keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 403/25.07.2019 privind dezvoltarea, completarea si reconfigurarea sistemului de instiintare-alarmare in situatii de protectie civila la nivelul Municipiului Timisoara

25.07.2019

Hotararea Consiliului Local 403/25.07.2019
privind dezvoltarea, completarea si reconfigurarea sistemului de instiintare-alarmare in situatii de protectie civila la nivelul Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. SC2019-17483/11.07.2019 - a Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Avand in vedere Raportul de Specialitate nr. SC2019-17483/11.07.2019 - al Compartimentului Voluntar pentru Situatii de Urgenta din cadrul Primariei Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic - Anexa la Raportul de Specialitate nr. SC2019-17483/11.07.2019;
Avand in vedere Avizul Directiei Economice - Anexa la Raportul de Specialitate nr. SC2019-17483/11.07.2019;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor si Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere prevederile art. 38, art. 41 alin. (2), art. 42 alin. (1), art. 44, alin. (1) si (2) din Legea nr. 481/2004 privind protectia civila, republicata;
Potrivit Normelor privind organizarea si asigurarea activitatii de instiintare, avertizare, prealarmare si alarmare in situatii de protectie civila, aprobate prin Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006;
In conformitate cu Normele tehnice privind Sistemul national integrat de instiintare, avertizare si alarmare a populatiei, aprobate prin Ordinul M.A.I. nr. 886/2005;
In temeiul prevederilor art. 21 alineatele (1) si (2) si art. 22 din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006;
Tinand seama de concluziile Studiului de audibilitate intocmit la nivelul Municipiului Timisoara de SC TOPGES PROIECT SRL, Proiect nr. 18/2016 avizat favorabil de ISU "Banat" al Judetului Timis;
Tinand seama de de adresa Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta nr. 20042/Bucuresti/19.01.2017/PMT nr. SC2017-001922/26.01.2017;
Tinand seama dede adresa nr. 20.042/02.2017 a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta "Banat" al Judetului Timis;
Luand in considerare alocarea bugetara pentru anul 2019, conform Hotararii Consiliului Local nr. 248/07.05.2019;
Tinand seama de art. 155 alin. (5) lit. b), din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
In conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1) si (2) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
In temeiul art. 139 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se insuseste "Studiul de audibilitate in vederea dezvoltarii si completarii sistemului de instiintare-alarmare in situatii de protectie civila la nivelul Municipiului Timisoara" intocmit de SC TOPGES PROIECT SRL, Proiect nr. 18/2016, care face parte integranta din prezenta hotarare si constituie Anexa 1.

Art. 2: Se aproba achizitionarea a 7 sirene electronice de 600W si a 20 de sirene electronice de 1200W prevazute in studiul de audibilitate, pentru dezvoltarea, completarea si reconfigurarea sistemului de instiintare-alarmare din municipiul Timisoara;

Art. 3: Se aproba achizitionarea in anul 2019 a 7 dintre cele 20 de sirene electronice de 1200W prevazute in studiul de audibilitate, avand in vedere alocarea bugetara pentru anul 2019, suma estimata fiind in valoare de 441.160 lei, aprobata prin Hotararea Consiliului Local nr. 248/07.05.2019 pentru investitii.

Art. 4: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Compartimentul Voluntar pentru Situatii de Urgenta si Directia Economica din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 5: Prezenta hotarare se publica in Buletinul Informativ al Primariei Municipiului Timisoara si pe site-ul propriu si totodata, se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;
- Directiei Economice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse I Est;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse II Vest;
- Directiei Comunicare - Relationare;
- Serviciului Scoli - Spitale;
- Biroului Sport - Cultura;
- Serviciului Achizitii Publice;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta ,,BANAT" al Judetului Timis;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR GENERAL CAIUS SULI

