keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 22/25.01.2011 privind aprobarea Proiectului "Amenajare Complex rutier zona Michelangelo", a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost-beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere"

25.01.2011

Hotararea Consiliului Local 22/25.01.2011
privind aprobarea Proiectului "Amenajare Complex rutier zona Michelangelo", a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost-beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011- 1046/18.01.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu Ghidul Solicitantului aferent Axei prioritare 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. - "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere", din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.137/27.04.2010 privind aprobarea Planului Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara;
În conformitate cu Decizia Comitetului de Management pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (CMC) nr.7/17.05.2010;
În baza Hotărârii de Guvern nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;
Luând în considerare Ordinul nr.863/02.07.2008 al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (în prezent Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului) pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii";
În conformitate cu Ordinul nr. nr. 276/ 2009 privind "modificarea şi completarea Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea de Guvern nr.28/2008 privind aprobarea conţinutului cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, aprobate prin ordinul MDRT nr.863/2008";
În conformitate cu Ordinul comun nr. 3296/07.11.2008 al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Ordinul Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (în prezent Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului) privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie "Planuri integrate de dezvoltare urbană", axa prioritară "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere" din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013;
Conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;
Luând în considerare prevederile Ordinului Ministerul Finanţelor Publice nr. 2548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36 alin.2), lit. b), alin. 4 lit.a) şi d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1. Se aprobă Proiectul "Amenajare Complex rutier zona Michelangelo", în valoare totală de 69.057.561,94 lei (T.V.A. inclus), în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1.- "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere".

Art. 2. Se aprobă documentaţia tehnico-economică şi Analiza cost-beneficiu în vederea realizării proiectului "Amenajare Complex rutier zona Michelangelo" elaborate de către S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L., cu principalii Indicatori tehnico-economici prevăzuţi în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3. Se aprobă contribuţia proprie a Municipiului Timişoara la cofinanţarea proiectului din bugetul local cu suma de 1.116.439,08 lei, alcătuită din:
a) contribuţia Municipiului Timişoara la cheltuieli eligibile reprezentând minim 2 % din valoarea eligibilă a proiectului, în sumă de 1.116.439,08 lei;
b) contribuţia Municipiului Timişoara reprezentând cheltuielile neeligibile aferente proiectului, în sumă de 0,00 lei.
Art. 4. (1)Se aprobă alocarea din bugetul local a sumei de 31.470.779,77 lei, alcătuită din:
a) T.V.A. aferent proiectului în sumă de 13.235.608,23 lei;
b) avansul necesar implementării optime a proiectului în sumă de 18.235.171,54 lei.
(2) T.V.A.-ul aferent cheltuielilor eligibile, precum şi avansul necesar implementării optime a proiectului se vor recupera, conform legislaţiei în vigoare.
Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică, Direcţia Economică şi Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Poliţia Comunitară;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa.pdf

1

Anexa la H.C.L. nr…………........

INDICATORII TEHNICO – ECONOMICI AI INVESTIŢIEI “Amenajare Complex Rutier zona Michelangelo ”

conform documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii elaborate de către S.C. SEARCH CORPORATION

S.R.L., în cadrul contractului de prestări servicii nr. 155 / 23.09.2009 şi a Actului Adiţional nr.1/06.09.2010

VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI (T.V.A. inclusă) : 69.057.561,94 lei din care: C + M (T.V.A. inclusă) : 63.688.797,08 lei

SURSE DE FINANŢARE ALE PROIECTULUI (cheltuieli eligibile): - Asistenţă financiară nerambursabilă (F.E.D.R.+Buget de stat): 54.705.514,63lei - Buget local (2%) 1.116.439,08 lei

STRUCTURA DE COST Costuri eligibile 55.821.953,71 lei Costuri neeligibile 0,00 lei TVA 13.235.608,23lei

