keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 210/08.05.2015 privind aprobarea susţinerii din bugetul local a sumei necesare plăţii Echipamentelor medicale pentru anatomie patologică aferente Lotului 1 şi încasarea de la Furnizor a penalităţilor de întârziere calculate până la data efectivă de livrare a acestora în baza art.21.1 (Anexa 1 - General Condition) din contractul de furnizare nr.52/24.03.2015 în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vrsac", MIS-ETC Code 1347 finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România - Serbia

08.05.2015

Hotararea Consiliului Local 210/08.05.2015
privind aprobarea susţinerii din bugetul local a sumei necesare plăţii Echipamentelor medicale pentru anatomie patologică aferente Lotului 1 şi încasarea de la Furnizor a penalităţilor de întârziere calculate până la data efectivă de livrare a acestora în baza art.21.1 (Anexa 1 - General Condition) din contractul de furnizare nr.52/24.03.2015 în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vrsac", MIS-ETC Code 1347 finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România - Serbia


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2015- 10796/27.04.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Luând în considerare Adresa nr. 404/31.03.2015 de la SC ISTAR SRL, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CDD2015-219/02.04.2015;
În conformitate cu Ghidul Solicitantului aferent Axei prioritare 1. - "Dezvoltare economică şi socială", Măsura 1.1. - "Sprijin pentru infrastructura economică şi socială locală/regională", din cadrul Programului IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia;
Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 216/14.06.2011 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie "Modernizare construcţie P+1E pentru proiect "Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale" - modificări interioare şi exterioare şi semnalistică"
Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 27 din 31.01.2012 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 216/14.06.2011 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie "Modernizare construcţie P+1E pentru proiect "Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale" - modificări interioare şi exterioare şi semnalistică";
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin. (2), lit. b), alin. (4) lit. a) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă susţinerea din bugetul local a sumei necesare plăţii Echipamentelor medicale pentru anatomie patologică aferente Lotului 1 şi încasarea de la Furnizor a penalităţilor de întârziere calculate până la data efectivă de livrare a acestora în baza art. 21.1 (Anexa 1 - General Condition) din contractul de furnizare nr.52/24.03.2015 în cadrul proiectului "Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vrsac", MIS-ETC Code 1347 finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România - Serbia.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Managerul proiectului "Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vrsac".

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver. 1

 

 

1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA DEZVOLTARE Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională Nicolae ROBU SC 2015 – SC2015- 10796/27.04.2015

REFERAT privind aprobarea susţinerii din bugetul local a sumei necesare plăţii Echipamentelor medicale pentru anatomie

patologică aferente Lotului 1 şi încasarea de la Furnizor a penalităţilor de întârziere calculate până la data efectivă de livrare a acestora în baza art.21.1 (Anexa 1 – General Condition) din contractul de furnizare

nr.52/24.03.2015 în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vrsac”, MIS-

ETC Code 1347 finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia

Primăria Municipiului Timişoara, prin Direcţia Dezvoltare, a implementat în perioada 02.04.2013-02.04.2015 proiectul „Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă specializate în. diagnosticul antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vârşeţ”, MIS ETC Code 1347, finanţat în cadrul Programului IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia, Axa Prioritară 1 - “Dezvoltare Economică şi Socială”, Măsura 1.1 “Suport pentru infrastructura locală/regională economică şi socială”. Proiectul a prevăzut construirea unui Centru Medical de Excelenţă în diagnosticul antenatal al malformaţiilor fetale în Timişoara, prin reabilitarea, modernizarea şi echiparea completă a unei clădiri ce funcţiona iniţial ca spălatorie în cadrul secţiei de obstetrică-ginecologie a Spitalului Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara cu un buget total de 1.429.866,73 euro, din care contribuţia proprie ce revine Municipiului Timişoara la cofinanţarea proiectului, din bugetul local, în sumă de 34.526,53 euro. Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 216/14.06.2011, modificată prin HCL nr. 27/31.01.2012, a fost aprobată documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie „Modernizare construcţie P+1E pentru proiect „Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale” – modificări interioare şi exterioare şi semnalistică”. În vederea achiziţionării echipamentelor şi mobilierului medical în valoare totală de 701.859,03 Euro, acestea au fost structurate în 7 loturi şi au fost scoase la licitaţie internaţională, licitaţie care s-a desfăşurat prin publicarea anunţului în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (J.O.U.E). În urma desfăşurării a două proceduri de achiziţie consecutive, s-au putut contracta doar 4 din cele 7 loturi. A fost lansată a 3 a licitaţie deschisă internaţională pentru furnizarea echipamentelor medicale care nu au putut fi achiziţionate în urma celor două licitaţii lansată în baza Anunţului de Intenţie nr. 2014/S 231-407062 publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (J.O.U.E). Achiziţia s-a derulat în perioada ianuarie-martie 2015 şi a fost structurată în 3 loturi, respectiv Lotul 1 – Echipamente pentru anatomie patologică, Lotul 2 - Echipamente pentru sala de operaţie şi Lotul 3 – Echipamente pentru genetică medicală. Contractele de furnizare s-au încheiat în data de 24.03.2015, iar livrarea trebuia realizată până în data de 2 aprilie 2015. Valoarea totală a acestor contracte de furnizare este de 182.253,84 euro. Au fost livrate toate echipamentele contractate în Lotul 2 şi Lotul 3, dar echipamentele contractate în Lotul 1 - Echipamente pentru anatomie patologică în valoare de 51.600 Euro (TVA inclusă) compus din 5 aparate: Procesor de ţesuturi -1 buc, Termostat pentru anatomie patologică - 1 buc, Dispozitiv automat de colorare ţesuturi– 1 buc, Plită electrică pentru întinderea şi uscarea secţiunilor de ţesut (Masă histologică pentru uscarea probelor) - 1 buc şi Camera optică pentru microscop trinocular - 1 buc, nu au fost livrate.

