere prevederile Legii nr. 33/21 martie 2011 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (6), lit. a) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicatî şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă normativul de cheltuieli privind dotarea Directiei Politiei Locale Timisoara cu autoturisme necesare desfăsurării activitătilor specifice, respectiv cu un număr de 25 autoturisme dotate si inscriptionate conform Hotărârii de Guvern nr. 1332/2010 pentru aprobarea Regulamentului - cadru de organizare si functionare a politiei locale.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Poliţiei Locale Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Direcţiei Fiscale;
- Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Cod FP 53 – 01, ver.1

ROMÂNIA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA POLIŢIEI LOCALE

Număr operator de date cu caracter personal: 5082 Str. Avram Imbroane, nr. 54, 300129 Timişoara; C.I.F. 27872311

Tel./Fax: +40-256-246112; E-mail : [email protected] Web : www.polcomtim.ro

Nr.__________Data______________ SC 2012 - _______/___________2012 A P R O B A T

PRIMAR NICOLAE ROBU

R E F E R A T

pentru aprobarea normativului de cheltuieli privind dotarea Directiei Politiei Locale Timisoara cu autoturisme necesare desfăsurării activitătilor specifice

 

În anul 2011, în conformitate cu prevederile Legii politiei locale nr. 155/2010 si prevederile HG pentru aprobarea Regulamentului – cadru de organizare si functionare a politiei locale nr.1332/2010, prin HCLMT nr. 441/20.12.2010 privind infiinţarea instituţiei publice de interes local cu personalitate juridicã - Direcţia Poliţiei Locale Timişoara, aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare, la nivelul Consiliului Local al Municipiului Timisoara s-a infiintat Directia Politiei Locale Timisoara ca institutie publică de interes local cu personalitate juridică. Potrivit dispozitiilor art. 1 din Legea politiei locale nr. 155/2010 Poliţia locală s-a înfiinţat în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în următoarele domenii: a) ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor; b) circulaţia pe drumurile publice; c) disciplina în construcţii şi afişajul stradal; d) protecţia mediului; e) activitatea comercială; f) evidenţa persoanelor; g) alte domenii stabilite prin lege. Conform prevederilor art. 72 ale Regulamentului – cadru de organizare si functionare a politiei locale aprobat prin HG 1332/2010, drepturile si obligatiile rezultate din contractele încheiate de politia comunitară se preiau de către Politia Locală. Astfel, pentru desfăsurarea în conditii optime a activitătii de mentinere a ordinii si linistii publice si pentru îndeplinirea atributiilor în domeniul circulatiei pe drumurile publice, ca urmare a acestor prevederi legale, în anul 2011, a fost încheiat Contracul de închiriere nr.18/7176/01.04.2011 , între :

• Regia Autonomă de Transport Timisoara în calitate de LOCATOR; • Directia Politiei Locale Timisoara în calitate de LOCATAR ;

LA
rar S

Cod FP 53 – 01, ver.1

• Obiect : închirierea a 7 autoturisme Peogeot 206 Onel Line de culoare albă ( cu numerele de înmatriculare TM02PLT , TM03PLT, TM05PLT, TM06PLT,TM08PLT,TM14PLT, TM17PLT ) si a unui microbuz Mercedes benz Vito 115 CDI(TM10PLT) ;

• Durata : 2 ani , începând cu data predării conform Procesului Verbal de Predare-Primire ( încheiat la 01.04.2011 ).

