keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 255/26.05.2015 privind încheierea Actului Adiţional de prelungire a Convenţiei, anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009 privind colaborarea între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara

26.05.2015

Hotararea Consiliului Local 255/26.05.2015
privind încheierea Actului Adiţional de prelungire a Convenţiei, anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009 privind colaborarea între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 2124/11.05.2015 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi aprobat de către Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu şi al Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Adresa nr. SC2015-010062 din 20.04.2015 a Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara prin care solicită prelungirea susţinerii financiare a Serviciului de Îngrijire la Domiciliu pe o perioadă de un an;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.217/26.05.2009 privind aprobarea convenţiei între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara în vederea susţinerii financiare a serviciului social la nivelul Municipiului Timişoara, de tip Serviciu de Îngrijire la Domiciliu;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.247/29.06.2010, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.248/12.07.2011, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.195/24.04.2012, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 237/23.04.2013, Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 233/20.05.2014 privind prelungirea cu un an a Convenţiei nr.217/26.05.2009 între Consiliul Local al Muncipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.96 şi art.136 alin (1), lit. a) din Legea asistenţei sociale nr.292/2011;
În conformitate cu art.8 din Legea nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2), lit.d) şi lit.e), alin. (6) lit. a) pct.2 şi alin (7), lit. a) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică local, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă încheierea Actului Adiţional de prelungire cu un an, până la data de 26.05.2016 a Convenţiei - Anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009 încheiată între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara în sensul susţinerii financiare a salariilor celor patru angajaţi, îngrijitori bătrâni, prin alocarea sumei de 71.184 lei pentru serviciul social de Îngrijire la Domiciliu, conform Anexei care face parte integrată din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale , Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădirii, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Biroului Audit Public Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Serviciului de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
RAMONA OLTEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară PRIMAR Bvd.Regele Carol I nr.10 tel/fax.0256.293.884 NICOLAE ROBU Nr. __________________

R E F E R A T

privind aprobarea încheierii Actului adiţional de prelungire a Convenţiei- anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009 privind colaborarea între Consiliul Local al

Municipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România – filiala Timișoara Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara, cu sediul în Municipiul Timişoara, str. Gh.

Bariţiu, nr. 18 este o organizaţie neguvernamentală cu o activitate caritativ-socială care furnizează servicii sociale destinate persoanelor vârstnice, de tip rezidenţial sau nerezidenţial,după cum urmează: îngrijire la domiciliu, cantină socială şi cămin pentru persoane vârstnice.

Colaborarea dintre Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara şi Consiliul Local al Municipiului Timişoara datează din anul 2009, când în baza unei Convenții au fost stabilite condițiile de colaborare în scopul susţinerii financiare pentru desfăşurarea activităţilor sociale în comunitatea locală. Începând cu anul 2009 Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara a solicitat şi obţinut susţinere financiară pentru Serviciul de Îngrijire la Domiciliu, fiind asigurată plata salariilor pentru 4 (patru) persoane angajate pe posturi de îngrijitor bătrâni, conform sistemului de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar, pe baza Convenţiei-anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009. În baza Hotărârilor Consiliului Local nr. 247/29.06.2010, nr.248/12.07.2011, nr. 195/24.04.2012, nr. 237/23.04.2013 și nr.233/20.05.2014 s-a solicitat și obținut prelungiri succinte cu un an a Convenției nr.217/26.05.2009 pentru cele patru postrui de îngrijitor bătrâni.

Reprezentanţii Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară au realizat trimestrial activitatea de monitorizare a serviciului susţinut financiar, ca urmare a obligaţiilor părţilor stabilite în convenţia de parteneriat, anexă la hotărârea amintită. Din analiza activităţilor desfăşurate în cadrul Serviciului de îngrijire la domiciliu s-a constatat că acest serviciu: funcţionează cu respectarea standardelor generale de calitate în domeniul furnizării de servicii sociale; oferă servicii adaptate nevoilor persoanelor vârstnice; este vizibil în comunitatea locală; dispune de personal specializat capabil să răspundă problemelor beneficiarilor; asigură accesul egal al persoanelor vârstnice la serviciile sociale furnizate.

Serviciul de îngrijire la domiciliu este destinat persoanelor vârstnice cu domiciliul în Municipiul Timişoara, fără aparținători, semidependente și care nu beneficiază de sprijin din partea altor persoane și/sau a comunității, majoritatea fiind cazuri de abandon social. La domiciliul acestor persoane sunt acordate servicii de bază (ajutor pentru igiena corporală, hrănire, îmbrăcare, deplasare în interior, acces la servicii medicale, etc.), servicii de suport (ajutor pentru prepararea hranei sau livrarea acesteia, realizarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, companie, etc.) precum şi servicii de asistenţă medicală primară, prin aportul personalului medical voluntar. Prin cele patru îngrijitoare de bătrâni se asigură servicii sociale pentru un număr de 50 persoane de înaltă calitate a serviciilor, existând și o listă de așteptare.

Menţionăm că în luna aprilie a anului 2011, Serviciul de Ajutor Maltez Timişoara a constituit subiectul unui audit desfăşurat de către Serviciul de Audit Public Intern din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Auditul s-a referit la organizarea activităţii de contabilitate, iar rezultatele, cuprinse în raportul de audit nr. SC2011/145/15.04.2011, au demonstrat că această activitate este bine organizată neexistând constatări negative.

