keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 233/04.12.2012 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de Servicii Sociale "Pentru Voi"

04.12.2012

Hotararea Consiliului Local 233/04.12.2012
privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului de Servicii Sociale "Pentru Voi"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012 - 27893/20.11.2012, al Primarului Municipiului Timişoara - domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultura, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 92/29.03.2011 - privind modificarea şi aprobarea Organigramei , Statului de funcţii şi Regulamentului de organizare si functionare pentru Centrul de Servicii Sociale "Pentru Voi" Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.36 alin (2) lit.a) şi alin. (3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare pentru Centrul de Servicii Sociale "Pentru Voi" Timişoara, conform Anexelor 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Centrul de servicii sociale "Pentru Voi" Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Centrului de Servicii Sociale Pentru Voi Timişoara;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Centrul de Servicii Sociale Pentru Voi Nr

Aprobat, PRIMAR Dr.Ing. Nicolae Robu

R E F E R A T privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Statului de funcţii şi a

organigramei Centrului de Servicii Sociale Pentru Voi

Centrul de Servicii Sociale „Pentru Voi” este instituţie publică cu personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, fiind finanţat de la bugetul local, conform Convenţiei de colaborare încheiată între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Fundaţia „Pentru Voi”, aprobată prin HCL nr. 207/2005: Art. 7 – „Centrul este subordonat Consiliului Local al municipiului Timişoara din punct de vedere al conducerii, finanţării, organizării, funcţionării şi activităţilor sociale prestate.” Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”, întocmit conform HG nr. 329/2003 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi aprobat prin HCL nr. 241/2009, prevede la art. 7 că organigrama Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”, numărul de personal, precum şi bugetul se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Regulamentul de organizare şi funcţionare, Organigrama şi Statul de funcţii ale Centrului de servicii sociale „Pentru Voi” au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 92/29.03.2011. Centrul de Servicii Sociale Pentru Voi are 190 de beneficiari cu dizabilităţi intelectuale, cărora li se furnizează servicii sociale în cadrul a doua centre de zi, a 5 locuinţe protejate, a unui centru respiro, precum şi servicii de îngrijire la domiciliu, cu un număr total de 70 de posturi. Din acestea în prezent avem un număr de 19 posturi vacante (cca 30%), din care 18 au devenit vacante după apariţia OUG nr. 34/2009, astfel ca activitatea noastră se desfăşoară în condiţii extrem de grele, cu un număr mult redus de angajaţi. Întrucât un număr mare de angajaţi a absolvit studii de un nivel superior celui avut în vedere la încadrare şi având în vedere rezultatele examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din cadrul Centrului de Servicii Sociale „Pentru Voi”, în data de 14.06.2012 şi 15.06.2012, în conformitate cu prevederile art. 26 alin. 3 din Legea – cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi art.1 alin. 2 din anexa la Dispoziţia nr. 1242/17.05.2011 - Regulament de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual, propunem modificarea funcţiilor în Statul de funcţii, după cum urmează:

• 1 post psiholog specialist în psiholog principal; • 1 post asistent social specialist în asistent social principal; • 1 post inspector de specialitate II în inspector de specialitate I; • 2 posturi de pedagog de recuperare studii postliceale în pedagog de recuperare

principal studii postliceale; • 4 posturi de pedagog de recuperare studii medii în pedagog de recuperare studii

postliceale; • 2 posturi de pedagog de recuperare studii medii în pedagog de recuperare

principal studii medii; • 1 post de supraveghetor de noapte în pedagog de recuperare cu studii medii;

Deoarece în luna septembrie s-a dat în funcţiune un nou centru, numit Centrul Orizonturi Noi, propunem transformarea unor posturi vacante pentru adaptarea structurii organizatorice a centrului la cerinţele beneficiarilor, astfel:

• 1 post de educator studii superioare se transformă în 1 post de şef birou • 3 posturi de infirmier se transformă în 3 posturi de pedagog de recuperare studii

postliceale • 1 post de art terapeut se transformă în 1 post de asistent social specialist.

