keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 26/29.01.2008 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul european URBACT "MILE - Gestionarea situaţiilor de emigrare şi integrare a persoanelor la nivel local în oraşe şi regiuni" şi alocarea sumei de 8.200 euro în vederea participării la proiect

29.01.2008

Hotararea Consiliului Local 26/29.01.2008
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul european URBACT "MILE - Gestionarea situaţiilor de emigrare şi integrare a persoanelor la nivel local în oraşe şi regiuni" şi alocarea sumei de 8.200 euro în vederea participării la proiect


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2007 - 989/18.01.2008 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza prevederilor Legii 273/2006 privind finanţele publice locale;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36 alin. (2) lit b) şi e), alin. (4) lit. a), alin. (7) lit. a) din Legea nr. 215/2001- privind administraţia publică locală, republicată;
În temeiul art. 45 alin (2) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara la proiectul pilot european URBACT "MILE - Gestionarea situaţiilor de emigrare şi integrare a persoanelor la nivel local în oraşe şi regiuni".

Art.2: Se aprobă alocarea din bugetul local a sumei de 8.200 euro pentru acoperirea cheltuielilor de participare şi a comisioanelor necesare transferului bancar.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Directia Economica si Directia Dezvoltare din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Proiect_Tabel_III.pdf

URBACT II Program operaţional -MILE TAB. 1.3 - CHELTUIELI PER AN ŞI SURSE (in €)

Surse 2007 2008 2009 Total

ERDF/Fondul European de Dezvoltare Regionala/ 12.163,93 284.693,64 127.894,57 424.752,14

Cofinanţare publică (EU PP) 4.374,38 102.381,33 45.995,21 152.750,92

Cofinanţare privată (EU PP) 0,00

Cofinanţare publică (Non EU PP) 0,00

Cofinanţare privată (Non EU PP) 0,00

Total 16.538,31 387.074,97 173.889,78 577.503,06

page 1 of 1

Atasament: Scrisoare_Traducere_RO.pdf

VENEŢIA , 25.10.2007

Protocol nr. 0443063/RC

Oraşul Timişoara

Bd. Loga 1

300030 Timişoara

România

Obiect: Programul URBACT – Proiectul MILE Faza a II-a

Prin prezenta vă notific faptul că pentru fondul Proiectului Mile – Faza a II-a, oraşul dumneavoastră va fi solicitat să participe, în termeni de cofinanţare, cu o sumă totală de 8.000,00 de euro în numerar. În ceea ce priveşte suma de bani aflaţi la dispoziţia dumneavoastră, aceasta va corespunde unui total de 15.230,00 euro subdivizaţi după cum urmează:

-€ 3.600 pentru „Diseminare Locală”;

- € 3.600 pentru „Asistenţă prin Instruire şi Îndrumare stabilită local”;

- 8.030 pentru „Grupul de Sprijin Local”

Rămân la dispoziţia dumneavoastră pentru orice alte explicaţii viitoare.

Cu consideraţie,

Roberta Capuis

/Ştampila oficială a oraşului Veneţia/

Atasament: Proiect_Tabel_II.pdf

URBACT II Program Operaţional -MILE TAB. 1.2 - CHELTUIELI PER AN ŞI LINIA BUGETULUI(in €)

2007 2008 2009 Total 1. Coordonarea proiectului 0 5.000,00 5.000,00 10.000,00

2. Personal 5888,31 60.499,97 32.071,72 98.460,00

3. Organizare întâlniri 2.590,00 68.015,00 6.740,00 77.345,00

4. Transport şi cazare 8.060,00 96.560,00 23.560,00 128.180,00 5. Comunicare şi diseminare 0,00 18.000,00 44.218,06 62.218,06

6. Expertiză externă 0,00 89.000,00 32.000,00 121.000,00

7. Echipament 0,00 0,00 0,00 0,00 8. URBACT Grupuri de sprijin local 0,00 50.000,00 30.300,00 80.300,00

Total 16.538,31 387.074,97 173.889,78 577.503,06

page 1 of 1

Atasament: Ghid_Traducere_RO.pdf

1

URB ACT

GHID AL PROIECTULUI PILOT

FAST TRACK NETWORKS

IN CADRUL URBACT 04 MAI 2007

Prezentul document are ca scop furnizarea catre partenerii lideri a experientei in ceea ce priveste organizarea, procesul muncii si rezultatele Pilotului Fast Track Networks dezvoltat in cadrul programului URBACT. Aceste orientari s-au discutat si hotarat impreuna cu cei 2 parteneri lideri si Autoritatile de Management aferente, Comisia Europeana (DG Regio) si Secretariatul URBACT.

1) Regiunile Pentru Schimb Economic si Fast Track Networks in cadrul programului URBACT

Regiunile pentru Schimb Economic (RSE) si Fast Track Networks (FTN) reprezinta un element nou pentru programele de finantare 2007-2013 propuse de catre Comisia Europeana. Prima comunicare privind aceasta initiativa, din 17 noiembrie 2006, furnizeaza urmatoarea descriere cu privire la RSE:

• Un element nou pentru 2007-2013, care sa permita oraselor si regiunilor sa conlucreze mai strans pe probleme privind modernizarea economica, precum si Agenda Lisabona si Gothenburg.

• Regiunile pentru Schimb Economic se vor dedica descoperirii celei mai bune practici pentru modernizarea economica, in special legat de proiectele care contribuie clar la lista de dezvoltare si servicii a Uniunii.

Fast Track Networks, unul din instrumentele de implementare a RSE sunt mai ales relevante pentru Programul URBACT 2007-2013, deoarece, URBACT va fi unul din cele doua mecanisme de distributie principale. FTN-ul este un instrument pentru introducerea ideilor de buna practica in fluxul principal prin intermediul Programelor Operationale. Acesta nu include un buget de investitii, dar urmareste sa coreleze proiectele cu finantarile oferite in cadrul Programelor Operationale aprobate la nivel regional. De aceea participarea Autoritatilor de Management relevante este obligatorie, iar reprezentantii

2

Comisiei Europene (DG Regio si alte DG relevante) vor lua de asemenea parte la lucrarile FTN. FTN vor fi formate din orase si regiunile lor (Autoritatea de Management), care vor conlucra ca o pereche. Ele vor face schimb de idei pe o tema identificata avand ca scop crearea si implementarea proiectelor si planurilor de actiune la nivel local folosind programe de finantare din cadrul Fondurilor Structurale. Pentru a experimenta organizarea si procesele de lucru inainte de lansarea URBACT II, 2 Proiecte Pilot FTN sunt in prezent lansate in cadrul URBACT I. Specificul acestor proiecte este acela ca faza pregatitoare (faza 1) este fondata in cadrul URBACT I iar faza operationala (faza 2) in cadrul URBACT II. In consecinta, fiecare faza a FTN Pilot, se va finaliza cu un set de rezultate specifice (vezi sectiunea 3).

2) Selectia Partenerilor Parteneriatul va fi selectat in baza urmatoarelor criterii: - Parteneriatul reuneste un numar semnificativ de orase avand nivele diferite de

experienta, asigurand o buna acoperire a teritoriului UE (acoperirea adecvata a oraselor Convergente si Competitive).

- Fiecare oras partener face pereche cu Autoritatea de Management corespunzatoare.

Reprezentantul orasului partener ar trebui sa provina dintr-un department implicat in implementarea proiectului. Reprezentantul Autoritatii de Management ar trebui sa fie responsabil cu urmarirea implementarii proiectelor prin programele regionale.

2.1. Grupul Initial Primii 5 parteneri (incluzandu-l si pe Partenerul Lider) vor constitui grupul initial. Ei vor fi selectati de catre Partenerul Lider. Secretariatul URBACT si Comisia vor fi consultate pentru a se asigura respectarea criteriilor mai sus mentionate. Cei 5 parteneri vor completa Declaratia de Interes care va fi prezentata de catre Partenerul Lider pana la 15 Mai 2007. Autoritatile de Management corespunzatoare vor fi implicate. Pentru a asigura acoperirea geografica si echilibrul, primii 5 parteneri ar trebui sa fie, in principiu, membri mai vechi ai retelelor. 2.2. Partenerii aditionali Dupa prezentarea Declaratiei de Interes, Secretariatul URBACT o va publica pe website cu scopul de a selecta 5 parteneri aditionali care se vor alatura grupului

3

initial. Selectia celor 5 parteneri aditionali va fi condusa de catre Partenerul Lider. Comisia si Secretariatul URBACT vor fi consultate pentru a se asigura respectarea criteriilor de mai sus. Lista cu cei 10 parteneri si Autoritatile de Management va fi supusa Comitetului de Monitorizare al URBACT pe 25 Iunie 2007 pentru aprobare.

