Număr | 323 |
---|---|
An | 2019 |
Data emiterii | 14.06.2019 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 14.06.2019 |
Hotararea Consiliului Local 323/14.06.2019 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANŢA VESTULUI Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019- 14284/10.06.2019 a Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU ; Având în vedere Protocolul nr. 1/13.02.2019, semnat de către primarii municipiilor Arad, Cluj-Napoca, Oradea şi Timişoara, prin care s-a decis asocierea într-o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, cu denumirea Alianţa Vestului, Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019- 14284/10.06.2019 întocmit de către Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Având în vedere Avizul Direcţiei Economice - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 14284/10.06.2019; Având în vedere avizul Serviciului Juridic nr. SC2019- 14284/10.06.2019 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 14284/10.06.2019; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii; Având în vedere Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice; Având în vedere prevederile art.11, art. 12 şi art. 13 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANŢA VESTULUI. Art. 2: Se desemnează domul primar Nicolae Robu să reprezinte Municipiul Timişoara, în calitate de membru fondator al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANŢA VESTULUI, cu puteri depline pentru semnarea documentelor de constituire a asociaţiei şi altor documente necesare în acest scop. Art. 3: Se desemnează să reprezinte Municipiul Timişoara în Adunarea Generală a Asociaţilor: - dl. Nicolae Robu, Primarul Municipiului Timişoara - membru; - dl. Dan Diaconu, Viceprimarul Municipiului Timişoara - membru; - dl. Cătălin Iapă - membru supleant. Art. 4: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la constituirea patrimoniului iniţial al Asociaţiei cu o contribuţie în valoare de 20.000 lei. Art. 5: Se aproba Actul constitutiv şi Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANŢA VESTULUI, conform Anexei 1 şi Anexei 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 6: Aprobarea cotizaţiei anuale de 0,5 euro pentru fiecare locuitor cu domiciliu în nmunicipiul Timişoara, destinată acoperirii cheltuielilor de funcţionare a aparatului tehnic-operaţional al asociaţiei. Art. 7: Se aprobă cuprinderea în Bugetul de venituri şi cheltuieli al Municipiului Timişoara, a cheltuielilor necesare pentru: - participarea Municipiului Timişoara la constituirea patrimoniului iniţial al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANŢA VESTULUI, în valoare de 20.000 lei; - plata cotizaţiei anuale de 0,5 euro pentru fiecare locuitor cu domiciliu în Municipiul Timişoara, destinată acoperirii cheltuielilor de funcţionare a aparatului tehnic-operaţional al asociaţiei. Art. 8: Se stabileşte sediul asociaţiei în municipiul Timişoara, Str. Vasile Alecsandri nr. 1, SAD 10 (unitate individuală nr. 24) şi SAD 11 (unitate individuală nr. 25), conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 122/27.03.2019. Art. 9: Se desemnează d-na. Şeitan Adriana Mariana, cetăţenia română, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, ca persoană împuternicită sa îndeplinească procedurile prevăzute de lege pentru înregistrarea Asociaţiei la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de pe lângă grefa Judecătoriei Timişoara. Art. 10: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri, se încredinţează Direcţia Dezvoltare, Direcţia Economică şi Serviciul Juridic din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 11: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Urbanism; - Direcţia Dezvoltare; - Direcţiei Generala Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest; - Direcţiei Comunicare - Relaţionare; - Serviciului Şcoli Spitale ; - Biroului Sport Cultură ; - Biroului Audit; - Biroului Managementului Calităţii ; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Direcţiei de Asistenţă Socială; - Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară - ADI; - Mass-media locale.
|
1
ACTUL CONSTITUTIV
al ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI
I.ASOCIAŢII 1. MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Municipiul Timișoara,Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, cod fiscal 14756536, reprezentat de domnul Nicolae ROBU, cetățean roman, în calitate de primar; 2. MUNICIPIUL ARAD, cu sediul în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 75, cod postal 310130, cod fiscal 3519925, reprezentat de domnul Gheorghe FALCĂ, cetăţean român, în calitate de primar; 3. MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA, cu sediul în Municipiul Cluj, Str. Moţilor, nr. 3, cod postal 400001, cod fiscal 4305857, reprezentat de domnul Emil BOC, cetăţean român, în calitate de primar; 4.MUNICIPIUL ORADEA, cu sediul în Municipiul Oradea, Piața Unirii 1‐ 3, cod postal 410100, cod fiscal 4230487, reprezentat de domnul Ilie Gavril BOLOJAN, cetăţean român, în calitate de primar; Denumite colectiv “Asociaţii” şi individual “Asociatul”, s‐au asociat şi au înfiinţat ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI (denumită în continuare „Asociaţia”) în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată prin Legea nr. 246/2005, cu modificări şi completări ulterioare.
Caracterul Asociaţiei este de interes general, ca persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, care se constituie în vederea atingerii obiectivelor şi desfăşurării activităţilor specificate la art. 3 din Statut.
Din punctul de vedere al regimului juridic în care funcţionează, Asociaţia este o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 (art. 11,12,13) şi ale Legii nr.51/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
II.DENUMIREA Denumirea Asociaţiei este ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI, conform dovezii privind disponibilitatea denumirii eliberată de Ministerul Justiţiei nr. 172171 din 04.01.2019. Denumirea Asociaţiei va fi folosită în toate actele emise. Abreviat se va utiliza acronimul AVE.
2
III. ÎNSEMNELE ASOCIAŢIEI Asociaţia va avea siglă şi însemne proprii.
IV.SEDIUL
a) Sediul Asociaţiei este în România, Municipiul Timișoara, Str. Vasile Alecsandri nr. 1, SAD 10 (unitatea individuală nr.24 ) și SAD 11 (unitate individuală nr.25).
b) Sediul Asociaţiei poate fi schimbat pe baza deciziei Consiliului director, care se va aduce la cunoştinţa Adunării Generale a Asociaților , cu respectarea prevederilor legale aferente.
c) Asociaţia poate deschide sucursale, filiale, poate iniţia sau participa la constituirea de alte asociaţii, consortii şi/sau societăţi comerciale, atât în zonă, cât şi în ţară sau în străinătate, în funcţie de necesităţile sale de funcţionare.
V.DURATA Asociaţia este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii sale în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul Asociaţia.
VI.VOINŢA DE ASOCIERE / SCOPUL/OBIECTIVELE ASOCIAŢIEI (1)Prin semnarea prezentului act constitutiv, Asociaţii îşi exprimă voinţa de a se asocia în cadrul ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI, constituită în scopul dezvoltării durabile a unităţilor administrativ‐teritoriale care alcătuiesc asociaţia şi a întregii zone limitrofe acestora, prin realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes public sau regional şi prin furnizarea în comun a unor servicii publice. Această asociere urmărește dezvoltarea durabilă a regiunii AVE, a întregii zone urbane funcționale intercomunitară şi a tuturor unităţilor administrativ‐teritoriale care compun asociaţia prin elaborarea si implementarea planurilor integrate de dezvoltare la nivelul strategiei Intercomunitară AVE. (2) OBIECTIVELE Asociaţiei sunt următoarele: 2.1. Îmbunătățirea radicală a mobilității și accesibilității între cele patru orașe.
- Accelerarea implementării proiectului Autostrada Transilvania; - Susținerea și urgentarea implementării proiectului Autostrada ViaCarpathia; - Susținerea și urgentarea proiectului Autostrada Timișoara‐Belgrad; - Dezvoltarea unei conexiuni de tren de mare viteză între toate cele 4 orașe; - Finalizarea completă a tronsoanelor de centură și interconectarea la rețeaua TEN‐T; - Dezvoltarea în parteneriat a aeroporturilor și a facilităților de acces la acestea dinspre fiecare
oraș către toate celelalte; - Dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional; - Creșterea mobilității ecologice în zona metropolitană prin proiecte de tip tren / tramvai
/troleibus / autobus electric / metrou metropolitan; - Susținerea mobilității forței de muncă; - Sprijinirea legii parteneriatului public‐privat pentru proiecte de infrastructură.
3
2.2. Susținerea de măsuri active pentru dezvoltarea economică și socială.
- Sprijinirea colaborării mediului de afaceri prin rețele de furnizori, clustere regionale; - Promovarea unui set comun de infrastructuri specifice, precum și un pachet de facilități oferite
agenților economici; - Susținerea inovării și a parteneriatelor între universități și mediul de afaceri, și administrația
publică locală; - Corelarea a trei resurse de finanțare a proiectelor de infrastructură: 2% din PIB‐ul național, bani
aprobați de Uniune și fonduri împrumutate de la Banca Europeană, dezvoltarea constituind cea mai bună formă de protecție socială;
- Valorificarea oportunităților financiare și strategice oferite de politicile și programele europene și naționale;
- Susținerea și implementarea mecanismului de Investiții Teritoriale Integrate (ITI), care să permită o abordare coerentă a proiectelor de investiții;
- Susținerea construirii Spitalelor Regionale de Urgență Cluj și Timișoara ca poli de interconectare cu spitalele județene;
- Programe de susținere a tinerilor pentru a rămâne în țară și de atragere și repatriere a celor care au emigrat;
- Susținerea cu prioritare a economiei digitale, a industriilor creative, cu valoare adăugată ridicată și nepoluante;
- Promovare comună a proiectelor de dezvoltare la târguri și evenimente de afaceri; - Dezvoltarea resurselor umane, creşterea ratei de ocupare şi combaterea excluziunii sociale şi a
dezechilibrelor sociale; - Organizarea şi participarea la cursuri de pregătire, perfecţionare şi reconversie profesională,
seminarii şi conferinţe; - Activități și proiecte pentru protectia mediului si promovarea politicilor de dezvoltare durabila; - Activități, proiecte și investiții de cercetare, dezvoltare și inovare în folosul membrilor asociați.
2.3. Colaborarea pentru identificarea și implementarea unor măsuri de creștere a performanțelor în administrație.
- Transferarea bunelor practici identificate la nivelul oricăruia dintre parteneri către toți ceilalți; - Dezvoltarea unor programe și proiecte de cooperare administrativă intra și interregională; - Promovare unui set de politici publice menite să susțină o dezvoltare strategică vizionară,
predictibilă și sutenabilă; - Eliminarea birocrației suplimentare în utilizarea fondurilor europene; - Realizarea procesului de regionalizare – autoritățile locale să își poată realiza propriul program
operațional regional la nivelul regiunii; - Transparența actului administrativ și deschiderea față de alte autorități publice locale; - Implementarea de proiecte cu finantare nerambursabila (cofinantare), gestionarea investitiilor
teritoriale integrate, gestionarea unor programe de finantare, evaluarea si preevaluarea proiectelor si implementarea de instrumente de finantare.
2.4. Promovarea modelului european de politică publică, consonant cu societatea cunoașterii, promotor și valorizator de cultură.
- Implementarea cu schimb de idei și experiență a conceptului de Smart City; - Dezvoltarea și introducerea masivă în administrație a digitalizării și serviciilor de tip e‐
administrație și e‐cetățean; - Poziționarea domeniului culturii în centrul preocupărilor comune și, contextual, colaborare în
cadrul proiectului Timișoara ‐ Capitala Europeană a Culturii 2021;
4
- Facilitarea participării cetățenilor celor patru orașe la evenimentele culturale ale fiecărei municipalități organizatoare;
- Educație conectată la viitor, modificarea curriculei la toate nivelurile de învățământ pentru a se adapta noilor provocări sociale și economice, ca și aspirațiilor generațiilor de azi.