Menţionăm că prin aceste modificări în statul de funcţii nu se modifică numărul total de posturi aprobate. Ca urmare a modificărilor prezentate mai sus se impune adaptarea în consecinţă a Regulamentului de organizare şi funcţionare, Organigramei şi Statului de funcţii. Modificările organigramei constau în: Nr. crt.

Denumirea structurilor organizatorice înainte de modificare

Denumirea structurilor organizatorice după modificare

1. Serviciul asistenţă socială, servicii rezidenţiale şi la domiciliu

Serviciul locuinţe protejate şi servicii la domiciliu

2. Birou contabilitate, financiar, administrativ

Compartiment contabilitate, financiar, administrativ

3. - Birou Centrul de zi Orizonturi Noi Având în vedere cele expuse,

PROPUNEM: 1. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Organigramei şi a Statului de funcţii ale Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”, conform anexelor nr.1, 2 şi 3. Viceprimar Director

Dan Diaconu Laila Onu

Consilier juridic Inspector de specialitate Cecilia Paunescu Angelia Man

Atasament: Stat_de_functii.pdf

Centrul de Servicii Sociale „Pentru Voi” APROBAT, PRIMAR,

STAT DE FUNCŢII A) Conducere

Nr. Crt.

Categorii de personal

Grad

Nivel studiilor

Număr posturi

1. Director II S 1 2.. Contabil sef I S 1 3. Şef serviciu I S 3 4. Sef birou S 1 Total personal de

conducere 6

B) Funcţii de execuţie

1. Pedagog de recuperare principal PL 6 2. Pedagog de recuperare PL 11 3. Pedagog de recuperare principal M 6 4. Pedagog de recuperare M 10 5. Asistent social principal S 2 6. Asistent social specialist S 1 7. Educator S 1 8. Psiholog principal S 3 9. Psiholog specialist S 1 10 Kinetoterapeut S 1 11 Consilier juridic gradul IA S 1 12 Inspector de specialitate gradul IA S 2 13 Inspector de specialitate gradul I S 1 14 Inspector de specialitate gradul II S 1 15 Referent gradul IA M 2 16 Infirmier 1 17 Supraveghetor de noapte 4

Total funcţii de execuţie 54 C) Funcţii de deservire 1. Muncitor calificat – bucătar gradul I 2 2. Muncitor calificat – bucătar gradul II 2 3. Muncitor calificat - intretinere gradul I 1 4. Şofer gradul II 3 5. Îngrijitor 2 Total funcţii de deservire 10 Total personal Centrul de Servicii Sociale Pentru Voi 70 Director, Contabil sef, Inspector de specialitate, Laila Onu Simona Roman Angelia Man

Atasament: Organigrama.pdf

CONSILIUL LOCAL TIMIŞOARA

ANEXA NR.2 LA HCL NR................/..................................

Serviciul 13 Serviciul 14 Biroul 7 Serviciul Locuinte 20 Compartiment 7 Compartiment 5 Compartiment 3 Centrul de zi 1 Centrul de zi 1 Centrul de zi 1 protejate si servicii 1 Financiar 1 transport - juridic, resurse Impreuna 11 Ladislau 12 Orizonturi Noi 5 la domiciliu 19 Contabilitate 3 intretinere 1 umane si 3

1 Tacsi 1 1 Administrativ 3 4 relatii publice

Total posturi 70 Din care : de conducere 6 de execuţie 54 de deservire 10

Director

ORGANIGRAMA

APROBAT PRIMAR

Consiliul local Primar

Atasament: ROF.pdf

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

2

Art. 1 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi”, denumit în continuare „centru”, este un furnizor de servicii sociale comunitare destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi intelectuale şi de dezvoltare. Scopul centrului este creşterea calităţii vieţii pentru persoanele cu dizabilităţi de dezvoltare şi familiile acestora. Obiectivele principale sunt:

- Furnizarea de servicii sociale comunitare - Sprijinirea angajării în muncă a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale - Sprijinirea familiilor persoanelor cu dizabilităţi intelectuale asistate - Creşterea conştientizării comunităţii cu privire la dizabilitatea de dezvoltare

