keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 22/23.01.2015 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 149/24.04.2012, completată prin Hotărârile Consiliului Local nr. 243/29.05.2012, 557/31.10.2013 , 174/15.04.2014 şi 411/04.08.2014 privind aprobarea avalizării de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC International Recycling Energy SA în vederea finanţării proiectului "Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara"

23.01.2015

Hotararea Consiliului Local 22/23.01.2015
privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 149/24.04.2012, completată prin Hotărârile Consiliului Local nr. 243/29.05.2012, 557/31.10.2013 , 174/15.04.2014 şi 411/04.08.2014 privind aprobarea avalizării de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC International Recycling Energy SA în vederea finanţării proiectului "Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere referatul nr. SC2015 - 1182 / 19.01.2015 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii. prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea proiectului "Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara";
Având în vedere Nota de fundamentare a Companiei Locale de Termoficare Colterm S.A. înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. RE2015 - 44/15.01.2015 şi Anexa la aceasta;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale cap. IV din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările şi completările ulterioare;
Ţinând seama de prevederile art. 41 alin. (5) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Luând în considerare prevederile art. 9 pct. 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
Ţinând seama de prevederile art. 1166 şi următoarele din Codul civil, referitoare la contracte sau convenţii;
În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) si alin. (4) lit. b), ale art. 45 alin. (2), art. 63 alin. (1) lit. c) si alin. (4) lit. c), precum si ale art. 115 alin. (1) lit. b), alin. (3), (5) si (6) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă garantarea de către Municipiul Timisoara în proportie de 88% din valoarea plăţilor efectuate de către SC International Recycling Energy SA prin avalizarea setului de bilete la ordin emise de către SC International Recycling Energy SA în valoare totală de maxim 64.924.764 Euro inclusiv TVA, la care se adaugă o dobândă conform articolului 2, în vederea realizării proiectului "Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara".

Art. 2: Pentru fiecare bilet de principal va fi emis şi un bilet de dobândă care va avea aceeaşi dată de emitere şi de scadenţă ca şi cel principal. Nivelul dobânzii care însoţeşte cofinaţarea asigurată de antreprenor nu va depăşi nivelul de referinţă cotat International EUROSWAP la perioada de scadenţă a fiecărui bilet la ordin în parte, la care se adaugă comisioanele şi spezele bancare specifice ce nu vor fi mai mari de 3.75 % pe an. Nivelul ratei de referinţă EUROSWAP va fi cel publicat pe site-ul Financiar Times.
Detaliile plăţilor sunt prezentate în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr 411/04.08.2014 cu Anexa la prezenta hotărâre.

Art. 4: Din bugetul local al Municipiului Timişoara se asigură integral plata:
a) serviciului anual al datoriei publice locale;
b) oricăror impozite şi taxe aferente realizării obiectivelor de investiţii de interes local.

Art. 5: (1) Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a Municipiului Timişoara următoarele date:
a) hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia;
b) valoarea finanţării rambursabile contractate în valuta de contract;
c) gradul de îndatorare al Municipiului Timişoara;
d) durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a finanţării rambursabile;
e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile;
f) plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.
(2) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevăzute de lege.

Art. 6: Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local nr. 149/24.04.2012, cu modificările şi completările ulterioare, rămân neschimbate.

Art. 7: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi SC International Recycling Energy SA.

Art. 8: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- SC International Recycling Energy SA.
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
ADRIAN ORZA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENT TERMOFICARE SC2015- 1182 /19.01.2015

REFERAT

privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 149/24.04.2012, completată prin Hotărârile Consiliului Local nr. 243/29.05.2012, 557/31.10.2013 , 174/15.04.2014 şi 411/04.08.2014 privind aprobarea avalizării de

către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC International Recycling Energy SA în vederea finanţării proiectului ”Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri

municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara”

Prin HCL nr 302/27.09.2011 a fost aprobată constituirea SC Internaţional Recycling Energy SA în

vederea promovării investiţiei "Valorificarea energetică a deşeurilor municipale prin conceperea unei instalaţii adecvate şi integrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara", având ca acţionari: RAROMA Services AG, Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi SC Compania Locala de Termoficare Colterm SA.

Primăria Municipiului Timişoara împreună cu SC Compania Locala de Termoficare Colterm SA şi SC Retim Ecologic Service SA au demarat în anul 2009 un studiu de valorificare a potenţialului energetic al deşeurilor ce a fost aprobat prin HCL 465/15.12.2009. În urma analizelor efectuate acest studiu de fezabilitate a fost actualizat şi aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin HCL nr. 30/29.01.2012. În studiul de fezabilitate se prevede ca investiţia să fie realizată în 30 de luni, iar finanţarea să fie asigurată în proporţie de 90% din valoarea de investiţie prin credit furnizor, iar 10% din surse proprii ale SC Internaţional Recycling Energy SA.