3) Rezultate si activitati Pe baza unui proces de schimb si de invatare, Pilotul FTN va duce la elaborarea de catre fiecare oras partener a unui plan de actiune local, care sa fie implementat prin finantare de la programele operationale. Deoarece Pilotul FTN se va dezvolta partial in URBACT I si partial in URBACT II, este important sa se faca distinctia intre rezultatele din faza 1 (faza pregatitoare) si rezultatele asteptate in faza 2 (faza operationala). 3.1. Rezultate si activitati in faza 1 Obiectivul principal pe care Pilotul FTN faza 1 l-a avut in cadrul URBACT I este pregatirea Pilotului FTN pentru faza 2 (faza operationala). Calitatea documentelor metodologice pregatite in timpul fazei 1 va fi evaluata de catre Secretariatul URBACT si, inainte de a trece la faza 2, retelele vor trebui sa fie aprobate de catre Comitetul de Monitorizare URBACT. In consecinta, faza 1 a Pilotului FTN ar trebui sa duca la producerea urmatoarelor rezultate1:

• Un studiu de baza (vezi mai jos) • Un format stadard pentru Planurile Locale de Actiune ce vor fi dezvoltate

in faza 2 • Un program de lucru pentru faza 2 cu cadrul metodologic corespunzator

Studiul de baza urmareste a fi piatra de temelie a proiectului Pilot FTN faza 2, care va a fi dezvoltat in cadrul URBACT II. Orasele se alatura Pilotului FTN pentru a gasi solutii la problemele specifice pe care au hotarat sa le abordeze. Studiul de baza ar trebui conceput ca un instrument dezvlotat de catre partenerul Lider, orasele partenere si Autoritatile de Management cu sprijinul expertului tematic pentru a ajuta orasele partenere sa aprofundeze definitia acestor probleme, a asteptarilor lor privind proiectul si a rezultatelor planificate. Astfel, acesta ar trebui:

- Sa furnizeze partenerilor o privire de ansamblu asupra problemei la nivelul European, incluzand dezbaterile principale, cadrul/

1Pentru faza 2 a Pilotului FTN, toate 3 rezultatele vor fi supuse aprobarii Comitetului de Monitorizare URBACT in octombrie 2007

4

reglementarile politicii europene in legatura cu acest subiect (vor fi completate de catre expert);

- Sa furnizeze partenerilor recapitularea si sinteza datelor disponibile existente (rapoarte si materiale produse de URBACT I si alte programe/ proiecte/ retele ale UE) astfel ca ei sa fie in masura sa identifice potentiala valuare-adaugata a proiectului Pilot FTN si sa defineasca tocmai problema pe care doresc sa o abordeze (se vor realiza de catre expert);

- Sa permita fiecarui oras partener sa identifice si sa defineasca cu precizie problema locala pe care ei doresc sa o abordeze prin intermediul procesului Pilot FTN, pe baza analizei “state of play” referitoare la tema fiecarui oras partener2:

• Identificarea temelor / problemelor / provocarilor locale, a slabiciunilor, oportunitatilor si amenintarilor (analiza SWOT);

• Revizuirea actiunilor / politicilor anterioare pentru rezolvarea acestor probleme si rezultatele obtinute pana la acel moment;

• Definirea neajunsurilor prioritare, a problemelor nerezolvate pentru a fi abordate in cadrul PFTN si al Planurilor de actiune locale urmatoare.

- Sa permita Autoritatilor de Management sa identifice care sunt potentialele oportunitati de actiune in cadrul Programelor operationale regionale in domeniul politic ale Pilotului FTN (conexiunea dintre Programele operationale regionale si rezultatele fazei 2 a Pilotului FTN, in special Planurile de actiune locale),

Folosind acest cadru3, studiul de baza ar trebui sa ofere indicatii clare privind modul in care actiunile propuse in studiu a) vor veni in intampinarea nevoilor fiecarui oras b) vor contribui la informarea la nivelul UE. Programul de lucru pentru faza 2 a Pilotului FTN se va naste din studiul de baza, odata ce partenerii isi vor fi definit obiectivele (la nivel de proiect si la nivel de partener) si rezultatele pe care le vor obtine. Programul de lucru va prezenta seriile de activitati ce vor fi implementate in timpul fazei a doua a Pilotului FTN, in legatura cu rezultatele asteptate si orarul disponibil (14 luni). El va include cadrul metodologic care prezinta metodele ce vor sustine schimbul si procesele de productie si va permite partenerilor sa-si atinga obiectivele si sa obtina rezultatele Pilotului FTN. Programul de lucru pentru faza 2 va include definitia rezultatelor si activitatilor specifice (vezi sectiunea 3.2).

2Aceste profile locale ar trebui realizate pe baza i chestionar/ format standard comun distribuit oraselor partenere pentru a fi pregatit si completat cu suportul active al expertului tematic al PFTN. 3 Trebuie sa se hotarasca un format standard pentru dezvoltarea unor produse consistente. Totusi, deoarece este un proiect pilot, este posibil ca formatul standard precum si alte elemente ale cadrului vor evolua ca rezultat al experimentului pilot.

5

Un format standard pentru Planurile Locale de Actiune, rezultatul principal al Pilotului FTN, ar trebui propus la sfarsitul fazei 1, astfel incat, implementarea programului de lucru sa inceapa cu o prima definitie a formatului si continutului Planurilor de Actiune Locale ce urmeaza a fi produse in faza 2. Formatul standard pentru Planurile de Actiune Locale va fi construit astfel incat sa permita luarea in considerare a diferentelor, realitatilor si nevoilor locale. Faza 1 va include:

1. O prima intalnire cu cele 10 orase partenere si Autoritatile lor de Management (iunie 2007) pentru lansarea studiului de baza;

2. Una sau doua intalniri ale partenerilor pentru a prezenta si discuta studiul

de baza. Orasele partenere ar trebui sa poata folosi studiul de baza si rezultatele intalnirilor pentru a arata fie ca au experienta gestionarii acestor probleme in cadrul parteneriatului, fie ca au fost de acord cu realizarea expertizei necesare programului de lucru pentru faza 2. 3.2. Realizari si activitati pentru Faza 2 a Pilotului FTN Principalele realizari ale fazei 2 a Pilotului FTN sunt Planurile locale de actiune elaborate de catre fiecare oras partener ca rezultat al activitatilor FTN. Planurile locale de actiune vor fi definite in continuare prin schimburi si idei ale partenerilor in timpul fazei pregatitoare. Totusi, trebuie subliniat faptul ca, aceste Planuri locale de actiune ar trebui:

- sa ofere orasului o harta concreta a drumurilor si o serie de solutii pentru rezolvarea problemei identificate la inceputul Pilotului (legata de tema centrala a Pilotului FTN);

- sa fie elaborate in stransa colaborare cu Autoritatile de Management, astfel incat sansele de finantare prin programele operationale sa fie cele mai ridicate.

Programul de Lucru pentru faza 2 va include: 1. Un eveniment de lansare in scopul prezentarii rezultatelor obtinute in faza 1 si pentru a lansa faza 2. 2. O serie de seminarii cu sub-temele identificate de catre retea, urmate de 2-3 zile de schimb de personal si vizite de studiu. 3. Pregatirea celor 10 Planuri locale de actiune si o evaluare profesionista cu sprijinul unui expert. 4. O conferinta de incheiere pentru a prezenta rezultatele obtinute.

6

Partenerii Lideri trebuie sa retina faptul ca, primele rezultate si realizarile retelei vor trebui sa fie prezentate in cadrul Conferintei RSE in matie 2008.