Art. 2 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” este de tip public – privat, conform Convenţiei de colaborare între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Fundaţia „Pentru Voi”, aprobată prin Hotărârea C.L.M. Timişoara nr. 207 din 26.04.2005. Centrul are sediul social în Timişoara, str. Anton Bacalbaşa nr. 69 - 65 A Activităţile centrului se desfăşoară:

- în sediul principal din str. Anton Bacalbaşa nr. 69 - 65 A unde se desfăşoară activităţile Centrului de zi „Orizonturi Noi”

- în sediile secundare - la domiciliul beneficiarilor - în comunitate

La data adoptării prezentului regulament, funcţionează următoarele sedii secundare:

- Centrul de zi „Împreună” cu sediul pe str. Ion Slavici nr. 47 Timişoara - Centrul de zi „Ladislau Tácsi” cu sediul pe str. Anton Bacalbaşa, nr.65A,

Timişoara - Locuinţa protejată DINA pe str. Ion Slavici, nr. 14, sc. B, ap 4 şi ap. 5

Timişoara - Locuinţa protejată DORA pe str. Ion Slavici bl. 18, sc. A, ap. 11, Timişoara - Locuinţa protejată LAURA, str. Ardealul, nr. 2/16, bl. F1, ap. 9, Timişoara - Locuinţa protejată CRISTIAN str. Anton Bacalbaşa, nr. 69, Timişoara - Locuinţa protejată Ovidiu str. Coriolan Brediceanu nr. 5 et. II ap. 8 Timişoara - Centrul respiro pe Str. Ioan Slavici, bl. 4 ap. 8, sc B, Timişoara - Grădina terapeutică situată pe str. Anton Bacalbaşa, Timişoara

Alte sedii secundare se pot înfiinţa prin hotărârea Consiliului Director. Art. 3 Finanţarea cheltuielilor centrului se asigurã din:

a. bugetul local al Consiliului Local Timişoara b. alte venituri realizate în condiţiile legii

Art. 4 Principiile care stau la baza activităţii Centrului sunt:

1. Respectarea demnităţii inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertăţii de a face propriile alegeri şi a independenţei persoanelor

2. Nediscriminarea; 3. Participarea şi integrarea deplină şi efectivă în societate;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

3

4. Respectul pentru diversitate şi acceptarea persoanelor cu dizabilităţi ca parte a diversităţii umane şi a umanităţii;

5. Egalitatea de şanse; 6. Accesibilitatea; 7. Abordarea centrată pe persoană în furnizarea de servicii; 8. Solidaritatea socială; 9. Reponsabilizarea comunităţii şi principiul subsidiarităţii; 10. Participarea activă a beneficiarilor – “Nimic despre noi fără noi”; 11. Alegerea alternativei celei mai puţin restrictive în determinarea sprijinului şi asistenţei necesare;

Art. 5 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” oferă următoarele servicii sociale:

- Centre de zi - Locuinţe protejate - Centru respiro; - Servicii sociale la domiciliu;

Serviciile sociale sunt proiectate şi adaptate conform nevoilor individuale ale persoanei cu dizabilităţi, sunt acreditate conform prevederilor legale şi dreptul la acordarea lor se bazeaza pe prevederile Legii 448/2006. Furnizarea serviciilor sociale se desfăşoară în parteneriat cu Fundatia „Pentru Voi”, pe baza convenţiei de colaborare între cele două părţi. Consiliul director poate înfiinţa şi alte servicii sociale cu respectarea obiectului de activitate al Centrului. Art. 6 Centrul îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) asigurã activităţi adaptate nevoilor individuale ale beneficiarilor, conform planurilor individualizate de intervenţie şi a planurilor individualizate de servicii, concepute de echipa de specialişti, împreună cu beneficiarul căruia i se adresează şi familia acestuia, în care sunt precizate tipurile de servicii asigurate. Furnizarea serviciilor se face pe baza contractului de furnizare de servicii. Serviciile pot fi furnizate la domiciliu, în centre şi locuinţe protejate, în centrul respiro, în comunitate, la locul de muncă al beneficiarilor angajaţi. Beneficiarii centrului sunt selectionaţi în conformitate cu prevederile art. 54 din Legea 448/2006, conform căruia persoana cu dizabilităţi are dreptul să fie îngrijită şi protejată într-un centru din localitatea/judeţul în a cărei/cărui rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa; b) asigurã aplicarea politicilor şi strategiilor naţionale, judeţene şi locale în domeniul dizabilităţii; c) asigurã îndeplinirea standardelor de calitate a serviciilor oferite conform reglementarilor legale în vigoare; d) identificã mediile în care poate fi integratã orice persoanã cu dizabilităţi beneficiarã a programelor centrului şi sprijină integrarea acesteia; oferă sprijin pentru prevenirea izolării sau segregării de comunitate: acompaniament social, consiliere familială, transport, consiliere psihologică, terapii de specialitate, mediere socială; e) acordã sprijin şi asistentã de specialitate în vederea prevenirii situaţiilor care pun în pericol siguranţa persoanelor cu dizabilitati si segregarea acestora; f) dezvoltã parteneriate şi colaborează cu organizaţii neguvernamentale, cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile, ai mediului de afaceri în vederea integrării în muncã a persoanelor cu dizabilităţi;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

