keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 381/26.09.2006 privind modificarea Organigramei, Statului de Funcţii , funcţiilor publice şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara

26.09.2006

Hotararea Consiliului Local 381/26.09.2006
privind modificarea Organigramei, Statului de Funcţii , funcţiilor publice şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul cu nr. 152097/12.09.2006 al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comsiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism , ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 40/28.02.2006 - privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Timişoara cu personalitate juridică;
Având în vedere prevederile Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 2104/2004 ;
Având în vedere prevederile art. 91 indice 4 din Legea nr.251/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.188/99 privind Statutul Funcţionarilor Publici ;
Având în vedere prevedrile Ordinului nr.1260/20062006 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea ghişeului unic în cadrul serviilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin.(2) lit.(a) coroborat cu alin.(3) lit.b, din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală modificată şi completată prin Legea nr.286/2006 ;
În temeiul art. 46 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală , modificată şi completată de Legea nr. 286/2006;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Organigrama, Statul de Funcţii şi Funcţiile publice la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, conform Anexelor 1 şi 2 din prezenta hotărâre.

Art.2: (1) Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, conform Anexei 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Anexele 1, 2 şi 3 ale Hotărârii Consiliului Local nr. 40/2006 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Timişoara cu personalitate juridică se modifică în mod corespunzător.

Art.3:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş
- Primarului Municipiului Timişoara
- Direcţiei Economice
- Direcţiei Edilitare
- Direcţiei Urbanism
- Direcţiei Patrimoniu
- Direcţiei Poliţia Comunitară
- Serviciului Juridic
- Biroului Control Intern
- Biroului Relaţii Publice
- Centrului de Consiliere pentru Cetăţeni
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara
- Mass - media locale .



Presedinte de sedinta
VALENTIN MOLDOVAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Regulament.pdf

1

Anexa nr.___la HCL nr._________ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA REGULAMENT PRIVIND ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL „ DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR TIMIŞOARA” CAP. I – DISPOZIŢII GENERALE Art.1.Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara este serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor, înfiinţat prin H.C.L.M.T.nr.50/2004, organizat la nivel de direcţie, cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara potrivit H.C.L.M.T.nr.40/2006 . Art.2.Prin direcţie în înţelesul prezentului regulament se înţelege instituţia publică de specialitate, de interes local, cu personalitate juridică subordonată şi structurată pe competenţe potrivit organigramei . Art.3.Pe toate actele emise de Direcţia de Evidenţă a Persoanelor , se va menţiona România Consiliul Local al Municipiului Timişoara – Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara . Art.4.Durata de funcţionare a Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor este nelimitată. Art.5.Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.6. Structura organizatorică a Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara cuprinde în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii , următoarele tipuri de compartimente/birouri/servicii având un număr minim de persoane :

• Compartiment – 2 persoane • Birou – 5 + 1 – persoane • Serviciu – 7 + 1 – persoane

Compartimentul poate fi organizat independent , sau în cadrul unui birou/serviciu. Art.7. Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara dispune de cod fiscal, cont propriu bancar şi de sigiliu . Art.8.Obiectul de activitate îl constituie întocmirea, păstrarea, evidenţa şi eliberarea , în sistem de ghişeu unic a actelor de stare civilă, cărţilor de identitate, cărţilor de alegător, listelor electorale permanente, permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor, precum şi eliberarea paşapoartelor simple . Art.9. În problemele de specialitate, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, întocmeşte proiecte de hotărâri şi dispoziţii, însoţite de referate de specialitate pe care le prezintă spre aprobare autorităţilor locale competente.

2

Art.10. Consiliul Local al Municipiului Timişoara, aprobă : a. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Direcţiei de Evidenţă a

Persoanelor Timişoara, precum şi modificările şi completările ulterioare ale acestuia ;

b. Structura organizatorică, Statul de Funcţii, funcţiile publice şi numărul de posturi; c. Modul de organizare şi funcţionare a ghişeului unic; d. Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului executiv cu avizul Inspectoratului

Naţional pentru Evidenţă Persoanelor ; e. Asigură dotarea Direcţiei cu materiale şi alte bunuri destinate desfăşurării

activităţii, cu avizul I.N.E.P. referitor la îndeplinirea normativelor privind necesarul minim de dotări.

f. Asigură spaţiile necesare desfăşurării activităţilor de ghişeu unic, respectiv amenajarea şi dotarea corespunzătoare a acestor spaţii;

g. Bugetul de venituri şi cheltuieli, contul de execuţie bugetară şi programul de activitate pentru exerciţiul financiar următor;

h. Înfiinţarea/desfiinţarea Serviciului Public Comunitar Local „Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara” ;

Art.11.Primarul Municipiului Timişoara, în calitate de ordonator principal de credite:

a. Aprobă fişa postului directorului executiv şi a directorului adjunct; b. Aprobă referatele la proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului

Loacal; c. Avizează referatele propuse spre aprobare privind acordarea premiilor din

economiile realizate din cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici şi personalului contractual, potrivit legislaţiei în vigoare ;

d. Aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor unice sau ale căror atribuţii specifice nu se regăsesc la celălalte posturi din cadrul structurii organizatorice a Direcţiei .

Art.12. Secretarul Municipiului Timişoara asigură legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timşoara şi Direcţia de Evidenţa Persoanelor Timişoara:

a. Întocmeşte fişa postului pentru directorul executiv ; b. Coordonează activitatea Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, conform art. 9 alin.

(4) din O.G.nr.84/2001. Art.13. Angajarea salariaţilor (personal contractual/funcţionari publici) se face de către Directorul executiv al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, în limita posturilor din organigrama şi statul de funcţii aprobate prin hotărâre de consiliu, în conformitate cu dispoziţiile legale în materie . CAP.II. PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE DIRECŢIEI DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR . Art.14. Patrimoniul Direcţiei este format din bunuri mobile ce se vor prelua pe bază de Protocol de la Primăria Municipiului Timişoara, necesare în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii din imobilele pe care le va pune la dispoziţie Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Art.15.(1). Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital a Direcţiei se asigură din subvenţii de la bugetul local şi din venituri proprii .