2.5. Dezvoltarea de proiecte şi programe proprii şi în regim de parteneriat cu alte persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate.
2.7. Mandatarea din partea membrilor către Asociația AVE pentru identificarea, pregătirea și implementarea de către a documentațiilor tehnice, proiectelor și investițiilor de interes local, regional și interregional.
2.8. Alte activităţi relevante pentru dezvoltarea Asociației, precum și orice alte activităţi care vizează generarea resurselor proprii de funcţionare.
VI.PATRIMONIUL INIŢIAL (1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este de 80.000 RON, constituit din contribuţia în numerar, în cuantum de 20.000 Ron/asociat, după cum urmează:
- Municipiul Timișoara 20.000 lei; - Municipiul Arad 20.000 lei; - Municipiul Cluj Napoca 20.000 lei; ‐ Municipiul Oradea 20.000 lei
(2) Sursele de venit ale Asociaţiei sunt următoarele: a)Contribuţiile Asociaţilor la formarea patrimoniului iniţial, cotizaţiile anuale ale Asociaţilor şi alte contribuţii de la bugetele locale ale unităţilor administrativ‐teritoriale membre; b) Finanţări de la instituţii, organizaţii şi organisme naţionale şi internaţionale; c) Subvenţii obţinute de la bugetul de stat, de la bugete locale sau alte surse legale; d)Dobânzile și dividende rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale; e) Dividende rezultate din activităţile societăţilor comerciale înfiinţate de către Asociaţie; f)Donaţii, sponsorizări sau legate; g)Orice alte surse de venituri prevăzute de lege sau de statutul Asociaţiei; Dupa aprobarea aderării noilor membri la Asociatie, patrimoniul Asociatiei se va majora cu contributia noului membru la patrimoniul deja constituit, conform cuantumului de 20.000 Ron stabilit initial/membru. La acestea se adaugă cotizația anuală a membrilor, stabilită, conform Statutului, la 0,5 Euro pentru fiecare locuitor cu domiciliul în localitatea respectivă.
5
VII.PRIMELE ORGANE DE CONDUCERE, ADMINISTRARE ŞI CONTROL CONDUCEREA ASOCIAŢIEI ‐ ADUNAREA GENERALĂ ADUNAREA GENERALĂ este organul de conducere al Asociaţiei, format din toţi reprezentanţii Asociaţilor, desemnaţi prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale acestora. Prima Adunare Generală a Asociației AVE este formată din 8 membri, respectiv sunt desemnați câte 2 reprezentanți din partea fiecărui membru asociat:
1. Dl. Robu Nicolae, numit de Consiliul Local al Municipiului Timișoara prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
2. Dl. Diaconu Dan, numit de Consiliul Local al Municipiului Timișoara prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
3. Dna. Portaru Elena, numită de Consiliul Local al Municipiului Arad prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
4. Dl. Bibart Călin Laurențiu, numit de Consiliul Local al Municipiului Arad prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
5. Dl. Boc Emil, numit de Consiliul Local al Municipiului Cluj prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
6. Dl. Câmpean Ovidiu, numit de Consiliul Local al Municipiului Cluj prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
7. Dl. Bolojan Ilie Gavril, numit de Consiliul Local al Municipiului Oradea prin Hotărârea nr. _____ din data de 29/05/2019.
8. Dl. Foghis Adrian George, numit de Consiliul Local al Municipiului Oradea prin Hotărârea nr. _____ din data de 29/05/2019.
De asemenea, sunt desemnați 4 membri supleanți ai Adunării Generale, respectiv câte un reprezentant din partea fiecărui membru asociat:
1. Dl. Birta Florin, numit de Consiliul Local al Municipiului Oradea prin Hotărârea nr. _____ din data de 29/05/2019.
2. Dl/Dna. _____________________, numit/ă de Consiliul Local al Municipiului Cluj prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
3. Dna. Macra Claudia, numită de Consiliul Local al Municipiului Arad prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
4. Dl. Iapa Catalin, numit de Consiliul Local al Municipiului Timisoara prin Hotărârea nr. _____ din data de ___/___/2019.
PREŞEDINTELE ASOCIAŢIEI Asociații au convenit că primul Președinte al Asociației este Primarul Municipiului pe raza căreia se înregistrează Asociația, respectiv Primarul Municipiului Timișoara, dl. Nicolae Robu. Vicepreședintele desemnat va prelua următorul mandat de președinte. Ulterior, Președinte al Asociației va fi stabilit prin votul membrilor Adunării Generale, din rândul membrilor Consiliului Director, cu respectarea unui principiu de rotație, astfel încât fiecare dintre membrii să exercite succesiv funcția de președinte. Mandatul Președintelui este stabilit pe o durată de un an de zile.
6
ADMINISTRAREA ASOCIAŢIEI‐CONSILIUL DIRECTOR
CONSILIUL DIRECTOR este organul executiv de conducere al Asociaţiei, care asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale, fiind alcătuit din primarii în funcție ai unităților administrativ‐ teritoriale membre. Membrii Consiliului Director sunt numiți de Adunarea Generală a Asociaților pe durata mandatului primarilor unităților administrativ‐teritoriale asociate. În situația în care un membru nu poate participa la ședința Consiliul Director, acesta poate împuternici un reprezentant care să participe și să voteze în cadrul ședinței Consiliului Director. Se aproba votul electronic pentru eficientizarea activitatii. Componenţa Consiliului Director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei:
a) Preşedintele Asociaţiei – Primarul Municipiului Timișoara; b) Vicepreședințele Asociației – Primarul Municipiului Arad; c) Membru– Primarul Municipiului Oradea; d) Membru – Primarul Municipiului Cluj;
Sunt numiţi în calitate de membri ai primului Consiliu Director: a) Dl. Robu Nicolae, Primarul Municipiului Timișoara– Preşedintele Asociaţiei; b) Dl. Falcă Gheorghe, Primarul Municipiului ‐ Vicepreședintele Asociației; c) Dl. Bolojan Ilie Gavril, Primarul Municipiului Oradea ‐ Membrul Asociației; d) Dl. Boc Emil, Primarul Municipiului Cluj Napoca ‐ Membrul Asociației.
CONTROLUL FINANCIAR al Asociaţiei Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat de un cenzor numit de Adunarea Generală pentru o perioadă de 4 (patru) ani, cu posibilitatea prelungirii, în baza hotărârii Adunării Generale a Asociaților. Primul Cenzor al Asociației este dl Sîrbu Nicolae Dorinel CNP 1670823182846, cu domiciliul în munic.
Timisoara str.Pavel Jumanca nr.12 sc.B ap.15, posesor al CI seria TZ nr.244185, nr.carnet CECCAR
15447/2010
APARATUL TEHNICO‐OPERAŢIONAL reprezintă, prin personalul acestuia, structura de activitate curentă a Asociaţiei care își desfășoară activitatea cu respectarea prevederilor legale în vigoare, pentru realizarea obiectivelor și scopului Asociației. Aparatul tehnico‐operaţional este condus de către un director general, care se numeşte şi se revocă de către Consiliul Director la propunerea preşedintelui Asociaţiei, dintre reprezentanţii membrilor în Adunarea Generală. Alte atributii ale organelor de conducere, administrare si control sunt prevazute in Statutul Asociatiei.
7
Prezentul Act Constitutiv a fost redactat în __________ exemplare originale, și semnat azi, ___/___/2019, data autentificării/atestării.
SEMNĂTURILE ASOCIAȚILOR: 1.MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Municipiul Timișoara, Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, cod fiscal 14756536, reprezentat de domnul Nicolae ROBU, cetățean roman, în calitate de primar; Semnătura: _____________________ Ștampila: 2. MUNICIPIUL ARAD, cu sediul în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 75, cod postal 310130, cod fiscal 3519925, reprezentat de domnul Gheorghe FALCĂ, cetăţean român, în calitate de primar; Semnătura: _____________________ Ștampila: 3.MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA, cu sediul în Municipiul Cluj, Str. Moţilor, nr. 3, cod postal 400001, cod fiscal 4305857, reprezentat de domnul Emil BOC, cetăţean român, în calitate de primar; Semnătura: _____________________ Ștampila: 4.MUNICIPIUL ORADEA, cu sediul în Municipiul Oradea, Piața Unirii 1‐ 3, cod postal 410100, cod fiscal 4230487, reprezentat de domnul Ilie Gavril BOLOJAN, cetăţean român, în calitate de primar; Semnătura: _____________________ Ștampila:
8
Notar/Avocat _________________, sediu profesional în ____________, str._____________,nr. ______, în baza Legii nr. 36/1995/Legii nr. 51/1995, AUTENTIFIC/ATEST identitatea părților semnatare, conținutul actului, data certă a înscrisului, act reprezentând voința reală, expresă și neviciată a părților, înregistrat sub nr. _______ din data de __/__/2019.
Notar/Avocat _________________,
1
STATUTUL ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI
1. Datele de identificare, voinţa de asociere, scopul şi obiectivele Asociaţiei 2. Denumirea, forma juridică, sediul, durata şi patrimoniul 3. Principiile Asociaţiei, funcţionarea, domeniile de colaborare şi competenţele 4. Calitatea, drepturile şi obligaţiile membrilor 5. Veniturile Asociaţiei 6. Organele de conducere, administrare şi control 7. Modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei 8. Dizolvarea Asociaţiei 9. Lichidarea Asociaţiei 10. Dispoziţii finale
2
CAPITOLUL 1
DATELE DE IDENTIFICARE, VOINŢA DE ASOCIERE, SCOPUL ŞI OBIECTIVELE ASOCIAŢIEI
Art. 1 Datele de identificare ale asociaţilor fondatori Datele de identificare ale unităţilor administrativ‐teritoriale având calitatea de membri fondatori şi asociaţi sunt: 1. MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Municipiul Timișoara, Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, cod fiscal 14756536, reprezentat de domnul Nicolae ROBU, cetățean român, în calitate de Primar; 2. MUNICIPIUL ARAD, cu sediul în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 75, cod postal 310130, cod fiscal 3519925, reprezentat de domnul Gheorghe FALCĂ, cetăţean român, în calitate de primar; 3. MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA, cu sediul în Municipiul Cluj, Str. Moţilor, nr. 3, cod postal 400001, cod fiscal 4305857, reprezentat de domnul Emil BOC, cetăţean român, în calitate de primar; 4. MUNICIPIUL ORADEA, cu sediul în Municipiul Oradea, Piața Unirii 1‐ 3, cod postal 410100, cod fiscal 4230487, reprezentat de domnul Ilie Gavril BOLOJAN, cetăţean român, în calitate de primar.
Art. 2 Exprimarea voinţei de asociere Denumiți colectiv “Asociaţii” şi individual “Asociatul” și‐au exprimat voința de asociere pentru promovarea intereselor comune și au convenit să înființeze ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI (denumită în continuare „Asociaţia”), în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 republicată, cu modificările și completările ulterioare(art. 11,12,13), precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată prin Legea nr. 246/2005, cu modificări şi completări ulterioare.