4

g) pune accent pe stimularea autonomiei personale şi dezvoltã încrederea în sine a persoanei cu dizabilităţi; h) dezvoltã servicii de consiliere şi orientare profesională; i) dezvoltã programe de sensibilizare a comunităţii cu privire la nevoile specifice ale persoanei cu dizabilităţi; j) dezvolta permanent aria serviciilor oferite, în functie de nevoile beneficiarilor; k) asigurã monitorizarea şi evaluarea programelor proprii; l) intervine în combaterea şi prevenirea instituţionalizării; Art. 7 Organigrama Centrului de servicii sociale „Pentru Voi” numărul de personal, precum şi bugetul se aprobã prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art. 8 Salarizarea personalului Centrului se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabile salariaţilor din sistemul bugetar, pe baza statului de funcţii aprobat de comitetul director, în funcţie de numărul de personal aprobat şi de resursele financiare alocate de Consiliul Local Timişoara. Art. 9 Conducerea centrului este asiguratã de un director şi de comitetul director. Numirea directorului se face prin dispoziţie a Primarului, cu acordul preşedintelui Fundaţiei „Pentru Voi”. Art. 10 (1) Directorul centrului asigurã conducerea executivã a acestuia şi răspunde de buna lui funcţionare. (2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin directorul centrului emite dispoziţii. Art. 11 Directorul centrului îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:

a. reprezintă Centrul în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din străinătate, precum şi în justiţie;

b. exercitã atribuţiile ce revin Centrului în calitate de persoanã juridicã; c. exercitã funcţia de ordonator de credite; d. întocmeşte proiectul bugetului propriu al centrului şi contul de încheiere a

exerciţiului bugetar, pe care le supune avizării comitetului director; e. numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Centrului, în condiţiile

legii; f. controlează activitatea personalului şi aplicã sancţiunile disciplinare sau

recompensele corespunzătoare, în condiţiile legii; g. pune în aplicare ROF, RI şi codul etic al Centrului; h. elaborează planuri manageriale anuale; i. asigură transpunerea în practică a misiunii şi a filozofiei centrului; j. menţine permanent legătura cu Fundaţia „Pentru Voi”; k. asigurã instruirea şi perfecţionarea personalului de specialitate; l. dispune, ţinând cont de particularităţile cadrului legal de organizare şi

funcţionare, precum şi de standardele prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul nr. 946/2005, măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

m. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege. Art. 12 (1) Comitetul director este alcătuit din cinci membri, după cum urmează:

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

5

- directorul centrului, care este şi preşedintele comitetului; - contabilul – şef; - un reprezentant numit de Primarul Municipiului Timişoara; - un reprezentant al Fundaţiei „Pentru Voi”; - un reprezentant al beneficiarilor Centrului sau al familiilor acestora

(2) Membrii comitetului director nu beneficiază de indemnizaţie. (3) Comitetul director se întruneşte în şedinţă ordinarã semestrial, la convocarea directorului, precum şi în şedinţă extraordinarã ori de câte ori este necesar. Art. 13 Comitetul director îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

1. analizează activitatea Centrului şi propune mãsuri şi programe de îmbunătăţire a activităţii;

2. hotărăşte asupra înstrăinării mijloacelor fixe din patrimoniul centrului altele decât bunurile imobile, în condiţiile legii;

3. aprobã statul de funcţii; 4. aprobã planurile manageriale anuale; 5. aprobă codul etic al Centrului şi Regulamentul Intern; 6. aprobă nivelul contribuţiei lunare de întreţinere conform legislaţiei în vigoare; 7. aprobă acordarea de premii anuale, a salariilor de merit, a altor sporuri

conform legislaţiei în vigoare; 8. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.

