keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 389/01.08.2014 privind aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente proiectului "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 500 de euro/lună"

01.08.2014

Hotararea Consiliului Local 389/01.08.2014
privind aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente proiectului "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 500 de euro/lună"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 18357 / 15.07.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru proiectele ce solicită finanţare în cadrul Axei prioritare 1 a Programului Operaţional Regional 2007-2013, Domeniul major de intervenţie 1.2 " Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale cu completările şi modificările ulterioare;
Având în vedere art.42 şi art.43 din Legea 500/2002 privind finanţele publice cu completările şi modificările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) şi alin. (4) lit. d) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă cererea de finanţare, prezentată în Anexa 1, necesară realizarii proiectului "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 500 euro/lună", având un buget total de 1.688.801,00 lei.

Art. 2: Se aprobă cofinanţarea proiectului cu suma de 664.849,18 lei, reprezentând cota de 40% din cheltuielile eligibile şi finanţarea tuturor costurilor neeligibile inclusiv cele suplimentare, conform Anexei nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se mandatează Primarul Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU, să semneze contractul de finanţare a proiectului " Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 500 euro/lună".

Art. 4: Se aprobă asigurarea resurselor financiare necesare implementării optime a proiectului, în condiţiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din fonduri europene.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciul Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ALFRED ROBERT SIMONIS
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014 - /

REFERAT

privind aprobarea cererii de finanţare şi a cheltuielilor aferente proiectului „ Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii

cu un venit mediu sub 500 de euro/lună”

Pentru proiectele care solicită finanţare în cadrul Axei prioritare 1 a Programului Operaţional Regional (POR) 2007-2013, „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.2. „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”, Ghidului solicitantului prevede că un proiect poate fi considerat eligibil şi conform şi poate fi co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare (FEDR), dacă îndeplineşte toate criteriile impuse de ghid.

Pe parcursul procedurii de evaluare a cererii de finanţare - Cod SMIS 48188 formată din 7 proiecte individuale, aprobată prin HCL nr. 316 din 30.05.2013 şi depuse pentru finanţare către Organismul Intermediar – ADR Vest, la proiectul nr. 6- Reabilitare termică imobil B-dul Take Ionescu nr. 11-13 ,au survenit modificări de destinaţie ale apartamentului nr. 2, sc. B, din spaţiu cu altă destinaţie, în spaţiu de locuit .

În conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe şi ale corrigendumului nr. 3 la Ghidul solicitantului, schimbarea destinaţiei apartamentului implică modificări asupra finanţării nerambursabile.

Prin adresa nr. CP2014-417/09.04.2014 , Organismul Intermediar – ADR Vest solicită reaprobarea cererii de finanţare. Astfel, pentru a nu obstrucţiona procesul de evaluare a celelorlalte 6 proiecte ale cererii de finanţare, a fost retras proiectul nr. 6 - Reabilitare termică imobil B-dul Take Ionescu nr. 11-13, sc. A+B, care va constitui o nouă cerere de finanţare.

Drept urmare, propunem aprobarea cererii de finanţare, Anexa nr.1, necesare realizării proiectului „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu cuprins sub 500 euro/lună”, având un buget total în cuantum de 1.688.801,00 lei.

De asemenea, propunem co-finanţarea proiectului cu suma de 664.849,18 lei, reprezentând cota de 40% din costurile eligibile, finanţarea tuturor costurilor neeligibile inclusiv cele suplimentare, conform Anexei nr.2 şi asigurarea resurselor financiare necesare implementării optime a proiectului, în condiţiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din fonduri europene.

Primarul Municipiului Timişoara, este persoana mandatată să semneze contractul de finanţare a proiectului " Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe din municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 500 euro/lună".

VICEPRIMAR Pentru SECRETAR DAN DIACONU SIMONA DRĂGOI

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU SERVICIUL JURIDIC CONSILIER IOAN ZUBAŞCU CRISTINA BABESCU

Red/Dact. C.B. Ex.1

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr. 2 la HCL nr.

SURSE DE FINANŢARE

NR. CRT. SURSE DE FINANŢARE VALOARE

I Valoarea totală a cererii de finantare, din care : 1,688,801.00

a. Valoarea neeligibilă, inclusiv TVA aferent 26,678.05

b. Valoarea eligibilă 1,662,122.95

II Contribuţia proprie, din care : 691,527.23

a. Contribuţia solicitantului la cheltuieli eligibile* 664,849.18

b. Contribuţia solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferent* 26,678.05

III ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ 997,273.77

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ

Atasament: Anexa_1.pdf

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 0 din 30

PROGRAMUL OPERAŢIONAL REGIONAL 2007-2013 Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere” Domeniul major de intervenţie 1.2 – Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinte”

FORMULARUL CERERII DE FINANŢARE

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 0 din 30

Cuprins

0.  INFORMAŢII PRIVIND TIPUL ASISTENŢEI FINANCIARE NERAMBURSABILE SOLICITATE .................. 1  1.  INFORMAŢII PRIVIND SOLICITANTUL .......................................................................... 1 

1.1.  Solicitantul ................................................................................................ 1  1.2.  Reprezentantul legal al Solicitantului ................................................................ 2  1.3.  Persoana de contact ..................................................................................... 2  1.4.  Persoana responsabilă cu operaţiunile financiare ................................................... 2  1.5.  Banca/Trezoreria ........................................................................................ 2  1.6.  Sprijin primit în prezent sau anterior din fonduri publice şi/sau împrumuturi din partea instituţiilor financiare internaţionale (IFI) .................................................................... 2 

2.  CEREREA DE FINANŢARE ....................................................................................... 3  2.1.  Resursele materiale implicâte în realizarea proiectului ........................................... 3  2.2.  Managementul cererii de finanţare ................................................................... 4  2.3.  Proiectele din cadrul cererii de finanţare .......................................................... 12 

3.  DESCRIEREA PROIECTELOR ŞI A ACTIVITĂŢILOR DIN CEREREA DE FINANŢARE ........................ 12  3.1.  Localizarea proiectelor ............................................................................... 12  3.2.  Descrierea proiectelor ................................................................................ 12 

3.2.1.  Obiectivele cererii de finanţare ............................................................... 12 

3.2.2  Contextul proiectelor .............................................................................. 14 

3.2.3  Potenţialii beneficiari ai proiectelor ............................................................. 16 

3.3.  Calendarul activităţilor cererii de finanţare ....................................................... 17  3.4.  Durata de implementare a activitatilor prevazute in cererea de finanţare ................... 20  3.5.  Indicâtori ................................................................................................ 20  3.6.  Sustenabilitatea investitiilor ......................................................................... 21  3.7.  Informare şi publicitate ............................................................................... 21  3.8.  ACHIZIŢIILE PUBLICE ................................................................................... 22 

4.  FINANŢAREA PROIECTELOR .................................................................................. 26  4.1.  Bugetul CERERII DE FINANŢARE ...................................................................... 26  4.2.  SURSE DE FINANŢARE .................................................................................. 28 

5.  CERTIFICAREA CERERII DE FINANŢARE ..................................................................... 28 

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 1 din 30

ÎNREGISTRAREA CERERII DE FINANŢARE

Organismul intermediar pentru POR – Agenţia pentru Dezvoltare Regională __________________

Nr: Înregistrată de:

Cod SMIS: Semnătura

Data

TITLUL: Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinte din Municipiul Timişoara, pentru familii cu un venit mediu sub 500 Euro/ luna

0. INFORMAŢII PRIVIND TIPUL ASISTENŢEI FINANCIARE NERAMBURSABILE SOLICITATE

Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)

1. INFORMAŢII PRIVIND SOLICITANTUL

1.1. Solicitantul

Denumirea solicitantului MUNICIPIUL TIMIŞOARA

Codul de înregistrare fiscală RO 14756536

Codul unic de înregistrare

Adresa sediului solicitantului Bulevardul C.D. Loga, numarul 1, cod postal 300081, Timişoara, judetul Timis

Email [email protected]

Tipul solicitantului unitate administrativ-teritorială (autoritate a administraţiei publice locale) municipiu reşedinţă de judeţ

unitate administrativ-teritorială (autoritate a administraţiei publice locale) sector al municipiului Bucureşti

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 2 din 30

1.2. Reprezentantul legal al Solicitantului

Numele Robu T. Nicolae

Funcţia PRIMAR

Numărul de telefon 0256408300

Numărul de fax 0256490635

Email [email protected]

1.3. Persoana de contact

Numele Georgiu H. Ana

Funcţia CONSILIER

Numărul de telefon 0256408385

Numărul de fax 0256408322

Email [email protected]

1.4. Persoana responsabilă cu operaţiunile financiare

Numele Haracicu M. Smaranda

Funcţia DIRECTOR Directia Economica

Numărul de telefon 0256408468

Numărul de fax 0256293606

Email [email protected]

1.5. Banca/Trezoreria

Denumirea băncii (sucursalei)

TREZORERIA TIMIŞOARA

Adresa băncii Strada Gheorghe Lazar, numarul 9B, cod postal 300081, Timişoara, judetul Timis

Codul IBAN RO89TREZ62124510220XXXXX

1.6. Sprijin primit în prezent sau anterior din fonduri publice şi/sau împrumuturi din partea instituţiilor financiare internaţionale (IFI)

1.6.1 Aţi mai solicitat sprijin financiar din fonduri publice sau împrumuturi din partea IFI, pentru vreunul din proiectele (fie în întregime, fie parţial, respectiv pentru o parte din activităţile cuprinse în proiect) ce constituie obiectul prezentei Cereri de finanţare?