3

(2). Bugetul de venituri şi cheltuieli al Direcţiei se aprobă de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara . Art.16.(1). Directorul executiv al Direcţiei are calitatea de ordonator terţiar de credite . (2). Ordonatorul terţiar de credite, cu avizul ordonatorului principal de credite întocmeşte şi prezintă spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, proiectul de buget al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara. Art.17. Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local , va putea obţine şi venituri proprii, în condiţiile prevăzute de lege. Art.18. Veniturile proprii ale Direcţiei se încasează, administrează, utilizează şi contabilizează de către aceasta potrivit prevederilor legale în vigoare . Art.19. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget, se aprobă de către ordonatorul terţiar de credite, şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv intern, care atestă respectarea condiţiilor legale, încadrarea în creditele bugetare aprobate şi destinaţia acestora. CAP. III. MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA DIRECŢIEI DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR . Art.20. Conducerea curentă a Direcţiei de Evidenţă Persoanelor Timişoara este asigurată de :

Directorul executiv al Direcţiei de Evidenţă Persoanelor Timişoara ; Directorul executiv al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, este

funcţionar public, numit în funcţie prin hotărâre a consiliului local, în urma susţinerii concursului organizat de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Bucureşti, declarat admis prin Ordinul Preşedintelui A.N.F.P. şi cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, în conformitate cu prevederile art. 9 din alin.(2) din Metodologia aprobată prin H.G. nr. 2104/2004.

În exercitarea atribuţiilor ce-i revin Directorul executiv al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, emite dispoziţii . Directorul executiv asigură conducerea, îndrumarea şi controlul serviciilor din structura Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara.

Directorul adjunct este subordonat directorului executiv, fiind încadrat în muncă în urma susţinerii concursului pentru ocuparea postului în baza unui contract individual de muncă.

Directorul adjunct conduce, îndrumă şi coordonează activitatea Biroului Financiar Administrativ şi a Compartimentului Informatică;

Pe perioada concediilor de odihnă şi a altor concedii legale, atribuţiile directorului executiv vo fi preluate şi îndeplinite de către directorul adjunct. CAP.IV.- ATRIBUŢIILE DIRECŢIEI DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR Art.21. Direcţia are următoarele atribuţii principale: a) întocmeşte, ţine evidenţa şi eliberează, în sistem de ghişeu unic,

certificatele de stare civilă, cărţile de identitate şi cărţile de alegător; b) primeşte cererile şi documentele necesare şi eliberează, în sistem de

ghişeu unic, paşapoartele simple, permisele de conducere auto şi certificatele de înmatriculare a vehiculelor;

c) înregistrează actele şi faptele de stare civilă;

4

d) operează menţiunile şi modificările intervenite în statutul civil, domiciliul şi reşedinţa persoanelor;

e) actualizează şi valorifică Registrul local de evidenţă a persoanelor; f) furnizează Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Persoanelor, date

necesare actualizării Registrului permanent de evidenţa persoanelor; g) întocmeşte listele electorale permanente, în colaborare cu structurile

teritoriale ale Centrului Naţional pentru Administrarea Bazelor de date de evidenţă a persoanelor;

h) ţine registrele de evidenţă pentru fiecare categorie de documente eliberate;

i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni, în condiţiile legii; j) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin reglementări legale. Secţiunea I – ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII DE PRIMIRE PENTRU ELIBERAREA CĂRŢILOR DE IDENTITATE ŞI A CĂRŢILOR DE ALEGĂTOR Art.22. Direcţia are următoarele atribuţii principale: a) verifică autenticitatea actelor prezentate, precum şi dacă fizionomia solicitantului

corespunde cu fotografia din documentele prezentate sau, după caz, cu imaginea solicitantului înregistrată în Registrul local de evidenţă a persoanelor, denumit în continuare R.L.E.P. ;

b) verifică corectitudinea datelor înscrise de solicitant pe formular şi solicită acestuia să semneze cererea;

c) certifică pentru conformitate copiile documentelor prezentate, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul” şi a datei, precum şi semnarea de către lucrător, după care restituie originalele documentelor;

d) preia imaginea solicitantului, în cazul în care imaginea este preluată de un alt lucrător decât cel care a primit documentele la ghişeu, efectuează confruntarea fizionomiei cu fotografia din documentele prezentate;

e) atunci când există suspiciuni cu privire la identitatea solicitantului şi exactitatea datelor, efectuează verificări şi întreprinde măsurile stabilite prin instrucţiuni ale I.N.E.P.;

f) înregisrează cererea în Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi pentru stabilirea reşedinţei;

g) comunică solicitantului data la care urmează să se prezinte pentru a-şi ridica actul de identitate şi, după caz, cartea de alegător;

h) efectuează, după caz, verificări în următoarele evidenţe :evidenţa operativă, evidenţa informatică sau manuală, centrală ori locală;

i) prezintă spre avizare directoruluzi executiv, persoanelor sau persoanei desemnate de acesta cererea şi documentele depuse;

j) efectează operaţiunile informatice necesare actualizării R.L.E.P. şi asociază imaginea prelucrată solicitantului la datele de stare civilă ale acestuia;

k) crează lotul de producţie a cărţilor de identitate şi îl copiază pe suport magnetic; l) completează Fişa de însoţire a lotului de producţie a cărţilor de identitate, pe care o

înregistrează în Registrul pentru fişe de însoţire a lotului de cărţi de identitate; m) transmite lotul de producţie împreună cu fişa de însoţire la biroul judeţean de

administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor, în vederea personalizării cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător;

5

n) primeşte cărţile de identitate şi cărţile de alegător produse, precum şi raportul de producţie cu seriile şi numerele tipărite pentru fiecare carte de identitate şi carte de alegător ;

o) actualizează R.L.E.P. cu informaţiile înscrise în raportul de producţie a cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător;

p) completează cererile titularilor la rubricile privind seria şi numărul cărţii de identitate, codul de secretizare, perioada de valabilitate şi numărul cărţii de alegător;

q) înmînează cartea de identitate şi, după caz, cartea de alegător solicitantului, care semnează de primire pe Cererea pentru eliberarea actului de identitate;

r) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate şi pentru stabilirea reşedinţei la rubrica privind seria şi numărul actului de identitate eliberat;

s) efectuează în R.L.E.P. menţiunea privind data înmânării cărţii de identitate şi după caz, a cărţii de alegător .

