keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 245/29.05.2012 privind aprobarea Instructiunilor pentru ofertanti si a Contractului cadru de concesiune pentru concesionarea prin licitaţie publică a terenului din str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafaţă de 336 mp., în vederea realizării unei parcari publice ecologice

29.05.2012

Hotararea Consiliului Local 245/29.05.2012
privind aprobarea Instructiunilor pentru ofertanti si a Contractului cadru de concesiune pentru concesionarea prin licitaţie publică a terenului din str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafaţă de 336 mp., în vederea realizării unei parcari publice ecologice


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012-9992/14.05.2012 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 43/2012 privind concesionarea prin licitatie publica a terenului situat în Timisoara, înscris în CF. nr. 420718 Timisoara cu nr. top 420718 în vederea amenajarii unei parcari cu acces public;
Avand in vedere Hotărârea Consiliului Local nr.172/24.04.2012 privind aprobarea caietului de sarcini pentru concesionarea prin licitaţie publică a terenului din str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafaţă de 336 mp., în vederea realizării unei parcari publice ecologice.
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune proprietate publica;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. 2 lit.c) si alin. 5 lit. a) din Legea 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Instructiunile pentru ofertanti si Contractul cadru de concesiune , pentru concesionarea prin licitaţie publică a terenului din str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafaţă de 336 mp., în vederea realizării unei parcari publice ecologice, conform Anexei 1 şi Anexei 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Directia Patrimoniu si Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art.3: Prezenta hotarâre se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Tehnice;
- Institutiei Arhitectului Sef;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Comunicare
- Directiei de Mediu;
- Directiei Politiei Locale;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_1.pdf

MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECȚIA PATRIMONIU BIROUL LICITAŢII CONTRACTE SAD DR.ING.GH INSTRUCȚIUNI PRIVIND ORGANIZAREA SI DESFASURAREA PROCEDURII DE CONCESIONARE SI MODUL DE ELEBORARE SI PREZ ARE A OFERTELOR pentru concesionarea prin licitație publică a terenului din str, Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafață de 336 mp., în vederea realizării unei parcari publice ecologice. Dispoziţii generale Reglementarea şi organizarea atribuirii contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică a statului, sau a unei unități administrativ-teritoriale, în schimbul unei redevențe se va face în conformitate cu prevederile QUG nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică precum şi a H.G. nr. 168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.54/2006. Obiectivul ce urmeaza a fi scos la licitatie: Terenul situat in Timisoara, str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafață de 336 mp 1. Informații generale privind concedentul Denumirea concedentului: Municipiul Timişoara Cod fiscal: RO 14756536 Adresa: Bv. C.D. Loga nr.1, Timişoara; Telefon: 0256-408.300 Persoane de contact: Pentru informații privind procedura de licitație: Ec. Laura Koszegi - Sef Birou- Biroul Licitaţii Contracte SAD e-mail: Laura Koszegi-Stoianov(&primariatm.ro . telefon/Fax: 0256-408.349 sau Fax 0256-408.477 2. Instrucţiuni privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare 2.1.Procedura aplicată: Pentru încheierea contractului de concesiune se aplică procedura de licitație la care persoanele interesate au dreptul de a depune ofertă. Legislaţie aplicabilă: - 0.U.G. nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, publicată în Monitorul Oficial al României, nr.569 din 30 iunie 2006 - H.G. nr.168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 146 din 28 februarie 2007 2.2. Principii care stau la baza atribuirii contractului de concesiune: a) transparența; b) tratamentul egal; c) proporționalitatea; d) nediscriminarea; e) libera concurență 2.3. Reguli de comunicare: Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea trebuie să fie transmise în scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii, respectiv în momentul primirii.