Da

Nu

 Daca da, vă rugăm să specificaţi următoarele informaţii

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 3 din 30

Denumirea programului, titlul şi numărul de înregistrare a solicitării de finanţare / proiectului

NA

Valoarea proiectului / finanţării solicitate (lei)

NA

Sursa de finanţare NA

Stadiul la data depunerii Cererii de finanţare Activităţi finanţate

NA

1.6.2 Vreunul din proiectele (integral sau parţial, respectiv activităţi/investiţii din proiect) ce constituie obiectul prezentei Cereri de finanţare a mai beneficiat deja de sprijin financiar din fonduri publice sau împrumuturi din partea IFI?

Da

Nu

 Daca da, vă rugăm să prezentaţi detalii referitoare la programul de finanţare, organizaţia finanţatoare / autoritatea contractantă, activităţile finanţare (respectiv acele activităţi care se regăsesc şi în proiectul ce face obiectul prezentei Cereri de finanţare), valoarea finanţării.

2. CEREREA DE FINANŢARE

Prin prezenta Cerere de finanţare se solicită co-finanţarea proiectelor propuse mai jos, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013 – Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, 1.2. „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”.

Ratele de co-finanţare ale autorităţii publice locale şi asociaţiilor de proprietari vor fi: 30% contribuţia autorităţii publice locale şi 10% contribuţia fecăreia din asociaţiile de

proprietari, în condiţiile în care mai mult de 50% dintre familiile - proprietari din fiecare bloc au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub 150 Euro;

20% contribuţia autorităţii publice locale şi 20% contribuţia fecăreia din asociaţiile de proprietari, în condiţiile în care mai mult de 50% dintre familiile - proprietari din fiecare bloc au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub 350 Euro;

10% contribuţia autorităţii publice locale şi 30% contribuţia fecăreia din asociaţiile de proprietari, în condiţiile în care mai mult de 50% dintre familiile - proprietari din fiecare bloc au un venit mediu net lunar pe membru de familie sub 500 Euro.

2.1. Resursele materiale implicâte în realizarea proiectului

Resursele materiale necesare pentru desfasurarea activitatilor din cadrul acestui proiect vor fi cele de care dispune Administratia Locala a municipiului Timişoara. Deoarece membrii echipei de proiect din partea UAT Timişoara fac parte din mai multe departamente din cadrul administratiei, resursele materiale din cadrul acestor departamente vor fi puse la dispozitie pentru desfasurarea activitatilor proiectului. Imobilul ce va fi folosit pentru desfasurarea activitatii echipei de implementare a proiectului este sediul principal al beneficiarului: strada C.D. Loga, nr.1, Municipiul Timişoara, Judetul Timis. In cadrul acestei cladiri membrii echipei de proiect dispun de propriile birouri, dotate cu mobilierul si aparatura necesara. Spatii de birouri:

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 4 din 30

Specialistii implicâti au la dispozitie propriile birouri cu statii de lucru. Pentru implementare se vor utiliza, de asemenea, consumabilele si resursele existente (telefonie, internet, fax, produse de papetarie). Echipamente:

 1 server  8 PC legate in retea  1 conexiune internet prin fibra optica  2 copiatoare  1 ploter  2 scanner-e  2 imprimante

2.2. Managementul cererii de finanţare

Data fiind materia specifica proiectelor cu finanţare nerambursabila, a chestiunilor tehnice ce tin de implementarea unui proiect având lucrari de interventii, pentru derularea cu succes a proiectului, la nivelul Primariei Municipiului Timişoara s-a decis contractarea de servicii specializate. Pentru elaborarea cererii de finanţare s-a decis contractarea serviciului câtre o firma de consultanta, iar pentru realizarea serviciilor de proiectare – e.g. aferente Expertizei tehnice a blocurilor vizate, Auditului Energetic, Documentatiei de Avizare a Lucrarilor de Interventie (DALI), respectiv Proiectului Tehnic si Detaliilor de Executie (PT+DE) - s-a decis contractarea serviciului câtre o firma de proiectare. Activitati realizate inainte de semnarea Contractului de finanţare Activitatea nr.1. Realizarea dosarului de finanţare 1.1 Achizitia serviciilor de elaborare a dosarului de finanţare Scopul acestei subactivitati a fost contractarea serviciului de elaborare a dosarului de finanţare; Strategia folosita a constat in pregatirea documentatiei specifice derularii procesului de achizitii, finalizata cu incheierea contractelor de servicii. Rezultatul acestei activitati a constat in semnarea contractelor de servicii:

- . Contract nr. 14/24.01.2013 pentru serviciile de Consultanta intocmire Cerere de finanţare, incheiat cu SC SIAB Development SRL, din localitatea Cluj-Napoca;

- . Contract nr. 5/14.01.2013 pentru serviciile de Proiectare si inginerie, incheiat cu SC PROIECT C&A SRL, din localitatea Timişoara.

Locâtia: aceasta activitate s-a desfasurat in cadrul Primariei Municipiului Timişoara. Resurse utilizate: pentru desfasurarea acestei activitati au fost utilizate resurse umane – personalul de specialitate din cadrul UAT Timişoara – respectiv resurse materiale (sediul si dotarile din cadrul UAT Timişoara); Durata: 7 luni. 1.2 Elaborarea dosarului de finanţare Scopul acestei subactivitati a vizat elaborarea dosarului de finanţare; Strategia folosita a constat in monitorizarea procesului de elaborare a dosarului, coroborata cu un contact permanent cu echipele firmelor contractate; Rezultatul acestei activitati a constat intr-un dosar de finanţare elaborat; Locâtia: aceasta activitate s-a desfasurat atât in cadrul Primariei Municipiului Timişoara, cât si la sediile SC SIAB Development SRL, respectiv SC PROIECT C&A SRL. Resurse utilizate: pentru desfasurarea acestei activitati au fost utilizate resurse umane – personalul de specialitate din cadrul UAT Timişoara, SC SIAB Development SRL, respectiv SC PROIECT C&A SRL –

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 5 din 30

respectiv resurse materiale (sediul si dotarile din cadrul UAT Timişoara, SC SIAB Development SRL, respectiv SC C&A SRL); Durata: 4 luni Activitati realizate dupa semnarea contractului de finanţare Activitatea 1. Managementul de proiect 1.1 Constituirea echipei de proiect, identificarea mecanismelor de lucru Scopul acestei activitati este reprezentat de identificarea personalului ce va fi implicât in implementarea proiectului – din cadrul firmelor ce vor face obiectul contractelor de servicii consultanta - identificarea mecanismelor de lucru, trasarea sarcinilor si responsabilitatilor in cadrul echipei. Strategia folosita: Proiectul va fi coordonat de un Manager de Proiect desemnat de Primăria Municipiului Timişoara. Managerul de proiect este responsabil cu buna implementare a acestui proiect, urmărirea proceselor şi etapelor principale, susţinerea relaţiilor contractuale cu părţile implicâte şi avizarea rapoartelor tehnice şi cererilor de prefinanţare si rambursare. Echipa de implementare a proiectului va fi constituită din:  1 Manager de proiect  1 Responsabil tehnic  1 Responsabil financiar  1 Responsabil achiziţii  1 Asistent proiect  1 Responsabil arhivare - secretariat  Consultant specializat – implementare proiect

- 1 Expert AT Raportari - 1 Expert AT Rambursari

 Consultant specializat - Asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului - 1 Expert – Asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului

1.1. Structura echipei de management, desemnată de către Primăria Timişoara în vederea gestionării proiectului va avea următoarele atribuții: 1.1.1 Manager de proiect – principalele atribuţii/responsabilităţi:  supravegherea desfăşurării zilnice a proiectului şi gestionarea echipei proiectului;  gestionarea organizării şi participarea la şedinţele/evenimentele din cadrul proiectului;  asigurarea unui circuit informaţional adecvat, discuţii şi feedback dintre diferiţi actori;  întocmirea planurilor detaliate de lucru şi de monitorizare a respectării implementării acestora;  asigurarea respectării termenelor stabilite;  verificarea şi aprobarea rapoartelor de progres.