TOTAL PROIECT (T.V.A. inclusă) 69.057.561,94 lei

Contribuţia proprie din Bugetul Local al Municipiului Timişoara: 1.116.439,08 lei (fără T.V.A.), Contribuţie Buget Local – cheltuieli eligibile fără TVA: 1.116.439,08 lei Contribuţie Buget Local – cheltuieli neeligibile fără TVA: 0,00 lei Asistenţă finaciară nerambursabilă solicitată: 54.705.514,63lei Sumă totală alocată în Bugetul Local al Municipiului Timişoara: 1.116.439,08 lei + 13.235.608,23lei (TVA aferent proiectului) + 18.235.171,54 lei (avans execuţie) = = 32.587.218,85 lei

TVA aferentă cheltuielilor eligibile ale proiectului, precum şi avansul necesar execuţiei se vor recupera conform legislaţiei în vigoare.

DURATA DE REALIZARE a investiţiei: 18luni CAPACITĂŢI FIZICE:

Obiect 1: Pod Michelangelo • Lungime pod 74.20m • Lungime suprastructură 51.55m • Lăţime parte carosabilă 14.00m • Lăţime trotuare 2x4.00m • Guri de scurgere 8 buc • Trotuare drum 1350mp • Zone verzi 1110mp • Indicatoare rutiere 15buc

Obiect 2 Pasaj subteran Vasile Parvan • Lungimea traseului proiectat drum + pasaj: 885m. • Lungime pasaj subteran(inclusiv rampe): 453 m. • Lăţime parte carosabilă rampe şi pasaj inferior 12.50m

2

LUCARI PASAJ SUBTERAN • Suprafaţa carosabilă în pasaj subteran 4985mp • Trotuare în pasajul subteran 940m • Grinzi prefabricate 178buc • Armaturi 2500t • Piloti forati 1185mp • Pereti mulati cu grosime 80cm C35/45 10150mp LUCRĂRI DE DRUM • Zona asfalt bretele+căi acces 12600 mp • Zona verde 4000 mp • Trotuare 6000 mp • Indicatoare rutiere 30 buc

VICEPRIMAR DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ, SORIN GRINDEANU CHIŞ CULIŢĂ ŞEF SERVICIU DRUMURI ŞI PODURI CONSILIER IOAN GANCIOV VIOLA DUMITRU

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver.1

România SE APROBĂ Judeţul Timiş PRIMAR, Municipiul Timişoara dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU Direcţia Tehnică Serviciul Drumuri şi Poduri Nr. SC 2011 –

REFERAT

privind aprobarea proiectului complex de investiţii ,,Amenajare complex rutier zona Michelangelo”, a documentaţiei tehnico-economice şi a Analizei cost- beneficiu, precum şi a cheltuielilor legate de proiect ce revin Municipiului Timişoara, în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1. – „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul: „Poli de creştere

Proiectul “Amenajare complex rutier zona Michelangelo” este inclus în Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara, obiectivul Dezvoltarea unei infrastructuri tehnice integrate, complexe şi flexibile, politica 2.1 „Interconectarea teritorială şi creşterea accesibilităţii polului”, Programul 2.1.3. „Realizarea unui sistem coerent de căi de comunicaţie în interiorul localităţilor”.

Obiectivul general al proiectului constă în reabilitarea infrastructurii publice urbane în municipiul Timişoara – nucleul Polului de creştere - în vederea stimulării dezvoltării socio-economice durabile şi a creşterii calităţii vieţii locuitorilor din această zonă. Obiectivele specifice ale proiectului constau în:

- Reabilitare pod Michelangelo - Pasaj inferior pe relaţia B-dul Vasile Pârvan – strada Corneliu Coposu 1. Podul Michelangelo este amplasat în zona centrală a Municipiului Timişoara, pe str. Michelangelo,

fiind una dintre cele mai importante structuri de traversare ale municipiului, axa B-dul Michelangelo- strada F.C. Ripensia pe direcţia N-S şi b-dul Vasile Pârvan – B-dul Corneliu Coposu pe direcţia V-E

În acest perimetru este cunoscut modul necorespunzător în care se desfăşoară circulaţia rutieră, pietonală şi a bicicliştilor datorită configuraţiei intersecţiei şi valorilor în creştere a traficului. Centrul universitar şi campusul studenţesc ale Timişoarei sunt situate în această zonă fapt care duce la existenţa unui trafic pietonal intens care urmează să fie recenzat şi să se studieze şi propună soluţiile cele mai viabile.