Atasament: Aviz_Directia_Economica.pdf

ROMANIA Anexa la Raportul de specialitate nr, SC2019 — 17483/12.07.2019 MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA ECONOMICA AVIZ privind dezvoltarea, completarea si reconfigurarea sistemului de instiintare-alarmare i, in situatii de protectie civila la nivelul Municipiului Timisoara Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019 — 17483/11.07.2019 a Primarului Municipiul Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind dezvoltarea, completarea si reconfigurarea sistemului de instiintare-alarmare in situatii de protectie civila la nivelul Municipiului Timisoara. N În conformitate cu prevederile - Legii nr.273/2006 privind finanțele publice modificată, prevederile art.1, art.4, alin.1, art.5, art.6, art.14, art.19, alin.1 şi 2 şi art.20, alin.1, art.22 alin.1, art.23 alin] şi 2, art.40 - 0.0.G. 47/01.09.2012 privind modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare. - Legea nr.215/2001 art.36 alin.2 lit.b și alin.4 privind administrația publică locală, republicată şi modificată. _ Se avizează raportul de specialitate înregistrat cu nr. SC2019 — 17483/11.07.2019 privind dezvoltarea, completarea si reconfigurarea sistemului de înstiintare-alarmare in situatii de protectie civila la nivelul Municipiului Timisoara, doar pentru cheltuielile aferente derularii achizitionarii a 7 sirene electronice de 1200W, iar sursa de finanțare este asigurată din bugetul local pe anul 2019 la CAPITOLUL 61.02.05 “PROTECTIA CIVILA”, pet. B “Dotari Independente”. Menţionăm că prezentul aviz priveşte doar aspectele de specialitate ale direcției, nu necesitatea şi oportunitatea demersului privind aprobarea documentației tehnico — economice. 0 DIRECTO, INOMIC STAN IANA

Atasament: Raspuns_ISU.pdf

NECLASIFICAT

Timişoara, str. Înfrăţirii, nr. 13 Tel.: 0256 – 434 870, 0256 – 434 871, Fax: 0256 – 430 615

1

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ „BANAT”

AL JUDEŢULUI TIMIŞ

NECLASIFICAT Exemplar unic

Nr. _________ Timişoara __.02.2017

CĂTRE, PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

- Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă –

Având în vedere adresa dumneavoastră nr.20.042 din data de 19.01.2017,

referitoare la Studiul de audibilitate realizat de S.C. TOPGES PROIECT S.R.L., la

solicitarea Primăriei Municipiului Timişoara pentru îmbunătăţirea sistemului de

înştiinţare-alarmare existent la nivelul Municipiului Timişoara, vă comunicăm

următoarele:

- Din analiza documentaţiei Studiului de audibilitate, înaintat spre analiză

Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “BANAT” al judeţului Timiş, rezultă faptul

că actualul sistem de înştiinţare-alarmare nu acoperă toate zonele din Municipiului

Timişoara, motiv pentru care au fost elaborate 3 propuneri cu variante de amplasare ale

sirenelor electronice. În urma analizei acestora, considerăm că soluţia optimă care

corespunde din punct de vedere tehnic este varianta nr.3 din studiul realizat, din

următoarele motive:

1. Dimensionarea sistemului de alarmare se realizează în funcţie de intensitatea şi

amploarea tipurilor de risc generatori de situaţii de urgenţă, raportat la suprafaţa zonei

potenţial a fi afectată, având în vedere şi procesul de dezvoltare urbanistică, cerinţă

îndeplinită în foarte mare măsură.

2. Modul de amplasare a sirenelor, prezentate în această variantă asigură un grad de

audibilitate corespunzător pentru zonele Municipiului Timişoara.

