Număr | 92 |
---|---|
An | 2011 |
Data emiterii | 29.03.2011 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 29.03.2011 |
Hotararea Consiliului Local 92/29.03.2011 privind modificarea şi aprobarea Organigramei , Statului de funcţii şi Regulamentului de organizare si functionare pentru Centrul de Servicii Sociale "Pentru Voi" Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr.SC2011 - 004026/01.03.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sanatate, protectie sociala, turism,ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 392/2008 - privind modificarea structurii organizatorice şi aprobarea Statului de funcţii a Centrului de zi " Pentru Voi" cu locuinţe protejate; În conformitate cu prevederile art.36 alin. (2) lit.a) si alin.(3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Organigrama , Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare si functionare pentru Centrul de Servicii Sociale Pentru Voi Timisoara, conform Anexelor nr.1, nr.2 si nr.3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Centrul de Servicii Sociale Pentru Voi Timisoara. Art.3: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Institutiei Arhitectului Sef; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare - Direcţiei de Mediu; - Biroului Managementul Calităţii; - Compartimentului Control Intern; - Centrului de Servicii Sociale Pentru Voi Timisoara - Mass - media locale.
|
CONSILIUL LOCAL TIMIŞOARA APROBAT PRIMAR
ANEXA NR.1 LA HCL NR................/.................................. Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU
ORGANIGRAMA
Consiliul local Primar
Director
Serviciul Centrul de zi
Impreuna
15 Serviciul Centrul de zi
Ladislau Tacsi
19 Serviciul asistenta sociala, servicii rezidentiale si la
domiciliu
19 Birou 8 Compartiment Transport Intretinere
5 Compartiment juridic, resurse
umane si relatii publice
3 1 1 1 Financiar 1 0 0
13 17 18 Contabilitate 3 1 3 1 1 0 Administrativ 4 4 0
Total posturi din care:
70
de conducere 5 de execuţie 55 de deservire 10
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA
Centrul de Servicii Sociale Pentru Voi
Nr…………………………………..
Aprobat,
PRIMAR,
dr. ing. Gheorghe Ciuhandu
R E F E R A T
privind aprobarea modificării Regulamentului de organizare şi funcţionare, a
Organigramei şi a Statului de funcţii
Centrului de Servicii Sociale „Pentru Voi”
Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” – furnizor de servicii sociale destinate persoanelor adulte
cu dizabilităţi intelectuale şi de dezvoltare, are în prezent 180 beneficiari, cu handicap grav şi
accentuat, având diagnostice ca: autism, sindrom Down, paralizii cerebrale, retard mintal profund,
psihoze, etc.. Acestora li se asigură servicii sociale în două centre de zi, 5 locuinţe protejate, un
centru respiro precum şi servicii de îngrijire la domiciliu.
Centrul de Servicii Sociale „Pentru Voi” este instituţie publică cu personalitate juridică, care
funcţionează în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, fiind finanţat de la
bugetul local, conform Convenţiei de colaborare încheiată între Consiliul Local al Municipiului
Timişoara şi Fundaţia „Pentru Voi”, aprobată prin HCL nr. 207/2005:
Art. 7 – „Centrul este subordonat Consiliului Local al municipiului Timişoara din punct de vedere
al conducerii, finanţării, organizării, funcţionării şi activităţilor sociale prestate.”
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”, întocmit
conform HG nr. 329/2003 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare a
instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi aprobat prin HCL nr. 241/2009,
prevede la art. 7 că organigrama Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”, numărul de personal,
precum şi bugetul se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
Organigrama şi Statul de funcţii ale Centrului de servicii sociale „Pentru Voi” au fost aprobate prin
Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 392/2008.
1
În vederea aplicării prevederilor Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit
din fonduri publice, a Legii nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din
fonduri publice, precum şi a HG nr. 23/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru
serviciile sociale s-au aplicat următoarele măsuri:
• Externalizarea parţială a transportului beneficiarilor la şi de la centrele de zi, ceea ce a dus
la desfiinţarea a două posturi de şofer, acestea fiind restructurate în două posturi de
infirmier, pentru asigurarea respectării ponderii personalului de specialitate din numărul
total de personal, prevăzută la art. 4 alin. 3 din HG nr. 23/2010;
• Modificarea structurii serviciilor în concordanţă cu dispoziţiile Legii nr. 284/2010 privind
salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a Legii nr. 285/2010 privind
salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice.