1.1.2. Responsabil tehnic – principalele atribuţii/responsabilităţi  participarea la pregătirea documentaţiei de achiziţie publică şi la elaborarea contractelor;  verificarea asigurării calităţii prevăzute în documentaţia tehnică şi în contract;  participarea la recepţia calitativă a lucrărilor, pe câtegorii de lucrări;  patriciparea la verificarea în fazele determinante şi la întocmirea proceselor verbale.

1.1.3. Responsabil financiar – principalele atribuţii/responsabilităţi:  coordonarea activităţilor necesare pentru buna desfăşurare a activităţii de contabilitate a

proiectului;  completarea şi predarea documentelor financiare legate de proiect;  participarea la implementarea subactivităţilor de achiziţii publice;  relaţionarea cu banca şi trezoreria şi efectuarea plăţilor contractate;  realizarea de rapoarte financiare/ situaţii cerute;  urmărirea bugetului proiectului pe perioada de implementare.

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 6 din 30

1.1.4. Responsabil achiziţii publice – principalele atribuţii/responsabilităţi:  realizarea documentaţiei de achiziţie publică de servicii şi lucrări;  participarea la pregătirea procedurilor de achizitii pentru desemnarea executanţilor lucrărilor

de construcţii;  acordarea de asistenţă pentru echipa tehnică la elaborarea contractului de execuţie cu

constructorul;  acordarea de asistenţă pentru responsabilul pentru probleme tehnice la verificarea asigurării

calităţii prevazute în documentaţia tehnică şi în contract;  participarea la recepţia lucrărilor şi întocmirea actelor de recepţie;  colaborarea cu membrii echipei de implementare în realizarea rapoartelor tehnice si financiare. 1.1.5.Asistent de proiect – principalele atribuţii/responsabilităţi:  asistenţă la contractare cu Autoritatea de Management;  coordonarea echipei de proiect propusa de consultant;  managementul riscurilor la nivel de proiect, astfel încât, în eventualitatea materializării

acestora să se pună în lucru planurile de acţiune stabilite;  sprijin in mentinerea unei legaturi permanente intre echipa de proiect UAT Timişoara si

consultant cu ADR Vest, respectiv Autoritatea de Management POR;  managementul publicitatii proiectului;  sprijin la transferul de informatii intre parti;  gestionarea şedinţelor/evenimentelor din cadrul proiectului, din partea echipei consultantului;  asistenta in monitorizarea proiectului/management;  asistenta juridica;  asistenţă acordată Primăriei pentru solicitările Autorităţilor de Management legate de derularea

proiectului;  orice alt tip de asistenţă acordată Primăriei pentru implementarea cu succes a proiectului. 1.1.6.Responsabil arhivare - secretariat – principalele atribuţii/responsabilităţi:

 Îndosariază şi arhivează toate documentele şi materialele, conform procedurii specifice;  Asigură înregistrarea în registrul de intrare-ieşire a întregii corespondenţe privind

Proiectul, pe toată durata de implementare a acestuia;  Convoacă membrii, la solicitarea Managerului de Proiect, şi redactează minuta şedinţelor

interne;  Asigură logistica desfăşurării întâlnirilor/şedinţelor de analiza din cadrul proiectului,

transmiterea Agendei, invitaţiilor, pregătirea/printarea materialelor;  La solicitarea Managerului de Proiect, realizează orice alte activităţi specifice de

secretariat, redactare sau traduceri;  Răspunde pentru îndeplinirea corespunzătoare, întocmai şi la timp, a sarcinilor specifice.

Fişele de post individuale pentru fiecare membru al echipei de implementare a proiectului sunt prezentate în anexa cererii de finaţare. Consultanţa specializată nu va înlocui responsabilitatea Primăriei Municipiului Timişoara de gestiune a proiectului tratât în prezenta cerere de finanţare, ca unic responsabil pentru buna implementare a acestuia, privit ca proiect de dezvoltare a comunităţii locale din Timişoara. 1.2. Pentru alegerea consultantului se urmăreşte acoperirea a cel putin 3 elemente fundamentale:  experienţa în consultanţa de management (pentru implementarea cu succes a tuturor

activităţilor în corelare cu timpul, finanţarea, şi procedurile impuse prin contractul de finanţare)

 expertiza economică şi juridică (pentru realizarea managementului financiar al proiectului şi corelarea bugetului Primăriei, posibilelor surse împrumutate prefinanţării, cererilor de plată etc, precum şi asistenţa, analiza şi răspunsul la eventualele contestaţii etc),

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 7 din 30

 expertiza tehnică (monitorizarea implementării tehnice a proiectului, respectarea soluţiilor propuse în proiectul tehnic etc)

Structura echipei de management, desemnată de către consultant în vederea gestionării proiectului va avea următoarele atribuții: 1.2.1. Expert Asistenta Tehnica Raportari – principalele atribuţii/responsabilităţi:  realizarea Rapoartelor de progres trimestriale;  asistenta/realizarea de adrese, notificari, solicitari câtre ADR Vest, AM POR sau terti;  asistenta la realizarea dosarului cererilor de prefinanţare si rambursare;  intocmirea de analize, situatii in acord cu solicitarile Managerului de proiect;  asigurarea unui circuit informaţional adecvat;  asistenta in planificarea si realizarea activitatilor din cadrul proiectului, in acord cu atributiile

desemnate;  suport in asigurarea managementul publicitatii proiectului;  desfasurarea activitatii de secretariat, pentru echipa de proiect; 1.2.2. Expert Asistenta tehnica Rambursari – principalele atribuţii/responsabilităţi:  întocmirea fluxului de numerar al proiectului (cash flow);  intocmirea cererilor de prefinanţare;  intocmirea cererilor de rambursare;  asistenta/ intocmire rapoarte de analiza pentru determinarea încadrarii proiectului în limitele

stabilite prin buget;  urmarirea incadrarii in buget a cheltuielilor din proiect, in raport cu luniile bugetare si in acord

cu calendarul activitatilor; 1.3. Consultant specializat - Asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului Desemnarea firmei de consultanta abilitata sa furnizeze Expertul/ii – Asistenta tehnica - servicii de supraveghere a santierului – se va face in urma unui proces de achizite publica. Expertul/ ii vor fi insarcinat cu asigurarea serviciilor de consultanţă de specialitate pe durata implementării proiectului. Serviciile de consultanţă vor fi solicitate numai pentru activităţile şi ariile de expertiză pentru care solicitantul nu dispune de resurse proprii.

1.3.1 Expert AT – servicii de supraveghere a santierului - principalele atribuţii/responsabilităţi;  clarificarea anumitor soluţii date de proiectant;  punerea în practică şi urmărirea modificărilor proiectului survenite pe parcurs din diferite

motive obiective, etc.  asistenta acordata beneficiarului in activitatile de supervizare şi monitorizare asigurate de către

beneficiar prin intermediul diriginţilor de şantier proprii; Fişele de post individuale pentru fiecare membru al echipei de implementare a proiectului sunt prezentate în anexa cererii de finaţare. Rezultatul acestei activitati este reprezentat de atribuirea de sarcini si responsabilitati in cadrul echipei. Locâtia acestei activitati se va regasi la sediul UAT Timişoara, respectiv firma de consultanta contractata. Responsabilul din cadrul acestei activitati este Managerul de proiect, sustinut de echipa de implementare; Resursele utilizate pentru desfasurarea acestei activitati sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de implementare), respectiv resurse materiale (sediul si echipamentele aflate in dotarea UAT Timişoara si a firmei). Durata acestei activitati este de 10 zile, din prima luna de implementare. 1.2. Monitorizarea, Evaluarea, Raportare Scopul acestei subactivitati este de a realiza monitorizarea si evaluarea stadiului implementarii

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 8 din 30

proiectului de câtre echipa de implementare. Strategia urmata consta in monitorizarea activitatilor desfasurate in cadrul proiectului, evaluarea rezultatelor obtinute comparativ cu cele preconizate in cererea de finanţare, respectiv raportarea lor câtre Organismul Intermediar ADR Vest. Echipa de management a proiectului va prelua responsabilitatea activităţilor de monitorizare şi evaluare a modului de implementare a proiectului. Această activitate va presupune organizarea de şedinţe de lucru periodice, pe toată durata proiectului, pentru a se analiza şi verifica rezultatele etapei în curs. Aceste şedinţe de lucru vor urmări gradul de îndeplinire a obiectivelor şi rezultatelor proiectului prin analiza implementării fiecărei activităţi, a gradului de respectare a graficului de activităţi. În cazul apariţiei unor riscuri care pot periclita îndeplinirea fazei în curs sau a celor următoare, se vor defini măsuri pentru diminuarea acestor riscuri. Se va institui o procedura de management a riscurilor la nivel de proiect. În cazul în care se vor constata abateri de la planul iniţial, se vor evalua cauzele acesteia şi se vor stabili măsuri pentru reîncadrarea în plan. Activitatea de evaluare şi monitorizare va acoperi întreaga durată de implementare a proiectului şi se va realiza pe bază de:  procese verbale de recepţie a lucrărilor  minute a sedintelor evidentiind actiunile de intreprins si responsabilii  rapoarte financiar-contabile  rapoarte periodice de monitorizare, sintetizând concluziile şi recomandările formulate în cadrul

