Hotararea Consiliului Local 29/25.01.2017 privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2016 - 551/10.01.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.18/04.03.2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată; În conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului privind condiţiile specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte nr. POR/2016/3/3.1/A/1, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 -Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţii 3.1 - Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, şi în sectorul locuinţelor, Operaţiunea A - Clădiri Rezidenţiale; În conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit.b), art. 36 alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată; În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se instituie Taxa de reabilitare termică, pentru imobilele finanţate în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3: "Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţii 3.1, Operaţiunea A-Clădiri rezidenţiale", denumita in continuare "taxă". Art. 2: Taxa se datorează de catre fiecare proprietar al imobilelor finanţate in cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3:"Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţii 3.1, Operaţiunea A-Clădiri rezidenţiale". Art. 3: (1) Cuantumul taxei va fi fundamentat printr-un referat întocmit de către compartimentul de specialitate din cadrul aparatului propriu al Primarului, cu atribuţii in implementarea programului, în funcţie de: a) sumele avansate de către autorităţile locale pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor b) cotele-părţii indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale, c) dupa caz si in baza documentelor si a constatărilor proprii ale acestui compartiment. (2) Dacă imobilul, proprietate individuala, finanţat prin programul prevazut la art. 1 se află în proprietatea comună a două sau mai multe persoane se aplică urmatoarele reguli: a) în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra imobilului sunt determinate, fiecare coproprietar datorează taxa corespunzătoare cotei-părţi deţinute, b) în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra imobilului nu sunt determinate, cotele-părţi sunt prezumate a fi egale, până la proba contrară. Fiecare dintre coproprietari datorează o taxă egală, rezultată în urma împărţirii taxei datorate pentru întreg imobilul. Art. 4: Taxa se stabileşte prin decizie de impunere emisă de către Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, în baza referatului prevăzut la art. 3 şi va cuprinde următoarele elemente: a) denumirea organului fiscal emitent, b) data la care a fost emis şi termenele de plată, c) datele de identificare a contribuabilului/plătitorului şi, dacă este cazul, datele de identificare a persoanei împuternicite de contribuabil/plătitor, d) obiectul actului administrativ fiscal şi perioada pentru care a fost stabilită taxa, e) motivele de fapt, f) temeiul de drept, g) numele şi calitatea persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, h) semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, precum şi ştampila organului fiscal emitent, i) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul fiscal la care se depune contestaţia, j) menţiuni privind audierea contribuabilului/plătitorului. Art. 5: Sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru finanţarea cotelor-părţi indivize aferente părţilor comune ale imobilelor se vor recupera de la beneficiari prin intermediul taxei, in termen de maxim 10 ani de la data receptiei la terminarea lucrarilor, eşalonarea sumei de recuperat cu titlu de taxă, ce fac obiectul deciziei de impunere, prevazută la art. 4 se va face pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de întâi ianuarie a anului fiscal următor celui în care se emite decizia de impunere. Art. 6: Taxa se achită anual in 2 rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, ale fiecărui an fiscal. Art. 7: Decizia de impunere prin care se stabileşte taxa, devine executorie în condiţiile legii, la expirarea fiecărui termen de plată prevăzut în cuprinsul acesteia. Art. 8: Taxa se urmăreşte şi se execută în condiţiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Art. 9: (1) Pentru neplata taxei la termenele scadente se datorează majorări de întârziere. (2) Nivelul şi modul de calcul al majorărilor de întârziere sunt cele prevăzute la art. 183 alin.(2) din Legea nr. 207/2015. (3) Majorările de întârziere se stabilesc prin decizie de impunere emisă de organul fiscal, prevederile Codului de procedură fiscală în materie, aplicându-se corespunzător. Art. 10: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartimentul Eficientizare Energetică Clădiri, Direcţia Economică şi Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara. Art. 11: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei Fiscale; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Mass-media locale.
|