Modificările organigramei constau în:
Nr.
crt.
Denumirea
structurilor organizatorice
înainte de modificare
Denumirea
structurilor organizatorice
după modificare
1. Serviciul ateliere şi angajare în muncă
asistată
Serviciul Centrul de zi Împreună
2. Serviciul locuinţe protejate Serviciul asistenţă socială, servicii
rezidenţiale şi la domiciliu
3. Serviciul financiar, contabilitate,
administrativ
Biroul financiar, contabilitate,
administrativ
4. Resurse umane Compartiment juridic, resurse umane
şi relaţii publice
Precizăm că în conformitate cu prevederile HG nr. 23/2010 este necesară reorganizarea instituţiei
în vederea alinierii la standardele de cost stabilite prin actul normativ. De asemenea prezentul
proiect de hotărâre supune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara modificări în
structura organizatorică care nu aduc atingere numărului total de posturi aprobate şi structurează
organigrama în aşa fel încât să ducă la eficientizarea activităţii centrului, ţinând cont de nevoile
beneficiarilor pentru care acordăm servicii sociale, precum şi de prevederile HG nr. 23/2010
2
privind încadrarea în standardele de cost pentru serviciile sociale şi de condiţiile concrete care
impun reducerea cheltuielilor în instituţiile finanţate de la bugetele locale şi de stat.
Ca urmare a adoptării acestor măsuri este necesară aprobarea Consiliului Local al Municipiului
Timişoara pentru modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Organigramei şi a
Statului de funcţii la Centrul de servicii sociale „Pentru Voi”, conform anexelor Regulamentul de
organizare şi funcţionare, Organigrama şi Statul de funcţii.
Având în vedere cele expuse,
PROPUNEM:
1. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Organigramei şi a Statului de funcţii ale
Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”, conform anexelor nr.1, 2 şi 3.
Viceprimar, Director,
Adrian Orza Laila Onu
Avizat juridic, Avizat,
Mirela Lasuschievici Şef serviciu resurse umane
Rodica Aurelian
FP-53-01.ver.1.
3
Anexa nr.2 la HCL.................... APROBAT PRIMAR
Dr.Ing.Gheorghe Ciuhandu
STAT DE FUNCŢII
6) Conducere Nr. Crt.
Categorii de personal Grad Nivelul studiilor
Număr posturi
1. Director II S 1 2. Contabil sef I S 1 3. Şef serviciu I S 3
Total personal de conducere
5
B) Funcţii de execuţie 1. Pedagog de recuperare principal PL 4 2. Pedagog de recuperare PL 6 3. Pedagog de recuperare principal M 4 4. Pedagog de recuperare M 15 5. Art terapeut M 1 6. Asistent social principal S 1 7. Asistent social specialist S 1 8. Educator S 2 9. Psiholog principal S 2 10. Psiholog specialist S 2 11. Kinetoterapeut S 1 12. Consilier juridic gradul IA S 1 13. Inspector de specialitate gradul IA S 2 14. Inspector de specialitate gradul II S 2 15. Referent gradul IA M 2 16. Infirmier 4 17. Supraveghetor de noapte 5
Total funcţii de execuţie 55 C) Funcţii de deservire 1. Muncitor calificat – bucatar gradul I 2 2. Muncitor calificat – bucatar gradul II 2 3. Muncitor calificat –intretinere gradul I 1 4. Şofer gradul I 3 5. Îngrijitor 2
Total funcţii de deservire 10 Total personal Centrul de servicii sociale ”Pentru Voi” 70 Director, Sef serviciu, Inspector de specialitate, Laila Onu Bica Aurelia Man Angelia
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
Art. 1 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi”, denumit în continuare „centru”, este un furnizor de servicii sociale comunitare destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi intelectuale şi de dezvoltare. Scopul centrului este creşterea calităţii vieţii pentru persoanele cu dizabilităţi de dezvoltare şi familiile acestora. Obiectivele principale sunt:
- Furnizarea de servicii sociale comunitare - Sprijinirea angajării în muncă a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale - Implementarea prevederilor Convenţiei ONU privind drepturile
persoanelor cu dizabilităţi - Sprijinirea familiilor persoanelor cu dizabilităţi intelectuale asistate - Creşterea conştientizării comunităţii cu privire la dizabilitatea de
dezvoltare Art. 2 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” este de tip public – privat, conform Convenţiei de colaborare între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Fundaţia „Pentru Voi”, aprobată prin Hotărârea C.L.M. Timişoara nr. 207 din 26.04.2005. Centrul are sediul social în Timişoara, str. Ion Slavici, nr. 47, cod 300521. Activităţile centrului se desfăşoară:
- în sediul principal, unde se desfăşoară activităţile Centrului de zi „Împreună”
- în sediile secundare - la domiciliul beneficiarilor - în comunitate
La data adoptării prezentului regulament, funcţionează următoarele sedii secundare:
- Centrul de zi „Ladislau Tácsi” cu sediul pe str. Anton Bacalbaşa, nr.65A, Timişoara
- Locuinţa protejată DINA pe str. Ion Slavici, nr. 14, sc. B, ap 4 şi ap. 5 Timişoara
- Locuinţa protejată DORA pe str. Ion Slavici bl. 18, sc. A, ap. 11, Timişoara - Locuinţa protejată LAURA, str. Ardealul, nr. 2/16, bl. F1, ap. 9, Timişoara - Locuinţa protejată CRISTIAN str. Anton Bacalbaşa, nr. 69, Timişoara - Centrul respiro pe Str. Ioan Slavici, bl. 4 ap. 8, sc B, Timişoara - Grădina terapeutică situată pe str. Anton Bacalbaşa, Timişoara
Alte sedii secundare se pot înfiinţa prin hotărârea Consiliului Director. Art. 3 Finanţarea cheltuielilor centrului se asigurã din:
a) bugetul local al Consiliului Local Timişoara b) alte venituri realizate în condiţiile legii
Art. 4 Principiile care stau la baza activităţii Centrului sunt:
1. Respectarea demnităţii inalienabile, a autonomiei individuale, inclusiv a libertăţii de a face propriile alegeri şi a independenţei persoanelor
2. Nediscriminarea;
2
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
3. Participarea şi integrarea deplină şi efectivă în societate; 4. Respectul pentru diversitate şi acceptarea persoanelor cu dizabilităţi ca
parte a diversităţii umane şi a umanităţii; 5. Egalitatea de şanse; 6. Accesibilitatea; 7. Abordarea centrată pe persoană în furnizarea de servicii; 8. Solidaritatea socială; 9. Reponsabilizarea comunităţii şi principiul subsidiarităţii; 10. Participarea activă a beneficiarilor – “Nimic despre noi fără noi”; 11. Alegerea alternativei celei mai puţin restrictive în determinarea sprijinului şi asistenţei necesare;
Art. 5 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” oferă următoarele servicii sociale:
- Centre de zi - Locuinţe protejate - Centru respiro; - Servicii sociale la domiciliu;
Serviciile sociale sunt proiectate şi adaptate conform nevoilor individuale ale persoanei cu dizabilităţi, sunt acreditate conform prevederilor legale şi dreptul la acordarea lor se bazeaza pe prevederile Legii 448/2006. Furnizarea serviciilor sociale se desfăşoară în parteneriat cu Fundatia „Pentru Voi”, pe baza convenţiei de colaborare între cele două părţi. Consiliul director poate înfiinţa şi alte servicii sociale cu respectarea obiectului de activitate al Centrului. Art. 6 Centrul îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) asigurã activităţi adaptate nevoilor individuale ale beneficiarilor, conform planurilor individualizate de intervenţie şi a planurilor individualizate de servicii, concepute de echipa de specialişti, împreună cu beneficiarul căruia i se adresează şi familia acestuia, în care sunt precizate tipurile de servicii asigurate. Furnizarea serviciilor se face pe baza contractului de furnizare de servicii. Serviciile pot fi furnizate la domiciliu, în centre şi locuinţe protejate, în centrul respiro, în comunitate, la locul de muncă al beneficiarilor angajaţi. Beneficiarii centrului sunt selectionaţi în conformitate cu prevederile art. 54 din Legea 448/2006, conform căruia persoana cu dizabilităţi are dreptul să fie îngrijită şi protejată într-un centru din localitatea/judeţul în a cărei/cărui rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa; b) asigurã aplicarea politicilor şi strategiilor naţionale, judeţene şi locale în domeniul dizabilităţii; c) asigurã îndeplinirea standardelor de calitate a serviciilor oferite conform reglementarilor legale în vigoare; d) identificã mediile în care poate fi integratã orice persoanã cu dizabilităţi beneficiarã a programelor centrului şi sprijină integrarea acesteia; oferă sprijin pentru prevenirea izolării sau segregării de comunitate: acompaniament social, consiliere familială, transport, consiliere psihologică, terapii de specialitate, mediere socială; e) acordã sprijin şi asistentã de specialitate în vederea prevenirii situaţiilor care pun în pericol siguranţa persoanelor cu dizabilitati si segregarea acestora; f) dezvoltã parteneriate şi colaborează cu organizaţii neguvernamentale, cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile, ai mediului de afaceri în vederea integrării în muncã a persoanelor cu dizabilităţi;