şedinţelor de lucru (cel puţin 3 rapoarte – la iniţierea proiectului; intermediar; la finalizarea proiectului)

 time-sheet-uri lunare intocmite de echipa de implementare O atenţie deosebită va fi acordată monitorizării şi supervizării lucrărilor de construcţie. Această activitate se referă la asigurarea serviciilor de consultanţă de specialitate pe durata implementării proiectului. Serviciile de consultanţă vor fi solicitate numai pentru activităţile şi ariile de expertiză pentru care solicitantul nu dispune de resurse proprii. Activitatea de asistenţă tehnică de specialitate se referă la clarificarea anumitor soluţii date de proiectant, punerea în practică şi urmărirea modificărilor proiectului survenite pe parcurs din diferite motive obiective, etc. Supervizarea şi monitorizarea vor fi asigurate de către beneficiar prin intermediul diriginţilor de şantier proprii, asistat fiind de către consultant. Pentru asigurarea resurselor financiare in cadrul proiectului, se vor depune Cereri de prefinanţare. Aspectele tehnice se vor raporta OI prin intermediul raportelor de progres, urmand a fi transmise in acord cu de prevederile contractuale. Pentru asigurarea unui cash flow coerent in cadrul proiectului, se vor transmite OI cereri de rambursare in acord cu graficul de transmitere CR. Responsabilitatea pentru activitatea de monitorizare si evaluare, respectiv raportare, revine Managerului de proiect, respectiv Asistentului de proiect, Expertului tehnic, respectiv expertului financiar, echipei de implementare; Rezultatul acestei activitati se va materializa intr-o implementare corecta a proiectului, in acord cu indicâtorii asumati. Locâtia acestei activitati se va regasi in cadrul UAT Timişoara, respectiv sediul consultantului. Resurse utilizate pentru desfasurarea acestei activitati vor fi de tipul resurselor umane si resurselor materiale. Durata acestei activitati se intinde pe 12 luni, respectiv intreaga perioada de implementare a proiectului. Activitatea 2. Achizitiile in cadrul proiectului Scopul acestei activitati vizeaza incheierea contractelor de lucrari de interventie pentru obiectivele vizate, respectiv contractarea serviciilor de publicitate, consultanta si asistenta tehnica – servicii de supraveghere a santierului. Strategia folosita consta in elaborarea unei documentatii de achizitii publice care sa respunda perfect nevoilor identificâte. Intregul proces de achizitie se va realiza in conformitate cu prevederile „OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii”, actualizata la zi, si normele legale incidente. Pentru

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 9 din 30

lucrarile de interventie, operatorii economici vor trebui sa detina certificât de Sistem de Management al calitatii si sa respecte prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Se vor utiliza criterii care ce reflecta avantaje de natura economica in vederea obtinerii raportului optim intre calitate si pret. Evaluarea ofertelor transmise de operatorii economici se va realiza in cadrul echipei de proiect condusa de Responsabilul achizitii publice, alegerea ofertei castigatoare realizandu-se in baza criteriilor mentionate. Se va proceda la indosarierea si arhivarea tuturor documentelor care deriva din procedura de achizitie. Responsabilitatea pentru activitatea de fata ii revine Managerului de proiect, respectiv responsabilului Achizitii publice, responsabilului financiar, echipei de implementare. Rezultatul acestei activitati se va materializa in semnarea de contracte de lucrari, respectiv servicii pentru obiectivele proiectului. Locâtia acestei activitati se va regasi in cadrul UAT Timişoara. Resursele utilizate sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de implementare a proiectului) si resurse materiale (echipamentele folosite in cadrul UAT). Durata acestei activitati va fi de 7 luni. Activitatea 3. Lucrari de interventie la obiectivele vizate in proiect Contractarea executării lucrărilor de intervenţie se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice. Executanţii lucrărilor de intervenţie au obligaţia de a respecta prevederile autorizaţiei de construire, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie, precum şi de a asigura nivelurile de performanţă prevăzute de legislaţia privind calitatea în construcţii, precum şi calitatea estetică, arhitecturală şi ambientală a clădirilor, în scopul protejării securităţii şi sănătăţii persoanelor, siguranţei utilizării spaţiului public şi calităţii mediului natural şi construit. Materialele şi sistemele izolante utilizate de contractorul executării lucrărilor de intervenţie trebuie să fie însoţite de declaraţiile de conformitate ale producătorilor, prin care să se ateste conformitatea cu specificaţiile tehnice recunoscute în condiţiile legii. 3.1 Executia lucrarilor de interventie la obiectivele vizate in proiect Scopul: Reabilitarea termica a blocurilor vizate prin proiect Strategia urmareste derularea lucrarilor de executie la standardele legale si cele impuse de proiect. Aceasta activitate are un rol foarte important in cadrul proiectului reprezentand punctul central al proiectului. Lucrarile de interventie se vor realiza la obiectivele:

 Proiectul 1 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, Scara A+B)

Activitatile derulate se vor constitui, astfel: 3.1.1 Organizarea de santier Organizarea de santier pentru lucrarile de interventie se va amplasa pe un teren pus la dispozitie de câtre beneficiar, asa incât constructorul sa se racordeze la utilitati, cale de acces provizorie sau existenta. Împreună cu organele locale se vor stabili în primul rând locurile de depozitare a materialelor şi a barăcilor de şantier. Se va realiza un sigur punct de organizare aflat la distanţă convenabilă de limitele lucrării. Obiectivele organizarii de santier sunt :

- Montarea unei baraci metalice pentru birouri - spatiu pentru muncitori (masa, odihna - 1 buc. tip container, existenta in dotarea executantului) - Alimentarea cu apa potabila (de la sursa existenta) - Alimentarea cu energie electrica pentru iluminat si forta, contorizata; - Montarea de WC - ECU - 1 buc (existent in dotarea executantului)

Organizarea incintei presupune asigurarelor urmatoarelor : - alei pietonale balastate pentru acces la baracamente – existente având in vedere

amplasamentul in spatiul urban, in zona blocului de locuinte ;

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 10 din 30

- amenajarea spatiului pentru depozitare temporara a materialelor lucrarii - amenajarea zonei pentru utilaje retrase la terminarea programului; - amenajarea zonei/depozit pentru scule/echipamente de lucru; - amenajarea zonei pentru depozitarea diferentiata a deseurilor de materiale, folosite in

santier, transportate in organizare (containere inscriptionate existente in dotarea executantului);

- semnalizare corespunzatoare, acces incinta ; - afisarea de panouri avertizoare pe linie de PM si PSI; - asigurarea acordarii primului ajutor in caz de accidente; - sursa de apa potabila sa intruneasca normele sanitare;

Ca urmare a executarii lucrarilor de reabilitare termica nu rezulta un necesar de utilitati, sau o modificare a celor existente; reabilitarea termica nu afecteaza retelele utilitare din zona. Asociatia de proprietari va asigura:  Necesarul de apa;  Necesarul de energie electica; Acestea vor fi asigurate pe intregul parcurs al derurarii lucrarilor de interventie, fiind suportat in intregime de acestia. Durata estimata: 1 saptamana 3.1.2 Dirigentie de santier Constructorul va trebui să ofere ajutor cu facilităţile, forţă de muncă, utilaje şi materiale pentru construcţie oricând sunt cerute de către Diriginte, având legătură directă sau indirectă cu lucrările.

- constructorul va avea relatii de colaborare fie stabilite prin contract, fie prin legislatia in vigoare; - constructorul are obligatia de a asigura accesul si toate facilitatile in santier, pentru efectuarea inspectiei; - constructorul va fi reprezentant de o persoana autorizata, desemnata de conducere, prin decizie.