Comunicarea, transmiterea şi stocarea informațiilor se realizează astfel încât să se asigure integritatea şi confidențialitatea datelor respective. Documentele scrise pot fi transmise prin oricare din următoarele modalități: a) fax b) poştă c) prin orice combinaţie a celor prevăzute la lit. a) şi b) Orice persoană interesată are dreptul de a transmite o solicitare de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune prin oricare din modalitățile prevăzute mai sus. Orice solicitare de participare la procedura de atribuire, care a fost transmisă prin fax, trebuie să fie confirmat, prin scrisoare transmisă prin poştă în termen de 24 ore de la data transmiterii solicitării. Documentaţia de atribuire se pune la dispoziția oricărei persoane interesate care a înaintat o solicitare în acest sens, pe suport hârtie. Costul documentație de atribuire este de 10 lei la care se adaugă costul transmiterii acesteia. Costul documentației se depune în numerar la casieria Concedentului în baza notei de plată emisă de Biroul Licitaţii Contracte SAD, camera 221, zilnic între orele 11:30 şi 12:30, marţi şi joi şi între orele 15:00 şi 17:00. Documentaţia de atribuire se pune la dispoziția oricărei persoane interesate, în maxim 4 zile lucrătoare de la primirea unei solicitări scrise din partea acesteia. Persoanele interesate au obligația de a întreprinde toate diligențele necesare astfel încât respectarea de către concedent a termenului de 4 zile lucrătoare pentru punerea la dispoziție a documentației de atribuire să nu conducă la situația în care aceasta să fie pusă la dispoziția sa cu mai puțin de 4 zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunerea ofertelor. 2-4.Date limită care trebuie respectate: Data limită pentru depunerea ofertelor este ., ora Ofertele vor fi deschise la sediul Primăriei Timişoara, Bv.C.D.Loga nr.1, în data de ora , Sala de Consiliu Municipiului Timisoara. 2:58. Dreptul de a solicita clarificări Orice persoană interesată care a obținut un exemplar din documentația de atribuire are dreptul de a solicita clarificări despre elementele cuprinse în aceasta. Concedentul are obligația de a răspunde, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 4 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări. Concedentul are obligația de a transmite răspunsurile - însoțite de întrebările aferente - către toate persoanele interesate care au obținut, în condițiile OQUG nr.54/2006, documentația de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective. În cazul în care solicitarea de clarificare nu a fost transmisă în termen util, concedentul are obligația de a răspunde la aceasta, în condițiile art. 24 alin. (2) din O.U.G. nr.54/2008, 2.6.Documentele licitaţiei În cazul procedurii de licitație, concedentul are obligația să elaboreze documentele licitației respectiv documentația de atribuire. Documentele licitaţiei cuprind minim: - anunţul licitației, -copie hotărâre de consiliu, -caietul de sarcini, prezentele instructiuni, -contract de concesiune cadru. Orice modificare a conținutului documentelor licitației se va comunica tuturor solicitanților care au cumpărat aceste documente, În cazul în care ca urmare a modificărilor documentelor licitației este necesar să se prelungească termenul de depunere a ofertelor, acest nou termen se va comunica de către organizator tuturor solicitanților odată cu notificarea modificării. 2.7. Desfăşurarea licitației Procedura de licitație se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitație au fost depuse cel puțin 3 oferte. În vederea desfăşurării licitaţiei, a analizării, selectării şi evaluării ofertelor, întocmirea raportului de evaluare, a proceselor-verbale de şedinţă, desemnarea ofertei câştigătoare, 2

concedentul numeşte comisia de evaluare formată dintr-un număr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5. Fiecăruia dintre membrii comisiei de evaluare i se desemnează un supleant. Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezența tuturor membrilor. Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom şi numai pe baza documentației de ațribuire şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorității membrilor. Membrii comisiei de evaluare au obligația de a păstra confidențialitatea datelor, informațiilor şi documentelor cuprinse în ofertele analizate. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă. Orice ofertant are dreptul de a participa la deschiderea ofertelor. Plicurile sigilate, închise şi sigilate, se predau comisiei de evaluare la dată fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunțul de licitație. După deschiderea plicurilor exterioare în şedinţă publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conțin totalitatea documentelor care dovedesc calitățile şi capacitățile ofertantului prevăzute la punctul 3. Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puțin 3 oferte , să fie valabile, adică să întrunească toate condițiile prevăzute la punctul 3 — calitățile şi capacitățile ofertantului. Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate. După analizarea conținutului plicului exterior, secretarului comisiei de evaluare întocmeşte procesul verbal în care se va menționa rezultatul analizei. Procesul-verbal, va fi semnat de către toți membrii comisiei de evaluare şi de reprezentanții ofertanților. Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului verbal de deschidere de către toți membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanți. Ofertele vor fi examinate de către comisia de evaluare. Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, comisia de evaluare poate propune oricând concedentului solicitarea de clarificări şi, după caz, completări ale documentelor prezentate de ofertanți peritru dermonstrarea conformităţii ofertei CU cerințele solicitate. În termen de 4 zile lucrătoare de la primirea acesteia, ofertanții sunt obligați să răspundă la solicitarea concedentului. În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, se întocmeşte un proces verbal în care se menţionează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de atribuire. Procesul verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare. În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmeşte în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite concedentului. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, concedentul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câştigător despre alegerea sa şi pe ceilalți ofertanți despre respingerea ofertelor lor,indicând motivele care au stat la baza excluderii sau respingerii, după caz. Prin excepție concedentul are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de concesiune, în condițiile prevăzute de art. 43 din 0UG nr.54/2006. Contractul de concesiune se încheie în formă scrisă, sub sancţiunea nulității. Concedentul poate încheia contractul de concesiune numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării privind deciziile referitoare la atribuirea contractului de concesiune. Neîncheierea contractului de concesiune într-un termen de 20 de zile calendaristice de la data împlinirii termenului prevăzut la aliniatul precedent , poate atrage după sine plata daunelor interese de către partea în culpă. Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de concesiune poate atrage după sine plata daunelor — interese, precum şi pierderea garanţiei de participare. 2.8.Confidențialitatea şi conflictul de interese Concedentul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita schimburile de mesaje, comunicările şi arhivarea informațiilor sa se realizeze într-o astfel de maniera încât sa asigure integritatea şi confidențialitatea deplina a tuturor informațiilor.

Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidențial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoştinţa de conținutul respectivelor oferte numai după aceasta data. Fără a aduce atingere celorlalte prevederi ale ordonanţei de urgență nr.54/2008, concedentul are obligaţia de a asigura garantarea protejării acelor informații pe care operatorul economic le precizează ca fiind confidențiale, în măsura în care, în mod obiectiv, dezvăluirea acestor informații ar prejudicia interesele legitime ale operatorului economic, în special în ceea ce priveşte secretul comercial şi proprietatea intelectuală. Membrii comisiei de evaluare, supleanții şi dacă este cazul invitații sunt obligați să dea o declarație de compatibilitate, imparțialitate şi confidențialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a ofertelor , care se va păstra alături de dosarul concesiunii. 3. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire. Oferta are caracter obligatoriu, din punctul de vedere al conținutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de către concedent. Ofertantul are obligația de a depune oferta la adresa Bv.C.D.Loga nr.1, Timişoara, camera 12, ghişeul 9 sau 10, până la data limită pentru depunere stabilită în anunțul de participare. Riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forța majoră, cad în sarcina operatorului economic. Oferta depusă la o altă adresă decât cea a concedentului decât cea stabilită sau după expirarea datei limită pentru depunere se returnează nedeschisă. Conţinutul ofertelor trebuie sa rămână confidențial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conținutul respectivelor oferte numai după această dată. Oferta şi documentele care o însoțesc trebuie să fie redactate în limba română. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă. Ofertanții transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează, în ordinea primirii lor , în registrul “Oferte”, precizându-se data şi ora. CRITERII DE VALABILITATE PLICUL EXTERIOR va trebuie să conțină, documente care dovedesc calitățile şi capacitățile ofertantului, după cum urmează: a) o declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări b) acte doveditoare privind: > Declaraţie pe propria răspundere completată în conformitate cu Formularul 1; > Declaraţie pe propria răspundere completată în conformitate cu Formularul 2; > Certificat fiscal, din care sa rezulte ca ofertantul nu are datorii catre bugetul local (emis de Directia Fiscala a Municipiului Timisoara); > Certificat de atestare fiscala-Ofertantul are obligația de a prezenta certificatul, în termenele de valabilitate, privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, care trebuie să prezinte situația ofertantului (certificat emis de D.G.F.P.) > Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului, nu mai vechi de 1 lună-original. > Fişă de informații generale privind ofertantul completată conform formular 3; > Împuternicirea Oferta trebuie să file însoţită de împuternicirea scrisă prin care semnatarul ofertei este autorizat să angajeze ofertantul în procedura de licitație. > Garanţia pentru participare Operatorul economic trebuie să prezinte garanția pentru participare în conformitate cu prevederile referitoare la cuantumul şi forma de prezentare a acesteia, astfel cum sunt precizate în prezentul document. 4

Garanţia de participare se constituie de către ofertant în scopul de a proteja Concedentul față de riscul unui eventual comportament necorespunzător al acestuia pe întreaga perioadă derulată până încheierea contractului de concesiune. Cuantumul garanţiei pentru participare: lei. Modul şi forma de constituire a garanţiei de participare: - ordin de plată, cu condiția confirmării acestuia de către banca emitentă, până la data deschiderii ofertelor, original; Garantia se va depune in contul Municipiului Timisoara RO 12 TREZ 621 5006 XXX 000 334 deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara. În orice situație, garanția de participare trebuie să fie prezentată cel mai târziu la deschiderea ofertelor. Orice ofertă care nu este însoțită de dovada constituirii garanţiei de participare va fi respinsă la deschidere. Primăria Municipiului Timişoara are dreptul de a reține garanția pentru participare, ofertantul pierzând astfel suma constituită, atunci când acesta din urmă se află în oricare dintre următoarele situații: a) îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia; b) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, nu se prezintă în termen de 20 zile în vederea încheierii contractului de concesiune. Garanţia pentru participare, constituită de operatorul economic a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare, se restituie de către Concedent, sau se transferă în contul redeventei, la cerere. Garanția de participare, constituită de ofertanții necâştigători se returnează de către Primăria Municipiului Timişoara, in baza solicitării ofertantului necâştigător. Garanția se restituie integral în cazul ofertanților necâştigători, în baza unei cereri ce se va înregistra la Serviciul Centru de Consiliere pentru Cetăţeni, camera 12 ghişeul nr.9 sau 10. > Taxa de participare de 500 lei, este stabilită pentru a compensa cheltuielile efectuate cu publicitatea licitației. Taxa de participare nu se restituie. Contravaloarea “taxei de participare "sa poate achita Tprin” virament îm contul RO89TREZ62124510220XXXXX deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara de către Municipiul Timişoara, cod fiscal R 14756536 sau în numerar la casieria Primăriei Municipiului Timişoara în baza notei de plată emisă de Biroul Licitaţii Contracte-SAD, etajul II, camera 221. În cazul în care în țara de origine sau în țara în care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevăzute mai sus sau respectivele documente nu vizează toate situațiile prevăzute, ofertantul va prezenta: 1) declaraţia pe propria răspundere sau o declarație autentificată în fața unui notar, a unei autorități administrative sau judiciare sau a unei asociații profesionale care are competențe în acest sens. o Capacitatea de exercitare a activității profesionale Documente care dovedesc capacitatea de exercitare a activității: Ofertantul va prezenta documeniul de înregistrare ca persoana fizică sau juridică şi, după caz, de atestare ori apartenența din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile din țara în care ofertantul este stabilit. c) acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini chitanță sau Ordin de plată, în original PLICUL INTERIOR va conține oferta propriu-zisă. Ofertantul are obligația de a face dovada conformităţii ofertei sale cu cerințele prevăzute în Caietul de Sarcini . Oferta va fi întocmită în aşa fel încât să se asigure posibilitatea verificării corespondenței elementelor sale cu specificațiile din caietul de sarcini. Pentru a facilita procesul de evaluare, oferta trebuie să fie structurată, în următoarea ordine: - prezentarea ofertantului: e structura organizatorică a acestuia, resurse umane proprii, folosirea resurselor umane locale