Secţiunea a II –a ORGANIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE PRIMIRE A CERERILOR PENTRU ELIBERAREA PAŞAPOARTELOR SIMPLE Art.23. Pentru eliberarea paşapoartelor simple Direcţia are următoarele principale atribuţii: a) verifică autenticitatea actelor de identitate prezentate, precum şi dacă fizionomia solicitantului corespunde cu fotografia din documentele prezentate sau, după caz, cu imaginea solicitantului înregistrată în R.L.E.P.; b) verifică corectitudinea datelor înscrise de solicitant pe formular şi solicită acestuia să semneze cererea; c) certifică pentru conformitate copiile documentelor prezentate, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul” şi a datei, precum şi prin semnarea de către lucrător, după care restituie originalele documentelor; d) atunci când există suspiciuni cu privire la identitatea solicitantului şi la exactitatea datelor, efectuează verificări şi întreprinde măsurile stabilite prin instrucţiuni ale I.N.E.P. e) preia imaginea solicitantului, în cazul în care imaginea este preluată de un lucrător decât cel care a primit documentele la ghişeu, efectuează confruntarea fizionomiei cu fotografia din documentele prezentate; f) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple, cu numerele din secvenţa alocată de secretariat şi înscriere pe cerere; g) programează solicitantul pentru eliberarea paşaportului, în termen legalstabilit de şeful serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, sens în care se completează tichetul doveditor al depunerii cererii; h) efectuează operaţiunile informatice necesare, crează lotul de producţie a paşapoartelor şi îl copiază pe suport magnetic; i) completează rubricile corespunzătoare din Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple, precum şi Fişa de însoţire a lotului de producţie a paşapoartelor simple, precum şi Fişa de însoţire a lotului de producţie a paşapoartelor, în vederea înaintării lotului şi a dosarelor cu documentele soloicitanţilor la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple;

6

j) asigură transmiterea lotului de producţie şi a dosarelor cu documentele solicitanţilor la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi primeşte paşapoartele personalizate în vederea înmânării lor; k) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple cu informaţiile corespunzătoare, la data primirii paşapoartelor simple transmise de structura care le-a personalizat; l) înmânează paşaportul simplu titularului sau persoanei împuternicite în baza actului de identitate, sau după caz, a procurii şi îi solicită să semneze de primire pe Fişa de înlocuitor; m) trimite lunar fişele deţinătorilor de paşapoarte simple la serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.

Secţiunea a III – a Organizarea activităţilor de primire a cererilor pentru înmatricularea vehiculelor şi a celor pentru eliberarea permiselor de conducere Art.24.(1) Atribuţiile Direcţiei în domeniu cererilor pentru înmatricularea vehiculelor, sunt următoarele : a) verifică concordanţa datelor din documentele de identificare cu cele din fişa de înmatriculare şi din cartea de identitate a vehiculului; b) încasează contravaloarea taxei pentru plăcuţele cu numere de înmatriculare şi eliberează solicitantului chitanţa; c) verifică corectitudinea datelor completate în fişa de înmatriculare privind codul numeric personal al deţinătorului şi semnătura; d) certifică pentru conformitate copiile documentelor prezentate, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul ”, a datei, precum şi semnarea de către lucrător, după care restituie originalele documentelor; e) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea certificatului de înmatriculare, cu numerele din secvenţa alocată de secretariat şi înscrie pe fişa de înmatriculare a vehiculului în partea stânga sus - numărul şi data înregistrării; f) completează, după caz, în două exemplare, dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare a vehiculului, cu termen de valabilitate 15 zile, şi înmânează originalul solicitantului, duplicatul rămânând în carnet; g) completează rubricile corespunzătoare din Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea certificatului de înmatriculare, precum şi Fişa de însoţire a lotului de producţie pentru certificatele de înmatriculare, în vederea înaintării dosarelor cu documentele prezentate de solicitanţi la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor; h) transmite serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor dosarul constituit în vederea confecţionării certificatului de înmatriculare a vehiculului, a cărţii de identitate a vehiculului şi a plăcuţelor cu numere de înmatriculare; i) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea certificatului de înmatriculare cu informaţiile corespunzătoare, la data primirii documentelor transmise de structura care le-a personalizat; j) înmânează simultan titularului sau reprezentantului legal, pe bază de semnătură, certificatul de înmatriculare a vehiculului, cartea de identitate a vehiculului şi plăcuţele cu numere de înmatriculare şi reţine dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare a vehiculului, în situaţia în care aceasta a fost eliberată solicitantului, în cazul în care solicitantul a pierdut sau i s-a furat dovada înlocuitoare, personalul serviciului public

7

comunitar de evidenţă a persoanelor solicită acestuia o declaraţie pe propprie răspundere, din care să rezulte acest lucru, precum şi faptul că dovada nu a fost reţinută de lucrătorii de poliţie. Art.24 .(2) Atribuţiile Direcţiei în domeniu cererilor pentru eliberarea permiselor de conducere, sunt următoarele : a) verifică dacă fizionomia solicitantului corespunde cu fotografia din documentele prezentate sau, după caz, cu imaginea solicitată înregistrată în R.L.E.P.; b) verifică documentele prezentate şi corectitudinea datelor înscrise de solicitant pe formular; c) certifică pentru conformitate copiile documentelor prezentate, prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul” , a datei, precum şi semnarea de către lucrător, după care restituie originalele documentelor; d) atunci când există suspiciuni cu privire la identitatea solicitantului şi exactitatea datelor efectuează verificări şi întreprinde măsurile stabilite prin instrucţiuni ale I.N.E.P.; e) înregistrează cererea în Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea permiselor de conducere, cu numerele alocate din secvenţa de secretariat, şi înscrie pe fişa deţinătorului de permis de conducere, numărul şi data înregistrării f) completează în două exemplare, dovada înlocuitoare a permisului de conducere, cu termen dee valabilitate 15 zile, şi înmânează originalul cetăţeanului, duplicatul rămânând în carnet; g) completează rubricile corespunzătoare din Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea permiselor de conducere, precum şi Fişa de însoţire a lotului de producţie a permiselor de conducere, în vederea înaintării dosarelor cu documentele prezentate de solicitanţi la seviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor; h) asigură transmiterea dosarelor cu documentele prezentate de solicitanţi la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi primeşte permisele de conducere; i) completează Registrul de evidenţă a cererilor pentru eliberarea permiselor de conducere cu informaţiile corespunzătoare, la data primirii documentelor transmise de structura care le-a personalizat; j) înmânează permisul de conducere, reţine dovada înlocuitoare a acestuia, iar titularul semnează de primire în Registru, în situaţia în care solicitantul a pierdut sau i s-a furat dovada înlocuitoare, personalul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor solicită acestuia o declaraţie pe proprie răspundere, din care să rezulte acest lucru, precum şi faptul că dovada nu a fost reţinută de lucrătorii de poliţie. Secţiunea a IV-a ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL STĂRII CIVILE