4) Programul de lucru si calendarul Pilotului FTN

Pilotul FTN va avea o durata totala de 20 luni, din care 6 vor fi dedicate fazei pregatitoare (faza 1, finantata in URBACT I) si 14 luni fazei de implementare (faza 2, finantata in URBACT II). Orarul Pilotului FTN este extrem de important. Pilotul FTN ar trebui sa furnizeze primele rezultate la un termen rezonabil, astfel incat munca lor sa poata fi folosita pentru a testa metodologia ce urmeaza a fi aplicata altor FTN-uri. Pe langa asta, rezultatele FTN, incluzand rezultatele implementarii Planurilor locale de actiune in Programele Operationale, vor fi luate in consideratie pentru revizia de mijloc de trimestru a politicii de coeziune in 2009. Faza 1 a Pilotului FTN trebuie realizata in cadrul URBACT I, ceea ce inseamna ca toate activitatile sa fie incheiate pana la 31 Octombrie 2007. Totusi, este important de retinut faptul ca, Comitetul de Monitorizare URBACT trebuie sa aprobe faza 2 a Pilotului FTN inainte ca aceasta sa poata inceapa. Documentele metodologice (studiul de baza si modelul pentru planurile de actiune locale) si Programul de Lucru pentru faza 2 ar trebui predate primului Comitet de Monitorizare URBACT II, care ar trebui sa aiba loc in a doua jumatate a lunii Octombrie 2007. In consecinta, acele documente A trebuie predate Secretariatului URBACT pana in 15 Octomrie 2007. Faza 2 a Pilotului FTN ar trebui sa inceapa cu aprobarea Comitetului de Monitorizare si sa obtina rezultate pana in Decembrie 2008. Pentru a asigura o monitorizare si vizibilitate corespunzatoare a Pilotului FTN, rezultatele interimare ar trebui sa fie disponibile si publicate pana in februarie-martie 2008.

7

FAZA 1 ( 6 luni) FAZA 2 ( 14 luni )

Mai 07 Iunie 07 Iulie 07 Aug 07 Sept 07 Oct 07 Nov 07 Dec 07-08 Dec 08

Pregatirea Parteneriatului

Prima Intalnire : Intalnire cu cei 10 parteneri si Autoritatile de Management respective, cu expertul tematic, EC si US, pentru identificarea problemelor de abordat, pentru stabilirea programului de lucru aferent fazei 1 si pentru demararea studiului de baza

Realizarea studiului de baza (expertul tematic va realiza o serie de profile locale in cooperare cu orasele partenere si va revizui programele operationale cu Autoritatile de Management respective.).

Realizarea studiului de baza (expertul tematic va realiza o serie de profile locale cu orasele partenere si va revizui programele operationale cu AM partenere) - Schitarea Programului de lucru pt faza 2, cadrul metodologic si definirea Planurilor de actiune locale (expertul tematic va conduce lucrarile in cooperare cu partenerii)

A Doua Intalnire : 10 parteneri si Autoritatile de Management respective, expertul tematic, EC si US, vor lucra la modelul planurilor locale de actiune si la programul de lucru al fazei 2

Finalizarea si validarea rezultatelor fazei 1

Eveniment de lansare a rezultatelor fazei 1 si de lansare a fazei 2

- Schimb intre parteneri: Seminarii tematice urmate de 2-3 zile de schimburi de personal si de vizite de studiu - Elaborarea celor 10 planuri locale de actiune

- Intalnirea Final : 10 parteneri Autoritatile d Management respective vo valida Planur locale de acti si alte rezulta - Conferinta Finala: prezentarea rezultatelor f

15 Mai 2007, publicarea Declaratiei de Interes (5 aprteneri) pe site-ul URBACT

25 iunie 2007, lista cu cei 10 parteneri si Autoritatile Competente respective este transmisa la MC

La mijlocul lunii oct. 2007, rezultatele vor fi prezentate MC URBACT

Sfarsitul lunii februarie 2008, rezultatele intermediare

Sfarsitul luni decembrie 20 10 Planuri lo de actiune

8

5) Expertiza pentru Pilotul FTN faza 1 Fiecare Pilot FTN va beneficia de sprijinul unui expert pe intregul parcurs al fazei 1. Expertul va fi ales dintr-o lista de experti tematici autorizati si va avea la dispozitie 45 de zile pentru expertiza. Expertului i se va cere sa consilieze Partenerul principal la implementarea activitatilor fazei 1 a Pilotului FTN, si anume :

• Intalnirile fazei 1a pilotului FTN : pregatiri, animatie, raporturi in cooperare cu Partenerii Principali;

• Studiu de baza: realizarea Studiului de Baza: revizuirea informatiilor existente, a contextului EU, a seriilor de profile locale care vor constitui una din componentele Studiului de Baza (in stransa cooperare cu fiecare oras partener), analiza Programelor regionale operationale pentru a identifica oportunitatile pentru orasele partenere (in stransa cooperare cu Autoritatile de Management);

• Programul fazei 2 a Pilotului FTN: sprijinirea partenerilor in elaborarea programului de lucru al fazei 2 a Pilotului FTN (bazat pe informatiile adunate in Studiul de Baza), incluzand cadrul metodologic;

• Tipar pentru Planurile de actiune locale ce se vor dezvolta in faza a doua a Pilotului FTN.

6) Bugetul Anexele 1 si 2 la acest document prezinta un model de buget pentru faza 1 a Pilot FTN. Acest model are ca scop verificarea fezabilitatii actiunilor propuse si a programului avand in vedere bugetul disponibil. Modelul este bazat pe experienta bugetelor anterioare ale Urbact 1 si este deschis ajustarilor si imbunatatirilor. 6.1. Principii generale Se recomanda ca managementul financiar al proiectului sa fie centralizat la nivel LP, ceea ce inseamna ca LP ramane singurul partener implicat in urmarile administrative si financiare (contabilizarea si atestarea procedurilor prin Urbact Presage, colectarea co-finantarilor partenerilor, plata sau rambursarea costurilor organizationale legate de intalniri). Asa cum este subliniat in sectiunea 5 a Declaratiei de Interes, recomandarea unui sistem de management centralizat se bazeaza pe urmatoarele argumente :

• Aceasta solutie simplifica managementul proiectului LP fiind singurul partener responsabil cu bilantul financiar, cu raportarea si monitorizarea procedurilor prin URBACT Presage;

• Implementarea primului nivel de control (si desemnarea partilor certificate de catre Statele Membre) este de asemenea simplificat (doar LP are parte certificata centrala);

9

• O centralizare completa se realizeaza prin suprimarea costurilor de personal la nivel de partener si prin concentrarea contributiilor personalului doar la nivelul LP. Acest lucru inseamna reducerea factorilor de risc (avand in vedere procedura complexa necesara pentru a suporta investitiile in personal). De asemenea, deoarece sarcinile administrative si cele financiare sunt centralizate la nivel LP, nu mai este necesara implicarea personalului in urmarile administrative din proiect, la nivel partenerial.

6.1.1. Eligibilitatea In mod normal, perioada de eligibilitate a proiectului este cuprinsa intre data de incepere si cea de finalizare a proiectului in sine. Durata fazei 1 va fi relativ scurta ( 6 luni ), iar munca depusa de Partenerul Principal in definirea structurii, parteneriatului si a continuturilor proiectului inainte de depunerea Declaratiei de Interest este considerabila. Din aceste motive, regulile de eligibilitate se definesc astfel:

-Data inceperii eligibilitatii va fi definita intr-o scrisoare formala in care LP declara in mod oficial ca se angajeaza sa dezvolte un Pilot Fast Track Network, a carui faza preliminara va dura 6 luni, cu incepere din data inscrisa in scrisoare; in acelasi document LP se angajeaza sa puna la dispozitia Autoritatii de Management, pana la data de 15 mai, urmatoarele : a) Scrisorile de Acord originale semnate de cele 5 orase principale si de

Autoritatile de Management competente (care atesta angajamentul financiar al Oraselor in faza 1)

b) Declaratia de Interes semnata in original

-Cheltuielile vor fi considerate eligibile doar daca sunt indeplinite intocmai urmatoarele cerinte :

a) plata propriu-zisa a fost facuta de catre beneficiarul final dupa data de incepere a eligibilitatii indicata in scrisoarea mentionata mai sus;

b) cheltuielile sunt legate in mod clar de activitatile proiectului; c) cheltuielile sunt achitate si certificate in decurs de 3 luni dupa data de

finalizare a proiectului. Daca cheltuielile sunt achitate dupa data de finalizare a proiectului, trebuie sa fie in mod clar relationate cu plata unei activitati desfasurate intre data de incepere si cea de finalizare a proictului;

d) cheltuielile legate de activitati desfasurate dupa data de finalizare a proiectului nu sunt considerate eligibile;

e) toate cheltuielile, pentru a putea fi considerate eligibile, trebuie sa indeplineasca reglementarile EU pe perioada 2000-2006 (in ceea ce priveste faza 1) si pe perioada 2007-2013 (in ceea ce priveste faza 2). Pe langa acestea, trebuie indeplinite reglementarile nationale si regulile stabilite la nivel de Program.

Aceasta definitie a regulilor eligibilitatii priveste doar proiectele pilot FTN. Ele vor fi supuse aprobarii Comitetului de Monitorizare la data de 25 iunie 2007.