În data de 10.06.2013 a avut loc şedinţa de deschidere a licitaţiei la care s-au prezentat doi competitori, Asocierea S.C.Romelectro SA – Baumgarte Boiler Systems Bielefeld Germania şi Oschatz GmbH Essen Germania. În urma analizei ofertelor prezentate a fost declarată câştigătoare oferta Asocierea SC Romelectro SA- Baumgarte Boiler Systems Bielefeld cu un preţ de 59.498.500,73 euro fara TVA (73.778.140,9 euro cu TVA). Lucrarea se execută cu credit furnizor asigurat de antreprenor în proporţie de 90% ceea ce înseamnă o sumă creditată de 66.400.326,81 euro cu TVA (se creditează şi valoarea TVA-ului), iar 10 % plăţi directe, adică o sumă de 7.377.814,09 euro cu TVA.

Municipiul Timişoara va garanta plăţile prin avalizarea setului de bilete la ordin emise de către S.C. International Recycling Energy S.A. în valoare totală de 64.924.764 Euro (inclusiv TVA) la care se va adăuga o dobândă. Biletele la ordin emise de către contractant , S.C. International Recycling Energy S.A., în Euro şi plătibile în Lei la cursul de referinţă al Băncii Naţionale a României în ziua efectuării plăţii, au scadenţe în perioada 2017-2026.

În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) si alin. (4) lit. b), ale art. 45 alin. (2), art. 63 alin. (1) lit. c) si alin. (4) lit. c), precum si ale art. 115 alin. (1) lit. b), alin. (3), (5) si (6) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată;

Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale cap. IV din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările şi completările ulterioare,

Tinând seama de prevederile art. 41 alin. (5) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

Luând în considerare prevederile art. 9 pct. 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997,

Cod FO 53-01, ver.2

Ţinând seama de prevederile art. 1166 şi următoarele din Codul civil, referitoare la contracte sau convenţii, Constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea proiectului „Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia in cadrul CET Sud Timişoara“,

PROPUNEM: Să se aprobe de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara modificarea Hotărârii Consiliului

Local nr. 149/24.04.2012, completată de Hotărârile Consiliului Local nr. 243/29.05.2012, 557/31.10.2013, 174/15.04.2014 şi 411/04.08.2014, după cum urmează :

Art. 1. Se aprobă garantarea de către Municipiul Timisoara în proportie de 88% din valoarea plăţilor efectuate de către SC International Recycling Energy SA prin avalizarea setului de bilete la ordin emise de către SC International Recycling Energy SA în valoare totală de maxim 64.924.764 Euro inclusiv TVA, la care se adaugă o dobândă conform articolului 2, în vederea realizării proiectului „Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara”. Art. 2. Pentru fiecare bilet de principal va fi emis şi un bilet de dobândă care va avea aceeaşi dată de emitere şi de scadenţă ca şi cel principal. Nivelul dobânzii care însoţeşte cofinaţarea asigurată de antreprenor nu va depăşi nivelul de referinţă cotat International EUROSWAP la perioada de scadenţă a fiecărui bilet la ordin în parte, la care se adaugă comisioanele şi spezele bancare specifice ce nu vor fi mai mari de 3.75 % pe an. Nivelul ratei de referinţă EUROSWAP va fi cel publicat pe site-ul Financiar Times. Detaliile plăţilor sunt prezentate în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3. Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr 411/04.08.2014 cu Anexa la prezenta hotărâre. Art. 4. Din bugetul local al Municipiului Timişoara se asigură integral plata:

a) serviciului anual al datoriei publice locale; b) oricăror impozite şi taxe aferente realizării obiectivelor de investiţii de interes local;

Art. 5. (1) Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a Municipiului Timişoara următoarele date:

a) hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia;

b) valoarea finanţării rambursabile contractate în valuta de contract; c) gradul de îndatorare al Municipiului Timişoara; d) durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de

rambursare a finanţării rambursabile; e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; f) plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.

(2) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevăzute de lege.

Art. 6. Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local nr. 149/24.04.2012, cu modificările şi completările ulterioare, rămân neschimbate. Viceprimar Secretar Dan Diaconu Ioan Cojocari Director Direcţia Tehnică Director Direcţia Economică Culiţă Chiş Smaranda Haracicu Şef Serviciu Energetic şi MSUP Şef Serviciu Buget Ioan Zubaşcu Steliana Stanciu

Avizat juridic Red./Dact. C.C. Cod FO 53-01, ver.2

Atasament: Anexa.pdf

Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr........./..................