Art.25. În domeniul stării civile, direcţia are următoarele principale atribuţii: a) întocmeşte la cerere sau din oficiu - potrivit legii, acte de naştere, căsătorie şi de deces şi eliberează certificate doveditoare;

b)înscrie menţiuni, în condiţiile legii şi ale metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimite comunicări de menţiuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz;

c) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea de stare civilă;

8

d) înregistrează toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;

e) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formulare;

f) eliberează extrase de pe actele de stare civilă, la cererea autorităţilor, precum şi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă, la cererea persoanelor fizice;

g) trimite structurii informatice din cadrul direcţiei până la data de 5 a lunii următoare înregistrării, comunicările nominale pentru născuţii vii cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statulul civil al persoanelor în vârstă de 0 - 14 ani, precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate;

h) trimite centrelor militare, până la data de 5 a lunii următoare înregistrării decesului, livretul militar sau adeverinţa de recrutare a persoanei supuse obligaţiilor militare;

i) întocmeşte buletine statistice de naştere, de căsătorie şi de deces, în conformitate cu normele Institutului Naţional de Statistică, pe care le trimite lunar Direcţiei Judeţene de Statistică;

j) ia măsuri de păstrare în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea sau dispariţia acestora;

k) atribuie coduri numerice personale, pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhivează şi le păstrează în condiţii depline de securitate;

l) propune anual necesarul de registre, certificate de stare civilă, formulare, imprimate auxiliare şi cerneală specială pentru anul următor şi îl comunică Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Timiş;

m) se îngrijeşte de reconstituirea prin copiere a registrelor de stare civilă pierdute ori distruse - parţial sau total - după exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise;

n) ia măsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, în cazurile prevăzute de lege;

o) înaintează Serviciului Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, exemplarul II al registrelor de stare civilă, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate, după ce au fost operate toate menţiunile din exemplarul I;

p) sesizează imediat serviciul judeţean de specialitate, în cadrul dispariţiei unor documente de stare civilă cu regim special;

q) primeşte cererile şi efectuează verificări cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă şi transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate; r) la solicitarea instanţelor, efectuează verificări cu privire la anularea, completarea, rectificarea ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească şi înregistrarea tardivă a naşterii; s) desfăşoară activităţi de primire , examinare, evidenţă şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;

9

t) asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţiile operative ale Ministerului Administraţiei Internelor, în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce -i revin în temeiul legii; u) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru etc.; v) întocmeşte situaţiile statistice sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial şi anual, în cadrul serviciului public direcţiei, precum şi procesele- verbale de scădere din gestiune; w) răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei; x) execută acţiuni şi controale cu personalul propriu sau în colaborare cu formaţiunile de ordine publică, în unităţile sanitare şi de protecţie socială, în vederea depistării persoanelor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă şi a persoanelor cu identitate necunoscută; y) colaborează cu formaţiunile de poliţie pentru identificarea unor cadavre şi persoane cu identitate necunoscută, precum şi a părinţilor copiilor abandonaţi. Secţiunea a V-a ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL INFORMATICII Art.27. În domeniul informatic, direcţia are următoarele atribuţii principale : a) actualizează Registrul permanent de evidenţă a persoanei local cu datele privind persoana fizică, în baza comunicărilor înaintate de ministere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi a documentelor prezentate de cetăţeni cu ocazia soluţionării cererilor acestora; b) preia în Registrul permanent de evidenţa populaţiei datele privind persoana fizică în baza comunicărilor nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0 - 14 ani, precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate; c) preia imaginea cetăţenilor care solicită eliberarea actelor de identitate şi a paşapoartelor; d) actualizează datele şi pregăteşte lotul în vederea producerii cărţilor de identitate şi a paşapoartelor; e) copiază pe dischete sau CD lotul cu cererile pentru producerea cărţilor de identitate şi a paşapoartelor şi completează fişa de însoţire a lotului şi celelalte evidenţe; f) operează în baza de date locală data înmânării cărţii de identitate; g) execută activităţi pentru întreţinerea preventivă a echipamentelor din dotare; h) evidenţiază incidentele de hard - soft şi de aplicaţie; i) clarifică neconcordanţele dintre nomenclatorul străzilor şi situaţia din teren, respectiv din documentele cetăţenilor, împreună cu serviciul Banca de Date Urbane; j) rezolvă erorile din baza de date locală (constatate cu ocazia unor verificări sau semnalate de alţi utilizatori); k) salvează şi arhivează pe suport magnetic, fişierul de imagini pentru loturile de cărţi de identitate; l) furnizează, în condiţiile legii, datele de identificare şi de adresă ale persoanei către autorităţile şi instituţiile publice centrale, judeţene şi locale, agenţii economici şi către cetăţeni, în cazul în care sunt necesare prelucrări de date în sistem informatic; m) întocmeşte listele electorale permanente;