Prin adresa înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2015-010062 din 20.04.2015, Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara solicită Consiliului Local aprobarea prelungirii susţinerii financiare a serviciului social de tip Îngrijire la Domiciliu, pentru încă un an prin plata salariilor şi a contribuţiilor aferente unui număr de 4 (patru) persoane angajate, cu normă întreagă, pe posturi de îngrijitor

bătrâni, conform sistemului de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar. Bugetulpentru care se solicită finanţarea este de 71.184 lei.

În prezent, Serviciul de Ajutor Maltez în România - filiala Timişoara nu are posibilitatea să susţină financiar întreaga activitate de Îngrijire la Domiciliu, însă dispune de resurse financiare proprii pentru asigurarea cheltuielilor legate de plata salariilor celorlalţi angajaţi implicaţi în furnizarea acestui serviciu (un asistent social, un îngrijitor la domiciliu, un gestionar), precum şi a cheltuielilor legate de achiziţionarea produselor igienico-sanitare, obiectelor de uz casnic, cadre de mers, cărucioare sau alte produse în funcţie de nevoile persoanelor vârstnice.

Serviciul social propus pentru finanţare este necesar la nivelul comunităţii noastre, iar susţinerea lui este în acord cu legislaţia în domeniul asistenţei sociale. Prin acordarea acestui tip de serviciu se previne instituţionalizarea persoanelor vârstnice, care sunt sprijinite pentru a rămâne cât mai mult în mediul lor de viaţă, astfel prevenindu-se dependenţa lor totală de alte servicii sociale mai costisitoare. Conform Legii asistenței sociale nr.292/2011 art. 96 alin. (1) “Pentru a identifica şi a răspunde cât mai adecvat nevoilor sociale ale persoanelor vârstnice şi condiţiilor particulare în care aceştia se află, serviciile sociale se organizează cu prioritate la nivelul comunităţilor locale” şi la alin. (2) „Autorităţile administraţiei publice locale au responsabilitatea identificării şi evaluării nevoilor persoanelor vârstnice, a organizării, planificării şi asigurării finanţării sau cofinanţării serviciilor sociale, iar furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi au responsabilitatea acordării acestora cu respectarea standardelor de calitate”.

Luând în considerare cele menţionate, în baza dispoziţiilor art.96 și art. 136 alin (1) lit.a) din Legea 292/2011 a asistenţei sociale, în baza prevederilor art.8 din Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, şi în conformitate cu prevederile art.36 alin (2), lit.d) şi lit.e) alin. (6) lit. (a pct.2 şi alin (7), lit.a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată,

PROPUNEM:

Aprobarea încheierii Actului Adiţional de prelungire cu un an, până la data de 26.05.2016 a Convenţiei-

Anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009 încheiată între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Serviciul de Ajutor Maltez în România – filiala Timișoara în sensul susținerii financiare a salariilor celor patru angajați, îngrijitori bătrâni, prin alocarea sumei de 71.184 lei pentru serviciul social de Îngrijire la Domiciliu, conform Anexei care face parte integrată din prezenta hotărâre.

VICEPRIMAR Traian Stoia

Pt.Secretar, Director executiv Simona Drăgoi Maria Stoianov

Director exececutiv Smaranda Haracicu

Asistent social, Esztero Emese

Serviciul Juridic al PMT

Atasament: Anexa.pdf

Anexă la HCLMT nr…… din……………. ACT ADIŢIONAL NR. .....

La Convenţia- anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 217/26.05.2009

1.Părţile contractante: 1.1 Consiliul Local al Municipiului Timişoara, cu sediul în Timişoara, Bulevardul C.D. Loga nr.1, reprezentat prin domnul Primar NICOLAE ROBU şi 1.2 Serviciul de Ajutor Maltez din România – filiala Timișoara, persoană juridică română fără scop patrimonial, cu sediul în Timișoara, str.Gheorghe Barițiu nr.18 având certificatul de înregistrare fiscală nr.9364021 fiind constituită și înregistrată în Registrul persoanelor juridice în baza Sentinței Civile nr.7 din 17.01.2002 a Judecătoriei Timișoara, reprezentată prin domnul Kaba Gabor în calitate de președinte; Având în vedere dispoziţiile Legii nr.292/2011 – Legea asistenţei sociale şi ale altor acte normative privind protecţia socială;

În considerarea scopului Serviciului de Ajutor Maltez din România – filiala Timișoara prevăzut în actele sale constitutive și ale activității acesteia de la înfiiințare până în prezent, constând în furnizarea de servicii sociale destinate persoanelor vârstnice fără aparținători;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiuli Timișoara nr. 217/26.05.2009 privind aprobarea convenției între Consiliul Local al Municipiului Timișoara și Serviciul de Ajutor Maltez din România – filiala Timișoara, pentru susținerea serviciului social de Ingrijire la Domiciliu la nivelul municipiului Timișoara;

În scopul asigurării nevoilor sociale existente la nivelul comunităţii Municipiului Timişoara, au convenit încheierea prezentului act adițional: Art.1. Convenția – anexă la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timșoara nr.217/26.05.2009 se prelungește pe o perioadă de un an, până la 26.05.2016. Art.2. Susținerea financiară a serviciilor prevăzute la pct.2.1 din Convenția – anexă la HCLMT nr.5174/26.05.2009 se face în limita sumei de 71.184 lei. Art.3. Toate celelalte clauze ale Convenţiei – anexă la HCLMT nr.217/26.05.2009 rămân neschimbate. Art.4. Prezentul act adiţional s-a încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte. Primăria Municipiului Timişoara Serviciul de Ajutor Maltez în România Primar filiala Timișoara NICOLAE ROBU Președinte, KABA Gabor

Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara Director executiv,

MARIA STOIANOV