Art. 3 Scopul şi obiectivele Asociaţiei 3.1. Reprezentanţii unităţilor administrativ teritoriale menţionate la art. 1, ca urmare a înţelegerii intervenite pentru înfiinţarea ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI, menționăm că viziunea noastră comună este de a urma cele 4 principii fundamentale formulate în spiritul Declarației de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918 pentru:
a) dezvoltarea comunităților locale ‐ pentru a susține dezvoltarea României; b) libertatea comunităților de a se asocia, de a atrage și a‐și utiliza eficient resursele; c) mai multă putere pentru comunitățile locale, prin asocieri intra și Intercomunitară în structuri
nebirocratice; d) stabilitatea administrației, evidentă în cazul administrațiilor locale, în raport cu cea centrală.
3
Prin semnarea prezentului statut, Asociaţii îşi exprimă voinţa de a se asocia în cadrul ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI, constituită în scopul dezvoltării durabile a unităţilor administrativ‐teritoriale care alcătuiesc asociaţia şi a întregii zone limitrofe acestora, prin realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes public sau regional şi prin furnizarea în comun a unor servicii publice, prin elaborarea si implementarea planurilor integrate de dezvoltare la nivelul strategiei Intercomunitară AVE. 3.2. OBIECTIVELE Asociaţiei sunt următoarele: 3.2.1. Îmbunătățirea radicală a mobilității și accesibilității între cele patru orașe.
- Accelerarea implementării proiectului Autostrada Transilvania; - Susținerea și urgentarea implementării proiectului Autostrada ViaCarpathia; - Susținerea și urgentarea proiectului Autostrada Timișoara‐Belgrad; - Dezvoltarea unei conexiuni de tren de mare viteză între toate cele 4 orașe; - Finalizarea completă a tronsoanelor de centură și interconectarea la rețeaua TEN‐T; - Dezvoltarea în parteneriat a aeroporturilor și a facilităților de acces la acestea dinspre fiecare
oraș către toate celelalte; - Dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional; - Creșterea mobilității ecologice în regiune prin proiecte de tip tren / tramvai /troleibus / autobus
electric / metrou metropolitan; - Susținerea mobilității forței de muncă; - Sprijinirea legii parteneriatului public‐privat pentru proiecte de infrastructură.
3.2.2. Susținerea de măsuri active pentru dezvoltarea economică și socială. - Sprijinirea colaborării mediului de afaceri prin rețele de furnizori, clustere regionale; - Promovarea unui set comun de infrastructuri specifice, precum și un pachet de facilități oferite
agenților economici; - Susținerea inovării și a parteneriatelor între universități și mediul de afaceri, și administrația
publică locală; - Corelarea a trei resurse de finanțare a proiectelor de infrastructură: 2% din PIB‐ul național, bani
aprobați de Uniune și fonduri împrumutate de la Banca Europeană, dezvoltarea constituind cea mai bună formă de protecție socială;
- Valorificarea oportunităților financiare și strategice oferite de politicile și programele europene și naționale;
- Susținerea și implementarea mecanismului de Investiții Teritoriale Integrate (ITI), care să permită o abordare coerentă a proiectelor de investiții;
- Susținerea construirii Spitalelor Regionale de Urgență Cluj și Timișoara ca poli de interconectare cu spitalele județene;
- Programe de susținere a tinerilor pentru a rămâne în țară și de atragere și repatriere a celor care au emigrat;
- Susținerea cu prioritare a economiei digitale, a industriilor creative, cu valoare adăugată ridicată și nepoluante;
- Promovare comună a proiectelor de dezvoltare la târguri și evenimente de afaceri; - Dezvoltarea resurselor umane, creşterea ratei de ocupare şi combaterea excluziunii sociale şi a
dezechilibrelor sociale; - Organizarea şi participarea la cursuri de pregătire, perfecţionare şi reconversie profesională,
seminarii şi conferinţe; - Activități și proiecte pentru protectia mediului si promovarea politicilor de dezvoltare durabila; - Activități, proiecte și investiții de cercetare, dezvoltare și inovare în folosul membrilor asociați.
4
3.2.3. Colaborarea pentru identificarea și implementarea unor măsuri de creștere a performanțelor în administrație.
- Transferarea bunelor practici identificate la nivelul oricăruia dintre parteneri către toți ceilalți; - Dezvoltarea unor programe și proiecte de cooperare administrativă intra și Intercomunitară; - Promovarea unui set de politici publice menite să susțină o dezvoltare strategică vizionară,
predictibilă și sustenabilă; - Eliminarea birocrației suplimentare în utilizarea fondurilor europene; - Realizarea procesului de regionalizare – autoritățile locale să își poată realiza propriul program
operațional regional la nivelul regiunii; - Transparența actului administrativ și deschiderea față de alte autorități publice locale; - Implementarea de proiecte cu finantare nerambursabila (cofinantare), gestionarea investitiilor
teritoriale integrate, gestionarea unor programe de finantare, evaluarea si preevaluarea proiectelor si implementarea de instrumente de finantare.
3.2.4. Promovarea modelului european de politică publică, consonant cu societatea cunoașterii, promotor și valorizator de cultură.
- Implementarea cu schimb de idei și experiență a conceptului de Smart City; - Dezvoltarea și introducerea masivă în administrație a digitalizării și serviciilor de tip e‐
administrație și e‐cetățean; - Poziționarea domeniului culturii în centrul preocupărilor comune și, contextual, colaborare în
cadrul proiectului Timișoara ‐ Capitala Europeană a Culturii 2021; - Facilitarea participării cetățenilor celor patru orașe la evenimentele culturale ale fiecărei
municipalități organizatoare; - Educație conectată la viitor, modificarea curriculei la toate nivelurile de învățământ pentru a se
adapta noilor provocări sociale și economice, ca și aspirațiilor generațiilor de azi. 3.2.5. Dezvoltarea de proiecte şi programe proprii şi în regim de parteneriat cu alte persoane fizice şi
juridice din ţară şi străinătate. 3.2.6. Mandatarea din partea membrilor către Asociația AVE pentru identificarea, pregătirea și
implementarea documentațiilor tehnice, proiectelor și investițiilor de interes interregional. 3.2.7. Alte activităţi relevante pentru dezvoltarea Asociației, precum și orice alte activităţi care vizează
generarea resurselor proprii de funcţionare.
5
CAPITOLUL II
DENUMIREA, FORMA JURIDICĂ, SEDIUL, DURATA ŞI PATRIMONIUL
Art. 4 Denumirea Asociaţiei Denumirea Asociaţiei este ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ ALIANȚA VESTULUI, conform dovezii privind disponibilitatea denumirii eliberată de Ministerul Justiţiei nr. 172171 din 04.01.2019. Denumirea Asociaţiei va fi folosită în toate actele emise. Abreviat se va utiliza acronimul AVE.
Art. 5 Forma juridică a Asociaţiei Caracterul Asociaţiei este de interes general, ca persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, care se constituie în vederea atingerii obiectivelor şi desfăşurării activităţilor specificate la art.3. Din punctul de vedere al regimului juridic în care funcţionează, Asociaţia este o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, în conformitate cu prevederile Legii nr.215/2001(art. 11,12,13) şi Legii nr.51/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6 Însemnele Asociaţiei Asociaţia va avea siglă şi însemne proprii.
Art. 7 Sediul Asociaţiei
a) Sediul Asociaţiei este în România, Municipiul Timișoara, str. Vasile Alecsandri nr. 1, SAD 10 (unitatea individuală nr.24 ) și SAD 11 (unitate individuală nr.25).
b) Sediul Asociaţiei poate fi schimbat pe baza deciziei Consiliului Director, care se aduce la cunoştinţa Adunării Generale, cu respectarea prevederilor legale aferente.
c) Asociaţia poate deschide sucursale, filiale, poate iniţia sau participa la constituirea de alte asociaţii, consortii şi/sau societăţi comerciale, atât în Asociație, cât şi în ţară sau în străinătate, în funcţie de necesităţile sale de funcţionare.
d) Asociaţia poate înfiinţa, în condiţiile legii, entităţi juridice cu caracter lucrativ, ale căror activităţi sunt compatibile cu scopul şi obiectivele statutare, utilizând profiturile realizate în satisfacerea acestor scopuri.
6
Art. 8 Durata Asociaţiei Asociaţia este constituită pe o durată nedeterminată, începând cu data înscrierii sale în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul Asociaţia.
Art. 9 Patrimoniul iniţial al Asociaţiei (1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este de 80.000 RON, constituit din contribuţia în numerar, în cuantum de 20.000 Ron/asociat, după cum urmează:
- Municipiul Timișoara 20.000 lei; - Municipiul Arad 20.000 lei; - Municipiul Cluj Napoca 20.000 lei; - Municipiul Oradea 20.000 lei.
(2) Sursele de venit ale Asociaţiei sunt următoarele: a) Contribuţiile Asociaţilor la formarea patrimoniului iniţial, cotizaţiile anuale ale Asociaţilor şi alte contribuţii de la bugetele locale ale unităţilor administrativ‐teritoriale membre; b) Finanţări de la instituţii, organizaţii şi organisme naţionale şi internaţionale; c) Subvenţii obţinute de la bugetul de stat, de la bugete locale sau alte surse legale; d) Dobânzile rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale; e) Dividende rezultate din activităţile societăţilor comerciale înfiinţate de către Asociaţie; f) Venituri realizate din activități economice directe f) Donaţii, sponsorizări sau legate; g) Orice alte surse de venituri prevăzute de lege sau de statutul Asociaţiei; Dupa aprobarea aderarii noilor membri la Asociatie, patrimoniul Asociatiei se va majora cu contributia acestora la patrimoniul deja constituit, conform cuantumului de 20.000 Ron stabilit inițial. La acestea se adaugă cotizația anuală a membrilor, stabilită la 0,5 Euro pentru fiecare locuitor cu domiciliul în localitatea respectivă.
7
CAPITOLUL III
PRINCIPIILE ASOCIAŢIEI, FUNCŢIONAREA, DOMENIILE DE COLABORARE ŞI COMPETENŢELE
Art. 10 Principiile Asociaţiei În baza principiilor expuse în Carta Europeană a Autonomiei Locale unităţile administrativ‐teritoriale membre pornesc la constituirea Asociației determinate de nevoia de colaborare, pentru a realiza un teritoriu solidar din punct de vedere economic, social şi competitiv, având ca principii:
a) Principiul coeziunii economice şi sociale: unităţile administrativ‐teritoriale membre vor susţine promovarea unei dezvoltări generale armonioase a regiunii, în vederea formării unui teritoriu coeziv şi competitiv;
b) Principiul specializării: unităţile administrativ‐teritoriale membre pot transfera către asociaţie unele activităţi specifice care intră în sfera lor de competenţă, cu acordul consiliilor deliberative ale unităţilor respective. Ca un principiu general, activităţile cu arii de aplicaţie la nivelul interegional pe care autorităţile publice respective nu le pot opera singure eficient, acestea se pot transfera asociaţiei, pe probleme punctuale care se decid în consens de către organele asociaţiei, rămânând ca activităţile cu impact regional mai restrâns, din cadrul aceloraşi competenţe, să rămână a fi în continuare la latitudinea unităţii administrativ‐ teritoriale membre.
De asemenea, la baza funcționării Asociației sunt următoarele principii: c) respectarea autonomiei UAT‐urilor membre ale Asociației; d) dezvoltarea durabilă integrată comună a membrilor; e) subsidiaritate, prin participarea populației în procesul decizional; f) parteneriatul; g) transparență decizională.