10

n) administrează sistemul informatic în problemele ce ţin de competenţa direcţiei; o) desfăşoară activităţi de studiu şi documentare tehnică , în scopul cunoaşterii tehnologiilor în domeniul informatic şi a posibilităţilor de implementare a acestora în cadrul sistemului informatic local; p) colaborează cu specialiştii structurilor informatice interconectate la bazele de date comune ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în vederea asigurării utilizării datelor în conformitate cu prevederile legale; q) execută operaţii de instalare a sistemelor de operare a software -ului de bază şi de aplicaţie pe echipamentele de calcul care compun sistemul informatic local şi participă la depanarea şi repunerea în funcţiune a echipamentelor de calcul, împreună cu specialiştii firmei care asigură asistenţa tehnică în cadrul contractului de service al echipamentelor de calcul, de comunicaţie şi software; r) asigură protecţia datelor şi informaţiilor gestionate şi ia măsuri de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi secrete de serviciu; s) pentru asigurarea compatibilităţii hardware şi software, a sistemelor informatice şi de comunicaţii pentru emiterea cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător, echipamentele necesare preluării imaginii cetăţenilor care solicită cărţi de identitate, precum şi cele necesare actualizării registrelor locale de evidenţă a persoanelor se achiziţionează de către serviciile publice comunitare locale în baza specificaţiilor tehnice elaborate de Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor; t) pentru înlocuirea sistemelor de operare sau modificarea parametrilor acestora, pentru modificarea tehnicii de calcul, precum şi instalarea produselor software şi aplicaţiilor necesare operării bazelor de date, sunt autorizaţi specialiştii structurilor teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor; u) compartimentul Informatică din cadrul direcţiei va efectua analiza, proiectarea şi implementarea lucrărilor financiar-contabile necesării funcţionării direcţiei, de asemenea, specialiştii din compartimentul Informatică pot participa la analiza şi proiectarea sistemelor informatice la nivel de ţară necesare serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, în măsura în care aceştia sunt solicitaţi; v) execută alte sarcini dispuse de conducerea direcţiei. Secţiunea a VI -a ATRIBUŢII DE ANALIZĂ - SINTEZĂ , SECRETARIAT/COMUNICARE ŞI RELAŢII CU PUBLICUL Art.27. În domeniul analiză - sinteză, secretariat şi relaţii cu publicul, direcţia are următoarele atribuţii: a) primeşte, înregistrează şi ţine evidenţa ordinelor, dispoziţiilor, instrucţiunilor, ştampilelor şi sigiliilor, asigurând repartizarea lor în cadrul direcţiei; b) verifică modul în care se aplică dispoziţiile legale cu privire la apărarea secretului de stat şi de serviciu, modul de manipulare şi de păstrare a documentelor secrete; c) organizează şi asigură întreţinerea, exploatarea şi selecţionarea fondului arhivistic neoperativ constituit la nivelul direcţiei, în conformitate cu dispoziţiile legale în materie; d) asigură înregistrarea intrării / ieşirii tuturor documentelor şi clasarea acestora în vederea arhivării acestora;

11

e) repartizează corespondenţa, o predă după executarea operaţiunilor de înregistrare în registrele special destinate; f) expediază coerspondenţa; g) asigură primirea şi înregistrarea petiţiilor şi urmăreşte rezolvarea acestora în termenul legal; h) organizează şi desfăşoară activitatea de primire în audienţă a cetăţenilor de către conducerea direcţiei sau lucrătorul desemnat; i) centralizează principalii indicatori realizaţi, verifică modul de îndeplinire a sarcinilor propuse şi întocmeşte sintezele, situaţiile comparative şi analizele activităţilor desfăşurate periodic; j) transmite Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Timiş sintezele şi analizele întocmite; k) asigură constituirea fondului arhivistic neoperativ al direcţiei, din documentele rezultate din activitatea de profil. În domeniul comunicării:

elaborarea unui model de comunicare bazată pe o planificare strategică. Strategia va ţine cont de misiunea, nevoile si obiectivele instituţiei, precum şi necesităţile publicului. Se vor identifica nevoile comunicaţionale ale instituţiei pe baza carora se va elabora planul de acţiune;

Compartimentul de comunicare îşi exprimă deschiderea faţă de toţi partenerii interesaţi în vederea unei informari obiective şi corecte a cetăţeanului. Se doreşte asigurarea cadrului, căilor şi mijloacelor pentru dezvoltarea şi eficientizarea circuitelor de comunicare între instituţie şi cetăţean. Cetăţenii au nevoie de o abordare pozitivă şi matură, capabilă să reorienteze opinia publică prin seriozitate către discernământ şi toleranţă. O comunicare raţională şi economicoasă va duce la creşterea transparenţei tuturor activităţilor serviciilor din instituţie .

Asigurarea unui nivel ridicat de vizibilitate prin organizarea şi gestionarea structurilor necesare implementării noilor tipuri de acţiuni de promovare a imaginii publice a instituţiei şi a problemelor de interes major.

Gestionarea unei baze de date cuprinzand informaţii de interes public despre direcţie şi activitatea serviciilor, urmărind optimizarea activităţilor practice de documentare şi dezvoltarea sistemului de consiliere şi orientare pentru cetăţeni.

Secţiunea a VII –a ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL FINANCIAR ADMINISTRATIV : Art.27.În domeniul financiar contabil administrativ, direcţia are următoarele atribuţii:

1. Ţine contabilitatea în partidă dublă, în limba română şi în moneda naţională: înregistrarea operaţiunilor economico-finaciare în mod cronologic şi sistematic, operează în conturi, jurnale, registre si situaţii financiare, utilizează formularele comune şi specifice în conformitate cu prevederile din normele şi reglementările din domeniul contabilităţii elaborate de către Ministerul Finanţelor Publice şi a normelor proprii si înregistrează plăţile de casă şi cheltuielile efectuate pe subdiviziunile clasificaţiei bugetar, potrivit bugetului aprobat;

12

2. Ţine contabilitatea imobilizărilor, stocurilor, clienţilor si furnizorilor, cheltuielilor şi veniturilor conform prevederilor legii contabilităţii, a normelor şi reglementărilor; 3. Întocmeşte şi pastrează registrele de contabilitate obligatorii: registrul jurnal, registrul inventar si cartea mare; 4. Ţine evidenţa angajamentelor bugetare în conformitate cu normele metodologice elaborate de M.F.P.; 5. Elaborează balanţele de verificare lunare, execuţia lunara a bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi situaţiile financiare trimestriale şi anuale care se compun din bilant, cont de execuţie bugetara şi anexe; 6. Transmite compartimentelor de specialitate în vederea elaborarii propunerii de cheltuieli detaliate pentru fundamentarea prognozelor şi bugetului: � criteriile privind încadrarea cheltuielilor pe programe; � documentele de justificare necesare; � recomandări privind utilizarea indicatorilor de eficientă şi eficientizare a

serviciilor publice; � limite maxime ale cheltuielilor; � execuţia bugetară, pentru perioada anterioară, a cheltuielilor specifice compartimentelor, a programelor implementate şi a programelor multianuale în derulare. 7. Centralizează şi evaluează propunerile compartimentelor de specialitate privind cheltuielile şi veniturile înscrise în prognoza şi în proiectele de bugete anuale; 8. Elaborează prognoze şi proiectele de buget anuale, pe structura clasificaţiei bugetare, la termenele stabilite de către Consiliul Local şi Primarul Municipiului Timişoara; 9. Întocmeşte propuneri privind virări de credite bugetare însoţite de justificări, detalieri şi necesităţi privind execuţia, până la sfârşitul anului bugetar, a capitolelor si subdiviziunii clasificatiei bugetare de la care se disponibilizează la capitolele şi subdiviziunea clasificaţiei bugetare la care se suplimentează, în condiţiile legii. 10. Organizeaza si conduce activitatile de legatorie a documentelor S.P.C.L.E.P.