e modul în care se doreşte integrarea viitoarei afaceri în strategia de dezvoltare a ofertantului - planul de afaceri pentru dezvoltarea şi exploatarea concesiunii cu detalierea următoarelor aspecte: e valoarea investiţiei directe (construcție, echipamente); proiectul de arhitectura privind amenajarea; e graficul de derulare în timp a investiţiei (construcție, demarare activitate, etape de dezvoltare etc.) e numărul de locuri de muncă nou create - nivelul redeventței (prețul) exprimat în lei/mp/an Plicurile sigilate se predau comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor. Ofertele se vor transmite numai prin poştă sau se vor depune direct la sediul concedentului, Bv. C.D Loga nr.1, camera 12 ghişeul 9 sau 10, Timişoara. Ofertantul trebuie să ia toate măsurile astfel încât oferta să fie primită şi înregistrată de către concedent până la data şi ora limită pentru depunere stabilită în anunțul de participare. Ofertantul îşi asumă riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forța majoră. Ofertantul trebuie să prezinte un exemplar al ofertei în original şi un exemplar copie şi câte un exemplar al documentelor de calificare. În eventualitatea unei discrepanțe între original şi copii, va prevala originalul. Originalul şi copia ofertei trebuie să fie tipărite sau scrise cu cerneală neradiabilă şi vor fi semnate pe fiecare pagină de reprezentantul /reprezentanții autorizat/autorizați corespunzător să angajeze ofertantul în contract. În cazul documentelor emise de instituții/organisme oficiale abilitate în acest sens documentele respective trebuie să fie semnate şi parafate conform prevederilor legale. Orice ştersătură, adăugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide doar dacă sunt vizate de către persoana/persoanele autorizată/autorizate să semneze oferta. Originalul şi copia ofertei marcate cu „original” şi respectiv „copie”, se introduc într-un plic interior care se marchează tu numele sâu denumirea ofertantului, precum şi sau” sediul socia! al acestuia, după caz. Plicul exterior închis şi netransparent (plic interior şi documentele care dovedesc calificarea şi capacitățile ofertantului) se va marca după cum urmează: MUNICIPIUL TIMISOARA Bv.C.D.Loga nr.1 Ofertă pentru atribuirea contractului de concesiune a bazei sportive de agrement din Timisoara Vladimirescu nr.17A "A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE DATA „ORA 7 Oferte întârziate Oferta care este depusă la o altă adresă decât cea stabilită în anunțul de participare ori care este primită de către concedent după expirarea datei şi orei limită de depunere a ofertelor , se returnează nedeschisă. 4 informații detaliate şi complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câştigătoare 4.1.Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de concesiune Criteriul pe baza căruia se atribuie contractul de concesiune nu poate fi schimbat pe toată durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului respectiv. 4.2.Evaluarea ofertelor Comisia de evaluare are obligația de a stabili oferta câştigătoare, dintre ofertele valabile, pe baza aplicării criteriilor pentru atribuirea contractului de concesiune. Oferta stabilită ca fiind câştigătoare este oferta care întruneşte punctajul cel mai mare rezultat din aplicarea criteriilor de atribuire pentru care sunt stabilite ponderi. În cazul în care există punctaje egale între ofertanții clasați pe primul loc, departajarea acestora se face în funcție de punctajul obţinut pentru criteriul „nivel redevență” iar în cazul