10

Faza 1 a proiectului FTN Pilot, asa cum este ea definita in ultima versiune amendata a Programului Complementar aprobat de Comitetul de Monitorizare la data de 15 martie 2007, poate dura, cel tarziu, pana la data de 31 octombrie 2007. Din acest motiv, toate cheltuielile legate de activitatile proiectului pot fi platite si certificate pana la data de 31 ianuarie 2008. Pana la aceasta data, partea competenta a LP trebuie sa prezinte Autoritatii de Management o certificare finala a cheltuielilor si o ultima revendicare. 6.1.2. Ratele de co-finantare In faza 1, orasele contribuabile vor fi co-finantate cu maxim 50% de catre ERDF. Participarea Autoritatilor de Management va fi finantata in proportie de 100% de catre Program. Pe parcursul fazei 1 a proiectului, LP (lPartenerul Lider) va plati in avans costurile de participare a Autoritatilor de Management, plata ce va fi atestata printr-un serviciu special URBACT (Presage) si va fi rambursata in totalitate de Program. Faza 2 va implica 10 orase si Autoritatile de Management respective ale Programelor Operationale. In faza 2, cele 10 orase vor primi co-finantare dupa cum urmeaza:

- ERDF cu maxim 80% pentru orasele cu obiectivul Convergenta - ERDF cu maxim 70 % pentru toate celelalte orase

Participarea celor 10 Autoritatide Management, in faza 2, va fi finantata 100% de Program.

Sistemul de monitorizare si contabilizare care va implementat in cadrul URBACT II nu este inca disponibil. Din acest motiv se vor pune la dispozitie ghiduri suplimentare cu privire la sistemul de manageriere si certificare in toamna anului 2007.

6.1.3. Contributia Partenerilor

Deoarece Romania si Bulgaria nu au statut de State Partenere in cadrul URBACT I, participarea Oraselor si a Autoritatilor de Management din aceste doua state va fi finantata 100% de catre Program doar in faza1.

Din acest motiv, LP sunt obligati sa achite in avans costurile participarii lor, fapt ce va fi certificat prin serviciul special al URBACT (Presage), costurile fiind ulterior rambursate in totalitate de catre Program. In faza 2, orasele din Romania si Bulgaria vor contribui financiar respectand liniile directoare mentionate mai sus.

Faza 1 a proiectelor FTN Pilot va implica minimum 5 Orase si Autoritatile de Management ale Programelor Operationale respective.

11

Dupa depunerea Declaratiei de Interes care atesta implicarea celor 5 parteneri initiali (pana la data de 15 mai) si publicarea acesteia pe web-site, Partenerul Lider poate adauga tot in faza 1 cele 5 orase sub denumirea de parteneri contribuabili. In acest caz, deja in faza 1 vor fi 10 orase care vor contribui financiar, (co-finantarea fiind de 50% din partea ERDF) impreuna cu Autoritatile de Management respective (finantate 100 % de catre Program).

Planul de lucru al fazei 1 arata clar ca activitatile din proiect vor implica inca

de la inceput un parteneriat complet Pilot FTN (10 orase si Autoritatile de Management respective). Din acest motiv, daca in faza 1 vor fi doar 5 orase care sa contribuie financiar, balanta financiara a contributiilor financiare totale/ partener poate fi calculata (pe perioada implementarii fazei 2) scazand o parte din contributiile locale ale celor 5 parteneri initiali.

6.1.4. Controlul de prim nivel

Controlul de prim nivel in cadrul proiectului trebuie pregatit si apoi indicat in Declaratia de Interes. Este o cerinta de baza pentru ca Declaratia de Interes sa fie acceptata. Acest control de prim nivel este considerat ca fiind realizat daca :

- partile sunt indicate clar (cu specificarea numelui, prenumelui, institutiei, numarului de telefon si e-mailul). In cazul unui management financiar centralizat, doar partea atestata a Partenerului Lider trebuie specificata in Declaratia de Interes; in cadrul unui management descentralizat, partile atestate ale fiecarui partener trebuie indicate in mod clar;

- partile atestate indicate in Declaratia de Interes trebuie desemnate de Statele Membre implicate; Secretariatul URBACT trebuie sa primeasca evidenta desemnarilor printr-un comunicat oficial al Statelor Membre.

Toate aceste cerinte trebuie indeplinite inainte de demararea activitatilor

proiectului. Ele reprezinta o pre-conditie la aprobare.

6.2. Anexa 1

Anexa 1 prezinta o propunere de buget pentru implicarea oraselor in activitatile Pilotului FTN (in cadrul Masurii 1.1 a Programului URBACT). Aceasta este structurata in baza unui “breakdown” folosit pentru reteaua tematica a URBACT. Se propune un buget total de 100.000 EURO cu o co- finantare de 50% din partea ERDF. Fiecare partener contribuie cu suma de 7.500 EURO iar Partenerul Lider contribuie cu suma de 20.000 EURO, fonduri locale.

• Sectiunea 1 ‘coordonarea proiectului’, cu un buget total de 5.000

EURO, reprezinta o estimare a liniilor directoare de manageriere a proiectului.

12

• Sectiunea 2 ‘Personalul’ se refera la bugetul sarcinilor manageriale. Cu un management financiar centralizat 100%, implicarea personalului in sarcinile administrative la nivel de partener nu va mai fi necesara. Propunerea subliniata in ANEXA 1 are la baza un model centralizat. Acesta prevede implicarea unui Manager de proiect (care lucreaza la strategia proiectului si la coordonarea lui) si a unui ofiter full-time (sau a doi ofiteri cu atributii part-time) care sa se ocupe de managementul administrativ si financiar, de organizarea logistica a intalnirilor, a activitatilor de comunicare, etc.

• Sectiunea 3 ‘Intalniri, conferinte si seminarii’ cu referire la bugetul alocat pentru 2 intalniri bazate pe estimarea urmatoare: prima intalnire intre cela 10 orase si Autoritatile de Management respective, 2 persoane/oras, 2 persoane/ Autoritati de Management, un expert tematic, pentru o intalnire cu durata de 2 zile; cea de-a doua intalnire intre cele 10 orase si Autoritatile de Management respective, 2 persoane/oras, 2 persoane/ Autoritati de Management, un expert tematic, pentru o intalnire cu durata de 2 zile. Estimarea include costurile de translatie, sala de conferinta, etc.

• Sectiunea 4 ‘Calatorii si cazari’ se refera la costurile de calatorie si

cazare pentru reprezentantii oraselor si pentru expertul tematic. Estimarea se bazeaza pe aproximarea unui cost mediu de calatorie de 600 EURO, si 120 EURO/noapte/persoana. Aceasta sectiune a bugetului finanteaza de asemenea si costurile de calatorie si cazare ale expertului care va realiza studiul de baza (vizite la 10 parteneri).

• Sectiunea 5 ’Promovarea si publicarea’ se refera la un buget redus

alocat promovarii si raspandirii rezultatelor la finalul fazei 1.

6.3.Anexa 2

Anexa 2 reprezinta o propunere de buget alocat pentru implicarea Autoritatilor de Management OP in faza 1 a activitatilor Pilotului FTN (in cadrul Masurii 2.2 a Programului URBACT). Structura si managementul financiar sunt similare cu proiectele ANC din cadrul URBACT I.

In cadrul acestei propuneri, bugetul alocat este de 33.600 EURO, cu o co- finantare de 100% din partea Programului URBACT (90% de la ERDF si 10% contribitie ex-ante). Fiindca acest buget finanteaza costurile de calatorie si cazare pentru Autoritatilede Management, acesta propunere se refera doar la sectiunea 4 ‘Deplasari si cazari’. Estimarea a fost realizata pe baza acelorasi criterii utilizate in propunerea de buget de la Masura 1.1 (vezi explicatiile de la Anexa 1). Partenerul Lider este singurul responsabil cu contabilizarea si certificarea cheltuielilor necesare pentru implicarea Autoritatilor de Management. Aceste operatiuni vor fi realizate prin intermediul serviciului special din cadrul URBACT.

13

ANEXA 1 si ANEXA 2 au fost realizate presupunand ca faza 1 a Pilotului FTN implica, in cea mai mare parte, costurile amintite mai sus.Cu toate acestea, asa cum este stipulat la inceputul acestui capitol, ele pot fi modificate sau imbunatatite de catre Partenerul Lider.

Managementul financiar al fazei 1 va fi realizat in concordanta cu Regulamentele UE pe perioada 2000-2006 (Reg. 1260/1999, reg. 438/2001, Reg. 448/2001, Reg. 448/2004, etc.).