Ţinând seama de duratele normale de execuţie, constructorul îşi va întocmi grafice de execuţie ţinând cont de fazele de execuţie în cadrul activităţii şi de condiţiile pentru realizarea fazei, specific lucrării. Lunar, contractorul executării lucrărilor de intervenţie prezintă Managerului de Proiect, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă, situaţia lucrărilor executate şi situaţia de plată lunară, verificâte şi avizate conform legislaţiei specifice în vigoare. Durata estimata: 3 luni 3.1.3 Executia lucrarilor cu investitia de baza Lucrarile de interventii propuse vor consta in : - izolarea termica faţadă – parte opacă - inlocuirea tamplariei existente neperformante cu tamplarie performanta energetic - inchiderea balcoanelor / logiilor - termoizolarea planseului terasa cu 12 cm polistiren expandat si hidroizolarea acestuia cu membrane bituminoase - izolarea termica a planseului peste subsol/intrados acces/intrados balcoane parter - lucrari de izolare conducte incalzire, montare robineti cu cap thermostat - demontarea si remontarea instalatiilor si echipamentelor de pe fatada Durata estimata: 3 luni 3.1.4 Receptia lucrarilor Recepţia lucrarilor constituie o componentă a sistemului calităţii în construcţii şi este actul prin care

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 11 din 30

beneficiarul declară ca acceptă, preia lucrarea cu sau fără rezerve şi că aceasta poate fi dată în folosinţă. Prin actul de recepţie se certifică faptul că executantul şi-a îndeplinit obligaţiile în conformitate cu prevederile contractului şi ale documentaţiei de execuţie. Receptia lucrarilor trebuie intampinata de câtre beneficiar printr-o conduita ferma aratandu-se in mod expres ca acesta are obligatia ca intr-un termen rezonabil potrivit naturii lucrarii si uzantelor in domeniu sa verifice lucrarea si sa o receptioneze in masura in care aceasta corespunde conditiilor stabilite prin contract. O consecinta importanta a receptiei este aceea ca determina antrenarea raspunderii antreprenorului pentru viciile constructiei. Comisiile de recepţie pentru construcţii se vor numi de către Managerul de proiect şi vor fi alcătuite din cel puţin 5 membri. Dintre aceştia, obligatoriu vor face parte şi un reprezentant al administraţiei publice locale, si specialişti în domeniu. Proiectantul va întocmi şi va prezenta în faţa comisiei de recepţie punctul său de vedere privind execuţia construcţiei. Recepţiile se vor organiza de către reprezentantii UAT Timişoara/echipa de implementare si reprezentantii asociatiei de proprietari. Durata estimata: pe parcursul lunii a 12-a Recepţia finală este convocâtă de UAT Timişoara în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanţie. Perioada de garanţie este cea prevăzută în contract. Responsabilul realizarii acestei activitati este responsabilul legal al executantului contractat. Lucrarile vor fi supervizate de Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, de membrii echipei de proiect, cu precadere responsabilul tehnic, coordonati de câtre Managerul de proiect. Locâtia unde se va implementa aceasta activitate este reprezentata de obiectiv, secundar sediul executantului, respectiv sediul UAT Timişoara. Resursele utilizate sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de lucru, echipa de implementare) si resurse materiale (echipamentele folosite in cadrul firmei). 3.2 Monitorizarea derularii lucrarilor de interventie la obiectivele vizate in proiect Scopul: Reabilitarea termica a blocurilor vizate prin proiect; Strategia urmareste monitorizarea atenta a lucrarilor de interventie, in acord cu indicâtorii tehnico- financiari asumati prin contractul de lucrari, precum si cu calendarul activitatilor. Aceasta activitate are un rol foarte important in cadrul proiectului reprezentand punctul central al proiectului. Responsabilul realizarii acestei activitati este Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, sprijinit de membrii echipei de proiect, cu precadere responsabilul tehnic, coordonati de câtre Managerul de proiect. Locâtia unde se va implementa aceasta activitate este sediul UAT Timişoara, respectiv pe teren, la obiectiv. Resursele utilizate sunt urmatoarele: resurse umane (echipa de implementare) si resurse materiale (echipamentele folosite in cadrul firmei). Durata acestei activitati va fi de 3 luni. Activitatea 4. Publicitatea proiectului Scopul acestei activitati este reprezentat de asigurarea vizibilitatii proiectului si a finantatorului. Strategia acestei activitati este dezvoltata in cadrul sectiunii 3.7 Informare si publicitate. Responsabilul: Asistentul de proiect, sprijinit de echipa de implementare din cadrul firmei de consultanta contractate va fi responsabila pentru toate actiunile specifice de publicitate a proiectului, precum si de respectarea conditiilor de identitate vizuala, supervizati de Managerul de proiect. Rezultat: publicitate asigurata proiectului Locâtia: sediul UAT Timişoara, respectiv sediul firmei de consultanta. Resurse utilizate: resurse umane si resurse materiale (sediul si dotarile). Durata: publicitatea va fi asigurata pe intreaga perioada de implementare a proiectului (12 luni). Activitatea 5. Auditul energetic la finalizarea lucrarilor Scopul acestei activitati vizeaza cuantificarea exacta a indicâtorilor propusi in cadrul proiectului si eliberarea unui certificât de performanta energetica care sa reflecte noua situatie a imobilului. Strategia acestei activitati urmareste evaluarea finala a documentatiei de audit, si eliberarea unui

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 12 din 30

certificât de performanta energetica pt incalzire, la terminarea lucrarilor. Responsabilul: SC PROIECT C&A SRL. Rezultat: eliberarea unui certificât de performanta energetica pt incalzire, la terminarea lucrarilor, pentru fiecare din imobilele vizate de proiect; Locâtia: sediul SC PROIECT C&A SRL. Resurse utilizate: resurse umane si resurse materiale (sediul si dotarile). Durata: 2 luni de zile.

2.3. Proiectele din cadrul cererii de finanţare

Prezenta cerere de finanţare include următoarele proiecte individuale:

 Proiectul 1 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, Scara A+B)

3. DESCRIEREA PROIECTELOR ŞI A ACTIVITĂŢILOR DIN CEREREA DE FINANŢARE

3.1. Localizarea proiectelor

Statul: ROMÂNIA

Regiunea de dezvoltare: Vest

Judeţul: Timis

Municipiul / sectorul: Municipiul Timişoara

Cartierul sau zona de intervenţie (după caz) NA

3.2. Descrierea proiectelor

3.2.1. Obiectivele cererii de finanţare

Obiectivul strategic al Programului Operational Regional 2007 – 2013 (POR) constă în sprijinirea unei dezvoltări economice, sociale, durabile şi echilibrate teritorial, a tuturor regiunilor României, potrivit nevoilor şi resurselor specifice, cu accent pe sprijinirea dezvoltării durabile a polilor urbani de creştere, îmbunătăţirea mediului de afaceri şi a infrastructurii de bază, pentru a face din regiunile României, în special cele mai slab dezvoltate, locuri atractive pentru investiţii. Pentru atingerea obiectivului general al dezvoltării regionale se vizeaza atingerea următoarelor obiective specifice (sunt mentionate doar cele cu relevanta pt cazul de fata):  Creşterea rolului economic şi social al centrelor urbane, printr-o abordare policentrică, pentru

a stimula o dezvoltare mai echilibrată a Regiunilor;  Îmbunătăţirea accesibilităţii în regiuni şi în special a acesibilităţii centrelor urbane şi a

legăturilor lor cu ariile înconjurătoare;  Creşterea calităţii infrastructurii sociale a regiunilor.

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 13 din 30

Obiectivele axei prioritare 1 “Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere” concorda cu politicile comunitare privind creşterea economică şi crearea de noi locuri de muncă promovate de Uniunea Europeană prin Noile Orientări ale Politicii de Coeziune 2007-2013 si vizează crearea premiselor necesare pentru creşterea calităţii vieţii şi crearea de noi locuri de muncă, prin reabilitarea infrastructurii urbane, îmbunătăţirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum şi prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor şi a antreprenoriatului. Urmarind o dezvoltare teritorială echilibrată şi pentru a evita creşterea disparităţilor interne, investiţiile vor fi concentrate în oraşe care acţionează ca poli regionali şi/ sau locali de creştere şi iradiază dezvoltare în zonele adiacente, acordând prioritate polilor de creştere localizaţi în regiunile şi judeţele cu un nivel de dezvoltare mai scăzut în termeni de PIB şi şomaj. Este esenţială sprijinirea oraşelor, pentru ca acestea să-şi îndeplinească funcţiile urbane, mai ales în cazul acelor oraşe polarizatoare, care au legături intense cu arealele înconjurătoare, a căror dezvoltare este dependentă de aceste oraşe. În acelaşi timp, nivelul de dezvoltare al unei regiuni este direct influenţat de nivelul de dezvoltare al oraşelor mari, prin multitudinea de funcţii de grad superior pe care acestea le îndeplinesc, acestea acţionând ca centre de creştere. În cadrul Axei prioritare 1, domeniul major de intervenţie „1.2. Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinte” sunt finanţate investiţii pentru creşterea eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe. Proiectul de fata – prin investiile pe care le vizeaza - se pliaza pe obiectivele specifice domeniului major de intervenţie 1.2: crearea de locuri de muncă şi promovarea coeziunii sociale, prin sprijinirea îmbunătăţirii eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe din România, în conformitate cu obiectivele Strategiei Europa 2020. Prin proiectul de fata se urmareste imbunatâtirea calitatii vietii urbane prin sprijinirea imbunatâtirii eficientei energetice a blocurilor de locuinte din municipiul Timişoara. Cresterea performantei energetice la blocurile de locuinte din municipiul Timişoara se va asigura prin realizarea unor lucrari de interventie care sa determine diminuarea consumurilor energetice pentru incalzirea apartamentelor, in conditiile asigurarii si mentinerii climatului termic interior, prin limitarea pierderilor de caldura câtre mediul exterior precum si ameliorarea aspectului urbanistic al localitatii. Investiţiile în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe vor contribui la reducerea sărăciei energetice (fuel poverty) în România, prin reducerea costurilor cu încălzirea populaţiei, în special a celor cu venituri reduse, ceea ce va ajuta la îmbunătăţirea puterii de cumpărare a câtegoriilor sociale defavorizate. Acest domeniu major de intervenţie va contribui la coeziunea socială, acordând o atenţie deosebită grupurilor vulnerabile ale populaţiei cu venituri mici. Implementarea măsurilor de eficienţă energetică în blocurile de locuinţe va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale populaţiei, prin:

 Imbunatâtirea conditiilor de confort termic interior  Reducerea pierderilor de caldura si a consumurilor energetice  Reducerea costurilor de intretinere pentru incalzire si apa calda de consum;  Reducerea emisiilor poluante generate de producerea, transportul si consumul de energie.