egalității în continuare , departajarea se va face în funcție de criteriul care are ponderea cea mai mare după criteriul „Nivelul redevenței”. Criterii de evaluare ce urmează a fi utilizate: Criterii de evaluare Pondere % Prezentarea ofertantului 20 Planul de afaceri pentru dezvoltare şi exploatare 50 Nivel redevență 30 Comisia de evaluare stabileşte acordarea de note fiecărui subcriteriu. Nota pe criteriu se va stabili ca medie aritmetică a notelor pe subcriterii, iar nota finală se va calcula ca medie ponderată — cu ponderile stabilite — a notelor pe criterii. Pentru criteriul nivelul redeventei, punctajul se acordă astfel : a) pentru cea mai mare redeventa, se acordă punctajul maxim alocat ; b) pentru alt nivel de redeventa decât ce prevăzută la lit. a) punctajul se acordă astfel: Pa =IV a mamă ] X punctaj maxim alocat Pentru celelalte criterii, comisia de licitaţie va aprecia obiectiv, apreciere care trebuie să se raporteze la prevederile Caietului de sarcini dupa cum urmeaza: - prezentarea ofertantului: 20 de puncte e structura organizatorică a acestuia, resurse umane proprii, folosirea resurselor umane locale (10 puncte) e modul în care se doreşte integrarea viitoarei afaceri în strategia de dezvoltare a ofertantului (10 puncte) - planul de afaceri pentru dezvoltarea şi exploatarea concesiunii cu detalierea următoarelor aspecte: 50 de puncte + valoarea investiţiei directe (construcție, echipamente); proiectul de arhitectura a m m mr ma amenajarea;-(40puncte) - — - _ n me e graficul de derulare în timp a investiţiei (construcție, demarare activitate, etape de dezvoltare etc.) (5 puncte) e numărul de locuri de muncă nou create (5 puncte) - nivelul redevenței (prețul) exprimat în lei/mp/an: 30 de puncte 5. Procedura negocierii directe Concedentul are dreptul de a aplica procedura de negociere directă numai în situația în care, după repetarea procedurii de licitaţie conform prevederilor art.25 alin (2) din OUG nr.54/2006, nu au fost depuse cel puțin 3 oferte valabile. În cazul procedurii de negociere directă, concedentul are obligația publicării în Monitorul Oficial al României, partea a VI-a, într-un cotidian de circulație națională şi într-unul de circulație locală anunţul de negociere. Anunţul se transmite spre publicare cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor. Orice persoană interesată are dreptul de a solicita şi de a obține documentația de atribuire. Pentru negocierea directă va fi păstrată documentația de atribuire aprobată pentru licitație. Persoana interesată are obligația de a depune diligențele necesare astfel încât respectarea de către concedent a prerioadei prevăzute la art. 28 alin (2) din QUG nr.54/2006 să nu conducă la situația în care docuemntația de atribuire să fie pusă la dispoziția sa cu mai puțin de două zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunere a ofertelor. Orice persoană interesată are dreptul de a solicita clarificări la documentația de atribuire. Concedentul are obligația transmiterii răspunsurilor însoțite de întrebările aferente către toate persoanele interesata care au obținut docuemntația de atribuire, Concedentul derulează negocieri cu fiecare ofertant care a depus ofertă valabilă. Negocierile se desfăşoară potrivit condițiilor din docuemntația de atribuire. Criteriile pentru valabilitatea ofertelor, prevăzute în caietul de sarcini, nu pot face obiectul negocierii.

Pe parcursul procedurii de negociere directă, comisia de evaluare poate propune concedentului solicitarea oricăror clarificări şi completări necesare demonstrării conformităţii ofertei cu cerinşele solicitate. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, concedentul o transmite ofertanților vizați. Ofertanții trebuie să răspundă la solicitarea concedentului în termen de douiă zile lucrătoare de la primirea acesteia. Pentru fiecare şedinţă de negociere directă, concedentul întocmeşte un proces verbal care va cuprinde concluziile negocierilor purtate. În baza proceselor verbale întocmite, comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite concedentului. În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului de evaluare, concedentul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câştigător despre alegerea sa şi pe ceilalți ofertanți despre respingerea ofertelor lor, indicând motivele care au stat la baza respingerii. 6. Instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac Soluţionarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractului de concesiune, precum şi a celor privind acordarea de despăgubiri se realizează potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările ulterioare. Acţiunea în justiție se introduce la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărui jurisdicție se află sediul concedentului. Împotriva hotărârii tribunalului se poate declara recurs la secția de contencios administrativ a curții de apel, conform prevederilor legale. 7. Informații referitoare la clauzele contractuale Concedentul poate să încheie contractul de concesiune numai după împlinirea termenului de "20'Zile calendaristice dela data realizării comunicării privind rezultatul aplicăriiprocedurii, 777 Concedeniul pune la dispoziția persoanelor interesate, contractul de concesiune, ca anexă a prezentelor Instrucţiuni. DIRECTOR, EC.MARTIN STAIA SEE BIROU 7 EC.L SZEGI