Atasament: Proiect_Tabel_I.pdf

Financial contribution by partners and sources (in €)

URBACT II Programul Operaţional -MILE TAB. 1.1 - CONTRIBUŢIA FINANCIARĂ PE PARTENERI ŞI SURSE

Surse Partener Lider Partener 1 Partener 2 Partener 3 Partener 5 Partener 6 Partener 7 Partener 8 Partener 9 Partener 10 Total ERDF/Fondul European de Dezvoltare Regionala/ 138.252,14 17.500,00 17.500,00 17.500,00 32.000,00 44.000,00 44.000,00 35.000,00 44.000,00 35.000,00 424.752,14

Cofinanţare publică (EU PP) 59.250,92 7.500,00 7.500,00 7.500,00 8.000,00 11.000,00 11.000,00 15.000,00 11.000,00 15.000,00 152.750,92

- Stat 0,00

- Regiune 0,00

- Local 0,00

- Altele 0,00

Sub-total 1 197.503,06 25.000,00 25.000,00 25.000,00 40.000,00 55.000,00 55.000,00 50.000,00 55.000,00 50.000,00 577.503,06

Cofinanţare privată (EU PP) 0,00

Sub-total 2 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 Cofinanţare publică (Non EU PP) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

- Stat 0,00

- Regiune 0,00

- Local 0,00

- Altele 0,00

Sub-total 3 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 Co-finanţare privată(Non EU PP) 0,00

Sub-total 4 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

Total 197.503,06 25.000,00 25.000,00 25.000,00 40.000,00 55.000,00 55.000,00 50.000,00 55.000,00 50.000,00 577.503,06

page 1 of 1

Atasament: Referat.pdf

1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DEZVOLTARE SC2008 – 989/18.01.2998 GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT privind aprobarea participării Municipiului Timişoara la

proiectul european URBACT „MILE – Gestionarea situaţiilor de emigrare şi integrare a persoanelor la nivel local în oraşe şi regiuni” şi alocarea sumei de 8.200 euro în vederea participării

la proiect Municipiul Timişoara a fost selectat de către Secretariatul Programului URBACT - autoritatea competentă desemnată de Comisia Europeană să gestioneze Programul URBACT la nivel european - să participe la proiectul pilot european URBACT II „MILE – Managing migration and integration at local level – cities and regions” (Gestionarea situaţiilor de emigrare şi integrare a persoanelor la nivel local, în oraşe şi regiuni). Proiectul „MILE” este un proiect pilot european în domeniul politicii emigraţionale locale, care vizeazã oraşele capitalã şi oraşele mari şi care oferă cadrul necesar analizãrii metodelor de succes privind gestionarea cazurilor de emigrare şi integrarea persoanelor în oraşele şi regiunile Uniunii Europene. Una dintre condiţiile esenţiale pentru implementarea proiectului este participarea unui partener care provine din statele recent integrate în Uniunea Europeană. Municipiul Timişoara este singurul astfel de partener din proiect, iar neparticiparea sa ar duce la blocarea proiectului. În acest sens, Municipiul Timişoara a fost atenţionat de către reprezentanţii Uniunii Europene că în cazul neparticipării la proiectul mai sus menţionat nu va mai fi eligibil pentru alte proiecte finanţate în cadrul aceluiaşi program. Proiectul "MILE este finanţat în cadrul programului european URBACT şi asigură cadrul necesar pentru elaborarea unor planuri de acţiune locale şi identificarea surselor de finanţare adecvate implementării ulterioare a unor proiecte finanţabile din Fondurile Structurale în contextul Programelor Operaţionale Regionale aferente perioadei de programare 2007-2013. În prima fază a proiectului, care s-a derulat în perioada aprilie – octombrie 2007, Municipiul Timişoara nu a contribuit cu fonduri la proiect, însă a beneficiat de 7.500 euro, finanţaţi în cadrul programului URBACT I 2002-2006. În prima fază a proiectului s-a realizat un studiu privind situaţia emigraţiei şi imigraţiei în oraşele participante la proiect şi acţiunile deja întreprinse de către acestea în vederea integrării persoanelor şi s-a finalizat cu identificarea şi definirea problemelor specifice fiecărui oraş.

2

În faza a II-a a proiectului, care se derulează în perioada noiembrie 2007 – mai 2009, Municipiul Timişoara va beneficia de 32.000 euro, finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională prin programul URBACT II 2007-2013, iar contribuţia financiară solicitată Municipiului Timişoara pentru realizarea acţiunilor prevăzute în proiect este de 8.000 euro. Faza a II-a a proiectului va consta în crearea unor grupuri de lucru locale, care vor lucra pe mai multe teme stabilite în cadrul proiectului şi care vor avea ca sarcină găsirea de soluţii pentru rezolvarea problemelor specifice identificate pentru fiecare oraş şi se va finaliza cu elaborarea unor planuri de acţiune locale şi identificarea surselor de finanţare adecvate implementării acestora. Având în vedere cele mai sus menţionate, propunem aprobarea participării Municipiului Timişoara la proiectul pilot european URBACT „MILE – Gestionarea situaţiilor de emigrare şi integrare a persoanelor la nivel local în oraşe şi regiuni” şi alocarea din bugetul local a sumei de 8.200 euro pentru acoperirea cheltuielilor de participare la proiect şi a comisioanelor necesare transferului bancar. Anexăm la prezenta solicitare:

- Proiectul Pilot MILE; - Ghidul Proiectului Pilot MILE; - bugetul proiectului; - scrisoarea de informare a oraşului Veneţia privind valoarea contribuţiei financiare;

Arh. Aurelia Junie Întocmit Director Direcţia Dezvoltare Diana Donawell Consilier Ec. Smaranda Haracicu Director Direcţia Economică

Avizat juridic Cons. Jur. Mirela Lasuchevici

Atasament: Proiect_Traducere_RO.pdf

1

PROIECTUL PILOT FAST TRACK NETWORKS/RETELE DE CAI RAPIDE SPRE

SUCCES/ APLICAŢIA FINALĂ PENTRU FAZA A II-A

PENTRU ORAŞELE PARTENERE SECŢIUNEA 1 – INFORMAŢII GENERALE PRIVIND PROIECTUL PILOT FAST PARTENERUL LIDER ORAŞUL VENEŢIA

TITLUL PILOT FAST TRACK

GESTIONAREA MIGRĂRII ŞI INTEGRĂRII LA NIVEL LOCAL – ORAŞE ŞI REGIUNI (MILE)

TEMA PRINCIPALĂ MIGRAŢIE ŞI INTEGRARE

PILOT FAST TRACK FAZA A II-A DATA DE ÎNCEPUT

05/11/2007

PILOT FAST TRACK PHASE II END DATE

05/05/2009

COST TOTAL 577.503,06

FONDURI ERDF 427.152,14

SECŢIUNEA 2 – INFORMAŢII FINALE PRIVIND PARTENERIATUL VĂ RUGĂM SĂ COMPLETAŢI TOATE CÂMPURILE PENTRU CEI 10 PARTENERI AI PROIECTULUI PILOT FAST TRACK NETWORK ADIŢIONAL, LA ACESTE DETALII, SE SOLICITĂ DIN PARTEA TUTUROR PARTENERILOR O SCRISOARE DE ANGAJAMENT SEMNATĂ .

tei

2

PARTENERUL LIDER PARTENERUL 2 FAST TRACK NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL VENEŢIA NUMELE AUTORITATII LOCALE

DISTRICT OF ROTTERDAM- CHARLOIS

PERSOANE -CHEIE DE CONTACT

ANDREA DEL MERCATO

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT

LIONEL MARTIJN

FUNCŢIE Director, Politici Europene Politici Sociale

FUNCTION Vice-preşedinte al Consiliului şi responsabil cu problemele sociale şi economice

ADRESA S. Croce 502 int. 2/3 30135 Veneţia Italia

ADRESA Bureau of Charlois pentru Probleme Sociale şi Economice Boerhaavestraat 11 3083 DA Rotterdam The Netherlands

TELEFON +39.0412747816/ 7810

TELEFON +31 10 410 74 39

FAX +39.041.274.7813 FAX +31 10 481 01 76 E-MAIL relazioni.internazionali

@comune.venezia.it E-MAIL [email protected]

otterdam.nl PARTENER FAST TRACK 3 PARTENER FAST TRACK 4 NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL VANTAA NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL TORINO

