Hotararea Consiliului Local 250/11.11.2003 privind înregistrarea vehiculelor care circulă ocazional pe drumurile publice, pentru care nu există obligativitatea înmatriculării Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC200318164/V/22.10.2003 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile art.14 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi art. 41 din Hotărârea Guvernului nr.85/2003 pentru aprobarea regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002; În conformitate cu prevederile art. 38 alin. 3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală; În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală; HOTARASTE Art.1: Tramvaiele, troleibuzele, maşinile autopropulsate pentru lucrări, maşinile agricole sau forestiere, precum şi alte vehicule pentru care nu există obligativitatea înmatriculării, ale căror proprietari au domiciliul stabil sau sediul în Municipiul Timişoara, se înregistrează la Primăria Municipiului Timişoara. Art.2: Înregistrarea şi radierea vehiculelor menţionate la art. 1 se face de către Compartimentul de Transport Public din cadrul Serviciului Reţele Publice al Direcţiei Edilitare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, care ţine evidenţa vehiculelor supuse înmatriculării. Art.3 : La data înregistrării vehiculului, Compartimentul de Transport Public emite un număr de înregistrare, două plăcuţe cu acest număr de înregistrare şi eliberează certificat de înregistrare. Caracteristicile şi modelul plăcuţelor cu numărul de înregistrare, precum şi a conţinutului cerificatului de înregistrare sunt prevăzute în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 4: Înregistrarea vehiculelor prevăzute la art. 1 se face pe baza următoarelor documente: - cererea solicitantului; - actul de identitate al solicitantului, în original şi copie, în cazul persoanelor fizice sau certificatul de înmatriculare al solicitantului în cazul persoanelor juridice, în original şi copie; - actul de proprietate al vehiculului, în original şi copie; - dovada efectuării inspecţiei tehnice potrivit legii, excepţie făcând vehiculele cu tracţiune animală; - dovada de plată a contravalorii certificatului de înregistrare, precum şi a plăcuţelor cu numărul de înregistrare; - dovada achitării taxelor către bugetul local; Plăcuţele cu numărul de înregistrare şi certificatul de înregistrare se eliberează personal solicitantului. Art.5: Radierea vehiculelor menţionate la art.1 se va face pe baza următoarelor documente: - cererea solicitantului; - actul de identitate al solicitantului, în original şi copie, în cazul persoanelor fizice sau certificatul de înmatriculare al solicitantului în cazul persoanelor juridice, în original şi copie; - actul de proprietate al vehiculului, în original şi copie; - certificatul de înregistrare; La radiere, proprietarul vehiculului va preda Compartimentului de Transport Public plăcuţele cu numărul de înregistrare, precum şi certificatul de înregistrare. Radierea se va face la schimbarea proprietarului sau la scoaterea din circulaţie a vehiculului. În termen de 30 de zile de la data schimbării proprietarului, vechiul proprietar are obligaţia de a radia vehiculul respectiv, iar noul proprietar are obligaţia ca în acelaşi termen să înregistreze vehiculul respectiv. Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 3.000.000 lei la 6.000.000 lei pentru persoane fizice, respectiv de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei pentru persoane juridice. Art.6: Contravaloarea certificatului de înregistrare este de300.000 lei şi a plăcuţelor de înregistrare este de 250.000 lei, conform calculaţiei din Anexa 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Acestea se vor actualiza în funcţie de creşterea indicilor preţurilor de consum, prin hotărâre a Consiliului Local. Sumele încasate din plata certificatelor de înregistrare se fac venit la capitolul "Venituri cu destinaţie specială". Art. 7: Tramvaiele şi troleibuzele vor circula pe trasee propuse de Regia Autonomă de Transport Timişoara, cu avizul Compartimentului de Transport Public din cadrul Serviciului Reţele publice şi a Direcţiei Edilitare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Celelalte vehicule prevăzute la art. 1 vor circula în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 9/28.01.2003 şi a Hotărârii Consiliului Local nr. 251/2002, în cazul vehiculelor cu tracţiune animală. Art.8: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.9: Prezenta hotărâre se comunică: - Prefecturii Judeţului Timiş; -Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Serviciului Audit Public Intern; - Biroului Relaţii Publice; - Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni; - Poliţiei Rutiere a Municipiului Timişoara; - Mass - media locale;
|