Atasament: Anexa_2.pdf

ANEXA 2 la HCL__245 / 29.05, 2012 CONTRACT DE CONCESIUNE Nr...... Lis ina revenea Partile contractante Municipiul Timisoara prin Consiliul Local, cu sediul in Timisoara, Bv.C.D.Loga nr.1, cod fiscal R 14756536. reprezentat prin Dr.Ing.Gheorghe Ciuhandu - Primar si Ec. Martin Staia — Director Direcţia Patrimoniu, in calitate de concedent, pe de o parte, si , inregistrata la Registrul Comertului sub nr, „CUL. „ atribut fiscal ...., cu sediul principal in „ reprezentat prin , în calitate de concesionar, pe de alta parte, la data de ...................... , la sediul concedentului Timisoara, Bv.C.D.Loga nr.1, s-a încheiat prezentul contract de concesiune. ll. Obiectul contractului de concesiune Art.1. - (1) Obiectul contractului de concesiune îl constituie exploatarea terenului în suprafață de ------—-mp situat Timişoara, -------------- , înscris în C.F. nr. ........ Timişoara, nr.top TUE TESTELE TIN , proprietar Municipiul Timişoara Dezmembrarea suprafeței de teren este în sarcina , Art.2 Concesionarea terenului se face în vederea , conform HCLMT nr. şi care este parte integrantă a prezentului contract. Predarea terenului se face prin proces-verbal de predare-primire. Art.3 În derularea contactului de concesiune, concesionarul va utiliza următoarele categorii de bunuri, aşa cum sunt ele definite prin art.52 din OQUG 54/2006 a) bunurile de Tetar care Tevi de plin drept, gratuit si libere de orice sarcini concedentului, la expirarea contractului de concesiune. Sunt bunuri de retur bunurile care au făcut obiectul concesiunii. b) bunurile proprii care, la expirarea contractului de concesiune, ramân în proprietatea concesionarului. Sunt bunuri proprii bunurile care au apartinut concesionarului si au fost folosite de catre acesta pe durata concesiunii, cu exceptia celor prevazute la lit. a). Sunt bunuri proprii, mijloacele fixe şi obiecte de inventar şi orice alte bunuri mobile aflate în proprietatea concesionarului. Hll. Termenul Art. 4. - (1) Durata concesiunii este de 49 ani, începând de la data de (2) Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioada egala cu cel mult jumătate din durata sa inițială. IV. Redeventa Art. 5. (1)Redevența este de lei, conform . Redevența se va plăti trimestrial, până cel târziu în datele 15.03; 15.06; 15.09; 15.11 ale anului. (2) Redevența este valabilă până la finele anului calendaristic în cursul căruia a fost încheiat contractul. (3) Redevența devine exigibilă la data intrării în vigoare a contractului. (4) Redevența se reactualizează în fiecare an calendaristic conform ratei de inflație stabilită de Institutul Național de Statistică. V. Plata redeventei Art. 6. — (1)Plata redeventei se face prin contul concedentului nr. „deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara. (2) Pentru neachitarea în termen a taxei de concesiune, concesionarul va plăti o majorare de 0,5 % pentru fiecare zi de întârziere, calculată din ziua imediat următoare scadenței şi până la efectuarea plății. CONCEDENT 1 CONCESIONAR

(3) Neplata redevenței (inclusiv a majorărilor de întârziere) pe o perioadă mai mare de 90 de zile precum şi neacceptarea de către concesionar a redevenței reactualizate conform art.4. conduce la rezoluțiunea de plin drept a contractului fără nici o altă formalitate prealabilă. (4) Din partea Consiliului Local însărcinată cu urmărirea, încasarea şi respectarea obligațiilor privind plata redevenței este Direcţia Patrimoniu. VI. Drepturile partilor Drepturile concesionarului Art. 7. - (1) Concesionarul are dreptul de a exploata, în mod direct, pe riscul si pe răspunderea sa terenul ce face obiectul contractului de concesiune. (2) Concesionarul are dreptul de a folosi si de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii, potrivit naturii bunului si obiectivelor stabilite de părți prin contractul de concesiune. Drepturile concedentului Art. 8. - (1) Concedentul are dreptul sa inspecteze bunurile concesionate, sa verifice stadiul de realizare a investițiilor, precum si modul în care este satisfăcut interesul public prin realizarea activității, verificând respectarea obligațiilor asumate de concesionar. (2) Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabila a concesionarului si în următoarele condiții: - notificarea prealabilă a concesionarului se va face cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de data controlului; - din partea Municipiului Timişoara , însărcinată cu efectuarea controlului privind stadiul de realizare a investițiilor, inspectarea activității şi respectarea obligațiilor contractuale este Directia Patrimoniu. (3) Concedentul are dreptul sa modifice in mod unilateral partea reglementara a contractului de concesiune, din motive excepționale legate de interesul național sau local. VII. Obligatiile partilor Obligatiile concesionarului Art. 9. - (1) Concesionarul este obligat sa asigure exploatarea eficace în regim de continuitate si de permanenta a terenului care face obiectul concesiunii. (2) Concesionarul nu poate subconcensiona bunul ce face obiectul concesiunii. (3) Concesionarul este obligat: 1. să plătească redevența; 2. să asigure creşterea eficientei; 3. să organizeze şi să conducă gestiunea contabilă a concesiunii; 4. să asigure proiectarea şi organizarea execuției pentru obiectivul stabilit, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare; (4) Concesionarul este obligat sa respecte condițiile impuse de natura bunurilor, activităților (materiale cu regim special, condiții de siguranță îi în exploatare, protecția mediului, protecţia muncii, etc.) (5) La încetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen concesionarul este obligat sa restituie concedentului, în deplina proprietate, bunurile de retur, în mod gratuit si libere de orice sarcini. (6) La încetarea contractului de concesiune concesionarul poate să încheie cu concedentul un contract de vânzare-cumparare având ca obiect bunurile proprii, în privința cărora concedentul si-a manifestat intenția de a le dobândi. (7) In termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de concesiune, concesionarul este obligat sa depună, cu titlu de garanție, o suma de 20.000 lei, reprezentând o cota-parte din suma datorata concedentului cu titlu de redevența pentru primul an de activitate. Dovada constituirii sumei reprezentând garanția se va depune la Biroul Licitaţii Contracte din cadrul Primăriei Municipiului Timisoara. (8) La încetarea contractului de concesiune din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forța majora si cazul fortuit, concesionarul este obligat sa asigure continuitatea CONCEDENT 2 CONCESIONAR