Art. 11 Condiţii de funcţionare (1) Constituirea Asociaţiei se face în cadrul legislativ existent, în condiţiile păstrării autonomiei fiecărei unităţi administrativ teritoriale membre. (2) În orice situaţie, organizarea şi funcţionarea Asociaţiei nu poate conduce la:
- crearea de 'enclave' cu caracter economic, social, cultural sau etnic. - apariţia formelor de segregare de tip economic, social, cultural şi etnic. - o distribuţie inegală şi neuniformă, a beneficilor activităţilor realizate în regiunea de referinţă.
(3) Relaţiile de interes comun sunt definite prin planul de politici, programe şi proiecte de dezvoltare şi amenajare spaţială a teritoriului, stabilite prin Strategia de Dezvoltare Durabilă a AVE. (4) Planurile de Amenajare Teritorială, Planurile de Mobilitate Urbană, Strategiile de Dezvoltare Durabilă la nivelul AVE vor fi formulate coordonat şi în concordanţă cu dorinţele şi nevoile unităţilor administrativ‐teritoriale membre, astfel încât aceste planuri să genereze eficiență și multiplicare în regiune.
8
Art. 12 Domenii de colaborare • Politici sectoriale privind dezvoltarea economică,de infrastructură, utilităţi şi servicii publice; • Finanţarea şi/sau co‐finanţarea programelor şi proiectelor prioritare de interes comun; • Fiscalitatea proprietăţilor şi managementul patrimoniului imobiliar; • Mediul înconjurător; • Organizarea instituţională şi dezvoltarea resurselor umane; • Organizarea de ITI – Investiții Teritoriale Integrate pentru dezvoltare regională comună; • Activități de cercetare dezvoltare (IT, medical, servicii publice, energie etc.) • Alte aspecte care definesc particularităţile locale ale Asociației.
Art. 13 Domeniile în care Adunarea Generală a Asociaţilor AVE adoptă hotărâri: Adunarea Generală adoptă hotărâri în următoarele domenii: (1) Politica localităţilor Dezvoltarea regională durabilă; Programe/proiecte sociale şi culturale de interes comun; Ordinea publică din regiune; Dezvoltarea resurselor umane şi educaţia. (2) Amenajarea teritoriului Corelarea şi actualizarea planurilor urbanistice generale şi a planurilor de amenajare sectorială; Iniţierea şi realizarea de planuri şi proiecte urbanistice de interes comun; Crearea identităţii urbanistice a regiunii. (3) Dezvoltarea economică Promovarea Asociației ca şi potenţială destinaţie pentru investitori; Atragerea de investiţii directe în Asociație; Acţiuni specifice de dezvoltare economică, care urmăresc interesul comun. (4) Serviciile şi utilităţile publice Creșterea mobilitățiiregionale; Organizarea şi gestionarea utilităţilor şi serviciilor publice; Realizarea şi gestionarea elementelor comune de infrastructură. (5) Mediul Elaborarea de programe comune de protejare şi conservare a mediului natural; Elaborarea şi realizarea de proiecte pentru combaterea poluării apei, aerului şi a solului; Acţiuni de depozitare şi valorificare a deşeurilor din Asociație. (6) Altele Realizarea de proiecte de interes comun pentru localităţile regiunii; Semnalizarea, publicitatea şi reclamele, promovarea unitară a Asociației; Susţinerea financiară şi dotarea structurilor tehnico‐operaţionale ale Asociației. Adunarea Generală are competențe și în alte domenii nespecificate în prezentul articol, necesare în vederea îndeplinirii obiectivelor și scopului Asociației.
9
Art. 14 Competenţe delegate către Asociaţie Asociaţii hotărăsc de comun acord faptul că pot delega aparatului tehnic şi operaţional al Asociaţiei, coordonat de către Consiliul Director al Asociaţiei, anumite competenţe legate de realizarea obiectivelor Asociației: (1) Elaborarea și actualizarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă AVE Adaptarea şi actualizarea continuă a Strategiei de Durabilă AVE, ţinând cont de evoluţia demografică, economică şi culturală locală, respectiv de contextul macro‐economic internaţional, naţional şi regional. (2) Politici integrate de amenajare a teritoriului la nivelul regiunii Susţinerea activităţii instituţiilor arhitectilor‐şefi în vederea armonizării planurilor urbanistice (PUG, PUZ, PUD) ale membrilor cu Strategia de Dezvoltare Durabilă a Asociației AVE; Iniţierea şi realizarea de planuri de amenajare teritorială spaţială de interes comun. (3) Promovarea Asociației AVE Crearea unui concept de marcă (*brand*) al Asociației, respectiv promovarea acesteia pe piaţă conform unui plan coerent şi viabil, care să conducă la efectuarea, direct sau prin servicii contractate, de acţiuni de atragere a investitorilor privaţi, cu precădere a investiţiilor străine directe; ulterior, gestionarea investiţiilor atrase se transferă de către Asociaţie, de la caz la caz, către unităţile administrativ‐teritoriale membre. (4) Servicii şi utilităţi publice regionale integrate cu platforme comune Elaborarea studiilor necesare pentru realizarea de cereri de finanţare nerambursabilă în vederea reabilitării şi modernizării elementelor de infrastructură urbană şi peri‐urbană, necesare susţinerii dezvoltării economice: servicii de utilități publice, precum şi alte categorii de infrastructuri. Creșterea mobilității regionale și eficientizarea transportului interregional, respectiv organizarea şi gestionarea serviciilor publice comune ale regiunii, ca activităţi care se transferă ulterior, de la caz la caz, unităţilor teritorial‐administrative membre. (5) Managementul finanţărilor pentru proiecte de dezvoltare Programe şi proiecte de impact pentru regiune, care beneficiază de finanţări şi co‐finanţări internaţionale; Programe şi proiecte realizate prin finanţări proprii ale unităţilor administrative‐teritoriale membre; Subvenţiile şi contribuţiile membrilor pentru susţinerea activităţilor Asociației. (6) Reprezentarea Asociației AVE Reprezentarea Asociaţiei ca şi arie comună de dezvoltare durabilă comună, în scopuri care privesc interesele generale ale Asociației. (7) Alte competenţe Se stabilesc în baza aprobării Adunării Generale sau Consiliului Director, după caz.
10
CAPITOLUL IV
CALITATEA, DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE MEMBRILOR
Art. 15 Calitatea de membru al Asociației (1) Conform principiului liberei asocieri, membrii care compun Asociaţia sunt membrii fondatori şi alți membrii simpli care vor adera ulterior. a) Membrii fondatori sunt unităţile administrativ‐teritoriale semnatare, prin organele deliberative, care au pus bazele Asociaţiei, au semnat Actul Constitutiv şi Statutul acesteia; b) Membrii sunt alte unităţi administrativ‐teritoriale care aderă la Asociaţie după constituirea acesteia. (2) Dobândirea sau retragerea calităţii de Membru Fondator se realizează ca urmare a hotărârii consiliului deliberativ al unităţii administrative‐teritoriale respective, în baza hotărârii Adunării Generale a Asociaților, de la data înscrierii în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor. (3) Adunarea Generală poate hotârî pierderea calităţii de membru fondator şi, ulterior, excluderea în următoarele situaţii: a) unitatea administrativ‐teritorială în cauză nu îşi îndeplineşte timp de un an obligaţiile faţă de Asociaţie; b) foloseşte prerogativele statutare în interes personal; c) acţionează prin orice mijloace în scopul vădit al defăimării Asociaţiei, a membrilor şi a activităţii acesteia; d) aduce prejudicii morale şi materiale Asociaţiei. (4) Dobândirea sau retragerea calităţii de Membru se realizează prin solicitarea adresată Adunării Generale a Asociaţilor. În urma adoptării hotărârii Adunării Generale a Asociaţilor de a accepta un nou membru, se va încheia un Act Adiţional la prezentul Statut, prin care noul membru va fi menţionat în preambulul Statutului. Se consideră că orice nou membru al Asociaţiei acceptă în totalitate prevederile Statutului şi ale Actului Constitutiv ale Asociaţiei la data aderării sale. (5) Adunarea Generală poate hotărî pierderea calităţii de membru asociat şi, ulterior, excluderea în următoarele situaţii: a) membrul asociat în cauză nu îşi îndeplineşte timp de un an obligaţiile faţă de Asociaţie; b) foloseşte prerogativele statutare în interes personal; c) acţionează prin orice mijloace în scopul vădit al defăimării Asociaţiei, a membrilor şi a activităţii acesteia; d) aduce prejudicii morale şi materiale Asociaţiei. (6) Retragerea unilaterală sau excluderea din Asociație nu conduce la ştergerea obligaţiilor asumate de către membrul în cauză dacă, la data comunicării deciziei unilaterale de retragere sau a adoptării hotărârii de excludere, obligaţiile asumate faţă de Asociaţie nu erau stinse. (7) Membrii Asociației care se retrag sau care sunt excluşi nu au niciun drept asupra patrimoniului social şi îşi pierd ulterior drepturile şi obligaţiile conferite de calitatea de membru, cu excepția obligațiilor prevăzute la art.15 alineatul (6).
11
(8) Calitatea de membru al Asociației încetează în cazul în care persoana juridică ce deține calitatea de membru al Asociației intră în procedura falimentului, conform Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență. (9) Consiliul Director poate iniţia proceduri prealabile încheierii unor acorduri specifice de colaborare ale Asociaţiei, pentru proiecte de interes ale Asociaţiei, în baza unor înţelegeri de tip asociativ.
Art. 16 Drepturile membrilor Membrii Fondatori şi Membrii au următoarele drepturi: a) Să beneficieze de baza de date şi informaţii a Asociaţiei; b) Să participe la luarea hotărârilor în cadrul Asociaţiei, conform prevederilor prezentului Statut; c) Să ia parte, prin primarii acestora, la întrunirile, şedinţele şi adunările Consiliului de Director; d) Să ia parte la întocmirea materialelor de interes pentru Asociație; e) Să exprime orice fel de opinii asupra documentelor elaborate în cadrul Asociaţiei; f) Să solicite şi să primească sprijin pentru probleme ce ţin de activitatea Asociației; g) Să fie informaţi asupra programelor şi proiectelor de dezvoltare aAsociației; h) Să formuleze solicitări şi propuneri de proiecte privind dezvoltarea Asociației; i) Să fie parte a oricăror proiecte de interes punctual sau comun ale Asociației; j) Să beneficieze de rezultatul activităţilor desfăşurate de Asociaţie; k) Să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale Asociaţiei, drept care va fi exercitat de către
reprezentanţii fiecărui membru fondator şi asociat. l) Să se retragă liber din Asociație; m) Să se adreseze instanţelor judecătoreşti în cazul în care o hotărâre a Asociaţiei este contrară
Statutului, Actului Constitutiv şi legilor în vigoare; n) orice alte drepturi prevăzute de reglementările legale aplicabile.