Prin solutiile identintificâte la nivelul proiectului se creaza premise pt atingerea unor indicâtori ce sustin obiectivele primordiale ale domeniului major de interventie 1.2:

 Nr. de apartamente reabilitate pentru creşterea eficienţei energetice : 66  Economie de energie termica – 471.585,90 kWh/an

Obiectivele specifice, din cadrul proiectului, constau in realibilitarea termica a imobilelor:

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 14 din 30

 Proiectul 1 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, Scara A+B)

3.2.2 Contextul proiectelor

1. Proiect 1: „Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, SC. A+B”

1.1 Regimul de înălţime Regimul de inaltime al blocului de locuinte este : S+P+10. Imobilul are un regim de inaltime S+P+10, are forma in plan simetrica, este un tronson de capat si are doua scari.

Blocul de locuinţe are un număr de 66 apartamente , structurate astfel:

- 2 apartamente cu o camera

- 40 apartamente cu 3 camere

- 24 apartamente cu 4 camere

1.2 Stadiul actual de reabilitare termică a blocului Artera principala pe care se gaseste imobilul are forma aproximativ rectilinie si având orientarea fata de punctele cardinal de la Est la Vest. Fatada principala este realizata cu similipiatra pe fasiile orizontale dintre ferestre si beton amprentat in rest. Pe fatada sunt 4 balcoane. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone mari. Fatada posterioara este realizata cu similipiatra pe fasiile orizontale dintre ferestre si beton amprentat in rest.. Pe fatada sunt 4 logii. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone foarte mari. Fatada laterala stanga este realizata cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada nu sunt balcoane sau logii. Fatada prezinta depsinderi placaj/tencuieli pe zone foarte mari. Fatada laterala dreapta este realizata cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada nu sunt balcoane sau logii. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone foarte mari. Peretii exterior sunt realizati din panouri mari tristat din beton armat si BCA (27 cm), având stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 cm si strat exterior de protectie de 5 cm. Termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punti termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri Acoperisul este de tip terasa necirculabila. Invelitoarea este din membrana bituminoasa. Starea tehnica a terasei este foarte rea, cu infiltratii frecvente dupa orice ploaie. Nu au fost realizate reparatii ale terasei in ultimii ani. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata. Planseul peste subsol nu este prevazut cu termoizolatie. Usa principal de acces in cladire este din tamplarfie PVC cu sticla termoizolanta. Usa secundara de acces in cladire este din tamplarie metalica. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Aria totala a tamplariei (ferestrelor) exclusive cele de la balcoane este de 799.44 mp, iar aria totala a tamplariei fara geam termoizolant (exclusive cele de la balcoane) este de 157.14 mp. In prima etapa dupa preluarea apartamentelor de câtre locâtari , acestia au inceput inchiderea balcoanelor si logiilor cu tamplarie metalica si geam simplu, aceasta constituind o moda in anii 80- 90. Ulterior aceste tamplarii au fost inlocuite cu tamplarii din PVC sau aluminiu cu geam termopan. Totusi inchiderea balcoanelor a creat un aspect eterogen al fatadelor datorate in principal diverselor tipodimensiuni folosite. Imobilul are 84 de balcoane. Aria totala a tamplariei necesare in varianta ca

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 15 din 30

toate balcoanele / logiile ar fi inchise este de 497 mp. Aria necesara de tamplarie pentru inchiderea tuturor balcoanelor este de 324 mp. 1.3 Numărul de apartamente cu destinaţie locuinţă, spaţii comerciale sau spaţii cu altă destinaţie decât locuinţă per bloc (cu indicarea clară dacă toate fac obiectul proiectului sau se exclud spaţiile comerciale de la parter)

 66 apartamente de locuit;  Nu exista spatii comerciale

1.4 Numărul şi proporţia proprietarilor care sunt de acord cu lucrările de reabilitare termică propuse

 66 familii/proprietari  84,85% din total proprietari

1.5 Tipul de lucrari de reabilitare propuse pentru fiecare bloc - izolarea termică faţadă - parte opacă - înlocuirea tamplariei existente neperformante cu tamplarie performanta energetic - închiderea balcoanelor / logiilor - termoizolarea planşeului terasa cu 12 cm polistiren expandat şi hidroizolarea acestuia cu membrane bituminoase - izolarea termică a planseului peste subsol/intrados acces/intrados balcoane parter - lucrari de izolare conducte incalzire, montare robineti cu cap thermostat - demontarea si remontarea instalatiilor si echipamentelor de pe fatada 1.6 Gradul de reducere a consumului de energie pentru incalzire.  se va asigura o economie anuala de energie pentru incalzire de 60,85% Valori sumarizate Tabelar :

Nr. crt.

Supraf utila

Adresa

Nr. de

apartamente reabilitate

Consumul de energie

pentru incalzire EXISTENT

Consumul de energie

pentru incalzire PROPUS

Economie de energie

termica TOTAL

Economie de energie

termica TOTAL

EFICIENTA CLADIRE

0 mp Nr. kWh/an kWh/an kWh/an kWh/m2an %

1

5853

Bdul Take Ionescu, nr.11-13, sc. A+B

66 775.051,15 303.465,25 471.585,9

70,35 60,85

Ghidul Solicitantului

Formular A - Cerere de finanţare

<semnătura>

<ştampila>

Pagina 16 din 30

Prezentul proiect se integreaza in cadrul Cererii de finanţare din perspectiva beneficiarilor vizati – familii cu un venit mediu sub 500 Euro/ luna. De asemenea, din perspectiva arealului geografic, proiectul se integreaza in cadrul Cererii de finanţare prin faptul ca se implementeaza in Municipiul Timişoara, zona Take Ionescu, zona in care se vor reabilita si alte blocuri care fac obiectul prezentei cereri de finanţare. Prezentul proiect nu face parte/ nu se constituie ca parte componenta a unei initiative complexe de investitii a Municipiului Timişoara.

NU sunt iniţiative complexe / proiecte care depind de realizarea proiectului care face obiectul cererii de finanţare

3.2.3 Potenţialii beneficiari ai proiectelor

Grupul ţintă direct identificât este reprezentat de locuitorii Municipiului Timişoara, care

locuiesc sau isi desfasoara activitatea in cadrul blocurilor vizate de proiect, si care vor beneficia direct de lucrarile de reabilitare termica ce se vor efectua. Conditiile noi, create prin proiect, vor avea un impact direct asupra acestora, cu rezultate in cresterea nivelului de trai, prin scaderea costurilor implicâte de incalzire si canalizarea lor câtre alte nevoi. Investiile in eficienta energetica a blocurilor de locuinte vor contribui la reducerea saraciei energetice (fuel poverty) in Romania, prin reducerea costurilor cu incalzirea populatiei, in special a celor cu venituri reduse, ceea ce va ajuta la imbunatâtirea puterii de cumparare a câtegoriilor defavorizate. Beneficiarii indirecti ai proiectului sunt executantii de lucrari, ce se vor contracta in cadrul proiectului, furnizorii de materii prime, prestatorii de servicii din cadrul proiectului (i.e. proiectare, consultanta, audit, publicitate), furnizorii de servicii conexe (e.g. colectare deseuri etc.), diversi colaboratori ai operatorilor economici implicâti, care prin diverse activitati au contact cu acestia. Beneficiarii finali ai proiectului sunt toti locuitorii Municipiului Timişoara, atât rezidenti cât si cei aflati in transit, care vor beneficia de locuinte reabilitate, cu „amprenta verde”, moderne, având o estetica primitoare.