supuse arhivarii; 11.Întocmirea programului anual al achiziţiilor publice; 12.Întocmirea referatelor pentru aprobarea procedurii selectate pentru atribuirea contractului de achiziţii publice şi pentru constituirea comisiei de evaluare; 13.Organizarea şi desfasurarea procedurilor aprobate pentru atribuirea contractului de achiziţii publice; 14.Constituirea şi actualizarea bazei de date cu privire la furnizorii, executanţii sau prestatorii al caror obiect de activitate poate fi achiziţionat prin cumpararea directa în cursul anului; 15.Proiectele de contracte de achiziţii publice, comenzile sau convenţiile se avizează de către biroul juridic şi se supun vizei C.F.P. si după aprobare se transmit biroului financiar pentru înregistrarea în evidenţa creditelor angajate; 16. Ţine evidenţa angajamentelor legale încheiate şi urmăreşte realizarea obiectului şi a clauzelor stipulate; 17. Elaborează angajamente bugetare individuale şi angajamente bugetare

13

globale; 18. Urmăreşte aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul financiar economic

şi exercită controlul financiar preventiv; 19. Răspunde de buna executare a lucrarilor de intreţinere, de utilizare ratională şi de evidenţă a imobilelor, instalaţiilor aferente altor mijloace fixe şi obiectelor de inventar aflate în administrarea direcţiei. 20. Răspunde de buna desfaşurare a activităţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii a mijloacelor auto din dotare, asigurând folosirea raţională a acestora. 21. Efectuează inventarieri periodice şi asigură ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor emise de directorul executiv cu privire la casarea, declasarea sau transmiterea bunurilor de inventar din administrarea acestuia la alte unităţi, întocmind documentele necesare. 22. Asigură încheierea contractelor pentru diverse prestări de servicii şi ia măsuri pentru gestionarea ratională a combustibililor, hârtiei, rechizitelor şi a altor materiale de consum. 23. Emite comenzi privind aprovizionarea cu materiale, combustibili, etc., pentru direcţie. 24. Întocmeste referate justificative pentru aceste consumuri de materiale şi confirma situatiile de plata privind consumul de energie,apă, agent termic, salubritate, postă, depanare, etc., ale direcţiei. 25. Întocmeşte propuneri pentru planul de aprovizionare cu materiale de întreţinere, piese de schimb, inventar gospodăresc şi rechizite de birou pentru direcţiei. 26. Răspunde de depozitarea şi conservarea materialelor, echipamentelor şi rechizitelor de birou, asigurand distribuirea acestora.

27. Asigura evidenta tehnică - operativă a bunurilor de inventar şi a altor materiale. 28. Analizează stocurile bunurilor de inventar şi a altor materiale şi prezintă propuneri pentru valorificarea sau redistribuirea stocurilor. 29. Întocmeşte propuneri pentru planul de aprovizionare tehnico-materială privind mijloace fixe, accesorii, materiale pentru stingerea incendiilor, precum şi pentru asigurarea fondurilor necesare realizării acestui plan şi a altor măsuri. 30. Inscriptionează numerele de inventar pe toate mijloacele fixe şi obiecte de inventar ale direcţiei. 31. Efectuează inventarierea lunară a stocului de carburant din rezervoarele autoturismelor din dotare şi completarea corespunzătoare a documentelor privind activitatea de transport. 32. Fundamentează propunerile de cheltuieli din bugetul local necesare asigurării functionalităţii biroului şi realizarea atribuţiilor acestuia. 33.Organizează activitatea de curatenie şi întreţinere a cladirilor şi spatiilor funcţionale, stabileşte programul de lucru al personalului, stabileşte norme de consum pentru materiale de întreţinere şi curăţenie; Secţiunea a VII –a – ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL JURIDIC/RESURSE UMANE. Art.28.În domeniul Juridic şi al Resurselor Umane, direcţia are următoarele atribuţii : (1).În domeniul juridic , atribuţii şi competenţe :

14

a) colaborează cu serviciile/birourile/compartimentele din cadrul Direcţiei, în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri; b) acordă consultanţă juridică tuturor serviciilor şi birourilor din cadrul Direcţiei; c) vizează pentru legalitate dispoziţiile, regulamentele, instrucţiunile elaborate de Direcţie; d) avizează asupra legalităţii măsurilor ce urmează a fi luate, în desfăşurarea activităţii, precum şi a altor acte care pot angaja răspunderea patrimonială a Direcţiei; e) vizează şi întocmeşte proiecte de contracte sau proiectele oricăror acte cu caracter juridic, în legătură cu activitatea Direcţiei; f) reprezintă interesele instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti ori în faţa oricăror autorităţi precum şi în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice; g) urmăreşte şi studiază actele nou apărute cu cartacter normativ şi semnalează conducerii, sarcinile ce revin instituţiei potrivit acestor dispoziţii, comunicând săptămânal, sub semnătura persoanelor interesate, actul normativ apărut; h) rezolvă orice lucrări sau situaţii cu caracter juridic (petiţii, cereri, sesizări , etc..). (2).În domeniul resurselor umane :

colaborează cu serviciile şi birourile din cadrul Direcţiei, în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri privind organigrama, statul de funcţii şi statul de personal;

colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, în vederea transmiterii datelor personale ale funcţionarilor publici, precum şi funcţiile publice vacante, sau modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici;

monitorizează posturile vacante şi participă la organizarea concursurilor pentru ocuparea acestor posturi, asigurând secretariatul comisiei de examinare;

asigură organizarea concursurilor pentru promovarea angajaţilor care absolvesc o formă de învăţământ superior;

întocmeşte , ţine evidenţa, păstreză şi completează carnetele de muncă şi respectiv Registrul general de evidenţă a salariaţilor, personal contractual şi funcţionari publici;

întocmeşte referate şi dispoziţii pentru stabilirea salariilor de încadrare, indemnizaţii, sporuri ce se acordă salariaţilor conform prevederilor legale;

întocmeşte documentaţia în vederea exercitării cu caracter temporar ale funcţiilor publice, ale căror titulari au suspendat raportul de muncă în condiţiile legii;