Art. 17 Obligaţiile membrilor Membrii Fondatori şi Membrii Asociației au următoarele obligaţii: a) să respecte Statutul, Actul Constitutiv şi hotărârile organelor de conducere ale Asociaţiei. b) Să achite Asociaţiei o contribuţie anuală în cuantum de 0,5 (cincizecidecenți) Euro pentru
fiecare locuitor cu domiciliul în localitatea respectivă, în vederea acoperirii cheltuielilor de funcţionare și dezvoltare; numărul total al locuitorilor fiecărei unităţi administrativ‐teritoriale este cel comunicat de către Institutul Naţional de Statistică, prin Direcţia Judeţeană de Statistică, la începutul fiecărui an calendaristic;
c) Să achite contribuţia anuală în termenele stabilite prin hotărârea Adunării Generale a Asociaților d) Să susţină material Asociaţia, potrivit hotărârilor Adunării Generale a Asociaţilor şi/sau
deciziilor Consiliului Director și să contribuie la realizarea activităților propuse de Asociație. e) Să se abţină de la întreprinderea oricăror acte sau fapte care ar putea avea drept consecinţă
lezarea imaginii Asociaţiei şi/sau producerea unui prejudiciu Asociației sau membrilor săi; f) să desfăşoare acţiuni în sprijinul creşterii prestigiului Asociației; h) Alte obligaţii care pot fi stabilite şi aprobate de către Adunarea Generală, în vederea atingerii
obiectivelor Asociaţiei.
12
CAPITOLUL V
VENITURILE ASOCIAŢIEI
Art. 18 Sursele patrimoniale şi de venit ale Asociaţiei (1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei; (2) Cotizațiile anuale ale membrilor și alte contribuţii stabilite de membri; (3) Donaţii, sponsorizări sau legate; (4) Venituri provenite din activităţi economice, comerciale şi de servicii proprii; (5) Dividende rezultate din activităţile societăţilor comerciale înfiinţate de către Asociaţie; (6) Dobânzi și dividende rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legale; (7) Subvenţii obţinute de la bugetul de stat, de la bugete locale sau alte surse legale; (8) Finanţări de la instituţii, organizaţii şi organisme naţionale şi internaţionale; (9) Alte venituri prevăzute de lege, obţinute în scopul desfăşurării activităţilor prevăzute prin Statut.
Art. 19 Alte venituri (1) Asociaţia poate înfiinţa societăţi comerciale. Dividendele obţinute din activitatea acestor societăţi comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului şi obiectivelor Asociaţiei. (2) Asociaţia poate crea organizaţii subordonate sau poate participa la constituirea de organizaţii în parteneriat cu organizaţii similare sau cu societăţi comerciale interesate de atingerea obiectivelor Asociaţiei, iar eventualele rezultate financiare determinate în acest fel se vor aloca exclusiv pentru dezvoltarea proprie a structurilor sale, conform legii.
CAPITOLUL VI
ORGANELE DE CONDUCERE, ADMINISTRARE ŞI DE CONTROL
Art. 20 Componenţa Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei sunt: a) Adunarea Generală, ca organism de conducere al Asociaţiei; b) Consiliul Director , ca organism executiv al Asociaţiei; c) Cenzorul, ca organ de control financiar.
Art. 21 Adunarea Generală a Asociaţilor (1) Adunarea Generală este organul de conducere al Asociaţiei alcătuit din 8 membri, respectiv sunt desemnați câte 2 reprezentanți din partea fiecărui membru asociat, la care se adaugă câte un membru supleant din partea fiecărui membru.
13
Membrii Asociației sunt reprezentați în Adunarea Generală a Asociaților de mandatari persoane fizice desemnați de către consiliile deliberative ale acestora, care participă și votează, în numele și pe seama asociatului mandant, în cadrul ședințelor organului de conducere al Asociației. Reprezentanţii membrilor în Adunarea Generală sunt confirmaţi prin hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor. Fiecare asociat va depune toate diligenţele pentru a‐şi asigura reprezentarea permanentă în cadrul Adunării Generale a Asociaţilor. Mandatul reprezentaţilor este valabil de la data numirii acestora până la data revocării/înlocuirii lor, prin hotărârea asociatului. (2) Adunarea Generală a Asociaţilor îndeplineşte atribuţiile care îi revin conform art. 21 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare, precum şi atribuţiile speciale prevăzute de prezentul Statut. Adunarea Generală a Asociaţiei se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control permanent asupra Consiliului Director, Cenzorului sau Comisiei de Cenzori, după caz. (3) Atribuţiile Adunării Generale a Asociaţilor se referă la:
a) Stabilirea strategiei, realizarea scopului şi obiectivelor Asociaţiei; b) Modificarea şi completarea Actului Constitutiv și ale Statutului Asociaţiei; c) Aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Consiliului director; d) Aprobarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil al Asociaţiei; e) Acordarea descărcării de gestiune a membrilor Consiliului director pentru perioada încheiată, pe
baza raportului de activitate prezentat Adunării Generale de către Consiliul Director. f) Confirmarea reprezentanţilor în Adunarea Generală a Asociaților, desemnaţi de către membrii
Asociaţiei prin hotărârile organelor deliberative; g) Alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director; h) Alegerea şi revocarea Cenzorului sau a Comisiei de Cenzori; i) Înfiinţarea de filiale şi/sau alte structuri dintre cele prevăzute la art.7 lit.c) din prezentul Statut. j) Prerogativele şi limitele mandatului Consiliul Director; k) Alegerea sau revocarea Președintelui Asociației care va fi și președintele Consiliului Director,
precum și stabilirea prerogativelor, limitelor și a duratei mandatului acestuia; l) Alegerea sau revocarea vicepreședintelui Asociației care va fi și vicepreședintele Consiliului
Director, precum și stabilirea prerogativelor, limitelor și a duratei mandatului acestuia. m) Aprobarea strategiei de dezvoltare pe termen lung a Asociaţiei; n) Aprobarea raportului anual al cenzorului; o) Aprobarea admiterii de noi membri, precum şi aprobarea excluderii de membri din cadrul
Asociaţiei; p) Dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor astfel rămase; q) Stabilește cuantumul cotizației anuale a membrilor Asociației; r) Orice alte atribuţii prevăzute de lege sau rezultate din prevederile Statutului Asociaţiei.
(4) Adunarea Generală a Asociaţilor hotărăşte asupra finanţării unor obiective majore de interes comun şi stabileşte cuantumul cotelor de contribuţie ale membrilor. Hotărârile Adunării Generale vor fi supuse aprobării consiliilor deliberative membre, în condiţiile în care aceste finanţări converg cu competenţele acestora în stabilirea bugetului propriu. (5) Hotărârile consiliilor deliberative ale membrilor, care sunt contrare unor hotărâri ale Adunării Generale, reprezintă dreptul de 'veto' al membrilor fondatori şi asociaţi. (6) Dreptul de 'veto' al membrilor fondatori poate fi enunţat doar de către reprezentantul împuternicit al acestuia în Consiliul Director şi în Adunarea Generală a Asociaţilor. (7) Adunarea Generală a Asociaţilor, prin reprezentanţii membrilor în acest organism, nu poate adopta hotărâri care încalcă alte hotărâri ale consiliilor deliberative ale unităţilor administrativ‐
14
teritoriale membre, până când aceste consilii nu hotărăsc altfel, la iniţiativa mandatarilor acestora în Consiliul Director şi/sau Adunarea Generală. (8) Reprezentanţii asociaţilor în Adunarea Generală a Asociaţilor sunt responsabili pentru activitatea lor, în conformitate cu prevederile legale referitoare la mandat.
Art. 22 Regulile privind organizarea şi funcţionarea Adunării Generale a Asociaţilor (1) În exercitarea atribuțiilor care îi revin, Adunarea Generală a Asociaţilor adoptă hotărâri, iar voturile se exercită doar de către reprezentanții membrilor asociați, în limitele mandatului acordat. (2) Hotărârile luate de Adunarea Generală a Asociaţilor, în limitele legii, ale Actului Constitutiv şi ale Statutului sunt obligatorii chiar şi pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală, cu excepţia acelor hotărâri care contravin hotărârilor consiliilor deliberative ale membrilor. (3) Hotărârile Adunării Generale a Asociaţilor, contrare legii, Actului Constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în Statut, pot fi atacate în justiţie de către oricare dintre asociaţii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau care au votat împotrivă şi au cerut să se insereze aceasta în procesul‐verbal de şedinţă, în termen de 15 zile de la data când s‐a luat cunoştinţă despre acea hotărâre sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz. (4) Cererea de anulare se soluţionează de către instanța competentă în a cărei cirmcuscripție Asociaţia îşi are sediul, conform prevederilor legale. Hotărârea instanţei este supusă numai apelului . (5) Adunarea Generală a Asociaţilor se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control permanent asupra Consiliului Director şi Cenzorului. Adunarea Generală a Asociaţilor se întruneşte în şedinţe ordinare, la convocarea preşedintelui în exerciţiu al Asociaţiei. (6) Adunarea Generală a Asociaţilor se poate întruni ori de câte ori este nevoie în şedinţă extraordinară, la convocarea preşedintelui în exerciţiu al Asociaţiei sau la solicitarea scrisă a cel puţin 1/3 din numărul membrilor Asociaţiei. (7) Convocarea şedinţelor se va face în scris prin scrisoare recomandată, fax sau prin e‐mail şi trebuie să cuprindă locul, data şi ora desfăşurării şedinţei, precum şi ordinea de zi, urmând ca aceasta să fie comunicată membrilor Asociaţiei cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii ședinței ordinare sau cu 3 zile înainte de data desfaşurării şedinţei extraordinare. Convocarea trebuie să cuprindă anexat toate proiectele de hotărâri şi rapoartele aferente. Şedinţele Adunării Generale a Asociaţiei vor fi conduse de Preşedintele Asociaţiei sau, în absenţa acestuia, de către vicepreședintele Asociației ori de către persoana desemnată de către Adunarea Generală dintre mandatarii asociaților participanţi. Adunarea Generală a Asociaţiei va alege dintre mandatarii asociaților participanţi la şedinţă un secretar care va redacta procesul‐verbal al şedinţei sau va desemna, din rândul salariaților Asociației, un secretar tehnic de ședință. Procesul‐verbal va fi semnat de Preşedinte sau, în absenţa acestuia, de vicepreședintele Asociației sau de persoana desemnată şi de secretar. O copie a procesului‐verbal va fi transmisă, în termen de maximum 5 (cinci) zile calendaristice de la data şedinţei, fiecărui asociat convocat conform prevederilor prezentului alineat, indiferent dacă reprezentantul acestuia a fost sau nu prezent la şedinţă. Hotărârile Adunării Generale a Asociaților se consemnează într‐un registru de procese‐verbale, care se păstrează la sediul Asociaţiei. (8) Fiecare asociat, prin reprezentantul său, are un vot egal în Adunarea Generală a Asociaţilor. Adunarea Generală a Asociaţilor este statutar întrunită dacă sunt prezenţi cel puţin 2/3 din numărul total al reprezentanţilor membrilor Asociaţiei.
15
Dacă la prima convocare nu se stabileşte numărul statutar de participanţi, se stabileşte o nouă dată, dar nu mai devreme de 5 (cinci) zile şi nu mai târziu de 10 (zece) zile de la prima convocare. La a doua convocare, Adunarea Generală se consideră statutar întrunită dacă sunt prezenţi majoritatea reprezentanţilor membrilor Asociaţiei. Se aproba utilizarea votului electronic al membrilor pentru eficientizarea activitatii. (9) În cazul primei convocări, hotărârile Adunării Generale se adoptă cu votul a 2/3 din numărul total al reprezentanţilor membrilor în Asociaţie, prezenţi la şedinţă,. În cazul celei de a doua convocări, hotărârile Adunării Generale se adoptă cu votul majorităţii reprezentanţilor membrilor în Asociaţie, prezenţi la şedinţă. Prin excepţie, hotărârile privind modificarea Statutului şi dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei se adoptă cu votul a 2/3 din numărul total al reprezentanţilor membrilor în Asociaţie. (10) Hotărârile Adunării Generale se comunică membrilor Asociaţiei prin grija aparatului tehnico‐ operaţional al Asociaţiei, în termen de cel mult 15 zile de la adoptarea acestora, şi se semnează de către preşedinte. De asemenea, Asociaţia este obligată să publice toate hotărârile Adunării Generale pe propria pagină de internet. (11) Prima şedinţă a Consiliului Director de după validarea rezultatelor obţinute la alegerile locale va fi convocată de către conducerea în exerciţiu a aparatului tehnico‐operaţional al Asociaţiei. Conducerea în exerciţiu a aparatului tehnico‐operaţional are obligaţia de a lua toate măsurile care se impun pentru organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a primei şedinţe a Consiliului Director de după validarea rezultatelor obţinute la alegerile locale.
