PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Anexa 1
DIRECŢIA PATRIMONIU la HCLMT nr. ______________
SERVICIUL LOCUINŢE
CONVENŢIE DE PRESTĂRI SERVICII
Nr.___________/_______________ I. PĂRŢILE CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMIŞOARA, SERVICIUL LOCUINŢE, în calitate de prestator,
reprezentat prin Viceprimar _________________________şi ______________________________ cu
domiciliul în ___________________________________________str.________________________
nr.____________identificat cu__________________seria______nr.__________________eliberat(ă)
de______________________________la data de__________________CNP_____________________
telefon_________________________ în calitate de beneficiar.
II. OBIECTUL CONVENŢIEI Art.1. Obiectul prezentului contract îl constituie verificarea şi curăţarea unui număr de _____coşuri
de evacuare a fumului, la imobilul proprietatea beneficiarului, situat în localitatea_________________
Str.________________________________________________Nr.______________Jud. Timiş.
III. DURATA CONVENŢIEI Art.2. Prezenta convenţie se încheie pe o durată de 2 (doi) ani de zile şi intră în vigoare începând cu
prima zi după semnarea convenţiei.
Art.3. În situaţia în care părţile nu denunţă expres prezenta convenţie, la sfârşitul primei perioade de
2 (doi) ani de zile, acesta se consideră prelungită pentru perioade consecutive de doi ani de zile, până
la data denunţării acesteia în scris.
IV. TARIFUL Art.4. Preţul prestaţiei este de ____ lei calculată la tariful de 2,50 lei/coş/lună, inclusiv cota legală de TVA, pentru perioada de 2 ani, valoarea prestaţiei fiind calculată şi înscrisă în factura ce se emite
beneficiarului la semnarea convenţiei.
Art.5. Prestatorul îşi rezervă dreptul modificării tarifelor, cu aprobarea Consiliului Local al
Municipiului Timişoara. Dacă beneficiarul nu este de acord cu noile tarife va anunţa în scris pe
prestator, situaţie în care prezenta convenţie se va rezilia de drept. În cazul în care beneficiarul nu face
notificarea scrisă se consideră că acceptă noile tarife.
V. TERMENUL ŞI MODALITATEA DE PLATĂ Art.6. Plata serviciilor executate de prestator se face la fiecare doi ani, la data emiterii facturii de către acesta.
Plata serviciilor se va face :
1. În numerar, la casieria prestatorului din Timişoara Bld. 3 August 1919 Nr. 17
2. Pentru persoanele jurudice prin virament în contul prestatorului nr.
___________________________________, deschis la
_____________________________________cu menţiunea în ordinul de plată : pentru
COŞERIT.
VI. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR Art.7. Prestatorul se obligă:
a) să asigure verificarea şi curăţarea coşurilor de evacuare a fumului de două ori pe an
prin comandă telefonică la telefon 0256/433211, urmând să fie programaţi în 48 de ore,
excepţie făcând zilele nelucrătoare şi sărbătorile legale;
b) să efectueze curăţarea coşurilor de evacuare a fumului prin uşiţele de curăţare, această
operaţiune constând în introducerea în coşul de evacuare a fumului, a echipamentelor şi
dispozitivelor adecvate (perie, bila,etc) după caz, pe toată lungimea coşului, fiind
evacuate eventualele reziduri cărămizi, cuiburi de păsări, etc.
c) în cazul în care starea tehnică coşurilor de evacuare a fumului este necorespunzătoare
(fisuri, fără tiraj, fără căi de acces,capul scărilor dărâmat), se va atenţiona beneficiarul
în scris, în vederea remedierii defecţiunilor, pentru prevenirea eventualelor incendii;
d) să ia măsurile ce se impun pentru ca beneficiarul să confirme în procesul verbal de
constatare a coşului de fum executarea prestaţiei în cazul în care coşul de fum a fost
curăţat;
e) să restituie beneficiarului în cazul încetării contractului din orice cauză în perioada celor
doi ani, sumele de bani calculate în funcţie de perioada rămasă în care nu se vor mai
curăţa coşurile.
Art.8. Beneficiarul se obligă:
a) să achite sumele datorate prestatorului la termenele prevăzute în convenţie;
b) să asigure transportul personalului prestatorului, în situaţia în care coşul de fum se află
la un imobil situat în altă localitate;
c) să permită accesul personalului prestatorului la coşul de evacuare a fumului, respectiv
la uşiţele de vizitare ale acestuia,pentru efectuarea prestaţiei, comenzile pentru curăţarea
coşurilor făcându-se telefonic de către beneficiar. În caz contrar prestatorul nu îşi asumă
nici o responsabilitate, beneficiarul fiind direct răspunzător de eventualele accidente;
d) să confirme în procesul verbal de constatare a coşului de fum, executarea prestaţiei în
cazul în care coşul de fum a fost curăţat;
VII. ÎNCETAREA CONVENŢIEI
Art.9. În situaţia în care beneficiarul nu achită factura prevăzută la articolul 4, prezenta convenţie încetează de drept, începând cu prima zi după expirarea preavizului de 30 zile, fără nici o
formalitate şi fără intervenţia instanţelor de judecată, această clauză reprezentând un pact comisoriu de
cel mai înalt grad.