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT

HANNELE LAUTIOLA

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT N

LUISA AVEDANO

FUNCŢIA Coordonator pe probleme multiculturale

FUNCŢIA Manager Proiecte EU

ADRESA Myp, Vernissakatu 6 krs, fi-01300 Vantaa Finlanda

ADRESA Consiliul Local Torino Domeniul Municipal, Participări, ICT, Departamentul Integrare şi Inovaţie Sectorul Cordonare Proiecte - Unitatea Proiecte Urbact şi EU Via San Francesco d'Assisi 3 10122 Torino – Italia

3

TELEFON +358 9839 6058 +358 408659627

TELEFON +39 0114432546

FAX +358 9839 24054 FAX +39 0114432525 E-MAIL hannele.lautiola@va

ntaa.fi E-MAIL luisa.avedano@com

une.torino.it FAST TRACK PARTENER 5 FAST TRACK PARTENER 6

NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL TIMISOARA

NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL KOMOTINI

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT

AURELIA JUNIE PERSOANE- CHEIE DE CONTACT

VASILIADOU OLYMPIA

FUNCŢIA Şef responsabil cu dezvoltarea locală şi cu integrarea europeană

FUNCŢIA

ADRESA BD. C.D. LOGA NR. 1 300030 Timisoara Romania

ADRESA VAS. PAULOU 10 69100 KOMOTINI

TELEFON +40.256293605 +40.256408430

TELEFON +30 25310 81266

FAX 0040-256-293605 FAX +30 25310 81266 E-MAIL ajunie@primaria

tm.ro E-MAIL [email protected]

FAST TRACK PARTENER 7 AUTORITATE REGIONALĂ DE MANAGEMENT 8 NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL SEVILLE

NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL AMADORA

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT

ALICIA DOMINGUEZ

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT N

Jorge Miranda

FUNCTIA Jefa de Servicio de Promoción y Formación Empresarial. Delegación de Economía y Empleo.

FUNCŢIA Câmara Municipal da Amadora

ADRESA C/Santander 11-13. Torre de la Plata. 41001 Sevilla.

ADRESA Avenida Movimento das Forças Armadas,

4

Pacos do Concelho, 2701-961 Amadora

TELEFON Tel:+34 954 59 53 22/32

TELEFON + 351 96 586 15 67

FAX Fax:+34 954 59 53 33

FAX

E-MAIL adominguez.econom [email protected]

E-MAIL Jorge.Miranda@cm- amadora.pt

FAST TRACK PARTENER 9 FAST TRACK PARTENER 10 NUMELE AUTORITĂŢ II LOCALE

MUNICIPALITATEA NEA ALIKARNASSOS

NUMELE AUTORITĂŢII LOCALE

ORAŞUL HERRERA DE LOS NAVARROS

PERSOANE -CHEIE DE CONTACT

Mavrogiannis Georgios

PERSOANE- CHEIE DE CONTACT

Jesus Sola Sevilla

FUNCTIA Director general, Heraklion Agenţia de Dezvoltare

FUNCŢIA Primar

ADRESA Archanes, 70100, Heraklion, Creta

ADRESA

TELEFON tel:+30 2810 753 311/300

TELEFON

FAX fax:+30 2810 753 310

FAX

E-MAIL [email protected] E-MAIL SECŢIUNEA 3 – INFORMAŢII PRIVIND OBIECTIVELE, REZULTATELE PLANIFICATE ŞI PROGRAMUL DE LUCRU 3.1 PREZENTAREA PRINCIPALELOR OBIECTIVE ALE PROIECTULUI PILOT FAST

TRACK NETWORK FAZA II PENTRU ORAŞELE PARTENERE Obiectivul General Prezenta propunere caută să asiste Oraşele şi Regiunile partenere, să se implice şi să îmbunătăţească în mod activ practica legată de problemele de migraţie şi integrare în cadrul programelor lor operaţionale regionale şi să asiste oraşele partenere să dezvolte şi să identifice propuneri de proiecte de

5

bune practici pentru posibile finanţări de la ERDF/Fondul European Regional de Dezvoltare/, ESF/Fondul Social European/ sau alte surse UE sau naţionale de finanţare. Obiectivul 1 Adresarea si dezvoltarea a trei sub-tematici ale proiectului:

• Dezvoltare proiecte pentru minorităţi etnice şi integrare activă pe piaţa muncii;

• Dezvoltarea diversităţii culturale şi a coeziunii sociale; • Accesul la serviciile cheie (Educaţie, Spaţiu locativ şi Sănătate)

Obiectivul 2 Asigurarea unui sistem efectiv de finanţare, administrare, monitorizare şi coordonare. Obiectivul 3 Diseminarea şi valorificarea rezultatelor şi produselor proiectului la nivel naţional şi EU. Obiectivul 4 Asigurarea implicării locale în activităţile proiectului

3.2 REZULTATELE PROIECTULUI PILOT FAST TRACK NETWORK/FTN/ FAZA II Principalele rezultate ale PROIECTULUI PILOT FTN FAZA II SUNT PLANURILE LOCALE DE ACŢIUNE ELABORATE DE FIECARE ORAŞ PARTENER CA REZULTAT AL ACTIVITĂŢILOR FTN ŞI ÎNFIINŢAREA GRUPURILOR DE SPRIJIN LOCAL AL URBACT SAU A UNOR ORGANISME ECHIVALENTE ÎN FIECARE ORAŞ PARTENER. ÎN COMPLETAREA LA ACEASTA, S-AR PUTEA SĂ FIE ŞI ALTE REZULTATE. VĂ RUGĂM SCHIŢAŢI TOATE REZULTATELE PROIECTULUI PFTN FAZA II: 3.3 PROGRAM DE LUCRU

REZULTATUL 1 : DESFĂŞURAREA ŞI DISTRIBUIREA A 3 SETURI DE ÎNVĂŢARE ACTIVĂ PENTRU FIECARE PARTENER REZULTATUL 2 : ÎNFIINŢAREA A 10 GRUPURI DE SPRIJIN LOCAL (UNUL PENTRU FIECARE PARTENER) REZULTATUL 3 : REALIZAREA A 30 DE PLANURI DE ACŢIUNE ÎN LEGĂTURĂ CU CELE TREI SUB-TEMATICI ALE PROIECTULUI.

6

COMPLETAŢI TABELUL DE MAI JOS CU ACŢIUNILE PLANIFICATE ÎN LEGĂTURĂ CU OBIECTIVELE DEFINITE ÎN TABELUL 3.1 (FIECARE OBIECTIV POATE AVEA CÂTEVA ACŢIUNI).

PROGRAMUL DE LUCRU PENTRU FAZA II VA INCLUDE: 1. UN EVENIMENT DE LANSARE PENTRU A PREZENTA REZULTATELE OBTINUTE IN FAZA I SI LANSAREA FAZEI II. 2. O SERIE DE SEMINARII PE SUB-TEMATICILE IDENTIFICATE DE CATRE RETEA, URMATE DE 2-3 ZILE DE SCHIMBURI DE PERSONAL SI VIZITE DE STUDIIU. 3. PREGATIREA CELOR 10 PLANURI DE ACTIUNE LOCALE SI A EVALUARII COLEGIALE CU SCOPUL DE A FI APRECIATE CU ASISTENTA UNUI EXPERT. 4. INFIINTAREA A 10 GRUPURI DE SPRIJIN LOCAL URBACT SAU A UNOR ORGANISME ECHIVALENTE SI STABILIREA ACTIVITATILOR CORESPUNZATOARE. 5. CONFERINTA DE INCHEIERE PENTRU PREZENTAREA REZULTATELOR OBTINUTE. PARTENERII LIDER TREBUIE SA TINA CONT DE FAPTUL CA PRIMELE REZULTATE SI PRODUSE REALIZATE DE CATRE RETEA VOR FI PREZENTATE IN TIMPUL CONFERINTEI RFEC/REGIUNI PENTRU SCHIMBARE ECONOMICA/ DIN MARTIE 2008. BUGETUL PENTRU FIECARE ACTIUNE VA FI INDICAT IN TABELUL FINANCIAR 1.5 (VEZI ANEXA A).