Cu deosebită stimă şi consideraţie,

INSPECTOR ŞEF Locotenent colonel,

ing. MIHOC LUCIAN-VASILE

Atasament: Raport_specialitate.pdf

FO 53- 01, ver. 1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMĂRIA Nr. SC2019- 17483 / 11.07.2019

RAPORT DE SPECIALITATE

privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019- / 2019 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara, prin care se propune: - însuşirea “Studiului de audibilitate în vederea dezvoltării şi completării sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara” întocmit de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016; - achiziţionarea a 7 sirene electronice de 600W şi a 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate, pentru dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare din municipiul Timişoara; - achiziţionarea în anul 2019 a 7 dintre cele 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate, având în vedere alocarea bugetară pentru anul 2019, suma estimată fiind în valoare de 441.160 lei, aprobată prin HCL nr.248/07.05.2019 pentru investiţii, în cele ce urmează se impune a fi făcute mai multe precizări. În conformitate cu prevederile Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, art. 38, periodic, pe baza planurilor şi a programelor de pregătire şi cu aprobarea primarului localităţii, se efectuează exerciţii de alarmare publică. Potrivit Legii nr. 481/2004 republicată, art. 41 alin. (2), alarmarea populaţiei se realizează de autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, după caz, prin mijloacele specifice, pe baza înştiinţării primite de la structurile abilitate. Conform prevederilor art. 21 alin. (1) din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006 “pentru alarmarea populaţiei se asigură din timp de pace, în localităţi, instituţii publice şi la operatori economici, sisteme şi mijloace de alarmare” În temeiul art. 21 alin. (2) din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006 “autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, conducătorii instituţiilor publice, patronii şi managerii operatorilor economici sursă de risc, indiferent de forma de proprietate, prevăd anual în bugetul propriu fonduri pentru cheltuielile necesare desfăşurării activităţilor de protecţie civilă, potrivit legii.” În baza prevederilor art. 22 din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, “numărul, tipul mijloacelor de alarmare şi locurile de instalare a acestora pentru asigurarea alarmării localităţilor şi operatorilor economici se stabilesc de către Inspectoratul General în baza studiilor de audibilitate.” Aşa cum rezultă din adresa nr.20042/Bucureşti/19.01.2017, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2017-001922/26.01.2017, Inspectoratul General pentru Situaţii de

FP 53- 01, ver. 1

2

Urgenţă a avizat favorabil documentaţia “Studiu de audibilitate în vederea dezvoltării şi completării sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara”, în conformitate cu prevederile art.11 lit.1) din HG nr.1490/2004 şi ale art. 46 din OMAI nr.1259/2006. Ţinând seama de prevederile art. 42 alin. (1) din Legea nr. 481/2004 republicată, mijloacele de avertizare şi alarmare specifice se instalează în locurile stabilite de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi de serviciile de urgenţă profesioniste. Prin adresa nr. 20.042/02.2017 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al judeţului Timiş ne-a comunicat, ca urmare a solicitării noastre cu nr. 20.042/19.01.2017 adresată în baza prevederilor art. 42 din legea nr.481/2004, că “soluţia optimă care corespunde din punct de vedere tehnic este varianta nr.3 din studiul realizat” şi anume ”acoperirea cu sirene electronice păstrând 12 locaţii vechi existente bine poziţionate, unele dintre ele schimbându-le între ele şi introducând 27 de locaţii noi ca şi propunere”. Conform studiului de audibilitate întocmit la nivelul Municipiului Timişoara de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016 se precizează că “Având în vedere dinamica generală remarcabilă a municipiului, conform măsurătorilor efectuate, se recomandă pentru completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare din municipiul Timişoara, achiziţionarea a 7 sirene electronice de 600W şi a 20 de sirene electronice de 1200W, care să asigure la un număr relativ mic de sirene pe ansamblu (39 unităţi pentru tot sistemul) transmiterea semnalelor de alarmare şi mesajelor vocale la o presiune acustică superioară faţă de nivelul maxim al zgomotului ambient cu cel puţin 6dB.” În conformitate cu Ordinul M.A.I. nr. 886/2005 pentru aprobarea Normelor tehnice privind Sistemul naţional integrat de înştiinţare, avertizare şi alarmare a populaţiei, echipamentele electronice de avertizare şi alarmare a populaţiei, precizate în studiul de audibilitate, trebuie să asigure interoperabilitatea (compatibilitatea) cu echipamentele deja existente ale sistemului, instalate la nivelul dispeceratului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al judeţului Timiş, pentru a fi integrate, ulterior, în sistemul naţional de înştiinţare şi alarmare, aşa cum rezultă şi din adresa nr.20042/Bucureşti/19.01.2017 a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara sub nr. SC2017-001922/26.01.2017. Legea nr. 481/2004 republicată, prevede la articolul 44 alin. (1) că folosirea mijloacelor de alarmare în cazul producerii unor dezastre se execută numai cu aprobarea primarului localităţii, a conducătorului instituţiei publice sau a operatorului economic implicat, după caz, ori a împuterniciţilor acestora, iar la articolul 44 alin. (2) că sistemul de înştiinţare, avertizare şi alarmare la localităţi, instituţii publice şi operatori economici se verifică periodic prin executarea de antrenamente şi exerciţii. Prin HCL nr. 248/07.05.2019 a fost aprobată o alocare bugetară care permite achiziţionarea parţială a cantităţii de sirene electronice, suma estimată în valoare de 441.160 lei, aprobată pentru investiţii, permiţând achiziţionarea în anul 2019 a 7 dintre cele 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate. În concluzie, având în vedere prevederile art. 38, art. 41 alin. (2), art. 42 alin. (1), art. 44, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, potrivit Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, aprobate prin Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006, în conformitate cu Normele tehnice privind Sistemul naţional integrat de înştiinţare, avertizare şi alarmare a populaţiei, aprobate prin Ordinul M.A.I. nr. 886/2005, în temeiul prevederilor art. 21 alineatele (1) şi (2) şi art. 22 din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006, ţinând seama de concluziile Studiului de audibilitate întocmit la nivelul Municipiului Timişoara de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016 avizat favorabil de ISU „Banat” al judeţului Timiş, de adresa Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă nr.20042/Bucureşti/19.01.2017/PMT nr.SC2017-001922/26.01.2017 şi de adresa nr.20.042/02.2017 a