Art. 23 Incompatibilităţi Reprezentantul asociatului care, într‐o anumită problemă supusă hotărârii Adunării Generale, este interesat personal sau prin soţul său, ascendenţii sau descendenţii săi, rudele în linie colaterală sau afinii săi până la gradul alpatrulea inclusiv, nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot, sub sancţiunea de daune – interese dacă fără votul său nu s‐ar fi obţinut majoritatea cerută pentru adoptarea hotărârii.
Art. 24 Consiliul director (1) Consiliul director este organul executiv de conducere al Asociaţiei, asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale și este alcătuit din primarii în funcție ai unităților administrativ‐ teritoriale membre.
Membrii Consiliului director sunt numiți de Adunarea Generală a Asociaților pe o durată de 4 (patru) ani. În situația în care un membru nu poate participa la ședința Consiliului Director, acesta poate împuternici un reprezentant care să participe și să voteze în cadrul ședinței Consiliului director. Se aproba votul electronic pentru eficientizarea activitatii.
Au calitatea de membru în primul Consiliu director: 1. Dl. Nicolae ROBU – Președinte; 2. Dl.Gheorghe FALCĂ – Vicepreședinte; 3. Dl. Emil BOC – Membru; 4. Dl. Ilie Gavril BOLOJAN ‐ Membru
(2) Consiliul director exercită următoarele atribuţii:
a) Prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul de activităţi pentru perioada următoare;
16
b) Încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei, care se aduc la cunoştinţa Adunării Generale;
c) Aprobă participarea Asociației la proiectele cu finanțare nerambursabilă, inclusiv aprobă procentul de confinanțare impus ca urmare a participării la aceste proiecte, după caz.
d) Acceptă donații și sponsorizări legate de activitatea Asociației, în condițiile legii; e) În relaţia cu asociaţii, monitorizează plata cotizaţiei anuale de către aceştia la bugetul Asociaţiei
şi decide măsurile care urmează să fie luate împotriva asociaţilor care nu şi‐au achitat cotizaţia datorată în termenul prevăzut de prezentul Statut.
f) Aprobă organigrama, statutul funcţional al personalului angajat al Asociaţiei care se constituie într‐un aparat tehnico‐operaţional (inclusiv fişele de post, Regulamentul Intern, Regulamentul de Organizare şi Funcţionare), precum şi politica de resurse umane;
g) Consiliul Director elaborează metodologia şi organizează concursul pentru ocuparea posturilor existente în organigrama aprobată de către Adunarea Generală a Asociaţilor;
h) Propune Adunării Generale a Asociaţilor numirea şi revocarea Cenzorului; i) Împuternicește, în caz de nevoie și pe durată de timp limitată, dar numai în condițiile legii și ale
Statutului, una sau mai multe persoane pentru a îndeplini anumite atribuții în numele și în favoarea Asociației.
j) Îndeplineşte orice alte atribuţii ce vor fi prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare şi care se supun aprobării Adunării Generale a Asociaţilor.
(3) Membrii Consiliului director pot desemna, pe domenii de specialitate, personal din cadrul unităţilor administrativ‐teritoriale membre care să asigure legătura permanentă cu personalul angajat din cadrul Asociaţiei. (4) Consiliul director se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui în exerciţiu sau la cererea a cel puţin 1/3 dintre membrii Consiliului director . (5) Convocarea Consiliului director se face cu cel puţin 5 (cinci) zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea şedinţelor ordinare, iar în situaţii care reclamă urgenţă, cu cel puţin 48 de ore înainte. Convocarea se face în scris de către Preşedintele Consiliului Director, precizându‐se ordinea de zi, data, ora şi locul desfăşurării şedinţei şi, după caz, orice alte documente anexate la ordinea zi. (6) Consiliul director este legal şi statutar constituit dacă sunt prezenţi majoritatea membrilor acestuia, iar deciziile se adoptă cu votul a cel puţin 2/3 dintre membrii Consiliului director . Dacă la prima convocare nu se întruneşte acest cvorum, se procedează la o nouă convocare în termen de cel puţin 48 de ore şi cel mult 72 de ore de la data primei convocări. La a doua convocare, Consiliul director este considerat statutar întrunit dacă este prezentă majoritatea membrilor acestuia. În caz de balotaj, votul preşedintelui (sau al vicepreşedintelui, după caz) este decisiv. Se aproba utilizarea votului electronic al membrilor pentru eficientizarea activitatii. Şedinţele sunt conduse de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte. (7) Deciziile luate de către Consiliul director se comunică membrilor Asociaţiei și sunt obligatorii pentru aceștia. Deciziile Consiliului director se semnează de către preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte. Lucrările Consiliului director sunt consemnate în procese‐verbale care se vor semna de către toţi membrii prezenţi ai Consiliului director. Aceste documente se comunică şi se arhivează prin grija aparatului tehnico‐operaţional al Asociaţiei. (8) Deciziile Consiliului director contrare legii, Actului Constitutiv sau Statutului Asociaţiei pot fi atacate în justiţie de către oricare dintre membrii acestuia, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data când au luat cunoştinţă despre decizie sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz.
17
(9) Membrul Consiliului director care, într‐o anumită problemă supusă deciziei Consiliului director, este interesat personal sau prin soţul său, ascendenţii sau descendenţii săi, rudele în linie colaterală sau afinii până la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot. (10) Membrul Consiliului director care încalcă dispoziţiile alineatului (9) este răspunzător de daunele cauzate Asociaţiei dacă fără votul său nu s‐ar fi putut obţine majoritatea cerută. (11) În exercitarea competenţei sale, Consiliul director al Asociaţiei procedează după cum urmează:
a) Coordonează activităţile de elaborare și actualizare a Strategiei de Durabilă a Asociației AVE, respectiv planurile de corelare a identificării, pregătirii și implementării programelor şi proiectelor specifice dezvoltării Asociației, inclusiv prin înfiinţarea unităţii de implementare ITI;
b) Angajează Asociaţia în relaţiile cu autorităţi publice naţionale şi străine, cu finanţatori şi organisme internaţionale, precum şi cu alte foruri a căror participare este necesară în vederea obţinerii de finanţări nerambursabile şi rambursabile, destinate realizării unor obiective de interes comun;
c) Decide asupra iniţierii unor proiecte de interes comun şi le propune spre aprobare consiliilor deliberative ale membrilor Asociaţiei direct implicate;
d) Prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, respectiv programul de dezvoltare a Asociaţiei;
e) Deleagă responsabilităţile curente către personalul tehnic şi operaţional al Asociaţiei; f) Îndeplineşte orice atribuţii stabilite în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare de
către Adunarea Generală a Asociaţiei. (12) În cadrul Consiliului director, fiecare unitate administrativ‐teritorială reprezentată de membrul Consiliului director reprezintă un vot. (13) Preşedintele Asociaţiei se alege pe baza unui principiu de rotație la un termen determinat de 1 an de zile, dintre reprezentanții membrilor Consiliului Director și în baza votului exprimat de minim 2/3 din membri, astfel încât fiecare dintre membri să exercite succesiv funcția de președinte. Vicepreședintele desemnat va prelua următorul mandat de președinte. Preşedintele Asociaţiei îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) convoacă şi conduce lucrările Adunării Generale şi pe cele ale Consiliului director; b) reprezintă Asociaţia în relaţiile cu terţii, cu excepţia situaţiilor în care se prevede expres altfel; c) semnează actele şi documentele adoptate de organul de conducere a Asociaţiei; d) coordonează activitatea membrilor Consiliului director; e) deleagă responsabilităţile specifice vicepreşedintelui Asociației; f) urmăreşte şi asigură ducerea la îndeplinire a hotărârilor, deciziilor, altor documente şi măsuri, stabilite de Adunarea Generală a Asociaţilor şi de către Consiliul director; g) prezintă informări şi analize asupra activităţii desfăşurate de către Consiliul director; h) propune Consiliului director numirea şi revocarea conducerii aparatului tehnic şi operaţional al Asociaţiei, respectiv ale directorului general; i) îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de către Adunarea Generală şi/sau Consiliul director
14. Vicepreşedintele Asociaţiei are ca atribuţii: a) îndeplineşte oricare din atribuţiile preşedintelui în absenţa acestuia; b) îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de către preşedinte. c) se pregătește pentru a prelua următorul mandat de președinte. (15) Calitatea de membru în Consiliul director încetează:
a) la data expirării mandatului, dacă nu a fost reales; b) prin renunțarea expresă la mandat; c) prin deces sau punere sub interdicție; d) prin revocarea mandatului, în următoarele situații:
18
i) dacă e condamnat printr‐o sentință penală pentru o faptă care contravine imaginii și integrității Asociației; ii) dacă a compromis imaginea și integritatea Asociației; iii) dacă dovedește lipsă de interes în îndeplinirea mandatului încredințat. e)la data încetării în orice mod a mandatului
Art. 25 Aparatul tehnic şi operaţional al Asociaţiei Aparatul tehnico‐operaţional reprezintă, prin personalul acestuia, structura de activitate curentă a Asociaţiei care își desfășoară activitatea cu respectarea prevederilor legale în vigoare, pentru realizarea obiectivelor și scopului Asociației. (1) Atribuțiile aparatului tehnic şi operaţional vor fi stabilite de către Consiliul director și constau, în principal, dar fără a se limita la următoarele:
a) Reprezentarea interfeţei permanente dintre Adunarea Generală şi Consiliul director, pe de o parte şi terţi, pe de altă parte;
b) Îndeplinirea sarcinilor specifice încredinţate de către directorul general; c) Redactarea şi arhivarea documentelor Asociaţiei, precum şi buna gestionare şi
exploatare a bunurilor aparţinând Asociaţiei; d) Întocmirea şi supunerea spre aprobarea Consiliului director a Regulamentelor de
Organizare şi Funcţionare pentru toate structurile componente ale Asociaţiei, respectiv a fişelor de post aferente personalului angajat şi a Regulamentului Intern;
e) Atribuţii în aplicarea strategiei de dezvoltare durabilă a Asociației; g) Aparat administrativ, execuţional şi operaţional de coordonare a atragerii investiţiilor.