întocmeşte documentaţia în vederea încadrării personalului contractual pe perioadă determinată, a căror titulari de post au suspendat contractul de muncă în condiţiile legii;

întocmeşte şi gestionează dosarele profesionale ale funcţionarilor publici, conform prevederilor legale;

întocmeşte dispoziţiile de sancţionare a salariaţilor în baza referatelor şefilor de servicii/birouri şi respectiv a propunerilor comisiilor de disciplină în urma efectuării cercetărilor prealabile;

solicită şi centralizează, conform prevederilor legale, fişele de evaluare a personalului contractual şi rapoartele de evaluare a funcţionarilor publici;

ţine evidenţa concediilor de odihnă, a învoirilor, a concediilor medicale, a concediilor pentru evenimente deosebite, a concediilor pentru studii şi a concediilor pentru îngrijirea copiilor până la 2 ani (respectiv 7 ani);

ţine evidenţa fişelor de post conform prevederilor legale;

15

ţine evidenţa orelor suplimentare pe baza pontajelor şi a registrului de evidenţă a orelor suplimentare;

colaborează cu firma producătoare de legitimaţii de serviciu ale angajaţilor şi ţine evidenţa acestora;

solicită şefilor de servicii/birouri în baza ofertelor instituţiilor specializate, propuneri privind participarea la cursurile de formare/perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi personalului contractual, comunicând în acest sens instituţiilor organizatoare, confirmările de participare la cursurile organizate;

întocmeşte dosarele de pensionare pentru limită de vârstă şi invaliditate; întocmeşte şi eliberează la solicitarea scrisă a angajaţilor, adeverinţe care atestă

calitatea de salariat, vechimea în muncă, salarii, sporuri, etc…; întocmeşte referate şi dispoziţii pentru încadrarea în muncă/numirea în funcţie

publică, modificarea, suspendarea şi încetarea contractului de muncă/raportului de serviciu;

întocmeşte statul de personal ori de câte ori intervin schimbări privind drepturile salariale de încadrare, indemnizaţii de conducere, salarii de merit, sporuri de vechime, etc. ;

întocmeşte şi transmite situaţiile statistice instituţiilor de statistică. CAP. IV. DISPOZIŢII FINALE Art.29. Atribuţiile directorului executiv al direcţiei şi ale celorlate persoane cu funcţii de conducere sau de execuţie sunt prevăzute în fişele posturilor, care se întocmesc şi se aprobă conform legii. Art.30. Personalul Direcţiei va fi obligat : a) să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; b) să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare în îndeplinirea sarcinilor specifice; c) să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe care le întocmesc în cadrul competenţelor lor; d) să asigure confidenţialitatea actelor Direcţiei. Art.31. Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică de către : a) Consiliul Local al Municipiului Timişoara, la propunerea primarului, în ce priveşte directorul executiv ; b) Directorul executiv , pentru personalul din subordine . Art.32. În toate actele direcţiei se va folosi antetul “ ROMÂNIA - CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA - Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara”. Aceleaşi elemente vor fi inscripţionate şi pe sigiliul şi firma direcţiei. Art.33.Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile actelor normative noi, ce reglementează materia . Art.34.Modificările aduse prezentului regulament se vor face cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara .

Atasament: Stat_de_functii.pdf

Anexa nr.__________la Hot. C.L.M.T. nr._________

Nr.crt. Serviciu/Birou/Comp. nivel studii Funcţia publică Clasă Grad Treaptă

1 S Director executiv (cons.) I sup. 1 2 Serviciul Stare Civilă S sef serviciu (cons.) I sup. 1 3 S consilier I principal 2 4 S consilier I principal 3 5 S consilier I asist. 3 6 S consilier I asist. 3 7 S consilier I deb. 8 S consilier I deb. 9 M referent III sup. 1

10 M referent III sup. 1 11 M referent III sup. 1 12 M referent III sup. 1 13 M referent III sup. 1 14 M referent III sup. 1 15 M referent III sup. 1 16 M referent III sup. 1 17 M referent III sup. 1 18 M referent III sup. 1 19 M referent III sup. 1 20 M referent III asist. 2 21 M referent III asist. 2

22 Biroul Financiar

Administrativ M referent III sup. 1

23 Bir. Juridic/Resurse

Umane S sef birou (cons.) I sup. 1 24 S consilier juridic I sup. 3 25 S consilier juridic I asist. 3 26 S consilier I sup. 3 27 S consilier I asist. 3 28 M referent III sup. 1

29 S Director adjunct (insp. spec.) I A

30 Serv. Ghiseu Unic S sef serv. (insp. spec.) I 31 S ref. spec. II

32 S ref. spec. II 33 S ref. spec. II 34 S ref. spec. III 35 S ref. spec. III 36 S ref. spec. III 37 S ref. spec. III 38 S ref. spec. III 39 S ref. spec. deb. 40 S ref. spec. deb. 41 S ref. spec. deb. 42 Serv. Evid. Pers. S sef serv. (ref. spec.) II 43 S ref. spec. II 44 S ref. spec. II 45 S ref. spec. II 46 S ref. spec. II

TOTAL FUNCŢII PUBLICE = 28 CONDUCERE = 3 EXECUŢIE = 25

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

STAT DE FUNCTII

APROBAT PRIMAR Gheorghe Ciuhandu

47 S ref. spec. III 48 S ref. spec. III 49 S ref. spec. III

50 Bir. Verificari Avizări Cereri S şef birou (ref. spec.) II

51 S ref. spec. III 52 S ref. spec. deb. 53 M referent II 54 M referent II 55 M referent II 56 M referent II 57 M referent II 58 M referent II 59 M secretar dactilograf I

60

Bir. Actualizare a Reg. Perm. de Evid.

Pers. S şef birou (ref. spec.) II 61 M referent IA 62 M referent IA 63 M referent IA 64 M referent IA 65 M referent IA 66 M referent I 67 M referent I 68 M referent I 69 M referent I 70 M referent I 71 M referent III

72 Serviciul Stare Civilă M functionar I 73 Comp. Informatică S Ing. de sistem II 74 S analist programator II

75 Bir. Financiar Adm. S şef birou (insp. spec.) IA

76 S insp. Spec. III 77 M referent II 78 M administrator I 79 M casier I 80 M arhivar I 81 M,G munc. cal. (şofer) I 82 M munc.cal. III 83 G portar I 84 G îngrijitor I

85 Compartiment

Secretariat/Comunica re S insp. Spec. deb.

