Hotararea Consiliului Local 269/31.07.2007 privind înregistrarea vehiculelor care circulă ocazional pe drumurile publice, pentru care nu există obligativitatea înmatriculării Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Avind in vedere Hotărârea Consiliului Local nr.250/2003 privind inregistrarea vehiculelor care circula ocazional pe drumurile publice, pentru care nu exista obligativitatea inmatricularii; În conformitate cu prevederile art.14 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi art. 21, art. 22 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002; În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit. (b) alin.9 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată; În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată; HOTARASTE Art.1: Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatriculării, precum si vehiculele cu tracţiune animală, ale căror proprietari au domiciliul, reşedinţa sau sediul în Municipiul Timişoara, se înregistrează de consiliile locale, care ţin şi evidenţa acestora. Art.2: Înregistrarea şi radierea vehiculelor menţionate la art. 1 se face de către Biroul Transport din cadrul Serviciului Reglementări Transporturi Urbane al Direcţiei Drumuri şi Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, care ţine evidenţa vehiculelor supuse înregistrării. Art.3 : La data înregistrării vehiculului Biroul Transport eliberează un certificat de înregistrare, două plăcuţe cu număr unic de înregistrare pentru tramvaie, troleibuze, maşini şi utilaje autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, tractoare care nu se supun înmatriculării, precum si vehiculele cu tracţiune animală şi o plăcuţă pentru mopede. Caracteristicile şi modelul plăcuţelor cu numărul de înregistrare, modelul şi conţinutul cerificatului de înregistrare precum şi a certificatului de radiere sunt prevăzute în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 4: Înregistrarea vehiculelor prevăzute la art. 1 se face pe baza următoarelor documente: - actul de proprietate a vehiculului, în original şi copie (factura, contract de vânzare-cumpărare). În cazul vehiculelor cu tracţiune animală, în lipsa actului de proprietate deţinătorul va da o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că vehiculul cu tracţiune animală ce face obiectul înregistrării face parte din patrimoniul propriu şi precizarea modalităţii de dobândire a acestuia; - dovada efectuării inspecţiei tehnice potrivit legii, excepţie făcând vehiculele cu tracţiune animală. Inspecţia tehnică periodică se va efectua la staţii autorizate şi dotate corespunzător. În cazul mopedelor se va obţine carte de identitate cu folie de securizare eliberată de Regia Autonomă "Registrul Auto Român"; - cerere de înregistrare a vehiculului; - actul de identitate al solicitantului, în original şi copie, în cazul persoanelor fizice sau certificatul de înmatriculare de la Registrul Comerţului în cazul persoanelor juridice, în original şi copie; - act justificativ din care să rezulte sarcina maximă autorizată, serie motor, serie şasiu, culoare, precum si numărul de inventar al vehiculului; - dovada de plată a contravalorii certificatului de înregistrare, precum şi a plăcuţelor cu numerele de înregistrare, 55 lei/vehicul; - certificat de atestare fiscală a plăţii impozitelor şi taxelor prevăzute de lege către bugetul local; Plăcuţele cu numărul de înregistrare şi certificatul de înregistrare se eliberează personal solicitantului sau persoanei împuternicite de solicitant. Art.5: Radierea vehiculelor menţionate la art.1 se va face pe baza următoarelor documente: - cererea de radiere a solicitantului; - actul de identitate al solicitantului, în original şi copie, în cazul persoanelor fizice sau certificatul de înmatriculare de la Registrul Comerţului în cazul persoanelor juridice, în original şi copie; - actul de proprietate al vehiculului, în original şi copie; - certificatul de înregistrare; La radiere, proprietarul vehiculului va preda Biroului Transport din cadrul Serviciului Reglementări Transporturi Urbane al Direcţiei Drumuri şi Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara plăcuţele cu numărul de înregistrare şi certificatul de înregistrare iar pe certificatul de înregistrare, la rubrica "Observaţii" se va trece persoana sau societatea spre care a fost înstrăinat vehiculul şi data radierii acestuia. Radierea se va face la schimbarea proprietarului, la scoaterea din circulaţie a vehiculului sau în cazul furtului vehiculului. În termen de 30 de zile de la data schimbării proprietarului, vechiul proprietar are obligaţia de a radia vehiculul respectiv, iar noul proprietar are obligaţia ca în acelaşi termen să înregistreze vehiculul respectiv. Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 500 lei la 1000 lei pentru persoane fizice, respectiv de la 1000 lei la 2000 lei pentru persoane juridice. Art.6: Contravaloarea certificatului de înregistrare este de 30 lei şi a plăcuţelor de înregistrare este de 25 lei, conform calculaţiei din Anexa 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Acestea se vor actualiza în funcţie de creşterea indicilor preţurilor de consum, prin hotărâre a Consiliului Local. Sumele încasate din plata certificatelor de înregistrare se fac venit la bugetul local. Art.7: La data emiterii prezentei hotărâri se revoca Hotărârea Consiliului Local nr.250/2003. Art.8: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Drumuri şi Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.9: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judetul Timis; - Primarului Municipiului Timisoara; - Direcţia Drumuri şi Transporturi; - Directiei Economice ; - Directiei Edilitare ; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii; - Serviciului Juridic ; - Regiei Autonome de Transport Timişoara; - Poliţiei Rutiere a Municipiului Timişoara; - Regia Autonomă "Registrul Auto Român"; - Mass - media locale;
|