Art.10. Convenţia de prestări servicii încetează şi în următoarele situaţii:
a) la data ajungerii la termen, sau dacă este cazul , la data expirării duratei de prelungire a
acestuia;
b) la data rezilierii unilaterale a convenţiei, cu un preaviz de 30 zile, numai în caz de
neîndeplinire a obligaţiilor din convenţie sau în cazul în care coşul de fum nu
corespunde normelor tehnice de funcţionare cu notificarea beneficiarului;
c) prin acordul părţilor;
VIII. CLAUZE SPECIALE Art.11. În cazul prelungirii duratei iniţiale a convenţiei, beneficiarul se obligă să achite
facturile ce se vor emite o dată la doi ani.
Art.12. În situaţia încetării convenţiei, conform prevederilor art. 7 sau 8 prestatorul va restitui
beneficiarului sumele de bani calculate în funcţie de perioada rămasă în care nu se vor mai curăţa
coşurile.
IX. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ Art.15. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare, părţile semnatare ale convenţiei
îşi datorează despăgubiri, conform legilor în vigoare.
Art.16. Forţa majoră, legal invocată şi dovedită, apără de răspundere părţile, cu obligaţia
înştiinţării în termen de 3 zile de la producerea evenimentului.
Cazul de forţă majoră se va comunica celeilalte părţi de către partea interesată printr-o scrisoare
recomandată cu menţiunea constatării evenimentului de acest gen de către organele competente.
X. LITIGII Art.17. Neînţelegerile care pot interveni între părţile contractante în legătură cu interpretarea şi executarea prevederilor prezentei convenţiei vor fi soluţionate pe cale amiabilă, în caz contrar fiind de
competenţa instanţelor judecătoreşti.
XI. DISPOZIŢII FINALE Art.18. Prezenta convenţie se completează cu prevederile Legii nr. 307/2006 privind apărarea
împotriva incendiilor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu prevederile Normelor
generale de apărare împotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul MAI nr. 163/28.02.2007, care au
statuat următoarele:
- art. 56, alin 1: instalaţiile de evacuare a fumului trebuie să asigure în caz de
incendiu, menţinerea căilor de evacuare şi de acces, libere de fum pe înălţimea
de circulaţie;
- art.85, alin.3: verificarea, repararea, izolarea termică şi curăţarea periodică a
coşurilor de evacuare a fumului, sunt obligatorii;
- art.96, lit.a: înainte de începerea sezonului rece există obligativitatea controlului
la elementele de încălzire, sobe, coşuri şi canale de fum.
Prezenta convenţie a fost încheiată şi semnată astăzi ___________________în Timişoara,
la sediul prestatorului,în două exemplare, câte una de fiecare parte.
PRESTATOR BENEFICIAR
Municipiul Timişoara Nume, Prenume : reprezentat prin: Semnatura:
VICEPRIMAR
Director Direcţia Patrimoniu
Serviciul Locuinţe
Compartiment Coşerit
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA APROBAT DIRECŢIA PATRIMONIU P R I M A R SERVICIUL LOCUINŢE Nr. SC2012-25748/29.10.2012 NICOLAE ROBU
R E F E R A T aprobarea convenţiei de prestări servicii pentru activitatea de coşerit
Prin Hotărârea Consiliului Local nr.182/02.11.2012 s-a aprobat preluarea de la SC Administrarea Domeniului Public SA a activitatăţii de coşerit şi modificarea prin act adiţional a contractului cadru de delegare a gestiunii nr. 5211/11.10.2010 prin care s-a delegat serviciul public de coşerit din municipiul Timişoara şi activitatea de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara şi activitatea de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a sediilor şi clădirilor Primăriei Municipiului Timişoara
Astfel, având în vedere faptul că s-au preluat peste 3.000 de contracte de la S.C. ADP SA iar pentru prestarea serviciului de coşerit se achită un tarif de 2,5 lei/coş/lună inclusiv TVA, precum şi faptul că ar fi necesară facturarea lunară a serviciilor prestate precum şi expedierea unui volum mare de facturi lunar în condiţiile în care în cadrul Compartimentului Coşerit nou creat nu există suficienţi angajaţi, propunem încheierea unor conveţii de coşerit pe o perioadă de 2 ani. Astfel, factura se va emite anual, pe un an calendaristic, moment în care s-ar opera şi încasarea sumelor pe an, fapt ce ar reduce costurile cu facturarea lunară, cu transmiterea facturilor către benficiari şi încasarea lor.
Având în vedere cele de mai sus, cu respectarea prevederilor art.4 şi art.5 din Legea nr.273/2006 – privind finanţele publice locale – actualizată, propunem emiterea unei hotărâri pentru aprobarea convenţiei de prestări servicii pentru activitatea de coşerit, conform modelului anexă la prezentul referat.
VICEPRIMAR, RESPONSABIL DIRECŢIE, Dan Diaconu Martin Staia DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ ŞEF SERVICIU, Smaranda Haracicu Otilia Sîrca ÎNTOCMIT, Nicolae Cacuci
AVIZAT JURIDIC,
Cod FP 53-01 vers.1