86 M secretar dactilograf I

86

28 3 25 58 6 50 2 - de deservire

TOTAL POSTURI = 58 CONDUCERE = 6 EXECUTIE = 52

Număr total posturi din care: 1. Funcţii publice - de conducere

- de conducere

Medina Marinescu Adriana Drăgoescu CONSILIER JURIDIC Birou Juridic/Resurse Umane

- de executie 2. Personal contractual

- de executie

    Atasament: Referat.pdf

    CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR APROBAT Nr.____________________ PRIMAR GHEORGHE CIUHANDU

    R E F E R A T privind propunerea de modificare a Organigramei, Statului de Funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public Comunitar „Direcţia de Evidenţă a Persoanelor

    Timişoara”.

    Prin H.C.L.M.T. nr. 5/2005 s-a înfiinţat Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, prin H.C.L.M.T. nr. 40/2006 s-a organizat funcţionând ca entitate cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Prin aceiaşi hotărâre de consiliu, serviciului public i s-au aprobat Organigrama, Statul de Funcţii şi respectiv Regulamentul de Organizare şi Funcţionare . În funcţie de necesităţile intervenite în intervalul de timp de la data adoptării hotărârii sus menţionate, pentru o mai bună organizare şi funcţionare şi ţinând cont de prevederile art. 91 indice 4 din Legea nr. 251/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 188/99 privind Statutul funcţionarilor publici - care limitează nr. total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărui autorităţi/instituţii publice, este de maximum 12% din nr. total al funcţiilor publice - se impun anumite modificări în Organigramă, Statul de Funcţii şi respectiv adaptarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la aceste modificări . Modificările pe care le propunem în acest sens, spre aprobare Consiliului Local sunt următoarele :

    Transformarea funcţiei publice de conducere –director executiv adjunct în funcţie contractuală – director adjunct – inspector de specialitate I A :

    La Serviciul Ghişeu Unic : - transformare functie de execuţie (şef serviciu) – din referent de specialitate II în inspector de specialitate I

    - modificare treaptă profesională la referenţii de specialitate, rezultând astfel : a) 3 referenţi de specialitate II; b) 5 referenţi de specialitate III ; c) 3 referenţi de specialitate gradul debutant .

    La Biroul Verificări Avizări Cereri : - modificare treaptă profesională la 1 post de referent de specialitate din

    treapta III în debutant . Biroul Eliberare Acte la Cerere şi Biroul Operare Modificări în Starea Civilă

    a Persoanei se desfiinţeză, iar personalul din cadrul acestor birouri va trece în subordinea Serviciului Stare Civilă;

    - cele două funcţii publice de conducere (şef birou) devin funcţii publice de execuţie consilier I asistent 3 şi consilier I principal 3 menţinându-şi clasa, gradul şi treapta –.

    - mutarea a două posturi – funcţii publice de execuţie vacante de la Serviciul Stare Civilă - consilier I asistent 3 la Biroul Juridic/Resurse Umane/Comunicare şi respectiv transformarea unuia în consilier I gr.superior 3 ;

    - mutarea postului de funcţionar I de la Biroul Juridic/Resurse Umane/Comunicare la Serviciul Stare Civilă;

    - mutarea definitivă (art.79 alin(2) lit.”a” din Lg.188/99 mod.şi compl. prin Lg.251/2006 a funcţiei publice de execuţie – referent sup. tr.1 – de la Serviciul Stare Civilă la Biroul Financiar Administrativ .

    - transformarea funcţiei publice de execuţie „referent de specialitate” – cls.II , gr.debutant, în consilier – cls.I ,gradul asistent, tr. 3 .

    La Biroul Juridic/Resurse Umane/Comunicare : - modificarea treptei la funcţia de execuţie ( consilier I sup. tr.3 )– şef

    birou – în consilier I sup. tr.1 ; - modificarea denumirii biroului – în „Biroul Juridic /Resurse Umane” .

    Înfiinţarea Compartimentului Secretariat/Comunicare - prin preluarea de la Biroul Juridic/Resurse Umane a postului de inspector de specialitate III - modificându-i totodată gradul profesional din III în debutant -( funcţie contractuală), şi respectiv a postului de secretar dactilograf I de la Biroul Financiar Administrativ, compartiment care se va afla în subordinea directorului executiv . Totodată propunem spre aprobare Consiliului Local şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare adaptat potrivit Statului de funcţii şi Organigramei anexate şi ţinând cont de modificările intervenite în legislaţia specifică, domeniului de activitate, respectiv Ordin nr.1260/2006 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea ghişeului unic în cadrul serviilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor şi Legea nr.117/2006 pentru modificarea şi completarea Lg.119/96 cu privire la actele de stare civilă . Anexăm prezentului referat următoarele înscrisuri :

    - H.C.L.M.T. nr.40/2006 ; - Proiect de hotărâre ; - Anexa 1 – Stat de Funcţii ; - Anexa 2 – Organigrama ; - Anexa 3 – Regulamentul de Organizare şi Funcţionare .

    DIRECTOR EXECUTIV SERVICIU JURIDIC VASILE TĂRCIATU MIRELA LASUSCHIEVICI CONSILIER JURIDIC MEDINA MARINESCU

    Atasament: organigrama3.pdf

    Director Executiv 1

    Serviciul Ghişeul unic

    1 + 11

    Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

    1+7

    Biroul verificare avizări cereri

    1 + 9

    Biroul actualizare a registrului permanent

    de evidenţă a persoanelor

    1 + 11

    Serviciul Stare civilă

    1 + 20

    Biroul juridic Resurse umane

    1 + 5

    Compartiment Secretariat Comunicare

    2

    Director Adjunct

    1

    Biroul Financiar

    Administrativ 1 + 10

    Compartiment Informatică

    2

    Organigrama Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Aprobat PRIMAR

    Dr.ing. Gheoghe Ciuhandu

    Consiliul Local al Municipiului Timişoara Anexa nr____la HCL nr._____________

    TOTAL POSTURI 86 Din care: FUNCŢII PUBLICE 28 -de conducere 3 -de execuţie 25 PERSONAL CONTRACTUAL 58 -de conducere 6 -de execuţie 50 -de deservire 2

    Secretar

    Primar

    Consiliul Local al

    Municipiului Timisoara

    PDF created with pdfFactory trial version www.pdffactory.com