• Tarifele mentionate în contract:

Denumire autoturism Tarif lei/km Peougeot 206 1,4 HDI 1,99

Mercedes Vito 2,98 Tarifele includ combustibilul pentru fiecare kilometru parcurs dar nu includ TVA. În prezent, în bugetul anului 2012 este alocată suma de 229.500 lei pentru achizitia de 3 autoturisme pentru interventie si transport valori. Directia Politiei Locale Timisoara prin compartimentul de specialitate a procedat la determinarea necesarului de autoturisme care să asigure desfăsurarea corespunzătoare a activitătilor operative ale Serviciilor de Ordine Publică, Serviciului Protectia Mediului, Serviciului Inspectia Comercială, Serviciului Disciplina în Constructii si Afisaj Stradal si respective a Serviciului Circulatie Rutieră. Astfel sunt necesare un număr de 25 de autoturisme dotate si inscriptionate conform prevederilor legale în vigoare ( rampe de semnalizare, statii emisie-receptie) după cum urmează:

- 3 autoturisme pentru activitatea de interventie; - 10 autoturisme pentru activitatea de patrulare în vederea mentinerii ordinii si linistii publice; - 4 autoturisme pentru Serviciul Circulatie Rutieră; - 2 autoturisme pentru Serviciul Inspectie Comercială; - 2 autoturisme pentru Serviciul Disciplina în Constructii si Afisaj Stradal; - 2 autoturisme pentru Serviciul Protectia Mediului; - 1 autovehicul dubă pentru transport persoane; - 1 autoturism pentru comanda institutiei pentru efectuarea activitătilor de control, sprijin si îndrumare

a efectivelor aflate în misiuni. Având în vedere:

1. faptul că derularea contractului de închiriere nr.18/7176/01.04.2011 încetează la data de 01.04.2013; 2. complexitatea activitătilor desfăsurate de către Directia Politiei Locale Timisoara pentru îndeplinirea

atributiilor conferite de lege, în domeniile ordine şi linişte publică, precum şi paza bunurilor, circulaţia pe drumurile publice, disciplina în construcţii şi afişajul stradal, protecţia mediului, activitatea comercială;

3. analiza Comisiei de Ordine Publică; Luând în considerare:

- prevederile art.31 si art. 73 din H.G. pentru aprobarea Regulamentului – cadru de organizare si functionare a politiei locale nr.1332/2010 care stipulează: Art.31 ”(1) Pe timpul desfăşurării activităţilor de serviciu, pe raza comunelor, a oraşelor, a municipiilor, a sectoarelor municipiului Bucureşti, personalul poliţiei locale poate folosi autovehicule cu însemnul distinctiv "POLIŢIA LOCALĂ", urmat de denumirea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale din care face parte. Literele care compun inscripţia trebuie să fie de culoare neagră, pe fond alb, şi să aibă aceleaşi dimensiuni. (2) Însemnele nu trebuie să creeze confuzii cu denumirea altor instituţii sau autorităţi publice şi sunt amplasate pe toate laturile autovehiculului, portiere, portbagaj şi capotă, pentru a fi vizibile din orice poziţie.

Cod FP 53 – 01, ver.1

(3) Autovehiculele de patrulare sunt echipate, în mod obligatoriu, cu dispozitive de iluminare pentru emiterea de semnale speciale de avertizare luminoasă, de culoare albastră şi cu mijloace speciale de avertizare sonoră. Art. 73 Asigurarea tehnico-materială a poliţiei locale la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se realizează conform reglementărilor proprii, stabilite prin hotărâri ale consiliilor locale.”

- prevederile Legii nr. 33 din 21.03.2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice prin care la art. II se prevede: ”Prin derogare de la prevederile pct. I lit. B din anexa nr. 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile locale vor putea achiziţiona numărul necesar de autovehicule pentru funcţionarea poliţiei locale, în oricare dintre formele de organizare prevăzute de Legea poliţiei locale nr. 155/2010,”

Propunem:

1. Aprobarea normativului de cheltuieli privind dotarea Directiei Politiei Locale Timisoara cu autoturisme necesare desfăsurării activitătilor specifice, respectiv cu un număr de 25 autoturisme dotate si inscriptionate conform HG 1332/2010 pentru aprobarea Regulamentului – cadru de organizare si functionare a politiei locale.

    DIRECTOR EXECUTIV Jr. DORU SPĂTARU

AVIZAT JURIDIC SORIN CHIRA

Întocmit DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

Ec. CRISTINA SCUTARIU

COSILIER JURIDIC MARIN BLAJIN