FP 53-01, Ver. 1

 

 

2

Furnizorul ne-a informat înainte cu o zi de data livrării că nu poate furniza echipamentele deoarece producătorii săi din Anglia şi Germania, nu-şi pot onora la timp obligaţiile de livrare. În această situaţie, având în vedere faptul că în conformitate cu cerinţele finanţatorului, plăţile trebuie efectuate până la data de finalizare a contractului de finanţare, respectiv 02.04.2015, precum şi faptul că echipamentele din Lotul 1 nu au fost livrate până la această dată, acestea nu se mai pot plăti din fondurile proiectului. Proiectul prevede dotarea completă a Centrului de execelenţă, iar la etajul 1 al clădirii sunt prevăzute 3 încăperi cu destinaţia de Laboratoare de anatomie patologică dotate cu aparatura de specialitate prevăzută în proiect. În urma discuţiilor cu reprezentanţii Secretariatului Tehnic Comun pentru Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia a rezultat că există riscul aplicării de corecţii financiare datorită neîndeplinirii indicatorilor prevăzuţi prin proiect (dotarea completă a centrului de excelenţă), corecţie care este egală cu valoarea liniei bugetare alocată pentru achiziţionarea dotărilor cu echipamente (701.859,03 Euro). Prin urmare, luând în considerare cele de mai sus, există riscul pierderii parţiale a finanţării, respectiv a sumei de 701.859,03 Euro în cazul în cazul neachitării sumei necesare achiziţionării echipamentelor medicale pentru anatomie patologică aferente Lotului 1 în valoare totală de 51.600,00 Euro, în baza contractului de furnizare nr.52/24.03.2015. Furnizorul acceptă plata penalităţilor de întârziere până la data de livrare a echipamentelor, în conformitate cu prevederile contractuale, penalităţi de întârziere care se vor calcula, astfel: valoarea contractului X 0,005 %/zi (penalităţi de întârziere) X nr de zile de întârziere, în conformitate cu art 21.1 (Anexa I – General Conditions) din contractul de furnizare nr.52/24.03.2015. Având în vedere cele mai sus menţionate,

Propunem: 1. Aprobarea susţinerii din bugetul local a sumei necesare plăţii a Echipamentelor medicale pentru anatomie patologică aferente Lotului 1 şi încasarea de la Furnizor a penalităţilor de întârziere calculate până la data efectivă de livrare a acestora în baza art. 21.1 (Anexa 1 – General Condition) din contractul de furnizare nr.52/24.03.2015 în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem regional transfrontalier de centre medicale de excelenţă pentru îmbunătăţirea diagnosticului antenatal al malformaţiilor fetale în aria Timişoara-Vrsac”, MIS- ETC Code 1347 finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia.

Secretar

Ioan Cojocari

Director executiv Direcţia Dezvoltare, Director executiv Direcţia Economică, Arh. Aurelia Junie Ec. Smaranda Haracicu

Şef Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională, Ing. Magdalena Nicoară

Întocmit, Adriana Deaconu -Manager proiect

Avizat juridic Cons. Juridic Daniela Ştefan