1
Anexa la HCL nr. 308/29.07.2010
Regulament
privind utilizarea celor 50 de audioghiduri achiziţionate de Municipiul Timişoara în cadrul proiectului "Dezvoltarea serviciilor de informare şi promovare turistică din Timişoara în context regional" realizat în cadrul Programului de vecinătate România - Serbia, Phare 2004-2006 Preambul Prezentul regulament a fost elaborat în vederea stabilirii modului de utilizare a unui număr de 50 de audioghiduri, care au fost achiziţionate de Municipiul Timişoara în cadrul proiectului "Dezvoltarea serviciilor de informare şi promovare turistică din Timişoara în context regional", realizat în cadrul Programului de vecinătate România - Serbia, Phare 2004-2006, şi pe care Municipiul le pune la dispoziţia potenţialilor vizitatori ai oraşului Timişoara, prin Biroul Infocentrul Turistic aflat pe str. Alba Iulia nr. 2 din Timişoara. Art. 1. Definiţii: a) audioghid = un aparat similar unui telefon mobil, cu butoane pentru selectarea prin numere a obiectivelor de pe harta însoţitoare, care are incorporat un card de memorie SD, ce conţine descrieri auditive a 65 de obiective turistice din Timişoara în 6 limbi, respectiv în limba română, engleză, germană, sârbă, franceză şi italiană. Audioghidul este de tip AV Comm -Tec Happy Guide şi are următoarele accesorii: cardul de memorie SD şi 1 pereche de căşti; b) vizitator = persoană fizică aflată în scop turistic în Municipiul Timişoara/persoană fizică interesată de obiectivele turistice ale Municipiului Timişoara. Art. 2. Audioghidurile vor putea fi utilizate de vizitatori, pentru o durată de maxim 3 ore şi pe baza procesului verbal de predare-primire, anexat la prezentul regulament, care se va semna de către vizitator şi de către un angajat al Infocentrului Turistic. Art. 3. Vizitatorul va returna audioghidul împreună cu accesoriile menţionate în procesul verbal, la sediul Infocentrului Turistic Timişoara, până la ora stabilită în procesul-verbal. Art. 4. În momentul predării către vizitator de către reprezentantul Infocentrului Turistic a audioghidului, împreună cu accesoriile menţionate în procesul verbal, se va semna un contract, se va realiza o copie a cărţii de credit şi se va reţine de la vizitator o garanţie în bani în cuantum de 15 euro şi o copie a actului de identitate. Art. 5. În situaţia în care ora restituirii audioghidului este depăşită cu mai mult de o oră, dar nu mai mult de sfârşitul programului de lucru al Infocentrului Turistic din ziua respectivă (afişat pe uşa Biroului Infocentrului Turistic şi care se va aduce la cunoştinţa vizitatorului), se vor percepe penalităţi în cuantum de 8 lei/oră. Art. 6. (1) În situaţia în care audioghidul şi accesoriile sunt returnate în ziua lucrătoare următoare, se vor percepe penalităţi de 80 lei pe ziua respectivă. Pentru fiecare zi suplimentară de întârziere, dar nu mai mult de 3 zile, se vor percepe penalităţi de 80 lei/zi. (2) Dacă după trecerea a 3 zile de la data predării audioghidului, conform procesului-verbal de predare-primire, vizitatorul nu returnează Biroului Infocentrul Turistic audioghidul împreună cu accesoriile, i se va reţine în totalitate suma depusă ca şi garanţie.