Pistele de biciclişti din zona studiată sunt insuficiente şi discontinue şi nu conferă confort şi siguranţă circulalaţiei cu bicicleta în zona. Podul Michelangelo a fost executat în anul 1970 şi este alcătuit ca trei mari structuri paralele, fiecare de tip grindă Gerber (cu console şi articulaţii), având o lungime de 51,55m. Structurile marginale sunt destinate a prelua sarcinile din traficul pietonal, fiind extinse numai pe lăţimea trotuarelor, iar cea centrală, preia încărcările din traficul rutier.

Podul Michelangelo este utilizat în acelaşi timp şi pentru traversarea canalului Bega a diferitelor instalaţii ce fac parte din „utilităţile” unui mare oraş: cabluri telefonice şi electrice, conducte de termoficare şi conducte pentru alimentarea cu apă termală a Centrului de balneo-fizioterapie.

Lăţimea apreciabilă a trotuarelor (4,4m) facilitează desfăşurarea traficului pietonal în condiţii foarte bune de confort (din punct de vedere al densităţii traficului).

Traficul rutier se desfăşoară pe 4 benzi de circulaţie, câte două pe sens, totalizând o lăţime de 14,00 m. Suprafaţa de rulare este alcătuită din îmbrăcăminte asfaltică.

Având în vedere starea tehnică nesatisfăcătoare a podului reabilitarea acestuia este necesară astfel încât capacitatea sa portantă să se menţină la nivelul clasei E de încărcare. Reabilitarea podului va trebui făcută astfel încât să respecte următoarele principii de bază:

- asigurarea ireproşabilă a funcţionalităţii pentru care a fost concepută structura în condiţii de siguranţă deplină şi confort

- asigurarea durabilităţii - asigurarea costului redus şi a unei perioade de execuţie cât mai scurtă a lucrărilor - asigurarea aspectului estetic şi a încadrării în mediu - asigurarea unei întreţineri şi exploatări cât mai facile. Reabilitarea integrală a structurii existente se realizează cu păstrarea schemei statice actuale a podului.

Calea pe pod în urma reabilitării podului va avea o parte carosabilă de 14,00m lăţime corespunzătoare a două benzi pe sens şi două trotuare cu lăţimea de 4,15m fiecare.

FP 53-01, Ver.1

2. Pasaj inferior pe relaţia B-dul Vasile Pârvan – strada Corneliu Coposu. Lucrări de drum Separarea fluxurilor N/S – E/V se va realiza printr-un pasaj subteran pe strada Vasile Pârvan cu lungimea

totală de 583m, din care 111m reprezintă zona acoperită a pasajului. Proiectul se desfăşoară între intersecţia B-dul Vasile Pârvan cu străzile Traian Lalescu şi strada Delfinului şi are o lungime de 885m. Elementele în plan vertical au fost stabilite astfel încât să asigure un gabarit de circulaţie în pasaj de 5,00m. Amenajarea denivelată a intersecţiei respectiv realizarea unui pasaj inferior pe direcţia V-E a impus pentru rezolvarea circulaţiei maşinilor pentru celelalte relaţii existente a unor bretele de racordare cu străzile adiacente. Sau prevăzut bretele alcătuite din 2 benzi de circulaţie pe sens de 3,5m lăţime. Partea carosabilă este încadrată de zona verde şi trotuare care păstrează configuraţia existentă în zonele adiacente. În profil longitudinal bretelele respectă cota existentă astfel încât să nu fie stânjenit accesul la proprietăţile riverane. Zona giraţiei existente a fost regândită şi reorganizată astfel încât să permită o mai bună circulaţie şi selectare a vehiculelor pe direcţiile dorite. S-a prevăzut realizarea unei lărgiri în partea dreaptă a b-dului Michelangelo prin ocupare unei suprafeţe de 1200mp din zona verde pentru a se realiza 4 benzi de circulaţie pentru preselectarea accesului în intersecţie. Toate accesele dispun de benzi dedicate virajelor la stânga. Virajele la dreapta sunt scoase de sub semafor şi se execută prin bretele delimitate de insule de dirijare a circulaţiei. Insule de dirijare a circulaţiei, precum şi separatori mediani se vor realiza denivelat cu borduri.