FP 53- 01, ver. 1

3

Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al judeţului Timiş şi luând în considerare alocarea bugetară pentru anul 2019, conform HCL nr.248/07.05.2019, propunem să se emită o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, privind: 1. Însuşirea “Studiului de audibilitate în vederea dezvoltării şi completării sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara” întocmit de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016, care va face parte integrantă din hotãrâre şi va constitui Anexa 1; 2. Achiziţionarea a 7 sirene electronice de 600W şi a 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate, pentru dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare din municipiul Timişoara; 3. Achiziţionarea în anul 2019 a 7 dintre cele 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate, având în vedere alocarea bugetară pentru anul 2019, suma estimată fiind în valoare de 441.160 lei, aprobată prin HCL nr.248/07.05.2019 pentru investiţii. Luând în considerare prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciez că proiectul de hotărâre privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local. COMPARTIMENTUL VOLUNTAR ÎNTOCMIT PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSILIER CONSILIER GĂUREAN IULIAN FRĂŢILĂ MIRON

Atasament: Expunere_motive.pdf

1 FO53-03,Ver. 2

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR Nr. SC2019- 17483 / 11.07. 2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA

PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare în

situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara __________________________________________________

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situaţiei actuale Înştiinţarea, avertizarea, prealarmarea şi alarmarea se realizează în scopul evitării surprinderii şi al luării măsurilor privind adăpostirea populaţiei, protecţia bunurilor materiale, precum şi pentru limitarea efectelor dezastrelor, atacurilor din aer şi ale acţiunilor militare. Alarmarea se realizează de către autorităţile administraţiei publice locale, în baza Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi a Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, aprobate prin Ordinul nr. 1.259 din 10 aprilie 2006 emis de Ministerul Adimistraţiei şi Internelor. Înştiinţarea reprezintă activitatea de transmitere a informaţiilor autorizate despre iminenţa producerii sau producerea dezastrelor şi/sau a conflictelor armate către autorităţile administraţiei publice centrale ori locale, după caz, şi cuprinde: a) înştiinţarea despre iminenţa producerii sau producerea unor dezastre - se realizează de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare Inspectoratul General, sau de serviciile de urgenţă profesioniste, după caz; b) înştiinţarea despre pericolul atacului din aer - vizează introducerea situaţiilor de alarmă aeriană şi încetarea alarmei şi se emit pe baza informaţiilor primite de la Statul Major al Forţelor Aeriene; c) înştiinţarea despre utilizarea mijloacelor chimice, biologice, nucleare, radiologice, convenţionale şi neconvenţionale - vizează pericolul contaminării, direcţia de deplasare a norului toxic şi se transmit pe baza datelor şi informaţiilor primite de la Statul Major General şi structurile specializate din cadrul categoriilor de forţe ale armatei. Mesajele de înştiinţare despre iminenţa producerii sau producerea unor dezastre vizează iminenţa declanşării sau declanşarea unor tipuri de riscuri. Avertizarea constă în aducerea la cunoştinţă populaţiei a informaţiilor despre iminenţa producerii sau producerea unor dezastre şi se realizează de către autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, după caz, pe baza înştiinţării transmise de structurile abilitate. Prealarmarea reprezintă activitatea de transmitere către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale a mesajelor/semnalelor/informaţiilor despre probabilitatea producerii unor dezastre sau a

2 FO53-03,Ver. 2