2
Art. 7. (1) Nu se vor percepe penalităţi în situaţia în care vizitatorul, în cadrul zilei în care a preluat audioghidul şi înainte de expirarea celor 3 ore, anunţă telefonic personalul Biroului Infocentrul Turistic (la numărul de telefon 0256- 437973) faptul că întârzie şi stabileşte de comun acord cu personalul infocentrului/specifică ora la care va restitui echipamentul preluat. (2) În orice caz, întârzierea nu poate depăşi programul de lucru al Biroului Infocentru Turistic din ziua respectivă şi nu poate fi solicitată în cazul în care expirarea celor 3 ore coincide cu sfârşitul programului de lucru. Art. 8. Penalităţile se vor reţine de la vizitator din banii reţinuţi ca garanţie. Art. 9. Deteriorarea parţială sau totală a audioghidului, pierderea acestuia, precum şi a cardului SD este penalizată cu suma totală depusă ca garanţie. Art. 10. Deteriorarea sau pierderea unei perechi de căşti se va penaliza cu 25 lei. Art. 11. (1) Obligaţiile vizitatorului: a) să preia şi să predea audioghidul şi accesoriile acestuia personal, la sediul Infocentrului Turistic din Timişoara, str. Alba Iulia nr.2. b) să foloseasca audioghidul şi accesoriile acestuia numai conform destinaţiei sale; c) să exploateze audioghidul şi accesoriile acestuia ca un bun proprietar, evitând distrugerea, degradarea sau deteriorarea acestuia; d) să restituie proprietarului audioghidul şi accesoriile acestuia împrumutate la termenul stabilit în procesul verbal de predare-primire şi în bună stare de funcţionare, aşa cum a fost preluate. (2) Obligaţiile angajatului Infocentrului Turistic: a) să predea comodatarului audioghidul şi accesoriile acestuia în condiţii generale bune; b) să verifice audioghidul şi şi accesoriile acestuia la predare şi la primire; c) să întocmească procesul verbal de predare-primire; d) să returneze, conform procesului verbal de predare-preluare, suma depusă ca şi garanţie, în cazul în care audioghidul şi accesoriile sale s-au predat în bună stare; e) să perceapă penalităţile de întârziere sau deteriorare prevăzute, dacă e cazul, la predarea audioghidului şi accesoriilor acestuia. Prezentul Regulament va fi tradus şi în limba engleză, prevalând varianta în limba română.
3
Anexa la Regulamentul aprobat prin HCL nr. 308/29.07.2010
PROCES VERBAL CADRU DE PREDARE-PRIMIRE Nr. .............. data.....................................
Se va completa de către vizitator:
Subsemnatul ................................................................................. având actul de
identitate/paşaport, seria..................., nr...................................., cu domiciliul în ţara ...................,
localitatea ....................., str. ........................, nr. ............ .
Am primit 1 buc. audioghid AV Comm-Tec Happy Guide, seria ............................................., în stare
bună de funcţionare, echipat cu următoarele accesorii:
– 1 pereche casti audio - 1 card SD La ridicarea aparatului am lăsat ca garanţie la Infocentrul Turistic Timişoara suma de
................................. lei, echivalentul a 15 Euro.
Mă oblig să returnez aparatul+accesoriile menţionate mai sus până cel târziu la ora ……………….
Prin semnarea prezentului proces-verbal de predare-primire mă oblig să respect prevederile Regulamentului
anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. ............................., pe care l-am primit,
l-am citit şi înţeles.
Ora predării audioghidului+accesoriilor vizitatorului: ..............
Semnătură vizitator Semnătură angajat Infocentrul Turistic Timişoara
………………………………… ……………………………
Se va completa de angajatul Infocentrului Turistic:
Subsemnata ……………………………………………., angajată a Infocentrului Turistic Timişoara, am primit de la ………………………………………………………… 1 buc. audioghid AV Comm-Tec Happy Guide, seria……………………………………………………………. în stare bună de funcţionare, echipat cu următoarele accesorii:
– 1 pereche casti audio - 1 card SD
Din cauza (motivul) ............................................................................... s-au perceput penalităţi de .........................................
S-a restituit vizitatorului garanţia:
da, în cuantum de ................................. echivalentul a 15 Euro. nu, reţinându-se suma de ..................................... reprezentând .................................... . Ora restituirii audioghiului + accesoriilor de către vizitator : ..............
Semnătură vizitator Semnătură angajat Infocentrul Turistic Timişoara ………………………………… ……………………………