(2) Aparatul tehnico‐operaţional este condus de către un director general, care se numeşte şi se revocă de către Consiliul director la propunerea preşedintelui Asociaţiei. (3) Directorul General al Asociaţiei îşi exercită atribuţiile în baza unui contract individual de muncă sau contract de mandat. Atributiile Directorului General al Asociatiei vizează, în principal, următoarele:
a) administrarea bunurilor Asociaţiei; b) elaborarea şi semnarea documentelor înaintate spre aprobare Adunării Generale a
Asociaţilor si Consiliului director al Asociatiei; c) informarea Adunarii Generale a Asociaţiei si a Consiliului director cu privire la calendarul
activităţilor desfăşurate de către aparatul tehnic şi operaţional al Asociaţiei; d) organizarea, conducerea şi gestionarea activităţii curente a Asociatiei; e) reprezintarea şi angajarea, prin semnătură, a Asociatiei în raporturile cu terţii din ţară
si/sau din străinătate, inclusiv cu institutiile publice si cu cele bancare; f) negocierea şi semnarea, în condiţiile legii, a contractelor necesare bunei funcţionări a
Asociatiei; g) aducerea la indeplinire a angajamentelor şi hotărârilor luate de Consiliul Director şi de
catre Adunarea Generala a Asociatilor; h) negocierea, incheierea/ suspendarea/modificarea/desfacerea/incetarea, în condiţiile
legii, a contractelor individuale de muncă; i) emiterea dispozitiilor, în executarea deciziilor Consiliului director şi în exercitarea
atribuţiilor proprii;
19
j) formularea catre Consiliul director a propunerilor privind nivelul de salarizare în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzută de lege, primele şi alte forme de remunerare a personalului;
k) asigurarea managementului economic şi financiar al organizatiei; l) alte atributii stabilite conform contractului individual de munca sau contractului de
mandat, hotărârilor AGA, deciziilor Consiliului director, cu respectarea prevederilor legale în vigoare
Art. 26 Controlul financiar (1) Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat, conform art.27 din O.G. nr.26/2000, de către un Cenzor propus de către Consiliul Director şi aprobat de către Adunarea Generală a Asociaţilor. Durata mandatului Cenzorului este de 4 (patru) ani cu posibilitatea prelungirii acestuia, în baza hotărârii Adunării Generale a Asociaților.
Primul Cenzor al Asociației este dl. Sîrbu Nicolae Dorinel CNP 1670823182846, cu domiciliul în
munic. Timisoara str.Pavel Jumanca nr.12 sc.B ap.15, posesor al CI seria TZ nr.244185, nr.carnet CECCAR
15447/2010
(2) Cenzorul va deţine calitatea de Expert contabil sau de Contabil Autorizat, în condiţiile legii. Acesta nu poate fi membru/reprezentant în Adunarea Generală a Asociaţilor şi/sau în Consiliul director. (3) În realizarea competenţei sale Cenzorul are ca atribuţiuni:
a) Verificarea modului în care este administrat patrimoniul Asociaţiei; b) Întocmirea rapoartelor pe care le prezintă Consiliului director şi Adunării Generale; c) Poate participa la şedinţele deciziilor Consiliului director, fără drept de vot; d) Îndeplinirea oricăror alte atribuţii de control financiar prevăzute în Statut sau stabilite
de către Adunarea Generală a Asociaţilor.
CAPITOLUL VII
MODIFICAREA ACTULUI CONSTITUTIV ŞI A STATUTULUI ASOCIAŢIEI
Art. 27 Modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei se realizează astfel: (1) Modificarea sau completarea oricăror prevederi stabilite prin Actul Constitutiv şi/sau prin Statutul Asociaţiei se face prin înscrierea acestora în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul Asociaţia, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor cuprinse în Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000. (2) Cererea de înscriere a modificării va fi însoţită de hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor, iar în cazul modificării sediului, de decizia Consiliului director
20
CAPITOLUL VIII
DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI
Art. 28 Dizolvarea Asociaţiei se realizează prin: a) hotărâre a instanţei judecătoreşti în a cărei circumscripţie Asociaţia îşi are sediul; b) prin hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor; c) de drept. Asociaţia se dizolvă prin hotărârea instanţei judecătoreşti competente, la cererea oricărei persoane interesate, când: a) scopul sau activitatea sa a devenit ilicită, sau contrară ordinii publice; b) realizarea scopului său este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice; c) Asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s‐a constituit; d)Asociaţia a devenit insolvabilă. Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea adunării generale. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, hotărârea adunării generale se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie îşi are sediul, pentru a fi înscrisă în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. Asociaţia se dizolvă de drept prin: a)împlinirea duratei pentru care a fost constituită;
b)realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în
termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;
c)imposibilitatea constituirii adunării generale sau a consiliului director în conformitate cu statutul
asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului,
adunarea generală sau, după caz, consiliul director trebuia să se constituie;
d)reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3
luni.
e) alte cazuri prevăzute de lege
Constatarea dizolvării se realizează prin hotărârea judecătoriei în a carei circumscripţie se afla sediul asociaţiei, la cererea oricărei persoane interesate.
21
CAPITOLUL IX
LICHIDAREA ASOCIAŢIEI
Art. 29 Lichidarea Asociaţiei se realizează astfel: (1) În cazul dizolvării prin hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor, aceasta va desemna, la propunerea Consiliului director, sub sancţiunea lipsirii de efecte juridice a hotărârii de dizolvare, un administrator pentru lichidarea organizaţiei. (2) În cazul dizolvării de drept şi prin hotărâre judecătorească, lichidatorii vor fi numiţi prin însăşi hotărârea judecătorească. (3) În toate cazurile, mandatul Consiliului director încetează o dată cu numirea lichidatorilor. (4) Dizolvarea, lichidarea şi radierea din Registrul Asociaţilor şi Fundaţilor se vor face cu respectarea procedurilor legale în vigoare.
După terminarea lichidării, lichidatorii trebuie să ceară radierea Asociaţiei din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
Asociaţia îşi încetează existenţa la data radierii ei din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (5) Asociaţia se poate apăra de orice tentativă de lichidare judiciară care pune în pericol atingerea obiectivelor pe care şi le‐a stabilit prin Statutul său. (6) Bunurile Asociaţiei rămase în urma lichidării vor fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, conform hotărârii Adunării Generale sau a instanţei judecătoreşti competente.
CAPITOLUL X
DISPOZIŢII FINALE
(1) Prezentul Statut poate fi modificat doar prin acte adiţionale semnate de reprezentanţii tuturor asociaţilor, special împuterniciţi în acest scop. (2) Modificarea sau completarea prezentului Statut se realizează sub forma scrisă, cu îndeplinirea condiţiilor legale de fond şi formă, prin înscrierea acestor modificări/completări în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul Asociaţia. (3) Asociaţia va ţine la sediul său evidenţele contabile, registrele cerute de lege, rapoartele corecte şi complete ale conturilor, procesele‐verbale ale ședințelor Adunării Generale şi ale Consiliului Director, precum şi un registru cuprinzând dispozițiile emise de directorul general. (4) Toate dosarele şi registrele Asociaţiei pot fi inspectate de către oricare dintre asociaţi și oricare dintre membrii Consiliului Director, inclusiv de cenzorul Asociației.
22
(5) Prezentul Statut este guvernat de legea română. În situaţia în care intervin modificări ale legislaţiei în domeniu, prezentul Statut va fi modificat în conformitate cu noile prevederi. (6) Prevederile prezentului Statut se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare. (7) Toate litigiile născute din sau în legătură cu acest Statut, inclusiv orice problemă privind interpretarea, validitatea sau încetarea acestuia, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente. Prezentul Statut a fost redactat în __________ exemplare originale, și semnat azi, ___/___/2019, data autentificării/atestării.
SEMNĂTURILE ASOCIAȚILOR: 1.MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Municipiul Timișoara, Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, cod fiscal 14756536, reprezentat de domnul Nicolae ROBU,cetățean român, în calitate de Primar; Semnătura: _____________________ Ștampila: 2. MUNICIPIUL ARAD, cu sediul în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 75, cod postal 310130, cod fiscal 3519925, reprezentat de domnul Gheorghe FALCĂ, cetăţean român, în calitate de primar; Semnătura: _____________________ Ștampila: 3.MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA, cu sediul în Municipiul Cluj, Str. Moţilor, nr. 3, cod postal 400001, cod fiscal 4305857, reprezentat de domnul Emil BOC, cetăţean român, în calitate de primar; Semnătura: _____________________ Ștampila: 4.MUNICIPIUL ORADEA, cu sediul în Municipiul Oradea, Piața Unirii 1‐ 3, cod postal 410100, cod fiscal 4230487, reprezentat de domnul Ilie Gavril BOLOJAN, cetăţean român, în calitate de primar; Semnătura: ____________________ Ștampila:
23
Notar/avocat _________________, sediu profesional în ____________, str._____________,nr. ______, în baza Legii nr. 36/1995 / Legii nr. 51/1995, AUTENTIFIC / ATEST identitatea părților semnatare, conținutul actului, data certă a înscrisului, act reprezentând voința reală, expresă și neviciată a părților, înregistrat sub nr. _______ din data de __/__/2019.
Notar/avocat _________________,
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR SC2019 /.............
EXPUNERE DE MOTIVE
PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE – aprobarea participării Municipiului Timișoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare
Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI
Având în vedere Protocolul nr. 1/13.02.2019, semnat de către primarii municipiilor Arad,
Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara, în urma evenimentului public de lansare a patrulaterei Vestului (Timișoara, 2018), precum și a conferinței de lansare a viziunii Alianței Vestului (Timișoara, 04.12.2018), Protocol prin care semnatarii au decis asocierea într-o asociație de dezvoltare intercomunitară, cu denumirea Alianța Vestului, stabilind, totodată patrimoniul inițial al acesteia (80.000 lei, constituit din contribuția în numerar în cuantum de 20.000 lei/asociat), cotizația anuală (0,5 Eur/locuitor/UAT), precum și membrii primului Consiliu Director, respectiv principiul de rotație al alegerii președintelui, Având în vedere scopul pentru care se constituie ALIANȚA VESTULUI, acela al dezvoltării durabile a unităţilor administrativ-teritoriale care alcătuiesc asociaţia şi a întregii zone limitrofe acestora, prin realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes public sau regional şi prin furnizarea în comun a unor servicii publice.
Această asociere urmărește dezvoltarea durabilă a regiunii AVE, a întregii zone urbane funcționale intercomunitară şi a tuturor unităţilor administrativ-teritoriale care compun asociaţia prin elaborarea si implementarea planurilor integrate de dezvoltare la nivelul strategiei intercomunitară AVE.
Unităţile administrativ-teritoriale având calitatea de membri fondatori şi asociaţi sunt: 1. MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Municipiul Timișoara, Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, cod fiscal RO14756536, reprezentat de domnul Nicolae ROBU, cetățean român, în calitate de Primar; 2. MUNICIPIUL ARAD, cu sediul în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 75, cod postal 310130, cod fiscal 3519925, reprezentat de domnul Gheorghe FALCĂ, cetăţean român, în calitate de primar; 3. MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA, cu sediul în Municipiul Cluj, Str. Moţilor, nr. 3, cod postal 400001, cod fiscal 4305857, reprezentat de domnul Emil BOC, cetăţean român, în calitate de primar; 4. MUNICIPIUL ORADEA, cu sediul în Municipiul Oradea, Piața Unirii 1- 3, cod postal 410100, cod fiscal 4230487, reprezentat de domnul Ilie Gavril BOLOJAN, cetăţean român, în calitate de primar.