atacurilor din aer şi se realizează de Inspectoratul General şi de serviciile de urgenţă profesioniste, după caz. Alarmarea populaţiei reprezintă activitatea de transmitere a mesajelor despre iminenţa producerii unor dezastre sau a unui atac aerian şi se realizează de către autorităţile administraţiei publice centrale ori locale, după caz, prin mijloacele de alarmare, pe baza înştiinţării de la structurile abilitate. Alarmarea trebuie să fie oportună, autentică, stabilă şi să asigure în bune condiţii prevenirea populaţiei: a) oportună - prevenirea populaţiei în timp scurt - prin mijloace şi sisteme de alarmare care să poată fi acţionate imediat la apariţia pericolului atacurilor din aer sau producerii unor dezastre; b) autentică - prin mijloace specifice de către personalul stabilit prin decizii ale preşedinţilor comitetelor pentru situaţii de urgenţă; c) stabilă - prevenirea populaţiei şi operatorilor economici - în orice situaţie creată. Caracteristica stabilă a alarmării se obţine prin: (i) menţinerea mijloacelor de alarmare în permanentă stare de funcţionare; (îi) folosirea mai multor tipuri de mijloace de alarmare a căror funcţionare să fie asigurată de cel puţin 3 surse energetice diferite: reţea industrială, grupuri electrogene, acumulatoare, aer comprimat, abur, carburanţi şi altele asemenea; (iii) verificarea periodică a dispozitivelor de acţionare a mijloacelor de alarmare; (iv) readucerea la starea de funcţionare, în timp scurt, a sistemelor şi mijloacelor de alarmare afectate în urma atacurilor din aer; (v) intensitatea acustică a semnalelor de alarmare să fie cu cel puţin 6-10 dB mai mare decât zgomotul de fond. Sistemul de înştiinţare, avertizare şi alarmare la localităţi, instituţii publice şi operatori economici se verifică periodic prin executarea de antrenamente şi exerciţii. Numărul, tipul mijloacelor de alarmare şi locurile de instalare a acestora pentru asigurarea alarmării localităţilor şi operatorilor economici se stabilesc de către Inspectoratul General în baza studiilor de audibilitate. Asigurarea cu mijloace de alarmare se realizează din timp de pace. La trecerea graduală de la starea de pace la starea de război, prin trepte ale mobilizării, completarea echipamentelor se realizează conform normelor de înzestrare. Alarmarea populaţiei, instituţiilor publice şi operatorilor economici se realizează prin semnale acustice sau optice emise cu ajutorul mijloacelor de alarmare şi prin comunicări transmise pe posturile de radiodifuziune şi televiziune centrale şi locale, iar în cazul existenţei, şi prin staţiile de radioficare şi radioamplificare. Semnalele de alarmare acustice a populaţiei, instituţiilor publice şi operatorilor economici sunt: alarmă aeriană, alarmă la dezastre, prealarmă aeriană şi încetarea alarmei. Mijloacele de alarmare acustice asigură emiterea de sunete acustice cu frecvenţe de 200-500 Hz şi pot fi speciale şi obişnuite: Mijloacele de alarmare acustice speciale sunt sirenele electrice şi electronice de diferite puteri, sirenele cu aer comprimat şi motosirenele. Sistemul de alarmare al unei localităţi sau operator economic, în general, cuprinde: sirene electrice şi/sau electronice acţionate centralizat sau local, centrale de alarmare, staţii de radioficare şi radioamplificare. În baza prevederilor art. 22 din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006 pentru aprobarea Normele privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, “numărul, tipul mijloacelor de alarmare şi locurile de instalare a acestora pentru asigurarea alarmării localităţilor şi operatorilor economici se stabilesc de către Inspectoratul General în baza studiilor de audibilitate.” Aşa cum rezultă din adresa nr.20042/Bucureşti/19.01.2017, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2017-001922/26.01.2017, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a avizat favorabil documentaţia “Studiu de audibilitate în vederea dezvoltării şi completării sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara”, în conformitate cu prevederile art.11 lit.1) din HG nr.1490/2004 şi ale art. 46 din OMAI nr.1259/2006. Conform studiului de audibilitate menţionat mai sus întocmit de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016, rezultă că la nivelul Municipiului Timişoara, “În momentul de faţă, în teren sistemul