Modalităţile de plată a proiectului „Valorificarea energetică a combustibilului alternativ obţinut din deşeuri municipale, prin realizarea unei instalaţii şi încadrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara” sunt următoarele: a) Achizitorul (S.C. International Recycling Energy S.A.) va plăti Antreprenorului general suma creditată a contractului, care este egală cu 90% (nouazeci la suta) din valoarea totală a proiectului, inclusiv TVA şi a costurilor cofinanţării prin intermediul unor Bilete la ordin a căror perioadă de scadenţă este între 30 Octombrie 2017 şi 30 Octombrie 2026, împărţite astfel: -Biletele la ordin reprezentând 88%(optzeci şi opt la sută) din valoarea totală a proiectului plus costurile cofinanţării, vor fi emise de Achizitor şi avalizate de Municipiul Timişoara; -Biletele la ordin reprezentând 2% (doi la suta) din valoarea totală a proiectului plus costurile cofinanţării, vor fi emise de Achizitor, fără a fi avalizate de Municipiul Timişoara. b) Suma plătită prin plăţi directe aferente contractului care este egală cu 10%(zece la sută) din valoarea totală a contractului, inclusiv TVA va fi achitată de către Achizitor (S.C.International Recycling Energy S.A.) periodic pe durata de execuţie a lucrărilor în baza unor situaţii de lucrări efectuate în perioada respectivă. Sumele de plată aferente acestora reprezentând plata directă se vor evidenţia sub formă de factură fiscală, iar suma cofinanţată sub formă de factură proforma. Atât plaţile directe cât şi plăţile efectuate din suma cofinanţată se vor face în conformitate cu prevederile stipulate în contractul de lucrări şi servicii. c) Biletele la Ordin vor fi emise în Euro şi plătibile în Lei la cursul de referinţă al Băncii Naţionale a României în ziua efectuării plăţii şi au scadenţa în perioada 30 Octombrie 2017 - 30 Octombrie 2026. d) Biletele la ordin vor avea scadenţe şi valori estimative (în care sunt incluse dobânzile, comisioanele şi spezele bancare specifice) în condiţiile emiterii ordinului de începere a lucrărilor în trim.I 2015, conform tabelelor de mai jos, împărţite astfel: d.1) biletele la ordin emise de achizitor avalizate de Municipiul Timişoara, reprezentând 88% (optzeci si opt la suta) din valoarea totală a proiectuliui plus costurile cofinanţării:

Detalii Bilete la Ordin (EURO)

Data emitere Data scadenta Valori nominale bilete la ordin de

principal

Valori nominale bilete la ordin de

dobanda

Valori nominale bilete la ordin de

principal+dobanda Anul 2015 30-Oct-17 11,269,355.00 927,519.00 12,241,874.00 Anul 2016 30-Oct-18 9,237,394.00 1,041,856.00 10,279,250.00 Anul 2016 30-Oct-19 8,821,362.00 1,329,816.00 10,151,178.00 Anul 2016 30-Oct -20 5,543,355.00 1,071,828.00 6,615,183.00 Anul 2016 30-Oct-21 5,612,151.00 1,371,549.00 6,983,699.00 Anul 2016 30-Oct-22 5,634,816.00 1,692,263.00 7,327,078.00 Anul 2016 30-Oct-23 5,568,775.00 2,021,337.00 7,590,112.00 Anul 2016 30-Oct-24 5,481,679.00 2,374,507.00 7,856,185.00 Anul 2016 30-Oct-25 5,379,193.00 2,725,899.00 8,105,092.00 Anul 2017 30-Oct-26 2,376,684.00 1,380,072.00 3,756,756.00

Total 64,924,764.00 15,981,644.00 80,906,408.00

d.2) bilete la ordin ce vor fi emise de Achizitor fără a fi avalizate de Municipiul Timişoara, reprezentând 2% (doi la sută) din valoarea totală a proiectului plus costurile cofinanţării:

Detalii Bilete la Ordin (EURO)

Data emitere

Data scadenta Valori nominale bilete la ordin de

principal

Valori nominale bilete la ordin de

dobanda

Valori nominale bilete la ordin de

principal+dobanda Anul 2016 30-Oct-2018 1,475,563.00 171,441.00 1,647,004.00

TOTAL 1,475,563.00 171,441.00 1,647,004.00

Director Direcţia Tehnică Director Direcţia Economică Culiţă Chiş Smaranda Haracicu

Şef Serviciu Energetic şi MSUP Şef Serviciu Buget Ioan Zubaşcu Steliana Stanciu

Red./Dact. C.C.