7

Întocmiţi un plan de acţiune pentru munca ce va fi întreprinsă (întâlniri, coordonare etc) OBIIECTIV*

ACŢIUNE

LUNA DE ÎNCEPERE

LUNA DE ÎNCHEIERE

DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR, COMPONENTELOR, MIJLOACELOR

PARTENERI RESPONSABILI/ CONTRIBUITORI

REZULTATE PRECONIZATE

1. Adresarea şi dezvoltarea a trei sub-teme:

1. Stabilirea de ALS pentru fiecare din cele trei sub-teme. 2. Implementarea a 3 Ateliere de lucru de Evaluare şi Schimburi. 3Implementarea a 3 Ateliere de lucru de Prezentare a Planului de Acţiune. 4. Dezvoltarea propunerii locale cu asistenţă de tip instruire şi îndrumare

M 1 M 2 M6 M2

M 12 M 13 M17 M18

Fiecare participant completează un Profil Profesional - contribuţii din partea experţilor pe sub-teme - prezentări ale participanţilor/ studii de caz - studii de caz externe - stabilirea unui format flexibil de dezvoltare de

Planuri de Acţiune. - prezentări de propuneri pentru toate proiectele

partenerilor - răspunsuri(provizorii) de la Autorităţile de

Management - Identificarea de experţi la nivel local pentru a

ajuta la definirea Planului de Acţiune

2 reprezentanţi ai oraşelor partenere şi 1 de la Autoritatea de Management Echipa de Management Veneţia şi Oraşul partener gazdă Echipa de Management Veneţia Toţi partenerii de proiect şi Grupurile de Sprijin

Dezvoltarea şi distribuirea a 3 seturi de Învăţare activă pentru fiecare partener Producerea a 30 de planuri locale de acţiune locale în legătură cu 3 sub-teme ale proiectului

2. Asigurarea unui sistem efectiv de finanţare, administrare, monitorizare şi coordonare.

1. Implementarea a 3 Întâlniri ale Grupului de Conducere

M1 M17

-aprobarea compoziţiei seturilor de Învăţare activă şi stabilirea implementării rezultatelor .

- Validarea activităţolor de asistenţă locală - Stabilirea indicatorilor aprobaţi şi a sistemelor de

monitorizare - Identificarea de “instructori/îndrumători” şi de

mandatari care pot sfătui şi ghida pe fiecare partener al grupului de lucru în desfăşurarea planului de acţiune local.

Toţi partenerii şi echipa de Management Veneţia

8

3. Diseminarea şi capitalizarea rezultatelor şi produselor proiectului la nivel Naţional şi EU.

1. Organizarea de diseminăr şi consultări la nivel local/ regional 2. Conferinţă Transnaţională de diseminare 3. Crearea unui instrument on line de diseminare 4. Crearea de newslettere electronice

M1 M16 M1 M2

M18 M18 M18 M18

- Identificarea şi folosirea mijloacelor media locale-regionale pentru a promova “Regiuni pentru schimbare economică” şi scopurile proiectului. - Participarea la târguri tematice, seminarii şi târguri de lucru - Conectarea proiectului cu entităţi din cercetarea europenă şi alte reţele şi proiecte, cu un interes specific in probleme de Migraţie şi de Integrare. - Iniţierea unui eveniment local -Organizarea unui atelier de lucru transnaţional - Organizarea unei Întruniri Internaţionale - Colectarea întregii documentaţii a proiectului. - Colectarea de legături şi publicaţii relevante raportate la echipa de proiect. - Crearea de newslettere digitale pentru a fi distribuite partenerilor de proiect, participanţilor la Învăţarea activă, Grupului de asistenţa a acţiunii şi contactelor externe dezvoltate prin intermediul proiectului.

Toţi partenerii de proiect Echipa de Management Veneţia Echipa de Management Veneţia şi toţi partenerii de proiect. Echipa de Management Veneţia

4. Asigurarea 1. Crearea unui Grup M1 M8 - Organizarea de traininguri şi sesiuni de lucru Toţi partenerii de Înfiinţarea a 10 grupuri

9

implicării locale în activităţile proiectului

de Sprijin Local care se vor concentra pe oferirea de asistenţă şi pe instruire/îndrumare în dezvoltarea planurilor locale de acţiune.

- Iniţierea de consultări locale şi diseminări cu scopul de a împărtăşi rezultatele atelierelor de lucru transnationale şi clarificarea necesităţilor/priorităţilor locale în legătură cu sub-tematicile.

proiect de sprijin local (câte unul pentru fiecare partener)

Adăugaţi rânduri şi pagini dacă este nevoie.. * Aşa cum s-a stabilit în secţiunea 3.1

10

3.4 DELIVERABLES: COMPLETAŢI TABELUL TRECÂND PE LISTĂ REZULTATELE PRECONIZATE ALE PROIECTULUI PILOT FTN FAZA II:

REZULTATE PRECONIZATE OBIECTIV DATA REALIZĂRII NUMĂRUL PARTENERILOR 10 M1 NUMĂRUL ÎNTÂLNIRILOR 10 M18 NUMĂRUL RAPOARTELOR (INCLUSIV RAPOARTE DE ACTIVITATE ŞI FINANCIARE)

9 M21

NUMĂRUL PERSOANELOR IMPLICATE 100 M18 NUMĂRUL PLANURILOR LOCALE DE ACŢIUNE, ELABORATE

30 M18

NUMĂRUL GRUPURILOR DE SPRIJIN LOCAL URBACT SAU ORGANISME ECHIVALENTE ÎNFIINŢATE

10 M18

NEWSLETTERE 6 M18 WEBSITE-UL PROIECTULUI 1 M18 3.5 EXPERŢII TEMATICILOR COMPLETAŢI TABELUL DE MAI JOS PENTRU A IDENTIFICA SARCINILE SPECIFICE PENTRU EXPERŢII TEMATICILOR LEGATE DE PROGRAMUL DE LUCRU, CONTURAT MAI SUS. OBIECTIV ACŢIUNE SARCINĂ NUMĂR DE

ZILE 1. Adresarea şi dezvoltarea a trei sub-teme:

1. Implementarea a 3 Ateliere de lucru de evaluare şi schimburi. 2. Organizarea a 3 Ateliere de lucrui de prezentare a Planului de Acţiune. 3. Dezvoltarea propunerii locale cu asistenţă de tip instruire/îndrumare

- Participarea la 3 S&EWorkshop-uri - Sprijinul PL în următoarele sarcini:

-Identificarea de experţi pentru furnizare de cunoştinţe de specialitate pentru sub-teme; -Informaţii pentru participanţi pentru prezentări/studii de caz; - stabilirea unui format flexibil pentru dezvoltarea de Planuri de acţiune.

-Participarea la 3 Ateliere de lucru de prezentare a Planului de Acţiune - Sprijin în îndeplinirea următoarelor sarcini:

- monitorizarea prezentării propunerilor pentru toate proiectele partenere - monitorizarea răspunsului(provizoriu) de către Autorităţile Administrative

- monitorizarea muncii experţilor la nivel local pentru a ajuta la definirea Planului de Acţiune

40

30

15

2. Asigurarea unui sistem efectiv de finanţare,

1 Organizarea a 3 Întruniri ale Grupului de Conducere

- Participarea la 3 Întruniri ale Grupului de Conducere - Sprijiniea PL în îndeplinirea următoarelor sarcini:

- aprobarea compoziţiei Învăţării active şi stabilirea implementării rezultatelor. -Validarea sprijinului local al activităţilor -

10

11

administrare, monitorizare şi coordonare.

Stabilirea indicatorilor aprobaţi şi a sistemelor de monitorizare - Identificarea de “instructori/îndrumători” şi mandatari care pot sfatui şi ghida pe fiecare partener al grupului de lucru în dezvoltarea planului de acţiune local

3. Diseminarea şi valorificarea rezultatelor şi produselor proiectului la nivel Naţional şi EU.

1.Conferinţă transnaţională de diseminare 2.Crearea unui instrument de diseminare on-line 3. Crearea de newslettere electronice

-Sprijinireal LP în organizarea unei Întruniri Internaţionale - Sprijinirea LP in identificarea de legături relevante şi publicaţii relative la echipele de proiect. - Sprijinirea LP la întocmirea listei mailurilor de contact pentru newslettere şi revizuirea textelor buletinului

7

4. Asigurarea implicării locale în activităţile proiectului

1.Crearea unui grup de sprijin local

- Sprijinirea LP în monitorizarea organizarii trainingurilor şi a sesiunilor de lucru care ar trebui să se centreze pe furnizarea de sprijin şi de instruire/îndrumare în dezvoltarea de planuri locale de acţiune.