3 FO53-03,Ver. 2

de înştiinţare-alarmare instalat pe domeniul public şi la agenţii economici din zonă, este compus din sirene electronice de 1500W, 1200W şi 500W, alimentate de la reţeaua locală de 220V (230V),” în număr de 12 sirene, “sistemul de înştiinţare-alarmare este funcţional, dar este necesară întreţinerea lor susţinută, pentru că vorbim aici de subsisteme de alarmare (sirene electronice) care sunt din punct de vedere al tehnologiei de care beneficiază, de o generaţie mai veche din seria sirenelor electronice.” Potrivit Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, art. 38, republicată, periodic, pe baza planurilor şi a programelor de pregătire şi cu aprobarea primarului localităţii, se efectuează exerciţii de alarmare publică. În conformitate cu Legea nr. 481/2004 republicată, art. 41 alin. (2) alarmarea populaţiei se realizează de autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, după caz, prin mijloacele specifice, pe baza înştiinţării primite de la structurile abilitate şi conform art. 42 alin. (1) din aceeaşi lege mijloacele de avertizare şi alarmare specifice se instalează în locurile stabilite de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi de serviciile de urgenţă profesioniste. Prin adresa nr. 20.042/02.2017 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al judeţului Timiş ne-a comunicat, ca urmare a solicitării noastre cu nr. 20.042/19.01.2017 adresată în baza prevederilor art. 42 din legea nr.481/2004, că “soluţia optimă care corespunde din punct de vedere tehnic este varianta nr.3 din studiul realizat” şi anume ”acoperirea cu sirene electronice păstrând 12 locaţii vechi existente bine poziţionate, unele dintre ele schimbându-le între ele şi introducând 27 de locaţii noi ca şi propunere”. Legea nr. 481/2004 republicată, prevede la articolul 44 alin. (1) că folosirea mijloacelor de alarmare în cazul producerii unor dezastre se execută numai cu aprobarea primarului localităţii, a conducătorului instituţiei publice sau a operatorului economic implicat, după caz, ori a împuterniciţilor acestora, iar la articolul 44 alin. (2) că sistemul de înştiinţare, avertizare şi alarmare la localităţi, instituţii publice şi operatori economici se verifică periodic prin executarea de antrenamente şi exerciţii. Conform prevederilor art. 21 alin. (1) şi alin. (2) din Ordinul nr. 1.259/2006 “Pentru alarmarea populaţiei se asigură din timp de pace, în localităţi, instituţii publice şi la operatori economici, sisteme şi mijloace de alarmare” şi “Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, conducătorii instituţiilor publice, patronii şi managerii operatorilor economici sursă de risc, indiferent de forma de proprietate, prevăd anual în bugetul propriu fonduri pentru cheltuielile necesare desfăşurării activităţilor de protecţie civilă, potrivit legii.” 2. Schimbări preconizate şi rezultate aşteptate Conform studiului de audibilitate întocmit la nivelul Municipiului Timişoara de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016 se precizează că “Având în vedere dinamica generală remarcabilă a municipiului, conform măsurătorilor efectuate, se recomandă pentru completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare din municipiul Timişoara, achiziţionarea a 7 sirene electronice de 600W şi a 20 de sirene electronice de 1200W, care să asigure la un număr relativ mic de sirene pe ansamblu (39 unităţi pentru tot sistemul) transmiterea semnalelor de alarmare şi mesajelor vocale la o presiune acustică superioară faţă de nivelul maxim al zgomotului ambient cu cel puţin 6dB.” In conformitate cu Ordinul Ministerul Adimistraţiei şi Internelor nr. 886 din 30 septembrie 2005 pentru aprobarea Normelor tehnice privind Sistemul naţional integrat de înştiinţare, avertizare şi alarmare a populaţiei, echipamentele electronice de avertizare şi alarmare a populaţiei, precizate în studiul de audibilitate, trebuie să asigure interoperabilitatea (compatibilitatea) cu echipamentele deja existente ale sistemului, instalate la nivelul dispeceratului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al judeţului Timiş, pentru a fi integrate, ulterior, în sistemul naţional de înştiinţare şi alarmare, aşa cum rezultă şi din adresa nr.20042/Bucureşti/19.01.2017 a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara sub nr. SC2017-001922/26.01.2017. Sistemul integrat de avertizare şi alarmare are ca destinaţie asigurarea suportului fizic şi logic pentru aplicarea, conform Legii nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, a măsurilor de prevenire şi protecţie a populaţiei, precum şi a bunurilor materiale, valorilor de patrimoniu şi mediului, în cazul iminenţei producerii dezastrelor sau atacurilor aeriene, prin transmiterea mesajelor şi semnalelor către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi a populaţiei, conform Metodologiei transmiterii mesajelor de înştiinţare, avertizare şi alarmare despre situaţii de urgenţă.