prestării activității, în condițiile stipulate în contract, pana la preluarea acesteia de către concedent. (9) In cazul în care concesionarul sesizează existenta sau posibilitatea existentei unei cauze de natura sa conducă la imposibilitatea realizării activității, va notifica de îndată acest fapt concedentului, în vederea luării masurilor ce se impun pentru asigurarea continuității activității. (10) Concesionarul este obligat sa continue exploatarea bunului, desfăşurarea activității în noile condiții stabilite de concedent, în mod unilateral, potrivit art. 7 punctul 3 din prezentul contract de concesiune, fără a putea solicita încetarea acestuia. Obligatiile concedentului Art. 10. - (1) Concedentul este obligat sa nu îl tulbure pe concesionar în exercițiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune. (2) Concedentul nu are dreptul sa modifice în mod unilateral contractul de concesiune, în afara de cazurile prevăzute expres de lege. (3) Concedentul este obligat sa notifice concesionarului apariția oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor concesionarului. VIII. Incetarea contractului de concesiune Art. 11 - (1) Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situații: a) la expirarea duratei stabilite în contract, daca părțile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condițiile legii; b) în cazul în care interesul național sau local o impune, prin denunțarea unilaterala de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste si prealabile în sarcina concedentului, în caz de dezacord fiind competentă instanța de judecată; c) în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului; d) în cazul nerespectării obligațiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar, cu plata de despăgubiri în sarcina concedentului; e) ta dispariția, dintr-o cauză de forță majoră a bunului concesionat—sau-în-cazul — imposibilității obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunțare, fără plata unei despăgubiri; f) în cazul în care interesul național sau local o impune, prin răscumpararea unei concesiuni, care se poate face numai prin act administrativ al organului care a aprobat concesionarea, la propunerea concedentului, în acest caz se va întocmi o documentație tehnico-economica în care se va stabili preţul răscumpărării. In aceasta situație de încetare a concesiunii nu se percep daune; (2) La încetarea, din orice cauză, a contractului de concesiune bunurile ce au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează: a) bunuri de retur : concedent; b) bunuri proprii: concesionarului sau concedentului în măsura în care îşi exprimă opțiunea de preluare în termen 11..1. Prin investițiile care se vor realiza trebuie să se asigure atingerea obiectivelor descrise la punctul2. Investițiile vor cuprinde, căi de comunicație, acces, parcări şi spații verzi de protecție 11.2. Investițiile se vor realiza în conformitate cu prevederile certificatului de urbanism şi vor fi calculate pentru gradul 7,5 de seismicitate. 11.3. Investiţiile trebuie să asigure crearea a cel puțin 5 locuri de parcare. 11.4. Nu se admit funcțiuni care contravin scopului concesionării şi nici prevederilor cuprinse în Planul Urbanistic General al Municipiului Timişoara şi în Regulamentul Local de Urbanism aferent. 11.5, Se vor asigura minim 20% spații verzi şi plantate, conform Regulamentului Local de Urbanism aferent Planului Urbanistic General. 11.6. Termenul de execuție al investiţiei va fi de 24 luni de la data obținerii autorizaţiei de construire, dată la care obiectivul va fi pus în funcţiune. 11.7, Investitorul se obligă să obțină autorizația de construire în termen de cel mult 1 an de zile. CONCEDENT 3 CONCESIONAR