Art. 14 Furnizarea serviciilor sociale se face pe baza contractului de furnizare de servicii, încheiat pe durata de un an, cu posibilitate de prelungire, între directorul centrului şi beneficiar sau reprezentantul legal, dacă beneficiarul este pus sub tutelă prin Hotărâre Judecătorească. Modelul de contract se aprobă de către Comitetul director. Furnizarea serviciilor sociale se poate face şi în colaborare cu Fundaţia „Pentru Voi”. Art. 15 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” este organizat în servicii şi compartimente, astfel:

1. Serviciul Centrul de zi „Împreună”; 2. Serviciul Centrul de zi „Ladislau Tácsi”; 3. Biroul Centrul de zi „Orizonturi Noi” 4. Serviciul locuinţe protejate şi servicii la domiciliu; 5. Compartimentul financiar, contabilitate şi administrativ; 6. Compartimentul transport, întreţinere; 7. Compartimentul juridic, resurse umane şi relaţii publice.

Art. 16 Serviciul Centrul de zi Împreună - cu profil ocupaţional, care include activităţi lucrative în ateliere (decoraţiuni, ambalaje, asamblări, grădină terapeutică etc.) Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Şeful serviciului:

- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea

acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate,

inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

6

ATRIBUŢII:

a. Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de intervenţie şi contractelor de furnizare de servicii;

b. Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;

c. Asigură activităţi lucrative şi de socializare; d. Asigură familiilor consiliere şi sprijin; e. Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; f. Întocmeşte şi comunică compartimentului financiar, contabilitate şi

administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

g. pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

Art. 17 Serviciul Centrul de zi Ladislau Tacsi - cu profil de ingrijire; cu profil de îngrijire, în care se desfăşoară activităţi de dezvoltare a autonomiei personale şi a capacităţii de autoservire şi diferite terapii în funcţie de nevoile individuale Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Şeful serviciului:

- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea

acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate,

inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; ATRIBUŢII:

a. Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de intervenţie şi contractelor de furnizare de servicii;

b. Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;

c. Asigură activităţi recreative şi de socializare; d. Asigură familiilor consiliere şi sprijin; e. Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; f. Întocmeşte şi comunica compartimentului financiar, contabilitate şi

administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

g. pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

Art. 18 Biroul Centrul de zi Orizonturi Noi - cu profil ocupaţional, care include activităţi lucrative în ateliere (tehnoredactare, multiplicare, asamblare, ambalare), consiliere şi orientare profesională şi sprijin pentru angajarea în muncă a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

7

Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Şeful biroului:

- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce biroul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea

acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate,

inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; ATRIBUŢII:

a. Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de intervenţie şi contractelor de furnizare de servicii;

b. Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;

c. Asigură activităţi lucrative şi de socializare; d. Asigură familiilor consiliere şi sprijin; e. Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; f. Întocmeşte şi comunică compartimentului financiar, contabilitate şi

administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

g. pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

Art. 19 Serviciul Locuinţe Protejate şi servicii la domiciliu; Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Serviciul furnizează servicii sociale de tip locuinţă protejată, centru respiro şi sprijin la domiciliu. Locuinţele protejate pentru persoane cu dizabilităţi intelectuale sunt:

- medii protejate - maxim protejate.