4 FO53-03,Ver. 2

Sistemul integrat de avertizare şi alarmare are ca scop integrarea subsistemelor distribuite actualmente pe teritoriul naţional, într-un sistem unitar, în vederea facilitării acţionării ierarhice de la nivel central la nivel local şi aplicării unitare a planurilor şi procedurilor specifice, eliminându-se astfel paralelismele şi disfuncţionalităţile de comunicare care apar într-un ansamblu de sisteme distribuite cu funcţionare independentă. 3. Concluzii Având în vedere: - prevederile art. 38, art. 41 alin. (2), art. 42 alin. (1), art. 44 alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; - Normele privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă, aprobate prin Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006; - Normele tehnice privind Sistemul naţional integrat de înştiinţare, avertizare şi alarmare a populaţiei, aprobate prin Ordinul M.A.I. nr. 886/2005; - prevederile art. 21 alineatele (1) şi (2) şi art. 22 din Ordinul M.A.I. nr. 1.259/2006; - Studiul de audibilitate întocmit la nivelul Municipiului Timişoara de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016, avizat favorabil de ISU „Banat” al judeţului Timiş; - Adresa Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă nr.20042/Bucureşti/19.01.2017, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2017-001922/26.01.2017; - Adresa nr.20.042/02.2017 a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al judeţului Timiş, - alocarea bugetară pentru anul 2019, conform HCL nr.248/07.05.2019. Considerăm necesară şi oportună 1. Însușirea “Studiului de audibilitate în vederea dezvoltării şi completării sistemului de înştiinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara” întocmit de SC TOPGES PROIECT SRL proiect nr. 18/2016 care va face parte integrantă din hotărâre ţi va constitui Anexa 1; 2. Achiziţionarea a 7 sirene electronice de 600W şi a 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate, pentru dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştiinţare-alarmare din municipiul Timişoara; 3. Achiziţionarea în anul 2019 a 7 dintre cele 20 de sirene electronice de 1200W prevăzute în studiul de audibilitate, având în vedere alocarea bugetară pentru anul 2019, suma estimată fiind în valoare de 441.160 lei, aprobată prin HCL nr.248/07.05.2019 pentru investiţii. PRIMAR, VICEPRIMAR NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