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 17 din 30

3.3. Calendarul activităţilor cererii de finanţare

Nr. Crt. (Sub)Activitatea Responsabil Anul 1

Luna 1*

Luna 2

Luna 3

Luna 4

Luna 5

Luna 6

Luna 7

ACTIVITĂŢI DERULATE ÎNAINTEA SEMNĂRII CONTRACTULUI DE FINANŢARE

Activ. 1 1. Realizarea dosarului de finanţare

Ana Georgiu – consilier – UAT Timişoara

16 .1

1. 20

12

30 .0

5. 20

13

Subactiv. 1.1

Achizitia serviciilor de elaborare a dosarului de finanţare

Ana Georgiu – consilier – UAT Timişoara

16 .1

1. 20

12

24 .0

1. 20

13

Subactiv. 1.2.1

Elaborarea dosarului de finanţare (CF)

Reprezentant legal SC SIAB Development SRL

16 .0

2. 20

13

30 .0

5. 20

13

Subactiv. 1.2.2

Elaborarea dosarului de finanţare (PT, RAE, DALI, PT + DE)

Reprezentant legal SC PROIECT C&A SRL

16 .0

2. 20

13

30 .0

5. 20

13

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 18 din 30

Nr. Crt. (Sub)Activitatea Responsabil Luna 1

Luna 2

Luna 3

Luna 4

Luna 5

Luna 6

Luna 7

Luna 8

Luna 9

Luna 10

Luna 11

Luna 12

ACTIVITĂŢI DERULATE DUPA SEMNAREA CONTRACTULUI DE FINANŢARE

Activ. 1 Managementul de proiect

Manager de proiect, echipa de implementare

Subactiv. 1.1

Constituirea echipei de proiect, identificarea mecanismelor de lucru

Manager de proiect, echipa de implementare

Subactiv. 1.2

Monitorizarea, evaluarea, raportarea si auditul

Manager de proiect, Asistent de proiect, Expert tehnic, Expert financiar, echipa de implementare

Activ. 2 Achizitiile din cadrul proiectului

Responsabil achizitii, manager de proiect, responsabil financiar, echipa de implementare

Activ. 3 Demararea lucrarilor de interventie la obiectivele vizate prin proiect

Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, Manager proiect, echipa de implementare, responsabil legal executant lucrari de interventie

Subactiv. 3.1.

Executia lucrarilor de interventie la obiectivele

Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, Manager proiect, responsabil tehnic, echipa de implementare,

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 19 din 30

vizate in proiect responsabil legal executant lucrari de interventie

Subactiv. 3.2.

Monitorizarea derularii lucrarilor de interventie la obiectivele vizate in proiect

Expertul AT - servicii de supraveghere a santierului, Manager proiect, responsabil tehnic, echipa de implementare

Activ. 4 Publicitatea proiectului

Asistent de proiect, Manager proiect, echipa de implementare

Activ. 5 Audit energetic la finalizarea lucrarilor

Reprezentant legal SC PROIECT C&A SRL

*) Anul 1, luna 1 = luna în care s-a realizat prima activitate/ subactivitate din cadrul proiectului. OBS: ** se va detalia cu ultimul an de implementare a activitatilor cererii de finanţare, ex n =2, anul 2. Nu se vor inlocui cu anul si luna calendaristica decât pentru activitatile derulate inaintea semnarii contractului de finanţare. Subactivitatile trebuie sa fie in stransa corelare cu activitatile si trebuie sa fie cât mai conc

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 20 din 30

3.4. Durata de implementare a activitatilor prevazute in cererea de finanţare

Durata proiectului este de 12 luni de zile de la data semnarii Contractului de finanţare POR.

3.5. Indicatori

Beneficiarul este obligat ca, în termen de maxim 30 (treizeci) zile lucrătoare de la semnarea contractului (lor) de lucrări, să notifice OI privind completarea secţiunii 3.5. din Cererea de finanţare cu locurile de muncă temporare sau/ permanente, menţinute şi/sau nou create, pe perioada de execuţie a lucrărilor şi/ sau perioda de implementare a activitatilor prevazute in cererea de finanţare.

INDICÂTORI Valoare la începutul perioadei de implementare

Valoare la sfârşitul perioadei de implementare

Rezultat imediat (direct)

Nr. de apartamente reabilitate pentru creşterea eficienţei energetice

0 66

Consum de energie pentru incalzire (KWh/mp/an)

115,63 45,28

Proiectul 1 („ Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, SC. A+B”)

115,63 45,28

Rezultate induse (indirecte)

(impact pe termen mediu/lung)

Economie de energie termica (GWh/an)

0 471,586

Proiectul 1 („ Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, SC. A+B”)

0 471,586 

Eficienta (medie) dupa reabilitare (%)

0 60,85

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 21 din 30

3.6. Sustenabilitatea investitiilor

Conceptul de sustenabilitate se referă la o formă de dezvoltare care răspunde nevoilor actuale fără a compromite posibilitatea generaţiilor viitoare de a-şi satisface propriile cerinţe. Este menită să îmbunătăţească condiţiile de viaţă ale indivizilor prezervând mediul în care trăiesc pe termen scurt, mediu şi – mai ales – pe termen lung. Obiectivul este atingerea unei dezvoltări care să fie eficientă din punct de vedere economic, care să respecte mediul social şi care să fie durabilă din punct de vedere al mediului înconjurător. Investiile in eficienta energetica a blocurilor de locuinte vor contribui la reducerea saraciei energetice (fuel poverty) in Romania, prin reducerea costurilor cu incalzirea populatiei, in special a celor cu venituri reduse, ceea ce va ajuta la imbunatâtirea puterii de cumparare a câtegoriilor defavorizate. Asa cum rezulta si din Proiectul tehnic proiectul propus este perfect sustenabil, investitiile in eficienta energetica având un impact direct, exprimat in economii de energie de peste 40%. Proiectul este sustenabil prin insasi specificul obiectivelor propuse. Prin solutiile identificâte se realizeaza Investiile in eficienta energetica a blocurilor prin apel la tehnologii cu mare durabilitate/rezistenta in timp, si delor intruzive pentru mediul inconjurator. Astfel, proiectul o data finalizat furnizeaza imobile de locuinte ce nu mai necesita interventii ulterioare, având 0 costuri de intretinere pentru investitia data.

3.7. Informare şi publicitate

Scopul acestei activitati este reprezentat de asigurarea vizibilitatii proiectului si a finantatorului. Strategia acestei activitati se va concretiza printr-o serie de actiuni: pe de-o parte Primaria Municipiului Timişoara va achizitiona servicii de publicitate - in scopul unei informari si publicitati eficiente, pe de alta parte va intreprinde actiuni proprii. Se va asigura publicitatea proiectului si a Programului Operational Regional POR 2007 – 2013, prin urmatoarele actiuni:

 Se va publica un anunt de presa in media regionala, la inceputul proiectului, respectiv un anunt in media regionala si nationala la finalul proiectului; anunturile vor contine informatii referitoare la proiect, la rezultatele acestuia, la program si finantator, in concordanta cu regulile de identitate vizuala specifice Programului Operational Regional 2007 – 2013.

 Se va amplasa la sediul Primariei Municipiului Timişoara, pe toata perioada, un panou continand informatii despre proiect si despre finantator;

 Se va realiza un o pagina web in cadrul websiteului Primariei Municipiului Timişoara care va contine informatii despre proiect si finantator, un link câtre website-ul Instrumentelor Structurale in Romania, respectandu-se toate regulile de vizibilitate impuse de Manualului de Identitate Vizuala Regio;

 Se va asigura publicitatea proiectului si a Programului Operational Regional POR 2007 – 2013 prin amplasarea de autocolate pe elementele reabilitate in proiect, acolo unde este posibil (e.g. usi intrare blocuri samd)

 Se vor monta panouri de informare temporare pe toata durata de implementare a proiectului la locâtiile vizate (3 m x 2 m);

 Se vor monta panouri permanente – dupa finalizarea proiectului - la toate locâtiile vizate; panourile vor fin confectionate conform Manualului de Identitate Vizuala Regio.

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 22 din 30

Responsabili: echipa de implementare proiect va fi responsabila pentru toate actiunile specifice de publicitate a proiectului, precum si de respectarea conditiilor de identitate vizuala. Rezultat: publicitate asigurata proiectului Locâtia: la sediul firmei de consultanta contractate, respectiv sediul Primariei Municipiului Timişoara; Resurse utilizate: resurse umane si resurse materiale (sediul si dotarile firmei). Durata: publicitatea va fi asigurata pe intreaga perioada de implementare a proiectului. Dupa finalizarea proiectului vor fi montat panouri permantente, in acord cu prevederile Manualului de Identitate Vizuala Regio.

Activitatea de informare şi publicitate Durata estimată / Perioada de

desfăşurare Costuri estimate

(lei) 1 anunt de presa in media regionala la

inceputul proiectului 1 zi/ Prima luna de implementare ;

100,00

1 anunt de presa in media regionala si nationala la finalul proiectului

1 zi/ ultima luna de implementare 100,00

1 panou continand informatii despre proiect si despre finantator, postat la

UAT Timişoara

Pe toata durata de implementare a proiectului

300,00

1 subpagina web in cadrul websiteului UAT Timişoara

Pe toata durata de implementare a proiectului

0,00

50 autocolate Pe toata durata de implementare a

proiectului 50,00

1 panou de informare temporara Pe toata durata de implementare a

proiectului 250,00

1 panou permanent – dupa finalizarea proiectului

Dupa implementarea proiectului, Permanent

700,00

Total 1.500,00

3.8. ACHIZIŢIILE PUBLICE

Achiziţii publice demarate/ efectuate până la depunerea cererii de finanţare

Nr. crt. Obiectul contractului

Valoarea contractului (Lei,

fara TVA)

Data începerii

procedurii

Data finalizării procedurii

Procedura urmată

1.