Obiectivele asociaţiei sunt următoarele: - îmbunătățirea radicală a mobilității și accesibilității între cele patru orașe. - susținerea de măsuri active pentru dezvoltarea economică și socială. -. colaborarea pentru identificarea și implementarea unor măsuri de creștere a performanțelor în administrație. - promovarea modelului european de politică publică, consonant cu societatea cunoașterii, promotor și valorizator de cultură.
Caracterul Asociaţiei este de interes general, ca persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, care se constituie în vederea atingerii obiectivelor.
Din punctul de vedere al regimului juridic în care funcţionează, Asociaţia este o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 (art. 11,12,13) şi Legii nr.51/2006, cu modificările
şi completările ulterioare. Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI va avea sediul in
municipiul Timișoara, Str. Vasile Alecsandri nr. 1 SAD 10 (unitate individuală nr.24) și SAD 11 (unitate individuală nr.25), potrivit Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 122/27.03.2019.
Având în vedere prevederile Ordonanța Guvernuluinr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații
În temeiul art. 11, art. 12, art. 13 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală.
Considerăm oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Timișoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI, potrivit Actului constitutiv și Statutului întocmite în spiritul Protocolului nr. 1/13.02.2019 și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații .
Totodată, propunem și aprobarea cuprinderii în Bugetul de venituri şi cheltuieli al
Municipiului Timişoara, a sumelor necesare pentru: - participarea Municipiului Timișoara la constituirea patrimoniul inițial al Asociației de
Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI, în valoare de 20.000 lei - plata cotizației anuale de 0,5 euro pentru fiecare locuitor cu domiciliu în Municipiul
Timișoara, destinată acoperirii cheltuielilor de funcționare a aparatului tehnic-operațional al asociației.
PRIMAR
Nicolae ROBU
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DEZVOLTARE SC2019 /........................................
RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea participării Municipiului Timișoara la constituirea Asociaţiei de
Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI
Având în vedere Expunerea de motive a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de
hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Timișoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI, abreviat AVE,
Având în vedere Protocolul nr. 1/13.02.2019, semnat în urma evenimentului public de lansare a patrulaterei Vestului (Timișoara, 2018), precum și conferința de lansare a viziunii Alianței Vestului (Timișoara, 04.12.2018), prin care primarii municipiilor Arad, Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara au decis asocierea într-o asociație de dezvoltare intercomunitară, cu denumirea Alianța Vestului, stabilind, totodată patrimoniul inițial al acesteia (80.000 lei, constituit din contribuția în numerar în cuantum de 20.000 lei/asociat), cotizația anuală (0,5 Eur/locuitor/UAT), precum și membrii primului Consiliu Director, respectiv principiul de rotație al alegerii președintelui,
Facem următoarele precizări:
ALIANȚA VESTULUI se constituie în scopul dezvoltării durabile a unităţilor administrativ- teritoriale care alcătuiesc asociaţia şi a întregii zone limitrofe acestora, prin realizarea în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes public sau regional şi prin furnizarea în comun a unor servicii publice.
Această asociere urmărește dezvoltarea durabilă a regiunii AVE, a întregii zone urbane funcționale intercomunitară şi a tuturor unităţilor administrativ-teritoriale care compun asociaţia prin elaborarea si implementarea planurilor integrate de dezvoltare la nivelul strategiei intercomunitară AVE.
Unităţile administrativ-teritoriale având calitatea de membri fondatori şi asociaţi sunt: 1. MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul în Municipiul Timișoara, Bd. C.D. Loga, nr. 1, cod postal 300030, cod fiscal RO14756536, reprezentat de domnul Nicolae ROBU, cetățeabn roman în calitate de Primar; 2. MUNICIPIUL ARAD, cu sediul în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 75, cod postal 310130, cod fiscal 3519925, reprezentat de domnul Gheorghe FALCĂ, cetăţean român, în calitate de primar; 3. MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA, cu sediul în Municipiul Cluj, Str. Moţilor, nr. 3, cod postal 400001, cod fiscal 4305857, reprezentat de domnul Emil BOC, cetăţean român, în calitate de primar; 4. MUNICIPIUL ORADEA, cu sediul în Municipiul Oradea, Piața Unirii 1- 3, cod postal 410100, cod fiscal 4230487, reprezentat de domnul Ilie Gavril BOLOJAN, cetăţean român, în calitate de primar.
Reprezentanţii unităţilor administrative-teritoriale, ca urmare a înţelegerii intervenite pentru înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI potrivit Protocolului menționat în preambul, urmează cele 4 principii fundamentale formulate în spiritul Declarației de la Alba Iulia pentru:
a) dezvoltarea comunităților - pentru a susține dezvoltarea României; b) libertatea comunităților de a se asocia, de a atrage și a-și utiliza eficient resursele; c) mai multă putere pentru comunitățile locale, prin asocieri intra și Intercomunitară în structuri
nebirocratice; d) stabilitatea administrației, evidentă în cazul administrațiilor locale, în raport cu cea centrală.
Obiectivele asociaţiei sunt următoarele:
Îmbunătățirea radicală a mobilității și accesibilității între cele patru orașe - Accelerarea implementării proiectului Autostrada Transilvania; - Susținerea și urgentarea implementării proiectului Autostrada ViaCarpathia; - Susținerea și urgentarea proiectului Autostrada Timișoara-Belgrad; - Dezvoltarea unei conexiuni de tren de mare viteză între toate cele 4 orașe; - Finalizarea completă a tronsoanelor de centură și interconectarea la rețeaua TEN-T; - Dezvoltarea în parteneriat a aeroporturilor și a facilităților de acces la acestea dinspre fiecare
oraș către toate celelalte; - Dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional; - Creșterea mobilității ecologice în regiune prin proiecte de tip tren / tramvai /troleibus / autobus
electric / metrou metropolitan; - Susținerea mobilității forței de muncă; - Sprijinirea legii parteneriatului public-privat pentru proiecte de infrastructură. Susținerea de măsuri active pentru dezvoltarea economică și socială. - Sprijinirea colaborării mediului de afaceri prin rețele de furnizori, clustere regionale; - Promovarea unui set comun de infrastructuri specifice, precum și un pachet de facilități oferite
agenților economici; - Susținerea inovării și a parteneriatelor între universități și mediul de afaceri, și administrația
publică locală; - Corelarea a trei resurse de finanțare a proiectelor de infrastructură: 2% din PIB-ul național,
bani aprobați de Uniune și fonduri împrumutate de la Banca Europeană, dezvoltarea constituind cea mai bună formă de protecție socială;
- Valorificarea oportunităților financiare și strategice oferite de politicile și programele europene și naționale;
- Susținerea și implementarea mecanismului de Investiții Teritoriale Integrate (ITI), care să permită o abordare coerentă a proiectelor de investiții;
- Susținerea construirii Spitalelor Regionale de Urgență Cluj și Timișoara ca poli de interconectare cu spitalele județene;
- Programe de susținere a tinerilor pentru a rămâne în țară și de atragere și repatriere a celor care au emigrat;
- Susținerea cu prioritare a economiei digitale, a industriilor creative, cu valoare adăugată ridicată și nepoluante;
- Promovare comună a proiectelor de dezvoltare la târguri și evenimente de afaceri; - Dezvoltarea resurselor umane, creşterea ratei de ocupare şi combaterea excluziunii sociale şi a
dezechilibrelor sociale; - Organizarea şi participarea la cursuri de pregătire, perfecţionare şi reconversie profesională,
seminarii şi conferinţe; - Activități și proiecte pentru protectia mediului si promovarea politicilor de dezvoltare durabila; - Activități, proiecte și investiții de cercetare, dezvoltare și inovare în folosul membrilor asociați. Colaborarea pentru identificarea și implementarea unor măsuri de creștere a
performanțelor în administrație. - Transferarea bunelor practici identificate la nivelul oricăruia dintre parteneri către toți ceilalți; - Dezvoltarea unor programe și proiecte de cooperare administrativă intra și Intercomunitară; - Promovare unui set de politici publice menite să susțină o dezvoltare strategică vizionară,
predictibilă și sutenabilă; - Eliminarea birocrației suplimentare în utilizarea fondurilor europene; - Realizarea procesului de regionalizare – autoritățile locale să își poată realiza propriul program
operațional regional la nivelul regiunii; - Transparența actului administrativ și deschiderea față de alte autorități publice locale; - Implementarea de proiecte cu finantare nerambursabila (cofinantare), gestionarea investitiilor
teritoriale integrate, gestionarea unor programe de finantare, evaluarea si preevaluarea proiectelor si implementarea de instrumente de finantare.
Promovarea modelului european de politică publică, consonant cu societatea cunoașterii, promotor și valorizator de cultură.
- Implementarea cu schimb de idei și experiență a conceptului de Smart City; - Dezvoltarea și introducerea masivă în administrație a digitalizării și serviciilor de tip e-
administrație și e-cetățean; - Poziționarea domeniului culturii în centrul preocupărilor comune și, contextual, colaborare în
cadrul proiectului Timișoara - Capitala Europeană a Culturii 2021; - Facilitarea participării cetățenilor celor patru orașe la evenimentele culturale ale fiecărei
municipalități organizatoare; - Educație conectată la viitor, modificarea curriculei la toate nivelurile de învățământ pentru a se
adapta noilor provocări sociale și economice, ca și aspirațiilor generațiilor de azi. Dezvoltarea de proiecte şi programe proprii şi în regim de parteneriat cu alte persoane fizice şi
juridice din ţară şi străinătate. Mandatarea din partea membrilor către Asociația AVE pentru identificarea, pregătirea și
implementarea documentațiilor tehnice, proiectelor și investițiilor de interes interregional. Alte activităţi relevante pentru dezvoltarea Asociației, precum și orice alte activităţi care
vizează generarea resurselor proprii de funcţionare. Caracterul Asociaţiei este de interes general, ca persoană juridică de drept privat fără scop
patrimonial, care se constituie în vederea atingerii obiectivelor şi desfăşurării activităţilor specificate la art. 3.
Din punctul de vedere al regimului juridic în care funcţionează, Asociaţia este o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 (art. 11,12,13) şi Legii nr.51/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Asociația se constituie pe perioadă nedeterminată și va avea sediul în municipiul Timișoara, Str. Vasile Alecsandri nr. 1 SAD 10 (unitate individuală nr.24) și SAD 11 (unitate individuală nr.25), potrivit Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 122/27.03.2019.
Atașat documentației se regăsesc Actul constitutiv și Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI, care constituie anexe la hotărâre.
Având în vedere prevederile Legii nr.215/2001 a administrației publice locale, art.11,art.12, art.13;
Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului 26/2000 cu privire la asociații și fundații cu modificări și completări ulterioare,
Având în vedere Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilități publice; Faţă de cele prezentate, apreciem că proiectul de hotărâre privind aprobarea participării
Municipiului Timișoara la constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii și aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
Totodată, propunem și aprobarea cuprinderii în Bugetul de venituri şi cheltuieli al Municipiului Timişoara, a sumelor necesare pentru:
- participarea Municipiului Timișoara la constituirea patrimoniul inițial al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ALIANȚA VESTULUI, în valoare de 20.000 lei
- plata cotizației anuale de 0,5 euro pentru fiecare locuitor cu domiciliu în Municipiul Timișoara, destinată acoperirii cheltuielilor de funcționare a aparatului tehnic-operațional al asociației.
DIRECTOR DIRECTIA DEZVOLTARE, Magdalena NICOARĂ Comp.AIGPIRME Cons. Claudia JUDE Comp.RCP Insp.Spec. Daniela ȚEICU