Centrul respiro oferă servicii de îngrijire pe termen scurt, temporare persoanelor cu dizabilităţi intelectuale. Serviciul de sprijin la domiciliu constă în oferirea de suport specializat conform unui program stabilit în urma evaluării de către echipa multidisciplinare şi inclus în planul individualizat de servicii. Şeful serviciului:

- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea

acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate,

inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; ATRIBUŢII:

a. Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de servicii şi contractelor de furnizare de servicii;

b. Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

8

c. Asigură activităţi recreative şi de socializare; d. Asigură familiilor consiliere şi sprijin; e. Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; f. Întocmeşte şi comunică compartimentului financiar, contabilitate şi

administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

g. pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

Art. 20 Compartimentul financiar, contabilitate şi administrativ Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Scopul principal al sectorului financiar contabilitate al compartimentului este gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice. Scopul principal al sectorului administrativ al compartimentului constă în desfăşurarea activităţilor administrative şi asigurarea bazei logistice pentru buna funcţionare a Centrului. În cadrul sectorului administrativ funcţionează cantina Centrului care asigură prelucrarea şi prepararea hranei zilnice precum şi porţionarea şi distribuirea acesteia beneficiarilor centrelor de zi. Contabilul şef:

- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce compartimentul subordonat şi răspunde de organizarea şi

funcţionarea acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate,

inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; ATRIBUŢII:

a. Fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual de venituri şi cheltuieli proprii precum şi propunerile de rectificare ale acestuia;

b. Întocmeşte lista de investiţii pe baza referatelor de fundamentare a fiecărui obiectiv de investiţii;

c. Organizează şi ţine la zi contabilitatea proprie în conformitate cu prevederile legii;

d. Răspunde de inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, e. Tine execuţia de casă şi angajează şi efectuează cheltuieli din creditele

bugetare aprobate în buget cu aprobarea ordonatorului terţial de credite şi numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite.

f. Efectuează plata cheltuielilor bugetare cu ordine de plată şi CEC-uri de ridicare de numerar, prin Trezoreria Timişoara.

g. Întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice pe baza referatelor de necesitate întocmite de compartimentele de specialitate ;

h. Derulează achiziţiile publice conform legislaţiei în vigoare i. Asigură administrarea şi conservarea bunurilor mobile şi imobile; j. Raspunde de recepţia bunurilor bunurilor materiale k. Asigură funcţionarea în bune condiţii a cantinei în scopul preparării hranei

pentru beneficiarii centrului conform cerinţelor nutriţionale şi de igienă;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

9

l. Asigură obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare funcţionării centrului;

m. Pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

Art. 21 Compartiment transport şi întreţinere Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Coordonatorul compartimentului:

- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce compartimentul subordonat şi răspunde de organizarea şi

funcţionarea acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate,

inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; ATRIBUŢII:

a. Asigură transportul adulţilor cu dizabilităţi înscrişi la serviciile sociale centre de zi, locuinţe protejate, respiro şi servicii la domiciliu;

b. Asigură transportul beneficiarilor la activităţi de incluziune socială; c. Asigură aprovizionarea ritmică cu alimente pentru cantina şi cu materiale

necesare bunei desfăşurări a activităţilor Centrului; d. Asigură respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor; e. Asigură furnizarea agentului termic şi apei calde la Centru; f. Răspunde de asigurarea securităţii tuturor sediilor centrului şi asigură

instalarea şi întreţinerea posturilor de telealarmă; g. Asigură întreţinerea softului informatic şi a computerelor în condiţii optime de

funcţionare; h. Asigură funcţionarea tuturor echipamentelor, instalaţiilor, utilajelor şi

autovehicolelor din patrimoniul Centrului; i. Întocmeste si comunica compartimentului financiar, contabilitate şi

administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;

j. pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

Art. 22 Compartiment juridic, resurse umane şi relaţii publice Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Scopul principal al compartimentului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Centru. De asemenea, asigură comunicarea cu mass-media, autorităţile publice locale şi centrale, mediul de afaceri dar şi cu publicul larg. Coordonatorul compartimentului:

a. răspunde de managementul domeniului său de activitate; b. conduce compartimentul subordonat şi răspunde de organizarea şi

funcţionarea acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

10

a. răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate.