11.8. În situația în care investitorul nu va demara lucrările de construcţii într-o perioadă de maxim 2 ani, de la data semnării contractului de concesionare sau în cazul nerespectării vreuneia dintre condițiile prevăzute mai sus, concedentul îşi rezervă dreptul de a rezilia contractul de concesionare. 11.9. Pe terenul concesionat, ofertantul declarat castigator are obligatia de a realiza o parcare publica ecologică de 5-7 locuri, spatiu verde, racordurile si instalatiile de utilitati necesare. 11.10. Toate lucrările privind racordarea la rețelele tehnico-edilitare existente şi obținerea acordului de la deţinătorii acestora privesc pe concesionar. 11,11. Eventualele cheltuieli privind parcela de teren în suprafață de 336 mp şi devierea eventualelor rețele subterane de pe această suprafață, se vor face pe cheltuiala adjudecătorului licitației. Art. 12. In cazul neexecutarii obligatiilor din prezentul contract din culpa concesionarului, acesta se desfiinteaza de plin drept, fara actiune in justitie si fara nici o alta formalitate prealabila. IX. Clauze contractuale referitoare la împartirea responsabilitatilor de _mediu între concedent si concesionar Art. 13. - Poluările având o cauză anterioară încheierii prezentului contract sunt în răspunderea Consiliului Local Timişoara. Poluările având o cauză ulterioară încheierii contractului sunt în răspunderea concesionarului. X. Raspunderea contractuala Art. 14. - Nerespectarea de către părțile contractante a obligațiilor cuprinse in prezentul contract de concesiune atrage răspunderea contractuală a părții in culpă. Rezilierea contractului XI. Clauze Speciale Art.15. Prin semnarea prezentului contract concesionarul confirmă ca a luat cunoştinţă despre toate condițiile impuse de concedent aşa cum rezultă acestea din prezentul contract şi le acceptă fără obiecțiuni. Art.17. Dreptul de concesiune asupra terenului se transmite in caz de succesiune sau de înstrăinare prin vânzare a construcției pentru realizarea căreia a fost constituit acest drept de concesiune. Art.18. In cazul succesiunii sau înstrăinării prin vânzare a construcției concesionarul se obligă să notifice, in prealabil şi în scris, concedentul. Art.19. Toate modificările cu privire la schimbarea proprietarului construcției se vor trimite, în copie legalizată, în termen de 30 de zile de la modificare, concedentului. Nerespectarea termenului de mai sus duce la rezilierea contractului din vina exclusivă a concesionarului şi dă dreptul concedentului de a cere despăgubiri. Art.20, Orice modificare a clauzelor prezentului contract se va face prin act adițional semnat de ambele parti. XII. Litigii Art.21. - (1) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea prezentului contract de concesiune se soluţionează potrivit Legii contenciosului administrativ nr.554/2004 cu modificările ulterioare. XIII. Definitii Art.22. - (1) Prin fortă majoră, în sensul prezentului contract de concesiune, se înțelege o împrejurare externă cu caracter excepțional, fără relație cu lucrul care a provocat dauna sau cu însusirile sale naturale, absolut invincibila si absolut imprevizibilă. (2) Prin caz fortuit se înțelege acele împrejurări care au intervenit si au condus la producerea prejudiciului si care nu implică vinovăția paznicului juridic, dar care nu întrunesc caracteristicile forței majore. Prezentul contract de concesiune a fost încheiat în 2 exemplare, din care un exemplar a fost predat concesionarului azi.............. CONCEDENT 4 CONCESIONAR

Atasament: ATTRW2MI.pdf

N ME ROMÂNIA -Se aprobă, - JUDEȚUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU DIRECTIA PATRIMONIU BIROUL LICITATII CONTRACTE SAD Nr. 2. 2972 hostel REFERAT privind aprobarea Instructiunilor pentru ofertanti si a contractului cadru de concesiune pentru concesionarea prin licitație publică a terenului din str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafață de 336 mp., în vederea realizării unei parcari publice ecologice. Având în vedere HCL nr. 43/2012 privind concesionarea prin licitație publică a terenului proprietatea municipiului Timişoara-domeniul public, situat în Timişoara, str. Stefan cel Mare nr.44, înscris în CF. nr. 420718 Timişoara provenită din conversia de pe hârtie a CF nr. 81891 cu nr. top 420718, nr. top vechi 7166/2 în vederea amenajării unei parcări publice ecologice, în care se menționează faptul că în termen de 30 de zile de la emiterea hotărârii de mai sus, în conformitate cu art. 5 din hotărârea menționată, Direcția Patrimoniu supune spre analiză Consiliului Local, Caietul de Sarcini în vederea scoaterii la licitaţie publică a terenului proprietatea municipiului Timişoara-domeniul public, situat în Timişoara, str. Stefan cel Mare nr.44, înscris în CF. nr. 420718 Timişoara provenită din conversia de pe hârtie a CF nr. 81891 cu nr. top 420718, nr. top vechi 7166/2 în vederea amenajării unei parcări publice ecologice. Prin HCL nr.172/24.04.2012 s-a aprobat Caietul de Sarcini pentru concesionarea prin licitatie publica a terenului proprietatea municipiului Timisoara-domeniul public situat în Timisoara, str. Stefan cel Mare nr.44, în suprafata de 336 mp. înscris în CF. nr. 420718 Timisoara provenita din conversia de pe hârtie a CF nr. 81891 cu nr. top 420718, nr. top vechi 7166/2, pentru o perioada de 49 de ani, în vederea amenajarii unei parcari publice ecologice. În baza dispozițiilor O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, precum şi a prevederilor H.G. nr. 168/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune a bunurilor proprietate publică, Propunem: Aprobarea instructiunilor pentru ofertanti (Anexa 1) si a contractului cadru de concesiune (Anexa 2) pentru concesionarea prin licitație publică a terenului din str. Ştefan cel Mare nr. 44 înscris în CF nr. 420718 în suprafață de 336 mp,, în vederea realizării unei parcari publice VICEPRIMAR DIRECTOR, EC. MARTIN STAIA ING. ABRJAN o Ă vize SERVICIUL JURIDIC Cod FP 53-01, ver.1 FP 53-01, Ver.l