Sprijinirea LP in monitorizarea consultărilor locale şi a activităţilor de diseminare

8

VĂ RUGĂM SĂ ŢINEŢI CONT DE FAPTUL CĂ PENTRU PROIECTUL PILOT FTN FAZA II POT FI LUATE ÎN CONSIDERARE MAXIM 110 ZILE. SECŢIUNEA 4 – MANAGEMENT FINANCIAR ŞI BUGET 4.1 VĂ RUGĂM SĂ COMPLETAŢI TOATE CELE 5 TABELE EXCEL ATAŞATE LA ANEXA A 4.2 VĂ RUGĂM SĂ COMPLETAŢI DETALIILE BANCARE ŞI DETALIILE ORGANISMELOR CERTIFICATOARE VĂ RUGĂM REŢINEŢI CĂ ÎN CAZUL UNUI MANAGEMENT FINANCIAR CENTRALIZAT, NUMAI ORGANISMUL CERTIFICATOR AL PARTENERULUI LIDER TREBUIE SĂ FIE INDICAT.. ÎN CADRUL UNUI MANAGEMENT DECENTRALIZAT SAU MIXT, ORGANISMUL CERTIFICATOR AL FIECĂRUI PARTENER TREBUIE SĂ FIE INDICAT ÎN MOD CLAR. NUMELE ŞI ADRESA BĂNCII PARTENERULUI LIDER CASSA DI RISPARMIO DI VENEZIA SPA SERVIZIO DI TESORERIA NUMĂRUL DE CONT BANCAR AL PARTENERULUI LEADER 067000500104E COD BANCAR

12

IBAN (NUMĂR DE CONT BANCAR INTERNATIONAL) IT83C063450201006700500104E SWIFT SAU SORTING CODE (DACĂ ESTE POSIBIL) IBSPIT2V REFERINŢĂ INTERNĂ (DACĂ ESTE NECESAR)

PARTENER LIDER ORGANISM CERTIFICATOR (TITLU ŞI ADRESĂ)

ANDREA DEL MERCATO DIRECTOR POLITICI EUROPENE POLITICI SOCIALE ORAŞUL VENEŢIA S.CROCE 502 INT.2/3 30135 VENICE – ITALY tel. +39.041.274. 7816 - 7810 [email protected] ezia.it

PIERO DEI ROSSI DIRECTOR FINANŢE ŞI BUGET ORAŞUL VENEŢIA CA’ FARSETTI – SAN MARCO 4136 30124 VENICE – ITALY tel. +39.041.274.8624 [email protected]

SECŢIUNEA 5 – CERTIFICARE VĂ RUGĂM ASIGURAŢI-VĂ CĂ TOATE CÂMPURILE SUNT COMPLETATE, INCLUSIV DATA SEMNĂTURII ŞI ŞTAMPILA ORGANIZAŢIEI. NUMELE REPREZENTANTULUI ALES

PROF. MASSIMO CACCIARI

NUMELE DIRECTORULUI FINANCIAR

ANDREA DEL MERCATO

FUNCŢIE PRIMARUL VENEŢIEI

FUNCTIE DIRECTOR POLITICI EUROPENE POLITICI SOCIALE

SEMNATURA SEMNATURA

DATA DATA ŞTAMPILA OFICIALĂ A ORGANIZAŢIEI

Atasament: Proiect_Tabel_V.pdf

URBACT II Program operaţional - MILE TAB. 1.5 - CHELTUIELI PER ACŢIUNE (in €)

Acţiune* Total**

1.1 18.000,00

1.2 166.025,00

1.3 101.350,00

1.4 18.000,00

2.1 114.510,00

3.1 36.000,00

3.2 26.218,06

3.3 7.500,00

3.4 9.600,00

4.1 80.300,00

Total 577.503,06

(*) vă rugăm introduceţi numărul de activităţi planificate, relevante, din programul, dvs, de lucru al proiectulu (**) totalul per acţiune trebuie să corespundă sumei valorilor per acţiune indicate în tabelul 1.4

i

Atasament: Proiect_Tabel_IV.pdf

URBACT II Program Operaţional - MILE TAB. 1.4 - PREZENTARE DETALIATĂ A CHELTUIELILOR (in €)

Linia de buget Activităţi ale programului de

lucru (*)

No. Unităţi Preţ/unitate

€ Coordonarea proiectului <suma forfetara sau

articol <descriere pe articole dacă este mai mult de 5% din Costul Total> Coordonarea proiectului 1.2 Coordonarea proiectului 1.3

Sub-total 1

2. Personal <angajat de către instituţiile partenere/ instituţiile partenerului lider care sunt oficial listate în formularul de aplicare > Manager Strategic de Proiect 2.1 18 808,89 Coordonator Proiect 2.1 18 1.555,56 Funcţionar Comunicare 1.2 18 416,67 Funcţionar Comunicare 1.3 18 416,67 Funcţionar Comunicare 3.3 18 416,67 Funcţionar Administrativ şi Financiar 1.2 18 661,11 Funcţionar Administrativ şi Financiar 1.3 18 661,11 Webmaster 3.4 18 533,33

Sub-total 2

3. Meetings organisation <suma forfetara pe eveniment>

<descriere pe evenimente> Comitet de organizare 1 2.1 13 65,00 Comitet de organizare 2 2.1 13 65,00 Comitet de organizare 3 2.1 13 65,00 Atelier de lucru pentru evaluări şi schimburi - întâlnirea 1 1.2 25 65,00 Atelier de lucru de prezentare a planului de pcţiune - meeting 1 1.3 25 65,00 Atelier de lucru pentru evaluări şi schimburi - întâlnirea 2 1.2 25 65,00

Atelier de lucru de prezentare a planului de acţiune - meeting 2 1.3 25 65,00 Atelier de lucru pentru evaluări şi schimburi - întâlnirea 3 1.2 25 65,00 Atelier de lucru de prezentare a planului de acţiune - meeting 3 1.3 25 65,00 Interpretare 1.2 3 6.000,00 Interpretare 1.3 3 6.000,00

Sub-total 3

4. Transport şi cazare <ex. sume alocate pentru zboruri, taxe

tren <descriere pe articole>

Comitet de organizare 1 2.1 13 620,00 Comitet de organizare 2 2.1 13 620,00 Comitet de organizare 3 2.1 13 620,00 Atelier de lucru pentru evaluări şi schimburi - întâlnirea 1 1.2 25 840,00 Atelier de lucru de prezentare planului de acţiune - meeting 1 1.3 25 620,00 Atelier de lucru pentru evaluări şi schimburi - întâlnirea 1 1.2 25 730,00 Atelier de lucru de prezentare planului de acţiune - meeting 1 1.3 25 620,00 Atelier de lucru pentru evaluări şi schimburi - întâlnirea 1 1.2 25 730,00 Atelier de lucru de prezentare planului de acţiune - meeting 1 1.3 25 620,00

Sub-total 4

Comunicare şi diseminare <articol corespunzator>

<descriere în funcţie de campanie şi publicaţie > Diseminare Locală 3.1 10 3.600,00 Diseminare Transnaţională 3.2

Sub-total 5

<persoană-lună>

page 1 of 4

Expertiză externă <articol corespunzator>

Experţi externi - Ateliere de lucru pentru evaluări şi schimburi 1.2 3 15.000,00 Sprijin Instruire şi Îndrumare /capacitate de construcţie stabilită local 1.1 10 1.800,00

Sprijin Instruire şi Îndrumare /capacitate de construcţie stabilită local 1.4 10 1.800,00

Sprijin tehnic QeC-ERAN 2.1 Sub-total 6

7. Echipament <articol corespunzator>

<descriere pe articole >

Sub-total 7

8. URBACT Grupuri de Sprijin Local (min. 70.000 €) <suma forfetară pe eveniment>

<descriere pe întâlniri/seminarii/traininguri/sesiuni > Grupuri de Sprijin Local 4.1 10 8.030,00

Sub-total 8

TOTAL de la 1 la 8 (€)

(*)= vă rugăm introduceţi numărul de activităţi planificate, relevante, în programul de lucru al proiectului dumn

page 2 of 4

Cost

5.000,00 5.000,00

10.000,00

14.560,00 28.000,00 7.500,00 7.500,00 7.500,00

11.900,00 11.900,00 9.600,00

98.460,00

2.590,00 2.590,00 2.590,00 6.875,00 4.150,00 7.375,00 4.150,00 6.875,00 4.150,00

18.000,00 18.000,00 77.345,00

8.060,00 8.060,00 8.060,00

21.000,00 15.500,00 18.250,00 15.500,00 18.250,00 15.500,00

128.180,00

36.000,00 26.218,06 62.218,06

page 3 of 4

45.000,00 18.000,00

18.000,00

40.000,00 121.000,00

0,00 0,00

80.300,00 80.300,00

577.503,06

mneavoastră

page 4 of 4