3
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
g) pune accent pe stimularea autonomiei personale şi dezvoltã încrederea în sine a persoanei cu dizabilităţi; h) dezvoltã servicii de consiliere şi orientare profesională; i) dezvoltã programe de sensibilizare a comunităţii cu privire la nevoile specifice ale persoanei cu dizabilităţi; j) dezvolta permanent aria serviciilor oferite, în functie de nevoile beneficiarilor; k) asigurã monitorizarea şi evaluarea programelor proprii; l) intervine în combaterea şi prevenirea instituţionalizării; Art. 7 Organigrama Centrului de servicii sociale „Pentru Voi” numărul de personal, precum şi bugetul se aprobã prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art. 8 Salarizarea personalului Centrului se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabile salariaţilor din sistemul bugetar, pe baza statului de funcţii aprobat de comitetul director, în funcţie de numărul de personal aprobat şi de resursele financiare alocate de Consiliul Local Timişoara. Art. 9 Conducerea centrului este asiguratã de un director şi de comitetul director. Numirea directorului se face prin dispoziţie a Primarului, cu acordul preşedintelui Fundaţiei „Pentru Voi”. Art. 10 (1) Directorul centrului asigurã conducerea executivã a acestuia şi răspunde de buna lui funcţionare. (2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin directorul centrului emite dispoziţii. Art. 11 Directorul centrului îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:
a) reprezintă Centrul în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din străinătate, precum şi în justiţie;
b) exercitã atribuţiile ce revin Centrului în calitate de persoanã juridicã; c) exercitã funcţia de ordonator de credite; d) întocmeşte proiectul bugetului propriu al centrului şi contul de încheiere a
exerciţiului bugetar, pe care le supune avizării comitetului director; e) numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Centrului, în
condiţiile legii; f) controlează activitatea personalului şi aplicã sancţiunile disciplinare sau
recompensele corespunzătoare, în condiţiile legii; g) pune în aplicare ROF, RI şi codul etic al Centrului; h) elaborează planuri manageriale anuale; i) asigură transpunerea în practică a misiunii şi a filozofiei centrului; j) menţine permanent legătura cu Fundaţia „Pentru Voi”; k) asigurã instruirea şi perfecţionarea personalului de specialitate; l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
Art. 12 (1) Comitetul director este alcătuit din cinci membri, după cum urmează:
- directorul centrului, care este şi preşedintele comitetului; - contabilul – şef; - un reprezentant numit de Primarul Municipiului Timişoara;
4
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
- un reprezentant al Fundaţiei „Pentru Voi”; - un reprezentant al beneficiarilor Centrului sau al familiilor acestora
(2) Membrii comitetului director nu beneficiază de indemnizaţie. (3) Comitetul director se întruneşte în şedinţă ordinarã semestrial, la convocarea directorului, precum şi în şedinţă extraordinarã ori de câte ori este necesar. Art. 13 Comitetul director îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) avizează proiectul bugetului propriu, structura şi numărul de personal pe care le propune spre aprobare Consiliului Local;
b) analizează activitatea Centrului şi propune mãsuri şi programe de îmbunătăţire a activităţii;
c) hotărăşte asupra înstrăinării mijloacelor fixe din patrimoniul centrului altele decât bunurile imobile, în condiţiile legii;
d) aprobã statul de funcţii; e) aprobã planurile manageriale anuale; f) aprobă codul etic al Centrului şi Regulamentul Intern; g) aprobă nivelul contribuţiei lunare de întreţinere datorate de adulţii cu
dizabilitati asistaţi în locuinţele protejate conform legislaţiei în vigoare; h) aprobă acordarea de premii anuale, a salariilor de merit, a altor sporuri
conform legislaţiei în vigoare; i) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.