ATRIBUŢII:

a. Elaborează proiectul organigramei şi statului de funcţii pentru structura organizatorică a Centrului

b. Elaborează, pe baza propunerilor tuturor compartimentelor instituţiei, proiectul Regulamentului de Organizare şi Funcţionare

c. Elaborează referatele care stau la baza dispoziţiilor directorului sau alte documente referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului;

d. Întocmeşte formalităţile şi urmareste respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislaţia muncii pentru personalul Centrului;

e. Asigură secretariatul activităţii de întocmire a fişelor de evaluare a performanţelor salariatilor în vederea stabilirii salariului sau a promovării;

f. Asigură selecţionarea şi recrutarea necesarului de personal pe nivele de pregătire, pe funcţii şi specialităţi şi corespunzător posturilor prevazute în statul de funcţii şi organigrama;

g. Întocmeşte şi completează dosarele personale ale salariaţilor; h. Eliberează adeverinţe privind calitatea de salariat, la cererea personalului; i. Întocmeşte raportări statistice privind activitatea de personal; j. Întocmeşte contractele de muncă, precum şi modificările la acestea şi le

înregistreaza în Registrul de evidenţă a angajaţilor; k. Ţine evidenţa vechimii în muncă şi a prezenţei la serviciu a tuturor salariatilor

din structura Centrului, întocmind pontajele lunare împreună cu şefii compartimentelor ;

l. Efectueaza în colaborare cu personalul de conducere programarea concediilor de odihna ale salariatilor, tinând evidenţa efectuării acestora, a rechemărilor, a reţinerilor la serviciu, a reprogramarilor, a compensarilor etc.

m. asigură aplicarea legislaţiei în vigoare în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă şi situaţii de urgenţă

n. Întocmeşte şi avizează juridic dispoziţiile emise de către director pentru exercitarea atribuţiilor sale ;

o. Verifică din punct de vedere al legalităţii şi semnează alte documente cu caracter juridic(referate, adrese, răspunsuri);

p. Colaborează la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, proceduri precum şi a altor acte, elaborate de angajaţii din cadrul Centrului pentru asigurarea condiţiilor de legalitate ;

q. Avizează juridic contractele de muncă, furnizare servicii sociale, sponzorizare, achiziţii publice, etc.;

r. Acordă consultanţă juridică pentru interpretarea unor situaţii, texte legale serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Centrului şi beneficiarilor de servicii sociale;

s. Reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti competente interesele Centrului; t. Realizează parteneriate cu furnizori publici sau privaţi acreditaţi în domeniul

social şi revizuieşte /reactualizează convenţiile de parteneriat existente; u. Întocmeşte fişele de post pentru posturile aflate în subordinea directă a

directorului;

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

11

v. Întocmeşte şi comunică compartimentului financiar, contabilitate şi administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice; a. pune în aplicare măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea

sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi.

DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII Art. 23 Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” îşi organizează o arhivă proprie pe care o păstrează în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte:

- documente de personal; - documente financiar contabile; - documente specifice activităţii sale curente.

Art. 24 Personalul din cadrul Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” are următoarele responsabilităţi:

a. Răspunde de respectarea drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciilor centrului în concordanţă cu misiunea şi obiectivele acestuia

b. Răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu;

c. Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abţine de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii instituţiei;

d. Răspunde de realizarea la timp şi întocmai a atribuţiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora;

e. Răspunde, potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor şi măsurilor prevazute în documentele întocmite;

f. Răspunde de exercitarea altor atribuţii stabilite prin fişa postului. Art. 25 Personalul din cadrul Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” are următoarele competenţe :

a. Reprezintă şi angajează instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului care i s-a încredinţat de către conducerea acesteia;

b. Se preocupă permanent de perfecţionarea pregătirii profesionale; c. Propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea

compartimentului sau instituţiei, în general; d. Semnalează conducerii instituţiei orice probleme deosebite legate de

activitatea acesteia, despre care ia cunostinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar dacă nu vizează direct domeniul în care are responsabilităţi şi atribuţii.

Art. 26 Personalul Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” este obligat:

1. Să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; 2. Să cunoască şi să respecte prevederile Regulamentului Intern al Centrului

de servicii sociale “Pentru Voi” şi ale Codului Etic.

ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2012

12

Art. 27 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile Regulamentului Intern şi ale Codului Etic ala Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” şi cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art. 28 Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.