Atasament: Aviz_Serviciul_Juridic.pdf

ROMANIA Anexa la Raportul de specialitate nr.SC2019-17483/11.07.2019 JUDETUL TIMIS MUNICIPIUL TIMISOARA SERVICIUL JURIDIC 16.07.2019 AVIZ la raportul de specialitate privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştinţare-alarmare în situaţii de protecţie civilă la nivelul Municipiului Timişoara Având în vedere Raportul de specialitate. nr. SC2019-17483/11.07.2019 privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştințare-alarmare în situaţii de protecție civilă la nivelul Municipiului Timişoara; Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019-17483/11.07.2019 a Primarului Municipiului Timisoara privind. oportunitatea Proiectului de hotărâre privind dezvoltarea, completarea şi reconfigurarea sistemului de înştinţare-alarmare în situaţii de protecție civilă la nivelul Municipiului Timişoara; Având în vedere art.41 alin. 2 din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă: (2) Alarmarea populației se realizează de autoritățile administrației publice centrale sau locale, după caz, prin mijloacele specifice, pe baza înștiințării primite de la structurile abilitate. Având în vedere prevederile art. 21 alin. 1, alin. 2 şi art. 22 (anexa Norma 10/04/2006) ORDINUL nr. 1.259 din 10 aprilie 2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de înştiinţare, avertizare, prealarmare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă: Art. 21 (1) Pentru alarmarea populaţiei se asigură din timp de pace, în localități, instituţii publice şi la operatori economici, sisteme şi mijloace de alarmare. (2) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, conducătorii instituţiilor publice, patronii şi managerii operatorilor economici sursă de risc, indiferent de forma de proprietate, prevăd anual în bugetul propriu fonduri pentru cheltuielile necesare desfăşurării activităților de protecţie civilă, potrivit legii. Art. 22 Numărul, tipul mijloacelor de alarmare şi locurile de instalare a acestora pentru asigurarea alarmării localităţilor şi operatorilor economici se stabilesc de către Inspectoratul General în baza studiilor de audibilitate. Având în vedere art. 129 din OQUG 572019 privind Codul administrativ (1) Consiliul local are inițiativă și hotărăște, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepția celor care sunt date prin lege în competența altor autorități ale administrației publice locale sau centrale. (2) Consiliul local exercită următoarele categorii de atribuții: (7) În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin_(2) lit_ d), consiliul local asigură, potrivit competenţei sale și în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de intere local privind: t

h) situaţiile de urgență; Având în vedere dispozitiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative. Având în vedere Avizul Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Se avizează favorabil raportul de specialitate înregistrat cu nr. SC2019-17483/11.07.2019 privind dezvoltarea, completarea și reconfigurarea sistemului de înştințare-alarmare în situaţii de protecție civilă la nivelul Municipiului Timişoara. Mentionăm că prezentul aviz nu priveste necesitatea si oportunitatea demersului privind dezvoltarea, completarea și reconfigurarea sistemului de înştințare-alarmare în situații de protecție civilă la nivelul Municipiului Timişoara şi nu se substituie avizului de legalitate al secretarului, aviz reglementat de Legea nr. 215/2001 privind administratia publică locală cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, avizul nu priveste aspectele tehnice, economice, de specialitate ale documentatiei, nu obligă la emiterea actelor administrative ulterioare si nu înlocuieste obligatia structurilor competente de a analiza documentatia din punct de vedere al atributiilor ce le incumbă. CONSILIER JURIDIC DANIELA STEFAN _ Cod FO53-13,Ver.1