keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 3/26.01.2010 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.124/24.04.2007

26.01.2010

Hotararea Consiliului Local 3/26.01.2010
privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.124/24.04.2007


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2009-30215/07.12.2009 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul dr.ing. Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sanatate, protectie sociala, turism,ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 124/24.04.2007 - privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) lit.a din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului propriu de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.124/24.04.2007 se completează la art.45 - Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice GTZ - Atribuţii, prin adăugarea literei n), având următorul conţinut:
"n) asigură prin aportul propriu de specialitate şi în colaborare cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional a Judeţului Timiş, aplicarea însemnelor distinctive şi a siglelor de monumente istorice înscrise în Lista monumentelor istorice şi controlează întreţinerea lor de către proprietar, pe raza Municipiului Timişoara."
Art.2 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.3 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Resurse Umane;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
CIPRIAN BOGDAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_ROF_Primarie.pdf

be Primăria Municipiului Timişoara Seaprăbă, Directia Dezvoltare Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Dr. Ing. Gheokgh D Cartierelor Istorice din Timişoara REFERAT privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcționare al Primăriei Municipiului Timişoara, Secţiunea a V-a, Direcţia Dezvoltare, Art. 45, Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice În conformitate cu art. 47, lit. d), din Legea nr. 422/18.07.2001 privind protejarea monumenielor istorice, prevede obligația Primarului de a „asigura prin aportul propriu de specialitate şi în colaborare cu direcţia pentru cultură, culte şi patrimoniul cultural național județeană, aplicarea însemnelor distinctive şi a siglelor de monumente istorice”. În Regulameniul de organizare și funcționare al Primăriei Municipiului Timişoara nu sunt prevăzute atribuții specifice pentru conformare la nici una dintre Direcţiile cu atribuții în domeniu, respectiv Direcţia Urbanism, Direcţia Patrimoniu şi Direcţia Dezvoltare. Având în vedere adresa nr. 67591/12.11.2009 transmisă Primăriei Municipiului Timişoara de către Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Timiş (Biroul de Combatere a Infracţiunilor contra Patrimoniului) şi înaintată Direcţiei Dezvoltare de către Direcţia de Urbanism (Biroul Dezvoltare Urbană şi Metropolitană) prin adresa SC2009- 28973/25.11.09 şi ţinând cont de atribuțiile specifice ale Centrului de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice (CCRCI) pe linia protejării patrimoniului cultural imobil - vezi Regulamentul de organizare şi funcţionare al Primăriei Municipiului Timişoara, secţiunea V, art. 45, pct. a) în care se precizează „Coordonează activitățile de reabilitare prudentă a cartierelor istorice din Timişoara” şi pct. b) „Asigură cooperarea cu alte instituții implicate în procesul de reabilitare”, ne asumăm preluarea atribuțiilor prevăzute la art. 47 lit. d), din Legea nr. 422 din 18.07.2001 privind protejarea monumentelor istorice. Totodată, propunem spre aprobare, modificarea Regulamentul de organizare şi funcționare al Primăriei Municipiului Timişoara, Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice prin adăugarea unui nou articol la componenta Atribuţii din Art. 45 al Regulamentului, cu următorul conţinut: n) asigură prin aportul propriu de specialitate şi în colaborare cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Național a Judeţului Timiş, aplicarea însemnelor distinctive şi a siglelor de monumente istorice înscrise în Lista monumentelor istorice şi controlează întreținerea lor de către proprietar, pe raza Municipiului Timişoara Direcţia Dezvoltare, prin Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice, a făcut deja demersuri vizând semnalizarea monumentelor istorice. Au fost proiectate plăcuțe de marcare a monumentelor istorice conform Ordinului nr.

2237%27.04.2004 privind aprobarea Normelor metodologice de semnalizare a monumentelor istorice de către Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice, în colaborare cu experții germani (GTZ), iar varianta optimă a fost selectată de către reprezentanții Direcţiei Judeţene pentru Culte, Cultură şi Patrimoniul Cultural Naţional a Judeţului Timiş (arh. Doina Antoniuc), ai Direcţiei Urbanism (arh. Sorin Ciurariu) şi ai Direcţiei Dezvoltare (arh. Aurelia Junie). Au fost executate şi amplasate 6 plăcuțe finanțate de către Clubul Rotary Timişoara (panouri neconforme proiectului inițial) pe clădirile Piaţa Unirii 1, Piaţa Unirii 4, Piaţa Unirii 7, Piaţa Unirii 10, Piaţa Unirii 12, Piaţa Libertăţii 1. De asemenea, sunt în curs de execuţie şi montare 7 plăcuţe de semnalizare a monumentelor istorice pentru imobilele care au beneficiat de lucrări de reabilitare coordonate de către Direcţia Dezvoltare prin CCRCI, în cadrul programului demonstrativ de reabilitare prudentăa imobilelor istorice, derulat în colaborare cu GTZ, precum şi în contextul contractului de asociere între Primăria Municipiului Timişoara şi SC Ursus Breweries SA. Contravaloarea acestor plăcuțe de semnalizare va fi finanțată din fonduri puse la dispoziţie de către Guvernul Republicii Federale Germania, în cadrul proiectului „Reabilitarea prudentă şi revitalizarea economică a cartierelor istorice din Timişoara”, proiect implementat de Primăria Municipiului Timişoara în cooperare cu GTZ. Având în vedere cele mai sus menţionate, PROPUNEM modificarea Regulamentul de organizare şi funcționare al Primăriei Municipiului Timişoara, Centrul de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice prin adăugarea unui nou_arțicoT, a componenta 4ribuții din Art. 45 al Regulamentului, cu următorul conținut: d n) asigură prin aportul propriu de specialitate şi în colaborare cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional a Judeţului Timiş, aplicarea însemnelor distinctive şi a siglelor de monumente istorice înscrise în Lista monumenielor istorice şi controlează întreţinerea lor de către proprietar, pe raza Municipiului Timişoara Responsabilitățile vizând realizarea acestor atribuții vor fi incluse în fişele de post ale salariaților desemnaţi, din cadrul Centrului de Coordonare pentru Reabilitarea Cartierelor Istorice din Timişoara. Având în vedere cele mai sus menționate, vă rugăm să dispuneți. Director executiv,