Achizitie servicii de consultanta pentru scrierea cererii de finanţare

67.156,48 – pentru 56 blocuri

16.11.2012 24.01.2013 Achizitie directa

1.199,22- pentru 1 bloc

2.

Achizitie servicii de proiectare

64.112,90 – pentru 56 de blocuri

11.12.2012 14.01.2013 Achizitie directa

1.144,87 - pentru 1 bloc cheltuieli eligibile

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 23 din 30

Achiziţii publice preconizate după depunerea cererii de finanţare

Nr. crt. Obiectul contractului

Valoarea estimată a

contractului (Lei)

Data estimativă a

începerii procedurii (ex: sem. /

anul 1)

Data estimativă a

finalizării procedurii (ex:sem. I/

anul 1)

Procedura propusă

3.

Achizitii servicii de consultanta management de proiect

11.355,35 din care: 11.255,35 – eligibil, servicii de consultanta pentru implementarea proiectului 100,00 – neeligibil, cheltuieli pentru organizarea procedurilor de achizitii publice

Luna 1 de implementare a proiectului

Luna 2 de implementare a proiectului

Conform contract de finanţare

4.

Achizitii servicii de asistenta tehnica – servicii de supravegh ere a santierului

Total

19.500,00 din care: 9.000,00 – eligibil, include servicii de dirigentie de santier

Luna 2 de implementare a proiectului

Luna 4 de implementare a proiectului

Conform contract de finanţare

Servicii de dirigentie de santier

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 24 din 30

Servicii de asistenţă tehnică proiectare

8.500,00 – eligibil, include servicii de asistenta tehnica proiectare 2.000,00 – eligibil, include auditul energetic de la finalizarea lucrarilor de reabilitare

Luna 2 de implementare a proiectului Luna 4 de implementare a proiectului

Luna 4 de implementare a proiectului Luna 5 de implementare a proiectului

Conform contract de finanţare Conform contract de finanţare

Servicii de realizare audit energetic

5.

Achiziţii de lucrari de intervenţii

1.325.354,85 (Lucrari + organizare santier + cheltuieli diverse si neprevazute) din care: Lucrari eligibile 1.261.599,00 Organizare santier eligibil 43.540,52 20.215,33 cheltuieli neeligibile – cuprind cheltuieli diverse si neprevazute aferente lucrarilor de interventii

Luna 2 de implementare a proiectului

Luna 4 de implementare a proiectului

Conform contract de finanţare

6 Achizitii servicii de publicitate

1.500,00 – cheltuieli eligibile

Luna 1 de implementare a proiectului

Luna 2 de implementare a proiectului

Conform contract de finanţare

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 25 din 30

Achizitiile publice derulate sau care se vor derula ca o singura procedura pentru toate proiectele componente ale cererii de finanţare se vor evidentia in tabel, cu mentiuni corespunzatoare.

INFORMAŢII PRIVIND ELABORAREA DOCUMENTAŢIEI DE AVIZARE A LUCRĂRILOR DE INTERVENŢII

 Data lansării procedurii de achiziţie pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii 11.12.2012

 Data elaborării documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii 15.01.2013

 Data ultimei actualizări a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii 17.01.2013

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 26 din 30

4. FINANŢAREA PROIECTELOR

4.1. Bugetul CERERII DE FINANŢARE

Nr. crt Denumirea capitolelor şi subcapitolelor

CHELTUIELI NEELIGIBILE, inclusiv TVA

CHELTUIELI ELIGIBILE TOTAL ELIGIBIL

TOTAL Baza TVA eligibila

1 2 3 4 5 6=4+5 7

1 Cap.1 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

1.1 Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 0.00 1,882.00 451.68 2,333.68 2,333.68

1.2 Proiectare şi inginerie 0.00 1,144.87 274.77 1,419.64 1,419.64

1.3 Consultanţă 1,611.04 11,255.35 2,701.28 13,956.63 15,567.67

1.4 Asistenţă tehnică 0.00 19,500.00 4,680.00 24,180.00 24,180.00

TOTAL CAPITOL 1 1,611.04 33,782.22 8,107.73 41,889.95 43,500.99

2 Cap.2 - Cheltuieli pentru investiţia de bază

2.1 Construcţii şi instalaţii 0.00 1,261,599.00 302,783.76 1,564,382.76 1,564,382.76

2.1.1 Proiectul 1 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, scara A+B)

0.00 1,261,599.00 302,783.76 1,564,382.76 1,564,382.76

TOTAL CAPITOL 2 0.00 1,261,599.00 302,783.76 1,564,382.76 1,564,382.76

3

3.1 Organizarea de şantier 0.00 43,540.52 10,449.72 53,990.24 53,990.24

3.1.1 Construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier

0.00 31,540.52 7,569.72 39,110.24 39,110.24

3.1.2 Cheltuieli conexe organizării de şantier 0.00 12,000.00 2,880.00 14,880.00 14,880.00

3.2 Cote legale 0.00 0.00 0.00 0.00 0.00

TOTAL CAPITOL 3 0.00 43,540.52 10,449.72 53,990.24 53,990.24

4

4.1 Informare şi publicitate 0.00 1,500.00 360.00 1,860.00 1,860.00

TOTAL CAPITOL 4 0.00 1,500.00 360.00 1,860.00 1,860.00

5 Cap.5 – Alte cheltuieli neeligibile

5.1 Alte cheltuieli neeligibile, inclusiv diverse şi neprevăzute

25,067.01 0.00 25,067.01

TOTAL CAPITOL 5 25,067.01 0.00 25,067.01

TOTAL GENERAL 26,678.05 1,340,421.74 321,701.21 1,662,122.95 1,688,801.00

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 27 din 30

Detalierea cheltuielilor neeligibile:

Nr. crt

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor

CHELTUIELI NEELIGIBILE, inclusiv TVA

CHELTUIELI ELIGIBILE TOTAL ELIGIBIL

TOTAL Baza

TVA eligibila

1 2 3 4 5 6=4+5 7

1 Cap.1 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

1.3 Consultanţă 1,611.04 1,611.04

Consultanta scriere cerere de finanţare 1,487.04 1,487.04

1.3.1.1 Proiectul 6 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, scara A+B) 1,487.04 1,487.04

Organizarea procedurilor de achizitie publica 124 124

1.3.2.1 Proiectul 6 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, scara A+B) 124 124

TOTAL CAPITOL 1 1,611.04 1,611.04

5 Cap.5 – Alte cheltuieli neeligibile

5.1 Alte cheltuieli neeligibile, inclusiv diverse şi neprevăzute

25,067.01 25,067.01

5.1.6 Proiectul 6 (Bulevardul Take Ionescu, nr. 11-13, scara A+B) 25,067.01 25,067.01

TOTAL CAPITOL 5 25,067.01 25,067.01

TOTAL GENERAL 26,678.05 26,678.05

Programul Operaţional Regional 2007-2013 Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere Domeniul major de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană Sub-domeniul: Poli de dezvoltare urbană

Ghidul Solicitantului

Formular standard B - Cerere de finanţare proiect

Pagina 28 din 30

4.2. SURSE DE FINANŢARE

Prezentaţi detalierea surselor de finanţare, conform tabelului:

NR. CRT. SURSE DE FINANŢARE VALOARE

I Valoarea totală a cererii de finanţare, din care : 1,688,801.00

a. Valoarea neeligibilă, inclusiv TVA aferent 26,678.05

b. Valoarea eligibilă 1,662,122.95

II Contribuţia proprie, din care : 691,527.23

a. Contribuţia solicitantului la cheltuieli eligibile* 664,849.18

b. Contribuţia solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferent* 26,678.05

III ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ 997,273.77

*(inclusiv contributia Asociatiei de proprietari)

5. CERTIFICAREA CERERII DE FINANŢARE

Confirm că informaţiile incluse în această cerere şi detaliile prezentate în documentele anexate sunt corecte şi asistenţa financiară pentru care am aplicât este necesară proiectelor de mai sus pentru a se derula conform descrierii.

De asemenea, confirm că nu am la cunoştinţă nici un motiv pentru care proiectele ar putea să nu se deruleze sau ar putea fi întârziate.

Înţeleg că dacă cererea de finanţare nu este completă cu privire la toate detaliile şi aspectele solicitate, inclusiv această secţiune, ar putea fi respinsă.

Prezenta cerere a fost completată având cunoştinţă de prevederile Codului Penal.

Data:15.07.2014

Prenumele şi numele

ROBU T. NICOLAE

Semnătura