Art. 14 Furnizarea serviciilor sociale se face pe baza contractului de furnizare de servicii, încheiat pe durata de un an, cu posibilitate de prelungire, între directorul centrului şi beneficiar sau reprezentantul legal, dacă beneficiarul este pus sub tutelă prin Hotărâre Judecătorească. Modelul de contract se aprobă de către Comitetul director. Furnizarea serviciilor sociale se poate face şi în colaborare cu Fundaţia „Pentru Voi”. Art. 15 Centrul de servicii sociale „Pentru Voi” este organizat în servicii şi compartimente, astfel:
1) Serviciul Centrul de zi „Împreună”; 2) Serviciul Centrul de zi „Ladislau Tácsi”; 3) Serviciul asistenţă socială, servicii rezidenţiale şi la domiciliu; 4) Biroul financiar, contabilitate şi administrativ; 5) Compartimentul transport, întreţinere; 6) Compartimentul juridic, resurse umane şi relaţii publice.
Art. 16 Serviciul Centrul de zi Împreună - cu profil ocupaţional, care include activităţi lucrative în ateliere (tehnoredactare şi multiplicare, decoraţiuni, ambalaje, asamblări, grădină terapeutică etc.), consiliere şi orientare profesională şi sprijin pentru angajarea în muncă a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. cu profil ocupaţional, care include activităţi lucrative în ateliere (tehnoredactare şi multiplicare, decoraţiuni, ambalaje, asamblări, grădină terapeutică etc.), consiliere şi orientare profesională şi sprijin pentru angajarea în muncă a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale Şeful serviciului:
5
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea
acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi
actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; ATRIBUŢII:
a) Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de intervenţie şi contractelor de furnizare de servicii;
b) Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;
c) Asigură activităţi lucrative şi de socializare; d) Asigură consiliere psihologică şi orientare profesională, după caz; e) Asigură familiilor consiliere şi sprijin; f) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; g) Întocmeşte şi comunică Serviciului financiar, contabilitate şi administrativ
în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
Art. 17 Serviciul Centrul de zi Ladislau Tacsi - cu profil de ingrijire; cu profil de îngrijire, în care se desfăşoară activităţi de dezvoltare a autonomiei personale şi a capacităţii de autoservire şi diferite terapii în funcţie de nevoile individuale Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Şeful serviciului:
- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea
acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi
actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; ATRIBUŢII:
a) Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de intervenţie şi contractelor de furnizare de servicii;
b) Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;
c) Asigură activităţi recreative şi de socializare; d) Asigură consiliere psihologică în funcţie de nevoi; e) Asigură familiilor consiliere şi sprijin; f) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; g) Întocmeşte şi comunica Serviciului financiar, contabilitate şi administrativ
în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
Art. 18 Serviciul asistenţă socială, servicii rezidenţiale şi la domiciliu; Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Serviciul asigură asistenţa socială pentru toţi beneficiarii centrului şi furnizează servicii sociale de tip locuinţă protejată, centru respiro şi sprijin la domiciliu. Locuinţele protejate pentru persoane cu dizabilităţi intelectuale sunt:
- medii protejate
6
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
- maxim protejate. Centrul respiro oferă servicii de îngrijire pe termen scurt, temporare persoanelor cu dizabilităţi intelectuale. Este deschis 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână şi poate găzdui maxim 6 beneficiari simultan pe o perioadă determinată. Serviciul de sprijin la domiciliu constă în oferirea de suport specializat conform unui program stabilit în urma evaluării de către echipa multidisciplinare şi inclus în planul individualizat de servicii. Şeful serviciului:
- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea
acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi
actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; ATRIBUŢII:
a) Asigură furnizarea serviciilor sociale conform planurilor individualizate de servicii şi contractelor de furnizare de servicii;
b) Asigură un program adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor adulţilor cu dizabilităţi;
c) Asigură activităţi recreative şi de socializare; d) Asigură consiliere psihologică ; e) Asigură familiilor consiliere şi sprijin; f) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; g) Întocmeşte şi comunică Serviciului financiar, contabilitate şi administrativ
în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
Art. 19 Biroul financiar, contabilitate şi administrativ Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Scopul principal al sectorului financiar contabilitate al biroului este gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice. Scopul principal al sectorului administrativ al biroului constă în desfăşurarea activităţilor administrative şi asigurarea bazei logistice pentru buna funcţionare a Centrului. În cadrul compartimentului administrativ funcţionează cantina Centrului care asigură prelucrarea şi prepararea hranei zilnice precum şi porţionarea şi distribuirea acesteia beneficiarilor centrelor de zi. Şeful biroului:
- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce biroul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea
acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi
actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; ATRIBUŢII:
a) Fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual de venituri şi cheltuieli proprii precum şi propunerile de rectificare ale acestuia;
7
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
b) Întocmeşte lista de investiţii pe baza referatelor de fundamentare a fiecărui obiectiv de investiţii;
c) Înaintează bugetul, spre aprobare, ordonatorului principal de credite; d) Organizează şi ţine la zi contabilitatea proprie în conformitate cu
prevederile legii; e) Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor
acestuia, f) Întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale şi le depune la
termenele stabilite la organul ierarhic superior ; g) Pregăteşte păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a
bilanţurilor contabile; h) Organizează şi ţine la zi contabilitatea de gestiune adaptată la specificul
instituţiei; i) Efectuează plata cheltuielilor bugetare cu ordine de plată şi CEC-uri de
ridicare de numerar, prin Trezoreria Timişoara. j) Întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale şi le depune la
termenele stabilite la organul ierarhic superior; k) Întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice pe baza referatelor de
necesitate întocmite de compartimentele de specialitate ; l) Întocmeşte documentaţia de atribuire a contractelor de achiziţie publică; m) Asigură chemarea la competiţie a operatorilor economici în vederea
aplicării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică si asigură toate formele de publicitate pentru realizarea achiziţiilor în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
n) Asigură derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică;
o) Comunică rezultatul aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică;
p) Asigură definitivarea dosarului achiziţiei publice şi arhivarea acestuia; q) Ia măsurile necesare pentru administrarea şi conservarea bunurilor
mobile şi imobile; r) Efectuează recepţia bunurilor materiale achiziţionate pe baza facturilor
emise de furnizori şi întocmirea notei de intrare recepţie; s) Înaintează notele de recepţie împreună cu facturile şi documentele
aferente, pentru a se efectua plata acestora; t) Asigură funcţionarea în bune condiţii a cantinei în scopul preparării hranei
pentru beneficiarii centrului conform cerinţelor nutriţionale şi de igienă; u) Asigură obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare funcţionării
centrului;
Art. 20 Compartiment transport şi întreţinere Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Coordonatorul compartimentului:
- răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce compartimentul subordonat şi răspunde de organizarea şi
funcţionarea acestuia în - condiţii de eficienţă şi eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi
actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; ATRIBUŢII:
8
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
a) Asigură transportul adulţilor cu dizabilităţi înscrişi la serviciile sociale centre de zi, locuinţe protejate, respiro şi servicii la domiciliu;
b) Asigură transportul beneficiarilor la activităţi de incluziune socială; c) Asigură aprovizionarea ritmică cu alimente pentru cantina şi cu materiale
necesare bunei desfăşurări a activităţilor Centrului; d) Asigură respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor; e) Asigură furnizarea agentului termic şi apei calde la Centru; f) Răspunde de asigurarea securităţii tuturor sediilor centrului şi asigură
instalarea şi întreţinerea posturilor de telealarmă; g) Asigură întreţinerea softului informatic şi a computerelor în condiţii optime
de funcţionare; h) Asigură funcţionarea tuturor echipamentelor, instalaţiilor, utilajelor şi
autovehicolelor din patrimoniul Centrului; i) Întocmeste si comunica Serviciului financiar, contabilitate şi administrativ
în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
Art. 21 Compartiment juridic, resurse umane şi relaţii publice Este subordonat directorului Centrului de servicii sociale „Pentru Voi”. Scopul principal al compartimentului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Centru. De asemenea, asigură comunicarea cu mass-media, autorităţile publice locale şi centrale, mediul de afaceri dar şi cu publicul larg. Coordonatorul compartimentului:
a) răspunde de managementul domeniului său de activitate; b) conduce compartimentul subordonat şi răspunde de organizarea şi
funcţionarea acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate; c) răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi
actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate. ATRIBUŢII:
a) Elaborează proiectul organigramei şi statului de funcţii pentru structura organizatorică a Centrului
b) Elaborează, pe baza propunerilor tuturor compartimentelor instituţiei, proiectul Regulamentului de Organizare şi Funcţionare