Lucrări de pasaj Lăţimea căii inferioare a pasajului, respectiv a rampelor de acces la acesta, măsurată între feţele pereţilor,

a fost dimensionată pentru a corespunde traficului actual şi de perspectivă pe relaţia B-dul Vasile Pârvan – strada Corneliu Coposu şi va avea o parte carosabilă cu două benzi de circulaţie cu o lăţime de 11m (2x5,5m) precum şi câte un trotuar tehnologic de 0,75m pe ambele părţi ale carosabilului. Lungimea totală a pasajului inferior incluzând şi rampele de acces la acesta este de 453,22m din care zona acoperită a pasajului este de 112,53m, iar rampele au lungimea de: 148,70m rampa dinspre B-dul Vasile Pârvan şi 192m rampa dinspre strada Corneliu Coposu.

În vederea realizării obiectivelor de investiţie vor fi necesare mutări şi protejări de instalaţii şi utilităţi, fiind necesare următoarele categorii de lucrări : pentru reţeaua de termoficare, pentru reţeaua de alimentare cu apă, pentru reţeaua de canalizare, pentru reţeaua de gaze, pentru reţeaua de instalaţii electrice, pentru asigurarea iluminatului în pasajul inferior, pentru instalaţii RATT, pentru reţele de telecomunicaţii.

În vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa

prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1. – "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere" pentru proiectul ,,Amenajare complex rutier zona Michelangelo” propunem aprobarea întregului proiect precum şi a cheltuielilor legate de acesta ce revin municipiului Timişoara. Având în vedere cele menţionate mai sus,

Propunem următoarele:

1. Se aprobă proiectul "Amenajare complex rutier zona Michelangelo", în valoare totală de 69.057.561,94lei (T.V.A. inclus), în vederea accesării fondurilor nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1. - "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1.- "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul: "Poli de creştere".

2. Se aprobă documentaţia tehnico-economică şi Analiza cost-beneficiu în vederea realizării proiectului "Amenajare complex rutier zona Michelangelo" elaborate de către S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L., cu principalii Indicatori tehnico-economici prevăzuţi în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

3. Se aprobă contribuţia proprie a Municipiului Timişoara la cofinanţarea proiectului din bugetul local cu suma de 1.116.439,08 lei, alcătuită din: a) contribuţia Municipiului Timişoara la cheltuieli eligibile reprezentând minim 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în sumă de 1.116.439,08 lei; b) contribuţia Municipiului Timişoara reprezentând cheltuielile neeligibile aferente proiectului, în sumă de 0,00lei. 4. (1)Se aprobă alocarea din bugetul local a sumei de 31.470.779,77 lei, alcătuită din: a) T.V.A. aferent proiectului în sumă de 13.235.608,23 lei; b) avansul necesar implementării optime a proiectului în sumă de 18.235.171,54 lei.

FP 53-01, Ver.1

(2) T.V.A.-ul aferent cheltuielilor eligibile, precum şi avansul necesar implementării optime a proiectului se vor recupera, conform legislaţiei în vigoare.

VICEPRIMAR, DIRECTOR ECONOMIC, SORIN GRINDEANU SMARANDA HARACICU

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ, ŞEF SERV. DRUMURI ŞI PODURI, CHIŞ CULIŢĂ IOAN GANCIOV

AVIZAT JURIDIC CONSILIER, VIOLA DUMITRU