c) Elaborează referatele care stau la baza dispoziţiilor directorului sau alte documente referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului;
d) Întocmeşte formalităţile şi urmareste respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislaţia muncii pentru personalul Centrului;
e) Asigură secretariatul activităţii de întocmire a fişelor de evaluare a performanţelor salariatilor în vederea stabilirii salariului sau a promovării;
f) Asigură selecţionarea şi recrutarea necesarului de personal pe nivele de pregătire, pe funcţii şi specialităţi şi corespunzător posturilor prevazute în statul de funcţii şi organigrama;
g) Întocmeşte şi completează dosarele personale ale salariaţilor; h) Eliberează adeverinţe privind calitatea de salariat, la cererea personalului; i) Întocmeşte raportări statistice privind activitatea de personal;
9
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
j) Întocmeşte şi păstrează carnetele de muncă ale salariaţilor din structura Centrului, operând toate modificările intervenite ca urmare a schimbarii locului de muncă, funcţiei, clasei/treptei profesionale, modificările salariului, etc.;
k) Întocmeşte contractele de muncă şi le înregistreaza în Registrul de evidenţă a angajaţilor;
l) Ţine evidenţa vechimii în muncă şi a prezenţei la serviciu a tuturor salariatilor din structura Centrului, întocmind pontajele lunare împreună cu şefii compartimentelor ;
m) Efectueaza în colaborare cu personalul de conducere programarea concediilor de odihna ale salariatilor, tinând evidenţa efectuării acestora, a rechemărilor, a reţinerilor la serviciu, a reprogramarilor, a compensarilor etc.
n) asigură aplicarea legislaţiei în vigoare în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă şi situaţii de urgenţă
o) Întocmeşte şi avizează juridic dispoziţiile emise de către director pentru exercitarea atribuţiilor sale ;
p) Verifică din punct de vedere al legalităţii şi semnează alte documente cu caracter juridic(referate, adrese, răspunsuri);
q) Colaborează la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, proceduri precum şi a altor acte, elaborate de angajaţii din cadrul Centrului pentru asigurarea condiţiilor de legalitate ;
r) Avizează juridic contractele de muncă, furnizare servicii sociale, sponzorizare, achiziţii publice, etc.;
s) Acordă consultanţă juridică pentru interpretarea unor situaţii, texte legale serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Centrului şi beneficiarilor de servicii sociale;
t) Reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti competente interesele Centrului;
u) Realizează parteneriate cu furnizori publici sau privaţi acreditaţi în domeniul social şi revizuieşte /reactualizează convenţiile de parteneriat existente;
v) Întocmeşte fişele de post pentru posturile aflate în subordinea directă a directorului;
w) Întocmeşte şi comunică Biroului financiar, contabilitate şi administrativ în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII Art. 22 Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” îşi organizează o arhivă proprie pe care o păstrează în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte:
- documente de personal; - documente financiar contabile; - documente specifice activităţii sale curente.
Art. 23 Personalul din cadrul Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” are următoarele responsabilităţi:
a) Răspunde de respectarea drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciilor centrului în concordanţă cu misiunea şi obiectivele acestuia
10
ROF | Centrul de servicii sociale “Pentru Voi” 2011
b) Răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu;
c) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abţine de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii instituţiei;
d) Răspunde de realizarea la timp şi întocmai a atribuţiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora;
e) Răspunde, potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor şi măsurilor prevazute în documentele întocmite;
f) Răspunde de exercitarea altor atribuţii stabilite prin fişa postului. Art. 24 Personalul din cadrul Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” are următoarele competenţe :
a) Reprezintă şi angajează instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului care i s-a încredinţat de către conducerea acesteia;
b) Se preocupă permanent de perfecţionarea pregătirii profesionale; c) Propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea
compartimentului sau instituţiei, în general; d) Semnalează conducerii instituţiei orice probleme deosebite legate de
activitatea acesteia, despre care ia cunostinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar dacă nu vizează direct domeniul în care are responsabilităţi şi atribuţii.
Art. 25 Personalul Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” este obligat:
1. Să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; 2. Să cunoască şi să respecte prevederile Regulamentului Intern al
Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” şi ale Codului Etic. Art. 26 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile Regulamentului Intern şi ale Codului Etic ala Centrului de servicii sociale “Pentru Voi” şi cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art. 27 Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
11